SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Laten we dat moment groots vieren hier op Fok! Ik weet nog die die geopend werd, twijfel of het wel nodig was.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:47 schreef Tijger_m het volgende: [..] Graag zelfs. COR dichtgooien omdat het hele covid verhaal voorbij is zou mij een eer zijn.
Ja, maar dan om te bespreken hoe we de politici en ambtenaren die verantwoordelijk zijn geweest voor dit desastreuze beleid te berechten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou COR over een jaar vanaf nu nog open zijn?
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:53 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Ja, maar dan om te bespreken hoe we de politici en ambtenaren die verantwoordelijk zijn geweest voor dit desastreuze beleid te berechten.
Ik zou iedere 2 weken een persmoment wel fijn vinden, waarin ze aangeven waar we staan, hoe het gaat, maar waar ook de vaccinaties in aangestippeld worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als ze zouden zeggen BAM 8 weken dicht, geen gezeik, mond houden en gaan dan zou iedereen op hun teentjes getrapt zijn.
Ze kijken gewoon netjes iederen 2-3 weken of het minder kan of dat het nog strenger moet. Echt helemaal niks mee wat mij betreft.
Ze moeten wel. De verschillende branches buitelen nu al bij iedere datum over elkaar heen dat het allemaal niet kan. Het is helaas ook een beetje pappen en nat houden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoor liever slecht nieuws met potentieel uitzicht op goed nieuws dan iedere week slecht nieuws. Het voelt nu alsof ze de pleister er iedere keer een beetje af trekken.
Kap nou eens met woorden in mijn mond te leggen. Ik vergeet helemaal niks.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat men nu alleen corona meetelt als volksgezondheid, terwijl er zoveel meer aspecten meespelen. Je vergeet voor het gemak even dat 113 en de eerste hulp het een stuk drukker heeft dan normaal, meermaals in het nieuws geweest. Maar is niet belangrijk, want geen corona. Wat we nu doen is echt niet goed. De nevenschade is immens.
Eigenlijk is het gewoon de Dutch-variant. Die Engelsen denken dan wel dat ze met iets origineels zijn gekomen, wij weten wel beterquote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:50 schreef chratnox het volgende: [..] Ik ook. Ik ben totaal geen expert, maar gevoelsmatig zou B117 hier al meer voeten aan de grond hebben dan gedacht en de cijfers wellicht zo hebben laten stijgen (en nu weer dalen). Begin december ging het ineens veel harder dan verwacht, dus wellicht?
Maar in principe kun je toch (minimale) dingen doen met vrienden? Wel saai natuurlijk, maar je kunt wel eea doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:50 schreef popje het volgende:
Ik haat Corona Rutte en de Jonge. Ik wil gewoon weer een normaal leven en naar de kapper, kantoor en dingen doen met vrienden.
It ain't much if it ain't Dutch.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Eigenlijk is het gewoon de Dutch-variant. Die Engelsen denken dan wel dat ze met iets origineels zijn gekomen, wij weten wel beter.
Dat zeggen ze toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:
We waren met zn allen door het slotje aan 't posten
[..]
Ik zou iedere 2 weken een persmoment wel fijn vinden, waarin ze aangeven waar we staan, hoe het gaat, maar waar ook de vaccinaties in aangestippeld worden.
Voor mij persoonlijk zou ik liever nu horen: "Hou rekening met deze situatie tot maart, we laten het je weten als het beter wordt", maar dat is gewoon hoe ik in elkaar zit
Ja, een aantal figuren lijken te denken dat de samenleving zonder maatregelen beter zou zijn. Meer besmettingen, geen zorg meer, lijken op straat, dat heeft een veel grotere impact op een samenleving.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kap nou eens met woorden in mijn mond te leggen. Ik vergeet helemaal niks.
Ik denk echter dat het veel en veel slechter zou zijn om COVID-19 te negeren. Dat zal nog veel meer effect hebben op ons economie en volksgezondheid. Misschien vergeet jij dat even, voor het gemak? Gewoon een vraag je he ....
Dat zouden ze dan na dagelijks actief opsporen echt wel weten denk je niet?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Mij ook.
Wellicht is de variant hier al wijder verspreid dan we denken.
Ja oké, dat is waar. Ik bedoelde meer met de huidige 'zware' maatregelen. Ze zullen het nooit goed doen, dat realiseer ik me echt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat zeggen ze toch?
Ze zeiden de vorige keer al dat je niet moest reizen tot en met maart of Rutte zegt al maanden lang dat je <10 IC-opnamen per dag nodig hebt om echt te kunnen versoepelen (liefst <3 ). Ook zij weten niet hoe het gaat lopen. Ik kan ze veel kwalijk nemen, maar dit echt niet. Ieder weldenkend mens kon weten dat het niet opeens begin januari al opgelost zou zijn.
(heb het niet over jou trouwens, maar gewoon mensen die nu verbaasd lopen te doen)
Even mijn vraag uit vorige topic quoten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
De Jonge had het erover dat het nu in 2% tot 5% vd gevallen om de Britse variant gaat in NL.
Is er ook ergens info te vinden over hoe snel die verspreiding van de nieuwe variant is gegaan in Engeland?
Wanneer zaten zij op 2 à 5%? En hoeveel vd gevallen daar zijn nu van de nieuwe variant?
Dit wordt heel vaak gezegd he. Het gaat om de ziekenhuizen. Maar ik vind het wel grappig dan dat de basismaatregelen dan pas van tafel kunnen als onze hele bevolking is gevaccineerd, terwijl de druk op de zorg eigenlijk compleet weg zou moeten zijn als de 6 miljoen personen in de risicogroepen waar Rutte het ook over had gevaccineerd zijn. Ik kan hier echt geen chocola van maken. Je kan wel zeggen dat de gezonde mensen ook druk op de zorg kunnen leggen, maar lang niet zo massaal als nu. Jongeren hebben ook best wel wat immuniteit opgebouwd denk ik zo de afgelopen periode.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Na, wat, 10 maanden nog niet weten dat het in Nederland nog nooit om het covid dodental is gegaan qua maatregelen is wel knap, eigenlijk.
En rond die tijd vlogen de besmettingen hier ook omhoog.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Even mijn vraag uit vorige topic quoten.
Kom dit tegen in een artikel van 30 dec:
It was first detected Sept. 21 in Kent County in England, then took off and spread in November, according to the World Health Organization.
Since then, it has become the most common variant in England, representing more than 50% of new cases diagnosed between October and Dec. 13 in the U.K., according to the WHO.
https://www.livescience.com/uk-variant-coronavirus-faq.html
Holy moly....quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit wordt heel vaak gezegd he. Het gaat om de ziekenhuizen. Maar ik vind het wel grappig dan dat de basismaatregelen dan pas van tafel kunnen als onze hele bevolking is gevaccineerd, terwijl de druk op de zorg eigenlijk compleet weg zou moeten zijn als de 6 miljoen personen in de risicogroepen waar Rutte het ook over had gevaccineerd zijn. Ik kan hier echt geen chocola van maken. Je kan wel zeggen dat de gezonde mensen ook druk op de zorg kunnen leggen, maar lang niet zo massaal als nu. Jongeren hebben ook best wel wat immuniteit opgebouwd denk ik zo de afgelopen periode.
September voor het eerst en pas 2 maanden later ging het los, dat zou verklaren waarom het hier nog relatief rustig is nu.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
It was first detected Sept. 21 in Kent County in England, then took off and spread in November, according to the World Health Organization.
Since then, it has become the most common variant in England, representing more than 50% of new cases diagnosed between October and Dec. 13 in the U.K., according to the WHO.
Ben bang van niet. Daarom nu die onderzoeken in die woonoorden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zouden ze dan na dagelijks actief opsporen echt wel weten denk je niet?
Toevallig had ik het hier met @Viv over laatst.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja oké, dat is waar. Ik bedoelde meer met de huidige 'zware' maatregelen. Ze zullen het nooit goed doen, dat realiseer ik me echt.
Heb 't al 's eerder gezegd, voor mijn gevoel is deze lockdown zwaarder dan die in maart. Ik heb er in elk geval meer moeite mee, wellicht ook doordat het bijna de hele dag donker is
Nog wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:02 schreef Elan het volgende:
[..]
September voor het eerst en pas 2 maanden later ging het los, dat zou verklaren waarom het hier nog relatief rustig is nu.
Qua vaccinaties. Ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:59 schreef quirina het volgende:
Ik zou liever een wekelijkse persco zien met de vorderingen die gemaakt worden.
Ik eigenlijk ook wel, het was iets te toevallig dat we 1 dec meer gingen testen, meer vonden en ongeveer tegelijk londen in paniek ging.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Yes hier geloof ik - zonder enige vorm van onderbouwing - ook in.
Dat hadden ze dan wel geweten. In Londen is het inmiddels de dominante variant, wij zitten volgens Hugo op 2-5 % die die extra besmettelijke variant draagt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:02 schreef quirina het volgende:
[..]
En rond die tijd vlogen de besmettingen hier ook omhoog.
Conclusie: die mutatie was er al langer.
Ga maar flink door met ridiculiseren, knappe jongen dat je bent. Ik stel toch niet zo'n gekke vraag? Maar kennelijk heb je er geen antwoord op.quote:
Ik denk dat de vraag is hoe snel die variant in het VK kritische massa bereikte en zich zo snel ging verspreiden. Het probleem met het VK is dat er daar tal van regionale maatregelen waren die van elkaar verschilden, Kent zat heel lang onder een mild lockdown regime maar andere delen zaten al langere tijd in Tier 4 lockdowns die vrijwel alles stilleggen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Minder besmette personen, dus minder kans om besmet te raken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:00 schreef mir1986 het volgende:
Alsof de besmettingen niet weer omhoog vliegen met minder dan tien ic opnames per dag.
Maar goed, straks hebben we een werkloze samenleving waarin iedereen een stuk armer geworden is. Dat is geen probleem. Lekker vrijwilligerswerk doen met zijn allen tegen een loontje waar je net (niet) van kan leven.
Ja, dus de angst ervoor is wel terecht m.i.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:02 schreef Elan het volgende:
[..]
September voor het eerst en pas 2 maanden later ging het los, dat zou verklaren waarom het hier nog relatief rustig is nu.
Ja zoals ik met collega's doe, beetje challengen, anders komt er niet altijd de gewenste voortgang.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Qua vaccinaties. Ja.
Beetje druk op de ketel houden.
In het VK werd heel veel gesequenced, dat deden ze hier bijna niet. Volgens mij nog steeds vrij weinig.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat hadden ze dan wel geweten. In Londen is het inmiddels de dominante variant, wij zitten volgens Hugo op 2-5 % die die extra besmettelijke variant draagt.
Klopt. omdat het ook een vrij kostbare acquisitie is, en niet altijd evenveel nut heeft.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het VK werd heel veel gesequenced, dat deden ze hier bijna niet. Volgens mij nog steeds vrij weinig.
Het komt denk ik ook omdat we er al 10 maanden in zitten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Toevallig had ik het hier met @:viv over laatst.
Vanaf de eerste ldag van de eerste lockdown was het echt belachelijk mooi weer. Bijna dagelijks een zonnetje, blauwe hemel, heerlijke temperaturen. Hebben toen de hele tijd buiten kunnen zitten, ook met bezoek. BBQ aan, biertje er bij, beetje klussen in de tuin ....
Nu is het inderdaad donker, koud, nat ... en het duurt ook nog eens langer zonder dat wij echt een heel goed effect zien. Dat zal zeker wel bij een flink deel van de bevolking negatief effect hebben.
Heb het zelf ook wel iets zwaarder, maar van de andere kant ook weer niet. Ergste vond ik om mijn vakantie af te zeggen .... maar goed als dat het enige is qua "schade" voor mij en mijn gezin dan mag ik iemand wel op mijn blote knietjes bedanken denk ik, dus ik klaag maar niet
Klopt, niet op grote schaal.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
In het VK werd heel veel gesequenced, dat deden ze hier bijna niet. Volgens mij nog steeds vrij weinig.
Hij heeft ergens wel een punt. Als we deze maatregelen enkel hebben vanwege de zorg (en zo hebben ze het wel gebracht maandenlang) dan is het raar dat ze maatregelen willen gaan rekken - ook als de risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn. En dan zou je ergens ook verwachten dat ze het echt heel goed regelen dat die risico groepen als eerste aan de beurt zijn. Des te eerder kan je versoepelen.quote:
Het zijn niet alleen de kwetsbare groepen die ziek worden en in het ziekenhuis belanden. Dat zijn degenen die de ernstigste gevolgen ondervinden maar dat beperkt de impact van covid op de maatschappij an sich niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel een punt. Als we deze maatregelen enkel hebben vanwege de zorg (en zo hebben ze het wel gebracht maandenlang) dan is het raar dat ze maatregelen willen gaan rekken - ook als de risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn. En dan zou je ergens ook verwachten dat ze het echt heel goed regelen dat die risico groepen als eerste aan de beurt zijn. Des te eerder kan je versoepelen.
Ja klopt, het was altijd "De zorg" wordt overladen, die druk moet omlaag tot xx gevallen per dag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel een punt. Als we deze maatregelen enkel hebben vanwege de zorg (en zo hebben ze het wel gebracht maandenlang) dan is het raar dat ze maatregelen willen gaan rekken - ook als de risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn. En dan zou je ergens ook verwachten dat ze het echt heel goed regelen dat die risico groepen als eerste aan de beurt zijn. Des te eerder kan je versoepelen.
Het komt denk ik ook omdat we er al 10 maanden in zitten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Toevallig had ik het hier met @:viv over laatst.
Vanaf de eerste ldag van de eerste lockdown was het echt belachelijk mooi weer. Bijna dagelijks een zonnetje, blauwe hemel, heerlijke temperaturen. Hebben toen de hele tijd buiten kunnen zitten, ook met bezoek. BBQ aan, biertje er bij, beetje klussen in de tuin ....
Nu is het inderdaad donker, koud, nat ... en het duurt ook nog eens langer zonder dat wij echt een heel goed effect zien. Dat zal zeker wel bij een flink deel van de bevolking negatief effect hebben.
Heb het zelf ook wel iets zwaarder, maar van de andere kant ook weer niet. Ergste vond ik om mijn vakantie af te zeggen .... maar goed als dat het enige is qua "schade" voor mij en mijn gezin dan mag ik iemand wel op mijn blote knietjes bedanken denk ik, dus ik klaag maar niet
Toch vallen de cijfers tot dusver wel mee daar. Je zou denken dat je dat ook zou zien stijgen anders.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt, niet op grote schaal.
Ben heel benieuwd wat er uit dat onderzoek komt in Lansingerland.
Kom op man. Als alle jonge gezonde mensen besmet raken dan heb je hoogstens een paar 100 opnames in totaal, corona is onschuldig voor ze. De jongeren hebben ook al behoorlijk wat immuniteit opgebouwd wat het zou moeten afremmen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de kwetsbare groepen die ziek worden en in het ziekenhuis belanden. Dat zijn degenen die de ernstigste gevolgen ondervinden maar dat beperkt de impact van covid op de maatschappij an sich niet.
Op zich zou dat vrij snel merkbaar moeten zijn zodra je die groepen gevaccineerd hebt en daar kun je dan beleid op maken, lijkt mij. En ik hoop dat het zo werkt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja klopt, het was altijd "De zorg" wordt overladen, die druk moet omlaag tot xx gevallen per dag.
Maar als je dan straks de zorgmedewerkers, mantelzorgers, bewoners van woonzorgcentra, kwetsbaren, en 60+ hebt gevaccineerd, dan vraag ik mij echt af wat er nog overblijft van de zorgdruk.
Dat het dan nog 3-6 maanden duurt om de rest te vaccineren zou geen reden mogen zijn alle beperkingen er volle bak in te houden en alles te blijven verbieden.
Immuniteit is maar tijdelijk he.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Kom op man. Als alle jonge gezonde mensen besmet raken dan heb je hoogstens een paar 100 opnames in totaal, corona is onschuldig voor ze. De jongeren hebben ook al behoorlijk wat immuniteit opgebouwd wat het zou moeten afremmen.
En toen kwam er opeens een nieuwe variant op de proppen waartegen het vaccin niet werkt. En dan gooien ze de boel weer dicht. Of ben ik nu te pessimistisch?quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja klopt, het was altijd "De zorg" wordt overladen, die druk moet omlaag tot xx gevallen per dag.
Maar als je dan straks de zorgmedewerkers, mantelzorgers, bewoners van woonzorgcentra, kwetsbaren, en 60+ hebt gevaccineerd, dan vraag ik mij echt af wat er nog overblijft van de zorgdruk.
Dat het dan nog 3-6 maanden duurt om de rest te vaccineren zou geen reden mogen zijn alle beperkingen er volle bak in te houden en alles te blijven verbieden.
Leg de gedachtengang daarachter eens uit, waarom zouden "ze" dat doen? Wat is het belang van "ze" daarmee?quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:18 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
En toen kwam er opeens een nieuwe variant op de proppen waartegen het vaccin niet werkt. En dan gooien ze de boel weer dicht. Of ben ik nu te pessimistisch?
Bron? Antistoffen en T-cellen houden langdurig aan. Anders zou vaccinatie ook volkomen zinloos zijn.quote:
die voordringers hebben zoveel effect niet al is het wel vervelend, het gaat om de leveringen en dan vooral van de nog niet goedgekeurde vaccins om het vlot te laten verlopen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:15 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat het niet vlot genoeg zal gaan met de vaccins. Ook nu met die vacinatievoordringers gaat het langer duren dat groepen die het nodig hebben later aan de beurt zijn.
Dat effect gaan we waarschijnlijk het snelste zien in Israël en UK.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich zou dat vrij snel merkbaar moeten zijn zodra je die groepen gevaccineerd hebt en daar kun je dan beleid op maken, lijkt mij. En ik hoop dat het zo werkt.
Toch hebben veel mensen nu voor een tweede of derde keer corona.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Bron? Antistoffen en T-cellen houden langdurig aan. Anders zou vaccinatie ook volkomen zinloos zijn.
bron?quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Toch hebben veel mensen nu voor een tweede of derde keer corona.
Graag een bron hiervoor, want Jaap v Dissel (JaapGod) zei een tijdje geleden nog dat herbesmettingen vrij zeldzaam zijn en vooral voorkomen met mensen die problemen hebben met hun immuunsysteem.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Maar die groep van kwetsbaren zorgen wel voor verreweg het grootste aandeel. Natuurlijk worden er ook anderen ziek van, maar dan kom je echt op het punt dat de maatregelen niet meer opwegen tegen het risico/drukte binnen de ziekenhuizen. Vrijwel iedereen die ik ken tolereert de maatregelen enkel omdat de ziekenhuizen anders overstromen. Het is nooit ons doel geweest om elke besmetting of elke dood te voorkomen. Mag toch echt hopen dat dat niet opeens veranderd. Het draagvlak voor extreme maatregelen verlies je gewoon als de risico groepen gevaccineerd zijn. Of de kans hebben gehad in ieder geval. Dan word het tijd voor solidariteit richting de rest van de bevolking. Voor de bedrijven die omvallen, voor de mensen die al hun inkomsten hebben verloren, voor de mensen die vereenzaamt zijn, voor de mensen die een tijd lang hun leven op stil hebben gezet voor een virus dat hun amper raakt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de kwetsbare groepen die ziek worden en in het ziekenhuis belanden. Dat zijn degenen die de ernstigste gevolgen ondervinden maar dat beperkt de impact van covid op de maatschappij an sich niet.
Er zijn wereldwijd maar een handvol gevallen bekend hiervan. Op tientallen miljoenen infecties.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Sommige kinderen hebben ook meerdere keren waterpokken gehad, terwijl ik en over de 90% van de anderen het maar 1x heeft gekregen of kan krijgen. Niet ieder immuunsysteem werkt even goed bij iedere kwaal.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat is je bron dat er enorme aantallen herbesmettingen zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele logische reden waarom de Nederlandse regering een harde lockdown zou voortzetten als de cijfers daar geen aanleiding meer toe geven als vaccinaties een dergelijk effect hebben. Integendeel zelfs.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar die groep van kwetsbaren zorgen wel voor verreweg het grootste aandeel. Natuurlijk worden er ook anderen ziek van, maar dan kom je echt op het punt dat de maatregelen niet meer opwegen tegen het risico/drukte binnen de ziekenhuizen. Vrijwel iedereen die ik ken tolereert de maatregelen enkel omdat de ziekenhuizen anders overstromen. Het is nooit ons doel geweest om elke besmetting of elke dood te voorkomen. Mag toch echt hopen dat dat niet opeens veranderd. Het draagvlak voor extreme maatregelen verlies je gewoon als de risico groepen gevaccineerd zijn. Of de kans hebben gehad in ieder geval. Dan word het tijd voor solidariteit richting de rest van de bevolking. Voor de bedrijven die omvallen, voor de mensen die al hun inkomsten hebben verloren, voor de mensen die vereenzaamt zijn, voor de mensen die een tijd lang hun leven op stil hebben gezet voor een virus dat hun amper raakt.
Pessimistisch wel. Maar niet te pessimistisch, ik zie dat ook best gebeuren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:18 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
En toen kwam er opeens een nieuwe variant op de proppen waartegen het vaccin niet werkt. En dan gooien ze de boel weer dicht. Of ben ik nu te pessimistisch?
Nee maar die groep valt in het niet bij de kwetsbaren en voor honderdtallen in het ziekenhuis hou je de maatschappij niet dicht, voor duizendtallen wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop hetquote:Op woensdag 13 januari 2021 00:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele logische reden waarom de Nederlandse regering een harde lockdown zou voortzetten als de cijfers daar geen aanleiding meer toe geven als vaccinaties een dergelijk effect hebben. Integendeel zelfs.
Precies dus mocht vaccinatie van die groepen een groot effect hebben op ziekenhuis opnames dan zal dat ongetwijfeld in het beleid vertaald worden op korte termijn, zoals ik al zei, ik zie geen enkele reden waarom deze regering dat niet zou doen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:27 schreef popje het volgende:
[..]
Nee maar die groep valt in het niet bij de kwetsbaren en voor honderdtallen in het ziekenhuis hou je de maatschappij niet dicht, voor duizendtallen wel.
Juist daarom moet je juist voor deze groepen extra veel gas geven op vaccinaties om ze zo snel mogelijk er in te krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies dus mocht vaccinatie van die groepen een groot effect hebben op ziekenhuis opnames dan zal dat ongetwijfeld in het beleid vertaald worden op korte termijn, zoals ik al zei, ik zie geen enkele reden waarom deze regering dat niet zou doen.
Daarom hoop ik ook dat 18-60 met medische achtergrond (1.8 milj Nederlanders) gevaccineerd gaan worden voordat mensen zonder medische achtergrond aan de beurt zijn. Die 1.8 miljoen kan als in Q1 klaar zijn als AZ genoeg levert.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Juist daarom moet je juist voor deze groepen extra veel gas geven op vaccinaties om ze zo snel mogelijk er in te krijgen.
Ik denk zelf dat je eerst de zorg moet doen maar wel die groepen meteen daarna.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Juist daarom moet je juist voor deze groepen extra veel gas geven op vaccinaties om ze zo snel mogelijk er in te krijgen.
Het fluctueert nogal flink, vandaag en gisteren viel best mee.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Mijn hoop dat de basisscholen de 25e weer open kunnen zet ik maar weer even op een laag pitje..
Britse mutatie van coronavirus rukt snel op in Ierland
Het aantal nieuwe coronabesmettingen in Ierland loopt snel op. De Britse variant van het virus, die besmettelijker zou zijn, is daar in bijna de helft van de positieve gevallen aangetroffen.
In Ierland is de infectiegraad in de afgelopen drie weken vertienvoudigd tot bijna 1.300 gevallen per 100.000 inwoners, wat mede wordt toegeschreven aan de Britse virusmutatie.
https://www.nu.nl/coronav(...)land.html?redirect=1
Die groep is sowieso aan de beurt voor de "massa" aan de beurt komt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook dat 18-60 met medische achtergrond (1.8 milj Nederlanders) gevaccineerd gaan worden voordat mensen zonder medische achtergrond aan de beurt zijn. Die 1.8 miljoen kan als in Q1 klaar zijn als AZ genoeg levert.
Zou je inderdaad hopen... maar kijk maar eens naar de vaccinatiestrategie:quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die groep is sowieso aan de beurt voor de "massa" aan de beurt komt.
Klopt toch aardig? Eerst zorg, dan medische indicatie, daarna ouderen die gezond zijn etc.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zou je inderdaad hopen... maar kijk maar eens naar de vaccinatiestrategie:
[ afbeelding ]
Ja dit. De druk op de zorg was altijd hét argument voor de maatregelen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zit ook heel veel politiek verstopt in zo'n schema denk ik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zou je inderdaad hopen... maar kijk maar eens naar de vaccinatiestrategie:
[ afbeelding ]
Het start moment is prima, maar in de strategie het eindpunt hetzelfde ongeveer te hebben in de groep 18-60 jarigen met en zonder medische achtergrond klopt niet. Ik snap niet waarom ze niet de 18-60 jarigen zonder medische achtergrond vaccineren als de groep met medische achtergrond klaar is. Stel we krijgen geen 4.5mil maar 3.6 mil in Q1, dan hebben we genoeg om die hele groep te vaccineren in mum van tijd. Dan kan de groep zonder medische achtergrond even wachten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt toch aardig? Eerst zorg, dan medische indicatie, daarna ouderen die gezond zijn etc.
Was dat maar zo. Medische indicatie is bij 18-60 en bij ouderen geen onderscheid of ze gezond zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt toch aardig? Eerst zorg, dan medische indicatie, daarna ouderen die gezond zijn etc.
Dan moeten ze zich er wel aan houden. Het probleem is dat nu allerlei beroepsgroepen zich er tussen willen wormen omdat ze een verhoog besmettingsrisico hebben. Daar heeft de gezondheidsraad al over gezegd dat dat geen goeie reden is omdat je gewoon levens/ernstig zieken wilt sparen. Maar dan moet de politiek wel de rug recht houden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heeft denk ik meer te maken met welk vaccin het meest geschikt is voor welke groep. Voor ouderen vooral Pfizer/Moderna. Het zou mooi zijn als Moderna substantiele aantallen had kunnen leveren, maar helaas niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:40 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Was dat maar zo. Medische indicatie is bij 18-60 en bij ouderen geen onderscheid of ze gezond zijn.
Vriendin van mij is huisarts en daar zijn 3 bekende gevallen binnen een praktijk. Dat wordt gewoon nauwelijks bijgehouden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn wereldwijd maar een handvol gevallen bekend hiervan. Op tientallen miljoenen infecties.
Nee want die gaan dan demissionair verder gok ik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:38 schreef DonDruiper het volgende:
Als het kabinet vrijdag opstapt vanwege de toeslagaffaire, was dan gister de laatste persco van Mark en Co?
Hier weet je zelf het antwoord wel op toch?quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:40 schreef trein2000 het volgende:
Wanneer wordt Schiphol eigenlijk gesloten voor passagiersvluchten? Dit kan zo toch niet?
Vliegtuiglobby.. miljardensteun.. vul het zelf maar inquote:Op woensdag 13 januari 2021 06:40 schreef trein2000 het volgende:
Wanneer wordt Schiphol eigenlijk gesloten voor passagiersvluchten? Dit kan zo toch niet?
Onbegrijpelijk. “We maken ons zorgen over de Britse variant” maar ondertussen wel meer dan tien vluchten per dag. Dat strookt niet met elkaar.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hier weet je zelf het antwoord wel op toch?
Belangenafweging.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. “We maken ons zorgen over de Britse variant” maar ondertussen wel meer dan tien vluchten per dag. Dat strookt niet met elkaar.
Dat zou toch nog mooi positief nieuws zijn in deze negatieve tijd.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:38 schreef DonDruiper het volgende:
Als het kabinet vrijdag opstapt vanwege de toeslagaffaire, was dan gister de laatste persco van Mark en Co?
Dit ja.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Belangenafweging.
Sowieso komen er ook genoeg mensen met de trein en auto binnen. Ook denk ik niet dat het sluiten van Schiphol enorme zoden aan de dijk gaat zetten op dat gebied eerlijk gezegd.
Zeker nu met het einde in zicht vind ik überhaupt dat je heel voorzichtig om moet gaan met extreme maatregelen zoals het volledig sluiten van luchthavens, avondklok, etc.
Ze gaan dan demissionair verder tot aan de verkiezingen en met de huidige peilingen worden ze gewoon weer gekozen...quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zou toch nog mooi positief nieuws zijn in deze negatieve tijd.
Haven ook sluiten. Wbt auto’s, verbieden en steekproefcontroles houden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Belangenafweging.
Sowieso komen er ook genoeg mensen met de trein en auto binnen. Ook denk ik niet dat het sluiten van Schiphol enorme zoden aan de dijk gaat zetten op dat gebied eerlijk gezegd.
Ik zie het verband niet tussen het einde en zware maatregelen?quote:Zeker nu met het einde in zicht vind ik überhaupt dat je heel voorzichtig om moet gaan met extreme maatregelen zoals het volledig sluiten van luchthavens, avondklok, etc.
“Symboliek doet er toe” zei een niet zo briljant man niet zo lang geleden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze gaan dan demissionair verder tot aan de verkiezingen en met de huidige peilingen worden ze gewoon weer gekozen...
Enige is dat ze wat terughoudender moeten zijn met grote beslissingen dus wat dat betreft geven ze wellicht wat minder persco’s.
Of je twee maanden zo een situatie wilt hebben in een pandemie die juist slagkracht vereist is een andere vraag![]()
Zonder de toeslagenaffaire te downplayen, nu aftreden zou enkel symbolisch zijn met over twee maanden verkiezingen.
Naja het ligt natuurlijk níet binnen handbereik. Dus wat hij bedoelt is meer dat zulke zware extra maatregelen wellicht weinig doen qua besmettingen, maar wel extreem veel kosten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Haven ook sluiten. Wbt auto’s, verbieden en steekproefcontroles houden.
[..]
Ik zie het verband niet tussen het einde en zware maatregelen?
Ik zou hem juist andersom leggen. Nu we weten dat het einde bijna daar is weten waar we het voor doen (uitzingen) en hoelang het duurt. Dat is nu een realistisch doel. Dus kun je voor de eindsprint naar wat zwaardere maatregelen grijpen. Juist omdat het doel binnen handbereik ligt.
Daar ben ik het ook wel mee eens, alleen je moet wel meewegen wat de andere consequenties van een slechts symboliek aftreden zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Symboliek doet er toe” zei een niet zo briljant man niet zo lang geleden.
Ik denk dat je juist langzaam op moet gaan bouwen ipv sectoren nog even een nekslag te geven.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Haven ook sluiten. Wbt auto’s, verbieden en steekproefcontroles houden.
[..]
Ik zie het verband niet tussen het einde en zware maatregelen?
Ik zou hem juist andersom leggen. Nu we weten dat het einde bijna daar is weten waar we het voor doen (uitzingen) en hoelang het duurt. Dat is nu een realistisch doel. Dus kun je voor de eindsprint naar wat zwaardere maatregelen grijpen. Juist omdat het doel binnen handbereik ligt.
Op Schiphol is het rustiger dan in de plaatselijke supermarkt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:40 schreef trein2000 het volgende:
Dit ook ja.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:17 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Op Schiphol is het rustiger dan in de plaatselijke supermarkt.
Het is altijd een belangenafweging. Die valt bij (noodzakelijk) reizen anders uit dan bij een recreatief evenement.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:20 schreef DonDruiper het volgende:
Als je mag vliegen met een negatieve test dan kun je ook prima naar een voetbalstadion met een negatieve test.
Dus het economische belang gaat voor het sociale belang?quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is altijd een belangenafweging. Die valt bij (noodzakelijk) reizen anders uit dan bij een recreatief evenement.
Klopt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:31 schreef XSbig het volgende:
[..]
Dus het economische belang gaat voor het sociale belang?
Even in Henk en Ingrid taal (sorry 😂); er mag wel geld verdiend worden, maar plezier maken mag niet?
Dit is ook niet helemaal waar natuurlijk. Op dit moment is echt iedere vorm van georganiseerde recreatie verboden, en het 'avondje met vrienden op de bank' zal er binnenkort ook nog wel aan gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt.
Er is overigens geen verbod op plezier, alleen wel op massale evenementen.
Ja ik vond het wel vreemd dat ze nog een advies over de opsluit klok vragen terwijl het OMT al had aangegeven dat het zou een effect zou hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is ook niet helemaal waar natuurlijk. Op dit moment is echt iedere vorm van georganiseerde recreatie verboden, en het 'avondje met vrienden op de bank' zal er binnenkort ook nog wel aan gaan.
Kunnen we kappers niet als essentieel aanmerken?quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik vond het wel vreemd dat ze nog een advies over de opsluit klok vragen terwijl het OMT al had aangegeven dat het zou een effect zou hebben.
Verder had ik wel gehoopt dat we wat meer winkels als essentieel zouden aanmerken.
Voor heel veel van hen is het al te laat. Zoals de kapper waar ik altijd heen ging voor corona, die is failliet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kunnen we kappers niet als essentieel aanmerken?
Kappers, bouwmarkten, babywinkels en misschien tuincentra?quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kunnen we kappers niet als essentieel aanmerken?
Ja het tuincentrum, de verzamelplaatsen van grijs Nederland toen deze nog open waren. Verbieden we buitensport voor <18 gewoon om dat te compenseren, hebben de ouderen weer een leuk verzetje.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kappers, bouwmarkten, babywinkels en misschien tuincentra?
Dat buitensport voor boven de 18 weer open moet lijkt me ook logisch.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja het tuincentrum, de verzamelplaatsen van grijs Nederland toen deze nog open waren. Verbieden we buitensport voor <18 gewoon om dat te compenseren, hebben de ouderen weer een leuk verzetje.
pesten is het niet, over 1 kam scheren wel maar maatwerk is natuurlijk onbegonnen werkquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:36 schreef Aventura het volgende:
Ja of kijken naar het formaat van de winkel. Ik en m’n hebben een speciaalzaak (muziekgerelateerd). Als er op 1 dag ná elkaar 25 mensen komen is dat veel. Waarom moesten wij dan dicht? Het is gewoon pesten.
Effectief gezien is dat voor veel sporten al zo, het enige wat nu nog kan qua sporten is hardlopen, fietsen en tennis.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja het tuincentrum, de verzamelplaatsen van grijs Nederland toen deze nog open waren. Verbieden we buitensport voor <18 gewoon om dat te compenseren, hebben de ouderen weer een leuk verzetje.
Haha tuincentra. Als je ergens walking dead taferelen hebt is 't daar wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kappers, bouwmarkten, babywinkels en misschien tuincentra?
Ja nee, m’n frustratie sprak. Het is maaien met de zeis, is ook lastig om uitzonderingen te formuleren. Hoe zou dat ook moeten, zonder eindeloos te twisten. Maar het voelt zo rot om te moeten constateren dat je inkomen wordt weggenomen terwijl je gewoon wéet dat wij niet bijdragen aan verspreiding. Tegelijkertijd zitten wij elke dag thuis (ik heb nog een baan maar ga niet naar kantoor), gebruiken wij geen opa of oma voor opvang en worstelen wij ons dus zelf dit opvang en thuisonderwijs heen. Geven geen huisfeesten niks. Intussen zie ik om mij heen mensen met kantoorbanen de auto in stappen elke morgen en hun kids bij opa oma zetten. Zó oneerlijk, pak dat dan aan!quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
pesten is het niet, over 1 kam scheren wel maar maatwerk is natuurlijk onbegonnen werk
Zelfs naar het bos of strand gaan, bezorgt je al een gevoel van schuld.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is ook niet helemaal waar natuurlijk. Op dit moment is echt iedere vorm van georganiseerde recreatie verboden, en het 'avondje met vrienden op de bank' zal er binnenkort ook nog wel aan gaan.
Vooral omdat er dan weer in het nieuws komt dat het 'veel te druk' was in de bossen dit weekend. Wat een onzin dat zegquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zelfs naar het bos of strand gaan, bezorgt je al een gevoel van schuld.
zal wel mee vallen, zolang er concurrentie isquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:42 schreef Dimachaerus het volgende:
Wat denken jullie dat de prijzen in de horeca gaan doen zodra ze weer open mogen? Denk door het dak.
Dit is solidariteit.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Eerst de twintigers enten dusquote:
Echt vreemd dat twintigers samenkomen wanneer zij bijvoorbeeld in studentenhuizen wonen (the lucky few dan)quote:
De voetbalvereniging van mijn dochter heeft over de gehele linie alle trainingen geschrapt. Ook voor de jeugd. Zo ontzettend jammer vind ik dat. Van de andere kant is het wel consequent: als die kinderen niet allemaal bij elkaar mogen in de klas, waarom dan wel op het veld? Ik weet, dat is buiten, maar ze buitelen dan ook wel ene paar keer per week een flinke tijd over elkaar heen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat buitensport voor boven de 18 weer open moet lijkt me ook logisch.
sporten is toch wel belangrijkquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De voetbalvereniging van mijn dochter heeft over de gehele linie alle trainingen geschrapt. Ook voor de jeugd. Zo ontzettend jammer vind ik dat. Van de andere kant is het wel consequent: als die kinderen niet allemaal bij elkaar mogen in de klas, waarom dan wel op het veld? Ik weet, dat is buiten, maar ze buitelen dan ook wel ene paar keer per week een flinke tijd over elkaar heen.
Ik hoop dat als de basisscholen weer open gaan, ze ook beslissen de teams tot 13 jaar wel te laten trainen.
Ik merk hier in de buurt weinig verschil. Van alle leeftijden komen ze samen. De jongeren in de avond met een biertje, overdag de senioren gezellig met Bep en Truus een bakkie doen en daar tussenin 30-50 of zo die bij elkaar over de vloer komen om te helpen oppassen/klussen etc. Heb niet het idee dat er 1 groep echt uitspringt. Maar goed, ik ben geen OMT onderzoeker.quote:
Zeker, helemaal eens. Geen school en geen sport vind ik ook echt niet gezond. Maar ja, je doet er weinig aan.quote:
Maar blijkbaar wel een buurtdetective.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:56 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik merk hier in de buurt weinig verschil. Van alle leeftijden komen ze samen. De jongeren in de avond met een biertje, overdag de senioren gezellig met Bep en Truus een bakkie doen en daar tussenin 30-50 of zo die bij elkaar over de vloer komen om te helpen oppassen/klussen etc. Heb niet het idee dat er 1 groep echt uitspringt. Maar goed, ik ben geen OMT onderzoeker.
Minder symptomen is minder verspreidenquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vaccin helpt (waarschijnlijk) niet tegen verspreiding, maar dat wist je vast wel
Dat is een keuze van de organisatie zelf, want de buitensporten onder de <18 (en binnen misschien ook wel?) is momenteel niet verboden / onderdeel van de lockdown.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De voetbalvereniging van mijn dochter heeft over de gehele linie alle trainingen geschrapt. Ook voor de jeugd. Zo ontzettend jammer vind ik dat. Van de andere kant is het wel consequent: als die kinderen niet allemaal bij elkaar mogen in de klas, waarom dan wel op het veld? Ik weet, dat is buiten, maar ze buitelen dan ook wel ene paar keer per week een flinke tijd over elkaar heen.
Ik hoop dat als de basisscholen weer open gaan, ze ook beslissen de teams tot 13 jaar wel te laten trainen.
Dat is niet onderzocht en valt weinig over te zeggen. Daarom: eerst mensen inenten die zulke zware symptomen krijgen dat ze naar het ziekenhuis moeten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Minder symptomen is minder verspreiden
En daarna de twintigersquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is niet onderzocht en valt weinig over te zeggen. Daarom: eerst mensen inenten die zulke zware symptomen krijgen dat ze naar het ziekenhuis moeten.
Een bizarre prestatie dat ze deuren dichtlassen en mensen die besmet zijn gewoon laten 'verdwijnen'?quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
China gaat echt voor een zero cases strategie, blijft een bizarre prestatie als ze dat vol kunnen houden.
Dorps.... je kan je kont niet keren of men weet hetquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar blijkbaar wel een buurtdetective.
Verschrikkelijk lijkt me dat. Ik weet niet eens echt hoe mijn buren heten, maar dat schijnt dan voor anderen weer een horrorbeeld te zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dorps.... je kan je kont niet keren of men weet het
Als je dat op brede schaal lukt zonder noemenswaardige opstand, ook niet van de EU of VS of andere ontwikkelde landen, dan is dat ook wel een bizarre prestatie ja.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een bizarre prestatie dat ze deuren dichtlassen en mensen die besmet zijn gewoon laten 'verdwijnen'?
De resultaten van AstraZeneca waren vanaf het begin zeer schimmig, met die twee percentages die gerapporteerd werden, en experts die altijd wel een slag om de arm hielden voor het tweede percentage.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:01 schreef D_A het volgende:
In Australie enige bezorgdheid over de hoeveelheid bescherming van het AstraZeneca-vaccin.
https://www.reuters.com/a(...)s-fall-idUSKBN29I03T
"Experts, including Turner, cited data showing the AstraZeneca jab had 62% efficacy compared with over 90% for the Pfizer-BioNtech vaccine."
En waar heeft onze regering op gegokt? Juist.
Dat zeg ik toch ook? Binnensporten zijn ook voor de jeugd verboden momenteel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat is een keuze van de organisatie zelf, want de buitensporten onder de <18 (en binnen misschien ook wel?) is momenteel niet verboden / onderdeel van de lockdown.
'Onze regering' heeft op 6 bedrijven 'gegokt'. Hoezo?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:01 schreef D_A het volgende:
In Australie enige bezorgdheid over de hoeveelheid bescherming van het AstraZeneca-vaccin.
"Experts, including Turner, cited data showing the AstraZeneca jab had 62% efficacy compared with over 90% for the Pfizer-BioNtech vaccine."
Het meeste in eerste instantie van Astraquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
'Onze regering' heeft op 6 bedrijven 'gegokt'. Hoezo?
Dat is niet gokken, dat is inschatten welk vaccin als eerste klaar gaat zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:08 schreef D_A het volgende:
[..]
Het meeste in eerste instantie van Astra
[ afbeelding ]
Niet piepen, dat is solidariteit.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:36 schreef Aventura het volgende:
Ja of kijken naar het formaat van de winkel. Ik en m’n hebben een speciaalzaak (muziekgerelateerd). Als er op 1 dag ná elkaar 25 mensen komen is dat veel. Waarom moesten wij dan dicht? Het is gewoon pesten.
Er is genoeg te vinden over de praktijken in China me dunkt. Niet alleen mbt corona trouwens. Het is gewoon een dictactuur en daar nemen ze het niet zo nauw met de mening van de burger.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als je dat op brede schaal lukt zonder noemenswaardige opstand, ook niet van de EU of VS of andere ontwikkelde landen, dan is dat ook wel een bizarre prestatie ja.
Maar wat zijn je bronnen hiervoor? Daar moet je altijd wel kritisch op zijn
Lijkt me niet handig, tenzij je een monopolie op cafés hebt in de stad. De zaken die een Coronatoeslag hadden afgelopen zomer heb ik ook vermeden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal wel mee vallen, zolang er concurrentie is
Heb je een bron?quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vaccin helpt (waarschijnlijk) niet tegen verspreiding, maar dat wist je vast wel
Hoho, ik hoor mensen al spreken over een eventele ''Paas Piek''quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:55 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Kortom rond Koningsdag mogen we weer naar buiten
Na 1 injectie neem ik aan?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:16 schreef RipCity het volgende:
China vaccin maar 50% effectief ook
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-55642648
Wel 78% voor mild to severe en 100% tegen hospitalization. Het zal zijn nut wel hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:16 schreef RipCity het volgende:
China vaccin maar 50% effectief ook
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-55642648
Weet niet hoe ze dit kunnen/moeten regelen, maar voor een blokje om moet echt ruimte zijn anders zit je wel heel erg te beperken. Aan de andere kant maakt dat het weer lastig om het te handhaven, Lastig lastig.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:22 schreef popje het volgende:
Ik lees dit op Twitter, dat de avondklok van 20:00 zou gaan gelden;
https://twitter.com/alexa(...)256275292160/photo/1.
Dat kunnen ze toch niet menen? Dan blijft er helemaal geen mogelijkheid over om een rondje te gaan rennen na je werk en ik woon alleen, dit vind ik zo niet eerlijk! Ik was al depri aan het worden door de lange avonden, en dit kon er nog wel bij...
Maar dan verspreiden ze wel minder.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, die komen niet in het ziekenhuis terecht.
Nee dat wist ik nog niet. Dat moet nog onderzocht worden. Maar wat ik begreep achten de deskundigen het juist wel waarschijnlijk dat het ook helpt tegen verspreiding.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, daar zijn de vaccins niet op gemaakt. Het lijkt er op dat iemand met een vaccin nauwelijks minder besmettelijk is dan iemand zonder.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dan verspreiden ze wel minder.
Het is geen kritiek verder, maar zolang dat niet onderzocht is kun je er niet vanuit gaan wat mij betreft.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee dat wist ik nog niet. Dat moet nog onderzocht worden. Maar wat ik begreep achten de deskundigen het juist wel waarschijnlijk dat het ook helpt tegen verspreiding.
8 uur zou nergens op slaan. Dan staat heel werkend Nederland tussen 7 en 8 in de supermarkt. En qua hond uitlaten, blokje om etc is het ook nog eens zeer beperkend.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:22 schreef popje het volgende:
Ik lees dit op Twitter, dat de avondklok van 20:00 zou gaan gelden;
https://twitter.com/alexa(...)256275292160/photo/1.
Dat kunnen ze toch niet menen? Dan blijft er helemaal geen mogelijkheid over om een rondje te gaan rennen na je werk en ik woon alleen, dit vind ik zo niet eerlijk! Ik was al depri aan het worden door de lange avonden, en dit kon er nog wel bij...
Absoluut, maar ik vind het wel bijzonder hoe "goed" zij de bevolking onder de duim hebben. En wat je ze daadwerkelijk moet nageven, is dat er de politieke wil is om in een vroeg stadium hard in te grijpen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is genoeg te vinden over de praktijken in China me dunkt. Niet alleen mbt corona trouwens. Het is gewoon een dictactuur en daar nemen ze het niet zo nauw met de mening van de burger.
Een avondklok wordt toch al een doolhof van uitzonderingen want er zijn ontzettend veel mensen die voor werk of andere noodzaak (mantelzorg b.v.) na achten de straat op moeten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weet niet hoe ze dit kunnen/moeten regelen, maar voor een blokje om moet echt ruimte zijn anders zit je wel heel erg te beperken. Aan de andere kant maakt dat het weer lastig om het te handhaven, Lastig lastig.
Hond uitlaten mag wel, zonder hond mag je geen blokje om. Right.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
8 uur zou nergens op slaan. Dan staat heel werkend Nederland tussen 7 en 8 in de supermarkt. En qua hond uitlaten, blokje om etc is het ook nog eens zeer beperkend.
Terwijl je, als je inderdaad sociale bezoeken en feestende twintigers tegen wilt gaan, je net zo goed 22:00 kunt pakken. En dan nog is het de vraag of dat überhaupt zoden aan de dijk zet.
Ik weet niet in hoeverre dat positief isquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Absoluut, maar ik vind het wel bijzonder hoe "goed" zij de bevolking onder de duim hebben. En wat je ze daadwerkelijk moet nageven, is dat er de politieke wil is om in een vroeg stadium hard in te grijpen.
Aangelijnd uitlaten van huisdier is toegestaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weet niet hoe ze dit kunnen/moeten regelen, maar voor een blokje om moet echt ruimte zijn anders zit je wel heel erg te beperken. Aan de andere kant maakt dat het weer lastig om het te handhaven, Lastig lastig.
Hond uitlaten mag dan dus ook niet na 8u.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hond uitlaten mag wel, zonder hond mag je geen blokje om. Right.
Ik lijn mijn kat wel aan
Daar wordt een uitzondering voor gemaakt in dat bericht. Maar behalve in Frankrijk geldt in bijna geen enkel land 20:00 als avondklok...quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hond uitlaten mag dan dus ook niet na 8u.
Waarom? Je kan prima overdag naar de winkel en dan een uurtje langer thuiswerken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
8 uur zou nergens op slaan. Dan staat heel werkend Nederland tussen 7 en 8 in de supermarkt. En qua hond uitlaten, blokje om etc is het ook nog eens zeer beperkend.
Terwijl je, als je inderdaad sociale bezoeken en feestende twintigers tegen wilt gaan, je net zo goed 22:00 kunt pakken. En dan nog is het de vraag of dat überhaupt zoden aan de dijk zet.
Dan “leen” je even een hondquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Of een konijnquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hond uitlaten mag wel, zonder hond mag je geen blokje om. Right.
Ik lijn mijn kat wel aan
Volgens die Telegraaf gast mag dat dus wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hond uitlaten mag dan dus ook niet na 8u.
Sorry meneer de agent, mijn wandelende tak is losgebroken, ben hem kwijt, kijk hier heb ik het lijntje nogquote:
Niet iedereen kan thuiswerken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom? Je kan prima overdag naar de winkel en dan een uurtje langer thuiswerken.
Superspreadhontquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hele straat om de beurt met dezelfde hond een rondje lopen
Maar dat betekent nog tot eind maart alle winkels dicht, alle sport niet mogelijk, horeca dicht, alles dicht. Dat is nog 10 weken!quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:31 schreef Remco het volgende:
Toch wel redelijk positief verhaal als je de presentatie van van Dissel zo doorkijkt. Eind maart 3 ic opnames per dag is behoorlijk positief.
Denk serieus wel dat dat op dit moment de enige juiste beslissing is. Hoe kut het ook is. Als het daarna goed geregeld wordt en het RIVM/GGD er bovenop zit hoeven wij hopelijk nooit meer in een lockdown.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:32 schreef popje het volgende:
[..]
Maar dat betekent nog tot eind maart alle winkels dicht, alle sport niet mogelijk, horeca dicht, alles dicht. Dat is nog 10 weken!
'Houd vol'quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:32 schreef popje het volgende:
[..]
Maar dat betekent nog tot eind maart alle winkels dicht, alle sport niet mogelijk, horeca dicht, alles dicht. Dat is nog 10 weken!
Sorry hoor, tegen die tijd kun je mij in een mental hospital stoppen. Ik woon alleen en werk thuis, als ik door een avondklok ook geen mensen meer kan zien, kun je mij opvegen.quote:
Klopt maar de user had het over heel werkend NL en dat kan dus nietquote:
Is daar ook rekening gehouden met de Engelse variant en de Thaise en de Duitse en de Surinaamse en de weet ik veel welke landen nog meer een mutatie hebben. Anders begint dat hele riedeltje gewoon weer van voor af aanquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:31 schreef Remco het volgende:
Toch wel redelijk positief verhaal als je de presentatie van van Dissel zo doorkijkt. Eind maart 3 ic opnames per dag is behoorlijk positief.
Zoals Merkel zegt in Duitsland:quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:32 schreef popje het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gezien. Iemand die zijn konijn uitlaat.quote:
Dus jij gaat dan maar van het tegenovergestelde uit?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is geen kritiek verder, maar zolang dat niet onderzocht is kun je er niet vanuit gaan wat mij betreft.
Twijfelen aan JaapGoatquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Is daar ook rekening gehouden met de Engelse variant en de Thaise en de Duitse en de Surinaamse en de weet ik veel welke landen nog meer een mutatie hebben. Anders begint dat hele riedeltje gewoon weer van voor af aan
Dat kan ook mijn konijnentuigjes bestaan ook echt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Sorry meneer de agent, mijn wandelende tak is losgebroken, ben hem kwijt, kijk hier heb ik het lijntje nog
Gelukkig maar dat ze niet naar jou luisteren. Wat een bizar slecht idee.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk serieus wel dat dat op dit moment de enige juiste beslissing is. Hoe kut het ook is. Als het daarna goed geregeld wordt en het RIVM/GGD er bovenop zit hoeven wij hopelijk nooit meer in een lockdown.
Ik wil best nog 10 weken doorbijten om daarna nooit meer in een lockdown te moeten.
Gros werkt niet thuisquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom? Je kan prima overdag naar de winkel en dan een uurtje langer thuiswerken.
De Surinaamse variant schijnt zich weer heeeeeel langzaam te verspreidenquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Is daar ook rekening gehouden met de Engelse variant en de Thaise en de Duitse en de Surinaamse en de weet ik veel welke landen nog meer een mutatie hebben. Anders begint dat hele riedeltje gewoon weer van voor af aan
Er zijn al >3000 mutaties. Daar moet dan allemaal rekening mee worden gehouden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Er zijn altijd jongeren die de randjes opzoeken maar het is natuurlijk niet zo dat alle jongeren iedere avond gaan overnachten bij iemand. Of uberhaupt die mogelijkheid krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:36 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, waarom tot 04:00 ...
Beetje feestende jongeren komen dus voor 20:00 bijelkaar en gaan na 4:00 lam naar huis
Dan pak je de gewone burger en niet één van de problemen aan toch?
Dit. Geen enkel excuus meer na die tien weken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zoals Merkel zegt in Duitsland:
"Wir schaffen das"
En dan mijn mening:
Ik vind het prima als ze dat aanhouden, MAAR, dan moet er wel een duidelijk plan komen hoe we snel uit deze crisis gaan komen, en dan moet het afgelopen zijn met lockdowns.
In de VS (nog) nietquote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag staat mijn gemeente op nr. 2 in de lijst van aantal besmettingen per zoveel personen. Er zijn 269 mensen besmet. Aantal doden 0, aantal in het ziekenhuis 0. Begint het eigenlijk niet echt op een griepje te lijken?
Sommige mensen doen hun man of vrouw ook aan een tuigje.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan ook mijn konijnentuigjes bestaan ook echt.
Klopt, die werkt ook niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De Surinaamse variant schijnt zich weer heeeeeel langzaam te verspreiden
Oh idd, in eerdere communicatie werd gezegd dat dat niet het geval zou zijn. Maar dat was in november ook oid.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:29 schreef popje het volgende:
[..]
Daar wordt een uitzondering voor gemaakt in dat bericht. Maar behalve in Frankrijk geldt in bijna geen enkel land 20:00 als avondklok...
Natuurlijk wel als er een avondklok komt is er ineens een hoop mogelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er zijn altijd jongeren die de randjes opzoeken maar het is natuurlijk niet zo dat alle jongeren iedere avond gaan overnachten bij iemand. Of uberhaupt die mogelijkheid krijgen.
Klopt maar het gaat hier over huisdieren, niet over je vrouw die je aan de ketting hebt in de keuken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sommige mensen doen hun man of vrouw ook aan een tuigje.
Dat.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er zijn altijd jongeren die de randjes opzoeken maar het is natuurlijk niet zo dat alle jongeren iedere avond gaan overnachten bij iemand. Of uberhaupt die mogelijkheid krijgen.
Historie heeft uitgewezen dat dat zo goed als onmogelijk is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zoals Merkel zegt in Duitsland:
"Wir schaffen das"
En dan mijn mening:
Ik vind het prima als ze dat aanhouden, MAAR, dan moet er wel een duidelijk plan komen hoe we snel uit deze crisis gaan komen, en dan moet het afgelopen zijn met lockdowns.
Wie gaat er nou slapen tijdens een feestjequote:Op woensdag 13 januari 2021 09:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Een feestje geven is een, maar niet iedereen heeft de ruimte om 10 personen te laten blijven logeren.
Ik zou dat niet eens willen hebben in mijn huis.
Dit. Zo'n avondklok gaat een enorme impact hebben, terwijl het (voor zover ik kan inschatten) nauwelijks iets gaat helpen tegen de verspreiding. Mensen die 's avonds feesten, die gaan nu al tegen alle adviezen in, zij laten zich echt niet tegenhouden door een avondklok.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:33 schreef quirina het volgende:
Oh en na mijn werk en terugreizen boodschappen doen voor mensen die na zevenen Savonds pas vrij zijn gaat ook lastig worden.
19:00 klaar met werk
19:15 trein, lopen
19:55 boodschappen doen
20:10 illegaal naar huis lopen met je boodschappen
Even voorbeeldje hoor
Alleen hebben wij nu vaccins.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Historie heeft uitgewezen dat dat zo goed als onmogelijk is.
Maar dat is op geen enkele manier te handhaven.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:43 schreef Viv het volgende:
Scherp dan liever de adviezen verder aan voor het ontvangen van bezoek: maximaal 2 personen per week in plaats van per dag, bijvoorbeeld.
Dat gaat nog verder dan een avondklok.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Scherp dan liever de adviezen verder aan voor het ontvangen van bezoek: maximaal 2 personen per week in plaats van per dag, bijvoorbeeld. (Uitgezonderd mantelzorg uiteraard.)
Nu ineens niet?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef Oliver23 het volgende:
Kuipers durft geen voorspellingen te doen voor de aankomende weken
Geen basis voor zwaar restrictieve maatregelen zoals een avondklok dus, aangezien de trend dalend is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef Oliver23 het volgende:
Onacceptabel. De huidige lockdown moet zo snel mogelijk versoepeld worden. Dat was sowieso het doel en moet dat blijven. Je lijkt net te doen alsof de drie weken verlenging niet al volledig rampzalig is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Alleen hebben wij nu vaccins.
Tot eind maart lockdown
Verwachting is dat AstraZeneca (mits goedgekeurd) vanaf ~8 februari ingezet kan worden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Update van het vaccinatieschema:
[ afbeelding ]
Dat kan ie ook niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef Oliver23 het volgende:
Dat is gek. Gisteren nog een prognose van LCPS ontvangen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef Oliver23 het volgende:
Schande!quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verwachting is dat AstraZeneca (mits goedgekeurd) vanaf ~8 februari ingezet kan worden.
Die komen dus van het RIVM stiekemquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is gek. Gisteren nog een prognose van LCPS ontvangen.
Tuurlijk moet het zo snel mogelijk versoepeld worden, maar dat gaat niet gebeuren als er geen ruimte voor is. Als straks wel ruimte ontstaat gaan zij echt wel versoepelen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onacceptabel. De huidige lockdown moet zo snel mogelijk versoepeld worden. Dat was sowieso het doel en moet dat blijven. Je lijkt net te doen alsof de drie weken verlenging niet al volledig rampzalig is.
Belachelijk dat 18-60 jaar met medische indicatie ook al mag. Daardoor gaat het nog weer langer duren voordat de ziekenhuizen ontlast zijnquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Update van het vaccinatieschema:
[ afbeelding ]
Nou kan hij een keer roepen wat hij wilt zonder consequenties en dan durft hij niet....quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef Oliver23 het volgende:
Handhaven gebeurt toch nauwelijks en vooral als signaal. Niet voor niets dat elk weekend wordt opgesomd welk feest waar is opgebroken door de politie. Terwijl hier de panna-parken vol staan met jongeren die echt niet meer op school zitten die gewoon op een kluitje staan te etteren zonder dat er iets aan wordt gedaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Waar kijk ik naar? Wat wordt er bedoeld met meldingen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Reden voor avondklok (avondverkeer onder jongeren ontmoedigen):
[ afbeelding ]
Komt dit van Kuipers?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Ok, maar daar ben jij het blijkbaar niet mee eens. Overigens valt er over de 'ruimte' best te twisten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tuurlijk moet het zo snel mogelijk versoepeld worden, maar dat gaat niet gebeuren als er geen ruimte voor is. Als straks wel ruimte ontstaat gaan zij echt wel versoepelen.
Zo snel mogelijk? Dat zal iig dan niet in maart zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onacceptabel. De huidige lockdown moet zo snel mogelijk versoepeld worden. Dat was sowieso het doel en moet dat blijven. Je lijkt net te doen alsof de drie weken verlenging niet al volledig rampzalig is.
Zoals ik het begrepen heb heeft Van Dissel onlangs een presentatie gehouden over de Britse variant en was hij hier zéér bezorgd over.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:49 schreef Scrummie het volgende:
De angst voor die Britse variant zit er wel goed in bij Kuipers en co.
De groep waar mijn zoon onder valt (verstandelijk beperkten in een instelling) blijft wel in hetzelfde tijdsslot staan gelukkig nog steeds, eind januari of februari. Ik heb nog niks gehoord dus we gaan het zien.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Belachelijk dat 18-60 jaar met medische indicatie ook al mag. Daardoor gaat het nog weer langer duren voordat de ziekenhuizen ontlast zijn
Oh shit, dan ben ik al zo aan de beurt. 57.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Belachelijk dat 18-60 jaar met medische indicatie ook al mag. Daardoor gaat het nog weer langer duren voordat de ziekenhuizen ontlast zijn
Nee, dit is de presentatie van Van Dissel. Sorry voor de spoilers.quote:
Dat zou echt top nieuws zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verwachting is dat AstraZeneca (mits goedgekeurd) vanaf ~8 februari ingezet kan worden.
Een avondklok omdat er onder een jongeren, 18-24 jaar (6% van de bevolking?), een kleine stijging is? Heeft het er niet gewoon mee te maken dat de jongeren in de kerstvakantie bij hun ouders zaten en nu weer zijn teruggekeerd naar de stad of waar ze ook wonen? Is het überhaupt significant genoeg om te zeggen dat er sprake is van toename van besmettingen in die leeftijdsgroep?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Zit nou niet voor de zoveelste keer woorden in mijn mond te leggen. Echt behoorlijk vervelend.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, maar daar ben jij het blijkbaar niet mee eens. Overigens valt er over de 'ruimte' best te twisten.
Klopt maar een deel wel waardoor het niet zo is dat heel werkend NL op 1 moment gaat winkelen wat de gebruiker schreefquote:
Benieuwd naar een 1/n-vingertje-omlaag-draadje van een RedTeam'er dat gaat zeggen dat asymptomatische gevallen 'net zo goed' mensen kunnen besmetten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dit is de presentatie van Van Dissel. Sorry voor de spoilers.
Hier nog een:
[ afbeelding ]
Kans op besmetting door een symptomatisch geval is ruim 4x zo groot als door een asymptomatisch geval.
Ginny is alweer bezig op Twitter over de scholen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Benieuwd naar een 1/n-vingertje-omlaag-draadje van een RedTeam'er dat gaat zeggen dat asymptomatische gevallen 'net zo goed' mensen kunnen besmetten.
Dat klopt dan toch ook?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Benieuwd naar een 1/n-vingertje-omlaag-draadje van een RedTeam'er dat gaat zeggen dat asymptomatische gevallen 'net zo goed' mensen kunnen besmetten.
Neu maar je drukt wel het hele segment 1900-22:00 in 19:00-19:45.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar een deel wel waardoor het niet zo is dat heel werkend NL op 1 moment gaat winkelen wat de gebruiker schreef
Ik hoef dat AZ vaccine iig niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:01 schreef D_A het volgende:
Geld > bezorgdheidquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:56 schreef 4-elements het volgende:
Als ze echt zo bezorgd zijn over de Britse variant, hadden ze er alles aan moeten doen om verspreiding te voorkomen. Maar dat hebben ze niet gedaan. Pas weken later komen ze met een onderzoek in Lansingerland naar de verspreiding (en niet eens om de verspreiding zelf te voorkomen, maar om te zien hoe zo'n verspreiding werkt). Ondertussen worden passagiers uit de UK niet gecontroleerd bij aankomst.
Waarom gaat het daardoor langer duren voordat de ziekenhuizen ontlast zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zijn de huidige adviezen ook niet, die van maximaal 2 per dag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat is op geen enkele manier te handhaven.
Doe toch eens rustig, opgewonden standjequote:Op woensdag 13 januari 2021 09:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zit nou niet voor de zoveelste keer woorden in mijn mond te leggen. Echt behoorlijk vervelend.
Tuurlijk ben ik het eens met versoepelingen als daar ruimte voor is. Het OMT geeft zelf aan dat ze niet verwachten voor maart te kunnen versoepelen en daar ging de discussie om. Je komt weer mbinnen in een discussie vallen en gaat meteen op de man spelen zonder dat je enige vorm van context meeneemt.
Daar reageer ik op. Heeft niets te maken met op de man spelen, dit is wat je zelf zegt.quote:Ik wil best nog 10 weken doorbijten om daarna nooit meer in een lockdown te moeten.
Nee. Veel minder goed.quote:
Maar gaat alles in één keer open of wordt het stapsgewijs en met bepaalde restricties....quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:32 schreef popje het volgende:
[..]
Ze lijken hier vooral het laaghangend fruit te pakken. Wat jochies in een groepje die het leuk vinden om Ferrari's te fotograferen en maar weinig kwaad doen, die krijgen een boete (wat ik trouwens wat dubieus vind, de situatie van corona wordt aangegrepen om een ongerelateerd issue aan te pakken). Hangtuig dat al jaren voor overlast, vernieling zorgt en nu openlijk schijt heeft aan alle regels? "We gaan in gesprek". "Escalatie voorkomen". Blabla...quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Handhaven gebeurt toch nauwelijks en vooral als signaal. Niet voor niets dat elk weekend wordt opgesomd welk feest waar is opgebroken door de politie. Terwijl hier de panna-parken vol staan met jongeren die echt niet meer op school zitten die gewoon op een kluitje staan te etteren zonder dat er iets aan wordt gedaan.
https://www.tweedekamer.n(...)_13_januari_2021.pdfquote:3 IC-opnames: 30 maart
Zo'n proefschrift in verzinkunde schrijft zichzelf niet he.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ginny is alweer bezig op Twitter over de scholen.
Nee want men kan ook eerder winkelen. Je doet alsof nu de mensen die om 8 uur winkelen niet nu om 11 uur ook zouden kunnen...quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neu maar je drukt wel het hele segment 1900-22:00 in 19:00-19:45.
Kijk dan eerst waar ik op reageer. Het was een reactie op dat het OMT (en van Dissel) zei dat de kans groot is dat men niet kan versoepelen voor maart. Toen zei een user dat die dat niet zag zitten en mijn reactie was "ik wil best nog tien weken doorbijten als het daarna niet meer gebeurt".quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Doe toch eens rustig, opgewonden standje
Je zegt dit:
[..]
Daar reageer ik op. Heeft niets te maken met op de man spelen, dit is wat je zelf zegt.
Maak jezelf niets wijs, die avondklok wordt volgende week gewoon ingevoerd. Zoveel was gisteren wel duidelijk toch?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geen basis voor zwaar restrictieve maatregelen zoals een avondklok dus, aangezien de trend dalend is.
Laat deze man alsjeblieft stoppen met dingen zeggen over waar hij geen verstand van heeft. Hij beschrijft ook een probleem dat niet bestaatquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef Oliver23 het volgende:
Kuipers: ''Vaccins niet te lang laten liggen, er moet versnelling inkomen''
quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef byah het volgende:
Als dit het doel is, dan is dit de datum
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)_13_januari_2021.pdf
Dat schreef je toch niet?quote:
Dat lijkt me goed toch?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Nog eentje dan. De rest horen jullie straks van Jaap.
Mensen die getest worden ihkv BCO testen ook in toenemende mate positief.
[ afbeelding ]
Omdat voor zover ik kan zien die groep nauwelijks invloed heeft op de ziekenhuisbezetting.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:57 schreef 297534 het volgende:
[..]
Waarom gaat het daardoor langer duren voordat de ziekenhuizen ontlast zijn?
Waarom zou dat goed zijn? Het laat volgens mij zien dat men zich ook thuis in toenemende mate minder goed aan de restricties houdt.quote:
Ja en ik ben het daar niet mee eens, dat kun je toch gewoon lezen? Doe toch eens rustig.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kijk dan eerst waar ik op reageer. Het was een reactie op dat het OMT (en van Dissel) zei dat de kans groot is dat men niet kan versoepelen voor maart. Toen zei een user dat die dat niet zag zitten en mijn reactie was "ik wil best nog tien weken doorbijten als het daarna niet meer gebeurt".
Liever dat dan dat ze over twee weken versoepelen om daarna over twee weken weer 8 weken dicht te moeten.
Waarom niet? Tot nu toe 0 mensen na AZ opgenomen in ziekenhuis.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:57 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik hoef dat AZ vaccine iig niet.
Ik acht die kans ook bijna 100% en 8 uur lijkt mij dan ook logisch.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maak jezelf niets wijs, die avondklok wordt volgende week gewoon ingevoerd. Zoveel was gisteren wel duidelijk toch?
Dat hoeft niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom zou dat goed zijn? Het laat volgens mij zien dat men zich ook thuis in toenemende mate minder goed aan de restricties houdt.
Je proefde de irritatie bij Kuipersquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef Remco het volgende:
Van Haga heeft de onderzoeken die hem bevallen er weer tussen uit gepikt.
Ik acht de kans 0%. de burgemeesters, handhavers en politie zullen enorm dwarsliggenquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik acht die kans ook bijna 100% en 8 uur lijkt mij dan ook logisch.
Volgens dat bericht kunnen asymptotische mensen een stuk minder goed mensen besmetten toch.quote:
Is een advies (gelukkig). Als de cijfers sneller dalen dan verwacht, verwacht ik eerdere versoepelingen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef byah het volgende:
Als dit het doel is, dan is dit de datum
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)_13_januari_2021.pdf
Ah.. ik interpreteerde net zo goed andersquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens dat bericht kunnen asymptotische mensen een stuk minder goed mensen besmetten toch.
Dus “net zo goed” klopt niet.
Dan zijn ze nog aan het werk. Gros van de winkelaars na 19:00 zal dat doen omdat ze overdag verplichtingen hebben. Die hebben straks nog maar een uurtje.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee want men kan ook eerder winkelen. Je doet alsof nu de mensen die om 8 uur winkelen niet nu om 11 uur ook zouden kunnen...
Zou kunnen. Dat is het lastige met relatieve waarden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hoeft niet.
Mensen hebben minder contacten en daardoor is BCO effectiever.
Oh dat zie ik nu pas.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah.. ik interpreteerde net zo goed anders
Het OMT heeft nu al drie keer een avondklok geadviseerd. Als Rutte zich daarachter had willen verschuilen had hij dat allang kunnen doen. Overigens is het niet Rutte die een avondklok tegenhoudt, maar minister als Grapperhaus.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het wordt zo langzamerhand een kunstje dat Rutte naar believen kan inzetten, en zich dan altijd kan verschuilen achter een OMT-advies. Het is niet mijn idee, die avondklok, moet van het OMT. En die zijn verder nergens verantwoording aan schuldig.
Dat is niet zo, maar ook als dat wel zo zou zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat voor zover ik kan zien die groep nauwelijks invloed heeft op de ziekenhuisbezetting.
Volgens mij noemde lubach dat van haga in zijn fabeltjesfuik zit bij zondag met lubachquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef Remco het volgende:
Van Haga heeft de onderzoeken die hem bevallen er weer tussen uit gepikt.
Kun je dat laten zien? Laatste cijfers die ik zag gaven aan dat er nauwelijks mensen onder de 60 in het ziekenhuis liggen, relatief gezien.quote:
Met effectiever bedoel ik dat ze nu meer contacten daadwerkelijk kunnen vinden en benaderen, omdat personen minder contacten hebben, en deze vaak ook goed herinneren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zou kunnen. Dat is het lastige met relatieve waarden.
Dus bv.
Situatie A: 5 man over de vloer, 3 testen positief (= 60%)
Situatie B: 3 man over de vloer, 2 testen positief (= 67%)
Zoiets?
Dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan zijn ze nog aan het werk. Gros van de winkelaars na 19:00 zal dat doen omdat ze overdag verplichtingen hebben. Die hebben straks nog maar een uurtje.
Wacht maar af
Maar gaan ze dat dan ook doen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.
Alsvoorbeeld: in de spits in de files in 2019 was 25% van de mensen op de weg voor plezieruitjes wat ook prima later zou kunnen.
Ik geloof er niks van dat alle mensen na 19 uur niet eerder boodschappen kunnen doen.
Dat lijkt me sterk. Nauwe contacten zijn geen willekeurige treinreizigers. Ik mag ervan uitgaan dat men echt nog wel weet wie er op bezoek is geweest thuis.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Met effectiever bedoel ik dat ze nu meer contacten daadwerkelijk kunnen vinden en benaderen, omdat personen minder contacten hebben, en deze vaak ook goed herinneren.
Je hoeft niet iedere dag boodschappen te doen. Je kunt prima op zaterdagavond op een rustig tijdstip voor de hele week boodschappen doen. Men wil gewoon niet, dat is wat anders.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
Gros van de winkelaars na 19:00 zal dat doen omdat ze overdag verplichtingen hebben.
Mensen die niet meteen na het instappen eerst alle medereizigers een stevige knuffel geven.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nauwe contacten zijn geen willekeurige treinreizigers.
Nu wel ja.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Nauwe contacten zijn geen willekeurige treinreizigers. Ik mag ervan uitgaan dat men echt nog wel weet wie er op bezoek is geweest thuis.
Overigens testen ook huisgenoten veel vaker positief. Dat heeft niet zoveel met effectief BCO te maken.
Ja, dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hoeft niet iedere dag boodschappen te doen. Je kunt prima op zaterdagavond op een rustig tijdstip voor de hele week boodschappen doen. Men wil gewoon niet, dat is wat anders.
Alsof het op zaterdagavond zo rustig is, zeker als die avondklok er komtquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hoeft niet iedere dag boodschappen te doen. Je kunt prima op zaterdagavond op een rustig tijdstip voor de hele week boodschappen doen. Men wil gewoon niet, dat is wat anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |