abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197376302

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_197376313
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:47 schreef Tijger_m het volgende: [..] Graag zelfs. COR dichtgooien omdat het hele covid verhaal voorbij is zou mij een eer zijn.
Laten we dat moment groots vieren hier op Fok! Ik weet nog die die geopend werd, twijfel of het wel nodig was.
pi_197376320
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:49 schreef Elan het volgende:

[..]

:D

Zou COR over een jaar vanaf nu nog open zijn?
Ja, maar dan om te bespreken hoe we de politici en ambtenaren die verantwoordelijk zijn geweest voor dit desastreuze beleid te berechten.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:54:10 #4
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197376327
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:53 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Ja, maar dan om te bespreken hoe we de politici en ambtenaren die verantwoordelijk zijn geweest voor dit desastreuze beleid te berechten.
:')
pi_197376328
We waren met zn allen door het slotje aan 't posten :O

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:51 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Als ze zouden zeggen BAM 8 weken dicht, geen gezeik, mond houden en gaan dan zou iedereen op hun teentjes getrapt zijn.

Ze kijken gewoon netjes iederen 2-3 weken of het minder kan of dat het nog strenger moet. Echt helemaal niks mee wat mij betreft.
Ik zou iedere 2 weken een persmoment wel fijn vinden, waarin ze aangeven waar we staan, hoe het gaat, maar waar ook de vaccinaties in aangestippeld worden.

Voor mij persoonlijk zou ik liever nu horen: "Hou rekening met deze situatie tot maart, we laten het je weten als het beter wordt", maar dat is gewoon hoe ik in elkaar zit :)
pi_197376339
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:51 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik hoor liever slecht nieuws met potentieel uitzicht op goed nieuws dan iedere week slecht nieuws. Het voelt nu alsof ze de pleister er iedere keer een beetje af trekken.
Ze moeten wel. De verschillende branches buitelen nu al bij iedere datum over elkaar heen dat het allemaal niet kan. Het is helaas ook een beetje pappen en nat houden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 23:55:05 #7
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197376347
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het gaat mij erom dat men nu alleen corona meetelt als volksgezondheid, terwijl er zoveel meer aspecten meespelen. Je vergeet voor het gemak even dat 113 en de eerste hulp het een stuk drukker heeft dan normaal, meermaals in het nieuws geweest. Maar is niet belangrijk, want geen corona. Wat we nu doen is echt niet goed. De nevenschade is immens.
Kap nou eens met woorden in mijn mond te leggen. Ik vergeet helemaal niks.

Ik denk echter dat het veel en veel slechter zou zijn om COVID-19 te negeren. Dat zal nog veel meer effect hebben op ons economie en volksgezondheid. Misschien vergeet jij dat even, voor het gemak? Gewoon een vraag je he ....
pi_197376350
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:50 schreef chratnox het volgende: [..] Ik ook. Ik ben totaal geen expert, maar gevoelsmatig zou B117 hier al meer voeten aan de grond hebben dan gedacht en de cijfers wellicht zo hebben laten stijgen (en nu weer dalen). Begin december ging het ineens veel harder dan verwacht, dus wellicht?
Eigenlijk is het gewoon de Dutch-variant. Die Engelsen denken dan wel dat ze met iets origineels zijn gekomen, wij weten wel beter :) .
blablablabla
pi_197376356
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:50 schreef popje het volgende:
Ik haat Corona Rutte en de Jonge. Ik wil gewoon weer een normaal leven en naar de kapper, kantoor en dingen doen met vrienden.
Maar in principe kun je toch (minimale) dingen doen met vrienden? Wel saai natuurlijk, maar je kunt wel eea doen.
pi_197376357
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Eigenlijk is het gewoon de Dutch-variant. Die Engelsen denken dan wel dat ze met iets origineels zijn gekomen, wij weten wel beter :) .
It ain't much if it ain't Dutch.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 23:56:59 #11
416575 crew  Evenstar
pi_197376371
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:
We waren met zn allen door het slotje aan 't posten :O
[..]

Ik zou iedere 2 weken een persmoment wel fijn vinden, waarin ze aangeven waar we staan, hoe het gaat, maar waar ook de vaccinaties in aangestippeld worden.

Voor mij persoonlijk zou ik liever nu horen: "Hou rekening met deze situatie tot maart, we laten het je weten als het beter wordt", maar dat is gewoon hoe ik in elkaar zit :)
Dat zeggen ze toch?

Ze zeiden de vorige keer al dat je niet moest reizen tot en met maart of Rutte zegt al maanden lang dat je <10 IC-opnamen per dag nodig hebt om echt te kunnen versoepelen (liefst <3 ). Ook zij weten niet hoe het gaat lopen. Ik kan ze veel kwalijk nemen, maar dit echt niet. Ieder weldenkend mens kon weten dat het niet opeens begin januari al opgelost zou zijn.

(heb het niet over jou trouwens, maar gewoon mensen die nu verbaasd lopen te doen)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:57:43 #12
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197376382
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:55 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Kap nou eens met woorden in mijn mond te leggen. Ik vergeet helemaal niks.

Ik denk echter dat het veel en veel slechter zou zijn om COVID-19 te negeren. Dat zal nog veel meer effect hebben op ons economie en volksgezondheid. Misschien vergeet jij dat even, voor het gemak? Gewoon een vraag je he ....
Ja, een aantal figuren lijken te denken dat de samenleving zonder maatregelen beter zou zijn. Meer besmettingen, geen zorg meer, lijken op straat, dat heeft een veel grotere impact op een samenleving.
pi_197376385
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Mij ook.
Wellicht is de variant hier al wijder verspreid dan we denken.
Dat zouden ze dan na dagelijks actief opsporen echt wel weten denk je niet?
blablablabla
pi_197376407
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:56 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dat zeggen ze toch?

Ze zeiden de vorige keer al dat je niet moest reizen tot en met maart of Rutte zegt al maanden lang dat je <10 IC-opnamen per dag nodig hebt om echt te kunnen versoepelen (liefst <3 ). Ook zij weten niet hoe het gaat lopen. Ik kan ze veel kwalijk nemen, maar dit echt niet. Ieder weldenkend mens kon weten dat het niet opeens begin januari al opgelost zou zijn.

(heb het niet over jou trouwens, maar gewoon mensen die nu verbaasd lopen te doen)
Ja oké, dat is waar. Ik bedoelde meer met de huidige 'zware' maatregelen. Ze zullen het nooit goed doen, dat realiseer ik me echt.

Heb 't al 's eerder gezegd, voor mijn gevoel is deze lockdown zwaarder dan die in maart. Ik heb er in elk geval meer moeite mee, wellicht ook doordat het bijna de hele dag donker is ;(
pi_197376416
Ik zou liever een wekelijkse persco zien met de vorderingen die gemaakt worden.
pi_197376428
Alsof de besmettingen niet weer omhoog vliegen met minder dan tien ic opnames per dag.

Maar goed, straks hebben we een werkloze samenleving waarin iedereen een stuk armer geworden is. Dat is geen probleem. Lekker vrijwilligerswerk doen met zijn allen tegen een loontje waar je net (niet) van kan leven.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:00:42 #17
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197376429
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

De Jonge had het erover dat het nu in 2% tot 5% vd gevallen om de Britse variant gaat in NL.

Is er ook ergens info te vinden over hoe snel die verspreiding van de nieuwe variant is gegaan in Engeland?

Wanneer zaten zij op 2 ŕ 5%? En hoeveel vd gevallen daar zijn nu van de nieuwe variant?
Even mijn vraag uit vorige topic quoten.

Kom dit tegen in een artikel van 30 dec:

It was first detected Sept. 21 in Kent County in England, then took off and spread in November, according to the World Health Organization.

Since then, it has become the most common variant in England, representing more than 50% of new cases diagnosed between October and Dec. 13 in the U.K., according to the WHO.

https://www.livescience.com/uk-variant-coronavirus-faq.html
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_197376436
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Na, wat, 10 maanden nog niet weten dat het in Nederland nog nooit om het covid dodental is gegaan qua maatregelen is wel knap, eigenlijk.
Dit wordt heel vaak gezegd he. Het gaat om de ziekenhuizen. Maar ik vind het wel grappig dan dat de basismaatregelen dan pas van tafel kunnen als onze hele bevolking is gevaccineerd, terwijl de druk op de zorg eigenlijk compleet weg zou moeten zijn als de 6 miljoen personen in de risicogroepen waar Rutte het ook over had gevaccineerd zijn. Ik kan hier echt geen chocola van maken. Je kan wel zeggen dat de gezonde mensen ook druk op de zorg kunnen leggen, maar lang niet zo massaal als nu. Jongeren hebben ook best wel wat immuniteit opgebouwd denk ik zo de afgelopen periode.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197376448
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:00 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

It was first detected Sept. 21 in Kent County in England, then took off and spread in November, according to the World Health Organization.

Since then, it has become the most common variant in England, representing more than 50% of new cases diagnosed between October and Dec. 13 in the U.K., according to the WHO.

En rond die tijd vlogen de besmettingen hier ook omhoog.

Conclusie: die mutatie was er al langer.
pi_197376457
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit wordt heel vaak gezegd he. Het gaat om de ziekenhuizen. Maar ik vind het wel grappig dan dat de basismaatregelen dan pas van tafel kunnen als onze hele bevolking is gevaccineerd, terwijl de druk op de zorg eigenlijk compleet weg zou moeten zijn als de 6 miljoen personen in de risicogroepen waar Rutte het ook over had gevaccineerd zijn. Ik kan hier echt geen chocola van maken. Je kan wel zeggen dat de gezonde mensen ook druk op de zorg kunnen leggen, maar lang niet zo massaal als nu. Jongeren hebben ook best wel wat immuniteit opgebouwd denk ik zo de afgelopen periode.
Holy moly.... |:(
pi_197376458
quote:

[..]

September voor het eerst en pas 2 maanden later ging het los, dat zou verklaren waarom het hier nog relatief rustig is nu.
blablablabla
pi_197376466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:58 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zouden ze dan na dagelijks actief opsporen echt wel weten denk je niet?
Ben bang van niet. Daarom nu die onderzoeken in die woonoorden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2021 @ 00:03:07 #23
416575 crew  Evenstar
pi_197376472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:59 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja oké, dat is waar. Ik bedoelde meer met de huidige 'zware' maatregelen. Ze zullen het nooit goed doen, dat realiseer ik me echt.

Heb 't al 's eerder gezegd, voor mijn gevoel is deze lockdown zwaarder dan die in maart. Ik heb er in elk geval meer moeite mee, wellicht ook doordat het bijna de hele dag donker is ;(
Toevallig had ik het hier met @Viv over laatst.

Vanaf de eerste ldag van de eerste lockdown was het echt belachelijk mooi weer. Bijna dagelijks een zonnetje, blauwe hemel, heerlijke temperaturen. Hebben toen de hele tijd buiten kunnen zitten, ook met bezoek. BBQ aan, biertje er bij, beetje klussen in de tuin ....

Nu is het inderdaad donker, koud, nat ... en het duurt ook nog eens langer zonder dat wij echt een heel goed effect zien. Dat zal zeker wel bij een flink deel van de bevolking negatief effect hebben.

Heb het zelf ook wel iets zwaarder, maar van de andere kant ook weer niet. Ergste vond ik om mijn vakantie af te zeggen .... maar goed als dat het enige is qua "schade" voor mij en mijn gezin dan mag ik iemand wel op mijn blote knietjes bedanken denk ik, dus ik klaag maar niet :D
pi_197376477
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:02 schreef Elan het volgende:

[..]

September voor het eerst en pas 2 maanden later ging het los, dat zou verklaren waarom het hier nog relatief rustig is nu.
Nog wel.
pi_197376480
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:59 schreef quirina het volgende:
Ik zou liever een wekelijkse persco zien met de vorderingen die gemaakt worden.
Qua vaccinaties. Ja.
Beetje druk op de ketel houden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197376486
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:51 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Yes hier geloof ik - zonder enige vorm van onderbouwing - ook in.
Ik eigenlijk ook wel, het was iets te toevallig dat we 1 dec meer gingen testen, meer vonden en ongeveer tegelijk londen in paniek ging.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197376487
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:02 schreef quirina het volgende:

[..]

En rond die tijd vlogen de besmettingen hier ook omhoog.

Conclusie: die mutatie was er al langer.
Dat hadden ze dan wel geweten. In Londen is het inmiddels de dominante variant, wij zitten volgens Hugo op 2-5 % die die extra besmettelijke variant draagt.
blablablabla
pi_197376488
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ga maar flink door met ridiculiseren, knappe jongen dat je bent. Ik stel toch niet zo'n gekke vraag? Maar kennelijk heb je er geen antwoord op.
pi_197376489
quote:

[..]

Ik denk dat de vraag is hoe snel die variant in het VK kritische massa bereikte en zich zo snel ging verspreiden. Het probleem met het VK is dat er daar tal van regionale maatregelen waren die van elkaar verschilden, Kent zat heel lang onder een mild lockdown regime maar andere delen zaten al langere tijd in Tier 4 lockdowns die vrijwel alles stilleggen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 januari 2021 @ 00:04:56 #30
416575 crew  Evenstar
pi_197376499
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:00 schreef mir1986 het volgende:
Alsof de besmettingen niet weer omhoog vliegen met minder dan tien ic opnames per dag.

Maar goed, straks hebben we een werkloze samenleving waarin iedereen een stuk armer geworden is. Dat is geen probleem. Lekker vrijwilligerswerk doen met zijn allen tegen een loontje waar je net (niet) van kan leven.
Minder besmette personen, dus minder kans om besmet te raken.

Minder bezette bedden in ziekenhuis, dus meer reguliere zorg.

Minder bezette bedden in ziekenhuis, dus meer ruimte om COVID-19 patiënten op te nemen.

Het is echt heel simpel.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:05:01 #31
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197376501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja, dus de angst ervoor is wel terecht m.i.

Hopelijk met de verspreiding van het vaccin dat het hier de komende maanden net op tijd wordt uitgedoofd. In ieder geval voor de kwetsbare groepen.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_197376507
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Qua vaccinaties. Ja.
Beetje druk op de ketel houden.
Ja zoals ik met collega's doe, beetje challengen, anders komt er niet altijd de gewenste voortgang.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197376526
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:04 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat hadden ze dan wel geweten. In Londen is het inmiddels de dominante variant, wij zitten volgens Hugo op 2-5 % die die extra besmettelijke variant draagt.
In het VK werd heel veel gesequenced, dat deden ze hier bijna niet. Volgens mij nog steeds vrij weinig.
pi_197376538
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

In het VK werd heel veel gesequenced, dat deden ze hier bijna niet. Volgens mij nog steeds vrij weinig.
Klopt. omdat het ook een vrij kostbare acquisitie is, en niet altijd evenveel nut heeft.
We gingen (gepland) al meer doen overigens.
pi_197376554
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:03 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Toevallig had ik het hier met @:viv over laatst.

Vanaf de eerste ldag van de eerste lockdown was het echt belachelijk mooi weer. Bijna dagelijks een zonnetje, blauwe hemel, heerlijke temperaturen. Hebben toen de hele tijd buiten kunnen zitten, ook met bezoek. BBQ aan, biertje er bij, beetje klussen in de tuin ....

Nu is het inderdaad donker, koud, nat ... en het duurt ook nog eens langer zonder dat wij echt een heel goed effect zien. Dat zal zeker wel bij een flink deel van de bevolking negatief effect hebben.

Heb het zelf ook wel iets zwaarder, maar van de andere kant ook weer niet. Ergste vond ik om mijn vakantie af te zeggen .... maar goed als dat het enige is qua "schade" voor mij en mijn gezin dan mag ik iemand wel op mijn blote knietjes bedanken denk ik, dus ik klaag maar niet :D
Het komt denk ik ook omdat we er al 10 maanden in zitten.
Het is voor veel mensen ook nooit weg geweest. Ik gedraag me al vanaf februari tot nu hetzelfde. Heel sober tov eerst.

In die zin ben ik wel jaloers op veel mensen die klagen omdat de regels voor sommigen vooral irritant zijn omdat ze zich ook geen zorgen over het virus zelf maken.
pi_197376558
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Klopt, niet op grote schaal.
Ben heel benieuwd wat er uit dat onderzoek komt in Lansingerland.
blablablabla
pi_197376572
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij heeft ergens wel een punt. Als we deze maatregelen enkel hebben vanwege de zorg (en zo hebben ze het wel gebracht maandenlang) dan is het raar dat ze maatregelen willen gaan rekken - ook als de risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn. En dan zou je ergens ook verwachten dat ze het echt heel goed regelen dat die risico groepen als eerste aan de beurt zijn. Des te eerder kan je versoepelen.
pi_197376596
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hij heeft ergens wel een punt. Als we deze maatregelen enkel hebben vanwege de zorg (en zo hebben ze het wel gebracht maandenlang) dan is het raar dat ze maatregelen willen gaan rekken - ook als de risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn. En dan zou je ergens ook verwachten dat ze het echt heel goed regelen dat die risico groepen als eerste aan de beurt zijn. Des te eerder kan je versoepelen.
Het zijn niet alleen de kwetsbare groepen die ziek worden en in het ziekenhuis belanden. Dat zijn degenen die de ernstigste gevolgen ondervinden maar dat beperkt de impact van covid op de maatschappij an sich niet.
pi_197376620
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja klopt, het was altijd "De zorg" wordt overladen, die druk moet omlaag tot xx gevallen per dag.
Maar als je dan straks de zorgmedewerkers, mantelzorgers, bewoners van woonzorgcentra, kwetsbaren, en 60+ hebt gevaccineerd, dan vraag ik mij echt af wat er nog overblijft van de zorgdruk.

Dat het dan nog 3-6 maanden duurt om de rest te vaccineren zou geen reden mogen zijn alle beperkingen er volle bak in te houden en alles te blijven verbieden.
pi_197376637
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:03 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Toevallig had ik het hier met @:viv over laatst.

Het komt denk ik ook omdat we er al 10 maanden in zitten.
Het is voor veel mensen ook nooit weg geweest. Ik gedraag me al vanaf februari tot nu hetzelfde. Heel sober tov eerst.

In die zin ben ik wel jaloers op veel mensen die klagen omdat de regels voor sommigen vooral irritant zijn omdat ze zich ook geen zorgen over het virus zelf maken.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt, niet op grote schaal.
Ben heel benieuwd wat er uit dat onderzoek komt in Lansingerland.
Toch vallen de cijfers tot dusver wel mee daar. Je zou denken dat je dat ook zou zien stijgen anders.
pi_197376647
Ik denk dat het niet vlot genoeg zal gaan met de vaccins. Ook nu met die vacinatievoordringers gaat het langer duren dat groepen die het nodig hebben later aan de beurt zijn.
over twee weken willen ze na twee weken onderzoek de scholen en kinderopvang weer openen en die mensen moeten dan zonder beschermend vaccin ook nog eens hun werk doen. Laat ze nog dicht totdat ze aan de beurt zijn voor een prik.
Waarom zijn er onvoldoende vaccins?
Waarom zijn ze niet tijdig goedgekeurd?
Waarom laten ze toe dat er voorgedrongen wordt?
Waarom worden verzorgers in bejaardenhuizen later gevaccineerd, je krijgt nu hetzelfde als toen met die mondkapjes. Ouderen sterven binnenkort weer als vliegen.
Ik las gisteren een artikel over een 16 jarige met astma die geen vaccin mag terwijl hij wel onder een risicogroep valt.
Ouderen die thuis wonen krijgen ook weer later een prik, mantelzorgers weer niet.

Nee mensen we gaan geen makkelijke tijd tegemoet, het gaat nog heel erg worden let maar op.
pi_197376657
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het zijn niet alleen de kwetsbare groepen die ziek worden en in het ziekenhuis belanden. Dat zijn degenen die de ernstigste gevolgen ondervinden maar dat beperkt de impact van covid op de maatschappij an sich niet.
Kom op man. Als alle jonge gezonde mensen besmet raken dan heb je hoogstens een paar 100 opnames in totaal, corona is onschuldig voor ze. De jongeren hebben ook al behoorlijk wat immuniteit opgebouwd wat het zou moeten afremmen.
pi_197376676
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja klopt, het was altijd "De zorg" wordt overladen, die druk moet omlaag tot xx gevallen per dag.
Maar als je dan straks de zorgmedewerkers, mantelzorgers, bewoners van woonzorgcentra, kwetsbaren, en 60+ hebt gevaccineerd, dan vraag ik mij echt af wat er nog overblijft van de zorgdruk.

Dat het dan nog 3-6 maanden duurt om de rest te vaccineren zou geen reden mogen zijn alle beperkingen er volle bak in te houden en alles te blijven verbieden.
Op zich zou dat vrij snel merkbaar moeten zijn zodra je die groepen gevaccineerd hebt en daar kun je dan beleid op maken, lijkt mij. En ik hoop dat het zo werkt.
pi_197376677
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Kom op man. Als alle jonge gezonde mensen besmet raken dan heb je hoogstens een paar 100 opnames in totaal, corona is onschuldig voor ze. De jongeren hebben ook al behoorlijk wat immuniteit opgebouwd wat het zou moeten afremmen.
Immuniteit is maar tijdelijk he.
pi_197376684
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En toen kwam er opeens een nieuwe variant op de proppen waartegen het vaccin niet werkt. En dan gooien ze de boel weer dicht. Of ben ik nu te pessimistisch?
pi_197376686
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:17 schreef quirina het volgende:

[..]

Dat is nog niet vastgesteld en er is tot op heden geen reden om dat aan te nemen.
pi_197376688
quote:

[..]

Misschien net zo tijdelijk als vaccins, gewoonweg omdat we het nog niet weten.
pi_197376694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:18 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

En toen kwam er opeens een nieuwe variant op de proppen waartegen het vaccin niet werkt. En dan gooien ze de boel weer dicht. Of ben ik nu te pessimistisch?
Leg de gedachtengang daarachter eens uit, waarom zouden "ze" dat doen? Wat is het belang van "ze" daarmee?
pi_197376696
quote:

[..]

Bron? Antistoffen en T-cellen houden langdurig aan. Anders zou vaccinatie ook volkomen zinloos zijn.
  woensdag 13 januari 2021 @ 00:19:58 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197376705
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 00:15 schreef quirina het volgende:
Ik denk dat het niet vlot genoeg zal gaan met de vaccins. Ook nu met die vacinatievoordringers gaat het langer duren dat groepen die het nodig hebben later aan de beurt zijn.
die voordringers hebben zoveel effect niet al is het wel vervelend, het gaat om de leveringen en dan vooral van de nog niet goedgekeurde vaccins om het vlot te laten verlopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')