In de VS (nog) nietquote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag staat mijn gemeente op nr. 2 in de lijst van aantal besmettingen per zoveel personen. Er zijn 269 mensen besmet. Aantal doden 0, aantal in het ziekenhuis 0. Begint het eigenlijk niet echt op een griepje te lijken?
Sommige mensen doen hun man of vrouw ook aan een tuigje.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan ook mijn konijnentuigjes bestaan ook echt.
Klopt, die werkt ook niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De Surinaamse variant schijnt zich weer heeeeeel langzaam te verspreiden
Oh idd, in eerdere communicatie werd gezegd dat dat niet het geval zou zijn. Maar dat was in november ook oid.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:29 schreef popje het volgende:
[..]
Daar wordt een uitzondering voor gemaakt in dat bericht. Maar behalve in Frankrijk geldt in bijna geen enkel land 20:00 als avondklok...
Natuurlijk wel als er een avondklok komt is er ineens een hoop mogelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er zijn altijd jongeren die de randjes opzoeken maar het is natuurlijk niet zo dat alle jongeren iedere avond gaan overnachten bij iemand. Of uberhaupt die mogelijkheid krijgen.
Klopt maar het gaat hier over huisdieren, niet over je vrouw die je aan de ketting hebt in de keuken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sommige mensen doen hun man of vrouw ook aan een tuigje.
Dat.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er zijn altijd jongeren die de randjes opzoeken maar het is natuurlijk niet zo dat alle jongeren iedere avond gaan overnachten bij iemand. Of uberhaupt die mogelijkheid krijgen.
Historie heeft uitgewezen dat dat zo goed als onmogelijk is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zoals Merkel zegt in Duitsland:
"Wir schaffen das"
En dan mijn mening:
Ik vind het prima als ze dat aanhouden, MAAR, dan moet er wel een duidelijk plan komen hoe we snel uit deze crisis gaan komen, en dan moet het afgelopen zijn met lockdowns.
Wie gaat er nou slapen tijdens een feestjequote:Op woensdag 13 januari 2021 09:41 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
Een feestje geven is een, maar niet iedereen heeft de ruimte om 10 personen te laten blijven logeren.
Ik zou dat niet eens willen hebben in mijn huis.
Dit. Zo'n avondklok gaat een enorme impact hebben, terwijl het (voor zover ik kan inschatten) nauwelijks iets gaat helpen tegen de verspreiding. Mensen die 's avonds feesten, die gaan nu al tegen alle adviezen in, zij laten zich echt niet tegenhouden door een avondklok.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:33 schreef quirina het volgende:
Oh en na mijn werk en terugreizen boodschappen doen voor mensen die na zevenen Savonds pas vrij zijn gaat ook lastig worden.
19:00 klaar met werk
19:15 trein, lopen
19:55 boodschappen doen
20:10 illegaal naar huis lopen met je boodschappen
Even voorbeeldje hoor
Alleen hebben wij nu vaccins.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Historie heeft uitgewezen dat dat zo goed als onmogelijk is.
Maar dat is op geen enkele manier te handhaven.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:43 schreef Viv het volgende:
Scherp dan liever de adviezen verder aan voor het ontvangen van bezoek: maximaal 2 personen per week in plaats van per dag, bijvoorbeeld.
Dat gaat nog verder dan een avondklok.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Scherp dan liever de adviezen verder aan voor het ontvangen van bezoek: maximaal 2 personen per week in plaats van per dag, bijvoorbeeld. (Uitgezonderd mantelzorg uiteraard.)
Nu ineens niet?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef Oliver23 het volgende:
Kuipers durft geen voorspellingen te doen voor de aankomende weken
Geen basis voor zwaar restrictieve maatregelen zoals een avondklok dus, aangezien de trend dalend is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef Oliver23 het volgende:
Onacceptabel. De huidige lockdown moet zo snel mogelijk versoepeld worden. Dat was sowieso het doel en moet dat blijven. Je lijkt net te doen alsof de drie weken verlenging niet al volledig rampzalig is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Alleen hebben wij nu vaccins.
Tot eind maart lockdown
Verwachting is dat AstraZeneca (mits goedgekeurd) vanaf ~8 februari ingezet kan worden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Update van het vaccinatieschema:
[ afbeelding ]
Dat kan ie ook niet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef Oliver23 het volgende:
Dat is gek. Gisteren nog een prognose van LCPS ontvangen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef Oliver23 het volgende:
Schande!quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verwachting is dat AstraZeneca (mits goedgekeurd) vanaf ~8 februari ingezet kan worden.
Die komen dus van het RIVM stiekemquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat is gek. Gisteren nog een prognose van LCPS ontvangen.
Tuurlijk moet het zo snel mogelijk versoepeld worden, maar dat gaat niet gebeuren als er geen ruimte voor is. Als straks wel ruimte ontstaat gaan zij echt wel versoepelen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onacceptabel. De huidige lockdown moet zo snel mogelijk versoepeld worden. Dat was sowieso het doel en moet dat blijven. Je lijkt net te doen alsof de drie weken verlenging niet al volledig rampzalig is.
Belachelijk dat 18-60 jaar met medische indicatie ook al mag. Daardoor gaat het nog weer langer duren voordat de ziekenhuizen ontlast zijnquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef DireStraits7 het volgende:
Update van het vaccinatieschema:
[ afbeelding ]
Nou kan hij een keer roepen wat hij wilt zonder consequenties en dan durft hij niet....quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:45 schreef Oliver23 het volgende:
Handhaven gebeurt toch nauwelijks en vooral als signaal. Niet voor niets dat elk weekend wordt opgesomd welk feest waar is opgebroken door de politie. Terwijl hier de panna-parken vol staan met jongeren die echt niet meer op school zitten die gewoon op een kluitje staan te etteren zonder dat er iets aan wordt gedaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weet niet hoe ze dit kunnen/moeten regelen, maar voor een blokje om moet echt ruimte zijn anders zit je wel heel erg te beperken. Aan de andere kant maakt dat het weer lastig om het te handhaven, Lastig lastig.
Waar kijk ik naar? Wat wordt er bedoeld met meldingen?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
Reden voor avondklok (avondverkeer onder jongeren ontmoedigen):
[ afbeelding ]
Komt dit van Kuipers?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Ok, maar daar ben jij het blijkbaar niet mee eens. Overigens valt er over de 'ruimte' best te twisten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tuurlijk moet het zo snel mogelijk versoepeld worden, maar dat gaat niet gebeuren als er geen ruimte voor is. Als straks wel ruimte ontstaat gaan zij echt wel versoepelen.
Zo snel mogelijk? Dat zal iig dan niet in maart zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Onacceptabel. De huidige lockdown moet zo snel mogelijk versoepeld worden. Dat was sowieso het doel en moet dat blijven. Je lijkt net te doen alsof de drie weken verlenging niet al volledig rampzalig is.
Zoals ik het begrepen heb heeft Van Dissel onlangs een presentatie gehouden over de Britse variant en was hij hier zéér bezorgd over.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:49 schreef Scrummie het volgende:
De angst voor die Britse variant zit er wel goed in bij Kuipers en co.
De groep waar mijn zoon onder valt (verstandelijk beperkten in een instelling) blijft wel in hetzelfde tijdsslot staan gelukkig nog steeds, eind januari of februari. Ik heb nog niks gehoord dus we gaan het zien.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Belachelijk dat 18-60 jaar met medische indicatie ook al mag. Daardoor gaat het nog weer langer duren voordat de ziekenhuizen ontlast zijn
Oh shit, dan ben ik al zo aan de beurt. 57.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Belachelijk dat 18-60 jaar met medische indicatie ook al mag. Daardoor gaat het nog weer langer duren voordat de ziekenhuizen ontlast zijn
Nee, dit is de presentatie van Van Dissel. Sorry voor de spoilers.quote:
Dat zou echt top nieuws zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verwachting is dat AstraZeneca (mits goedgekeurd) vanaf ~8 februari ingezet kan worden.
Een avondklok omdat er onder een jongeren, 18-24 jaar (6% van de bevolking?), een kleine stijging is? Heeft het er niet gewoon mee te maken dat de jongeren in de kerstvakantie bij hun ouders zaten en nu weer zijn teruggekeerd naar de stad of waar ze ook wonen? Is het überhaupt significant genoeg om te zeggen dat er sprake is van toename van besmettingen in die leeftijdsgroep?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[ afbeelding ]
Zit nou niet voor de zoveelste keer woorden in mijn mond te leggen. Echt behoorlijk vervelend.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ok, maar daar ben jij het blijkbaar niet mee eens. Overigens valt er over de 'ruimte' best te twisten.
Klopt maar een deel wel waardoor het niet zo is dat heel werkend NL op 1 moment gaat winkelen wat de gebruiker schreefquote:
Benieuwd naar een 1/n-vingertje-omlaag-draadje van een RedTeam'er dat gaat zeggen dat asymptomatische gevallen 'net zo goed' mensen kunnen besmetten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee, dit is de presentatie van Van Dissel. Sorry voor de spoilers.
Hier nog een:
[ afbeelding ]
Kans op besmetting door een symptomatisch geval is ruim 4x zo groot als door een asymptomatisch geval.
Ginny is alweer bezig op Twitter over de scholen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Benieuwd naar een 1/n-vingertje-omlaag-draadje van een RedTeam'er dat gaat zeggen dat asymptomatische gevallen 'net zo goed' mensen kunnen besmetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |