Dat klopt dan toch ook?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Benieuwd naar een 1/n-vingertje-omlaag-draadje van een RedTeam'er dat gaat zeggen dat asymptomatische gevallen 'net zo goed' mensen kunnen besmetten.
Neu maar je drukt wel het hele segment 1900-22:00 in 19:00-19:45.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt maar een deel wel waardoor het niet zo is dat heel werkend NL op 1 moment gaat winkelen wat de gebruiker schreef
Ik hoef dat AZ vaccine iig niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:01 schreef D_A het volgende:
In Australie enige bezorgdheid over de hoeveelheid bescherming van het AstraZeneca-vaccin.
https://www.reuters.com/a(...)s-fall-idUSKBN29I03T
"Experts, including Turner, cited data showing the AstraZeneca jab had 62% efficacy compared with over 90% for the Pfizer-BioNtech vaccine."
En waar heeft onze regering op gegokt? Juist.
Geld > bezorgdheidquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:56 schreef 4-elements het volgende:
Als ze echt zo bezorgd zijn over de Britse variant, hadden ze er alles aan moeten doen om verspreiding te voorkomen. Maar dat hebben ze niet gedaan. Pas weken later komen ze met een onderzoek in Lansingerland naar de verspreiding (en niet eens om de verspreiding zelf te voorkomen, maar om te zien hoe zo'n verspreiding werkt). Ondertussen worden passagiers uit de UK niet gecontroleerd bij aankomst.
Waarom gaat het daardoor langer duren voordat de ziekenhuizen ontlast zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Belachelijk dat 18-60 jaar met medische indicatie ook al mag. Daardoor gaat het nog weer langer duren voordat de ziekenhuizen ontlast zijn
Dat zijn de huidige adviezen ook niet, die van maximaal 2 per dag.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:44 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar dat is op geen enkele manier te handhaven.
Doe toch eens rustig, opgewonden standjequote:Op woensdag 13 januari 2021 09:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zit nou niet voor de zoveelste keer woorden in mijn mond te leggen. Echt behoorlijk vervelend.
Tuurlijk ben ik het eens met versoepelingen als daar ruimte voor is. Het OMT geeft zelf aan dat ze niet verwachten voor maart te kunnen versoepelen en daar ging de discussie om. Je komt weer mbinnen in een discussie vallen en gaat meteen op de man spelen zonder dat je enige vorm van context meeneemt.
Daar reageer ik op. Heeft niets te maken met op de man spelen, dit is wat je zelf zegt.quote:Ik wil best nog 10 weken doorbijten om daarna nooit meer in een lockdown te moeten.
Nee. Veel minder goed.quote:
Maar gaat alles in één keer open of wordt het stapsgewijs en met bepaalde restricties....quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:32 schreef popje het volgende:
[..]
Maar dat betekent nog tot eind maart alle winkels dicht, alle sport niet mogelijk, horeca dicht, alles dicht. Dat is nog 10 weken!
Ze lijken hier vooral het laaghangend fruit te pakken. Wat jochies in een groepje die het leuk vinden om Ferrari's te fotograferen en maar weinig kwaad doen, die krijgen een boete (wat ik trouwens wat dubieus vind, de situatie van corona wordt aangegrepen om een ongerelateerd issue aan te pakken). Hangtuig dat al jaren voor overlast, vernieling zorgt en nu openlijk schijt heeft aan alle regels? "We gaan in gesprek". "Escalatie voorkomen". Blabla...quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Handhaven gebeurt toch nauwelijks en vooral als signaal. Niet voor niets dat elk weekend wordt opgesomd welk feest waar is opgebroken door de politie. Terwijl hier de panna-parken vol staan met jongeren die echt niet meer op school zitten die gewoon op een kluitje staan te etteren zonder dat er iets aan wordt gedaan.
https://www.tweedekamer.n(...)_13_januari_2021.pdfquote:3 IC-opnames: 30 maart
Zo'n proefschrift in verzinkunde schrijft zichzelf niet he.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ginny is alweer bezig op Twitter over de scholen.
Nee want men kan ook eerder winkelen. Je doet alsof nu de mensen die om 8 uur winkelen niet nu om 11 uur ook zouden kunnen...quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Neu maar je drukt wel het hele segment 1900-22:00 in 19:00-19:45.
Kijk dan eerst waar ik op reageer. Het was een reactie op dat het OMT (en van Dissel) zei dat de kans groot is dat men niet kan versoepelen voor maart. Toen zei een user dat die dat niet zag zitten en mijn reactie was "ik wil best nog tien weken doorbijten als het daarna niet meer gebeurt".quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Doe toch eens rustig, opgewonden standje
Je zegt dit:
[..]
Daar reageer ik op. Heeft niets te maken met op de man spelen, dit is wat je zelf zegt.
Maak jezelf niets wijs, die avondklok wordt volgende week gewoon ingevoerd. Zoveel was gisteren wel duidelijk toch?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Geen basis voor zwaar restrictieve maatregelen zoals een avondklok dus, aangezien de trend dalend is.
Laat deze man alsjeblieft stoppen met dingen zeggen over waar hij geen verstand van heeft. Hij beschrijft ook een probleem dat niet bestaatquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef Oliver23 het volgende:
Kuipers: ''Vaccins niet te lang laten liggen, er moet versnelling inkomen''
quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef byah het volgende:
Als dit het doel is, dan is dit de datum
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)_13_januari_2021.pdf
Dat schreef je toch niet?quote:
Dat lijkt me goed toch?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Nog eentje dan. De rest horen jullie straks van Jaap.
Mensen die getest worden ihkv BCO testen ook in toenemende mate positief.
[ afbeelding ]
Omdat voor zover ik kan zien die groep nauwelijks invloed heeft op de ziekenhuisbezetting.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:57 schreef 297534 het volgende:
[..]
Waarom gaat het daardoor langer duren voordat de ziekenhuizen ontlast zijn?
Waarom zou dat goed zijn? Het laat volgens mij zien dat men zich ook thuis in toenemende mate minder goed aan de restricties houdt.quote:
Ja en ik ben het daar niet mee eens, dat kun je toch gewoon lezen? Doe toch eens rustig.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kijk dan eerst waar ik op reageer. Het was een reactie op dat het OMT (en van Dissel) zei dat de kans groot is dat men niet kan versoepelen voor maart. Toen zei een user dat die dat niet zag zitten en mijn reactie was "ik wil best nog tien weken doorbijten als het daarna niet meer gebeurt".
Liever dat dan dat ze over twee weken versoepelen om daarna over twee weken weer 8 weken dicht te moeten.
Waarom niet? Tot nu toe 0 mensen na AZ opgenomen in ziekenhuis.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:57 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik hoef dat AZ vaccine iig niet.
Ik acht die kans ook bijna 100% en 8 uur lijkt mij dan ook logisch.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maak jezelf niets wijs, die avondklok wordt volgende week gewoon ingevoerd. Zoveel was gisteren wel duidelijk toch?
Dat hoeft niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom zou dat goed zijn? Het laat volgens mij zien dat men zich ook thuis in toenemende mate minder goed aan de restricties houdt.
Je proefde de irritatie bij Kuipersquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef Remco het volgende:
Van Haga heeft de onderzoeken die hem bevallen er weer tussen uit gepikt.
Ik acht de kans 0%. de burgemeesters, handhavers en politie zullen enorm dwarsliggenquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik acht die kans ook bijna 100% en 8 uur lijkt mij dan ook logisch.
Volgens dat bericht kunnen asymptotische mensen een stuk minder goed mensen besmetten toch.quote:
Is een advies (gelukkig). Als de cijfers sneller dalen dan verwacht, verwacht ik eerdere versoepelingen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef byah het volgende:
Als dit het doel is, dan is dit de datum
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)_13_januari_2021.pdf
Ah.. ik interpreteerde net zo goed andersquote:Op woensdag 13 januari 2021 10:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens dat bericht kunnen asymptotische mensen een stuk minder goed mensen besmetten toch.
Dus “net zo goed” klopt niet.
Dan zijn ze nog aan het werk. Gros van de winkelaars na 19:00 zal dat doen omdat ze overdag verplichtingen hebben. Die hebben straks nog maar een uurtje.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee want men kan ook eerder winkelen. Je doet alsof nu de mensen die om 8 uur winkelen niet nu om 11 uur ook zouden kunnen...
Zou kunnen. Dat is het lastige met relatieve waarden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat hoeft niet.
Mensen hebben minder contacten en daardoor is BCO effectiever.
Oh dat zie ik nu pas.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ah.. ik interpreteerde net zo goed anders
Het OMT heeft nu al drie keer een avondklok geadviseerd. Als Rutte zich daarachter had willen verschuilen had hij dat allang kunnen doen. Overigens is het niet Rutte die een avondklok tegenhoudt, maar minister als Grapperhaus.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het wordt zo langzamerhand een kunstje dat Rutte naar believen kan inzetten, en zich dan altijd kan verschuilen achter een OMT-advies. Het is niet mijn idee, die avondklok, moet van het OMT. En die zijn verder nergens verantwoording aan schuldig.
Dat is niet zo, maar ook als dat wel zo zou zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat voor zover ik kan zien die groep nauwelijks invloed heeft op de ziekenhuisbezetting.
Volgens mij noemde lubach dat van haga in zijn fabeltjesfuik zit bij zondag met lubachquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:59 schreef Remco het volgende:
Van Haga heeft de onderzoeken die hem bevallen er weer tussen uit gepikt.
Kun je dat laten zien? Laatste cijfers die ik zag gaven aan dat er nauwelijks mensen onder de 60 in het ziekenhuis liggen, relatief gezien.quote:
Met effectiever bedoel ik dat ze nu meer contacten daadwerkelijk kunnen vinden en benaderen, omdat personen minder contacten hebben, en deze vaak ook goed herinneren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zou kunnen. Dat is het lastige met relatieve waarden.
Dus bv.
Situatie A: 5 man over de vloer, 3 testen positief (= 60%)
Situatie B: 3 man over de vloer, 2 testen positief (= 67%)
Zoiets?
Dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dan zijn ze nog aan het werk. Gros van de winkelaars na 19:00 zal dat doen omdat ze overdag verplichtingen hebben. Die hebben straks nog maar een uurtje.
Wacht maar af
Maar gaan ze dat dan ook doen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:11 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.
Alsvoorbeeld: in de spits in de files in 2019 was 25% van de mensen op de weg voor plezieruitjes wat ook prima later zou kunnen.
Ik geloof er niks van dat alle mensen na 19 uur niet eerder boodschappen kunnen doen.
Dat lijkt me sterk. Nauwe contacten zijn geen willekeurige treinreizigers. Ik mag ervan uitgaan dat men echt nog wel weet wie er op bezoek is geweest thuis.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Met effectiever bedoel ik dat ze nu meer contacten daadwerkelijk kunnen vinden en benaderen, omdat personen minder contacten hebben, en deze vaak ook goed herinneren.
Je hoeft niet iedere dag boodschappen te doen. Je kunt prima op zaterdagavond op een rustig tijdstip voor de hele week boodschappen doen. Men wil gewoon niet, dat is wat anders.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:05 schreef Drekkoning het volgende:
Gros van de winkelaars na 19:00 zal dat doen omdat ze overdag verplichtingen hebben.
Mensen die niet meteen na het instappen eerst alle medereizigers een stevige knuffel geven.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nauwe contacten zijn geen willekeurige treinreizigers.
Nu wel ja.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Nauwe contacten zijn geen willekeurige treinreizigers. Ik mag ervan uitgaan dat men echt nog wel weet wie er op bezoek is geweest thuis.
Overigens testen ook huisgenoten veel vaker positief. Dat heeft niet zoveel met effectief BCO te maken.
Ja, dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je hoeft niet iedere dag boodschappen te doen. Je kunt prima op zaterdagavond op een rustig tijdstip voor de hele week boodschappen doen. Men wil gewoon niet, dat is wat anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |