Woord voor woord onzin.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We mogen ook niet sporten, leren, vermaken of samenkomen.
Ik denk dat het ook een hele fijne vent is, en in de eerste golf was het ook goed dat hij er was om te vertellen hoe het er echt aan toeging en hoe gevaarlijk de situatie was. Zeker omdat er in Nederland op dat moment nog heel veel gerelativeerd werd, en Rutte en van Dissel nog op de lijn zaten van 'gecontroleerd rond laten gaan'. Waardoor sommige mensen zelfs bewust risico's gingen nemen want 'Rutte hep gezegd dat we het allemaal snel motte krijge'.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ik heb Arie en die wordt al jaren uitgekotst door iedereen.![]()
Terwijl Arie in het echt een heel aangenaam mens is maar dat is Diederik denk ik ook.
Overkill in deze tijd gaat niet snel voor je werken. Mensen willen goed nieuws horen.
Ja, zal ff een Chinese krant gaan lezen... of een Russische. Ik hoef niet dagelijks geconfronteerd te worden met de mening van iemand die maar over de beddencapaciteit gaat van een ziekenhuis.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan neem je andere media tot je, of geen, als de huidige media je niet bevalt.
Maar iemand monddood willen maken omdat de media er teveel aandacht aan geeft, is echt te gek voor woorden.
Dat zie je zelf toch ook wel?
Sporten kan buiten, leren kan op afstand, vermaken kan mits je je thuis kunt vermaken en samenkomen met max 2 gasten.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We mogen ook niet sporten, leren, vermaken of samenkomen.
Zeker, dadelijk als het weer lekker weer is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe ze de horeca openen. Vooral buiten horeca zou misschien best een goede oplossing zijn.
Heb je wel gezien hoe ontzettend gesloten sommigen zaken en/of sectoren zijn?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kom op we zitten helemaal niet in een lockdown. we kunnen alleen neit naar een winkel, restaurant of kroeg maar voor de rest kan alles. je kan zelfs naar het buitenland vliegen als je wil. wat voor lockdown is dat dan volgens jou?
Heb je wel eens gezien hoe druk het op de weg is, of bij kantoren.
En die mening staat op de voorpagina omdat hij iedereen opbelt om zijn mening door te drukken, of omdat hij wordt benaderd om zijn mening te geven? Ik denk het laatste.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zijn mening staat bijna dagelijks in blokletters op de voorpagina... das wat anders dan in een interview je mening geven.
Ja zwemles in de badkuip boven...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sporten kan buiten, leren kan op afstand, vermaken kan mits je je thuis kunt vermaken en samenkomen met max 2 gasten.
Ergens snap ik dat wel en ik denk dat hij het beste met Nederland voor heeft. Maar ik denk dat hij wel te vaak paniek creëert en hij zou er zelf ook voor kunnen kiezen om niet telkens in de media te verschijnen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa ik vind dat je de professional Gommers dan echt zwaar tekort doet. Die man heeft overduidelijk het beste met Nederland voor en zit daar niet voor eigen gewin. Sterker nog, ik denk dat hij onbedoeld een beetje in die rol is gekomen juist vanwege de media.
Schoenmaker blijf bij je leest.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En die mening staat op de voorpagina omdat hij iedereen opbelt om zijn mening door te drukken, of omdat hij wordt benaderd om zijn mening te geven? Ik denk het laatste.
Je kan me uitlachen wat je wil maar een lockdown is alles dichtgooien. Grenzen zijn open etc etc. Heb je die discussie gemist wellicht over die britse variant en de vluchten vanuit het VK? blijkbaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Heb je wel gezien hoe ontzettend gesloten sommigen zaken en/of sectoren zijn?
Omdat we kunnen vliegen zitten we niet in een lockdown.
Dit inderdaadquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ergens snap ik dat wel en ik denk dat hij het beste met Nederland voor heeft. Maar ik denk dat hij wel te vaak paniek creëert en hij zou er zelf ook voor kunnen kiezen om niet telkens in de media te verschijnen.
Dat weet ik zo ook niet. De cijfers waren er zeker ook niet naar, en toch waren er best veel mensen die wel een versoepeling wilden. Een heropening van in ieder geval de restaurants, onder voorwaarden, bijvoorbeeld. En begrijpelijk, dat willen we eigenlijk allemaal wel, maar misschien zijn we toch door het oog van de naald gekropen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:12 schreef Noek het volgende:
[..]
Daar waren de cijfers dan ook niet naar.
Geen idee hoe ze daar waren?
Waarom hij zijn mond erover moet houden? Omdat de goedlachse dokter een graag geziene gast is in de talkshows en de mening van het volk toch aardig weet te beïnvloeden. Dat weet hij zelf dondersgoed want hij zit bijna dagelijks wel ergens zijn mening te verkondigen. Na het vaccinatiedebacle waarin hij, samen met kuipers, eigenhandig de strategie omgooit omdat hij zijn zin een dag ervoor niet kreeg, vind ik best wel stuitend. Er spelen meer belangen waar hij om het moment van die uitspraak geen rekening hoeft te houden omdat dat zijn vakgebied niet is. Hij roept nu bijna eigenhandig opentornen lockdown tot de zomer.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom moet ie zijn mond daarover houden? Hij mag zeggen wat ie wil. Het is vervolgens aan jou en mij om zelf te bepalen wat je met die info doet.
Echt te gek voor woorden dat als zijn mening jou niet bevalt, je vindt dat ie het maar binnensmonds moet houden.
Nee hoor, er zijn heel veel mensen die hun sport niet kunnen uitoefenen. Of hun werk.quote:
Hij is nou eenmaal het boegbeeld geworden, lastig om daar dan maar afstand van te doen denk ik.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ergens snap ik dat wel en ik denk dat hij het beste met Nederland voor heeft. Maar ik denk dat hij wel te vaak paniek creëert en hij zou er zelf ook voor kunnen kiezen om niet telkens in de media te verschijnen.
Hmm benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen de komende weken..quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:17 schreef Predator40 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)reekt-vaak~abe921b7/
Niemand heeft het hier over monddood maken. Dat jij dat eruit haalt vind ik minstens zo lachwekkend.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan neem je andere media tot je, of geen, als de huidige media je niet bevalt.
Maar iemand monddood willen maken omdat de media er teveel aandacht aan geeft, is echt te gek voor woorden.
Dat zie je zelf toch ook wel?
Voetballen en kickboksen (die trainingen gaan hier tenminste gewoon door), buitenspelen met vriendjes, binnenspelen met en bij vriendjes, op de iPad, naar het strand, naar een bos, etc.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ok, wat kan een kind van zes nu doen? Wat die al niet vanaf 14 december doet?
Duss.... iedereen die B117 als gevaar ziet, moet niet meer op tv verschijnen omdat ze paniek veroorzaken?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vermaken kan zelfs solo. Nadeel is dat je er blind van kan worden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sporten kan buiten, leren kan op afstand, vermaken kan mits je je thuis kunt vermaken en samenkomen met max 2 gasten.
Denk je niet dat het zijn ego ook wel streelt? Weinig mensen die in zijn schoenen met 2 benen op de grond blijven. Ik acht de kans vrij groot dat hij naast een maatschappelijk belang ook een eigen belang nastreeft. Ach, dat hebben we overigens 2 weken terug wel kunnen zien.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij is nou eenmaal het boegbeeld geworden, lastig om daar dan maar afstand van te doen denk ik.
Buiten sportenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ok, wat kan een kind van zes nu doen? Wat die al niet vanaf 14 december doet?
Goed punt, wel goed om kinderen eens te laten zien wat er nog meer is naast de binnenspeeltuinen, bioscopen en ander soort “luxe” uitjes die heel normaal zijn geworden de laatste jaren.quote:
Achja, het is maar hoe druk je je er over kunt maken wat mij betreft.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Denk je niet dat het zijn ego ook wel streelt? Weinig mensen die in zijn schoenen met 2 benen op de grond blijven. Ik acht de kans vrij groot dat hij naast een maatschappelijk belang ook een eigen belang nastreeft. Ach, dat hebben we overigens 2 weken terug wel kunnen zien.
Dat ontken ik ook niet, je weet dat ik dat echt wel een probleem vind.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:18 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn heel veel mensen die hun sport niet kunnen uitoefenen. Of hun werk.![]()
Mijn zaak zit in een lockdown want er mag nog geen vreemde naar mijn toilet waar ik voor betaal. Dat is bepaald door de overheid en dat is een lockdown, een gedwongen sluiting en/of beperking.
En ik ben inmiddels al meerdere malen gecontroleerd ook. Het gevoel van vrijheid is hier wel weg, hoor.
Ik zie hier, op een afstandje, achtereenvolgens mensen te paard, te fiets en te voet langskomen. In een sneeuwstorm. En dan zeggen dat er geen vermaak is! Ik vermaak mij kostelijkquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Buiten sporten![]()
Dus voetbaltraining, hockeytraining, paardrijden, atletiek.
En natuurlijk wandelen met ouders en buiten spelen met leeftijdsgenoten.
Dit is een semantische discussie. Je hebt verschillende soorten en gradaties van lockdowns, en we hebben hier echt wel een lockdown. Dat het nog strikter kan, is zeker waar, maar dat betekent niet dat wat we nu hier hebben moet worden gereduceerd tot 'eigenlijk is er niet zoveel aan de hand'. Dat is er natuurlijk wel. Er is geen normaal onderwijs, alle binnensporten zijn gecanceld voor alle leeftijden, sportscholen zijn dicht, niet essentiele winkels zijn dicht, alle horeca is gesloten, er wordt massaal thuisgewerkt, er zijn geen evenementen, musea zijn op slot, pretparken en dierentuinen idem.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je kan me uitlachen wat je wil maar een lockdown is alles dichtgooien. Grenzen zijn open etc etc. Heb je die discussie gemist wellicht over die britse variant en de vluchten vanuit het VK? blijkbaar.
Lekker hoorquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:25 schreef Noordzijde het volgende:
Er liggen nu 2365 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2474), van wie 671 op de IC (gisteren: 690), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Keurige daling!
- 19 op IC
- 109 op verpleegafdelingen
Nee, maar dat doe ik ook absoluut nietquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:26 schreef miss_sly het volgende:
maar dat betekent niet dat wat we nu hier hebben moet worden gereduceerd tot 'eigenlijk is er niet zoveel aan de hand'
Nja, hij moet in principe doen wat hij zelf wil. Dat is iedereen zijn/haar recht, maar dan mogen we er ook kritiek op hebben.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Duss.... iedereen die B117 als gevaar ziet, moet niet meer op tv verschijnen omdat ze paniek veroorzaken?
Hmm.... en als ze dat zouden doen, dan kunnen we zeggen dat het allemaal wel mee zal vallen want anders waren er wel meer die ervoor gewaarschuwd hadden?
Ik snap die ouders indd ook allemaal niet die maar klagen over dat hun kinderen zoooo graag naar school willen en zich stierlijk vervelen. Of zullen dat dezelfde ouders zijn die bijvoorbaat al zeggen dat hun kind iets niet lusten, je dat kind het alsnog geeft, blijkt het lekker te vinden, en bij het 5e hapje de moeder zegt ; maar dat lust je toch niet? Waarna het kind het "ineens" vies vindt?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:21 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voetballen en kickboksen (die trainingen gaan hier tenminste gewoon door), buitenspelen met vriendjes, binnenspelen met en bij vriendjes, op de iPad, naar het strand, naar een bos, etc.
Wat wil een 6-jarige nog meer?
O, dit is dus de kern van je post.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:28 schreef Anton91 het volgende:
terwijl de Engelse variant dus helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging in Ierland.
Daarnaast gaat hij op een stoel zitten die helemaal de zijne niet is en die hij over moet laten aan anderen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nja, hij moet in principe doen wat hij zelf wil. Dat is iedereen zijn/haar recht, maar dan mogen we er ook kritiek op hebben.
In een filmpje dat ik vandaag postte hier, gaf ik ook aan dat iets bijvoorbeeld niet klopt. Hij is een voorbeeld en is onderdeel of persoon die altijd uitgenodigd wordt door het OMT, maar zat te een beeld te schetsen over Ierland en de Engelse variant terwijl de Engelse variant dus helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging in Ierland.
Hij heeft ook in het verleden wel eens aantal keren een flinke draai gemaakt wat betreft de situatie (versoeplen/strengere regels) en daarmee creëert hij gewoon paniek.
Het gaat om kinderen, die normaal turnen of zwemmen. Of dansen, bij toneel zitten en muziek spelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, je weet dat ik dat echt wel een probleem vind.
Maar de dingen die Ootje noemt, zijn voor Ootje geen probleem.
Ootje kan gewoon sporten, al is het niet in de sportschool.
Dat is toch ook de hel?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:29 schreef hyviiee het volgende:
Ik denk gewoon stiekem dat het vooral de ouders zelf zijn die hun koters niet de hele dag om zich willen hebben.
Ja, kijk even terug in het topic.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, dit is dus de kern van je betoog.
En daar heb je ook een bron van?
Aan wie precies dan?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daarnaast gaat hij op een stoel zitten die helemaal de zijne niet is en die hij over moet laten aan anderen.
Persoonlijk kan ik me zomaar voorstellen dat de situatie in Ierland genuanceerder is en een combinatie van versoepelingen en de Britse variant. Want die heel steile stijging is toch wel erg heftig voor de gewone variant, lijkt me.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nja, hij moet in principe doen wat hij zelf wil. Dat is iedereen zijn/haar recht, maar dan mogen we er ook kritiek op hebben.
In een filmpje dat ik vandaag postte hier, gaf ik ook aan dat iets bijvoorbeeld niet klopt. Hij is een voorbeeld en is onderdeel of persoon die altijd uitgenodigd wordt door het OMT, maar zat te een beeld te schetsen over Ierland en de Engelse variant terwijl de Engelse variant dus helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging in Ierland.
Hij heeft ook in het verleden wel eens aantal keren een flinke draai gemaakt wat betreft de situatie (versoeplen/strengere regels) en daarmee creëert hij gewoon paniek.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
O, dit is dus de kern van je post.
En daar heb je ook een bron van?
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a6eabd3b/quote:De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) stelt dat de lakse regels tijdens de kerstperiode verantwoordelijk zijn voor de spectaculaire toename van de coronacijfers in Ierland. ,,De nieuwe varianten van het virus waren niet de drijfveer voor de nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen”, klinkt het bij de WHO.
Lange tijd was Ierland een van de landen die het virus goed onder controle kon houden, maar dat is intussen niet meer het geval. ,,Ierland kent een van de meest acute stijgingen van alle landen ter wereld”, vertelt Mike Ryan, hoofd-directeur van het WHO Health Emergency Programma.
Ierland versoepelde in december de maatregelen: mensen mochten thuis meer gasten ontvangen en de restaurants openden opnieuw de deuren. ,,De nieuwe varianten van het coronavirus waren dus niet de drijfveer voor een nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen tijdens de kerstperiode”, aldus Ryan. ,,Er waren meer sociale contacten en de afstandsregels werden minder gevolgd.”
Ook Maria Van Kerkhove, epidemioloog bij de WHO, wijst erop dat de versoepelingen in Ierland hebben gezorgd voor een “bijna verticale exponentiële groei” van de cijfers. ,,Het aantal contacten dat mensen hadden met bijvoorbeeld hun familie nam aanzienlijk toe”, aldus Van Kerkhove.
Het is voor jou en anderen in jouw situatie echt keihard en heel zwaar. En ik hoop echt dat dat een beetje wordt opgevangen en dat je dadelijk nog verder kunt en dit te boven komt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:29 schreef Noek het volgende:
Ik heb straks 6 maanden mijn pand op slot gehad en het feit dat ik gewoon kan vliegen, helpt niks aan mijn gevoel dat ik beperkt ben. Vliegen... as if.
Het leven is niet zoals we gewend waren, klopt!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het gaat om kinderen, die normaal turnen of zwemmen. Of dansen, bij toneel zitten en muziek spelen.
Lekker makkelijk, ja pak de bal maar en ga buiten spelen. De topoplossingen voor kinderen in de grote steden.
Zelfs de bieb is dicht.
Misschien, als je dat vindt, een reden om of geen kinderen te nemen of iig geen huis vol kinderen te nemenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat is toch ook de hel?
Vond jouw moeder vroeger vast ook. 24/7 zo'n vraagteken naast je is gewoon slopend.
Niet voor het een of ander, maar het oordeel van de WHO wordt ook alleen maar gewaardeerd als het het oordeel is dat veel mensen willen horen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a6eabd3b/
Als zelfs de WHO al met zo'n snel oordeel komt moet je het toch wel vrij bont hebben gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |