Hoho, ik hoor mensen al spreken over een eventele ''Paas Piek''quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:55 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Kortom rond Koningsdag mogen we weer naar buiten
Na 1 injectie neem ik aan?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:16 schreef RipCity het volgende:
China vaccin maar 50% effectief ook
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-55642648
Wel 78% voor mild to severe en 100% tegen hospitalization. Het zal zijn nut wel hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:16 schreef RipCity het volgende:
China vaccin maar 50% effectief ook
https://www.bbc.com/news/world-latin-america-55642648
Weet niet hoe ze dit kunnen/moeten regelen, maar voor een blokje om moet echt ruimte zijn anders zit je wel heel erg te beperken. Aan de andere kant maakt dat het weer lastig om het te handhaven, Lastig lastig.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:22 schreef popje het volgende:
Ik lees dit op Twitter, dat de avondklok van 20:00 zou gaan gelden;
https://twitter.com/alexa(...)256275292160/photo/1.
Dat kunnen ze toch niet menen? Dan blijft er helemaal geen mogelijkheid over om een rondje te gaan rennen na je werk en ik woon alleen, dit vind ik zo niet eerlijk! Ik was al depri aan het worden door de lange avonden, en dit kon er nog wel bij...
Maar dan verspreiden ze wel minder.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, die komen niet in het ziekenhuis terecht.
Nee dat wist ik nog niet. Dat moet nog onderzocht worden. Maar wat ik begreep achten de deskundigen het juist wel waarschijnlijk dat het ook helpt tegen verspreiding.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vaccin helpt (waarschijnlijk) niet tegen verspreiding, maar dat wist je vast wel
Nee, daar zijn de vaccins niet op gemaakt. Het lijkt er op dat iemand met een vaccin nauwelijks minder besmettelijk is dan iemand zonder.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dan verspreiden ze wel minder.
Het is geen kritiek verder, maar zolang dat niet onderzocht is kun je er niet vanuit gaan wat mij betreft.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nee dat wist ik nog niet. Dat moet nog onderzocht worden. Maar wat ik begreep achten de deskundigen het juist wel waarschijnlijk dat het ook helpt tegen verspreiding.
8 uur zou nergens op slaan. Dan staat heel werkend Nederland tussen 7 en 8 in de supermarkt. En qua hond uitlaten, blokje om etc is het ook nog eens zeer beperkend.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:22 schreef popje het volgende:
Ik lees dit op Twitter, dat de avondklok van 20:00 zou gaan gelden;
https://twitter.com/alexa(...)256275292160/photo/1.
Dat kunnen ze toch niet menen? Dan blijft er helemaal geen mogelijkheid over om een rondje te gaan rennen na je werk en ik woon alleen, dit vind ik zo niet eerlijk! Ik was al depri aan het worden door de lange avonden, en dit kon er nog wel bij...
Absoluut, maar ik vind het wel bijzonder hoe "goed" zij de bevolking onder de duim hebben. En wat je ze daadwerkelijk moet nageven, is dat er de politieke wil is om in een vroeg stadium hard in te grijpen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er is genoeg te vinden over de praktijken in China me dunkt. Niet alleen mbt corona trouwens. Het is gewoon een dictactuur en daar nemen ze het niet zo nauw met de mening van de burger.
Een avondklok wordt toch al een doolhof van uitzonderingen want er zijn ontzettend veel mensen die voor werk of andere noodzaak (mantelzorg b.v.) na achten de straat op moeten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weet niet hoe ze dit kunnen/moeten regelen, maar voor een blokje om moet echt ruimte zijn anders zit je wel heel erg te beperken. Aan de andere kant maakt dat het weer lastig om het te handhaven, Lastig lastig.
Hond uitlaten mag wel, zonder hond mag je geen blokje om. Right.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
8 uur zou nergens op slaan. Dan staat heel werkend Nederland tussen 7 en 8 in de supermarkt. En qua hond uitlaten, blokje om etc is het ook nog eens zeer beperkend.
Terwijl je, als je inderdaad sociale bezoeken en feestende twintigers tegen wilt gaan, je net zo goed 22:00 kunt pakken. En dan nog is het de vraag of dat überhaupt zoden aan de dijk zet.
Ik weet niet in hoeverre dat positief isquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Absoluut, maar ik vind het wel bijzonder hoe "goed" zij de bevolking onder de duim hebben. En wat je ze daadwerkelijk moet nageven, is dat er de politieke wil is om in een vroeg stadium hard in te grijpen.
Aangelijnd uitlaten van huisdier is toegestaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weet niet hoe ze dit kunnen/moeten regelen, maar voor een blokje om moet echt ruimte zijn anders zit je wel heel erg te beperken. Aan de andere kant maakt dat het weer lastig om het te handhaven, Lastig lastig.
Hond uitlaten mag dan dus ook niet na 8u.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hond uitlaten mag wel, zonder hond mag je geen blokje om. Right.
Ik lijn mijn kat wel aan
Daar wordt een uitzondering voor gemaakt in dat bericht. Maar behalve in Frankrijk geldt in bijna geen enkel land 20:00 als avondklok...quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hond uitlaten mag dan dus ook niet na 8u.
Waarom? Je kan prima overdag naar de winkel en dan een uurtje langer thuiswerken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
8 uur zou nergens op slaan. Dan staat heel werkend Nederland tussen 7 en 8 in de supermarkt. En qua hond uitlaten, blokje om etc is het ook nog eens zeer beperkend.
Terwijl je, als je inderdaad sociale bezoeken en feestende twintigers tegen wilt gaan, je net zo goed 22:00 kunt pakken. En dan nog is het de vraag of dat überhaupt zoden aan de dijk zet.
Dan “leen” je even een hondquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Of een konijnquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hond uitlaten mag wel, zonder hond mag je geen blokje om. Right.
Ik lijn mijn kat wel aan
Volgens die Telegraaf gast mag dat dus wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hond uitlaten mag dan dus ook niet na 8u.
Sorry meneer de agent, mijn wandelende tak is losgebroken, ben hem kwijt, kijk hier heb ik het lijntje nogquote:
Niet iedereen kan thuiswerken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom? Je kan prima overdag naar de winkel en dan een uurtje langer thuiswerken.
Superspreadhontquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hele straat om de beurt met dezelfde hond een rondje lopen
Maar dat betekent nog tot eind maart alle winkels dicht, alle sport niet mogelijk, horeca dicht, alles dicht. Dat is nog 10 weken!quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:31 schreef Remco het volgende:
Toch wel redelijk positief verhaal als je de presentatie van van Dissel zo doorkijkt. Eind maart 3 ic opnames per dag is behoorlijk positief.
Denk serieus wel dat dat op dit moment de enige juiste beslissing is. Hoe kut het ook is. Als het daarna goed geregeld wordt en het RIVM/GGD er bovenop zit hoeven wij hopelijk nooit meer in een lockdown.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:32 schreef popje het volgende:
[..]
Maar dat betekent nog tot eind maart alle winkels dicht, alle sport niet mogelijk, horeca dicht, alles dicht. Dat is nog 10 weken!
'Houd vol'quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:32 schreef popje het volgende:
[..]
Maar dat betekent nog tot eind maart alle winkels dicht, alle sport niet mogelijk, horeca dicht, alles dicht. Dat is nog 10 weken!
Sorry hoor, tegen die tijd kun je mij in een mental hospital stoppen. Ik woon alleen en werk thuis, als ik door een avondklok ook geen mensen meer kan zien, kun je mij opvegen.quote:
Klopt maar de user had het over heel werkend NL en dat kan dus nietquote:
Is daar ook rekening gehouden met de Engelse variant en de Thaise en de Duitse en de Surinaamse en de weet ik veel welke landen nog meer een mutatie hebben. Anders begint dat hele riedeltje gewoon weer van voor af aanquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:31 schreef Remco het volgende:
Toch wel redelijk positief verhaal als je de presentatie van van Dissel zo doorkijkt. Eind maart 3 ic opnames per dag is behoorlijk positief.
Zoals Merkel zegt in Duitsland:quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:32 schreef popje het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens gezien. Iemand die zijn konijn uitlaat.quote:
Dus jij gaat dan maar van het tegenovergestelde uit?quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is geen kritiek verder, maar zolang dat niet onderzocht is kun je er niet vanuit gaan wat mij betreft.
Twijfelen aan JaapGoatquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Is daar ook rekening gehouden met de Engelse variant en de Thaise en de Duitse en de Surinaamse en de weet ik veel welke landen nog meer een mutatie hebben. Anders begint dat hele riedeltje gewoon weer van voor af aan
Dat kan ook mijn konijnentuigjes bestaan ook echt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Sorry meneer de agent, mijn wandelende tak is losgebroken, ben hem kwijt, kijk hier heb ik het lijntje nog
Gelukkig maar dat ze niet naar jou luisteren. Wat een bizar slecht idee.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Denk serieus wel dat dat op dit moment de enige juiste beslissing is. Hoe kut het ook is. Als het daarna goed geregeld wordt en het RIVM/GGD er bovenop zit hoeven wij hopelijk nooit meer in een lockdown.
Ik wil best nog 10 weken doorbijten om daarna nooit meer in een lockdown te moeten.
Gros werkt niet thuisquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom? Je kan prima overdag naar de winkel en dan een uurtje langer thuiswerken.
De Surinaamse variant schijnt zich weer heeeeeel langzaam te verspreidenquote:Op woensdag 13 januari 2021 09:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Is daar ook rekening gehouden met de Engelse variant en de Thaise en de Duitse en de Surinaamse en de weet ik veel welke landen nog meer een mutatie hebben. Anders begint dat hele riedeltje gewoon weer van voor af aan
Er zijn al >3000 mutaties. Daar moet dan allemaal rekening mee worden gehouden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Er zijn altijd jongeren die de randjes opzoeken maar het is natuurlijk niet zo dat alle jongeren iedere avond gaan overnachten bij iemand. Of uberhaupt die mogelijkheid krijgen.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:36 schreef Evenstar het volgende:
Trouwens, waarom tot 04:00 ...
Beetje feestende jongeren komen dus voor 20:00 bijelkaar en gaan na 4:00 lam naar huis
Dan pak je de gewone burger en niet één van de problemen aan toch?
Dit. Geen enkel excuus meer na die tien weken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 09:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zoals Merkel zegt in Duitsland:
"Wir schaffen das"
En dan mijn mening:
Ik vind het prima als ze dat aanhouden, MAAR, dan moet er wel een duidelijk plan komen hoe we snel uit deze crisis gaan komen, en dan moet het afgelopen zijn met lockdowns.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |