Het is geen griepje.quote:
Maar dan nog heb je nagenoeg alle kwetsbaren tegen die tijd al ingeënt. Dus zelfs als er een grote uitbraak zou komen hoeft dat niet direct problematisch te zijn. Zolang die ziekenhuizen maar leeg blijven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het enige probleem is nu wel de 'angst' voor de Engelse variant.
Griep is ook geen 'griepje'. Gaan jaarlijks duizenden mensen aan dood en zorgt af en toe ook voor overvolle ziekenhuizen.quote:
Ik denk dat die angst pas terecht is als het reproductiegetal niet onder de 1 te krijgen valt. Als dat wel het geval is, dan valt het uiteindelijk wel mee, ik las (maar geen idee) dat er nog best veel open was voordat het gigantisch uit de hand liep.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als we naar het VK kijken dan is dat wel terecht, overigens. We moeten vermijden dat die variant hier huis gaat houden.
Nee dat snap ik. Ik ben ook geen wappie of zo hoor. Maar het ziektebeeld van de meeste mensen lijkt er momenteel wel op. Of nog minder eigenlijk.quote:
Nee, het wisselt. Sorry, maar er is geen enkele reden om aan de validiteit van dit onderzoek te twijfelen vziw.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vond ik een apart stukje, dus ik ben even verder gaan kijken:
[..]
Het is dus een gecertificeerd onderzoekspanel, daar twijfel ik niet aan. Qua onderzoek lijkt het me wel oké, het lijkt me dat je een hele kleine groep hebt en het risico loopt iedere maand dezelfde mensen te vragen.
Overigens, dit zijn wel echt pareltjes in de reacties (open vraag). Laat een beetje de mindset zien van de mensen die het ingevuld hebben:
[..]
Nee, dat niet. Had wel gehoopt op enig perspectief in plaats van nieuwe bangmakerij. Maar je zal maar ondernemer zijn. Dan voel je je wel genaaid. Want ze krijgen geen enkel perspectief aangeboden. En dan komen sommigen aan met 'dat is ondernemersrisico'. En ik kan er met mijn hoofd niet bij dat het kabinet het woord 'avondklok' in de mond durft te nemen. Alsof we in oorlog zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Jij had serieus de verwachting dat wij halverwege januari al klaar zouden zijn ja? Sorry, maar dat ligt toch echt aan jou. Die perspectief is er gewoon en 2021 gaat uiteindelijk beter worden, maar niet in januari, ook niet in februari.
Ja persoonlijk ben ik het er helemaal mee eens en ik hoop van harte dat anderen die het beleid maken er ook zo over denken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar dan nog heb je nagenoeg alle kwetsbaren tegen die tijd al ingeënt. Dus zelfs als er een grote uitbraak zou komen hoeft dat niet direct problematisch te zijn. Zolang die ziekenhuizen maar leeg blijven.
Dat is de angst nu juist. Als het NU zou gaan huishouden dan hebben wij een heel groot probleem. Ziekenhuizen zitten nog steeds behoorlijk vol. Wat betreft maatregelen zitten wij al aan een soort van maximum. Veel meer dan een avondklok en helemaal geen bezoek meer ontvangen is er niet toe te voegen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar dan nog heb je nagenoeg alle kwetsbaren tegen die tijd al ingeënt. Dus zelfs als er een grote uitbraak zou komen hoeft dat niet direct problematisch te zijn. Zolang die ziekenhuizen maar leeg blijven.
Jij ontkent voor het gemak even dat de maatregelen zorgen voor gigantische psychische problemen onder mensen? En dat dit geen onderdeel is van de volksgezondheid?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Jij kan de volksgezondheid meten aan de hand van sippe gezichten op straat? Kom op man, jij maak je serieus met de dag belachelijker hier. Sorry dat ik even zo direct ben, maar moest hardop lachen.
Denk aub. even een paar seconden na voordat je dit soort onzin post.
Het gaat goed met de volksgezondheid, heb zojuist namelijk hardop gelachen om je post. Zie je hoe makkelijk het is om onzin te posten?
Het is inderdaad wel vergelijkbaar kwa verschijnselen. Alleen het virus is wat nieuwer en kwetsbare mensen zijn onbekend met het virus. Over een paar jaar lachen we om corona. Poepen we het als het ware uit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik. Ik ben ook geen wappie of zo hoor. Maar het ziektebeeld van de meeste mensen lijkt er momenteel wel op. Of nog minder eigenlijk.
Ik probeerde juist aan te geven dat ik niet twijfel aan de validiteit van het onderzoek.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, het wisselt. Sorry, maar er is geen enkele reden om aan de validiteit van dit onderzoek te twijfelen vziw.
Ik snap dat je het oneens bent met de uitkomsten maar soit, such is life. Ik doe er zelf ook aan mee en je wordt bepaald niet voor ieder onderzoek uitgenodigd dus er is geen vaste groep. Je mag ook kiezen om niet mee te doen overigens.
De Jonge had het erover dat het nu in 2% tot 5% vd gevallen om de Britse variant gaat in NL.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als we naar het VK kijken dan is dat wel terecht, overigens. We moeten vermijden dat die variant hier huis gaat houden.
Probleem is dat er gewoon een hele goede reden is om bang te zijn (vorige post uitgelegd). Zonder die mutatie was er misschien wel wat meer mogelijk, maar die risico kunnen wij en mogen wij nu echt niet gaan lopen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Had wel gehoopt op enig perspectief in plaats van nieuwe bangmakerij. Maar je zal maar ondernemer zijn. Dan voel je je wel genaaid. Want ze krijgen geen enkel perspectief aangeboden. En dan komen sommigen aan met 'dat is ondernemersrisico'. En ik kan er met mijn hoofd niet bij dat het kabinet het woord 'avondklok' in de mond durft te nemen. Alsof we in oorlog zijn.
Hij ontkent dat jij dat kan inschatten aan de hand van sippe gezichten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij ontkent voor het gemak even dat de maatregelen zorgen voor gigantische psychische problemen onder mensen? En dat dit geen onderdeel is van de volksgezondheid?
Er is geen goede reden om bang te zijn. Er is een goede reden om oplettend en waakzaam te zijn, bang is geen goede reden voor. Angst is juist iets wat je wil voorkomen, want dan gaan mensen rare sprongen maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is dat er gewoon een hele goede reden is om bang te zijn (vorige post uitgelegd). Zonder die mutatie was er misschien wel wat meer mogelijk, maar die risico kunnen wij en mogen wij nu echt niet gaan lopen.
Het is vrij absurd die roep om perspectief. Natuurlijk kan men dat niet bieden want voorlopig is niks nog zeker.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Had wel gehoopt op enig perspectief in plaats van nieuwe bangmakerij. Maar je zal maar ondernemer zijn. Dan voel je je wel genaaid. Want ze krijgen geen enkel perspectief aangeboden. En dan komen sommigen aan met 'dat is ondernemersrisico'. En ik kan er met mijn hoofd niet bij dat het kabinet het woord 'avondklok' in de mond durft te nemen. Alsof we in oorlog zijn.
Nee dit doet helemaal niets met het gros van de bevolking nou goed. Jezus hoe moet je hier ooit tegen aan lullen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hij ontkent dat jij dat kan inschatten aan de hand van sippe gezichten.
Zeg ik dat? Jij zegt dat je sippe gezichten ziet op straat en dat dus de volksgezondheid slecht is. Jij snapt toch ook wel dat dat totale onzin ins. Alsof iedereen in februari 2020 met een dikke vette glimlach op hun gezicht rondliep. Post gewoon niet van dit soort onzin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij ontkent voor het gemak even dat de maatregelen zorgen voor gigantische psychische problemen onder mensen? En dat dit geen onderdeel is van de volksgezondheid?
Er is geen alternatief, dus dat er een hoop problemen zijn is daar inherent aan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er komen constant nieuwe mutaties op de markt met onbekende variabelen als besmettelijkheid. Dan kan je wel aan de gang blijven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is dat er gewoon een hele goede reden is om bang te zijn (vorige post uitgelegd). Zonder die mutatie was er misschien wel wat meer mogelijk, maar die risico kunnen wij en mogen wij nu echt niet gaan lopen.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bewijs dat maar
sorry, grapje op de discussie van vanmiddag
Nou ja, verkeerde woordkeuze. Jij snapt wel wat ik bedoelquote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er is geen goede reden om bang te zijn. Er is een goede reden om oplettend en waakzaam te zijn, bang is geen goede reden voor. Angst is juist iets wat je wil voorkomen, want dan gaan mensen rare sprongen maken.
In de VS zeggen ze: Be alert, not anxious.
Ja nu zou dat desastreus zijn, die cijfers van Engeland zijn echt horror.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is de angst nu juist. Als het NU zou gaan huishouden dan hebben wij een heel groot probleem. Ziekenhuizen zitten nog steeds behoorlijk vol. Wat betreft maatregelen zitten wij al aan een soort van maximum. Veel meer dan een avondklok en helemaal geen bezoek meer ontvangen is er niet toe te voegen.
Als het nu opeens rondgaat is er helemaal niks om het te verminderen en daar zijn ze, terecht, als de dood voor. Dat het straks een keer in april gebeurt zou geen probleem moeten zijn. Daarom nu alles op alles zetten om de cijfers z.s.m. zo laag mogelijk te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |