abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197441153

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197441160
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Maar die situaties zijn toch totaal onvergelijkbaar? Zoals ik begreep was er rond de kerst toch nog heel veel open in Engeland? Zij zaten dus al op een redelijke piek toen de gemuteerde variant erbij kwam.
Het is vooral een cijfermatige kwestie waardoor er zoveel zorg is. De R waarde in Nederland wordt geschat op ongeveer 0,9 op dit moment en de schattingen zijn dat de Britse variant een 0,4-0,5 hogere besmettingsgraad heeft. Dus als die de overhand krijgt zijn we nogal de pineut want dat zijn veel striktere maatregelen nodig om de boel beheersbaar te houden.

Wat kun je dan nu het beste doen? Zorgen dat de besmettingsgraad sneller af neemt zodat je meer marge hebt. Bovendien is het voordeel van strengere maatregelen dat je opmars van de Britse variant wat kunt vertragen. De grote onbekende is hoe wijd verspreid die al is. We denken 3-5% maar pas over 1-2 weken weten we meer als de uitkomsten van de onderzoeken bekend zijn.

Uiteindelijk denk ik ook dat hier het kabinet weinig keuze heeft. Doe je niets en loopt de boel de komende weken op dat zit je tot tenminste mei-juni vast en doe je wel wat extra dan beperk je zo veel mogelijk de schade totdat de kwetsbare groepen beter beschermd zijn en heb je als 'bonus' een kans dat de besmettingsgraad op korte termijn sneller terugloopt wat een betere uitgangssituatie oplevert.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:06:13 #3
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197441174
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:55 schreef Faraday01 het volgende: [..] De berichten uit Engeland en recenter ook Ierland geven zeker aanleiding tot zorg
En als je al geen zorgen had, dan zorgt de media daar wel voor. Als je alle berichten leest kan iedereen z'n kistje alvast bestellen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197441181
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

En als je al geen zorgen had, dan zorgt de media daar wel voor. Als je alle berichten leest kan iedereen z'n kistje alvast bestellen.
Daar is een eenvoudige oplossing voor: niet alle berichten lezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197441201
quote:

[..]

Mwah, dat ligt er maar aan welke media je volgt, denk ik. Als Volkskrantlezer zie ik weinig berichtgeving die mij de angst om het hart doet slaan.
pi_197441203
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:01 schreef Tijger_m het volgende: [..] Volgens mij doen ze dat helemaal niet en als je de verspreiding na de kerst periode ziet, met name in de gebieden die voor de kerst al in Tier 4 zaten daar is dat ook nogal onwaarschijnlijk. Slecht een deel van het VK viel onder soepelere regels.

Zo zag de "lockdown" er in (inmiddels rampgebied) London uit, dan mag het toch niet verbazen dat het aantal besmettingen de hoogte in schiet?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197441211
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is dan wel heel leuk! O+ Ik merk ook echt een schifting in mensen uit je omgeving die extra moeite doen of andersom jij voor hen waardoor alles toch nog leuk wordt en de rest.
Ik had hier overheen gelezen, maar inderdaad! En deze lockdown heb ik het spel Mastermind herontdekt. O+
pi_197441226
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo zag de "lockdown" er in (inmiddels rampgebied) London uit, dan mag het toch niet verbazen dat het aantal besmettingen de hoogte in schiet?
Engeland is wel wat groter dan London, he?
pi_197441229
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik had hier overheen gelezen, maar inderdaad! En deze lockdown heb ik het spel Mastermind herontdekt. O+
Oh...wow, da's een blast from the past :D
pi_197441262
quote:

[..]

Paniekerige verslaggeving en Gommers, Kuipers, van Dissel, Osterhaus en al die ontelbare andere experts die "Weltuntergangsstimmung" mogen verbreiden in bijv. talkshows leveren kijkcijfers en dus advertentieverkopen op...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197441292
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh...wow, da's een blast from the past :D
Wij (mijn neven/nichten en ik) speelden het vroeger in de ziekenhuiskantine als onze ouders bij oma op bezoek waren. Ik houd niet zo van spellen omdat ik niet tegen de mazzelfactor kan, maar die is in Mastermind gelukkig beperkt.
pi_197441298
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Engeland is wel wat groter dan London, he?
Klopt, maar London is het rampgebied. Ik kan me amper voorstellen dat het op het platteland net zo rampzalig gesteld is op het moment. Grote steden zijn nu eenmaal een brandhaard qua besmettingen.
pi_197441310
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij (mijn neven/nichten en ik) speelden het vroeger in de ziekenhuiskantine als onze ouders bij oma op bezoek waren. Ik houd niet zo van spellen omdat ik niet tegen de mazzelfactor kan, maar die is in Mastermind gelukkig beperkt.
Ik kan het mij nog wel vaag herinneren..nu moet ik het opzoeken! En mischien kopen! :D

Edit: Opgezocht en ik weet het weer :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2021 11:16:44 ]
pi_197441327
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik kan het mij nog wel vaag herinneren..nu moet ik het opzoeken! En mischien kopen! :D
Dit is de moderne uitvoering:

Die is best lelijk, maar na de lockdown kun je met vijf spelers spelen, schijnbaar. Wij hadden vroeger deze:

zaterdag 16 januari 2021 @ 11:17:01 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197441337
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Steeds open en dicht is ook niet goed voor de mentaliteit. Voor kinderen is dat al helemaal lastig. Mogen ze eindelijk weer naar school; is het een paar weken later weer anders. Dat moet je niet willen. Ook niet bepaald eerlijk naar een cultuur sector. Of de winkels. Of de horeca. Reis sector. Als ze er voor kiezen om scholen te openen, sluiten, openen, sluiten etc komen die sectoren echt nooit meer aan de beurt om te heropenen.
Dat ben ik niet met je eens. Door alles maar maanden dicht te houden vererger je de frustratie van iedereen maar. En dan gaan mensen/jeugd juist risico's nemen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197441357
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

"Malefitz" (of barricade, zoals het in Nederland blijkbaar genoemd wordt) is ook erg leuk. En dat zeg ik, terwijl ik bordspellen (en kaartspellen) eigenlijk doodsaai en vervelend vind. :P
pi_197441390
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Door alles maar maanden dicht te houden vererger je de frustratie van iedereen maar. En dan gaan mensen/jeugd juist risico's nemen.
Het "kip zonder kop" beleid is funest voor de geloofwaardigheid van en het draagvlak voor de maatregelen.
pi_197441400
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit is de moderne uitvoering:

[ afbeelding ]

Die is best lelijk, maar na de lockdown kun je met vijf spelers spelen, schijnbaar. Wij hadden vroeger deze:

[ afbeelding ]
Ik zou zeker retro gaan :Y
Leuk spel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197441401
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

"Malefitz" (of barricade, zoals het in Nederland blijkbaar genoemd wordt) is ook erg leuk. En dat zeg ik, terwijl ik bordspellen (en kaartspellen) eigenlijk doodsaai en vervelend vind. :P
Dat doet een belletje rinkelen! Wij hadden vroeger deze variant:

Ik maak vooral puzzels. Verder heb ik in de kerstvakantie ons huis in Minecraft nagebouwd. :')
pi_197441452
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou zeker retro gaan :Y
Leuk spel.
Eens, retro ook voor mij :)
pi_197441490
Sta me bij, sinds gisteren als corona sceptici positief getest.

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

Kortom, valt reuze mee :).

pi_197441513
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die heb ik vroeger ook gespeeld. :D

Jaren later nog een keer op een spelletjesavond en toen had iemand deze ook meegenomen. Alleen de meesten kenden het niet dus ik won vrij makkelijk. Wat eigenlijk wel raar is aangezien het heel makkelijk te begrijpen is.
pi_197441515
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
Waar ben je besmet geraakt? Of geen idee? De klachten blijven hopelijk zo licht.
pi_197441539
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zal voor iedereen anders zijn denk ik ^O^ Dat maakt het ook zo lastig. Er is niet een juiste aanpak; voor iedere persoon zal dat anders zijn.
pi_197441542
quote:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
Nou denk ik ook wel dat het meevalt, maar volgens mij schommelt het beeld van corona nogal per dag. Dus vandaag kun je je goed voelen en morgen juist heel erg slecht.

Maar sterkte ermee!
pi_197441545
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:28 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Waar ben je besmet geraakt? Of geen idee? De klachten blijven hopelijk zo licht.
Vriendin werkt in de zorg. Was 50% van personeel en ouderen al besmet. Ging rond daar. Nu ik dus ook.
pi_197441556
quote:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
Hopelijk blijven je klachten licht! Beterschap sowieso :*
pi_197441569
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Nou denk ik ook wel dat het meevalt, maar volgens mij schommelt het beeld van corona nogal per dag. Dus vandaag kun je je goed voelen en morgen juist heel erg slecht.

Maar sterkte ermee!
Het is heel apart om te hebben. Het is gevoel en kriebel in je neus die weer niet met een normale verkoudheid is te vergelijken.
Nu gaat mijn lichaam lekker antistoffen aanmaken :)
pi_197441573
quote:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
Je bent een scepticus, dus het zal vast bij een griepje blijven. Beterschap!
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:32:07 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197441575
quote:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
Oh goddamnit.

Beterschap man!!
pi_197441586
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:31 schreef JosMert het volgende:

[..]

Het is heel apart om te hebben. Het is gevoel en kriebel in je neus die weer niet met een normale verkoudheid is te vergelijken.
Nu gaat mijn lichaam lekker antistoffen aanmaken :)
Dus de hele dag niezen? :9
En is wel goed voor de groepsimmuniteit!
pi_197441613
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Precies, ik begrijp echt geen moer van de paniek vanuit de media momenteel. In de UK hebben ze alles losgelaten voor Kerst, gek dat dan de cijfers de lucht in knallen. Om daar je beleid op af te stemmen vind ik te bizar voor woorden. Ik zit bijna een jaar thuis en ik denk dat velen met mij inmiddels helemaal klaar zijn met deze paniekerige bewegingen.
pi_197441616
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dus de hele dag niezen? :9
En is wel goed voor de groepsimmuniteit!
Zolang hij maar niet dit topic onder niest, dan zijn we meteen allemaal besmet ;( :+
pi_197441627
Waar kan ik voor Nederland goede dagteller vinden van aantal vaccinaties?

Bloomberg noemt nu 40k voor Nederland maar zag gister ergens 55k voorbij komen.
pi_197441628
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zolang hij maar niet dit topic onder niest, dan zijn we meteen allemaal besmet ;( :+
Ik wil ook best mijn steentje bijdragen aan groepsimmuniteit hoor :9
pi_197441640
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:35 schreef VacaLoca het volgende:
Waar kan ik voor Nederland goede dagteller vinden van aantal vaccinaties?

Bloomberg noemt nu 40k voor Nederland maar zag gister ergens 55k voorbij komen.
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Lijkt betrouwbaar en geeft ook 55k aan (als je cumulative uitvinkt)
pi_197441641
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je bent een scepticus, dus het zal vast bij een griepje blijven. Beterschap!
Vriendin heeft exact dezelfde klachten en is alweer beter en klachtenvrij :).
Van de ggd mocht ze weer gaan werken na 24 uur klachtenvrij.
pi_197441655
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:34 schreef byah het volgende:

[..]

Precies, ik begrijp echt geen moer van de paniek vanuit de media momenteel. In de UK hebben ze alles losgelaten voor Kerst, gek dat dan de cijfers de lucht in knallen. Om daar je beleid op af te stemmen vind ik te bizar voor woorden. Ik zit bijna een jaar thuis en ik denk dat velen met mij inmiddels helemaal klaar zijn met deze paniekerige bewegingen.
*zucht*...Nee, ze hebben niet alles losgelaten en de kaart die documenteerde hoe snel B117 zich in het VK verspreidde is waarom men gealarmeerd is over die variant.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2021 11:37:32 ]
pi_197441656
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zal voor iedereen anders zijn denk ik ^O^ Dat maakt het ook zo lastig. Er is niet een juiste aanpak; voor iedere persoon zal dat anders zijn.
En dus scholen zo veel mogelijk open. Helemaal eens ^O^
pi_197441671
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

*zucht*...Nee, ze hebben niet alles losgelaten en de kaart die documenteerde hoe snel B117 zich in het VK verspreidde is waarom men gealarmeerd is over die variant.
Het verspreidde zich snel door het gebrek aan maatregelen, beetje kip-ei verhaal is dit aan het worden
pi_197441686
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:38 schreef byah het volgende:

[..]

Het verspreidde zich snel door het gebrek aan maatregelen, beetje kip-ei verhaal is dit aan het worden
Nogmaals, dat is niet waar en het gaat specifiek over hoe snel B117 zich verspreidde en de reguliere vorm van covid verdrong.
pi_197441714
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:30 schreef JosMert het volgende:

[..]

Vriendin werkt in de zorg. Was 50% van personeel en ouderen al besmet. Ging rond daar. Nu ik dus ook.
Ah kijk, zo komt het dus binnen bij huishoudens!

Beterschap, ik hoop dat het zo voor je blijft als het nu is ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197441720
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is niet waar en het gaat specifiek over hoe snel B117 zich verspreidde en de reguliere vorm van covid verdrong.
Maar had iemand het er niet over dat met die B117 variant de ziekenhuis opnames 40% minder waren? Geen idee of dat klopt.
pi_197441737
twitter

CORRED

@Zipportal
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197441768
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik wil ook best mijn steentje bijdragen aan groepsimmuniteit hoor :9
Heb je adres gedm’t ;)
pi_197441783
quote:

[..]

Nou moet je ook niet doen alsof ze in Engeland in december niets hebben versoepeld. Ja er is een gevaarlijke variant, ja die heeft ook wel de ruimte gekregen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197441791
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:41 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar had iemand het er niet over dat met die B117 variant de ziekenhuis opnames 40% minder waren? Geen idee of dat klopt.
Dat lijkt mij een broodje aap verhaal, de B.1.1.7 variant verspreid zich 70% sneller maar de effecten qua ziektebeeld zijn exact gelijk voor zover men weet tot dusverre aan de "gewone" covid variant.
pi_197441799
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Heb je adres gedm’t ;)
Die FOK COR meeting maar even niet bij jou thuis doen vandaag :D
pi_197441809
quote:

[..]

Onderbouw eens, met net zoveel zekerheid als je dat nu zegt.
pi_197441828
quote:

[..]

ik ontken niet dat er een mutatie is, want dit is al de zoveelste mutatie. Het stoort mij dat er nog steeds niet is aangetoond dat deze mutatie sneller verspreid door gebrek aan maatregelen of door een andere reden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')