abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197441153

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197441160
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Maar die situaties zijn toch totaal onvergelijkbaar? Zoals ik begreep was er rond de kerst toch nog heel veel open in Engeland? Zij zaten dus al op een redelijke piek toen de gemuteerde variant erbij kwam.
Het is vooral een cijfermatige kwestie waardoor er zoveel zorg is. De R waarde in Nederland wordt geschat op ongeveer 0,9 op dit moment en de schattingen zijn dat de Britse variant een 0,4-0,5 hogere besmettingsgraad heeft. Dus als die de overhand krijgt zijn we nogal de pineut want dat zijn veel striktere maatregelen nodig om de boel beheersbaar te houden.

Wat kun je dan nu het beste doen? Zorgen dat de besmettingsgraad sneller af neemt zodat je meer marge hebt. Bovendien is het voordeel van strengere maatregelen dat je opmars van de Britse variant wat kunt vertragen. De grote onbekende is hoe wijd verspreid die al is. We denken 3-5% maar pas over 1-2 weken weten we meer als de uitkomsten van de onderzoeken bekend zijn.

Uiteindelijk denk ik ook dat hier het kabinet weinig keuze heeft. Doe je niets en loopt de boel de komende weken op dat zit je tot tenminste mei-juni vast en doe je wel wat extra dan beperk je zo veel mogelijk de schade totdat de kwetsbare groepen beter beschermd zijn en heb je als 'bonus' een kans dat de besmettingsgraad op korte termijn sneller terugloopt wat een betere uitgangssituatie oplevert.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:06:13 #3
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197441174
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:55 schreef Faraday01 het volgende: [..] De berichten uit Engeland en recenter ook Ierland geven zeker aanleiding tot zorg
En als je al geen zorgen had, dan zorgt de media daar wel voor. Als je alle berichten leest kan iedereen z'n kistje alvast bestellen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197441181
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

En als je al geen zorgen had, dan zorgt de media daar wel voor. Als je alle berichten leest kan iedereen z'n kistje alvast bestellen.
Daar is een eenvoudige oplossing voor: niet alle berichten lezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197441201
quote:

[..]

Mwah, dat ligt er maar aan welke media je volgt, denk ik. Als Volkskrantlezer zie ik weinig berichtgeving die mij de angst om het hart doet slaan.
pi_197441203
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:01 schreef Tijger_m het volgende: [..] Volgens mij doen ze dat helemaal niet en als je de verspreiding na de kerst periode ziet, met name in de gebieden die voor de kerst al in Tier 4 zaten daar is dat ook nogal onwaarschijnlijk. Slecht een deel van het VK viel onder soepelere regels.

Zo zag de "lockdown" er in (inmiddels rampgebied) London uit, dan mag het toch niet verbazen dat het aantal besmettingen de hoogte in schiet?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197441211
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat is dan wel heel leuk! O+ Ik merk ook echt een schifting in mensen uit je omgeving die extra moeite doen of andersom jij voor hen waardoor alles toch nog leuk wordt en de rest.
Ik had hier overheen gelezen, maar inderdaad! En deze lockdown heb ik het spel Mastermind herontdekt. O+
pi_197441226
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo zag de "lockdown" er in (inmiddels rampgebied) London uit, dan mag het toch niet verbazen dat het aantal besmettingen de hoogte in schiet?
Engeland is wel wat groter dan London, he?
pi_197441229
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik had hier overheen gelezen, maar inderdaad! En deze lockdown heb ik het spel Mastermind herontdekt. O+
Oh...wow, da's een blast from the past :D
pi_197441262
quote:

[..]

Paniekerige verslaggeving en Gommers, Kuipers, van Dissel, Osterhaus en al die ontelbare andere experts die "Weltuntergangsstimmung" mogen verbreiden in bijv. talkshows leveren kijkcijfers en dus advertentieverkopen op...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197441292
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh...wow, da's een blast from the past :D
Wij (mijn neven/nichten en ik) speelden het vroeger in de ziekenhuiskantine als onze ouders bij oma op bezoek waren. Ik houd niet zo van spellen omdat ik niet tegen de mazzelfactor kan, maar die is in Mastermind gelukkig beperkt.
pi_197441298
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Engeland is wel wat groter dan London, he?
Klopt, maar London is het rampgebied. Ik kan me amper voorstellen dat het op het platteland net zo rampzalig gesteld is op het moment. Grote steden zijn nu eenmaal een brandhaard qua besmettingen.
pi_197441310
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij (mijn neven/nichten en ik) speelden het vroeger in de ziekenhuiskantine als onze ouders bij oma op bezoek waren. Ik houd niet zo van spellen omdat ik niet tegen de mazzelfactor kan, maar die is in Mastermind gelukkig beperkt.
Ik kan het mij nog wel vaag herinneren..nu moet ik het opzoeken! En mischien kopen! :D

Edit: Opgezocht en ik weet het weer :)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2021 11:16:44 ]
pi_197441327
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik kan het mij nog wel vaag herinneren..nu moet ik het opzoeken! En mischien kopen! :D
Dit is de moderne uitvoering:

Die is best lelijk, maar na de lockdown kun je met vijf spelers spelen, schijnbaar. Wij hadden vroeger deze:

zaterdag 16 januari 2021 @ 11:17:01 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197441337
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Steeds open en dicht is ook niet goed voor de mentaliteit. Voor kinderen is dat al helemaal lastig. Mogen ze eindelijk weer naar school; is het een paar weken later weer anders. Dat moet je niet willen. Ook niet bepaald eerlijk naar een cultuur sector. Of de winkels. Of de horeca. Reis sector. Als ze er voor kiezen om scholen te openen, sluiten, openen, sluiten etc komen die sectoren echt nooit meer aan de beurt om te heropenen.
Dat ben ik niet met je eens. Door alles maar maanden dicht te houden vererger je de frustratie van iedereen maar. En dan gaan mensen/jeugd juist risico's nemen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197441357
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

"Malefitz" (of barricade, zoals het in Nederland blijkbaar genoemd wordt) is ook erg leuk. En dat zeg ik, terwijl ik bordspellen (en kaartspellen) eigenlijk doodsaai en vervelend vind. :P
pi_197441390
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Door alles maar maanden dicht te houden vererger je de frustratie van iedereen maar. En dan gaan mensen/jeugd juist risico's nemen.
Het "kip zonder kop" beleid is funest voor de geloofwaardigheid van en het draagvlak voor de maatregelen.
pi_197441400
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die is best lelijk, maar na de lockdown kun je met vijf spelers spelen, schijnbaar. Wij hadden vroeger deze:

[ afbeelding ]
Ik zou zeker retro gaan :Y
Leuk spel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_197441401
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

"Malefitz" (of barricade, zoals het in Nederland blijkbaar genoemd wordt) is ook erg leuk. En dat zeg ik, terwijl ik bordspellen (en kaartspellen) eigenlijk doodsaai en vervelend vind. :P
Dat doet een belletje rinkelen! Wij hadden vroeger deze variant:

Ik maak vooral puzzels. Verder heb ik in de kerstvakantie ons huis in Minecraft nagebouwd. :')
pi_197441452
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou zeker retro gaan :Y
Leuk spel.
Eens, retro ook voor mij :)
pi_197441490
Sta me bij, sinds gisteren als corona sceptici positief getest.

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

Kortom, valt reuze mee :).

pi_197441513
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Die heb ik vroeger ook gespeeld. :D

Jaren later nog een keer op een spelletjesavond en toen had iemand deze ook meegenomen. Alleen de meesten kenden het niet dus ik won vrij makkelijk. Wat eigenlijk wel raar is aangezien het heel makkelijk te begrijpen is.
pi_197441515
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
Waar ben je besmet geraakt? Of geen idee? De klachten blijven hopelijk zo licht.
pi_197441539
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zal voor iedereen anders zijn denk ik ^O^ Dat maakt het ook zo lastig. Er is niet een juiste aanpak; voor iedere persoon zal dat anders zijn.
pi_197441542
quote:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
Nou denk ik ook wel dat het meevalt, maar volgens mij schommelt het beeld van corona nogal per dag. Dus vandaag kun je je goed voelen en morgen juist heel erg slecht.

Maar sterkte ermee!
pi_197441545
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:28 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Waar ben je besmet geraakt? Of geen idee? De klachten blijven hopelijk zo licht.
Vriendin werkt in de zorg. Was 50% van personeel en ouderen al besmet. Ging rond daar. Nu ik dus ook.
pi_197441556
quote:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
Hopelijk blijven je klachten licht! Beterschap sowieso :*
pi_197441569
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Nou denk ik ook wel dat het meevalt, maar volgens mij schommelt het beeld van corona nogal per dag. Dus vandaag kun je je goed voelen en morgen juist heel erg slecht.

Maar sterkte ermee!
Het is heel apart om te hebben. Het is gevoel en kriebel in je neus die weer niet met een normale verkoudheid is te vergelijken.
Nu gaat mijn lichaam lekker antistoffen aanmaken :)
pi_197441573
quote:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
Je bent een scepticus, dus het zal vast bij een griepje blijven. Beterschap!
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:32:07 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197441575
quote:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
Oh goddamnit.

Beterschap man!!
pi_197441586
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:31 schreef JosMert het volgende:

[..]

Het is heel apart om te hebben. Het is gevoel en kriebel in je neus die weer niet met een normale verkoudheid is te vergelijken.
Nu gaat mijn lichaam lekker antistoffen aanmaken :)
Dus de hele dag niezen? :9
En is wel goed voor de groepsimmuniteit!
pi_197441613
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Precies, ik begrijp echt geen moer van de paniek vanuit de media momenteel. In de UK hebben ze alles losgelaten voor Kerst, gek dat dan de cijfers de lucht in knallen. Om daar je beleid op af te stemmen vind ik te bizar voor woorden. Ik zit bijna een jaar thuis en ik denk dat velen met mij inmiddels helemaal klaar zijn met deze paniekerige bewegingen.
pi_197441616
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:32 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dus de hele dag niezen? :9
En is wel goed voor de groepsimmuniteit!
Zolang hij maar niet dit topic onder niest, dan zijn we meteen allemaal besmet ;( :+
pi_197441627
Waar kan ik voor Nederland goede dagteller vinden van aantal vaccinaties?

Bloomberg noemt nu 40k voor Nederland maar zag gister ergens 55k voorbij komen.
pi_197441628
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zolang hij maar niet dit topic onder niest, dan zijn we meteen allemaal besmet ;( :+
Ik wil ook best mijn steentje bijdragen aan groepsimmuniteit hoor :9
pi_197441640
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:35 schreef VacaLoca het volgende:
Waar kan ik voor Nederland goede dagteller vinden van aantal vaccinaties?

Bloomberg noemt nu 40k voor Nederland maar zag gister ergens 55k voorbij komen.
https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
Lijkt betrouwbaar en geeft ook 55k aan (als je cumulative uitvinkt)
pi_197441641
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je bent een scepticus, dus het zal vast bij een griepje blijven. Beterschap!
Vriendin heeft exact dezelfde klachten en is alweer beter en klachtenvrij :).
Van de ggd mocht ze weer gaan werken na 24 uur klachtenvrij.
pi_197441655
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:34 schreef byah het volgende:

[..]

Precies, ik begrijp echt geen moer van de paniek vanuit de media momenteel. In de UK hebben ze alles losgelaten voor Kerst, gek dat dan de cijfers de lucht in knallen. Om daar je beleid op af te stemmen vind ik te bizar voor woorden. Ik zit bijna een jaar thuis en ik denk dat velen met mij inmiddels helemaal klaar zijn met deze paniekerige bewegingen.
*zucht*...Nee, ze hebben niet alles losgelaten en de kaart die documenteerde hoe snel B117 zich in het VK verspreidde is waarom men gealarmeerd is over die variant.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2021 11:37:32 ]
pi_197441656
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zal voor iedereen anders zijn denk ik ^O^ Dat maakt het ook zo lastig. Er is niet een juiste aanpak; voor iedere persoon zal dat anders zijn.
En dus scholen zo veel mogelijk open. Helemaal eens ^O^
pi_197441671
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

*zucht*...Nee, ze hebben niet alles losgelaten en de kaart die documenteerde hoe snel B117 zich in het VK verspreidde is waarom men gealarmeerd is over die variant.
Het verspreidde zich snel door het gebrek aan maatregelen, beetje kip-ei verhaal is dit aan het worden
pi_197441686
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:38 schreef byah het volgende:

[..]

Het verspreidde zich snel door het gebrek aan maatregelen, beetje kip-ei verhaal is dit aan het worden
Nogmaals, dat is niet waar en het gaat specifiek over hoe snel B117 zich verspreidde en de reguliere vorm van covid verdrong.
pi_197441714
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:30 schreef JosMert het volgende:

[..]

Vriendin werkt in de zorg. Was 50% van personeel en ouderen al besmet. Ging rond daar. Nu ik dus ook.
Ah kijk, zo komt het dus binnen bij huishoudens!

Beterschap, ik hoop dat het zo voor je blijft als het nu is ^O^
pi_197441720
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nogmaals, dat is niet waar en het gaat specifiek over hoe snel B117 zich verspreidde en de reguliere vorm van covid verdrong.
Maar had iemand het er niet over dat met die B117 variant de ziekenhuis opnames 40% minder waren? Geen idee of dat klopt.
pi_197441737
twitter

CORRED

@Zipportal
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197441768
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik wil ook best mijn steentje bijdragen aan groepsimmuniteit hoor :9
Heb je adres gedm’t ;)
pi_197441783
quote:

[..]

Nou moet je ook niet doen alsof ze in Engeland in december niets hebben versoepeld. Ja er is een gevaarlijke variant, ja die heeft ook wel de ruimte gekregen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197441791
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:41 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar had iemand het er niet over dat met die B117 variant de ziekenhuis opnames 40% minder waren? Geen idee of dat klopt.
Dat lijkt mij een broodje aap verhaal, de B.1.1.7 variant verspreid zich 70% sneller maar de effecten qua ziektebeeld zijn exact gelijk voor zover men weet tot dusverre aan de "gewone" covid variant.
pi_197441799
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:43 schreef JosMert het volgende:

[..]

Heb je adres gedm’t ;)
Die FOK COR meeting maar even niet bij jou thuis doen vandaag :D
pi_197441809
quote:

[..]

Onderbouw eens, met net zoveel zekerheid als je dat nu zegt.
pi_197441828
quote:

[..]

ik ontken niet dat er een mutatie is, want dit is al de zoveelste mutatie. Het stoort mij dat er nog steeds niet is aangetoond dat deze mutatie sneller verspreid door gebrek aan maatregelen of door een andere reden.
pi_197441839
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nou moet je ook niet doen alsof ze in Engeland in december niets hebben versoepeld. Ja er is een gevaarlijke variant, ja die heeft ook wel de ruimte gekregen.
In bepaalde delen van Engeland was er een minder streng regime. In andere delen was dat al Tier 4 voor de Kerst. De verspreiding van B.1.1.7 ging als een lopend vuurtje ook in gebieden die al onder Tier 4 zaten.
pi_197441843
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:45 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Onderbouw eens, met net zoveel zekerheid als je dat nu zegt.
https://www.ft.com/content/a0bef737-c763-447a-b1f3-0649dc5989a0
pi_197441862
quote:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
:M
pi_197441898
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Paywall.
Dan zoek je het via Google en daarmee omzeil je de paywall :P
pi_197441944
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 05:22 schreef Oliver23 het volgende:
Diederik Gommers zegt gewoon even tussen neus en lippen door gisteren bij Op1, dat de lockdown in Nederland weleens tot de zomer kan duren ... .....
Gelukkig is Gommers geen beleidsmaker, en neemt hij die beslissingen niet.
Anders hadden we vanaf dag 1 in de zwaarste lockdown gezeten.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 08:14 schreef capricia het volgende:
Ja. Het leven is wel beperkt zo. Zeker als je alleen woont.
Moedeloos kun je er van worden.

Tot de zomer... Hoe dan?
Heb het al eerder gezegd, bij mij is de koek echt wel op over 2 maanden. Tot de zomer ga ik niet trekken, dan ga ik wel een ander plan trekken. Als het zo ver gaat komen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 10:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In Amsterdam gaan veel kinderen uit groep 8 beperkt naar school. Ook gaat groep drie op sommige scholen binnenkort herstarten. Verder zie ik veel kinderen op initiatief van de ouders in groepjes bijeenkomen. Dat lijkt mij het doel van de huidige sluiting voorbijschieten. Dan kun je misschien beter het basisonderwijs heropenen met kleinere bezetting.

Mijn dochter was gisteren jarig. Ze is om 9 uur toegezongen door vriendinnen via Zoom. Later in de ochtend sprak ze haar twee leerkrachten in een feestelijke bijeenkomst. 's Middags kwam ze met haar eigen klas virtueel samen en werd ze toegezongen. Later in de middag zong de klas van mijn zoon voor haar. Opa en oma kwamen even langs. Ze heeft de leukste verjaardag ooit gehad, zegt ze. :s)
Wat leuk allemaal in deze tijd, en natuurlijk gefeliciteerd met je dochter *O* *O*
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197441952
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat lijkt mij een broodje aap verhaal, de B.1.1.7 variant verspreid zich 70% sneller maar de effecten qua ziektebeeld zijn exact gelijk voor zover men weet tot dusverre aan de "gewone" covid variant.
Vind het toch wel lastig om te geloven. Toen die variant net gesignaleerd was kwamen er horror verhalen dat de R niet onder de 1 te krijgen is en als een tsunami ons zal overspoelen. 40-70% besmettelijker. Maar dan zou het reproductienummer volgens mij niet onder de 1 te krijgen zijn en inmiddels lijkt zelfs in London het reproductiegetal al onder 1 te liggen.

Ierland werd er ook bij gehaald en veel mensen dachten dat het ook vanwege die nieuwe variant was dat de cases zo snel stegen, maar zelfs de WHO gelooft dat inmiddels in Ierland niet meer.
pi_197441958
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

quote:
Computer modelling suggests that it is 70 per cent more transmissible than other Sars-Cov-2 strains circulating in the UK and raises the R value — the average number of people to whom someone with Covid-19 passes the infection — by 0.4, which makes the pandemic far harder to control without stringent lockdown measures.
pi_197442021
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In bepaalde delen van Engeland was er een minder streng regime. In andere delen was dat al Tier 4 voor de Kerst. De verspreiding van B.1.1.7 ging als een lopend vuurtje ook in gebieden die al onder Tier 4 zaten.
Je denkt niet dat de Engelse variant al lang en breed aanwezig was toen eind november ineens van alles mogelijk werd?
In Southern Sun
pi_197442041
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:41 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

CORRED

@:zipportal
:')

Vast ook allemaal van die virusontkenners

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2021 11:55:45 ]
pi_197442053
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of je installeert :7
https://github.com/iamadamdev/bypass-paywalls-chrome
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197442079
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah kijk, zo komt het dus binnen bij huishoudens!

Beterschap, ik hoop dat het zo voor je blijft als het nu is ^O^
Ja. Sinds woensdag klachten. En wordt met de dag al minder.
Milde griep voelt het bij mij :)
  zaterdag 16 januari 2021 @ 11:57:00 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197442084
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Jaaaaaa, die oude hadden wij ook, met de James Bond achtige meneer erop _O- _O_

Ik heb laatst het Risk spel vanuit de nalatenschap van mijn vader gekregen, die van vroeger. Heerlijk, gespeeld in de kerstvakantie, supertof
Kamtsjatka _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:02:35 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197442209
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:51 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Gelukkig is Gommers geen beleidsmaker, en neemt hij die beslissingen niet.
Anders hadden we vanaf dag 1 in de zwaarste lockdown gezeten.
[..]

Heb het al eerder gezegd, bij mij is de koek echt wel op over 2 maanden. Tot de zomer ga ik niet trekken, dan ga ik wel een ander plan trekken. Als het zo ver gaat komen.
[..]

Wat leuk allemaal in deze tijd, en natuurlijk gefeliciteerd met je dochter *O* *O*
Moeten we GGZ crisisdienst op je afsturen of bedoel je wat anders met je plan?
pi_197442273
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:02 schreef Molo het volgende:

[..]

Moeten we GGZ crisisdienst op je afsturen of bedoel je wat anders met je plan?
Nee hoor. Dan vertrek ik toch echt naar een zonnig eiland. En ga ik werken vanaf daar.
pi_197442312
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee hoor. Dan vertrek ik toch echt naar een zonnig eiland. En ga ik werken vanaf daar.
Ik blijf juist in Nederland, mocht het zo ver komen dan houdt het voor mij ook op. Geen afstand en mondkapjes meer voor mij en ik ga gewoon weer bij klanten op bezoek. :)
pi_197442355
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik blijf juist in Nederland, mocht het zo ver komen dan houdt het voor mij ook op. Geen afstand en mondkapjes meer voor mij en ik ga gewoon weer bij klanten op bezoek. :)
Het zou voor mij dan ook meteen de hoognodige vakantie worden, bv 3 dagen werken 4 dagen vrij.
Toch dagen zat.

Maargoed dat is nu nog even koffiedik kijken, maar als ze echt van plan zijn de boel tot de zomer dicht te houden, wordt de overweging steeds makkelijker.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:09:33 #69
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197442361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het "kip zonder kop" beleid is funest voor de geloofwaardigheid van en het draagvlak voor de maatregelen.
Kip zonder kop betekend iets heel anders.
Maar door blijven gaan met een lock down ongeacht de gevolgen voor een zeer grote groep mensen is ook niet erg geloofwaardig en daar kon het draagvlak wel een helemaal voor verdwijnen. Kijk maar naar Italië waar gisteren de restaurants langer open bleven. Ik zie het nut niet van het langer alles dicht houden als duidelijk is dat veel mensen gewoon zat zijn om braaf alleen thuis te blijven. In een restaurant waar men zich aan de regels houdt zit je dan veiliger dan met zijn allen ergens bij iemand thuis.
https://nos.nl/artikel/23(...)pen-uit-protest.html
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197442392
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het zou voor mij dan ook meteen de hoognodige vakantie worden, bv 3 dagen werken 4 dagen vrij.
Toch dagen zat.

Maargoed dat is nu nog even koffiedik kijken, maar als ze echt van plan zijn de boel tot de zomer dicht te houden, wordt de overweging steeds makkelijker.
Wat mij betreft verdwijnen de meeste maatregelen als een groot gedeelte van de ouderen ingeent zijn. Waarschijnlijk ergens in maart. En of de overheid het daar nu mee eens is of niet is voor mij niet relevant ;)
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:13:48 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197442436
quote:

[..]

Wel het betere plan dan ja :D
pi_197442437
quote:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
Natuurlijke vaccinatie, congrats :P Je hoeft niet eens een oorlog te voeren voor je prik :P
#WeesGeenWhales
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:15:04 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_197442467
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat mij betreft verdwijnen de meeste maatregelen als een groot gedeelte van de ouderen ingeent zijn. Waarschijnlijk ergens in maart. En of de overheid het daar nu mee eens is of niet is voor mij niet relevant ;)
Eens

Risicogroepen gevaccineerd is leven weer los laten gaan
pi_197442527
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Mijn man mag niet eens bij klanten op bezoek van het bedrijf waarvoor hij werkt. En de meeste klanten willen ook niemand op locatie. Het is niet dat je dit allemaal zelf in de hand hebt.
pi_197442543
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Eens

Risicogroepen gevaccineerd is leven weer los laten gaan
Zo sta ik er ook in ja. Mits de zorg het dan gewoon weer aan kan, maar ik schat dat dat geen probleem gaat zijn als het grootste deel van de risico groepen gevaccineerd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2021 12:20:11 ]
pi_197442584
quote:

[..]

Ik kan mij daar helemaal in vinden als onderdeel van het FOK! OMT
16 maart?
pi_197442603
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn man mag niet eens bij klanten op bezoek van het bedrijf waarvoor hij werkt. En de meeste klanten willen ook niemand op locatie. Het is niet dat je dit allemaal zelf in de hand hebt.
Het hangt van de klanten af. Sommige daarvan zitten nu ook met de handen in het haar en kunnen niet veel anders dan of nu de stekker eruit trekken of in maart er nog wat van proberen te maken. Andere opties zijn er gewoon niet meer, pandemie of niet. Het verschil met nu is dat het vaccineren eindelijk begonnen is en er dus licht aan het einde van de tunnel is.
pi_197442612
quote:
Nee deze is inmiddels al weer oud.
In Southern Sun
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:23:32 #80
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197442618
Ik krijg steeds meer en meer het idee dat Gommers en Kuipers hun eigen agenda hebben om belangrijk te blijven. Elke dag of een bericht de media in slingeren vaak met dikke bak onheil en 's avonds even bij Jinek of bij Op1 aanschuiven. :r
Where law ends, tyrrany begins.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 16 januari 2021 @ 12:24:10 #81
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_197442630
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 11:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

Mondkapjes op tijdens het FOK!ken dus |:)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_197442641
quote:

Klachten:

Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.

[ link | afbeelding ]
Hopelijk blijft het daarbij.
Er is een topic waar je de voortgang van de ziekte met ons kunt delen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_197442651
quote:

[..]

Heb zelf in de 2e helft van maart vrij genomen, eens zien hoe de vlag er dan bij hangt. Als we dan nog niet een hapje in een restaurant mogen eten... Test in de snuit en gaan met die banaan. Laptopje mee, mocht er iets misgaan waardoor het terugreizen niet direct lukt. Mark z'n adviesjes en morele preken moeten we maar even voor kennisgeving aannemen.
pi_197442653
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Het hangt van de klanten af. Sommige daarvan zitten nu ook met de handen in het haar en kunnen niet veel anders dan of nu de stekker eruit trekken of in maart er nog wat van proberen te maken. Andere opties zijn er gewoon niet meer, pandemie of niet. Het verschil met nu is dat het vaccineren eindelijk begonnen is en er dus licht aan het einde van de tunnel is.
Ik ben het relatief vaak oneens met je, maar ik hoop wel dat je bedrijf het red, kut tijd dit :'(
pi_197442663
quote:
Hier kun je wat meer in depth het verhaal daarover lezen, het is blijkbaar nog niet zo duidelijk als sommigen denken.

https://www.sciencemag.or(...)ire-updated-vaccines
pi_197442685
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ben het relatief vaak oneens met je, maar ik hoop wel dat je bedrijf het red, kut tijd dit :'(
Bedankt voor het medeleven :)

Maar ik sta er nog niet zo slecht voor als sommige van mijn (vroegere) klanten, het feit dat ik in de zomer heel wat klaar heb kunnen krijgen heeft me gered. Nu leef ik nog een maandje of drie daarvan plus het steunpakket van de overheid.

Te veel klagen wil ik daarom niet, heel veel mensen met kleine bedrijven staan er veel slechter voor ;(
pi_197442707
Goed nieuws voor de mensen waaronder moi die Corona hebben gehad of hebben.

Je bent volgens recente studies beter immuun dan mensen die een vaccin hebben gehad:

https://www.newstalk.com/(...)nated-people-1133149

Bron
pi_197442782
Interessant en realistisch verhaal van Marcel Levi, de Nederlandse directeur van de University College London Hospitals: https://www.parool.nl/wer(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Blijft een zorgwekkende situatie met de Britse variant. Maar uiteindelijk is er geen sprake geweest van 'code zwart, Bergamo, keuzes van leven of dood op basis van leeftijd' en al die andere scenario's. Ook gaat de 'oude' variant nog volop rond. Toch goed om te weten. Zorgwekkend, ja. Hel en verdoemenis, nee.
pi_197442831
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:33 schreef Vasilevski het volgende:
Interessant en realistisch verhaal van Marcel Levi, de Nederlandse directeur van de University College London Hospitals: https://www.parool.nl/wer(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F

Blijft een zorgwekkende situatie met de Britse variant. Maar uiteindelijk is er geen sprake geweest van 'code zwart, Bergamo, keuzes van leven of dood op basis van leeftijd' en al die andere scenario's. Ook gaat de 'oude' variant nog volop rond. Toch goed om te weten. Zorgwekkend, ja. Hel en verdoemenis, nee.
Code zwart wordt tegenwoordig verhuld in woorden als 'medische triage'. Het is logisch dat die medische triage strenger wordt, zoals hier, als alles overloopt. Achteraf zal hopelijk nog onderzocht worden of opname van bejaarden echt 'zinloos' was of dat ze wel een redelijke kans hadden gehad.
pi_197442873
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:36 schreef Confetti het volgende:

[..]

Code zwart wordt tegenwoordig verhuld in woorden als 'medische triage'. Het is logisch dat die medische triage strenger wordt, zoals hier, als alles overloopt. Achteraf zal hopelijk nog onderzocht worden of opname van bejaarden echt 'zinloos' was of dat ze wel een redelijke kans hadden gehad.
Code zwart is medische triage.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:42:20 #91
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197442944
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:23 schreef Gunner het volgende:
Ik krijg steeds meer en meer het idee dat Gommers en Kuipers hun eigen agenda hebben om belangrijk te blijven. Elke dag of een bericht de media in slingeren vaak met dikke bak onheil en 's avonds even bij Jinek of bij Op1 aanschuiven. :r
Inderdaad. Egoïstisch kutvolk is het. Gommers is echt om te kotsen. Dit gaat allemaal om aandacht.
pi_197443030
Die twee zijn inderdaad wel heel erg in zichzelf gaan geloven
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197443056
https://www.ad.nl/video/g(...)f-verwachten~p192007

Is dat een filmpje van gisteren? Want dan is Gommers onjuistheden aan het verspreiden over de Briste mutatie en Ierland :') Die gigantische stijging komt niet door de Briste mutatie en hij heeft het wel constant over Britse mutatie, Ierland en de angst voor die mutatie :')

quote:
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) stelt dat de lakse regels tijdens de kerstperiode verantwoordelijk zijn voor de spectaculaire toename van de coronacijfers in Ierland. ,,De nieuwe varianten van het virus waren niet de drijfveer voor de nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen”, klinkt het bij de WHO.

Lange tijd was Ierland een van de landen die het virus goed onder controle kon houden, maar dat is intussen niet meer het geval. ,,Ierland kent een van de meest acute stijgingen van alle landen ter wereld”, vertelt Mike Ryan, hoofd-directeur van het WHO Health Emergency Programma.

Ierland versoepelde in december de maatregelen: mensen mochten thuis meer gasten ontvangen en de restaurants openden opnieuw de deuren. ,,De nieuwe varianten van het coronavirus waren dus niet de drijfveer voor een nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen tijdens de kerstperiode”, aldus Ryan. ,,Er waren meer sociale contacten en de afstandsregels werden minder gevolgd.”

Ook Maria Van Kerkhove, epidemioloog bij de WHO, wijst erop dat de versoepelingen in Ierland hebben gezorgd voor een “bijna verticale exponentiële groei” van de cijfers. ,,Het aantal contacten dat mensen hadden met bijvoorbeeld hun familie nam aanzienlijk toe”, aldus Van Kerkhove.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a6eabd3b/
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:49:39 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197443078
quote:

[..]

ga je dan je biertje voor een dichte kroeg drinken?
pi_197443087
Bij Gommers past maar 1 ding bij deze mediageile man.

Deze column:
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:51:48 #96
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197443125
Zwangere vrouwen bang maken, liegen over de britse variant, het houd maar niet op. Gommers zegt alles om in de spotlight te blijven.
pi_197443130
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:48 schreef Anton91 het volgende:

Is dat een filmpje van gisteren? Want dan is Gommers onjuistheden aan het verspreiden over de Briste mutatie en Ierland :') Die gigantische stijging komt niet door de Briste mutatie en hij heeft het wel constant over Britse mutatie, Ierland en de angst voor die mutatie :')
[..]

Rutte heeft dus gewoon Fakenieuws staat verspreiden op de persconferentie!
pi_197443144
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:52 schreef byah het volgende:

[..]

Ja, jammerlijk.
pi_197443194
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:52 schreef byah het volgende:

[..]

Toen was er misschien nog niet zoveel over bekend. Maar als Gommers dit gisteren zei, dan is dat natuurlijk al een stuk later.
pi_197443200
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:48 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja daar is ook waar ik een beetje bang voor ben.
Wij hadden strenge lockdown vanaf voor de kerstperiode, dat is wellicht onze redding geweest.

Want wij stonden op 14-12 op ruim 12K besmettingen p/d als er toen niet ingegrepen was zou dat met het R getal van ruim boven de 1 snel verdubbelen naar 24K

We mogen in onze handjes klappen dat we nu omlaag gaan.
Ik sta er dan ook echt achter dat we nog even lockdown doen, maar daar mogen van mij best kleine versoepelingen plaatsvinden, zoals winkels.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 12:55:50 #101
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_197443212
Iemand hier al meer betrouwbare informatie over?

twitter
  Moderator zaterdag 16 januari 2021 @ 12:56:39 #102
236264 crew  capricia
pi_197443231
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:55 schreef Dazalbest het volgende:

[ twitter ]
Is al een paar keer besproken. Waren broze 90+ers, begreep ik.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197443245
quote:

[ twitter ]
Ja:

quote:
Doctors in Norway have been told to conduct more thorough evaluations of very frail elderly patients in line to receive the Pfizer BioNTec vaccine against covid-19, following the deaths of 23 patients shortly after receiving the vaccine.

“It may be a coincidence, but we aren’t sure,” Steinar Madsen, medical director of the Norwegian Medicines Agency (NOMA), told The BMJ. “There is no certain connection between these deaths and the vaccine.”

https://www.bmj.com/content/372/bmj.n149
pi_197443253
quote:

[ twitter ]
Ziet er uit als een lekker betrouwbare site :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197443276
quote:

[ twitter ]
Ja ze hebben daar ook zeer terminale en mensen in de bijna allerlaatste fase ook een vaccin gegeven.

Waarschijnlijk was een beetje koorts ook al helaas fataal geweest voor deze mensen.

Je kunt je afvragen of ze daar als een gek zijn gaan prikken, niemand overslaan, maar niet gedetailleerd naar de medische conditie hebben gekeken van deze mensen.

Wel de reden dat ze de waarschuwing hebben uitgestuurd om het in andere landen wel naar die condities te kijken.
pi_197443290
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja daar is ook waar ik een beetje bang voor ben.
Wij hadden strenge lockdown vanaf voor de kerstperiode, dat is wellicht onze redding geweest.

Want wij stonden op 14-12 op ruim 12K besmettingen p/d als er toen niet ingegrepen was zou dat met het R getal van ruim boven de 1 snel verdubbelen naar 24K

We mogen in onze handjes klappen dat we nu omlaag gaan.
Ik sta er dan ook echt achter dat we nog even lockdown doen, maar daar mogen van mij best kleine versoepelingen plaatsvinden, zoals winkels.
Ja op zich was dat inderdaad net op tijd en dat de lockdown nog even verlengd word oke, maar niet vanwege de angst vanuit Ierland en helemaal niet zoals Gommers de woorden lockdown en zomer in een zin durft te noemen :')

Dat we tot 9 februari verlengen is nog redelijk oke, maar we moeten voor die tijd ook een keer realistisch kijken naar Engeland (London), Ierland en hoe ernstig het allemaal wel niet precies is. Want volgens mij word dat op dit moment een beetje overschat.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:00:01 #107
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_197443291
Haha ja daarom vraag ik hier of er betrouwbare info gevonden is al en sorry zit niet 24/7 in dit topic, lees wel veel mee maar had het zelf nog niet voorbij zien komen.... :+
pi_197443361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat we tot 9 februari verlengen is nog redelijk oke, maar we moeten voor die tijd ook een keer realistisch kijken naar Engeland (London), Ierland en hoe ernstig het allemaal wel niet precies is. Want volgens mij word dat op dit moment een beetje overschat.
Kijk ik snap de agenda van Gommers en Kuipers, die kijken naar hun ziekenhuizen
Die zijn als de dood dat die situatie uit England daar ook hier gaat komen.

En de paniek die uitgeroepen wordt in England moet je natuurlijk wel naar kijken, en onderzoeken.

Maar ondertussen komen er steeds meer verhalen dat een groot deel van de besmettingen voorkomt uit gedrag.

Eens dat we niet achterover moeten leunen en niets doen, maar helemaal in de paniekmodus en alle deuren acuut dichtlassen is wat mij betreft echt nog een beetje doorgeslagen.
pi_197443466
Ik vind het juist wel fijn dat ze wat voorzichtiger zijn nu. Er waren ook veel onderzoeken te vinden die claimden dat de UK variant veel besmettelijker zou zijn. De situatie van vorig jaar wil ik het liefst voorkomen in de toekomst....dat we het niet serieus genoeg nemen en het vervolgens ontploft.

Het helpt dat de UK variant niet de enige reden is waarom ze nu niet versoepelen. Als we op het punt komen dat de cijfers echt hard dalen....en ze zouden dan alsnog niet versoepelen uit angst voor die variant dan zou ik er wel wat anders in staan. Ze hebben nu best de tijd om te onderzoeken met welke mutaties we echt op moeten passen.
pi_197443575
quote:

[ twitter ]
Die mensen waren sowieso binnen één maand al overleden. Je stoot je arm en het is gebeurt, zo broos waren deze mensen waarschijnlijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197443591
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het juist wel fijn dat ze wat voorzichtiger zijn nu. Er waren ook veel onderzoeken te vinden die claimden dat de UK variant veel besmettelijker zou zijn. De situatie van vorig jaar wil ik het liefst voorkomen in de toekomst....dat we het niet serieus genoeg nemen en het vervolgens ontploft.

Het helpt dat de UK variant niet de enige reden is waarom ze nu niet versoepelen. Als we op het punt komen dat de cijfers echt hard dalen....en ze zouden dan alsnog niet versoepelen uit angst voor die variant dan zou ik er wel wat anders in staan. Ze hebben nu best de tijd om te onderzoeken met welke mutaties we echt op moeten passen.
Dat is redelijk bewezen dat de Britse variant veel besmettelijker is. Ongeveer 70% meer. Niet dodelijker maar dat was de Amerikaanse variant die in Juni vorig jaar opdook ook niet, het virus lijkt zich vooral te muteren om zich sneller te kunnen verspreiden tot op heden.
pi_197443596
Britse variant rukt op in Nederland: ’Het gaat snel’

Vergeef mij dat ik een beetje sceptisch ben, maar als je nu al 2-5 % van de besmettingen hebt, praat je over serieuze aantallen, dat zijn er 2000+ per week. Dan is het gewoon al wijdverspreid, en dat is echt niet vanaf gisteren ineens spontaan ontstaan, dat is al veel langer aan de gang.
pi_197443629
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:15 schreef _serial_ het volgende:

Vergeef mij dat ik een beetje sceptisch ben, maar als je nu al 2-5 % van de besmettingen hebt, praat je over serieuze aantallen, dat zijn er 2000+ per week. Dan is het gewoon al wijdverspreid, en dat is echt niet vanaf gisteren ineens spontaan ontstaan, dat is al veel langer aan de gang.
Moeilijk definitief te zeggen maar de snelheid waarmee de Britse variant in het VK de reguliere covid variant wegdrukte was volgens mij vergelijkbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2021 13:17:14 ]
pi_197443642
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:04 schreef _serial_ het volgende:
Maar ondertussen komen er steeds meer verhalen dat een groot deel van de besmettingen voorkomt uit gedrag.
Vriend van mij woont in Engeland. Nou, iedereen leefde daar alsof er geen corona was. Had nog foto's gezien van de terrassen, amper 1,5-meter, mensen bezoeken elkaar in groepen, etc. Enige waaraan je herkende dat er een pandemie was was de ober die een mondkapje droeg. We doen alsof Engeland er goed mee omgaat, maar het tegendeel is echt waar. Je krijgt dat echt pas mee als je kennissen hebt die er wonen ipv onze media.

Ik ben echt niet zo heel erg bang voor de Engelse variant als ik weet hoe men zich in Engeland gedragen heeft. Bovendien gingen ze ook pas 4 januari in lockdown meen ik. Sure, het zal wel besmettelijker zijn, maar ik verwacht dat we het met deze maatregelen ook aardig onder controle kunnen krijgen.
pi_197443646
quote:

Gelukkig dalen de besmettingen elke dag
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:19:25 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197443665
quote:

lijkt me ook maar gaat dat ons nog veel problemen opleveren ondanks de lockdown?
pi_197443667
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is redelijk bewezen dat de Britse variant veel besmettelijker is. Ongeveer 70% meer. Niet dodelijker maar dat was de Amerikaanse variant die in Juni vorig jaar opdook ook niet, het virus lijkt zich vooral te muteren om zich sneller te kunnen verspreiden tot op heden.
Zo lang je gewoon contactmomenten verminderd maakt het niet uit of het virus 70, 200 of 3400% besmettelijker is. Afstand houden.
pi_197443676
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Vriend van mij woont in Engeland. Nou, iedereen leefde daar alsof er geen corona was. Had nog foto's gezien van de terrassen, amper 1,5-meter, mensen bezoeken elkaar in groepen, etc. Enige waaraan je herkende dat er een pandemie was was de ober die een mondkapje droeg. We doen alsof Engeland er goed mee omgaat, maar het tegendeel is echt waar. Je krijgt dat echt pas mee als je kennissen hebt die er wonen ipv onze media.

Ik ben echt niet zo heel erg bang voor de Engelse variant als ik weet hoe men zich in Engeland gedragen heeft. Bovendien gingen ze ook pas 4 januari in lockdown meen ik. Sure, het zal wel besmettelijker zijn, maar ik verwacht dat we het met deze maatregelen ook aardig onder controle kunnen krijgen.
Ja dat is ook wat ik meekreeg uit England. Daar waren de kroegen gewoon open met kerst, enige voorwaarde was dat je een flinke maaltijd erbij kocht.

Ja draag mij maar weg dan...
pi_197443700
En dan zijn Engeland en Ierland het argument om een avondklok in te willen voeren.
Belachelijk!
Beste Vakantieman, dat kan toch zomaar niet?!
Go hard or go home
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:22:42 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197443721
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:21 schreef Noek het volgende:
En dan zijn Engeland en Ierland het argument om een avondklok in te willen voeren.
Belachelijk!
Beste Vakantieman, dat kan toch zomaar niet?!
ik heb ook nog geen sterke argumenten voor gezien
pi_197443731
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moeilijk definitief te zeggen maar de snelheid waarmee de Britse variant in het VK de reguliere covid variant wegdrukte was volgens mij vergelijkbaar.
Nogmaals: denk je niet dat de Britse variant niet al rondging in Engeland ten tijde van de versoepelingen?
In Southern Sun
pi_197443772
En dit helpt nog steeds niet:
https://www.thesun.co.uk/(...)ers-tube-covid-rise/

Maar goed dat ze het luchtruim sluiten met Portugal.
Go hard or go home
pi_197443781
200 keer aangetroffen met deze maatregelen valt gewoon enorm mee... In mijn ogen zou het dan echt niet nog strenger hoeven.

Denk ook niet dat die avondklok er daadwerkelijk komt, D66 kan hier nu wel voor blijven liggen nu het kabinet toch al gevallen is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197443799
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nogmaals: denk je niet dat de Britse variant niet al rondging in Engeland ten tijde van de versoepelingen?
Dat kan toch bijna niet anders?
pi_197443809
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Alleen waarom 'verdringt' de Britse variant de eerste. Enige wat ik nog niet gelezen heb.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197443822
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:25 schreef TheVulture het volgende:
200 keer aangetroffen met deze maatregelen valt gewoon enorm mee... In mijn ogen zou het dan echt niet nog strenger hoeven.

Denk ook niet dat die avondklok er daadwerkelijk komt, D66 kan hier nu wel voor blijven liggen nu het kabinet toch al gevallen is.
De vraag is of een demissionair kabinet überhaupt wel bevoegd is om een geheel nieuwe maatregel, een avondklok in te voeren. Zeker als de Tweede Kamer er geen steun voor geeft.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197443869
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:28 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

De vraag is of een demissionair kabinet überhaupt wel bevoegd is om een geheel nieuwe maatregel, een avondklok in te voeren. Zeker als de Tweede Kamer er geen steun voor geeft.
Ze hebben evenveel mogelijkheden als een gewoon kabinet.

Maar het valt inderdaad bij de steun, en die motie was bijna unaniem aangenomen in november om hem niet in te voeren.

Alleen CDA/CU/VVD steunde de motie van Wilders destijds niet

zaterdag 16 januari 2021 @ 13:32:45 #129
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197443906
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:28 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Maakt geen bal uit. Als de kamer in meerderheid voor is kun je het invoeren en anders niet. Demissionair of niet is daarvoor niet relevant.

Alleen wordt de kans dat (leden van) coalitiepartijen tegenstemmen iets groter, omdat het kabinet toch al gevallen is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197443955
twitter

*O*
Voor altijd in Lockdown
pi_197443974
Tot
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
*O*
Voor altijd in Lockdown
Tot het voorjaar van 2032 kan ook
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197443988
quote:
[ twitter ]
*O*
Voor altijd in Lockdown
Weet je wat ook kan, hij kan ook níét voor een lockdown tot aan de zomer zorgen. Dat kan ook.
I'll give you something to do
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:40:16 #133
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197444027
Ik denk dat ondernemers het bloed van die man wel kunnen drinken. Als ik maar weer in de spotlights sta. Hij verzint en verzint maar door om relevant te blijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door miss_sly op 16-01-2021 13:53:33 ]
pi_197444037
quote:
[ twitter ]
*O*
Voor altijd in Lockdown
Ik word echt zo moe van die dagelijkse bommetjes van Gommers en Kuipers... Die zitten ook echt veel teveel in de media. Werk gewoon door in de relatieve anonimiteit...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197444043
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:40 schreef Draak31 het volgende:
Ik denk dat ondernemers het bloed van die man wel kunnen drinken. Als ik maar weer in de spotlights sta. Hij verzint en verzint maar door om relevant te blijven.
Want er is geen pandemie gaande of zo...

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 16-01-2021 13:53:52 ]
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:41:57 #136
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_197444048
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_197444057
Het is te merken dat het bizar druk is op de IC kuch kuch.

Gommers Kuipers en van Dissel komen zo bizar vaak in het nieuws. Man man man.
pi_197444064
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Weet je wat ook kan, hij kan ook níét voor een lockdown tot aan de zomer zorgen. Dat kan ook.
Nee, daar kan hij niet voor zorgen.
Hij kan de besmettingen niet sturen.
pi_197444074
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:42 schreef Noordzijde het volgende:
Het is te merken dat het bizar druk is op de IC kuch kuch.

Gommers Kuipers en van Dissel komen zo bizar vaak in het nieuws. Man man man.
Ik begrijp de relatie niet?
pi_197444093
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik word echt zo moe van die dagelijkse bommetjes van Gommers en Kuipers... Die zitten ook echt veel teveel in de media. Werk gewoon door in de relatieve anonimiteit...
Ze ruiken echt wel dat we het einde van de crisis naderen, die willen hun momentjes nog even pakken.

Los daarvan roepen ze ook best zinnige dingen. Zolang ze het binnen hun eigen vakgebied houden. In dat filmpje zegt hij dat het kán. Dat is natuurlijk ook zo. Het kán. Geen zekerheid verder. Ook in Duitsland gokken ze dat het tot zeker het voorjaar gaat duren.

Ik hoop natuurlijk dat we niet nog zo lang in lockdown zitten. Ben het best wel zat.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:45:54 #141
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_197444115
Ik denk dat het zorgpersoneel wel blij is dat ze door hen worden vertegenwoordigd..... en zo heeft elke groep hun eigen belangen....
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:46:44 #142
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197444128
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vind het echt een walgelijke uitspraak puur bedoelt zodat meneer weer ergens op een voorpagina kan staan.
pi_197444151
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze ruiken echt wel dat we het einde van de crisis naderen, die willen hun momentjes nog even pakken.

Los daarvan roepen ze ook best zinnige dingen. Zolang ze het binnen hun eigen vakgebied houden. In dat filmpje zegt hij dat het kán. Dat is natuurlijk ook zo. Het kán. Geen zekerheid verder. Ook in Duitsland gokken ze dat het tot zeker het voorjaar gaat duren.

Ik hoop natuurlijk dat we niet nog zo lang in lockdown zitten. Ben het best wel zat.
Maar hij vertelt het toch vrij genuanceerd: hij hoort dat Merkel denkt over een lockdown tot de zomer, vraagt zich af hoe ze daarbij komt, ziet wat er over het Kanaal gebeurt en vreest dat ze wel eens gelijk kan krijgen, met de kanttekening dat ze over het water versoepelingen voor de kerst hadden en daardoor nu een stijging...
pi_197444172
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:46 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik vind het echt een walgelijke uitspraak puur bedoelt zodat meneer weer ergens op een voorpagina kan staan.
Nee, nu.nl maakt er een clickbait van.
pi_197444185
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar hij vertelt het toch vrij genuanceerd: hij hoort dat Merkel denkt over een lockdown tot de zomer, vraagt zich af hoe ze daarbij komt, ziet wat er over het Kanaal gebeurt en vreest dat ze wel eens gelijk kan krijgen, met de kanttekening dat ze over het water versoepelingen voor de kerst hadden en daardoor nu een stijging...
Ja. Daarom snap ik de kritiek in dit geval ook niet helemaal.
pi_197444192
quote:
Bleek volgens mij te gaan om stokoude personen.
pi_197444202
Ik snap dat gehaat op Gommers niet.
De man staat aan top van het pijnpunt waar deze crisis om draait. Niet zo vreemd dat hij zijn mening dus verkondigt. Dat doet hij in mijn ogen ook nog eens heel genuanceerd. De presentatoren proberen hem uitspraken te ontlokken (waar hij meestal langs probeert te manoeuvreren) en vervolgens trekken journalisten er één zinnetje uit en maken daar een kop van met prachtig verhaal erbij. En dan is Gommers ineens de paniekzaaier?! Heel vreemd.
pi_197444212
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja. Daarom snap ik de kritiek in dit geval ook niet helemaal.
Die lezen alleen het Twitter bericht denk ik.
pi_197444224
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:51 schreef Mammietje het volgende:
Ik snap dat gehaat op Gommers niet.
De man staat aan top van het pijnpunt waar deze crisis om draait. Niet zo vreemd dat hij zijn mening dus verkondigt. Dat doet hij in mijn ogen ook nog eens heel genuanceerd. De presentatoren proberen hem uitspraken te ontlokken (waar hij meestal langs probeert te manoeuvreren) en vervolgens trekken journalisten er één zinnetje uit en maken daar een kop van met prachtig verhaal erbij. En dan is Gommers ineens de paniekzaaier?! Heel vreemd.
De man krijgt nog kritiek als 'ie het alfabet op zou lezen.
In Southern Sun
pi_197444232
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:45 schreef Dazalbest het volgende:
Ik denk dat het zorgpersoneel wel blij is dat ze door hen worden vertegenwoordigd..... en zo heeft elke groep hun eigen belangen....
Ja, ik heb Arie en die wordt al jaren uitgekotst door iedereen. :D
Terwijl Arie in het echt een heel aangenaam mens is maar dat is Diederik denk ik ook.
Overkill in deze tijd gaat niet snel voor je werken. Mensen willen goed nieuws horen.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')