abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197444711
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan neem je andere media tot je, of geen, als de huidige media je niet bevalt.
Maar iemand monddood willen maken omdat de media er teveel aandacht aan geeft, is echt te gek voor woorden.
Dat zie je zelf toch ook wel?
Ja, zal ff een Chinese krant gaan lezen... of een Russische. Ik hoef niet dagelijks geconfronteerd te worden met de mening van iemand die maar over de beddencapaciteit gaat van een ziekenhuis.
pi_197444713
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

We mogen ook niet sporten, leren, vermaken of samenkomen.
Sporten kan buiten, leren kan op afstand, vermaken kan mits je je thuis kunt vermaken en samenkomen met max 2 gasten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:14:27 #205
5428 crew  miss_sly
pi_197444719
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe ze de horeca openen. Vooral buiten horeca zou misschien best een goede oplossing zijn.
Zeker, dadelijk als het weer lekker weer is.
Ik denk dat buiten onder de terraswarmer met z'n allen en een afdak, lekker dicht bij elkaar, niet echt een verbetering is tov binnen op een beetje afstand met wat ventilatie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197444721
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:

[..]

Kom op we zitten helemaal niet in een lockdown. we kunnen alleen neit naar een winkel, restaurant of kroeg maar voor de rest kan alles. je kan zelfs naar het buitenland vliegen als je wil. wat voor lockdown is dat dan volgens jou?

Heb je wel eens gezien hoe druk het op de weg is, of bij kantoren.

Heb je wel gezien hoe ontzettend gesloten sommigen zaken en/of sectoren zijn?
Omdat we kunnen vliegen zitten we niet in een lockdown. :D
Go hard or go home
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:15:17 #207
5428 crew  miss_sly
pi_197444730
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zijn mening staat bijna dagelijks in blokletters op de voorpagina... das wat anders dan in een interview je mening geven.
En die mening staat op de voorpagina omdat hij iedereen opbelt om zijn mening door te drukken, of omdat hij wordt benaderd om zijn mening te geven? Ik denk het laatste.
pi_197444735
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Sporten kan buiten, leren kan op afstand, vermaken kan mits je je thuis kunt vermaken en samenkomen met max 2 gasten.
Ja zwemles in de badkuip boven...
pi_197444758
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Woord voor woord onzin.
Ok, wat kan een kind van zes nu doen? Wat die al niet vanaf 14 december doet?
pi_197444763
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa ik vind dat je de professional Gommers dan echt zwaar tekort doet. Die man heeft overduidelijk het beste met Nederland voor en zit daar niet voor eigen gewin. Sterker nog, ik denk dat hij onbedoeld een beetje in die rol is gekomen juist vanwege de media.
Ergens snap ik dat wel en ik denk dat hij het beste met Nederland voor heeft. Maar ik denk dat hij wel te vaak paniek creëert en hij zou er zelf ook voor kunnen kiezen om niet telkens in de media te verschijnen.
pi_197444770
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En die mening staat op de voorpagina omdat hij iedereen opbelt om zijn mening door te drukken, of omdat hij wordt benaderd om zijn mening te geven? Ik denk het laatste.
Schoenmaker blijf bij je leest.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:17:09 #212
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197444773
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:14 schreef Noek het volgende:

[..]

Heb je wel gezien hoe ontzettend gesloten sommigen zaken en/of sectoren zijn?
Omdat we kunnen vliegen zitten we niet in een lockdown. :D
Je kan me uitlachen wat je wil maar een lockdown is alles dichtgooien. Grenzen zijn open etc etc. Heb je die discussie gemist wellicht over die britse variant en de vluchten vanuit het VK? blijkbaar.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197444778
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ergens snap ik dat wel en ik denk dat hij het beste met Nederland voor heeft. Maar ik denk dat hij wel te vaak paniek creëert en hij zou er zelf ook voor kunnen kiezen om niet telkens in de media te verschijnen.
Dit inderdaad
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:17:34 #214
5428 crew  miss_sly
pi_197444779
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:12 schreef Noek het volgende:

[..]

Daar waren de cijfers dan ook niet naar.
Geen idee hoe ze daar waren?
Dat weet ik zo ook niet. De cijfers waren er zeker ook niet naar, en toch waren er best veel mensen die wel een versoepeling wilden. Een heropening van in ieder geval de restaurants, onder voorwaarden, bijvoorbeeld. En begrijpelijk, dat willen we eigenlijk allemaal wel, maar misschien zijn we toch door het oog van de naald gekropen.
pi_197444780
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197444788
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Waarom moet ie zijn mond daarover houden? Hij mag zeggen wat ie wil. Het is vervolgens aan jou en mij om zelf te bepalen wat je met die info doet.
Echt te gek voor woorden dat als zijn mening jou niet bevalt, je vindt dat ie het maar binnensmonds moet houden.
Waarom hij zijn mond erover moet houden? Omdat de goedlachse dokter een graag geziene gast is in de talkshows en de mening van het volk toch aardig weet te beïnvloeden. Dat weet hij zelf dondersgoed want hij zit bijna dagelijks wel ergens zijn mening te verkondigen. Na het vaccinatiedebacle waarin hij, samen met kuipers, eigenhandig de strategie omgooit omdat hij zijn zin een dag ervoor niet kreeg, vind ik best wel stuitend. Er spelen meer belangen waar hij om het moment van die uitspraak geen rekening hoeft te houden omdat dat zijn vakgebied niet is. Hij roept nu bijna eigenhandig opentornen lockdown tot de zomer.
Daar mag je van alles van vinden, ik vind het gewoon niet heel handig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vliegbaard op 16-01-2021 14:28:13 ]
pi_197444798
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:13 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Woord voor woord onzin.
Nee hoor, er zijn heel veel mensen die hun sport niet kunnen uitoefenen. Of hun werk. :')

Mijn zaak zit in een lockdown want er mag nog geen vreemde naar mijn toilet waar ik voor betaal. Dat is bepaald door de overheid en dat is een lockdown, een gedwongen sluiting en/of beperking.
En ik ben inmiddels al meerdere malen gecontroleerd ook. Het gevoel van vrijheid is hier wel weg, hoor.
Go hard or go home
pi_197444799
quote:

[..]

Hij is nou eenmaal het boegbeeld geworden, lastig om daar dan maar afstand van te doen denk ik.
pi_197444820
quote:
Hmm benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen de komende weken..
pi_197444839
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan neem je andere media tot je, of geen, als de huidige media je niet bevalt.
Maar iemand monddood willen maken omdat de media er teveel aandacht aan geeft, is echt te gek voor woorden.
Dat zie je zelf toch ook wel?
Niemand heeft het hier over monddood maken. Dat jij dat eruit haalt vind ik minstens zo lachwekkend.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:21:26 #221
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_197444851
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Voetballen en kickboksen (die trainingen gaan hier tenminste gewoon door), buitenspelen met vriendjes, binnenspelen met en bij vriendjes, op de iPad, naar het strand, naar een bos, etc.

Wat wil een 6-jarige nog meer?
pi_197444854
quote:

[..]

Duss.... iedereen die B117 als gevaar ziet, moet niet meer op tv verschijnen omdat ze paniek veroorzaken?
Hmm.... en als ze dat zouden doen, dan kunnen we zeggen dat het allemaal wel mee zal vallen want anders waren er wel meer die ervoor gewaarschuwd hadden? :?
pi_197444858
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vermaken kan zelfs solo. Nadeel is dat je er blind van kan worden.
pi_197444866
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hij is nou eenmaal het boegbeeld geworden, lastig om daar dan maar afstand van te doen denk ik.
Denk je niet dat het zijn ego ook wel streelt? Weinig mensen die in zijn schoenen met 2 benen op de grond blijven. Ik acht de kans vrij groot dat hij naast een maatschappelijk belang ook een eigen belang nastreeft. Ach, dat hebben we overigens 2 weken terug wel kunnen zien.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:22:48 #225
5428 crew  miss_sly
pi_197444871
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Buiten sporten ^O^
Dus voetbaltraining, hockeytraining, paardrijden, atletiek.
En natuurlijk wandelen met ouders en buiten spelen met leeftijdsgenoten.
pi_197444883
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:21 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Goed punt, wel goed om kinderen eens te laten zien wat er nog meer is naast de binnenspeeltuinen, bioscopen en ander soort “luxe” uitjes die heel normaal zijn geworden de laatste jaren.
pi_197444893
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:22 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Denk je niet dat het zijn ego ook wel streelt? Weinig mensen die in zijn schoenen met 2 benen op de grond blijven. Ik acht de kans vrij groot dat hij naast een maatschappelijk belang ook een eigen belang nastreeft. Ach, dat hebben we overigens 2 weken terug wel kunnen zien.
Achja, het is maar hoe druk je je er over kunt maken wat mij betreft.
pi_197444896
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:18 schreef Noek het volgende:

[..]

Nee hoor, er zijn heel veel mensen die hun sport niet kunnen uitoefenen. Of hun werk. :')

Mijn zaak zit in een lockdown want er mag nog geen vreemde naar mijn toilet waar ik voor betaal. Dat is bepaald door de overheid en dat is een lockdown, een gedwongen sluiting en/of beperking.
En ik ben inmiddels al meerdere malen gecontroleerd ook. Het gevoel van vrijheid is hier wel weg, hoor.
Dat ontken ik ook niet, je weet dat ik dat echt wel een probleem vind.
Maar de dingen die Ootje noemt, zijn voor Ootje geen probleem.
Ootje kan gewoon sporten, al is het niet in de sportschool.
pi_197444899
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Buiten sporten ^O^
Dus voetbaltraining, hockeytraining, paardrijden, atletiek.
En natuurlijk wandelen met ouders en buiten spelen met leeftijdsgenoten.
Ik zie hier, op een afstandje, achtereenvolgens mensen te paard, te fiets en te voet langskomen. In een sneeuwstorm. En dan zeggen dat er geen vermaak is! Ik vermaak mij kostelijk :D
pi_197444918
Inmiddels is bij 200 mensen in Nederland de Britse variant vastgesteld.

https://www.nu.nl/coronav(...)1#coral_talk_wrapper
pi_197444931
Er liggen nu 2365 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2474), van wie 671 op de IC (gisteren: 690), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Keurige daling!

- 19 op IC
- 109 op verpleegafdelingen
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:26:23 #232
5428 crew  miss_sly
pi_197444942
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Je kan me uitlachen wat je wil maar een lockdown is alles dichtgooien. Grenzen zijn open etc etc. Heb je die discussie gemist wellicht over die britse variant en de vluchten vanuit het VK? blijkbaar.
Dit is een semantische discussie. Je hebt verschillende soorten en gradaties van lockdowns, en we hebben hier echt wel een lockdown. Dat het nog strikter kan, is zeker waar, maar dat betekent niet dat wat we nu hier hebben moet worden gereduceerd tot 'eigenlijk is er niet zoveel aan de hand'. Dat is er natuurlijk wel. Er is geen normaal onderwijs, alle binnensporten zijn gecanceld voor alle leeftijden, sportscholen zijn dicht, niet essentiele winkels zijn dicht, alle horeca is gesloten, er wordt massaal thuisgewerkt, er zijn geen evenementen, musea zijn op slot, pretparken en dierentuinen idem.

Is het de lockdown aller lockdowns? Nee.
Is er een lockdown met alle gevolgen van dien? Zeker wel.
pi_197444949
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:25 schreef Noordzijde het volgende:
Er liggen nu 2365 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 2474), van wie 671 op de IC (gisteren: 690), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).

Keurige daling!

- 19 op IC
- 109 op verpleegafdelingen
Lekker hoor
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:28:05 #234
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197444963
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:26 schreef miss_sly het volgende:
maar dat betekent niet dat wat we nu hier hebben moet worden gereduceerd tot 'eigenlijk is er niet zoveel aan de hand'
Nee, maar dat doe ik ook absoluut niet ;)
Verder helemaal met je eens.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_197444971
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:21 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Duss.... iedereen die B117 als gevaar ziet, moet niet meer op tv verschijnen omdat ze paniek veroorzaken?
Hmm.... en als ze dat zouden doen, dan kunnen we zeggen dat het allemaal wel mee zal vallen want anders waren er wel meer die ervoor gewaarschuwd hadden? :?
Nja, hij moet in principe doen wat hij zelf wil. Dat is iedereen zijn/haar recht, maar dan mogen we er ook kritiek op hebben.

In een filmpje dat ik vandaag postte hier, gaf ik ook aan dat iets bijvoorbeeld niet klopt. Hij is een voorbeeld en is onderdeel of persoon die altijd uitgenodigd wordt door het OMT, maar zat te een beeld te schetsen over Ierland en de Engelse variant terwijl de Engelse variant dus helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging in Ierland.

Hij heeft ook in het verleden wel eens aantal keren een flinke draai gemaakt wat betreft de situatie (versoeplen/strengere regels) en daarmee creëert hij gewoon paniek.
pi_197444993
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:21 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Voetballen en kickboksen (die trainingen gaan hier tenminste gewoon door), buitenspelen met vriendjes, binnenspelen met en bij vriendjes, op de iPad, naar het strand, naar een bos, etc.

Ik snap die ouders indd ook allemaal niet die maar klagen over dat hun kinderen zoooo graag naar school willen en zich stierlijk vervelen. Of zullen dat dezelfde ouders zijn die bijvoorbaat al zeggen dat hun kind iets niet lusten, je dat kind het alsnog geeft, blijkt het lekker te vinden, en bij het 5e hapje de moeder zegt ; maar dat lust je toch niet? Waarna het kind het "ineens" vies vindt?
Hoezo zouden kinderen zich moet vervelen in deze tijden? Ik denk gewoon stiekem dat het vooral de ouders zelf zijn die hun koters niet de hele dag om zich willen hebben.
pi_197444994
Ik heb straks 6 maanden mijn pand op slot gehad en het feit dat ik gewoon kan vliegen, helpt niks aan mijn gevoel dat ik beperkt ben. Vliegen... as if. :')
Go hard or go home
pi_197445007
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:28 schreef Anton91 het volgende:
terwijl de Engelse variant dus helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging in Ierland.
O, dit is dus de kern van je post.

En daar heb je ook een bron van?
pi_197445034
quote:

[..]

Nja, hij moet in principe doen wat hij zelf wil. Dat is iedereen zijn/haar recht, maar dan mogen we er ook kritiek op hebben.

In een filmpje dat ik vandaag postte hier, gaf ik ook aan dat iets bijvoorbeeld niet klopt. Hij is een voorbeeld en is onderdeel of persoon die altijd uitgenodigd wordt door het OMT, maar zat te een beeld te schetsen over Ierland en de Engelse variant terwijl de Engelse variant dus helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging in Ierland.

Hij heeft ook in het verleden wel eens aantal keren een flinke draai gemaakt wat betreft de situatie (versoeplen/strengere regels) en daarmee creëert hij gewoon paniek.
Daarnaast gaat hij op een stoel zitten die helemaal de zijne niet is en die hij over moet laten aan anderen.
pi_197445036
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet, je weet dat ik dat echt wel een probleem vind.
Maar de dingen die Ootje noemt, zijn voor Ootje geen probleem.
Ootje kan gewoon sporten, al is het niet in de sportschool.
Het gaat om kinderen, die normaal turnen of zwemmen. Of dansen, bij toneel zitten en muziek spelen.

Lekker makkelijk, ja pak de bal maar en ga buiten spelen. De topoplossingen voor kinderen in de grote steden.

Zelfs de bieb is dicht.
pi_197445044
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:29 schreef hyviiee het volgende:

Ik denk gewoon stiekem dat het vooral de ouders zelf zijn die hun koters niet de hele dag om zich willen hebben.
Dat is toch ook de hel?
Vond jouw moeder vroeger vast ook. 24/7 zo'n vraagteken naast je is gewoon slopend.
Go hard or go home
pi_197445045
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

O, dit is dus de kern van je betoog.

Ja, kijk even terug in het topic.
pi_197445053
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Daarnaast gaat hij op een stoel zitten die helemaal de zijne niet is en die hij over moet laten aan anderen.
Aan wie precies dan?
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:32:37 #244
5428 crew  miss_sly
pi_197445057
quote:

[..]

Persoonlijk kan ik me zomaar voorstellen dat de situatie in Ierland genuanceerder is en een combinatie van versoepelingen en de Britse variant. Want die heel steile stijging is toch wel erg heftig voor de gewone variant, lijkt me.
pi_197445068
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

O, dit is dus de kern van je post.

quote:
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) stelt dat de lakse regels tijdens de kerstperiode verantwoordelijk zijn voor de spectaculaire toename van de coronacijfers in Ierland. ,,De nieuwe varianten van het virus waren niet de drijfveer voor de nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen”, klinkt het bij de WHO.

Lange tijd was Ierland een van de landen die het virus goed onder controle kon houden, maar dat is intussen niet meer het geval. ,,Ierland kent een van de meest acute stijgingen van alle landen ter wereld”, vertelt Mike Ryan, hoofd-directeur van het WHO Health Emergency Programma.

Ierland versoepelde in december de maatregelen: mensen mochten thuis meer gasten ontvangen en de restaurants openden opnieuw de deuren. ,,De nieuwe varianten van het coronavirus waren dus niet de drijfveer voor een nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen tijdens de kerstperiode”, aldus Ryan. ,,Er waren meer sociale contacten en de afstandsregels werden minder gevolgd.”

Ook Maria Van Kerkhove, epidemioloog bij de WHO, wijst erop dat de versoepelingen in Ierland hebben gezorgd voor een “bijna verticale exponentiële groei” van de cijfers. ,,Het aantal contacten dat mensen hadden met bijvoorbeeld hun familie nam aanzienlijk toe”, aldus Van Kerkhove.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a6eabd3b/

Als zelfs de WHO al met zo'n snel oordeel komt moet je het toch wel vrij bont hebben gemaakt ;)
pi_197445071
Ik heb gelukkig kinderen (jonge mannen) die gek zouden worden als ik 24u naast hen zou zitten maar echt alle begrip voor ouders met jonge kinderen. Daarbij zijn kinderen kuddedieren, op een klein FOK!kertje na. Kinderen bloeien, leren en spelen graag samen. Zo is de natuur.
Go hard or go home
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:34:18 #247
5428 crew  miss_sly
pi_197445082
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:29 schreef Noek het volgende:
Ik heb straks 6 maanden mijn pand op slot gehad en het feit dat ik gewoon kan vliegen, helpt niks aan mijn gevoel dat ik beperkt ben. Vliegen... as if. :')
Het is voor jou en anderen in jouw situatie echt keihard en heel zwaar. En ik hoop echt dat dat een beetje wordt opgevangen en dat je dadelijk nog verder kunt en dit te boven komt.
pi_197445083
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Het gaat om kinderen, die normaal turnen of zwemmen. Of dansen, bij toneel zitten en muziek spelen.

Lekker makkelijk, ja pak de bal maar en ga buiten spelen. De topoplossingen voor kinderen in de grote steden.

Zelfs de bieb is dicht.
Het leven is niet zoals we gewend waren, klopt!
Je kan ook in mogelijkheden denken.
pi_197445102
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:31 schreef Noek het volgende:

[..]

Dat is toch ook de hel?
Vond jouw moeder vroeger vast ook. 24/7 zo'n vraagteken naast je is gewoon slopend.
Misschien, als je dat vindt, een reden om of geen kinderen te nemen of iig geen huis vol kinderen te nemen
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:35:30 #250
5428 crew  miss_sly
pi_197445103
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

Als zelfs de WHO al met zo'n snel oordeel komt moet je het toch wel vrij bont hebben gemaakt ;)
Niet voor het een of ander, maar het oordeel van de WHO wordt ook alleen maar gewaardeerd als het het oordeel is dat veel mensen willen horen.
pi_197445110
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:32 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Aan wie precies dan?
Een viroloog/microbioloog. Wie is Gommers om te zeggen dat het Britse virus hiernopeens voor horror taferelen gaat zorgen?
pi_197445115
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zelfs de bieb is dicht.
Hoezo de bieb is dicht? Hier kan je van te voren je boeken reserveren en daarna naar de bieb om de boeken op te halen..
pi_197445118
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:35 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Misschien, als je dat vindt, een reden om of geen kinderen te nemen of iig geen huis vol kinderen te nemen
Ja, hele goede reden maar zo is het leven hè. Niet alle dagen zijn een waar feest, ook je kinderen niet.
Go hard or go home
pi_197445123
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:34 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Moet je tegen Gommers zeggen _O-
pi_197445128
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:36 schreef hyviiee het volgende:

[..]

Hoezo de bieb is dicht? Hier kan je van te voren je boeken reserveren en daarna naar de bieb om de boeken op te halen..
Hier niet
pi_197445132
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niet voor het een of ander, maar het oordeel van de WHO wordt ook alleen maar gewaardeerd als het het oordeel is dat veel mensen willen horen.
Is toch vrij makkelijk te onderbouwen doormiddel van sequencing? Daarnaast zullen ze ook wel meer data hebben dan dat er beschikbaar is voor ons of Gommers.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:37:22 #257
5428 crew  miss_sly
pi_197445134
quote:

[..]

Ik heb er maar één, maar zowel zij als wij zouden graag zien dat ze weer naar school kan ^O^
En dan hebben wij het gemakkelijk, ze is al 11, leert zelfstandig en kan veel zelf. We hoeven er dus niet 24/7 naast te zitten en alles uit te leggen.
pi_197445135
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:34 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Doe ik ook. Risicogroepen isoleren en vaccineren. Scherpere keuzes in ziekenhuis. Accepteren dat we niet iedereen kunnen redden van corona. Meer onderzoek doen naar de verspreiding, en daarop acteren.
Daarmee kan grotendeels een einde komen aan de enorme maatschappelijke gevolgen die we nu veroorzaken met doorgeslagen maatregelen.
pi_197445136
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar gaat het niet zozeer om, het is eerder dat de hypothese dat de Britse variant voor die stijging heeft gezorgd weer een deuk opgelopen heeft. En vergeet niet dat angst daarvoor op dit moment het debat over scholen domineert.
pi_197445147
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Een viroloog/microbioloog. Wie is Gommers om te zeggen dat het Britse virus hiernopeens voor horror taferelen gaat zorgen?
KAN gaan zorgen, godsamme mensen lezen echt alleen wat ze willen lezen he. Als ze niet waarschuwen en het loopt onverhoopt uit de hand staan de beste stuurlui weer aan wal om te roepen: “hadden jullie dit niet aan zien komen?!”
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:38:53 #261
5428 crew  miss_sly
pi_197445153
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:37 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Is toch vrij makkelijk te onderbouwen doormiddel van sequencing? Daarnaast zullen ze ook wel meer data hebben dan dat er beschikbaar is voor ons of Gommers.
Of niet.
Als de WHO zegt dat mondkapjes een belangrijk middel zijn tegen verspreiding, weet de WHO ineens niet meer waar ze over praten.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:39:01 #262
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_197445155
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jij denkt dat Gommers daar voor het geld zit?
Dat weet ik wel zeker. Gommers schetst in iedere talkshow, in iedere krant, in ieder radioprogramma een doemscenario, puur voor eigen gewin en uit zelfbelang, zodat hij de dag erna wederom de trip naar Hilversum kan maken om nóg een keer een nachtmerrie op tafel te leggen. De derde golf! Code zwart! Britse variant! Puur uit ijdelheid gooit hij vervolgens de meest gore onzin over tafel om relevant te zijn en te blijven. Maar oh, wat is hij sympathiek. Waar hij ondertussen, in tijden van een zogenaamd medische crisis, de tijd vandaan haalt om al die mediaoptredens te realiseren blijft een raadsel. Dit is zijn moment en kans op faam en dat realiseert hij zich uitstekend.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:39:24 #263
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197445168
Blij om te zien dat ook anderen hier een beetje moe worden van de paniekzaaierij van onder meer Gommers. Lijkt er voorlopig juist op dat de Britse variant niet zo eng is als werd gezegd. En ik heb het al eerder gezegd: als die variant écht zo veel besmettelijker is, dan zouden we 'm hier al veel meer aantreffen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197445180
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

KAN gaan zorgen, godsamme mensen lezen echt alleen wat ze willen lezen he. Als ze niet waarschuwen en het loopt onverhoopt uit de hand staan de beste stuurlui weer aan wal om te roepen: “hadden jullie dit niet aan zien komen?!”
Oh nee dat ene woordje neemt natuurlijk alle nuance uit zijn verhaal weg.
pi_197445183
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Aaah ja..... Die gasten die hier ook vergruist worden omdat ze paniek zaaien en 'zo nodig hun mening moeten verkondigen".
Gommers zit in het OMT en is op de hoogte van wat deze virologen/microbiologen voorspellen en is degene die de horror taferelen letterlijk op moet vangen. Misschien mag hij dan ook zijn mening daarover uiten. :{
pi_197445189
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:39 schreef 4-elements het volgende:
Blij om te zien dat ook anderen hier een beetje moe worden van de paniekzaaierij van onder meer Gommers. Lijkt er voorlopig juist op dat de Britse variant niet zo eng is als werd gezegd. En ik heb het al eerder gezegd: als die variant écht zo veel besmettelijker is, dan zouden we 'm hier al veel meer aantreffen.
Als we versoepelen zullen we hem dan ook veel veel meer aantreffen
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:41:06 #267
5428 crew  miss_sly
pi_197445206
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Daar gaat het niet zozeer om, het is eerder dat de hypothese dat de Britse variant voor die stijging heeft gezorgd weer een deuk opgelopen heeft. En vergeet niet dat angst daarvoor op dit moment het debat over scholen domineert.
En daarom wordt er nu onderzoek gedaan, in ons eigen land. Zodat we een onderbouwde beslissing kunnen nemen hierover.
pi_197445220
quote:

[..]

Dat is geen goed argument, he?
pi_197445221
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En daarom wordt er nu onderzoek gedaan, in ons eigen land. Zodat we een onderbouwde beslissing kunnen nemen hierover.
En dus is gras groen. Wat wil je nou eigenlijk zeggen :?
pi_197445237
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:33 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

Nou, WHO noemt de nieuwe variant niet 'de drijfveer', maar dat is nog iets anders dan wat jij eerder stelde, namelijk dat de nieuwe variant helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging.

En goed, we hebben ook nog ander nieuws:

Parool: Ierland opeens koploper in besmettingen
De Ierse premier Micheál Martin wijst vooral naar de nieuwe Britse coronavariant: “Deze heeft een beduidende impact op het aantal besmettingen.”
pi_197445245
Gommers is vast de eerste die ook zegt dat het goed gaat in de ziekenhuizen. Hij was nl in de 1e golf de eerste die zei dat we meer konden versoepelen. Wellicht buiten zn boekje maar hij werkt 2 kanten op.
Go hard or go home
pi_197445250
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:40 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Aaah ja..... Die gasten die hier ook vergruist worden omdat ze paniek zaaien en 'zo nodig hun mening moeten verkondigen".
Gommers zit in het OMT en is op de hoogte van wat deze virologen/microbiologen voorspellen en is degene die de horror taferelen letterlijk op moet vangen. Misschien mag hij dan ook zijn mening daarover uiten. :{
Iedereen mag zijn mening uiten wat mij betreft. Of ze slim zijn of niet mag ik op mijn beurt ook wat van zeggen.

Wie zijn kop boven het maaiveld uit steekt..... in Gommers zijn geval wordt hij op een troon boven het maaiveld gestoken. Maar als Gommers ergens wat van mag vinden mogen anderen dat ook. En vervolgens mogen anderen daar op hun beurt ook weer wat van vinden.
pi_197445253
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ben overigens wel benieuwd hoeveel extra besmettingen, en hoeveel met de britse variant ze vinden.
Na maandag zou het testen van Lansingerland grotendeels klaar moeten zijn.

Maar tot nu is het aantal niet enorm groot vergeleken met andere gemeentes met dezelfde omvang.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197445258
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of niet.
Als de WHO zegt dat mondkapjes een belangrijk middel zijn tegen verspreiding, weet de WHO ineens niet meer waar ze over praten.
Waaruit is ooit gebleken in de situatie waarin wij ze gebruiken dat ze helpen? Misschien helpen ze wel, maar ik vind de impact sowieso niet groot genoeg in de publieke ruimte. Misschien valt er wel meer te winnen in de huiselijke sfeer en dat is ook iets wat de WHO heeft geadviseerd met kerst. Maar dat hebben we niet gedaan. Maar daar valt wel meer winst uit te behalen.

https://www.standard.co.u(...)-advice-b339421.html
quote:
The World Health Organisation (WHO) is urging people in Europe to wear face masks during family gatherings at Christmas to prevent a resurgence of Covid-19 in the new year.
Vluchtig contact zoals in een supermarkt wordt ook niet gezien als risicovol door het RIVM dacht ik.
pi_197445264
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nou, WHO noemt de nieuwe variant niet 'de drijfveer', maar dat is nog iets anders dan wat jij eerder stelde, namelijk dat de nieuwe variant helemaal niet verantwoordelijk is voor de stijging.

De Ierse premier Micheál Martin wijst vooral naar de nieuwe Britse coronavariant: “Deze heeft een beduidende impact op het aantal besmettingen.”
Je kon daar met kerst in een restaurant eten.
Ze zitten nu gewoon hun eigen foute beslissingen te maskeren.
Go hard or go home
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:44:31 #276
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_197445267
Wat me nog het meest stoort aan Gommers is dat hij plots de ingeving heeft gekregen het landelijke beleid te gaan bepalen. Doe maar even niet zwanger worden, doe maar even niet verkiezingen houden. Mens, ga je ziekenhuisbedjes verzorgen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_197445269
quote:

[..]

Dat bulletin van de WHO is nieuwer dan dat bericht, en die zijn natuurlijk wat deskundiger dan de premier.

Zie je echt niet het patroon van regeringsleiders die constant wijzen op die Britse variant zonder enige onderbouwing?
pi_197445270
quote:

[..]

Kortom, er gaan weer eens mensen aan de haal met een uitspraak die ze goed uitkomt om verontwaardigd en boos te zijn.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:45:38 #279
5428 crew  miss_sly
pi_197445282
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dus is gras groen. Wat wil je nou eigenlijk zeggen :?
Dat we niet louter op het WHO afgaan, maar op eigen onderzoek. En dat me dat verstandig lijkt. Dat de WHO niet gevolgd moet worden als het mensen past wat er wordt gezegd, en niet als het niet past. Dat eigen onderzoek tot een beslissing over de situatie in ons land zal kunnen leiden.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:45:45 #280
236264 crew  capricia
pi_197445287
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Niemand heeft het hier over monddood maken. Dat jij dat eruit haalt vind ik minstens zo lachwekkend.
Mooi.
Fijn om te lezen dat jij ook helemaal achter zijn vrijheid van meningsuiting staat. Zodat dat beste man niets binnensmonds hoeft te houden van je. ^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:46:02 #281
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197445295
Ik hoop dat de cijfers weer gaan stijgen vandaag. Als we toch tot de zomer in Lockdown moeten heeft het toch geen zin meer en kun je het beter de vrije loop laten. Blijkbaar helpt geen enkele maatregel en zijn we defacto verdoemd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:46:54 #282
5428 crew  miss_sly
pi_197445313
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Iedereen mag zijn mening uiten wat mij betreft. Of ze slim zijn of niet mag ik op mijn beurt ook wat van zeggen.

Wie zijn kop boven het maaiveld uit steekt..... in Gommers zijn geval wordt hij op een troon boven het maaiveld gestoken. Maar als Gommers ergens wat van mag vinden mogen anderen dat ook. En vervolgens mogen anderen daar op hun beurt ook weer wat van vinden.
Ik vraag me af wat je ervan vindt als Gommers dadelijk als een van de eersten weer zal zeggen dat het goed gaat en er wat versoepeld kan worden. Zoals hij dat al eerder heeft gedaan. Mag hij dan wél zijn mening komen geven?
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:46:56 #283
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197445314
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:46 schreef zalkc het volgende:
Ik hoop dat de cijfers weer gaan stijgen vandaag. Als we toch tot de zomer in Lockdown moeten heeft het toch geen zin meer en kun je het beter de vrije loop laten. Blijkbaar helpt geen enkele maatregel en zijn we defacto verdoemd.
Jij bent wel echt een 'het glas is half vol' typje, niet? ;)
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:47:38 #284
5428 crew  miss_sly
pi_197445333
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ben overigens wel benieuwd hoeveel extra besmettingen, en hoeveel met de britse variant ze vinden.
Na maandag zou het testen van Lansingerland grotendeels klaar moeten zijn.

Maar tot nu is het aantal niet enorm groot vergeleken met andere gemeentes met dezelfde omvang.
Ik ben ook heel benieuwd wat daar uit komt. En de extra testen op de andere locaties waar deze variant is vastgesteld.
pi_197445338
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat we niet louter op het WHO afgaan
Dat doet niemand.
pi_197445342
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Mooi.
Fijn om te lezen dat jij ook helemaal achter zijn vrijheid van meningsuiting staat. Zodat dat beste man niets binnensmonds hoeft te houden van je. ^O^
Dat hoeft hij ook niet. Ik zeg alleen dat hij het beter binnensmonds had kunnen houden. Dat is slechts mijn mening. Ook met het verkondigen van een mening moet je wel nadenken over de mogelijke gevolgen en de lading van je mening. Mijn mening telt in dit geval een pak minder dan die van Gommers. Maar dat maakt het nog steeds geen handige uitspraak.
pi_197445359
quote:

[..]

Leuk allemaal, maar de eerste case van die mutant is pas op eerste kerstdag aangetroffen. Dan krijg je echt niet zo'n gigantische spike als ze beweren dat die mutatie er mede verantwoordelijk voor is dat het zo gigantisch mis is gegaan.

Ze zullen ook niet zomaar openlijk toegeven dat zij fout zaten.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:49:11 #288
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197445360
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Half vol vs half leeg is een trendindicatie.
Half vol = Glas is halverwege gevuld in een stijgende lijn.
Half leeg = Glas is halverwege gevuld in een dalende lijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197445369
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat je ervan vindt als Gommers dadelijk als een van de eersten weer zal zeggen dat het goed gaat en er wat versoepeld kan worden. Zoals hij dat al eerder heeft gedaan. Mag hij dan wél zijn mening komen geven?
Die mening moet hij dan lekker bij het OMT ventileren. Laat Gommers zich vooral eerst maar eens druk maken om zijn eigen bedden.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:50:45 #290
Dick Laurent Is Dead
pi_197445394
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:49 schreef zalkc het volgende:

[..]

Half vol vs half leeg is een trendindicatie.
Half vol = Glas is halverwege gevuld in een stijgende lijn.
Half leeg = Glas is halverwege gevuld in een dalende lijn.
Reacties: Het is een uitspraak die aangeeft hoe je naar dingen kijkt in het leven. Het glas is halfvol: je kijkt naar wat je nog hebt / de mogelijkheden / optimistich Het glas is half leeg: je kijkt naar wat je kwijt bent / de onmogelijkheden / pessimistisch Waar alles om draait in het leven is hoe je het bekijkt.

Doe ermee wat je wilt ^O^
pi_197445399
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:46 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Ik hou wel van zulke types. O+
Go hard or go home
pi_197445405
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, daar kan hij niet voor zorgen.
Hij kan de besmettingen niet sturen.
Serieus? Hij=het virus.
I'll give you something to do
pi_197445423
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:50 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Reacties: Het is een uitspraak die aangeeft hoe je naar dingen kijkt in het leven. Het glas is halfvol: je kijkt naar wat je nog hebt / de mogelijkheden / optimistich Het glas is half leeg: je kijkt naar wat je kwijt bent / de onmogelijkheden / pessimistisch Waar alles om draait in het leven is hoe je het bekijkt.

Proost! (Met een halfvol glas.) B:)B
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:52:25 #294
5428 crew  miss_sly
pi_197445431
quote:

[..]

Ik vind zijn reactie anders ook wel heel erg goed :Y
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:52:39 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197445436
quote:

[..]

Daarmee haal je het feitelijke en figuurlijke door elkaar.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:54:31 #296
Dick Laurent Is Dead
pi_197445482
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

Daarmee haal je het feitelijke en figuurlijke door elkaar.
Okeh.

Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:54:57 #297
5428 crew  miss_sly
pi_197445487
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Die mening moet hij dan lekker bij het OMT ventileren. Laat Gommers zich vooral eerst maar eens druk maken om zijn eigen bedden.
Ik denk dat zijn waarschuwingen precies daarom zijn: zorgen dat er niet meer bedden nodig gaan zijn dan hij kan vullen.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 14:55:59 #298
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197445506
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn waarschuwingen precies daarom zijn: zorgen dat er niet meer bedden nodig gaan zijn dan hij kan vullen.
Maar daaruit blijkt ook dat hij geen vertrouwen in het vaccin heeft.,
pi_197445524
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:55 schreef zalkc het volgende:

[..]

Volgens mij staat dat er wel los van, want het vaccin kan wel goed werken, maar we krijgen gewoon niet zoveel in het begin.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:58:28 #300
5428 crew  miss_sly
pi_197445556
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:55 schreef zalkc het volgende:

[..]

Vind je? Ik denk dat hij heel veel vertrouwen heeft in het vaccin, maar ook realistisch genoeg is om te zien dat het nog even duurt voor we voldoende mensen hebben gevaccineerd om uit de problemen te geraken. En die tijd moeten we zien door te komen zonder een code zwart en een echte ramp in de zorg. Het piepte en kraakte nu, maar was net aan te doen. Ik denk niet dat we een situatie willen waarin het echt uit elkaar spat.
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 14:58:34 #301
236264 crew  capricia
pi_197445558
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

De beste man mag dat gewoon overal ventileren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')