Dat effect gaan we waarschijnlijk het snelste zien in Israël en UK.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op zich zou dat vrij snel merkbaar moeten zijn zodra je die groepen gevaccineerd hebt en daar kun je dan beleid op maken, lijkt mij. En ik hoop dat het zo werkt.
Toch hebben veel mensen nu voor een tweede of derde keer corona.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Bron? Antistoffen en T-cellen houden langdurig aan. Anders zou vaccinatie ook volkomen zinloos zijn.
bron?quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Toch hebben veel mensen nu voor een tweede of derde keer corona.
Graag een bron hiervoor, want Jaap v Dissel (JaapGod) zei een tijdje geleden nog dat herbesmettingen vrij zeldzaam zijn en vooral voorkomen met mensen die problemen hebben met hun immuunsysteem.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Maar die groep van kwetsbaren zorgen wel voor verreweg het grootste aandeel. Natuurlijk worden er ook anderen ziek van, maar dan kom je echt op het punt dat de maatregelen niet meer opwegen tegen het risico/drukte binnen de ziekenhuizen. Vrijwel iedereen die ik ken tolereert de maatregelen enkel omdat de ziekenhuizen anders overstromen. Het is nooit ons doel geweest om elke besmetting of elke dood te voorkomen. Mag toch echt hopen dat dat niet opeens veranderd. Het draagvlak voor extreme maatregelen verlies je gewoon als de risico groepen gevaccineerd zijn. Of de kans hebben gehad in ieder geval. Dan word het tijd voor solidariteit richting de rest van de bevolking. Voor de bedrijven die omvallen, voor de mensen die al hun inkomsten hebben verloren, voor de mensen die vereenzaamt zijn, voor de mensen die een tijd lang hun leven op stil hebben gezet voor een virus dat hun amper raakt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de kwetsbare groepen die ziek worden en in het ziekenhuis belanden. Dat zijn degenen die de ernstigste gevolgen ondervinden maar dat beperkt de impact van covid op de maatschappij an sich niet.
Er zijn wereldwijd maar een handvol gevallen bekend hiervan. Op tientallen miljoenen infecties.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Sommige kinderen hebben ook meerdere keren waterpokken gehad, terwijl ik en over de 90% van de anderen het maar 1x heeft gekregen of kan krijgen. Niet ieder immuunsysteem werkt even goed bij iedere kwaal.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat is je bron dat er enorme aantallen herbesmettingen zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:20 schreef quirina het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele logische reden waarom de Nederlandse regering een harde lockdown zou voortzetten als de cijfers daar geen aanleiding meer toe geven als vaccinaties een dergelijk effect hebben. Integendeel zelfs.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar die groep van kwetsbaren zorgen wel voor verreweg het grootste aandeel. Natuurlijk worden er ook anderen ziek van, maar dan kom je echt op het punt dat de maatregelen niet meer opwegen tegen het risico/drukte binnen de ziekenhuizen. Vrijwel iedereen die ik ken tolereert de maatregelen enkel omdat de ziekenhuizen anders overstromen. Het is nooit ons doel geweest om elke besmetting of elke dood te voorkomen. Mag toch echt hopen dat dat niet opeens veranderd. Het draagvlak voor extreme maatregelen verlies je gewoon als de risico groepen gevaccineerd zijn. Of de kans hebben gehad in ieder geval. Dan word het tijd voor solidariteit richting de rest van de bevolking. Voor de bedrijven die omvallen, voor de mensen die al hun inkomsten hebben verloren, voor de mensen die vereenzaamt zijn, voor de mensen die een tijd lang hun leven op stil hebben gezet voor een virus dat hun amper raakt.
Pessimistisch wel. Maar niet te pessimistisch, ik zie dat ook best gebeuren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:18 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
En toen kwam er opeens een nieuwe variant op de proppen waartegen het vaccin niet werkt. En dan gooien ze de boel weer dicht. Of ben ik nu te pessimistisch?
Nee maar die groep valt in het niet bij de kwetsbaren en voor honderdtallen in het ziekenhuis hou je de maatschappij niet dicht, voor duizendtallen wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zijn niet alleen de kwetsbare groepen die ziek worden en in het ziekenhuis belanden. Dat zijn degenen die de ernstigste gevolgen ondervinden maar dat beperkt de impact van covid op de maatschappij an sich niet.
Ik hoop hetquote:Op woensdag 13 januari 2021 00:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie geen enkele logische reden waarom de Nederlandse regering een harde lockdown zou voortzetten als de cijfers daar geen aanleiding meer toe geven als vaccinaties een dergelijk effect hebben. Integendeel zelfs.
Precies dus mocht vaccinatie van die groepen een groot effect hebben op ziekenhuis opnames dan zal dat ongetwijfeld in het beleid vertaald worden op korte termijn, zoals ik al zei, ik zie geen enkele reden waarom deze regering dat niet zou doen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:27 schreef popje het volgende:
[..]
Nee maar die groep valt in het niet bij de kwetsbaren en voor honderdtallen in het ziekenhuis hou je de maatschappij niet dicht, voor duizendtallen wel.
Juist daarom moet je juist voor deze groepen extra veel gas geven op vaccinaties om ze zo snel mogelijk er in te krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies dus mocht vaccinatie van die groepen een groot effect hebben op ziekenhuis opnames dan zal dat ongetwijfeld in het beleid vertaald worden op korte termijn, zoals ik al zei, ik zie geen enkele reden waarom deze regering dat niet zou doen.
Daarom hoop ik ook dat 18-60 met medische achtergrond (1.8 milj Nederlanders) gevaccineerd gaan worden voordat mensen zonder medische achtergrond aan de beurt zijn. Die 1.8 miljoen kan als in Q1 klaar zijn als AZ genoeg levert.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Juist daarom moet je juist voor deze groepen extra veel gas geven op vaccinaties om ze zo snel mogelijk er in te krijgen.
Ik denk zelf dat je eerst de zorg moet doen maar wel die groepen meteen daarna.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Juist daarom moet je juist voor deze groepen extra veel gas geven op vaccinaties om ze zo snel mogelijk er in te krijgen.
Het fluctueert nogal flink, vandaag en gisteren viel best mee.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Mijn hoop dat de basisscholen de 25e weer open kunnen zet ik maar weer even op een laag pitje..
Britse mutatie van coronavirus rukt snel op in Ierland
Het aantal nieuwe coronabesmettingen in Ierland loopt snel op. De Britse variant van het virus, die besmettelijker zou zijn, is daar in bijna de helft van de positieve gevallen aangetroffen.
In Ierland is de infectiegraad in de afgelopen drie weken vertienvoudigd tot bijna 1.300 gevallen per 100.000 inwoners, wat mede wordt toegeschreven aan de Britse virusmutatie.
https://www.nu.nl/coronav(...)land.html?redirect=1
Die groep is sowieso aan de beurt voor de "massa" aan de beurt komt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Daarom hoop ik ook dat 18-60 met medische achtergrond (1.8 milj Nederlanders) gevaccineerd gaan worden voordat mensen zonder medische achtergrond aan de beurt zijn. Die 1.8 miljoen kan als in Q1 klaar zijn als AZ genoeg levert.
Zou je inderdaad hopen... maar kijk maar eens naar de vaccinatiestrategie:quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die groep is sowieso aan de beurt voor de "massa" aan de beurt komt.
Klopt toch aardig? Eerst zorg, dan medische indicatie, daarna ouderen die gezond zijn etc.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zou je inderdaad hopen... maar kijk maar eens naar de vaccinatiestrategie:
[ afbeelding ]
Ja dit. De druk op de zorg was altijd hét argument voor de maatregelen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel een punt. Als we deze maatregelen enkel hebben vanwege de zorg (en zo hebben ze het wel gebracht maandenlang) dan is het raar dat ze maatregelen willen gaan rekken - ook als de risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn. En dan zou je ergens ook verwachten dat ze het echt heel goed regelen dat die risico groepen als eerste aan de beurt zijn. Des te eerder kan je versoepelen.
Er zit ook heel veel politiek verstopt in zo'n schema denk ik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Zou je inderdaad hopen... maar kijk maar eens naar de vaccinatiestrategie:
[ afbeelding ]
Het start moment is prima, maar in de strategie het eindpunt hetzelfde ongeveer te hebben in de groep 18-60 jarigen met en zonder medische achtergrond klopt niet. Ik snap niet waarom ze niet de 18-60 jarigen zonder medische achtergrond vaccineren als de groep met medische achtergrond klaar is. Stel we krijgen geen 4.5mil maar 3.6 mil in Q1, dan hebben we genoeg om die hele groep te vaccineren in mum van tijd. Dan kan de groep zonder medische achtergrond even wachten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt toch aardig? Eerst zorg, dan medische indicatie, daarna ouderen die gezond zijn etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |