SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Het is vooral een cijfermatige kwestie waardoor er zoveel zorg is. De R waarde in Nederland wordt geschat op ongeveer 0,9 op dit moment en de schattingen zijn dat de Britse variant een 0,4-0,5 hogere besmettingsgraad heeft. Dus als die de overhand krijgt zijn we nogal de pineut want dat zijn veel striktere maatregelen nodig om de boel beheersbaar te houden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar die situaties zijn toch totaal onvergelijkbaar? Zoals ik begreep was er rond de kerst toch nog heel veel open in Engeland? Zij zaten dus al op een redelijke piek toen de gemuteerde variant erbij kwam.
En als je al geen zorgen had, dan zorgt de media daar wel voor. Als je alle berichten leest kan iedereen z'n kistje alvast bestellen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:55 schreef Faraday01 het volgende: [..] De berichten uit Engeland en recenter ook Ierland geven zeker aanleiding tot zorg
Daar is een eenvoudige oplossing voor: niet alle berichten lezen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En als je al geen zorgen had, dan zorgt de media daar wel voor. Als je alle berichten leest kan iedereen z'n kistje alvast bestellen.
Mwah, dat ligt er maar aan welke media je volgt, denk ik. Als Volkskrantlezer zie ik weinig berichtgeving die mij de angst om het hart doet slaan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En als je al geen zorgen had, dan zorgt de media daar wel voor. Als je alle berichten leest kan iedereen z'n kistje alvast bestellen.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:01 schreef Tijger_m het volgende: [..] Volgens mij doen ze dat helemaal niet en als je de verspreiding na de kerst periode ziet, met name in de gebieden die voor de kerst al in Tier 4 zaten daar is dat ook nogal onwaarschijnlijk. Slecht een deel van het VK viel onder soepelere regels.
Ik had hier overheen gelezen, maar inderdaad! En deze lockdown heb ik het spel Mastermind herontdekt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is dan wel heel leuk!Ik merk ook echt een schifting in mensen uit je omgeving die extra moeite doen of andersom jij voor hen waardoor alles toch nog leuk wordt en de rest.
Engeland is wel wat groter dan London, he?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo zag de "lockdown" er in (inmiddels rampgebied) London uit, dan mag het toch niet verbazen dat het aantal besmettingen de hoogte in schiet?
Oh...wow, da's een blast from the pastquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik had hier overheen gelezen, maar inderdaad! En deze lockdown heb ik het spel Mastermind herontdekt.
Paniekerige verslaggeving en Gommers, Kuipers, van Dissel, Osterhaus en al die ontelbare andere experts die "Weltuntergangsstimmung" mogen verbreiden in bijv. talkshows leveren kijkcijfers en dus advertentieverkopen op...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wij (mijn neven/nichten en ik) speelden het vroeger in de ziekenhuiskantine als onze ouders bij oma op bezoek waren. Ik houd niet zo van spellen omdat ik niet tegen de mazzelfactor kan, maar die is in Mastermind gelukkig beperkt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh...wow, da's een blast from the past
Klopt, maar London is het rampgebied. Ik kan me amper voorstellen dat het op het platteland net zo rampzalig gesteld is op het moment. Grote steden zijn nu eenmaal een brandhaard qua besmettingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Engeland is wel wat groter dan London, he?
Ik kan het mij nog wel vaag herinneren..nu moet ik het opzoeken! En mischien kopen!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij (mijn neven/nichten en ik) speelden het vroeger in de ziekenhuiskantine als onze ouders bij oma op bezoek waren. Ik houd niet zo van spellen omdat ik niet tegen de mazzelfactor kan, maar die is in Mastermind gelukkig beperkt.
Dit is de moderne uitvoering:quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan het mij nog wel vaag herinneren..nu moet ik het opzoeken! En mischien kopen!
Dat ben ik niet met je eens. Door alles maar maanden dicht te houden vererger je de frustratie van iedereen maar. En dan gaan mensen/jeugd juist risico's nemen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Steeds open en dicht is ook niet goed voor de mentaliteit. Voor kinderen is dat al helemaal lastig. Mogen ze eindelijk weer naar school; is het een paar weken later weer anders. Dat moet je niet willen. Ook niet bepaald eerlijk naar een cultuur sector. Of de winkels. Of de horeca. Reis sector. Als ze er voor kiezen om scholen te openen, sluiten, openen, sluiten etc komen die sectoren echt nooit meer aan de beurt om te heropenen.
"Malefitz" (of barricade, zoals het in Nederland blijkbaar genoemd wordt) is ook erg leuk. En dat zeg ik, terwijl ik bordspellen (en kaartspellen) eigenlijk doodsaai en vervelend vind.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik had hier overheen gelezen, maar inderdaad! En deze lockdown heb ik het spel Mastermind herontdekt.
Het "kip zonder kop" beleid is funest voor de geloofwaardigheid van en het draagvlak voor de maatregelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Door alles maar maanden dicht te houden vererger je de frustratie van iedereen maar. En dan gaan mensen/jeugd juist risico's nemen.
Ik zou zeker retro gaanquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is de moderne uitvoering:
[ afbeelding ]
Die is best lelijk, maar na de lockdown kun je met vijf spelers spelen, schijnbaar. Wij hadden vroeger deze:
[ afbeelding ]
Dat doet een belletje rinkelen! Wij hadden vroeger deze variant:quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Malefitz" (of barricade, zoals het in Nederland blijkbaar genoemd wordt) is ook erg leuk. En dat zeg ik, terwijl ik bordspellen (en kaartspellen) eigenlijk doodsaai en vervelend vind.
Eens, retro ook voor mijquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou zeker retro gaan
Leuk spel.
Die heb ik vroeger ook gespeeld.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Malefitz" (of barricade, zoals het in Nederland blijkbaar genoemd wordt) is ook erg leuk. En dat zeg ik, terwijl ik bordspellen (en kaartspellen) eigenlijk doodsaai en vervelend vind.
Waar ben je besmet geraakt? Of geen idee? De klachten blijven hopelijk zo licht.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:
Sta me bij, sinds gisteren als corona sceptici positief getest.
Klachten:
Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.
Kortom, valt reuze mee.
[ link | afbeelding ]
Zal voor iedereen anders zijn denk ikquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Door alles maar maanden dicht te houden vererger je de frustratie van iedereen maar. En dan gaan mensen/jeugd juist risico's nemen.
Nou denk ik ook wel dat het meevalt, maar volgens mij schommelt het beeld van corona nogal per dag. Dus vandaag kun je je goed voelen en morgen juist heel erg slecht.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:
Klachten:
Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.
Kortom, valt reuze mee.
[ link | afbeelding ]
Vriendin werkt in de zorg. Was 50% van personeel en ouderen al besmet. Ging rond daar. Nu ik dus ook.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:28 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Waar ben je besmet geraakt? Of geen idee? De klachten blijven hopelijk zo licht.
Hopelijk blijven je klachten licht! Beterschap sowiesoquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:
Klachten:
Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.
Kortom, valt reuze mee.
[ link | afbeelding ]
Het is heel apart om te hebben. Het is gevoel en kriebel in je neus die weer niet met een normale verkoudheid is te vergelijken.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nou denk ik ook wel dat het meevalt, maar volgens mij schommelt het beeld van corona nogal per dag. Dus vandaag kun je je goed voelen en morgen juist heel erg slecht.
Maar sterkte ermee!
Je bent een scepticus, dus het zal vast bij een griepje blijven. Beterschap!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:
Klachten:
Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.
Kortom, valt reuze mee.
[ link | afbeelding ]
Oh goddamnit.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:
Klachten:
Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.
Kortom, valt reuze mee.
[ link | afbeelding ]
Dus de hele dag niezen?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:31 schreef JosMert het volgende:
[..]
Het is heel apart om te hebben. Het is gevoel en kriebel in je neus die weer niet met een normale verkoudheid is te vergelijken.
Nu gaat mijn lichaam lekker antistoffen aanmaken
Precies, ik begrijp echt geen moer van de paniek vanuit de media momenteel. In de UK hebben ze alles losgelaten voor Kerst, gek dat dan de cijfers de lucht in knallen. Om daar je beleid op af te stemmen vind ik te bizar voor woorden. Ik zit bijna een jaar thuis en ik denk dat velen met mij inmiddels helemaal klaar zijn met deze paniekerige bewegingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo zag de "lockdown" er in (inmiddels rampgebied) London uit, dan mag het toch niet verbazen dat het aantal besmettingen de hoogte in schiet?
Zolang hij maar niet dit topic onder niest, dan zijn we meteen allemaal besmetquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:32 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dus de hele dag niezen?![]()
En is wel goed voor de groepsimmuniteit!
Ik wil ook best mijn steentje bijdragen aan groepsimmuniteit hoorquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zolang hij maar niet dit topic onder niest, dan zijn we meteen allemaal besmet![]()
https://ourworldindata.org/covid-vaccinationsquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:35 schreef VacaLoca het volgende:
Waar kan ik voor Nederland goede dagteller vinden van aantal vaccinaties?
Bloomberg noemt nu 40k voor Nederland maar zag gister ergens 55k voorbij komen.
Vriendin heeft exact dezelfde klachten en is alweer beter en klachtenvrijquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bent een scepticus, dus het zal vast bij een griepje blijven. Beterschap!
*zucht*...Nee, ze hebben niet alles losgelaten en de kaart die documenteerde hoe snel B117 zich in het VK verspreidde is waarom men gealarmeerd is over die variant.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:34 schreef byah het volgende:
[..]
Precies, ik begrijp echt geen moer van de paniek vanuit de media momenteel. In de UK hebben ze alles losgelaten voor Kerst, gek dat dan de cijfers de lucht in knallen. Om daar je beleid op af te stemmen vind ik te bizar voor woorden. Ik zit bijna een jaar thuis en ik denk dat velen met mij inmiddels helemaal klaar zijn met deze paniekerige bewegingen.
En dus scholen zo veel mogelijk open. Helemaal eensquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal voor iedereen anders zijn denk ikDat maakt het ook zo lastig. Er is niet een juiste aanpak; voor iedere persoon zal dat anders zijn.
Het verspreidde zich snel door het gebrek aan maatregelen, beetje kip-ei verhaal is dit aan het wordenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*zucht*...Nee, ze hebben niet alles losgelaten en de kaart die documenteerde hoe snel B117 zich in het VK verspreidde is waarom men gealarmeerd is over die variant.
Nogmaals, dat is niet waar en het gaat specifiek over hoe snel B117 zich verspreidde en de reguliere vorm van covid verdrong.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:38 schreef byah het volgende:
[..]
Het verspreidde zich snel door het gebrek aan maatregelen, beetje kip-ei verhaal is dit aan het worden
Ah kijk, zo komt het dus binnen bij huishoudens!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:30 schreef JosMert het volgende:
[..]
Vriendin werkt in de zorg. Was 50% van personeel en ouderen al besmet. Ging rond daar. Nu ik dus ook.
Maar had iemand het er niet over dat met die B117 variant de ziekenhuis opnames 40% minder waren? Geen idee of dat klopt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is niet waar en het gaat specifiek over hoe snel B117 zich verspreidde en de reguliere vorm van covid verdrong.
Heb je adres gedm’tquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik wil ook best mijn steentje bijdragen aan groepsimmuniteit hoor
Nou moet je ook niet doen alsof ze in Engeland in december niets hebben versoepeld. Ja er is een gevaarlijke variant, ja die heeft ook wel de ruimte gekregen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is niet waar en het gaat specifiek over hoe snel B117 zich verspreidde en de reguliere vorm van covid verdrong.
Dat lijkt mij een broodje aap verhaal, de B.1.1.7 variant verspreid zich 70% sneller maar de effecten qua ziektebeeld zijn exact gelijk voor zover men weet tot dusverre aan de "gewone" covid variant.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:41 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar had iemand het er niet over dat met die B117 variant de ziekenhuis opnames 40% minder waren? Geen idee of dat klopt.
Onderbouw eens, met net zoveel zekerheid als je dat nu zegt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
ik ontken niet dat er een mutatie is, want dit is al de zoveelste mutatie. Het stoort mij dat er nog steeds niet is aangetoond dat deze mutatie sneller verspreid door gebrek aan maatregelen of door een andere reden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In bepaalde delen van Engeland was er een minder streng regime. In andere delen was dat al Tier 4 voor de Kerst. De verspreiding van B.1.1.7 ging als een lopend vuurtje ook in gebieden die al onder Tier 4 zaten.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou moet je ook niet doen alsof ze in Engeland in december niets hebben versoepeld. Ja er is een gevaarlijke variant, ja die heeft ook wel de ruimte gekregen.
https://www.ft.com/content/a0bef737-c763-447a-b1f3-0649dc5989a0quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onderbouw eens, met net zoveel zekerheid als je dat nu zegt.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:
Klachten:
Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.
Kortom, valt reuze mee.
[ link | afbeelding ]
Paywall.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.ft.com/content/a0bef737-c763-447a-b1f3-0649dc5989a0
Gelukkig is Gommers geen beleidsmaker, en neemt hij die beslissingen niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 05:22 schreef Oliver23 het volgende:
Diederik Gommers zegt gewoon even tussen neus en lippen door gisteren bij Op1, dat de lockdown in Nederland weleens tot de zomer kan duren ... .....
Heb het al eerder gezegd, bij mij is de koek echt wel op over 2 maanden. Tot de zomer ga ik niet trekken, dan ga ik wel een ander plan trekken. Als het zo ver gaat komen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 08:14 schreef capricia het volgende:
Ja. Het leven is wel beperkt zo. Zeker als je alleen woont.
Moedeloos kun je er van worden.
Tot de zomer... Hoe dan?
Wat leuk allemaal in deze tijd, en natuurlijk gefeliciteerd met je dochterquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In Amsterdam gaan veel kinderen uit groep 8 beperkt naar school. Ook gaat groep drie op sommige scholen binnenkort herstarten. Verder zie ik veel kinderen op initiatief van de ouders in groepjes bijeenkomen. Dat lijkt mij het doel van de huidige sluiting voorbijschieten. Dan kun je misschien beter het basisonderwijs heropenen met kleinere bezetting.
Mijn dochter was gisteren jarig. Ze is om 9 uur toegezongen door vriendinnen via Zoom. Later in de ochtend sprak ze haar twee leerkrachten in een feestelijke bijeenkomst. 's Middags kwam ze met haar eigen klas virtueel samen en werd ze toegezongen. Later in de middag zong de klas van mijn zoon voor haar. Opa en oma kwamen even langs. Ze heeft de leukste verjaardag ooit gehad, zegt ze.
Vind het toch wel lastig om te geloven. Toen die variant net gesignaleerd was kwamen er horror verhalen dat de R niet onder de 1 te krijgen is en als een tsunami ons zal overspoelen. 40-70% besmettelijker. Maar dan zou het reproductienummer volgens mij niet onder de 1 te krijgen zijn en inmiddels lijkt zelfs in London het reproductiegetal al onder 1 te liggen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een broodje aap verhaal, de B.1.1.7 variant verspreid zich 70% sneller maar de effecten qua ziektebeeld zijn exact gelijk voor zover men weet tot dusverre aan de "gewone" covid variant.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zoek je het via Google en daarmee omzeil je de paywall
quote:Computer modelling suggests that it is 70 per cent more transmissible than other Sars-Cov-2 strains circulating in the UK and raises the R value — the average number of people to whom someone with Covid-19 passes the infection — by 0.4, which makes the pandemic far harder to control without stringent lockdown measures.
Je denkt niet dat de Engelse variant al lang en breed aanwezig was toen eind november ineens van alles mogelijk werd?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In bepaalde delen van Engeland was er een minder streng regime. In andere delen was dat al Tier 4 voor de Kerst. De verspreiding van B.1.1.7 ging als een lopend vuurtje ook in gebieden die al onder Tier 4 zaten.
quote:
Of je installeertquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zoek je het via Google en daarmee omzeil je de paywall
Ja. Sinds woensdag klachten. En wordt met de dag al minder.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah kijk, zo komt het dus binnen bij huishoudens!
Beterschap, ik hoop dat het zo voor je blijft als het nu is
Jaaaaaa, die oude hadden wij ook, met de James Bond achtige meneer eropquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is de moderne uitvoering:
[ afbeelding ]
Die is best lelijk, maar na de lockdown kun je met vijf spelers spelen, schijnbaar. Wij hadden vroeger deze:
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of je installeert![]()
https://github.com/iamadamdev/bypass-paywalls-chrome
Moeten we GGZ crisisdienst op je afsturen of bedoel je wat anders met je plan?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gelukkig is Gommers geen beleidsmaker, en neemt hij die beslissingen niet.
Anders hadden we vanaf dag 1 in de zwaarste lockdown gezeten.
[..]
Heb het al eerder gezegd, bij mij is de koek echt wel op over 2 maanden. Tot de zomer ga ik niet trekken, dan ga ik wel een ander plan trekken. Als het zo ver gaat komen.
[..]
Wat leuk allemaal in deze tijd, en natuurlijk gefeliciteerd met je dochter![]()
Nee hoor. Dan vertrek ik toch echt naar een zonnig eiland. En ga ik werken vanaf daar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Moeten we GGZ crisisdienst op je afsturen of bedoel je wat anders met je plan?
Ik blijf juist in Nederland, mocht het zo ver komen dan houdt het voor mij ook op. Geen afstand en mondkapjes meer voor mij en ik ga gewoon weer bij klanten op bezoek.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor. Dan vertrek ik toch echt naar een zonnig eiland. En ga ik werken vanaf daar.
Het zou voor mij dan ook meteen de hoognodige vakantie worden, bv 3 dagen werken 4 dagen vrij.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik blijf juist in Nederland, mocht het zo ver komen dan houdt het voor mij ook op. Geen afstand en mondkapjes meer voor mij en ik ga gewoon weer bij klanten op bezoek.
Kip zonder kop betekend iets heel anders.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het "kip zonder kop" beleid is funest voor de geloofwaardigheid van en het draagvlak voor de maatregelen.
Wat mij betreft verdwijnen de meeste maatregelen als een groot gedeelte van de ouderen ingeent zijn. Waarschijnlijk ergens in maart. En of de overheid het daar nu mee eens is of niet is voor mij niet relevantquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou voor mij dan ook meteen de hoognodige vakantie worden, bv 3 dagen werken 4 dagen vrij.
Toch dagen zat.
Maargoed dat is nu nog even koffiedik kijken, maar als ze echt van plan zijn de boel tot de zomer dicht te houden, wordt de overweging steeds makkelijker.
Wel het betere plan dan jaquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor. Dan vertrek ik toch echt naar een zonnig eiland. En ga ik werken vanaf daar.
Natuurlijke vaccinatie, congratsquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:
Klachten:
Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.
Kortom, valt reuze mee.
[ link | afbeelding ]
Eensquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat mij betreft verdwijnen de meeste maatregelen als een groot gedeelte van de ouderen ingeent zijn. Waarschijnlijk ergens in maart. En of de overheid het daar nu mee eens is of niet is voor mij niet relevant
Mijn man mag niet eens bij klanten op bezoek van het bedrijf waarvoor hij werkt. En de meeste klanten willen ook niemand op locatie. Het is niet dat je dit allemaal zelf in de hand hebt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik blijf juist in Nederland, mocht het zo ver komen dan houdt het voor mij ook op. Geen afstand en mondkapjes meer voor mij en ik ga gewoon weer bij klanten op bezoek.
Zo sta ik er ook in ja. Mits de zorg het dan gewoon weer aan kan, maar ik schat dat dat geen probleem gaat zijn als het grootste deel van de risico groepen gevaccineerd is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Eens
Risicogroepen gevaccineerd is leven weer los laten gaan
Ik kan mij daar helemaal in vinden als onderdeel van het FOK! OMTquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat mij betreft verdwijnen de meeste maatregelen als een groot gedeelte van de ouderen ingeent zijn. Waarschijnlijk ergens in maart. En of de overheid het daar nu mee eens is of niet is voor mij niet relevant
Het hangt van de klanten af. Sommige daarvan zitten nu ook met de handen in het haar en kunnen niet veel anders dan of nu de stekker eruit trekken of in maart er nog wat van proberen te maken. Andere opties zijn er gewoon niet meer, pandemie of niet. Het verschil met nu is dat het vaccineren eindelijk begonnen is en er dus licht aan het einde van de tunnel is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn man mag niet eens bij klanten op bezoek van het bedrijf waarvoor hij werkt. En de meeste klanten willen ook niemand op locatie. Het is niet dat je dit allemaal zelf in de hand hebt.
Nee deze is inmiddels al weer oud.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef JosMert het volgende:
https://twitter.com/volkskrant/status/1350395527968530432?s=21
Weer een nieuwe variant 😅
Mondkapjes op tijdens het FOK!ken dusquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zolang hij maar niet dit topic onder niest, dan zijn we meteen allemaal besmet![]()
Hopelijk blijft het daarbij.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:
Klachten:
Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.
Kortom, valt reuze mee.
[ link | afbeelding ]
Heb zelf in de 2e helft van maart vrij genomen, eens zien hoe de vlag er dan bij hangt. Als we dan nog niet een hapje in een restaurant mogen eten... Test in de snuit en gaan met die banaan. Laptopje mee, mocht er iets misgaan waardoor het terugreizen niet direct lukt. Mark z'n adviesjes en morele preken moeten we maar even voor kennisgeving aannemen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben het relatief vaak oneens met je, maar ik hoop wel dat je bedrijf het red, kut tijd ditquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het hangt van de klanten af. Sommige daarvan zitten nu ook met de handen in het haar en kunnen niet veel anders dan of nu de stekker eruit trekken of in maart er nog wat van proberen te maken. Andere opties zijn er gewoon niet meer, pandemie of niet. Het verschil met nu is dat het vaccineren eindelijk begonnen is en er dus licht aan het einde van de tunnel is.
Hier kun je wat meer in depth het verhaal daarover lezen, het is blijkbaar nog niet zo duidelijk als sommigen denken.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef JosMert het volgende:
https://twitter.com/volkskrant/status/1350395527968530432?s=21
Weer een nieuwe variant 😅
Bedankt voor het medelevenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben het relatief vaak oneens met je, maar ik hoop wel dat je bedrijf het red, kut tijd dit
Code zwart wordt tegenwoordig verhuld in woorden als 'medische triage'. Het is logisch dat die medische triage strenger wordt, zoals hier, als alles overloopt. Achteraf zal hopelijk nog onderzocht worden of opname van bejaarden echt 'zinloos' was of dat ze wel een redelijke kans hadden gehad.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:33 schreef Vasilevski het volgende:
Interessant en realistisch verhaal van Marcel Levi, de Nederlandse directeur van de University College London Hospitals: https://www.parool.nl/wer(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
Blijft een zorgwekkende situatie met de Britse variant. Maar uiteindelijk is er geen sprake geweest van 'code zwart, Bergamo, keuzes van leven of dood op basis van leeftijd' en al die andere scenario's. Ook gaat de 'oude' variant nog volop rond. Toch goed om te weten. Zorgwekkend, ja. Hel en verdoemenis, nee.
Code zwart is medische triage.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
Code zwart wordt tegenwoordig verhuld in woorden als 'medische triage'. Het is logisch dat die medische triage strenger wordt, zoals hier, als alles overloopt. Achteraf zal hopelijk nog onderzocht worden of opname van bejaarden echt 'zinloos' was of dat ze wel een redelijke kans hadden gehad.
Inderdaad. Egoïstisch kutvolk is het. Gommers is echt om te kotsen. Dit gaat allemaal om aandacht.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:23 schreef Gunner het volgende:
Ik krijg steeds meer en meer het idee dat Gommers en Kuipers hun eigen agenda hebben om belangrijk te blijven. Elke dag of een bericht de media in slingeren vaak met dikke bak onheil en 's avonds even bij Jinek of bij Op1 aanschuiven.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a6eabd3b/quote:De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) stelt dat de lakse regels tijdens de kerstperiode verantwoordelijk zijn voor de spectaculaire toename van de coronacijfers in Ierland. ,,De nieuwe varianten van het virus waren niet de drijfveer voor de nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen”, klinkt het bij de WHO.
Lange tijd was Ierland een van de landen die het virus goed onder controle kon houden, maar dat is intussen niet meer het geval. ,,Ierland kent een van de meest acute stijgingen van alle landen ter wereld”, vertelt Mike Ryan, hoofd-directeur van het WHO Health Emergency Programma.
Ierland versoepelde in december de maatregelen: mensen mochten thuis meer gasten ontvangen en de restaurants openden opnieuw de deuren. ,,De nieuwe varianten van het coronavirus waren dus niet de drijfveer voor een nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen tijdens de kerstperiode”, aldus Ryan. ,,Er waren meer sociale contacten en de afstandsregels werden minder gevolgd.”
Ook Maria Van Kerkhove, epidemioloog bij de WHO, wijst erop dat de versoepelingen in Ierland hebben gezorgd voor een “bijna verticale exponentiële groei” van de cijfers. ,,Het aantal contacten dat mensen hadden met bijvoorbeeld hun familie nam aanzienlijk toe”, aldus Van Kerkhove.
ga je dan je biertje voor een dichte kroeg drinken?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Rutte heeft dus gewoon Fakenieuws staat verspreiden op de persconferentie!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:48 schreef Anton91 het volgende:
https://www.ad.nl/video/g(...)f-verwachten~p192007
Is dat een filmpje van gisteren? Want dan is Gommers onjuistheden aan het verspreiden over de Briste mutatie en IerlandDie gigantische stijging komt niet door de Briste mutatie en hij heeft het wel constant over Britse mutatie, Ierland en de angst voor die mutatie
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a6eabd3b/
Ja, jammerlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:52 schreef byah het volgende:
[..]
Rutte heeft dus gewoon Fakenieuws staat verspreiden op de persconferentie!
Toen was er misschien nog niet zoveel over bekend. Maar als Gommers dit gisteren zei, dan is dat natuurlijk al een stuk later.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:52 schreef byah het volgende:
[..]
Rutte heeft dus gewoon Fakenieuws staat verspreiden op de persconferentie!
Ja daar is ook waar ik een beetje bang voor ben.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:48 schreef Anton91 het volgende:
https://www.ad.nl/video/g(...)f-verwachten~p192007
Is dat een filmpje van gisteren? Want dan is Gommers onjuistheden aan het verspreiden over de Briste mutatie en IerlandDie gigantische stijging komt niet door de Briste mutatie en hij heeft het wel constant over Britse mutatie, Ierland en de angst voor die mutatie
[..]
Is al een paar keer besproken. Waren broze 90+ers, begreep ik.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:55 schreef Dazalbest het volgende:
Iemand hier al meer betrouwbare informatie over?
[ twitter ]
Ja:quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:55 schreef Dazalbest het volgende:
[ twitter ]
quote:Doctors in Norway have been told to conduct more thorough evaluations of very frail elderly patients in line to receive the Pfizer BioNTec vaccine against covid-19, following the deaths of 23 patients shortly after receiving the vaccine.
“It may be a coincidence, but we aren’t sure,” Steinar Madsen, medical director of the Norwegian Medicines Agency (NOMA), told The BMJ. “There is no certain connection between these deaths and the vaccine.”
https://www.bmj.com/content/372/bmj.n149
Ziet er uit als een lekker betrouwbare sitequote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:55 schreef Dazalbest het volgende:
[ twitter ]
Ja ze hebben daar ook zeer terminale en mensen in de bijna allerlaatste fase ook een vaccin gegeven.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:55 schreef Dazalbest het volgende:
[ twitter ]
Ja op zich was dat inderdaad net op tijd en dat de lockdown nog even verlengd word oke, maar niet vanwege de angst vanuit Ierland en helemaal niet zoals Gommers de woorden lockdown en zomer in een zin durft te noemenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja daar is ook waar ik een beetje bang voor ben.
Wij hadden strenge lockdown vanaf voor de kerstperiode, dat is wellicht onze redding geweest.
Want wij stonden op 14-12 op ruim 12K besmettingen p/d als er toen niet ingegrepen was zou dat met het R getal van ruim boven de 1 snel verdubbelen naar 24K
We mogen in onze handjes klappen dat we nu omlaag gaan.
Ik sta er dan ook echt achter dat we nog even lockdown doen, maar daar mogen van mij best kleine versoepelingen plaatsvinden, zoals winkels.
Kijk ik snap de agenda van Gommers en Kuipers, die kijken naar hun ziekenhuizenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:59 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat we tot 9 februari verlengen is nog redelijk oke, maar we moeten voor die tijd ook een keer realistisch kijken naar Engeland (London), Ierland en hoe ernstig het allemaal wel niet precies is. Want volgens mij word dat op dit moment een beetje overschat.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:50 schreef JosMert het volgende:
Bij Gommers past maar 1 ding bij deze mediageile man.
Deze column:
Die mensen waren sowieso binnen één maand al overleden. Je stoot je arm en het is gebeurt, zo broos waren deze mensen waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:55 schreef Dazalbest het volgende:
[ twitter ]
Dat is redelijk bewezen dat de Britse variant veel besmettelijker is. Ongeveer 70% meer. Niet dodelijker maar dat was de Amerikaanse variant die in Juni vorig jaar opdook ook niet, het virus lijkt zich vooral te muteren om zich sneller te kunnen verspreiden tot op heden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het juist wel fijn dat ze wat voorzichtiger zijn nu. Er waren ook veel onderzoeken te vinden die claimden dat de UK variant veel besmettelijker zou zijn. De situatie van vorig jaar wil ik het liefst voorkomen in de toekomst....dat we het niet serieus genoeg nemen en het vervolgens ontploft.
Het helpt dat de UK variant niet de enige reden is waarom ze nu niet versoepelen. Als we op het punt komen dat de cijfers echt hard dalen....en ze zouden dan alsnog niet versoepelen uit angst voor die variant dan zou ik er wel wat anders in staan. Ze hebben nu best de tijd om te onderzoeken met welke mutaties we echt op moeten passen.
Moeilijk definitief te zeggen maar de snelheid waarmee de Britse variant in het VK de reguliere covid variant wegdrukte was volgens mij vergelijkbaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:15 schreef _serial_ het volgende:
Britse variant rukt op in Nederland: ’Het gaat snel’
Vergeef mij dat ik een beetje sceptisch ben, maar als je nu al 2-5 % van de besmettingen hebt, praat je over serieuze aantallen, dat zijn er 2000+ per week. Dan is het gewoon al wijdverspreid, en dat is echt niet vanaf gisteren ineens spontaan ontstaan, dat is al veel langer aan de gang.
Vriend van mij woont in Engeland. Nou, iedereen leefde daar alsof er geen corona was. Had nog foto's gezien van de terrassen, amper 1,5-meter, mensen bezoeken elkaar in groepen, etc. Enige waaraan je herkende dat er een pandemie was was de ober die een mondkapje droeg. We doen alsof Engeland er goed mee omgaat, maar het tegendeel is echt waar. Je krijgt dat echt pas mee als je kennissen hebt die er wonen ipv onze media.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:04 schreef _serial_ het volgende:
Maar ondertussen komen er steeds meer verhalen dat een groot deel van de besmettingen voorkomt uit gedrag.
Gelukkig dalen de besmettingen elke dagquote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:15 schreef _serial_ het volgende:
Vergeef mij dat ik een beetje sceptisch ben, maar als je nu al 2-5 % van de besmettingen hebt, praat je over serieuze aantallen, dat zijn er 2000+ per week. Dan is het gewoon al wijdverspreid, en dat is echt niet vanaf gisteren ineens spontaan ontstaan, dat is al veel langer aan de gang.
lijkt me ook maar gaat dat ons nog veel problemen opleveren ondanks de lockdown?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:15 schreef _serial_ het volgende:
Zo lang je gewoon contactmomenten verminderd maakt het niet uit of het virus 70, 200 of 3400% besmettelijker is. Afstand houden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is redelijk bewezen dat de Britse variant veel besmettelijker is. Ongeveer 70% meer. Niet dodelijker maar dat was de Amerikaanse variant die in Juni vorig jaar opdook ook niet, het virus lijkt zich vooral te muteren om zich sneller te kunnen verspreiden tot op heden.
Ja dat is ook wat ik meekreeg uit England. Daar waren de kroegen gewoon open met kerst, enige voorwaarde was dat je een flinke maaltijd erbij kocht.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:17 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Vriend van mij woont in Engeland. Nou, iedereen leefde daar alsof er geen corona was. Had nog foto's gezien van de terrassen, amper 1,5-meter, mensen bezoeken elkaar in groepen, etc. Enige waaraan je herkende dat er een pandemie was was de ober die een mondkapje droeg. We doen alsof Engeland er goed mee omgaat, maar het tegendeel is echt waar. Je krijgt dat echt pas mee als je kennissen hebt die er wonen ipv onze media.
Ik ben echt niet zo heel erg bang voor de Engelse variant als ik weet hoe men zich in Engeland gedragen heeft. Bovendien gingen ze ook pas 4 januari in lockdown meen ik. Sure, het zal wel besmettelijker zijn, maar ik verwacht dat we het met deze maatregelen ook aardig onder controle kunnen krijgen.
ik heb ook nog geen sterke argumenten voor gezienquote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:21 schreef Noek het volgende:
En dan zijn Engeland en Ierland het argument om een avondklok in te willen voeren.
Belachelijk!
Beste Vakantieman, dat kan toch zomaar niet?!
Nogmaals: denk je niet dat de Britse variant niet al rondging in Engeland ten tijde van de versoepelingen?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Moeilijk definitief te zeggen maar de snelheid waarmee de Britse variant in het VK de reguliere covid variant wegdrukte was volgens mij vergelijkbaar.
Dat kan toch bijna niet anders?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals: denk je niet dat de Britse variant niet al rondging in Engeland ten tijde van de versoepelingen?
Alleen waarom 'verdringt' de Britse variant de eerste. Enige wat ik nog niet gelezen heb.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals: denk je niet dat de Britse variant niet al rondging in Engeland ten tijde van de versoepelingen?
De vraag is of een demissionair kabinet überhaupt wel bevoegd is om een geheel nieuwe maatregel, een avondklok in te voeren. Zeker als de Tweede Kamer er geen steun voor geeft.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:25 schreef TheVulture het volgende:
200 keer aangetroffen met deze maatregelen valt gewoon enorm mee... In mijn ogen zou het dan echt niet nog strenger hoeven.
Denk ook niet dat die avondklok er daadwerkelijk komt, D66 kan hier nu wel voor blijven liggen nu het kabinet toch al gevallen is.
Ze hebben evenveel mogelijkheden als een gewoon kabinet.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:28 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
De vraag is of een demissionair kabinet überhaupt wel bevoegd is om een geheel nieuwe maatregel, een avondklok in te voeren. Zeker als de Tweede Kamer er geen steun voor geeft.
Maakt geen bal uit. Als de kamer in meerderheid voor is kun je het invoeren en anders niet. Demissionair of niet is daarvoor niet relevant.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:28 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
De vraag is of een demissionair kabinet überhaupt wel bevoegd is om een geheel nieuwe maatregel, een avondklok in te voeren. Zeker als de Tweede Kamer er geen steun voor geeft.
Tot het voorjaar van 2032 kan ookquote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Voor altijd in Lockdown
Weet je wat ook kan, hij kan ook níét voor een lockdown tot aan de zomer zorgen. Dat kan ook.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Voor altijd in Lockdown
Ik word echt zo moe van die dagelijkse bommetjes van Gommers en Kuipers... Die zitten ook echt veel teveel in de media. Werk gewoon door in de relatieve anonimiteit...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Voor altijd in Lockdown
Want er is geen pandemie gaande of zo...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:40 schreef Draak31 het volgende:
Ik denk dat ondernemers het bloed van die man wel kunnen drinken. Als ik maar weer in de spotlights sta. Hij verzint en verzint maar door om relevant te blijven.
Nee, daar kan hij niet voor zorgen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Weet je wat ook kan, hij kan ook níét voor een lockdown tot aan de zomer zorgen. Dat kan ook.
Ik begrijp de relatie niet?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:42 schreef Noordzijde het volgende:
Het is te merken dat het bizar druk is op de IC kuch kuch.
Gommers Kuipers en van Dissel komen zo bizar vaak in het nieuws. Man man man.
Ze ruiken echt wel dat we het einde van de crisis naderen, die willen hun momentjes nog even pakken.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik word echt zo moe van die dagelijkse bommetjes van Gommers en Kuipers... Die zitten ook echt veel teveel in de media. Werk gewoon door in de relatieve anonimiteit...
Ik vind het echt een walgelijke uitspraak puur bedoelt zodat meneer weer ergens op een voorpagina kan staan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik word echt zo moe van die dagelijkse bommetjes van Gommers en Kuipers... Die zitten ook echt veel teveel in de media. Werk gewoon door in de relatieve anonimiteit...
Maar hij vertelt het toch vrij genuanceerd: hij hoort dat Merkel denkt over een lockdown tot de zomer, vraagt zich af hoe ze daarbij komt, ziet wat er over het Kanaal gebeurt en vreest dat ze wel eens gelijk kan krijgen, met de kanttekening dat ze over het water versoepelingen voor de kerst hadden en daardoor nu een stijging...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze ruiken echt wel dat we het einde van de crisis naderen, die willen hun momentjes nog even pakken.
Los daarvan roepen ze ook best zinnige dingen. Zolang ze het binnen hun eigen vakgebied houden. In dat filmpje zegt hij dat het kán. Dat is natuurlijk ook zo. Het kán. Geen zekerheid verder. Ook in Duitsland gokken ze dat het tot zeker het voorjaar gaat duren.
Ik hoop natuurlijk dat we niet nog zo lang in lockdown zitten. Ben het best wel zat.
Nee, nu.nl maakt er een clickbait van.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:46 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik vind het echt een walgelijke uitspraak puur bedoelt zodat meneer weer ergens op een voorpagina kan staan.
Ja. Daarom snap ik de kritiek in dit geval ook niet helemaal.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar hij vertelt het toch vrij genuanceerd: hij hoort dat Merkel denkt over een lockdown tot de zomer, vraagt zich af hoe ze daarbij komt, ziet wat er over het Kanaal gebeurt en vreest dat ze wel eens gelijk kan krijgen, met de kanttekening dat ze over het water versoepelingen voor de kerst hadden en daardoor nu een stijging...
Bleek volgens mij te gaan om stokoude personen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:41 schreef cherrycoke het volgende:
https://www.livemint.com/(...)-11610778473019.html
ik vind het nogal wat
Die lezen alleen het Twitter bericht denk ik.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja. Daarom snap ik de kritiek in dit geval ook niet helemaal.
De man krijgt nog kritiek als 'ie het alfabet op zou lezen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:51 schreef Mammietje het volgende:
Ik snap dat gehaat op Gommers niet.
De man staat aan top van het pijnpunt waar deze crisis om draait. Niet zo vreemd dat hij zijn mening dus verkondigt. Dat doet hij in mijn ogen ook nog eens heel genuanceerd. De presentatoren proberen hem uitspraken te ontlokken (waar hij meestal langs probeert te manoeuvreren) en vervolgens trekken journalisten er één zinnetje uit en maken daar een kop van met prachtig verhaal erbij. En dan is Gommers ineens de paniekzaaier?! Heel vreemd.
Ja, ik heb Arie en die wordt al jaren uitgekotst door iedereen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:45 schreef Dazalbest het volgende:
Ik denk dat het zorgpersoneel wel blij is dat ze door hen worden vertegenwoordigd..... en zo heeft elke groep hun eigen belangen....
Het gaat niet om de persoon, maar wel om alleen maar bang-maak-verhalen (om te blijven benadrukken dat er een crisis is). Dat effect is na een jaar gewoon uitgewerkt, dus zul je met een ander verhaal dan 'de bedden liggen vol / de nieuwe variant is gevaarlijk / etc' moeten komen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:51 schreef Mammietje het volgende:
Ik snap dat gehaat op Gommers niet.
De man staat aan top van het pijnpunt waar deze crisis om draait. Niet zo vreemd dat hij zijn mening dus verkondigt. Dat doet hij in mijn ogen ook nog eens heel genuanceerd. De presentatoren proberen hem uitspraken te ontlokken (waar hij meestal langs probeert te manoeuvreren) en vervolgens trekken journalisten er één zinnetje uit en maken daar een kop van met prachtig verhaal erbij. En dan is Gommers ineens de paniekzaaier?! Heel vreemd.
Als het nog altijd relevant is zie ik niet in waarom.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat niet om de persoon, maar wel om alleen maar bang-maak-verhalen (om te blijven benadrukken dat er een crisis is). Dat effect is na een jaar gewoon uitgewerkt, dus zul je met een ander verhaal dan 'de bedden liggen vol / de nieuwe variant is gevaarlijk / etc' moeten komen.
Of gewoon zoals JaapGod en niet teveel paniek veroorzaken. Alhoewel Anders Tegnell nog beter zou zijnquote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:53 schreef Noek het volgende:
Ja, ik heb Arie en die wordt al jaren uitgekotst door iedereen.
Terwijl Arie in het echt een heel aangenaam mens is maar dat is Diederik denk ik ook.
Overkill in deze tijd gaat niet snel voor je werken. Mensen willen goed nieuws horen.
Maar hoe zijn feiten meteen bang-maak verhalen?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat niet om de persoon, maar wel om alleen maar bang-maak-verhalen (om te blijven benadrukken dat er een crisis is). Dat effect is na een jaar gewoon uitgewerkt, dus zul je met een ander verhaal dan 'de bedden liggen vol / de nieuwe variant is gevaarlijk / etc' moeten komen.
Omdat het vrij zinloos is als het (shockeffect) niet meer werkt. Dan wordt het een herhaling van zetten, waar niemand meer naar luistert. En levert het dus ook niks op (qua gedrag bij mensen).quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als het nog altijd relevant is zie ik niet in waarom.
Moet 'ie dan gaan liegen?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Omdat het vrij zinloos is als het (shockeffect) niet meer werkt. Dan wordt het een herhaling van zetten, waar niemand meer naar luistert. En levert het dus ook niks op.
Mja.. of hij heeft er meer kijk op dan jij en maakt zich oprecht zorgen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:54 schreef Piles het volgende:
[..]
In dit geval zijn het geen feiten maar bange onderbuikgevoelens. Dat ze uit kunnen monden in feiten staat helemaal nog niet vast.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar hoe zijn feiten meteen bang-maak verhalen?
Ja maar die moet helemaal zijn mond houden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
Bizar dat mensen vinden dat een Gommers zijn mond moet houden. De beste man heeft evenveel recht op vrijheid van meningsuiting als een Willem Engel, dunkt me.
Nu is het verschil wel dat Willem Engel (gelukkig) nergens aan een tv tafel verschijnt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
Bizar dat mensen vinden dat een Gommers zijn mond moet houden. De beste man heeft evenveel recht op vrijheid van meningsuiting als een Willem Engel, dunkt me.
Hij zegt dat het kán gebeuren. Dat is een feit. Het kan. En dat hij bang is dat de ziekenhuizen het drukker krijgen vind ik ook geen paniek zaaien. De situatie in ziekenhuizen is ook gewoon ernstig.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In dit geval zijn het geen feiten maar bange onderbuikgevoelens. Dat ze uit kunnen monden in feiten staat helemaal nog niet vast.
Ik vond het anders toch ook wel een stevige uitspraak waar niet goed over na is gedacht.
Ik zeg niet dat ie z'n mond moet houden maar ik observeer wel dat je hem wekelijks meermaals in de diverse populaire praatprogramma's ziet. Zo zijn er meer hoor, maar ik vraag me af of dat echt nodig is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
Tot zover ben ik het helemaal met 'm eens.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zegt dat het kán gebeuren. Dat is een feit. Het kan. En dat hij bang is dat de ziekenhuizen het drukker krijgen vind ik ook geen paniek zaaien. De situatie in ziekenhuizen is ook gewoon ernstig.
Dan kijk je geen tv.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ie z'n mond moet houden maar ik observeer wel dat je hem wekelijks meermaals in de diverse populaire praatprogramma's ziet. Zo zijn er meer hoor, maar ik vraag me af of dat echt nodig is.
Hij moet gewoon zijn mond houden en gaan werken, ze zijn toch zo druk.quote:
Dat was Ierlandquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:02 schreef Draak31 het volgende:
Ik las vanochtend iets over de WHO die zei dat de spike in engeland niet komt door de variant maar omdat alles open was met kerst. Heeft iemand die link nog?
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a6eabd3b/quote:De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) stelt dat de lakse regels tijdens de kerstperiode verantwoordelijk zijn voor de spectaculaire toename van de coronacijfers in Ierland. ,,De nieuwe varianten van het virus waren niet de drijfveer voor de nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen”, klinkt het bij de WHO.
Lange tijd was Ierland een van de landen die het virus goed onder controle kon houden, maar dat is intussen niet meer het geval. ,,Ierland kent een van de meest acute stijgingen van alle landen ter wereld”, vertelt Mike Ryan, hoofd-directeur van het WHO Health Emergency Programma.
Ierland versoepelde in december de maatregelen: mensen mochten thuis meer gasten ontvangen en de restaurants openden opnieuw de deuren. ,,De nieuwe varianten van het coronavirus waren dus niet de drijfveer voor een nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen tijdens de kerstperiode”, aldus Ryan. ,,Er waren meer sociale contacten en de afstandsregels werden minder gevolgd.”
Ook Maria Van Kerkhove, epidemioloog bij de WHO, wijst erop dat de versoepelingen in Ierland hebben gezorgd voor een “bijna verticale exponentiële groei” van de cijfers. ,,Het aantal contacten dat mensen hadden met bijvoorbeeld hun familie nam aanzienlijk toe”, aldus Van Kerkhove.
Maar in dan zijdelings even te zeggen dat een lockdown misschien tot de zomer mogelijk is, had hij wellicht toch even binnensmonds moeten houden. Ik ging er overigens gewoon vanaf het begin af aan al van uit dat we tot april binnen zaten. Maar dit is wel heel erg voor zijn beurt spreken naar mijn idee. En na het bewust slopen van de vaccinatie strategie neem al die man niet meer serieus.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zegt dat het kán gebeuren. Dat is een feit. Het kan. En dat hij bang is dat de ziekenhuizen het drukker krijgen vind ik ook geen paniek zaaien. De situatie in ziekenhuizen is ook gewoon ernstig.
Ik blijf twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze cijfers.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:03 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Prima daling op zowel IC, als verpleegafdelingen
De kranten staan ook dagelijks vol met uitspraken met bangmakerij. Prima, maar handel er ook naar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan kijk je geen tv.
Doe ik ook bijna niet. Ik kijk hier.
Ja ok misschien moet je ff bakkie pleur pakken en lekker naar de sneeuw kijken. Word je kalm van.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij moet gewoon zijn mond houden en gaan werken, ze zijn toch zo druk.
Elke dag die negatieve opmerkingen, 90% van de Nederlanders doet zijn best. 5% ook, maar lukt wat minder.
Nu moeten we weer bang zijn voor de Britse variant. Flikker die grens dan dicht voor gewone burgers.
Nee, dat doen we pas als het weer veel te laat is...
Denk dat Gommers meer uren werkt dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij moet gewoon zijn mond houden en gaan werken, ze zijn toch zo druk.
Ik weet niet precies welke maatregelen hij wil. Een avondklok? Ja, daar ben ik het ook niet mee eens. Ik zie liever gewoon betere handhaving van de huidige maatregelen. Wellicht mensen meer motiveren om juist buiten af te spreken i.p.v. daar zo'n verbod op te leggen waardoor je iedereen onbewust naar binnen verplaatst. Niet alleen maar denken in ''sluiten''/''meer beperkingen'', maar mensen ook wat opties geven zonder af te wijken van de grote basis maatregelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Tot zover ben ik het helemaal met 'm eens.
Wat je er aan moet doen qua maatregelen, daar verschil ik van mening over met Gommers/Kuipers etc
Hier geen sneeuw te bekennenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja ok misschien moet je ff bakkie pleur pakken en lekker naar de sneeuw kijken. Word je kalm van.
Toch maar goed eigenlijk dat onze maatregelen niet versoepeld werden in december en de horeca niet open ging. Dan hadden we wellicht ook dergelijke taferelen hier gehad.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat was Ierland
[..]
Waarom moet ie zijn mond daarover houden? Hij mag zeggen wat ie wil. Het is vervolgens aan jou en mij om zelf te bepalen wat je met die info doet.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar in dan zijdelings even te zeggen dat een lockdown misschien tot de zomer mogelijk is, had hij wellicht toch even binnensmonds moeten houden. Ik ging er overigens gewoon vanaf het begin af aan al van uit dat we tot april binnen zaten. Maar dit is wel heel erg voor zijn beurt spreken naar mijn idee. En na het bewust slopen van de vaccinatie strategie neem al die man niet meer serieus.
Wat denk je dat ik doe?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja ok misschien moet je ff bakkie pleur pakken en lekker naar de sneeuw kijken. Word je kalm van.
Ehm.... misschien is het je ontgaan, maar we zitten in een lockdown....quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De kranten staan ook dagelijks vol met uitspraken met bangmakerij. Prima, maar handel er ook naar.
Exactquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welke maatregelen hij wil. Een avondklok? Ja, daar ben ik het ook niet mee eens. Ik zie liever gewoon betere handhaving van de huidige maatregelen. Wellicht mensen meer motiveren om juist buiten af te spreken i.p.v. daar zo'n verbod op te leggen waardoor je iedereen onbewust naar binnen verplaatst. Niet alleen maar denken in ''sluiten''/''meer beperkingen'', maar mensen ook wat opties geven zonder af te wijken van de grote basis maatregelen.
Persoonlijk denk ik dat hij ook best riantelijk beloond wordt voor de keren dat hij op komt draven in talkshows.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat Gommers meer uren werkt dan de gemiddelde Nederlander.
Maar met die vrijheid komt ook verantwoordelijkheid. Gezien het belang van zijn functie zou hij best wat voorzichter mogen zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
Zijn mening staat bijna dagelijks in blokletters op de voorpagina... das wat anders dan in een interview je mening geven.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom moet ie zijn mond daarover houden? Hij mag zeggen wat ie wil. Het is vervolgens aan jou en mij om zelf te bepalen wat je met die info doet.
Echt te gek voor woorden dat als zijn mening jou niet bevalt, je vindt dat ie het maar binnensmonds moet houden.
Kom op we zitten helemaal niet in een lockdown. we kunnen alleen neit naar een winkel, restaurant of kroeg maar voor de rest kan alles. je kan zelfs naar het buitenland vliegen als je wil. wat voor lockdown is dat dan volgens jou?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ehm.... misschien is het je ontgaan, maar we zitten in een lockdown....
Dat geloof ik ook zeker, en respect daarvoor. Nog meer redenen om niet 's avonds nog eens aan te schuiven bij Eva of Welmoed. Neem lekker je rust ofzo.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat Gommers meer uren werkt dan de gemiddelde Nederlander.
Dat ligt eraan hoe ze de horeca openen. Vooral buiten horeca zou misschien best een goede oplossing zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch maar goed eigenlijk dat onze maatregelen niet versoepeld werden in december en de horeca niet open ging. Dan hadden we wellicht ook dergelijke taferelen hier gehad.
En de boete voor mensen die bij een feest zijn moet echt fors omhoog. Voor de organisatoren graag een gevangenisstraf.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welke maatregelen hij wil. Een avondklok? Ja, daar ben ik het ook niet mee eens. Ik zie liever gewoon betere handhaving van de huidige maatregelen. Wellicht mensen meer motiveren om juist buiten af te spreken i.p.v. daar zo'n verbod op te leggen waardoor je iedereen onbewust naar binnen verplaatst. Niet alleen maar denken in ''sluiten''/''meer beperkingen'', maar mensen ook wat opties geven zonder af te wijken van de grote basis maatregelen.
Jij denkt dat Gommers daar voor het geld zit?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat hij ook best riantelijk beloond wordt voor de keren dat hij op komt draven in talkshows.
Krijgen we dit weer. We mogen op dit moment eten, slapen, werken en boodschappen doen en voor de rest ligt alles stil. Hoe je het noemt is een kwestie van semantiek, maar suggereren dat het leven gewoon doorgaat is nogal bezijden de realiteit.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kom op we zitten helemaal niet in een lockdown. we kunnen alleen neit naar een winkel, restaurant of kroeg maar voor de rest kan alles.
Heb je wel eens gezien hoe druk het op de weg is, of bij kantoren.
Ja, en als het aan die brulapen ligt, duurt dat tot april inclusief een avondklok. Ik vind dat veel te ver gaan, eerst die grenzen dicht.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ehm.... misschien is het je ontgaan, maar we zitten in een lockdown....
Thanks!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat was Ierland
[..]
Waarom niet? Hij heeft nu de kans en de aandacht is op o.a. Gommers gevestigd. Nu is hij relevant... over 3 jaar niet meer.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij denkt dat Gommers daar voor het geld zit?
Grenzen zullen niet dicht gaan, een lockdown tor April is nog allerminst zeker gezien de cijfers.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, en als het aan die brulapen ligt, duurt dat tot april inclusief een avondklok. Ik vind dat veel te ver gaan, eerst die grenzen dicht.
Dan neem je andere media tot je, of geen, als de huidige media je niet bevalt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zijn mening staat bijna dagelijks in blokletters op de voorpagina... das wat anders dan in een interview je mening geven.
Dat is niet m'n punt, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Een echt lockdown is in mijn ogen wat anders.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer. We mogen op dit moment eten, slapen, werken en boodschappen doen en voor de rest ligt alles stil. Hoe je het noemt is een kwestie van semantiek, maar suggereren dat het leven gewoon doorgaat is nogal bezijden de realiteit.
Daar waren de cijfers dan ook niet naar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch maar goed eigenlijk dat onze maatregelen niet versoepeld werden in december en de horeca niet open ging. Dan hadden we wellicht ook dergelijke taferelen hier gehad.
We mogen ook niet sporten, leren, vermaken of samenkomen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer. We mogen op dit moment eten, slapen, werken en boodschappen doen en voor de rest ligt alles stil. Hoe je het noemt is een kwestie van semantiek, maar suggereren dat het leven gewoon doorgaat is nogal bezijden de realiteit.
Mwa ik vind dat je de professional Gommers dan echt zwaar tekort doet. Die man heeft overduidelijk het beste met Nederland voor en zit daar niet voor eigen gewin. Sterker nog, ik denk dat hij onbedoeld een beetje in die rol is gekomen juist vanwege de media.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij heeft nu de kans en de aandacht is op o.a. Gommers gevestigd. Nu is hij relevant... over 3 jaar niet meer.
Woord voor woord onzin.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We mogen ook niet sporten, leren, vermaken of samenkomen.
Ik denk dat het ook een hele fijne vent is, en in de eerste golf was het ook goed dat hij er was om te vertellen hoe het er echt aan toeging en hoe gevaarlijk de situatie was. Zeker omdat er in Nederland op dat moment nog heel veel gerelativeerd werd, en Rutte en van Dissel nog op de lijn zaten van 'gecontroleerd rond laten gaan'. Waardoor sommige mensen zelfs bewust risico's gingen nemen want 'Rutte hep gezegd dat we het allemaal snel motte krijge'.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ik heb Arie en die wordt al jaren uitgekotst door iedereen.![]()
Terwijl Arie in het echt een heel aangenaam mens is maar dat is Diederik denk ik ook.
Overkill in deze tijd gaat niet snel voor je werken. Mensen willen goed nieuws horen.
Ja, zal ff een Chinese krant gaan lezen... of een Russische. Ik hoef niet dagelijks geconfronteerd te worden met de mening van iemand die maar over de beddencapaciteit gaat van een ziekenhuis.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan neem je andere media tot je, of geen, als de huidige media je niet bevalt.
Maar iemand monddood willen maken omdat de media er teveel aandacht aan geeft, is echt te gek voor woorden.
Dat zie je zelf toch ook wel?
Sporten kan buiten, leren kan op afstand, vermaken kan mits je je thuis kunt vermaken en samenkomen met max 2 gasten.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We mogen ook niet sporten, leren, vermaken of samenkomen.
Zeker, dadelijk als het weer lekker weer is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe ze de horeca openen. Vooral buiten horeca zou misschien best een goede oplossing zijn.
Heb je wel gezien hoe ontzettend gesloten sommigen zaken en/of sectoren zijn?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kom op we zitten helemaal niet in een lockdown. we kunnen alleen neit naar een winkel, restaurant of kroeg maar voor de rest kan alles. je kan zelfs naar het buitenland vliegen als je wil. wat voor lockdown is dat dan volgens jou?
Heb je wel eens gezien hoe druk het op de weg is, of bij kantoren.
En die mening staat op de voorpagina omdat hij iedereen opbelt om zijn mening door te drukken, of omdat hij wordt benaderd om zijn mening te geven? Ik denk het laatste.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zijn mening staat bijna dagelijks in blokletters op de voorpagina... das wat anders dan in een interview je mening geven.
Ja zwemles in de badkuip boven...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sporten kan buiten, leren kan op afstand, vermaken kan mits je je thuis kunt vermaken en samenkomen met max 2 gasten.
Ergens snap ik dat wel en ik denk dat hij het beste met Nederland voor heeft. Maar ik denk dat hij wel te vaak paniek creëert en hij zou er zelf ook voor kunnen kiezen om niet telkens in de media te verschijnen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa ik vind dat je de professional Gommers dan echt zwaar tekort doet. Die man heeft overduidelijk het beste met Nederland voor en zit daar niet voor eigen gewin. Sterker nog, ik denk dat hij onbedoeld een beetje in die rol is gekomen juist vanwege de media.
Schoenmaker blijf bij je leest.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die mening staat op de voorpagina omdat hij iedereen opbelt om zijn mening door te drukken, of omdat hij wordt benaderd om zijn mening te geven? Ik denk het laatste.
Je kan me uitlachen wat je wil maar een lockdown is alles dichtgooien. Grenzen zijn open etc etc. Heb je die discussie gemist wellicht over die britse variant en de vluchten vanuit het VK? blijkbaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Heb je wel gezien hoe ontzettend gesloten sommigen zaken en/of sectoren zijn?
Omdat we kunnen vliegen zitten we niet in een lockdown.
Dit inderdaadquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ergens snap ik dat wel en ik denk dat hij het beste met Nederland voor heeft. Maar ik denk dat hij wel te vaak paniek creëert en hij zou er zelf ook voor kunnen kiezen om niet telkens in de media te verschijnen.
Dat weet ik zo ook niet. De cijfers waren er zeker ook niet naar, en toch waren er best veel mensen die wel een versoepeling wilden. Een heropening van in ieder geval de restaurants, onder voorwaarden, bijvoorbeeld. En begrijpelijk, dat willen we eigenlijk allemaal wel, maar misschien zijn we toch door het oog van de naald gekropen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Daar waren de cijfers dan ook niet naar.
Geen idee hoe ze daar waren?
Waarom hij zijn mond erover moet houden? Omdat de goedlachse dokter een graag geziene gast is in de talkshows en de mening van het volk toch aardig weet te beïnvloeden. Dat weet hij zelf dondersgoed want hij zit bijna dagelijks wel ergens zijn mening te verkondigen. Na het vaccinatiedebacle waarin hij, samen met kuipers, eigenhandig de strategie omgooit omdat hij zijn zin een dag ervoor niet kreeg, vind ik best wel stuitend. Er spelen meer belangen waar hij om het moment van die uitspraak geen rekening hoeft te houden omdat dat zijn vakgebied niet is. Hij roept nu bijna eigenhandig opentornen lockdown tot de zomer.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom moet ie zijn mond daarover houden? Hij mag zeggen wat ie wil. Het is vervolgens aan jou en mij om zelf te bepalen wat je met die info doet.
Echt te gek voor woorden dat als zijn mening jou niet bevalt, je vindt dat ie het maar binnensmonds moet houden.
Nee hoor, er zijn heel veel mensen die hun sport niet kunnen uitoefenen. Of hun werk.quote:
Hij is nou eenmaal het boegbeeld geworden, lastig om daar dan maar afstand van te doen denk ik.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ergens snap ik dat wel en ik denk dat hij het beste met Nederland voor heeft. Maar ik denk dat hij wel te vaak paniek creëert en hij zou er zelf ook voor kunnen kiezen om niet telkens in de media te verschijnen.
Hmm benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen de komende weken..quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:17 schreef Predator40 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)reekt-vaak~abe921b7/
Niemand heeft het hier over monddood maken. Dat jij dat eruit haalt vind ik minstens zo lachwekkend.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan neem je andere media tot je, of geen, als de huidige media je niet bevalt.
Maar iemand monddood willen maken omdat de media er teveel aandacht aan geeft, is echt te gek voor woorden.
Dat zie je zelf toch ook wel?
Voetballen en kickboksen (die trainingen gaan hier tenminste gewoon door), buitenspelen met vriendjes, binnenspelen met en bij vriendjes, op de iPad, naar het strand, naar een bos, etc.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ok, wat kan een kind van zes nu doen? Wat die al niet vanaf 14 december doet?
Duss.... iedereen die B117 als gevaar ziet, moet niet meer op tv verschijnen omdat ze paniek veroorzaken?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vermaken kan zelfs solo. Nadeel is dat je er blind van kan worden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sporten kan buiten, leren kan op afstand, vermaken kan mits je je thuis kunt vermaken en samenkomen met max 2 gasten.
Denk je niet dat het zijn ego ook wel streelt? Weinig mensen die in zijn schoenen met 2 benen op de grond blijven. Ik acht de kans vrij groot dat hij naast een maatschappelijk belang ook een eigen belang nastreeft. Ach, dat hebben we overigens 2 weken terug wel kunnen zien.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij is nou eenmaal het boegbeeld geworden, lastig om daar dan maar afstand van te doen denk ik.
Buiten sportenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ok, wat kan een kind van zes nu doen? Wat die al niet vanaf 14 december doet?
Goed punt, wel goed om kinderen eens te laten zien wat er nog meer is naast de binnenspeeltuinen, bioscopen en ander soort “luxe” uitjes die heel normaal zijn geworden de laatste jaren.quote:
Achja, het is maar hoe druk je je er over kunt maken wat mij betreft.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Denk je niet dat het zijn ego ook wel streelt? Weinig mensen die in zijn schoenen met 2 benen op de grond blijven. Ik acht de kans vrij groot dat hij naast een maatschappelijk belang ook een eigen belang nastreeft. Ach, dat hebben we overigens 2 weken terug wel kunnen zien.
Dat ontken ik ook niet, je weet dat ik dat echt wel een probleem vind.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn heel veel mensen die hun sport niet kunnen uitoefenen. Of hun werk.![]()
Mijn zaak zit in een lockdown want er mag nog geen vreemde naar mijn toilet waar ik voor betaal. Dat is bepaald door de overheid en dat is een lockdown, een gedwongen sluiting en/of beperking.
En ik ben inmiddels al meerdere malen gecontroleerd ook. Het gevoel van vrijheid is hier wel weg, hoor.
Ik zie hier, op een afstandje, achtereenvolgens mensen te paard, te fiets en te voet langskomen. In een sneeuwstorm. En dan zeggen dat er geen vermaak is! Ik vermaak mij kostelijkquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buiten sporten![]()
Dus voetbaltraining, hockeytraining, paardrijden, atletiek.
En natuurlijk wandelen met ouders en buiten spelen met leeftijdsgenoten.
Dit is een semantische discussie. Je hebt verschillende soorten en gradaties van lockdowns, en we hebben hier echt wel een lockdown. Dat het nog strikter kan, is zeker waar, maar dat betekent niet dat wat we nu hier hebben moet worden gereduceerd tot 'eigenlijk is er niet zoveel aan de hand'. Dat is er natuurlijk wel. Er is geen normaal onderwijs, alle binnensporten zijn gecanceld voor alle leeftijden, sportscholen zijn dicht, niet essentiele winkels zijn dicht, alle horeca is gesloten, er wordt massaal thuisgewerkt, er zijn geen evenementen, musea zijn op slot, pretparken en dierentuinen idem.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je kan me uitlachen wat je wil maar een lockdown is alles dichtgooien. Grenzen zijn open etc etc. Heb je die discussie gemist wellicht over die britse variant en de vluchten vanuit het VK? blijkbaar.
Lekker hoorquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:25 schreef Noordzijde het volgende:
Er liggen nu 2365 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2474), van wie 671 op de IC (gisteren: 690), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Keurige daling!
- 19 op IC
- 109 op verpleegafdelingen
Nee, maar dat doe ik ook absoluut nietquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:26 schreef miss_sly het volgende:
maar dat betekent niet dat wat we nu hier hebben moet worden gereduceerd tot 'eigenlijk is er niet zoveel aan de hand'
Nja, hij moet in principe doen wat hij zelf wil. Dat is iedereen zijn/haar recht, maar dan mogen we er ook kritiek op hebben.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Duss.... iedereen die B117 als gevaar ziet, moet niet meer op tv verschijnen omdat ze paniek veroorzaken?
Hmm.... en als ze dat zouden doen, dan kunnen we zeggen dat het allemaal wel mee zal vallen want anders waren er wel meer die ervoor gewaarschuwd hadden?
Ik snap die ouders indd ook allemaal niet die maar klagen over dat hun kinderen zoooo graag naar school willen en zich stierlijk vervelen. Of zullen dat dezelfde ouders zijn die bijvoorbaat al zeggen dat hun kind iets niet lusten, je dat kind het alsnog geeft, blijkt het lekker te vinden, en bij het 5e hapje de moeder zegt ; maar dat lust je toch niet? Waarna het kind het "ineens" vies vindt?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voetballen en kickboksen (die trainingen gaan hier tenminste gewoon door), buitenspelen met vriendjes, binnenspelen met en bij vriendjes, op de iPad, naar het strand, naar een bos, etc.
Wat wil een 6-jarige nog meer?
O, dit is dus de kern van je post.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:28 schreef Anton91 het volgende:
terwijl de Engelse variant dus helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging in Ierland.
Daarnaast gaat hij op een stoel zitten die helemaal de zijne niet is en die hij over moet laten aan anderen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nja, hij moet in principe doen wat hij zelf wil. Dat is iedereen zijn/haar recht, maar dan mogen we er ook kritiek op hebben.
In een filmpje dat ik vandaag postte hier, gaf ik ook aan dat iets bijvoorbeeld niet klopt. Hij is een voorbeeld en is onderdeel of persoon die altijd uitgenodigd wordt door het OMT, maar zat te een beeld te schetsen over Ierland en de Engelse variant terwijl de Engelse variant dus helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging in Ierland.
Hij heeft ook in het verleden wel eens aantal keren een flinke draai gemaakt wat betreft de situatie (versoeplen/strengere regels) en daarmee creëert hij gewoon paniek.
Het gaat om kinderen, die normaal turnen of zwemmen. Of dansen, bij toneel zitten en muziek spelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, je weet dat ik dat echt wel een probleem vind.
Maar de dingen die Ootje noemt, zijn voor Ootje geen probleem.
Ootje kan gewoon sporten, al is het niet in de sportschool.
Dat is toch ook de hel?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:29 schreef hyviiee het volgende:
Ik denk gewoon stiekem dat het vooral de ouders zelf zijn die hun koters niet de hele dag om zich willen hebben.
Ja, kijk even terug in het topic.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, dit is dus de kern van je betoog.
En daar heb je ook een bron van?
Aan wie precies dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daarnaast gaat hij op een stoel zitten die helemaal de zijne niet is en die hij over moet laten aan anderen.
Persoonlijk kan ik me zomaar voorstellen dat de situatie in Ierland genuanceerder is en een combinatie van versoepelingen en de Britse variant. Want die heel steile stijging is toch wel erg heftig voor de gewone variant, lijkt me.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nja, hij moet in principe doen wat hij zelf wil. Dat is iedereen zijn/haar recht, maar dan mogen we er ook kritiek op hebben.
In een filmpje dat ik vandaag postte hier, gaf ik ook aan dat iets bijvoorbeeld niet klopt. Hij is een voorbeeld en is onderdeel of persoon die altijd uitgenodigd wordt door het OMT, maar zat te een beeld te schetsen over Ierland en de Engelse variant terwijl de Engelse variant dus helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging in Ierland.
Hij heeft ook in het verleden wel eens aantal keren een flinke draai gemaakt wat betreft de situatie (versoeplen/strengere regels) en daarmee creëert hij gewoon paniek.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, dit is dus de kern van je post.
En daar heb je ook een bron van?
Het is voor jou en anderen in jouw situatie echt keihard en heel zwaar. En ik hoop echt dat dat een beetje wordt opgevangen en dat je dadelijk nog verder kunt en dit te boven komt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:29 schreef Noek het volgende:
Ik heb straks 6 maanden mijn pand op slot gehad en het feit dat ik gewoon kan vliegen, helpt niks aan mijn gevoel dat ik beperkt ben. Vliegen... as if.
Het leven is niet zoals we gewend waren, klopt!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het gaat om kinderen, die normaal turnen of zwemmen. Of dansen, bij toneel zitten en muziek spelen.
Lekker makkelijk, ja pak de bal maar en ga buiten spelen. De topoplossingen voor kinderen in de grote steden.
Zelfs de bieb is dicht.
Misschien, als je dat vindt, een reden om of geen kinderen te nemen of iig geen huis vol kinderen te nemenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is toch ook de hel?
Vond jouw moeder vroeger vast ook. 24/7 zo'n vraagteken naast je is gewoon slopend.
Niet voor het een of ander, maar het oordeel van de WHO wordt ook alleen maar gewaardeerd als het het oordeel is dat veel mensen willen horen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Als zelfs de WHO al met zo'n snel oordeel komt moet je het toch wel vrij bont hebben gemaakt
Een viroloog/microbioloog. Wie is Gommers om te zeggen dat het Britse virus hiernopeens voor horror taferelen gaat zorgen?quote:
Hoezo de bieb is dicht? Hier kan je van te voren je boeken reserveren en daarna naar de bieb om de boeken op te halen..quote:
Ja, hele goede reden maar zo is het leven hè. Niet alle dagen zijn een waar feest, ook je kinderen niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:35 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Misschien, als je dat vindt, een reden om of geen kinderen te nemen of iig geen huis vol kinderen te nemen
Moet je tegen Gommers zeggenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het leven is niet zoals we gewend waren, klopt!
Je kan ook in mogelijkheden denken.
Hier nietquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:36 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Hoezo de bieb is dicht? Hier kan je van te voren je boeken reserveren en daarna naar de bieb om de boeken op te halen..
Is toch vrij makkelijk te onderbouwen doormiddel van sequencing? Daarnaast zullen ze ook wel meer data hebben dan dat er beschikbaar is voor ons of Gommers.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet voor het een of ander, maar het oordeel van de WHO wordt ook alleen maar gewaardeerd als het het oordeel is dat veel mensen willen horen.
Ik heb er maar één, maar zowel zij als wij zouden graag zien dat ze weer naar school kanquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:35 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Misschien, als je dat vindt, een reden om of geen kinderen te nemen of iig geen huis vol kinderen te nemen
Doe ik ook. Risicogroepen isoleren en vaccineren. Scherpere keuzes in ziekenhuis. Accepteren dat we niet iedereen kunnen redden van corona. Meer onderzoek doen naar de verspreiding, en daarop acteren.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het leven is niet zoals we gewend waren, klopt!
Je kan ook in mogelijkheden denken.
Daar gaat het niet zozeer om, het is eerder dat de hypothese dat de Britse variant voor die stijging heeft gezorgd weer een deuk opgelopen heeft. En vergeet niet dat angst daarvoor op dit moment het debat over scholen domineert.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet voor het een of ander, maar het oordeel van de WHO wordt ook alleen maar gewaardeerd als het het oordeel is dat veel mensen willen horen.
KAN gaan zorgen, godsamme mensen lezen echt alleen wat ze willen lezen he. Als ze niet waarschuwen en het loopt onverhoopt uit de hand staan de beste stuurlui weer aan wal om te roepen: “hadden jullie dit niet aan zien komen?!”quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een viroloog/microbioloog. Wie is Gommers om te zeggen dat het Britse virus hiernopeens voor horror taferelen gaat zorgen?
Of niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:37 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is toch vrij makkelijk te onderbouwen doormiddel van sequencing? Daarnaast zullen ze ook wel meer data hebben dan dat er beschikbaar is voor ons of Gommers.
Dat weet ik wel zeker. Gommers schetst in iedere talkshow, in iedere krant, in ieder radioprogramma een doemscenario, puur voor eigen gewin en uit zelfbelang, zodat hij de dag erna wederom de trip naar Hilversum kan maken om nóg een keer een nachtmerrie op tafel te leggen. De derde golf! Code zwart! Britse variant! Puur uit ijdelheid gooit hij vervolgens de meest gore onzin over tafel om relevant te zijn en te blijven. Maar oh, wat is hij sympathiek. Waar hij ondertussen, in tijden van een zogenaamd medische crisis, de tijd vandaan haalt om al die mediaoptredens te realiseren blijft een raadsel. Dit is zijn moment en kans op faam en dat realiseert hij zich uitstekend.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij denkt dat Gommers daar voor het geld zit?
Oh nee dat ene woordje neemt natuurlijk alle nuance uit zijn verhaal weg.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
KAN gaan zorgen, godsamme mensen lezen echt alleen wat ze willen lezen he. Als ze niet waarschuwen en het loopt onverhoopt uit de hand staan de beste stuurlui weer aan wal om te roepen: “hadden jullie dit niet aan zien komen?!”
Aaah ja..... Die gasten die hier ook vergruist worden omdat ze paniek zaaien en 'zo nodig hun mening moeten verkondigen".quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een viroloog/microbioloog. Wie is Gommers om te zeggen dat het Britse virus hiernopeens voor horror taferelen gaat zorgen?
Als we versoepelen zullen we hem dan ook veel veel meer aantreffenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:39 schreef 4-elements het volgende:
Blij om te zien dat ook anderen hier een beetje moe worden van de paniekzaaierij van onder meer Gommers. Lijkt er voorlopig juist op dat de Britse variant niet zo eng is als werd gezegd. En ik heb het al eerder gezegd: als die variant écht zo veel besmettelijker is, dan zouden we 'm hier al veel meer aantreffen.
En daarom wordt er nu onderzoek gedaan, in ons eigen land. Zodat we een onderbouwde beslissing kunnen nemen hierover.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar gaat het niet zozeer om, het is eerder dat de hypothese dat de Britse variant voor die stijging heeft gezorgd weer een deuk opgelopen heeft. En vergeet niet dat angst daarvoor op dit moment het debat over scholen domineert.
Dat is geen goed argument, he?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:35 schreef hyviiee het volgende:
[..]
En dus is gras groen. Wat wil je nou eigenlijk zeggenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En daarom wordt er nu onderzoek gedaan, in ons eigen land. Zodat we een onderbouwde beslissing kunnen nemen hierover.
Nou, WHO noemt de nieuwe variant niet 'de drijfveer', maar dat is nog iets anders dan wat jij eerder stelde, namelijk dat de nieuwe variant helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Als zelfs de WHO al met zo'n snel oordeel komt moet je het toch wel vrij bont hebben gemaakt
Iedereen mag zijn mening uiten wat mij betreft. Of ze slim zijn of niet mag ik op mijn beurt ook wat van zeggen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:40 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Aaah ja..... Die gasten die hier ook vergruist worden omdat ze paniek zaaien en 'zo nodig hun mening moeten verkondigen".
Gommers zit in het OMT en is op de hoogte van wat deze virologen/microbiologen voorspellen en is degene die de horror taferelen letterlijk op moet vangen. Misschien mag hij dan ook zijn mening daarover uiten.
Ben overigens wel benieuwd hoeveel extra besmettingen, en hoeveel met de britse variant ze vinden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En daarom wordt er nu onderzoek gedaan, in ons eigen land. Zodat we een onderbouwde beslissing kunnen nemen hierover.
Waaruit is ooit gebleken in de situatie waarin wij ze gebruiken dat ze helpen? Misschien helpen ze wel, maar ik vind de impact sowieso niet groot genoeg in de publieke ruimte. Misschien valt er wel meer te winnen in de huiselijke sfeer en dat is ook iets wat de WHO heeft geadviseerd met kerst. Maar dat hebben we niet gedaan. Maar daar valt wel meer winst uit te behalen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of niet.
Als de WHO zegt dat mondkapjes een belangrijk middel zijn tegen verspreiding, weet de WHO ineens niet meer waar ze over praten.
Vluchtig contact zoals in een supermarkt wordt ook niet gezien als risicovol door het RIVM dacht ik.quote:The World Health Organisation (WHO) is urging people in Europe to wear face masks during family gatherings at Christmas to prevent a resurgence of Covid-19 in the new year.
Je kon daar met kerst in een restaurant eten.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, WHO noemt de nieuwe variant niet 'de drijfveer', maar dat is nog iets anders dan wat jij eerder stelde, namelijk dat de nieuwe variant helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging.
En goed, we hebben ook nog ander nieuws:
Parool: Ierland opeens koploper in besmettingen
De Ierse premier Micheál Martin wijst vooral naar de nieuwe Britse coronavariant: “Deze heeft een beduidende impact op het aantal besmettingen.”
Dat bulletin van de WHO is nieuwer dan dat bericht, en die zijn natuurlijk wat deskundiger dan de premier.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou, WHO noemt de nieuwe variant niet 'de drijfveer', maar dat is nog iets anders dan wat jij eerder stelde, namelijk dat de nieuwe variant helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging.
De Ierse premier Micheál Martin wijst vooral naar de nieuwe Britse coronavariant: “Deze heeft een beduidende impact op het aantal besmettingen.”
Kortom, er gaan weer eens mensen aan de haal met een uitspraak die ze goed uitkomt om verontwaardigd en boos te zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat we niet louter op het WHO afgaan, maar op eigen onderzoek. En dat me dat verstandig lijkt. Dat de WHO niet gevolgd moet worden als het mensen past wat er wordt gezegd, en niet als het niet past. Dat eigen onderzoek tot een beslissing over de situatie in ons land zal kunnen leiden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dus is gras groen. Wat wil je nou eigenlijk zeggen
Mooi.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Niemand heeft het hier over monddood maken. Dat jij dat eruit haalt vind ik minstens zo lachwekkend.
Ik vraag me af wat je ervan vindt als Gommers dadelijk als een van de eersten weer zal zeggen dat het goed gaat en er wat versoepeld kan worden. Zoals hij dat al eerder heeft gedaan. Mag hij dan wél zijn mening komen geven?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Iedereen mag zijn mening uiten wat mij betreft. Of ze slim zijn of niet mag ik op mijn beurt ook wat van zeggen.
Wie zijn kop boven het maaiveld uit steekt..... in Gommers zijn geval wordt hij op een troon boven het maaiveld gestoken. Maar als Gommers ergens wat van mag vinden mogen anderen dat ook. En vervolgens mogen anderen daar op hun beurt ook weer wat van vinden.
Jij bent wel echt een 'het glas is half vol' typje, niet?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:46 schreef zalkc het volgende:
Ik hoop dat de cijfers weer gaan stijgen vandaag. Als we toch tot de zomer in Lockdown moeten heeft het toch geen zin meer en kun je het beter de vrije loop laten. Blijkbaar helpt geen enkele maatregel en zijn we defacto verdoemd.
Ik ben ook heel benieuwd wat daar uit komt. En de extra testen op de andere locaties waar deze variant is vastgesteld.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ben overigens wel benieuwd hoeveel extra besmettingen, en hoeveel met de britse variant ze vinden.
Na maandag zou het testen van Lansingerland grotendeels klaar moeten zijn.
Maar tot nu is het aantal niet enorm groot vergeleken met andere gemeentes met dezelfde omvang.
Dat doet niemand.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat we niet louter op het WHO afgaan
Dat hoeft hij ook niet. Ik zeg alleen dat hij het beter binnensmonds had kunnen houden. Dat is slechts mijn mening. Ook met het verkondigen van een mening moet je wel nadenken over de mogelijke gevolgen en de lading van je mening. Mijn mening telt in dit geval een pak minder dan die van Gommers. Maar dat maakt het nog steeds geen handige uitspraak.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi.
Fijn om te lezen dat jij ook helemaal achter zijn vrijheid van meningsuiting staat. Zodat dat beste man niets binnensmonds hoeft te houden van je.
Leuk allemaal, maar de eerste case van die mutant is pas op eerste kerstdag aangetroffen. Dan krijg je echt niet zo'n gigantische spike als ze beweren dat die mutatie er mede verantwoordelijk voor is dat het zo gigantisch mis is gegaan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Half vol vs half leeg is een trendindicatie.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jij bent wel echt een 'het glas is half vol' typje, niet?
Die mening moet hij dan lekker bij het OMT ventileren. Laat Gommers zich vooral eerst maar eens druk maken om zijn eigen bedden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat je ervan vindt als Gommers dadelijk als een van de eersten weer zal zeggen dat het goed gaat en er wat versoepeld kan worden. Zoals hij dat al eerder heeft gedaan. Mag hij dan wél zijn mening komen geven?
Reacties: Het is een uitspraak die aangeeft hoe je naar dingen kijkt in het leven. Het glas is halfvol: je kijkt naar wat je nog hebt / de mogelijkheden / optimistich Het glas is half leeg: je kijkt naar wat je kwijt bent / de onmogelijkheden / pessimistisch Waar alles om draait in het leven is hoe je het bekijkt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Half vol vs half leeg is een trendindicatie.
Half vol = Glas is halverwege gevuld in een stijgende lijn.
Half leeg = Glas is halverwege gevuld in een dalende lijn.
Ik hou wel van zulke types.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jij bent wel echt een 'het glas is half vol' typje, niet?
Serieus? Hij=het virus.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, daar kan hij niet voor zorgen.
Hij kan de besmettingen niet sturen.
Proost! (Met een halfvol glas.)quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Reacties: Het is een uitspraak die aangeeft hoe je naar dingen kijkt in het leven. Het glas is halfvol: je kijkt naar wat je nog hebt / de mogelijkheden / optimistich Het glas is half leeg: je kijkt naar wat je kwijt bent / de onmogelijkheden / pessimistisch Waar alles om draait in het leven is hoe je het bekijkt.
Doe ermee wat je wilt
Ik vind zijn reactie anders ook wel heel erg goedquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Reacties: Het is een uitspraak die aangeeft hoe je naar dingen kijkt in het leven. Het glas is halfvol: je kijkt naar wat je nog hebt / de mogelijkheden / optimistich Het glas is half leeg: je kijkt naar wat je kwijt bent / de onmogelijkheden / pessimistisch Waar alles om draait in het leven is hoe je het bekijkt.
Doe ermee wat je wilt
Daarmee haal je het feitelijke en figuurlijke door elkaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Doe ermee wat je wilt
Okeh.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Daarmee haal je het feitelijke en figuurlijke door elkaar.
Ik denk dat zijn waarschuwingen precies daarom zijn: zorgen dat er niet meer bedden nodig gaan zijn dan hij kan vullen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die mening moet hij dan lekker bij het OMT ventileren. Laat Gommers zich vooral eerst maar eens druk maken om zijn eigen bedden.
Maar daaruit blijkt ook dat hij geen vertrouwen in het vaccin heeft.,quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn waarschuwingen precies daarom zijn: zorgen dat er niet meer bedden nodig gaan zijn dan hij kan vullen.
Volgens mij staat dat er wel los van, want het vaccin kan wel goed werken, maar we krijgen gewoon niet zoveel in het begin.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar daaruit blijkt ook dat hij geen vertrouwen in het vaccin heeft.,
Vind je? Ik denk dat hij heel veel vertrouwen heeft in het vaccin, maar ook realistisch genoeg is om te zien dat het nog even duurt voor we voldoende mensen hebben gevaccineerd om uit de problemen te geraken. En die tijd moeten we zien door te komen zonder een code zwart en een echte ramp in de zorg. Het piepte en kraakte nu, maar was net aan te doen. Ik denk niet dat we een situatie willen waarin het echt uit elkaar spat.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:55 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar daaruit blijkt ook dat hij geen vertrouwen in het vaccin heeft.,
De beste man mag dat gewoon overal ventileren.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die mening moet hij dan lekker bij het OMT ventileren. Laat Gommers zich vooral eerst maar eens druk maken om zijn eigen bedden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |