Maar hoe zijn feiten meteen bang-maak verhalen?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat niet om de persoon, maar wel om alleen maar bang-maak-verhalen (om te blijven benadrukken dat er een crisis is). Dat effect is na een jaar gewoon uitgewerkt, dus zul je met een ander verhaal dan 'de bedden liggen vol / de nieuwe variant is gevaarlijk / etc' moeten komen.
Omdat het vrij zinloos is als het (shockeffect) niet meer werkt. Dan wordt het een herhaling van zetten, waar niemand meer naar luistert. En levert het dus ook niks op (qua gedrag bij mensen).quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als het nog altijd relevant is zie ik niet in waarom.
Moet 'ie dan gaan liegen?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Omdat het vrij zinloos is als het (shockeffect) niet meer werkt. Dan wordt het een herhaling van zetten, waar niemand meer naar luistert. En levert het dus ook niks op.
Mja.. of hij heeft er meer kijk op dan jij en maakt zich oprecht zorgen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat niet om de persoon, maar wel om alleen maar bang-maak-verhalen (om te blijven benadrukken dat er een crisis is). Dat effect is na een jaar gewoon uitgewerkt, dus zul je met een ander verhaal dan 'de bedden liggen vol / de nieuwe variant is gevaarlijk / etc' moeten komen.
In dit geval zijn het geen feiten maar bange onderbuikgevoelens. Dat ze uit kunnen monden in feiten staat helemaal nog niet vast.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar hoe zijn feiten meteen bang-maak verhalen?
Ja maar die moet helemaal zijn mond houden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
Bizar dat mensen vinden dat een Gommers zijn mond moet houden. De beste man heeft evenveel recht op vrijheid van meningsuiting als een Willem Engel, dunkt me.
Nu is het verschil wel dat Willem Engel (gelukkig) nergens aan een tv tafel verschijnt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
Bizar dat mensen vinden dat een Gommers zijn mond moet houden. De beste man heeft evenveel recht op vrijheid van meningsuiting als een Willem Engel, dunkt me.
Hij zegt dat het kán gebeuren. Dat is een feit. Het kan. En dat hij bang is dat de ziekenhuizen het drukker krijgen vind ik ook geen paniek zaaien. De situatie in ziekenhuizen is ook gewoon ernstig.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In dit geval zijn het geen feiten maar bange onderbuikgevoelens. Dat ze uit kunnen monden in feiten staat helemaal nog niet vast.
Ik vond het anders toch ook wel een stevige uitspraak waar niet goed over na is gedacht.
Ik zeg niet dat ie z'n mond moet houden maar ik observeer wel dat je hem wekelijks meermaals in de diverse populaire praatprogramma's ziet. Zo zijn er meer hoor, maar ik vraag me af of dat echt nodig is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
Tot zover ben ik het helemaal met 'm eens.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zegt dat het kán gebeuren. Dat is een feit. Het kan. En dat hij bang is dat de ziekenhuizen het drukker krijgen vind ik ook geen paniek zaaien. De situatie in ziekenhuizen is ook gewoon ernstig.
Dan kijk je geen tv.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:02 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ie z'n mond moet houden maar ik observeer wel dat je hem wekelijks meermaals in de diverse populaire praatprogramma's ziet. Zo zijn er meer hoor, maar ik vraag me af of dat echt nodig is.
Hij moet gewoon zijn mond houden en gaan werken, ze zijn toch zo druk.quote:
Dat was Ierlandquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:02 schreef Draak31 het volgende:
Ik las vanochtend iets over de WHO die zei dat de spike in engeland niet komt door de variant maar omdat alles open was met kerst. Heeft iemand die link nog?
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a6eabd3b/quote:De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) stelt dat de lakse regels tijdens de kerstperiode verantwoordelijk zijn voor de spectaculaire toename van de coronacijfers in Ierland. ,,De nieuwe varianten van het virus waren niet de drijfveer voor de nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen”, klinkt het bij de WHO.
Lange tijd was Ierland een van de landen die het virus goed onder controle kon houden, maar dat is intussen niet meer het geval. ,,Ierland kent een van de meest acute stijgingen van alle landen ter wereld”, vertelt Mike Ryan, hoofd-directeur van het WHO Health Emergency Programma.
Ierland versoepelde in december de maatregelen: mensen mochten thuis meer gasten ontvangen en de restaurants openden opnieuw de deuren. ,,De nieuwe varianten van het coronavirus waren dus niet de drijfveer voor een nieuwe transmissie, maar wel de versoepelingen tijdens de kerstperiode”, aldus Ryan. ,,Er waren meer sociale contacten en de afstandsregels werden minder gevolgd.”
Ook Maria Van Kerkhove, epidemioloog bij de WHO, wijst erop dat de versoepelingen in Ierland hebben gezorgd voor een “bijna verticale exponentiële groei” van de cijfers. ,,Het aantal contacten dat mensen hadden met bijvoorbeeld hun familie nam aanzienlijk toe”, aldus Van Kerkhove.
Maar in dan zijdelings even te zeggen dat een lockdown misschien tot de zomer mogelijk is, had hij wellicht toch even binnensmonds moeten houden. Ik ging er overigens gewoon vanaf het begin af aan al van uit dat we tot april binnen zaten. Maar dit is wel heel erg voor zijn beurt spreken naar mijn idee. En na het bewust slopen van de vaccinatie strategie neem al die man niet meer serieus.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij zegt dat het kán gebeuren. Dat is een feit. Het kan. En dat hij bang is dat de ziekenhuizen het drukker krijgen vind ik ook geen paniek zaaien. De situatie in ziekenhuizen is ook gewoon ernstig.
Ik blijf twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze cijfers.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:03 schreef Oliver23 het volgende:
[ twitter ]
Prima daling op zowel IC, als verpleegafdelingen
De kranten staan ook dagelijks vol met uitspraken met bangmakerij. Prima, maar handel er ook naar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan kijk je geen tv.
Doe ik ook bijna niet. Ik kijk hier.
Ja ok misschien moet je ff bakkie pleur pakken en lekker naar de sneeuw kijken. Word je kalm van.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij moet gewoon zijn mond houden en gaan werken, ze zijn toch zo druk.
Elke dag die negatieve opmerkingen, 90% van de Nederlanders doet zijn best. 5% ook, maar lukt wat minder.
Nu moeten we weer bang zijn voor de Britse variant. Flikker die grens dan dicht voor gewone burgers.
Nee, dat doen we pas als het weer veel te laat is...
Denk dat Gommers meer uren werkt dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hij moet gewoon zijn mond houden en gaan werken, ze zijn toch zo druk.
Ik weet niet precies welke maatregelen hij wil. Een avondklok? Ja, daar ben ik het ook niet mee eens. Ik zie liever gewoon betere handhaving van de huidige maatregelen. Wellicht mensen meer motiveren om juist buiten af te spreken i.p.v. daar zo'n verbod op te leggen waardoor je iedereen onbewust naar binnen verplaatst. Niet alleen maar denken in ''sluiten''/''meer beperkingen'', maar mensen ook wat opties geven zonder af te wijken van de grote basis maatregelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Tot zover ben ik het helemaal met 'm eens.
Wat je er aan moet doen qua maatregelen, daar verschil ik van mening over met Gommers/Kuipers etc
Hier geen sneeuw te bekennenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja ok misschien moet je ff bakkie pleur pakken en lekker naar de sneeuw kijken. Word je kalm van.
Toch maar goed eigenlijk dat onze maatregelen niet versoepeld werden in december en de horeca niet open ging. Dan hadden we wellicht ook dergelijke taferelen hier gehad.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat was Ierland
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a6eabd3b/
Waarom moet ie zijn mond daarover houden? Hij mag zeggen wat ie wil. Het is vervolgens aan jou en mij om zelf te bepalen wat je met die info doet.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:04 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Maar in dan zijdelings even te zeggen dat een lockdown misschien tot de zomer mogelijk is, had hij wellicht toch even binnensmonds moeten houden. Ik ging er overigens gewoon vanaf het begin af aan al van uit dat we tot april binnen zaten. Maar dit is wel heel erg voor zijn beurt spreken naar mijn idee. En na het bewust slopen van de vaccinatie strategie neem al die man niet meer serieus.
Wat denk je dat ik doe?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja ok misschien moet je ff bakkie pleur pakken en lekker naar de sneeuw kijken. Word je kalm van.
Ehm.... misschien is het je ontgaan, maar we zitten in een lockdown....quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De kranten staan ook dagelijks vol met uitspraken met bangmakerij. Prima, maar handel er ook naar.
Exactquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welke maatregelen hij wil. Een avondklok? Ja, daar ben ik het ook niet mee eens. Ik zie liever gewoon betere handhaving van de huidige maatregelen. Wellicht mensen meer motiveren om juist buiten af te spreken i.p.v. daar zo'n verbod op te leggen waardoor je iedereen onbewust naar binnen verplaatst. Niet alleen maar denken in ''sluiten''/''meer beperkingen'', maar mensen ook wat opties geven zonder af te wijken van de grote basis maatregelen.
Persoonlijk denk ik dat hij ook best riantelijk beloond wordt voor de keren dat hij op komt draven in talkshows.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat Gommers meer uren werkt dan de gemiddelde Nederlander.
Maar met die vrijheid komt ook verantwoordelijkheid. Gezien het belang van zijn functie zou hij best wat voorzichter mogen zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:59 schreef capricia het volgende:
Zijn mening staat bijna dagelijks in blokletters op de voorpagina... das wat anders dan in een interview je mening geven.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom moet ie zijn mond daarover houden? Hij mag zeggen wat ie wil. Het is vervolgens aan jou en mij om zelf te bepalen wat je met die info doet.
Echt te gek voor woorden dat als zijn mening jou niet bevalt, je vindt dat ie het maar binnensmonds moet houden.
Kom op we zitten helemaal niet in een lockdown. we kunnen alleen neit naar een winkel, restaurant of kroeg maar voor de rest kan alles. je kan zelfs naar het buitenland vliegen als je wil. wat voor lockdown is dat dan volgens jou?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ehm.... misschien is het je ontgaan, maar we zitten in een lockdown....
Dat geloof ik ook zeker, en respect daarvoor. Nog meer redenen om niet 's avonds nog eens aan te schuiven bij Eva of Welmoed. Neem lekker je rust ofzo.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk dat Gommers meer uren werkt dan de gemiddelde Nederlander.
Dat ligt eraan hoe ze de horeca openen. Vooral buiten horeca zou misschien best een goede oplossing zijn.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch maar goed eigenlijk dat onze maatregelen niet versoepeld werden in december en de horeca niet open ging. Dan hadden we wellicht ook dergelijke taferelen hier gehad.
En de boete voor mensen die bij een feest zijn moet echt fors omhoog. Voor de organisatoren graag een gevangenisstraf.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik weet niet precies welke maatregelen hij wil. Een avondklok? Ja, daar ben ik het ook niet mee eens. Ik zie liever gewoon betere handhaving van de huidige maatregelen. Wellicht mensen meer motiveren om juist buiten af te spreken i.p.v. daar zo'n verbod op te leggen waardoor je iedereen onbewust naar binnen verplaatst. Niet alleen maar denken in ''sluiten''/''meer beperkingen'', maar mensen ook wat opties geven zonder af te wijken van de grote basis maatregelen.
Jij denkt dat Gommers daar voor het geld zit?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat hij ook best riantelijk beloond wordt voor de keren dat hij op komt draven in talkshows.
Krijgen we dit weer. We mogen op dit moment eten, slapen, werken en boodschappen doen en voor de rest ligt alles stil. Hoe je het noemt is een kwestie van semantiek, maar suggereren dat het leven gewoon doorgaat is nogal bezijden de realiteit.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kom op we zitten helemaal niet in een lockdown. we kunnen alleen neit naar een winkel, restaurant of kroeg maar voor de rest kan alles.
Heb je wel eens gezien hoe druk het op de weg is, of bij kantoren.
Ja, en als het aan die brulapen ligt, duurt dat tot april inclusief een avondklok. Ik vind dat veel te ver gaan, eerst die grenzen dicht.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ehm.... misschien is het je ontgaan, maar we zitten in een lockdown....
Thanks!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat was Ierland
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)ronavaccin~a6eabd3b/
Waarom niet? Hij heeft nu de kans en de aandacht is op o.a. Gommers gevestigd. Nu is hij relevant... over 3 jaar niet meer.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij denkt dat Gommers daar voor het geld zit?
Grenzen zullen niet dicht gaan, een lockdown tor April is nog allerminst zeker gezien de cijfers.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, en als het aan die brulapen ligt, duurt dat tot april inclusief een avondklok. Ik vind dat veel te ver gaan, eerst die grenzen dicht.
Dan neem je andere media tot je, of geen, als de huidige media je niet bevalt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zijn mening staat bijna dagelijks in blokletters op de voorpagina... das wat anders dan in een interview je mening geven.
Dat is niet m'n punt, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Een echt lockdown is in mijn ogen wat anders.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer. We mogen op dit moment eten, slapen, werken en boodschappen doen en voor de rest ligt alles stil. Hoe je het noemt is een kwestie van semantiek, maar suggereren dat het leven gewoon doorgaat is nogal bezijden de realiteit.
Daar waren de cijfers dan ook niet naar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch maar goed eigenlijk dat onze maatregelen niet versoepeld werden in december en de horeca niet open ging. Dan hadden we wellicht ook dergelijke taferelen hier gehad.
We mogen ook niet sporten, leren, vermaken of samenkomen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Krijgen we dit weer. We mogen op dit moment eten, slapen, werken en boodschappen doen en voor de rest ligt alles stil. Hoe je het noemt is een kwestie van semantiek, maar suggereren dat het leven gewoon doorgaat is nogal bezijden de realiteit.
Mwa ik vind dat je de professional Gommers dan echt zwaar tekort doet. Die man heeft overduidelijk het beste met Nederland voor en zit daar niet voor eigen gewin. Sterker nog, ik denk dat hij onbedoeld een beetje in die rol is gekomen juist vanwege de media.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:10 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij heeft nu de kans en de aandacht is op o.a. Gommers gevestigd. Nu is hij relevant... over 3 jaar niet meer.
Woord voor woord onzin.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We mogen ook niet sporten, leren, vermaken of samenkomen.
Ik denk dat het ook een hele fijne vent is, en in de eerste golf was het ook goed dat hij er was om te vertellen hoe het er echt aan toeging en hoe gevaarlijk de situatie was. Zeker omdat er in Nederland op dat moment nog heel veel gerelativeerd werd, en Rutte en van Dissel nog op de lijn zaten van 'gecontroleerd rond laten gaan'. Waardoor sommige mensen zelfs bewust risico's gingen nemen want 'Rutte hep gezegd dat we het allemaal snel motte krijge'.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:53 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ik heb Arie en die wordt al jaren uitgekotst door iedereen.![]()
Terwijl Arie in het echt een heel aangenaam mens is maar dat is Diederik denk ik ook.
Overkill in deze tijd gaat niet snel voor je werken. Mensen willen goed nieuws horen.
Ja, zal ff een Chinese krant gaan lezen... of een Russische. Ik hoef niet dagelijks geconfronteerd te worden met de mening van iemand die maar over de beddencapaciteit gaat van een ziekenhuis.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan neem je andere media tot je, of geen, als de huidige media je niet bevalt.
Maar iemand monddood willen maken omdat de media er teveel aandacht aan geeft, is echt te gek voor woorden.
Dat zie je zelf toch ook wel?
Sporten kan buiten, leren kan op afstand, vermaken kan mits je je thuis kunt vermaken en samenkomen met max 2 gasten.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
We mogen ook niet sporten, leren, vermaken of samenkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |