SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Het is vooral een cijfermatige kwestie waardoor er zoveel zorg is. De R waarde in Nederland wordt geschat op ongeveer 0,9 op dit moment en de schattingen zijn dat de Britse variant een 0,4-0,5 hogere besmettingsgraad heeft. Dus als die de overhand krijgt zijn we nogal de pineut want dat zijn veel striktere maatregelen nodig om de boel beheersbaar te houden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar die situaties zijn toch totaal onvergelijkbaar? Zoals ik begreep was er rond de kerst toch nog heel veel open in Engeland? Zij zaten dus al op een redelijke piek toen de gemuteerde variant erbij kwam.
En als je al geen zorgen had, dan zorgt de media daar wel voor. Als je alle berichten leest kan iedereen z'n kistje alvast bestellen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:55 schreef Faraday01 het volgende: [..] De berichten uit Engeland en recenter ook Ierland geven zeker aanleiding tot zorg
Daar is een eenvoudige oplossing voor: niet alle berichten lezen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En als je al geen zorgen had, dan zorgt de media daar wel voor. Als je alle berichten leest kan iedereen z'n kistje alvast bestellen.
Mwah, dat ligt er maar aan welke media je volgt, denk ik. Als Volkskrantlezer zie ik weinig berichtgeving die mij de angst om het hart doet slaan.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En als je al geen zorgen had, dan zorgt de media daar wel voor. Als je alle berichten leest kan iedereen z'n kistje alvast bestellen.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:01 schreef Tijger_m het volgende: [..] Volgens mij doen ze dat helemaal niet en als je de verspreiding na de kerst periode ziet, met name in de gebieden die voor de kerst al in Tier 4 zaten daar is dat ook nogal onwaarschijnlijk. Slecht een deel van het VK viel onder soepelere regels.
Ik had hier overheen gelezen, maar inderdaad! En deze lockdown heb ik het spel Mastermind herontdekt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is dan wel heel leuk!Ik merk ook echt een schifting in mensen uit je omgeving die extra moeite doen of andersom jij voor hen waardoor alles toch nog leuk wordt en de rest.
Engeland is wel wat groter dan London, he?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo zag de "lockdown" er in (inmiddels rampgebied) London uit, dan mag het toch niet verbazen dat het aantal besmettingen de hoogte in schiet?
Oh...wow, da's een blast from the pastquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik had hier overheen gelezen, maar inderdaad! En deze lockdown heb ik het spel Mastermind herontdekt.
Paniekerige verslaggeving en Gommers, Kuipers, van Dissel, Osterhaus en al die ontelbare andere experts die "Weltuntergangsstimmung" mogen verbreiden in bijv. talkshows leveren kijkcijfers en dus advertentieverkopen op...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wij (mijn neven/nichten en ik) speelden het vroeger in de ziekenhuiskantine als onze ouders bij oma op bezoek waren. Ik houd niet zo van spellen omdat ik niet tegen de mazzelfactor kan, maar die is in Mastermind gelukkig beperkt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh...wow, da's een blast from the past
Klopt, maar London is het rampgebied. Ik kan me amper voorstellen dat het op het platteland net zo rampzalig gesteld is op het moment. Grote steden zijn nu eenmaal een brandhaard qua besmettingen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Engeland is wel wat groter dan London, he?
Ik kan het mij nog wel vaag herinneren..nu moet ik het opzoeken! En mischien kopen!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij (mijn neven/nichten en ik) speelden het vroeger in de ziekenhuiskantine als onze ouders bij oma op bezoek waren. Ik houd niet zo van spellen omdat ik niet tegen de mazzelfactor kan, maar die is in Mastermind gelukkig beperkt.
Dit is de moderne uitvoering:quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan het mij nog wel vaag herinneren..nu moet ik het opzoeken! En mischien kopen!
Dat ben ik niet met je eens. Door alles maar maanden dicht te houden vererger je de frustratie van iedereen maar. En dan gaan mensen/jeugd juist risico's nemen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Steeds open en dicht is ook niet goed voor de mentaliteit. Voor kinderen is dat al helemaal lastig. Mogen ze eindelijk weer naar school; is het een paar weken later weer anders. Dat moet je niet willen. Ook niet bepaald eerlijk naar een cultuur sector. Of de winkels. Of de horeca. Reis sector. Als ze er voor kiezen om scholen te openen, sluiten, openen, sluiten etc komen die sectoren echt nooit meer aan de beurt om te heropenen.
"Malefitz" (of barricade, zoals het in Nederland blijkbaar genoemd wordt) is ook erg leuk. En dat zeg ik, terwijl ik bordspellen (en kaartspellen) eigenlijk doodsaai en vervelend vind.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik had hier overheen gelezen, maar inderdaad! En deze lockdown heb ik het spel Mastermind herontdekt.
Het "kip zonder kop" beleid is funest voor de geloofwaardigheid van en het draagvlak voor de maatregelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Door alles maar maanden dicht te houden vererger je de frustratie van iedereen maar. En dan gaan mensen/jeugd juist risico's nemen.
Ik zou zeker retro gaanquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is de moderne uitvoering:
[ afbeelding ]
Die is best lelijk, maar na de lockdown kun je met vijf spelers spelen, schijnbaar. Wij hadden vroeger deze:
[ afbeelding ]
Dat doet een belletje rinkelen! Wij hadden vroeger deze variant:quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Malefitz" (of barricade, zoals het in Nederland blijkbaar genoemd wordt) is ook erg leuk. En dat zeg ik, terwijl ik bordspellen (en kaartspellen) eigenlijk doodsaai en vervelend vind.
Eens, retro ook voor mijquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou zeker retro gaan
Leuk spel.
Die heb ik vroeger ook gespeeld.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Malefitz" (of barricade, zoals het in Nederland blijkbaar genoemd wordt) is ook erg leuk. En dat zeg ik, terwijl ik bordspellen (en kaartspellen) eigenlijk doodsaai en vervelend vind.
Waar ben je besmet geraakt? Of geen idee? De klachten blijven hopelijk zo licht.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:
Sta me bij, sinds gisteren als corona sceptici positief getest.
Klachten:
Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.
Kortom, valt reuze mee.
[ link | afbeelding ]
Zal voor iedereen anders zijn denk ikquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Door alles maar maanden dicht te houden vererger je de frustratie van iedereen maar. En dan gaan mensen/jeugd juist risico's nemen.
Nou denk ik ook wel dat het meevalt, maar volgens mij schommelt het beeld van corona nogal per dag. Dus vandaag kun je je goed voelen en morgen juist heel erg slecht.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:
Sta me bij, sinds gisteren als corona sceptici positief getest.
Klachten:
Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.
Kortom, valt reuze mee.
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |