abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:05:01 #31
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197376501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:02 schreef Elan het volgende:

[..]

September voor het eerst en pas 2 maanden later ging het los, dat zou verklaren waarom het hier nog relatief rustig is nu.
Ja, dus de angst ervoor is wel terecht m.i.

Hopelijk met de verspreiding van het vaccin dat het hier de komende maanden net op tijd wordt uitgedoofd. In ieder geval voor de kwetsbare groepen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_197376507
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Qua vaccinaties. Ja.
Beetje druk op de ketel houden.
Ja zoals ik met collega's doe, beetje challengen, anders komt er niet altijd de gewenste voortgang.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197376526
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat hadden ze dan wel geweten. In Londen is het inmiddels de dominante variant, wij zitten volgens Hugo op 2-5 % die die extra besmettelijke variant draagt.
In het VK werd heel veel gesequenced, dat deden ze hier bijna niet. Volgens mij nog steeds vrij weinig.
pi_197376538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

In het VK werd heel veel gesequenced, dat deden ze hier bijna niet. Volgens mij nog steeds vrij weinig.
Klopt. omdat het ook een vrij kostbare acquisitie is, en niet altijd evenveel nut heeft.
We gingen (gepland) al meer doen overigens.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197376554
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:03 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Toevallig had ik het hier met @:viv over laatst.

Vanaf de eerste ldag van de eerste lockdown was het echt belachelijk mooi weer. Bijna dagelijks een zonnetje, blauwe hemel, heerlijke temperaturen. Hebben toen de hele tijd buiten kunnen zitten, ook met bezoek. BBQ aan, biertje er bij, beetje klussen in de tuin ....

Nu is het inderdaad donker, koud, nat ... en het duurt ook nog eens langer zonder dat wij echt een heel goed effect zien. Dat zal zeker wel bij een flink deel van de bevolking negatief effect hebben.

Heb het zelf ook wel iets zwaarder, maar van de andere kant ook weer niet. Ergste vond ik om mijn vakantie af te zeggen .... maar goed als dat het enige is qua "schade" voor mij en mijn gezin dan mag ik iemand wel op mijn blote knietjes bedanken denk ik, dus ik klaag maar niet :D
Het komt denk ik ook omdat we er al 10 maanden in zitten.
Het is voor veel mensen ook nooit weg geweest. Ik gedraag me al vanaf februari tot nu hetzelfde. Heel sober tov eerst.

In die zin ben ik wel jaloers op veel mensen die klagen omdat de regels voor sommigen vooral irritant zijn omdat ze zich ook geen zorgen over het virus zelf maken.
pi_197376558
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Klopt, niet op grote schaal.
Ben heel benieuwd wat er uit dat onderzoek komt in Lansingerland.
blablablabla
pi_197376572
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Holy moly.... |:(
Hij heeft ergens wel een punt. Als we deze maatregelen enkel hebben vanwege de zorg (en zo hebben ze het wel gebracht maandenlang) dan is het raar dat ze maatregelen willen gaan rekken - ook als de risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn. En dan zou je ergens ook verwachten dat ze het echt heel goed regelen dat die risico groepen als eerste aan de beurt zijn. Des te eerder kan je versoepelen.
pi_197376596
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij heeft ergens wel een punt. Als we deze maatregelen enkel hebben vanwege de zorg (en zo hebben ze het wel gebracht maandenlang) dan is het raar dat ze maatregelen willen gaan rekken - ook als de risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn. En dan zou je ergens ook verwachten dat ze het echt heel goed regelen dat die risico groepen als eerste aan de beurt zijn. Des te eerder kan je versoepelen.
Het zijn niet alleen de kwetsbare groepen die ziek worden en in het ziekenhuis belanden. Dat zijn degenen die de ernstigste gevolgen ondervinden maar dat beperkt de impact van covid op de maatschappij an sich niet.
pi_197376620
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja klopt, het was altijd "De zorg" wordt overladen, die druk moet omlaag tot xx gevallen per dag.
Maar als je dan straks de zorgmedewerkers, mantelzorgers, bewoners van woonzorgcentra, kwetsbaren, en 60+ hebt gevaccineerd, dan vraag ik mij echt af wat er nog overblijft van de zorgdruk.

Dat het dan nog 3-6 maanden duurt om de rest te vaccineren zou geen reden mogen zijn alle beperkingen er volle bak in te houden en alles te blijven verbieden.
pi_197376637
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:03 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Toevallig had ik het hier met @:viv over laatst.

Vanaf de eerste ldag van de eerste lockdown was het echt belachelijk mooi weer. Bijna dagelijks een zonnetje, blauwe hemel, heerlijke temperaturen. Hebben toen de hele tijd buiten kunnen zitten, ook met bezoek. BBQ aan, biertje er bij, beetje klussen in de tuin ....

Nu is het inderdaad donker, koud, nat ... en het duurt ook nog eens langer zonder dat wij echt een heel goed effect zien. Dat zal zeker wel bij een flink deel van de bevolking negatief effect hebben.

Heb het zelf ook wel iets zwaarder, maar van de andere kant ook weer niet. Ergste vond ik om mijn vakantie af te zeggen .... maar goed als dat het enige is qua "schade" voor mij en mijn gezin dan mag ik iemand wel op mijn blote knietjes bedanken denk ik, dus ik klaag maar niet :D
Het komt denk ik ook omdat we er al 10 maanden in zitten.
Het is voor veel mensen ook nooit weg geweest. Ik gedraag me al vanaf februari tot nu hetzelfde. Heel sober tov eerst.

In die zin ben ik wel jaloers op veel mensen die klagen omdat de regels voor sommigen vooral irritant zijn omdat ze zich ook geen zorgen over het virus zelf maken.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt, niet op grote schaal.
Ben heel benieuwd wat er uit dat onderzoek komt in Lansingerland.
Toch vallen de cijfers tot dusver wel mee daar. Je zou denken dat je dat ook zou zien stijgen anders.
pi_197376647
Ik denk dat het niet vlot genoeg zal gaan met de vaccins. Ook nu met die vacinatievoordringers gaat het langer duren dat groepen die het nodig hebben later aan de beurt zijn.
over twee weken willen ze na twee weken onderzoek de scholen en kinderopvang weer openen en die mensen moeten dan zonder beschermend vaccin ook nog eens hun werk doen. Laat ze nog dicht totdat ze aan de beurt zijn voor een prik.
Waarom zijn er onvoldoende vaccins?
Waarom zijn ze niet tijdig goedgekeurd?
Waarom laten ze toe dat er voorgedrongen wordt?
Waarom worden verzorgers in bejaardenhuizen later gevaccineerd, je krijgt nu hetzelfde als toen met die mondkapjes. Ouderen sterven binnenkort weer als vliegen.
Ik las gisteren een artikel over een 16 jarige met astma die geen vaccin mag terwijl hij wel onder een risicogroep valt.
Ouderen die thuis wonen krijgen ook weer later een prik, mantelzorgers weer niet.

Nee mensen we gaan geen makkelijke tijd tegemoet, het gaat nog heel erg worden let maar op.
pi_197376657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zijn niet alleen de kwetsbare groepen die ziek worden en in het ziekenhuis belanden. Dat zijn degenen die de ernstigste gevolgen ondervinden maar dat beperkt de impact van covid op de maatschappij an sich niet.
Kom op man. Als alle jonge gezonde mensen besmet raken dan heb je hoogstens een paar 100 opnames in totaal, corona is onschuldig voor ze. De jongeren hebben ook al behoorlijk wat immuniteit opgebouwd wat het zou moeten afremmen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197376676
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja klopt, het was altijd "De zorg" wordt overladen, die druk moet omlaag tot xx gevallen per dag.
Maar als je dan straks de zorgmedewerkers, mantelzorgers, bewoners van woonzorgcentra, kwetsbaren, en 60+ hebt gevaccineerd, dan vraag ik mij echt af wat er nog overblijft van de zorgdruk.

Dat het dan nog 3-6 maanden duurt om de rest te vaccineren zou geen reden mogen zijn alle beperkingen er volle bak in te houden en alles te blijven verbieden.
Op zich zou dat vrij snel merkbaar moeten zijn zodra je die groepen gevaccineerd hebt en daar kun je dan beleid op maken, lijkt mij. En ik hoop dat het zo werkt.
pi_197376677
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Kom op man. Als alle jonge gezonde mensen besmet raken dan heb je hoogstens een paar 100 opnames in totaal, corona is onschuldig voor ze. De jongeren hebben ook al behoorlijk wat immuniteit opgebouwd wat het zou moeten afremmen.
Immuniteit is maar tijdelijk he.
pi_197376684
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En toen kwam er opeens een nieuwe variant op de proppen waartegen het vaccin niet werkt. En dan gooien ze de boel weer dicht. Of ben ik nu te pessimistisch?
pi_197376686
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:17 schreef quirina het volgende:

[..]

Dat is nog niet vastgesteld en er is tot op heden geen reden om dat aan te nemen.
pi_197376688
quote:

[..]

Misschien net zo tijdelijk als vaccins, gewoonweg omdat we het nog niet weten.
pi_197376694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:18 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

En toen kwam er opeens een nieuwe variant op de proppen waartegen het vaccin niet werkt. En dan gooien ze de boel weer dicht. Of ben ik nu te pessimistisch?
Leg de gedachtengang daarachter eens uit, waarom zouden "ze" dat doen? Wat is het belang van "ze" daarmee?
pi_197376696
quote:

[..]

Bron? Antistoffen en T-cellen houden langdurig aan. Anders zou vaccinatie ook volkomen zinloos zijn.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:19:58 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197376705
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:15 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat het niet vlot genoeg zal gaan met de vaccins. Ook nu met die vacinatievoordringers gaat het langer duren dat groepen die het nodig hebben later aan de beurt zijn.
die voordringers hebben zoveel effect niet al is het wel vervelend, het gaat om de leveringen en dan vooral van de nog niet goedgekeurde vaccins om het vlot te laten verlopen.
pi_197376707
En je weet ook niet wat de vaccins nog allemaal aan bijwerkingen geven.
Misschien krijg je er wel onvruchtbaarheid of kanker door in 10 jaar.
pi_197376713
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Op zich zou dat vrij snel merkbaar moeten zijn zodra je die groepen gevaccineerd hebt en daar kun je dan beleid op maken, lijkt mij. En ik hoop dat het zo werkt.
Dat effect gaan we waarschijnlijk het snelste zien in Israël en UK.
pi_197376716
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Bron? Antistoffen en T-cellen houden langdurig aan. Anders zou vaccinatie ook volkomen zinloos zijn.
Toch hebben veel mensen nu voor een tweede of derde keer corona.
pi_197376720
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:20 schreef quirina het volgende:

[..]

bron?
pi_197376733
quote:

[..]

Graag een bron hiervoor, want Jaap v Dissel (JaapGod) zei een tijdje geleden nog dat herbesmettingen vrij zeldzaam zijn en vooral voorkomen met mensen die problemen hebben met hun immuunsysteem.
pi_197376750
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar die groep van kwetsbaren zorgen wel voor verreweg het grootste aandeel. Natuurlijk worden er ook anderen ziek van, maar dan kom je echt op het punt dat de maatregelen niet meer opwegen tegen het risico/drukte binnen de ziekenhuizen. Vrijwel iedereen die ik ken tolereert de maatregelen enkel omdat de ziekenhuizen anders overstromen. Het is nooit ons doel geweest om elke besmetting of elke dood te voorkomen. Mag toch echt hopen dat dat niet opeens veranderd. Het draagvlak voor extreme maatregelen verlies je gewoon als de risico groepen gevaccineerd zijn. Of de kans hebben gehad in ieder geval. Dan word het tijd voor solidariteit richting de rest van de bevolking. Voor de bedrijven die omvallen, voor de mensen die al hun inkomsten hebben verloren, voor de mensen die vereenzaamt zijn, voor de mensen die een tijd lang hun leven op stil hebben gezet voor een virus dat hun amper raakt.
pi_197376752
quote:

[..]

Er zijn wereldwijd maar een handvol gevallen bekend hiervan. Op tientallen miljoenen infecties.
pi_197376753
quote:

[..]

Sommige kinderen hebben ook meerdere keren waterpokken gehad, terwijl ik en over de 90% van de anderen het maar 1x heeft gekregen of kan krijgen. Niet ieder immuunsysteem werkt even goed bij iedere kwaal.
pi_197376768
quote:

[..]

Wat is je bron dat er enorme aantallen herbesmettingen zijn?
https://www.nu.nl/coronav(...)g-coronacijfers.html
pi_197376777
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar die groep van kwetsbaren zorgen wel voor verreweg het grootste aandeel. Natuurlijk worden er ook anderen ziek van, maar dan kom je echt op het punt dat de maatregelen niet meer opwegen tegen het risico/drukte binnen de ziekenhuizen. Vrijwel iedereen die ik ken tolereert de maatregelen enkel omdat de ziekenhuizen anders overstromen. Het is nooit ons doel geweest om elke besmetting of elke dood te voorkomen. Mag toch echt hopen dat dat niet opeens veranderd. Het draagvlak voor extreme maatregelen verlies je gewoon als de risico groepen gevaccineerd zijn. Of de kans hebben gehad in ieder geval. Dan word het tijd voor solidariteit richting de rest van de bevolking. Voor de bedrijven die omvallen, voor de mensen die al hun inkomsten hebben verloren, voor de mensen die vereenzaamt zijn, voor de mensen die een tijd lang hun leven op stil hebben gezet voor een virus dat hun amper raakt.
Ik zie geen enkele logische reden waarom de Nederlandse regering een harde lockdown zou voortzetten als de cijfers daar geen aanleiding meer toe geven als vaccinaties een dergelijk effect hebben. Integendeel zelfs.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2021 00:25:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')