In bepaalde delen van Engeland was er een minder streng regime. In andere delen was dat al Tier 4 voor de Kerst. De verspreiding van B.1.1.7 ging als een lopend vuurtje ook in gebieden die al onder Tier 4 zaten.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou moet je ook niet doen alsof ze in Engeland in december niets hebben versoepeld. Ja er is een gevaarlijke variant, ja die heeft ook wel de ruimte gekregen.
https://www.ft.com/content/a0bef737-c763-447a-b1f3-0649dc5989a0quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onderbouw eens, met net zoveel zekerheid als je dat nu zegt.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:
Sta me bij, sinds gisteren als corona sceptici positief getest.
Klachten:
Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.
Kortom, valt reuze mee.
[ link | afbeelding ]
Paywall.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.ft.com/content/a0bef737-c763-447a-b1f3-0649dc5989a0
Gelukkig is Gommers geen beleidsmaker, en neemt hij die beslissingen niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 05:22 schreef Oliver23 het volgende:
Diederik Gommers zegt gewoon even tussen neus en lippen door gisteren bij Op1, dat de lockdown in Nederland weleens tot de zomer kan duren ... .....
Heb het al eerder gezegd, bij mij is de koek echt wel op over 2 maanden. Tot de zomer ga ik niet trekken, dan ga ik wel een ander plan trekken. Als het zo ver gaat komen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 08:14 schreef capricia het volgende:
Ja. Het leven is wel beperkt zo. Zeker als je alleen woont.
Moedeloos kun je er van worden.
Tot de zomer... Hoe dan?
Wat leuk allemaal in deze tijd, en natuurlijk gefeliciteerd met je dochterquote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In Amsterdam gaan veel kinderen uit groep 8 beperkt naar school. Ook gaat groep drie op sommige scholen binnenkort herstarten. Verder zie ik veel kinderen op initiatief van de ouders in groepjes bijeenkomen. Dat lijkt mij het doel van de huidige sluiting voorbijschieten. Dan kun je misschien beter het basisonderwijs heropenen met kleinere bezetting.
Mijn dochter was gisteren jarig. Ze is om 9 uur toegezongen door vriendinnen via Zoom. Later in de ochtend sprak ze haar twee leerkrachten in een feestelijke bijeenkomst. 's Middags kwam ze met haar eigen klas virtueel samen en werd ze toegezongen. Later in de middag zong de klas van mijn zoon voor haar. Opa en oma kwamen even langs. Ze heeft de leukste verjaardag ooit gehad, zegt ze.
Vind het toch wel lastig om te geloven. Toen die variant net gesignaleerd was kwamen er horror verhalen dat de R niet onder de 1 te krijgen is en als een tsunami ons zal overspoelen. 40-70% besmettelijker. Maar dan zou het reproductienummer volgens mij niet onder de 1 te krijgen zijn en inmiddels lijkt zelfs in London het reproductiegetal al onder 1 te liggen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een broodje aap verhaal, de B.1.1.7 variant verspreid zich 70% sneller maar de effecten qua ziektebeeld zijn exact gelijk voor zover men weet tot dusverre aan de "gewone" covid variant.
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zoek je het via Google en daarmee omzeil je de paywall
quote:Computer modelling suggests that it is 70 per cent more transmissible than other Sars-Cov-2 strains circulating in the UK and raises the R value — the average number of people to whom someone with Covid-19 passes the infection — by 0.4, which makes the pandemic far harder to control without stringent lockdown measures.
Je denkt niet dat de Engelse variant al lang en breed aanwezig was toen eind november ineens van alles mogelijk werd?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In bepaalde delen van Engeland was er een minder streng regime. In andere delen was dat al Tier 4 voor de Kerst. De verspreiding van B.1.1.7 ging als een lopend vuurtje ook in gebieden die al onder Tier 4 zaten.
quote:
Of je installeertquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zoek je het via Google en daarmee omzeil je de paywall
Ja. Sinds woensdag klachten. En wordt met de dag al minder.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah kijk, zo komt het dus binnen bij huishoudens!
Beterschap, ik hoop dat het zo voor je blijft als het nu is
Jaaaaaa, die oude hadden wij ook, met de James Bond achtige meneer eropquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is de moderne uitvoering:
[ afbeelding ]
Die is best lelijk, maar na de lockdown kun je met vijf spelers spelen, schijnbaar. Wij hadden vroeger deze:
[ afbeelding ]
Thanksquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of je installeert![]()
https://github.com/iamadamdev/bypass-paywalls-chrome
Moeten we GGZ crisisdienst op je afsturen of bedoel je wat anders met je plan?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gelukkig is Gommers geen beleidsmaker, en neemt hij die beslissingen niet.
Anders hadden we vanaf dag 1 in de zwaarste lockdown gezeten.
[..]
Heb het al eerder gezegd, bij mij is de koek echt wel op over 2 maanden. Tot de zomer ga ik niet trekken, dan ga ik wel een ander plan trekken. Als het zo ver gaat komen.
[..]
Wat leuk allemaal in deze tijd, en natuurlijk gefeliciteerd met je dochter![]()
Nee hoor. Dan vertrek ik toch echt naar een zonnig eiland. En ga ik werken vanaf daar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Moeten we GGZ crisisdienst op je afsturen of bedoel je wat anders met je plan?
Ik blijf juist in Nederland, mocht het zo ver komen dan houdt het voor mij ook op. Geen afstand en mondkapjes meer voor mij en ik ga gewoon weer bij klanten op bezoek.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor. Dan vertrek ik toch echt naar een zonnig eiland. En ga ik werken vanaf daar.
Het zou voor mij dan ook meteen de hoognodige vakantie worden, bv 3 dagen werken 4 dagen vrij.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik blijf juist in Nederland, mocht het zo ver komen dan houdt het voor mij ook op. Geen afstand en mondkapjes meer voor mij en ik ga gewoon weer bij klanten op bezoek.
Kip zonder kop betekend iets heel anders.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het "kip zonder kop" beleid is funest voor de geloofwaardigheid van en het draagvlak voor de maatregelen.
Wat mij betreft verdwijnen de meeste maatregelen als een groot gedeelte van de ouderen ingeent zijn. Waarschijnlijk ergens in maart. En of de overheid het daar nu mee eens is of niet is voor mij niet relevantquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het zou voor mij dan ook meteen de hoognodige vakantie worden, bv 3 dagen werken 4 dagen vrij.
Toch dagen zat.
Maargoed dat is nu nog even koffiedik kijken, maar als ze echt van plan zijn de boel tot de zomer dicht te houden, wordt de overweging steeds makkelijker.
Wel het betere plan dan jaquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor. Dan vertrek ik toch echt naar een zonnig eiland. En ga ik werken vanaf daar.
Natuurlijke vaccinatie, congratsquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:27 schreef JosMert het volgende:
Sta me bij, sinds gisteren als corona sceptici positief getest.
Klachten:
Verkouden
Spierpijn
Koorts
Hoofdpijn.
Kortom, valt reuze mee.
[ link | afbeelding ]
Eensquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat mij betreft verdwijnen de meeste maatregelen als een groot gedeelte van de ouderen ingeent zijn. Waarschijnlijk ergens in maart. En of de overheid het daar nu mee eens is of niet is voor mij niet relevant
Mijn man mag niet eens bij klanten op bezoek van het bedrijf waarvoor hij werkt. En de meeste klanten willen ook niemand op locatie. Het is niet dat je dit allemaal zelf in de hand hebt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik blijf juist in Nederland, mocht het zo ver komen dan houdt het voor mij ook op. Geen afstand en mondkapjes meer voor mij en ik ga gewoon weer bij klanten op bezoek.
Zo sta ik er ook in ja. Mits de zorg het dan gewoon weer aan kan, maar ik schat dat dat geen probleem gaat zijn als het grootste deel van de risico groepen gevaccineerd is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Eens
Risicogroepen gevaccineerd is leven weer los laten gaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |