Sterkte, ik kan je een hand geven. En dan wou ik ook meteen gebruik maken van de gelegenheid om KPN hartelijk te bedanken voor de laatste druppel na twee rotjaren met extreme stress: het verkloten van mijn internetverbinding.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 07:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Pfff weer een dag in lockdown, ben het echt spuugzat.
Alle *positieve energie" is er echt uit en merk ondertussen aan mezelf dat ik alleen maar kwaad/gefrustreerd wakker wordt en eigenlijk super snel geļrriteerd ben over van alles.
Waar ik eerst best genuanceerd was over zaken merk ik gewoon dat ik zin heb om de eerst volgende viroloog die weer voor meer maatregelen pleit het liefste van de hoogte berg zou gooien bij wijze van spreken.
Ook thuis totaal geen zin meer om maar klusjes of iets op te pakken.
Je draait het om, jij bent degene die zonder nuance dit zegt:quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zal aan het kind liggen denk ik. Ik bedoelde enkel dat het niet zo zwart wit is als dat Dakka opperde.
Verder nog steeds geen onderbouwing gezien hiervoor. Het kabinet heeft heel lang de lijn aangehouden om vooral de basisscholen zolang mogelijk open te houden en daar zijn goede onderbouwingen voor.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Steeds open en dicht is ook niet goed voor de mentaliteit. Voor kinderen is dat al helemaal lastig.
Daar moeten we wel echt wat mee. Met deze kinderen. En vooral via de ouders. Als de docent weet welke kinderen dit zijn, die zo kwetsbaar zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat het per school verschilt? Bij mijn schoonmoeder op school zijn er maar weinig kinderen echt op school, van ouders met een vitaal beroep. Ze geeft juist aan dat er best wat kinderen zijn die helemaal niet te bereiken zijn. Komen niet online en reageren nergens op.
Heb je de afgelopen maanden een beetje het nieuws gevolgd? Iedereen is gepikeerd als er een sector voorrang lijkt te krijgen. Mensen reageren op kromheid van bepaalde maatregelen. Vinden het oneerlijk als winkels wel open mogen, terwijl restaurants dicht blijven. Draagvlak is zo enorm belangrijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kun je dat op enige manier staven of zuig je dat uit je duim?
[..]
Ja, zeikerds in dit topic heb je sowieso. We hebben het over draagvlag, kwantificeer dat eens als je zo zeker bent van je zaak.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heb je de afgelopen maanden een beetje het nieuws gevolgd? Iedereen is gepikeerd als er een sector voorrang lijkt te krijgen. Mensen reageren op kromheid van bepaalde maatregelen. Vinden het oneerlijk als winkels wel open mogen, terwijl restaurants dicht blijven.
Ik had juist vorige week dat bericht gezien dat kinderen geen extra gevaar liepen bij die Britse variant. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat men daar op zat te wachten en hoopte ook dat daarom de basisscholen op de 25e open zouden gaan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, de datum is in principe 9 februari. Er wordt gekeken of ze misschien op 25 januari weer open kunnen, maar alleen als blijkt dat het veilig is.
Zoals ik al aangaf is de keuze dus niet altijd een politieke en ook 1 vanuit de scholen zelf. Als je een tekort aan leraren hebt die niet ziek of overspannen zijn dan heb je niet veel te kiezen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Deze wil ze in elk geval zo snel mogelijk weer open, en ook niet meer dicht. Dat ze over een aantal weken weer dicht zouden moeten is ook geen natuurwet, al wordt dat natuurlijk wel weer zo gebracht. Het blijft een beleidskeuze.
Dat begrijp ik wel hoor, je ziet ook aan allerlei berichten dat leraren er heel dubbel in staan. Weet niet of het nog verschil maakt of ‘t over basis of voortgezet onderwijs gaat, dat kan ik me best voorstellen nog.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Kinderen dumpen is natuurlijk bot gezegd. Er zijn meerdere redenen waarom het beter is als kinderen naar school gaan. Jouw N=1 is leuk, maar dit was september:
https://nos.nl/artikel/23(...)uren-te-sluiten.html
Dan kan je wel willen dat je kind naar school gaat, maar er moet wel een leraar zijn.
Hier ook, en overal waarschijnlijk. Maar als de ouders ook niet thuis geven dan sta je als school vrij snel met lege handen. Je kunt er de sociale wijkteams en de leerplicht op gooien, maar de eerste lopen over en de tweede zijn nogal terughoudend op dit moment.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar moeten we wel echt wat mee. Met deze kinderen. En vooral via de ouders. Als de docent weet welke kinderen dit zijn, die zo kwetsbaar zijn.
Hier worden de ouders gewoon gebeld als je kind langer dan 48 uur geen contact gehad heeft met school (en dat contact is dat per zoom, dag opening en afsluiting, meer niet- basisschool).
Ik zei in een latere post niet voor niets dat het voor ieder kind anders zou werken.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je draait het om, jij bent degene die zonder nuance dit zegt:
[..]
Verder nog steeds geen onderbouwing gezien hiervoor. Het kabinet heeft heel lang de lijn aangehouden om vooral de basisscholen zolang mogelijk open te houden en daar zijn goede onderbouwingen voor.
Ze zijn nu dat grootschalige onderzoek in Bergschenhoek aan het doen om meer te weten te komen over de situatie, toch? Ik denk dat ze de resultaten daar van af willen wachten. Vervolgens geeft het OMT dan een advies over het al dan niet eerder openen van de basisscholen. Het is op dit moment alles behalve zeker dat dat ook gaat gebeuren, voor zover ik begrijp.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik had juist vorige week dat bericht gezien dat kinderen geen extra gevaar liepen bij die Britse variant. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat men daar op zat te wachten en hoopte ook dat daarom de basisscholen op de 25e open zouden gaan.
Maar hoe is het feit dat sommige individuele scholen moeten sluiten vanwege besmettingen/ziekmeldingen een argument om dan įlle scholen te sluiten? Zou je dan niet zeggen dat scholen waar geen problemen zijn gewoon open kunnen blijven?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf is de keuze dus niet altijd een politieke en ook 1 vanuit de scholen zelf. Als je een tekort aan leraren hebt die niet ziek of overspannen zijn dan heb je niet veel te kiezen.
Dan kan je wat mij betreft beter luisteren naar beleidsmakers die meer weten van epidimieėn (die kunnen leiden tot overspannen/zieke leerkrachten) dan leerkrachten zelf als het om het sluiten gaat juist om nog meer sluiten te voorkomen.
In Amsterdam gaan veel kinderen uit groep 8 beperkt naar school. Ook gaat groep drie op sommige scholen binnenkort herstarten. Verder zie ik veel kinderen op initiatief van de ouders in groepjes bijeenkomen. Dat lijkt mij het doel van de huidige sluiting voorbijschieten. Dan kun je misschien beter het basisonderwijs heropenen met kleinere bezetting.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat het per school verschilt? Bij mijn schoonmoeder op school zijn er maar weinig kinderen echt op school, van ouders met een vitaal beroep. Ze geeft juist aan dat er best wat kinderen zijn die helemaal niet te bereiken zijn. Komen niet online en reageren nergens op.
Klopt, maar vorige week zei Van Dissel in de kamer dat kinderen de Britse virusmutatie niet extra verspreiden en dat er geen extra risico is. Ik dacht dus eigenlijk dat het onderzoek al was afgerond.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze zijn nu dat grootschalige onderzoek in Bergschenhoek aan het doen om meer te weten te komen over de situatie, toch? Ik denk dat ze de resultaten daar van af willen wachten. Vervolgens geeft het OMT dan een advies over het al dan niet eerder openen van de basisscholen. Het is op dit moment alles behalve zeker dat dat ook gaat gebeuren, voor zover ik begrijp.
Nee joh, nog niet eens alle uitnodigingen zijn gestuurd.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik dacht dus eigenlijk dat het onderzoek al was afgerond.
Omdat het wellicht een kwestie van tijd is voordat andere individuele scholen ook moeten sluiten en dan is het resultaat nog steeds dat je met heel veel gesloten scholen zit en dat het bovendien heel onduidelijk is. Als je als ouder weet dat de school gesloten is dan weet je dat je iets voor je kind moet bedenken. Als je op maandag ochtend te horen krijgt dat Juf Anke ziek is en je kind niet naar school hoeft te komen dan zal je snel iets moeten fixen wat wellicht ook een hoop stress/gezeik meebrengt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar hoe is het feit dat sommige individuele scholen moeten sluiten vanwege besmettingen/ziekmeldingen een argument om dan įlle scholen te sluiten? Zou je dan niet zeggen dat scholen waar geen problemen zijn gewoon open kunnen blijven?
Dat is dan wel heel leuk!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In Amsterdam gaan veel kinderen uit groep 8 beperkt naar school. Ook gaat groep drie op sommige scholen binnenkort herstarten. Verder zie ik veel kinderen op initiatief van de ouders in groepjes bijeenkomen. Dat lijkt mij het doel van de huidige sluiting voorbijschieten. Dan kun je misschien beter het basisonderwijs heropenen met kleinere bezetting.
Mijn dochter was gisteren jarig. Ze is om 9 uur toegezongen door vriendinnen via Zoom. Later in de ochtend sprak ze haar twee leerkrachten in een feestelijke bijeenkomst. 's Middags kwam ze met haar eigen klas virtueel samen en werd ze toegezongen. Later in de middag zong de klas van mijn zoon voor haar. Opa en oma kwamen even langs. Ze heeft de leukste verjaardag ooit gehad, zegt ze.
Heb ik ook, is in mijn beleving ook de langste winter in mijn leven.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 07:06 schreef Kickinalfa het volgende:
Pfff weer een dag in lockdown, ben het echt spuugzat.
Alle *positieve energie" is er echt uit en merk ondertussen aan mezelf dat ik alleen maar kwaad/gefrustreerd wakker wordt en eigenlijk super snel geļrriteerd ben over van alles.
Waar ik eerst best genuanceerd was over zaken merk ik gewoon dat ik zin heb om de eerst volgende viroloog die weer voor meer maatregelen pleit het liefste van de hoogte berg zou gooien bij wijze van spreken.
Ook thuis totaal geen zin meer om maar klusjes of iets op te pakken.
Haha wat leuk! Gefeliciteerd ookquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In Amsterdam gaan veel kinderen uit groep 8 beperkt naar school. Ook gaat groep drie op sommige scholen binnenkort herstarten. Verder zie ik veel kinderen op initiatief van de ouders in groepjes bijeenkomen. Dat lijkt mij het doel van de huidige sluiting voorbijschieten. Dan kun je misschien beter het basisonderwijs heropenen met kleinere bezetting.
Mijn dochter was gisteren jarig. Ze is om 9 uur toegezongen door vriendinnen via Zoom. Later in de ochtend sprak ze haar twee leerkrachten in een feestelijke bijeenkomst. 's Middags kwam ze met haar eigen klas virtueel samen en werd ze toegezongen. Later in de middag zong de klas van mijn zoon voor haar. Opa en oma kwamen even langs. Ze heeft de leukste verjaardag ooit gehad, zegt ze.
In de Volkskrant stond vandaag weer een wat terughoudender stuk: OMT-leden: basisscholen niet voor eind van de maand open. Samenvatting:quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, maar vorige week zei Van Dissel in de kamer dat kinderen de Britse virusmutatie niet extra verspreiden en dat er geen extra risico is. Ik dacht dus eigenlijk dat het onderzoek al was afgerond.
Dat is vervelend inderdaad. Maar ook dan nog zouden verreweg de meeste scholen probleemloos draaien. De schoolsluiting is er om twee redenen: werkende ouders thuis houden en proberen besmettingen nog verder naar beneden te brengen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:50 schreef opreis het volgende:
[..]
Omdat het wellicht een kwestie van tijd is voordat andere individuele scholen ook moeten sluiten en dan is het resultaat nog steeds dat je met heel veel gesloten scholen zit en dat het bovendien heel onduidelijk is. Als je als ouder weet dat de school gesloten is dan weet je dat je iets voor je kind moet bedenken. Als je op maandag ochtend te horen krijgt dat Juf Anke ziek is en je kind niet naar school hoeft te komen dan zal je snel iets moeten fixen wat wellicht ook een hoop stress/gezeik meebrengt.
Ik zou echt niet anders willen, nooit storingen ed.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:40 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Sterkte, ik kan je een hand geven. En dan wou ik ook meteen gebruik maken van de gelegenheid om KPN hartelijk te bedanken voor de laatste druppel na twee rotjaren met extreme stress: het verkloten van mijn internetverbinding.
Thuiswerken is vaak onmogelijk, ik krijg bericht van school dat mijn kinderen te vaak wegvallen en of ze misschien de leerplichtambtenaar in moeten schakelen, de ene na de andere monteur die langskomt.
Ze weten niet wat het probleem is en kunnen het niet oplossen. Wel weten ze dat ik niet terug kan naar de oude verbinding en dat ik niet weg kan bij ze ("dat is contractbreuk, mevrouw").
Als er hier mensen zijn die het aanbod krijgen om op glasvezel van KPN over te gaan: niet doen.
dan mag je dat gaan uitleggen aan een of ander overheidsorgaanquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:52 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me af, als de basisschool opent op 25 Jan, wat het beleid is als je je kind toch thuis wil houden.
Als je de school niet veilig vindt.
Bron: je duimquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar ook dan nog zouden verreweg de meeste scholen probleemloos draaien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |