Die angst voor de Britse variant neemt nu veel engere vormen aan dan het virus zelfquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de Volkskrant stond vandaag weer een wat terughoudender stuk: OMT-leden: basisscholen niet voor eind van de maand open. Samenvatting:
Volgens leden van het Outbreak Management Team (OMT) gaan de basisscholen waarschijnlijk niet voor het einde van de maand weer open. (...) 'We weten nog niet genoeg over de exacte rol van de Britse variant bij kleine kinderen', zegt kinderarts en OMT-lid Károly Illy tegen de krant. 'Dat blijft onzeker. En dat maakt het lastig om een advies te geven, het is een duivels dilemma.
Ik denk dat je het had kunnen laten bij "iedereen is gepikeerd"quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb je de afgelopen maanden een beetje het nieuws gevolgd? Iedereen is gepikeerd als er een sector voorrang lijkt te krijgen. Mensen reageren op kromheid van bepaalde maatregelen. Vinden het oneerlijk als winkels wel open mogen, terwijl restaurants dicht blijven. Draagvlak is zo enorm belangrijk.
Als sommige kinderen dan naar school gaan en anderen thuisblijven en via internet les krijgen, dan is de situatie eigenlijk precies hetzelfde als-ie nu al isquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:52 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af, als de basisschool opent op 25 Jan, wat het beleid is als je je kind toch thuis wil houden.
Als je de school niet veilig vindt.
Officieel is er een leerplicht maar in de eerste golf heeft het kabinet al aangegeven dat ze coulance betrachten en niet meteen een leerplichtambtenaar op je af sturen. Ik denk alleen niet dat er op dat moment nog digitaal onderwijs aangeboden wordt...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:52 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af, als de basisschool opent op 25 Jan, wat het beleid is als je je kind toch thuis wil houden.
Als je de school niet veilig vindt.
welkom in de coronacrisisquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die angst voor de Britse variant neemt nu veel engere vormen aan dan het virus zelf
Ik lees inderdaad veel paniekerige boodschappen de laatste tijd. Of die enger zijn dan het virus zelf, kan ik niet bepalen. Een jaar geleden heb ik al eens de fout gemaakt te laconiek over een virus te denken.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die angst voor de Britse variant neemt nu veel engere vormen aan dan het virus zelf
Goede samenvatting van de gehele reeks tot dusver ookquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je het had kunnen laten bij "iedereen is gepikeerd"
Wist je al dat ze je voordeur gaan dichtlassen? Echt waar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees inderdaad veel paniekerige boodschappen de laatste tijd. Of die enger zijn dan het virus zelf, kan ik niet bepalen. Een jaar geleden heb ik al eens de fout gemaakt te laconiek over een virus te denken.
De berichten uit Engeland en recenter ook Ierland geven zeker aanleiding tot zorgquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees inderdaad veel paniekerige boodschappen de laatste tijd.
Nee, dat is hij zeker niet. Ten eerste worden de aantallen totaal anders, en ten tweede krijgen de kinderen die nu naar school gaan, daar geen les zoals normaal. Het is opvang, meer niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als sommige kinderen dan naar school gaan en anderen thuisblijven en via internet les krijgen, dan is de situatie eigenlijk precies hetzelfde als-ie nu al is
Met de huidige bezetting in het ziekenhuis, vind ik het vrij logisch dat ze voorzichtig zijn. Een nieuwe besmettingsgolf kan de zorg niet echt hebben nu.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lees inderdaad veel paniekerige boodschappen de laatste tijd. Of die enger zijn dan het virus zelf, kan ik niet bepalen. Een jaar geleden heb ik al eens de fout gemaakt te laconiek over een virus te denken.
We zouden een onderschrift bij het subforum moeten hebben met die tekst, we zetten jouw naam erbij, uiteraard, bronvermelding is essentieelquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goede samenvatting van de gehele reeks tot dusver ook
Gelukkig heb ik nog twee buitendeuren.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wist je al dat ze je voordeur gaan dichtlassen? Echt waar.
Same here. En dat met 2 quarantaines in 2 maanden, maar goed, het is niet voor iedereen makkelijk om mee om te gaan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik nog twee buitendeuren.![]()
Ik lees al een tijdje deze topicreeks nauwelijks omdat ik vooral de boodschappen hier zwartgallig vind. Ik ben geenszins gepikeerd en wij komen de tijd goed door.
Maar die situaties zijn toch totaal onvergelijkbaar? Zoals ik begreep was er rond de kerst toch nog heel veel open in Engeland? Zij zaten dus al op een redelijke piek toen de gemuteerde variant erbij kwam.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De berichten uit Engeland en recenter ook Ierland geven zeker aanleiding tot zorg
We krijgen online beschreven wat er gemaakt moet worden per dag en per week.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als sommige kinderen dan naar school gaan en anderen thuisblijven en via internet les krijgen, dan is de situatie eigenlijk precies hetzelfde als-ie nu al is
De Engelsen twijfelen inmiddels zelf al of "hun" variant zo veel besmettelijker is of dat de hoge besmettingsaantallen komen door grote drukte in de aanloop naar kerst, veel mensen die mekaar bezocht hebben en versoepelde maatregelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De berichten uit Engeland en recenter ook Ierland geven zeker aanleiding tot zorg
Maar dat varieert toch per school? Ik hoor van collega's van mijn vrouw andere geluiden hoe scholen ermee omgaan. Sommigen beter, sommigen slechter voor zover ik kan zien.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
We krijgen online beschreven wat er gemaakt moet worden per dag en per week.
Meer dan een dagopening en -afsluiting is er niet qua contact.
En een vragenuurtje is er nog online, maar daar hebben we nog geen gebruik van gemaakt.
Dus les via internet is er nu in elk geval sws niet.
In bepaalde gebieden met een hoge besmettingsgraad inderdaad. Dus niet in heel DLD.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 09:01 schreef Xqtress het volgende:
Ik hoorde gister ergens dat in Duitsland men het reizen wil gaan beperken tot 15 km van huis?
Iemand die daar meer over weet?
Volgens mij doen ze dat helemaal niet en als je de verspreiding na de kerst periode ziet, met name in de gebieden die voor de kerst al in Tier 4 zaten daar is dat ook nogal onwaarschijnlijk. Slecht een deel van het VK viel onder soepelere regels.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Engelsen twijfelen inmiddels zelf al of "hun" variant zo veel besmettelijker is of dat de hoge besmettingsaantallen komen door grote drukte in de aanloop naar kerst, veel mensen die mekaar bezocht hebben en versoepelde maatregelen.
Bepaalde delen van Duitsland zijn net zo groot als Nederland in zijn geheel. Denk echt dat dit serieus overwogen wordtquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:01 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In bepaalde gebieden met een hoge besmettingsgraad inderdaad. Dus niet in heel DLD.
En het gevoel dat het een beetje rechtvaardig verdeeld wordt, al die maatregelenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb je de afgelopen maanden een beetje het nieuws gevolgd? Iedereen is gepikeerd als er een sector voorrang lijkt te krijgen. Mensen reageren op kromheid van bepaalde maatregelen. Vinden het oneerlijk als winkels wel open mogen, terwijl restaurants dicht blijven. Draagvlak is zo enorm belangrijk.
Oh ja. Dat zal overal anders zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat varieert toch per school? Ik hoor van collega's van mijn vrouw andere geluiden hoe scholen ermee omgaan. Sommigen beter, sommigen slechter voor zover ik kan zien.
Snap ik, maar om dan zelf maar te gaan zitten simmen? Ik probeer liever positief te zijn en te blijven.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Same here. En dat met 2 quarantaines in 2 maanden, maar goed, het is niet voor iedereen makkelijk om mee om te gaan.
Ja, in quarantaine weliswaar maar ik kan weer in mijn eigen bed slapenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Snap ik, maar om dan zelf maar te gaan zitten simmen? Ik probeer liever positief te zijn en te blijven.
Je bent weer in Nederland?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |