abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197443245
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:55 schreef Dazalbest het volgende:
Iemand hier al meer betrouwbare informatie over?

[ twitter ]
Ja:

quote:
Doctors in Norway have been told to conduct more thorough evaluations of very frail elderly patients in line to receive the Pfizer BioNTec vaccine against covid-19, following the deaths of 23 patients shortly after receiving the vaccine.

“It may be a coincidence, but we aren’t sure,” Steinar Madsen, medical director of the Norwegian Medicines Agency (NOMA), told The BMJ. “There is no certain connection between these deaths and the vaccine.”

https://www.bmj.com/content/372/bmj.n149
pi_197443253
quote:

[ twitter ]
Ziet er uit als een lekker betrouwbare site :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197443276
quote:

[ twitter ]
Ja ze hebben daar ook zeer terminale en mensen in de bijna allerlaatste fase ook een vaccin gegeven.

Waarschijnlijk was een beetje koorts ook al helaas fataal geweest voor deze mensen.

Je kunt je afvragen of ze daar als een gek zijn gaan prikken, niemand overslaan, maar niet gedetailleerd naar de medische conditie hebben gekeken van deze mensen.

Wel de reden dat ze de waarschuwing hebben uitgestuurd om het in andere landen wel naar die condities te kijken.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197443290
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja daar is ook waar ik een beetje bang voor ben.
Wij hadden strenge lockdown vanaf voor de kerstperiode, dat is wellicht onze redding geweest.

Want wij stonden op 14-12 op ruim 12K besmettingen p/d als er toen niet ingegrepen was zou dat met het R getal van ruim boven de 1 snel verdubbelen naar 24K

We mogen in onze handjes klappen dat we nu omlaag gaan.
Ik sta er dan ook echt achter dat we nog even lockdown doen, maar daar mogen van mij best kleine versoepelingen plaatsvinden, zoals winkels.
Ja op zich was dat inderdaad net op tijd en dat de lockdown nog even verlengd word oke, maar niet vanwege de angst vanuit Ierland en helemaal niet zoals Gommers de woorden lockdown en zomer in een zin durft te noemen :')

Dat we tot 9 februari verlengen is nog redelijk oke, maar we moeten voor die tijd ook een keer realistisch kijken naar Engeland (London), Ierland en hoe ernstig het allemaal wel niet precies is. Want volgens mij word dat op dit moment een beetje overschat.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:00:01 #107
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_197443291
Haha ja daarom vraag ik hier of er betrouwbare info gevonden is al en sorry zit niet 24/7 in dit topic, lees wel veel mee maar had het zelf nog niet voorbij zien komen.... :+
pi_197443361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 12:59 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Dat we tot 9 februari verlengen is nog redelijk oke, maar we moeten voor die tijd ook een keer realistisch kijken naar Engeland (London), Ierland en hoe ernstig het allemaal wel niet precies is. Want volgens mij word dat op dit moment een beetje overschat.
Kijk ik snap de agenda van Gommers en Kuipers, die kijken naar hun ziekenhuizen
Die zijn als de dood dat die situatie uit England daar ook hier gaat komen.

En de paniek die uitgeroepen wordt in England moet je natuurlijk wel naar kijken, en onderzoeken.

Maar ondertussen komen er steeds meer verhalen dat een groot deel van de besmettingen voorkomt uit gedrag.

Eens dat we niet achterover moeten leunen en niets doen, maar helemaal in de paniekmodus en alle deuren acuut dichtlassen is wat mij betreft echt nog een beetje doorgeslagen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197443466
Ik vind het juist wel fijn dat ze wat voorzichtiger zijn nu. Er waren ook veel onderzoeken te vinden die claimden dat de UK variant veel besmettelijker zou zijn. De situatie van vorig jaar wil ik het liefst voorkomen in de toekomst....dat we het niet serieus genoeg nemen en het vervolgens ontploft.

Het helpt dat de UK variant niet de enige reden is waarom ze nu niet versoepelen. Als we op het punt komen dat de cijfers echt hard dalen....en ze zouden dan alsnog niet versoepelen uit angst voor die variant dan zou ik er wel wat anders in staan. Ze hebben nu best de tijd om te onderzoeken met welke mutaties we echt op moeten passen.
pi_197443575
quote:

[ twitter ]
Die mensen waren sowieso binnen één maand al overleden. Je stoot je arm en het is gebeurt, zo broos waren deze mensen waarschijnlijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197443591
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vind het juist wel fijn dat ze wat voorzichtiger zijn nu. Er waren ook veel onderzoeken te vinden die claimden dat de UK variant veel besmettelijker zou zijn. De situatie van vorig jaar wil ik het liefst voorkomen in de toekomst....dat we het niet serieus genoeg nemen en het vervolgens ontploft.

Het helpt dat de UK variant niet de enige reden is waarom ze nu niet versoepelen. Als we op het punt komen dat de cijfers echt hard dalen....en ze zouden dan alsnog niet versoepelen uit angst voor die variant dan zou ik er wel wat anders in staan. Ze hebben nu best de tijd om te onderzoeken met welke mutaties we echt op moeten passen.
Dat is redelijk bewezen dat de Britse variant veel besmettelijker is. Ongeveer 70% meer. Niet dodelijker maar dat was de Amerikaanse variant die in Juni vorig jaar opdook ook niet, het virus lijkt zich vooral te muteren om zich sneller te kunnen verspreiden tot op heden.
pi_197443596
Britse variant rukt op in Nederland: ’Het gaat snel’

Vergeef mij dat ik een beetje sceptisch ben, maar als je nu al 2-5 % van de besmettingen hebt, praat je over serieuze aantallen, dat zijn er 2000+ per week. Dan is het gewoon al wijdverspreid, en dat is echt niet vanaf gisteren ineens spontaan ontstaan, dat is al veel langer aan de gang.
pi_197443629
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:15 schreef _serial_ het volgende:

Vergeef mij dat ik een beetje sceptisch ben, maar als je nu al 2-5 % van de besmettingen hebt, praat je over serieuze aantallen, dat zijn er 2000+ per week. Dan is het gewoon al wijdverspreid, en dat is echt niet vanaf gisteren ineens spontaan ontstaan, dat is al veel langer aan de gang.
Moeilijk definitief te zeggen maar de snelheid waarmee de Britse variant in het VK de reguliere covid variant wegdrukte was volgens mij vergelijkbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2021 13:17:14 ]
pi_197443642
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:04 schreef _serial_ het volgende:
Maar ondertussen komen er steeds meer verhalen dat een groot deel van de besmettingen voorkomt uit gedrag.
Vriend van mij woont in Engeland. Nou, iedereen leefde daar alsof er geen corona was. Had nog foto's gezien van de terrassen, amper 1,5-meter, mensen bezoeken elkaar in groepen, etc. Enige waaraan je herkende dat er een pandemie was was de ober die een mondkapje droeg. We doen alsof Engeland er goed mee omgaat, maar het tegendeel is echt waar. Je krijgt dat echt pas mee als je kennissen hebt die er wonen ipv onze media.

Ik ben echt niet zo heel erg bang voor de Engelse variant als ik weet hoe men zich in Engeland gedragen heeft. Bovendien gingen ze ook pas 4 januari in lockdown meen ik. Sure, het zal wel besmettelijker zijn, maar ik verwacht dat we het met deze maatregelen ook aardig onder controle kunnen krijgen.
pi_197443646
quote:

Gelukkig dalen de besmettingen elke dag
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:19:25 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197443665
quote:

lijkt me ook maar gaat dat ons nog veel problemen opleveren ondanks de lockdown?
pi_197443667
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is redelijk bewezen dat de Britse variant veel besmettelijker is. Ongeveer 70% meer. Niet dodelijker maar dat was de Amerikaanse variant die in Juni vorig jaar opdook ook niet, het virus lijkt zich vooral te muteren om zich sneller te kunnen verspreiden tot op heden.
Zo lang je gewoon contactmomenten verminderd maakt het niet uit of het virus 70, 200 of 3400% besmettelijker is. Afstand houden.
pi_197443676
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Vriend van mij woont in Engeland. Nou, iedereen leefde daar alsof er geen corona was. Had nog foto's gezien van de terrassen, amper 1,5-meter, mensen bezoeken elkaar in groepen, etc. Enige waaraan je herkende dat er een pandemie was was de ober die een mondkapje droeg. We doen alsof Engeland er goed mee omgaat, maar het tegendeel is echt waar. Je krijgt dat echt pas mee als je kennissen hebt die er wonen ipv onze media.

Ik ben echt niet zo heel erg bang voor de Engelse variant als ik weet hoe men zich in Engeland gedragen heeft. Bovendien gingen ze ook pas 4 januari in lockdown meen ik. Sure, het zal wel besmettelijker zijn, maar ik verwacht dat we het met deze maatregelen ook aardig onder controle kunnen krijgen.
Ja dat is ook wat ik meekreeg uit England. Daar waren de kroegen gewoon open met kerst, enige voorwaarde was dat je een flinke maaltijd erbij kocht.

Ja draag mij maar weg dan...
pi_197443700
En dan zijn Engeland en Ierland het argument om een avondklok in te willen voeren.
Belachelijk!
Beste Vakantieman, dat kan toch zomaar niet?!
Go hard or go home
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:22:42 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197443721
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:21 schreef Noek het volgende:
En dan zijn Engeland en Ierland het argument om een avondklok in te willen voeren.
Belachelijk!
Beste Vakantieman, dat kan toch zomaar niet?!
ik heb ook nog geen sterke argumenten voor gezien
pi_197443731
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Moeilijk definitief te zeggen maar de snelheid waarmee de Britse variant in het VK de reguliere covid variant wegdrukte was volgens mij vergelijkbaar.
Nogmaals: denk je niet dat de Britse variant niet al rondging in Engeland ten tijde van de versoepelingen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197443772
En dit helpt nog steeds niet:
https://www.thesun.co.uk/(...)ers-tube-covid-rise/

Maar goed dat ze het luchtruim sluiten met Portugal.
Go hard or go home
pi_197443781
200 keer aangetroffen met deze maatregelen valt gewoon enorm mee... In mijn ogen zou het dan echt niet nog strenger hoeven.

Denk ook niet dat die avondklok er daadwerkelijk komt, D66 kan hier nu wel voor blijven liggen nu het kabinet toch al gevallen is.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197443799
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nogmaals: denk je niet dat de Britse variant niet al rondging in Engeland ten tijde van de versoepelingen?
Dat kan toch bijna niet anders?
pi_197443809
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:23 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Alleen waarom 'verdringt' de Britse variant de eerste. Enige wat ik nog niet gelezen heb.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_197443822
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:25 schreef TheVulture het volgende:
200 keer aangetroffen met deze maatregelen valt gewoon enorm mee... In mijn ogen zou het dan echt niet nog strenger hoeven.

Denk ook niet dat die avondklok er daadwerkelijk komt, D66 kan hier nu wel voor blijven liggen nu het kabinet toch al gevallen is.
De vraag is of een demissionair kabinet überhaupt wel bevoegd is om een geheel nieuwe maatregel, een avondklok in te voeren. Zeker als de Tweede Kamer er geen steun voor geeft.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_197443869
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:28 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

De vraag is of een demissionair kabinet überhaupt wel bevoegd is om een geheel nieuwe maatregel, een avondklok in te voeren. Zeker als de Tweede Kamer er geen steun voor geeft.
Ze hebben evenveel mogelijkheden als een gewoon kabinet.

Maar het valt inderdaad bij de steun, en die motie was bijna unaniem aangenomen in november om hem niet in te voeren.

Alleen CDA/CU/VVD steunde de motie van Wilders destijds niet

zaterdag 16 januari 2021 @ 13:32:45 #129
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197443906
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:28 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Maakt geen bal uit. Als de kamer in meerderheid voor is kun je het invoeren en anders niet. Demissionair of niet is daarvoor niet relevant.

Alleen wordt de kans dat (leden van) coalitiepartijen tegenstemmen iets groter, omdat het kabinet toch al gevallen is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197443955
twitter

*O*
Voor altijd in Lockdown
pi_197443974
Tot
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:35 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
*O*
Voor altijd in Lockdown
Tot het voorjaar van 2032 kan ook
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_197443988
quote:
[ twitter ]
*O*
Voor altijd in Lockdown
Weet je wat ook kan, hij kan ook níét voor een lockdown tot aan de zomer zorgen. Dat kan ook.
I'll give you something to do
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:40:16 #133
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_197444027
Ik denk dat ondernemers het bloed van die man wel kunnen drinken. Als ik maar weer in de spotlights sta. Hij verzint en verzint maar door om relevant te blijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door miss_sly op 16-01-2021 13:53:33 ]
pi_197444037
quote:
[ twitter ]
*O*
Voor altijd in Lockdown
Ik word echt zo moe van die dagelijkse bommetjes van Gommers en Kuipers... Die zitten ook echt veel teveel in de media. Werk gewoon door in de relatieve anonimiteit...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_197444043
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:40 schreef Draak31 het volgende:
Ik denk dat ondernemers het bloed van die man wel kunnen drinken. Als ik maar weer in de spotlights sta. Hij verzint en verzint maar door om relevant te blijven.
Want er is geen pandemie gaande of zo...

[ Bericht 1% gewijzigd door miss_sly op 16-01-2021 13:53:52 ]
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:41:57 #136
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_197444048
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_197444057
Het is te merken dat het bizar druk is op de IC kuch kuch.

Gommers Kuipers en van Dissel komen zo bizar vaak in het nieuws. Man man man.
pi_197444064
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:37 schreef galantis het volgende:

[..]

Weet je wat ook kan, hij kan ook níét voor een lockdown tot aan de zomer zorgen. Dat kan ook.
Nee, daar kan hij niet voor zorgen.
Hij kan de besmettingen niet sturen.
pi_197444074
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:42 schreef Noordzijde het volgende:
Het is te merken dat het bizar druk is op de IC kuch kuch.

Gommers Kuipers en van Dissel komen zo bizar vaak in het nieuws. Man man man.
Ik begrijp de relatie niet?
pi_197444093
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik word echt zo moe van die dagelijkse bommetjes van Gommers en Kuipers... Die zitten ook echt veel teveel in de media. Werk gewoon door in de relatieve anonimiteit...
Ze ruiken echt wel dat we het einde van de crisis naderen, die willen hun momentjes nog even pakken.

Los daarvan roepen ze ook best zinnige dingen. Zolang ze het binnen hun eigen vakgebied houden. In dat filmpje zegt hij dat het kán. Dat is natuurlijk ook zo. Het kán. Geen zekerheid verder. Ook in Duitsland gokken ze dat het tot zeker het voorjaar gaat duren.

Ik hoop natuurlijk dat we niet nog zo lang in lockdown zitten. Ben het best wel zat.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:45:54 #141
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_197444115
Ik denk dat het zorgpersoneel wel blij is dat ze door hen worden vertegenwoordigd..... en zo heeft elke groep hun eigen belangen....
  zaterdag 16 januari 2021 @ 13:46:44 #142
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197444128
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik vind het echt een walgelijke uitspraak puur bedoelt zodat meneer weer ergens op een voorpagina kan staan.
pi_197444151
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ze ruiken echt wel dat we het einde van de crisis naderen, die willen hun momentjes nog even pakken.

Los daarvan roepen ze ook best zinnige dingen. Zolang ze het binnen hun eigen vakgebied houden. In dat filmpje zegt hij dat het kán. Dat is natuurlijk ook zo. Het kán. Geen zekerheid verder. Ook in Duitsland gokken ze dat het tot zeker het voorjaar gaat duren.

Ik hoop natuurlijk dat we niet nog zo lang in lockdown zitten. Ben het best wel zat.
Maar hij vertelt het toch vrij genuanceerd: hij hoort dat Merkel denkt over een lockdown tot de zomer, vraagt zich af hoe ze daarbij komt, ziet wat er over het Kanaal gebeurt en vreest dat ze wel eens gelijk kan krijgen, met de kanttekening dat ze over het water versoepelingen voor de kerst hadden en daardoor nu een stijging...
pi_197444172
quote:
13s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:46 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik vind het echt een walgelijke uitspraak puur bedoelt zodat meneer weer ergens op een voorpagina kan staan.
Nee, nu.nl maakt er een clickbait van.
pi_197444185
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar hij vertelt het toch vrij genuanceerd: hij hoort dat Merkel denkt over een lockdown tot de zomer, vraagt zich af hoe ze daarbij komt, ziet wat er over het Kanaal gebeurt en vreest dat ze wel eens gelijk kan krijgen, met de kanttekening dat ze over het water versoepelingen voor de kerst hadden en daardoor nu een stijging...
Ja. Daarom snap ik de kritiek in dit geval ook niet helemaal.
pi_197444192
quote:
Bleek volgens mij te gaan om stokoude personen.
pi_197444202
Ik snap dat gehaat op Gommers niet.
De man staat aan top van het pijnpunt waar deze crisis om draait. Niet zo vreemd dat hij zijn mening dus verkondigt. Dat doet hij in mijn ogen ook nog eens heel genuanceerd. De presentatoren proberen hem uitspraken te ontlokken (waar hij meestal langs probeert te manoeuvreren) en vervolgens trekken journalisten er één zinnetje uit en maken daar een kop van met prachtig verhaal erbij. En dan is Gommers ineens de paniekzaaier?! Heel vreemd.
pi_197444212
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja. Daarom snap ik de kritiek in dit geval ook niet helemaal.
Die lezen alleen het Twitter bericht denk ik.
pi_197444224
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:51 schreef Mammietje het volgende:
De man staat aan top van het pijnpunt waar deze crisis om draait. Niet zo vreemd dat hij zijn mening dus verkondigt. Dat doet hij in mijn ogen ook nog eens heel genuanceerd. De presentatoren proberen hem uitspraken te ontlokken (waar hij meestal langs probeert te manoeuvreren) en vervolgens trekken journalisten er één zinnetje uit en maken daar een kop van met prachtig verhaal erbij. En dan is Gommers ineens de paniekzaaier?! Heel vreemd.
De man krijgt nog kritiek als 'ie het alfabet op zou lezen.
In Southern Sun
pi_197444232
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:45 schreef Dazalbest het volgende:
Ik denk dat het zorgpersoneel wel blij is dat ze door hen worden vertegenwoordigd..... en zo heeft elke groep hun eigen belangen....
Ja, ik heb Arie en die wordt al jaren uitgekotst door iedereen. :D
Terwijl Arie in het echt een heel aangenaam mens is maar dat is Diederik denk ik ook.
Overkill in deze tijd gaat niet snel voor je werken. Mensen willen goed nieuws horen.
Go hard or go home
pi_197444260
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:51 schreef Mammietje het volgende:
Het gaat niet om de persoon, maar wel om alleen maar bang-maak-verhalen (om te blijven benadrukken dat er een crisis is). Dat effect is na een jaar gewoon uitgewerkt, dus zul je met een ander verhaal dan 'de bedden liggen vol / de nieuwe variant is gevaarlijk / etc' moeten komen.
pi_197444269
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:54 schreef Piles het volgende:

[..]

Het gaat niet om de persoon, maar wel om alleen maar bang-maak-verhalen (om te blijven benadrukken dat er een crisis is). Dat effect is na een jaar gewoon uitgewerkt, dus zul je met een ander verhaal dan 'de bedden liggen vol / de nieuwe variant is gevaarlijk / etc' moeten komen.
Als het nog altijd relevant is zie ik niet in waarom.
In Southern Sun
pi_197444281
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 13:53 schreef Noek het volgende:
Ja, ik heb Arie en die wordt al jaren uitgekotst door iedereen.
Terwijl Arie in het echt een heel aangenaam mens is maar dat is Diederik denk ik ook.
Overkill in deze tijd gaat niet snel voor je werken. Mensen willen goed nieuws horen.
Of gewoon zoals JaapGod en niet teveel paniek veroorzaken. Alhoewel Anders Tegnell nog beter zou zijn _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')