abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:58:07 #1
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197373192

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197373207
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:53 schreef galantis het volgende: [..] Ja apart man. Voor iets wat één keer in de 100 jaar gebeurt. En werkelijk alle andere landen doen het zoveel beter. Dat gegeil op hoe het zoveel beter had gekund alsof dit een game is ofzo komt me echt de strot uit.
:D Zit te trollen sorry, Nederland had uiteindelijk niet veel meer kunnen doen. Of nouja, wel kunnen doen, denk aan verplichte PCR-test, zwaarder straffen, of eerder ingrijpen... Maar het had uiteindelijk geen flikker uitgemaakt. Praktisch heel Europa zit in hetzelfde schuitje.
blablablabla
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:58:48 #3
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197373208
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:53 schreef Gretzl het volgende:
NL heeft al bijna een jaar de mogelijkheid om vliegreizigers afkomstig uit risicogebieden voldoende te controleren en in het geval van te grote risico's in verplichte quarantaine te stoppen. Had gewoon gekund. Net alsof er zoveel vliegreizen essentieel zijn..
Ah ja, dat zal het zijn ja. Vliegreizen. Er is geen enkele andere manier om in Nederland te komen gelukkig.
Antifa
pi_197373223
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in de brief die de bewoners van Lansingerland krijgen van de GGD / Erasmus MC je kunt hem hier vinden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:59:43 #5
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197373225
TT :D

Ik droom nog weleens hoeveel beter Nederland er voor had kunnen staan als de experts Red Team al vanaf juli even serieus waren genomen door het kabinet Rutte III. O.a. als het gaat om de rol van kinderen en scholen bij de verspreiding (zeg niet dat men de regering niet al in juli/augustus gewaarschuwd heeft).
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:59:56 #6
473584 Gretzl
pi_197373235
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:52 schreef Elan het volgende:

[..]

:D
Dacht misschien wil je echt naar Australië. Lijkt me prima vertoeven, Adelaide staat ook te boek als een van de meest plezierige plekken om te wonen in de wereld. En als over een paar decennia Covid-20 uitbreekt zit je daar ook een stuk beter dan hier :P
Haha, vooralsnog nooit echt serieus overwogen hoor :) Ooit wel eens gedacht dat het vet zou zijn om daar langere tijd te werken + reizen, maar nog niet van gekomen. Ik ben waarschijnlijk veel te gehecht om mijn roots om aan de andere kant van de wereld te willen wonen.

Er zullen ongetwijfeld dingen in Australië zijn die fijner zijn dan in Nederland/Europa. Maar omgekeerd ook. En een hele hoop is ook gewoon aardig hetzelfde. Pas wanneer je er daadwerkelijk voor een langere tijd gaat wonen kun je goed vergelijken.

Maar het geeft inderdaad wel te denken wat er gaat gebeuren bij een volgende pandemie van deze omvang. Ik zou het echt bizar vinden als ontwikkelde westerse landen dan weer zo slecht zijn voorbereid en weer alle beginnersfouten maken.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_197373250
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ah ja, dat zal het zijn ja. Vliegreizen. Er is geen enkele andere manier om in Nederland te komen gelukkig.
[ afbeelding ]
We hebben het nu over het specifieke geval van de UK, waarbij het dus wel opmerkelijk is dat iig het luchtverkeer tussen onze landen nog dagelijks op gang blijft..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:01:05 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197373276
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:59 schreef Gretzl het volgende:

Ik droom nog weleens hoeveel beter Nederland er voor had kunnen staan als de experts Red Team al vanaf juli even serieus waren genomen door het kabinet Rutte III. O.a. als het gaat om de rol van kinderen en scholen bij de verspreiding (zeg niet dat men de regering niet al in juli/augustus gewaarschuwd heeft).
Er zitten experts in het Red Team?
pi_197373279
quote:

Ik droom maar van één ding. Een leven zonder maatregelen. Vaccinaties afwerken en vergeten deze handel.
I'll give you something to do
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:02:03 #10
346939 Janneke141
pi_197373299
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:01 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik droom maar van één ding. Een leven zonder maatregelen. Vaccinaties afwerken en vergeten deze handel.
Ik heb slecht nieuws voor je: de afbetalingsregeling gaat een stuk langer duren dan de lockdown.
pi_197373306
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Misschien een heel domme vraag hè...

Als heel Europa (en het VK) het nu niet dusdanig onder controle heeft dat de mitigatie op het niveau is dat het Red Team zou willen. Zou het meest aannemelijke antwoord dan niet zijn dat het Red Team het fout heeft?

Dat lijkt mij in elk geval logischer dan dat alle beleidsmakers van 30+ landen het fout hebben.
Ik zou het anders formuleren. Ik denk dat het RedTeam zich alleen op bepaalde aspecten van het beleid richt maar dat de beleidsmakers cq regeringen van de Europese landen ook rekening moeten houden met andere aspecten zoals economie, voedselvoorziening, werkgelegenheid, politieke en culturele gevoeligheden en internationale betrekkingen.
pi_197373309
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Laten we het hier nog maar een keer over hebben als de steunregelingen eindigen. Niemand bestrijdt dat de steunregelingen ervoor zorgen dat bedrijven die normaalgesproken al failliet waren geweest nu blijven drijven, maar als je denkt dat een maandenlange sluiting prima te overleven is voor ondernemers dan ben je ook wel een beetje de weg kwijt.
Ben daar toch minder pessimistisch over dan jij, horeca en reizen zijn als het een beetje mee zit komende zomer een gouden handel. Als jij als zogenaamd bijna failliete uitbater straks doodleuk 4 euro vraagt om een pilsje zullen mensen dat met liefde aftikken en krijg je nog een duit in de fooienpot op de kop toe.
blablablabla
pi_197373320
quote:

De rol van scholen en kinderen zijn de daadwerkelijke experts (je weet wel, virologen, epidemiologen etc) in verschillende landen het eens met het RIVM. Nogmaals, is het niet aannemelijker dat het Red Team (en ContainmentNu) ernaast zit en dat niet toe wil geven om gezichtsverlies te voorkomen?

De ironie zit 'm erin, het Red Team baseert zich op dezelfde onderzoeken als (bijvoorbeeld) Koopmans. Het grootste verschil zit 'm erin dat Koopmans meegeschreven heeft aan die onderzoeken, en het Red Team ze leest als (onder andere) Koopmans ze gepubliceerd heeft.

Dan lijkt het me toch aannemelijker dat degene die het onderzoek schrijft snapt wat er in het onderzoek wat ze schrijft staat?
pi_197373325
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

We hebben het nu over het specifieke geval van de UK, waarbij het dus wel opmerkelijk is dat iig het luchtverkeer tussen onze landen nog dagelijks op gang blijft..
Dat heb ik al uitgelegd, dacht ik. Daar is gewoon noodzaak toe, de wereld en de economie draait grosso modo door.
pi_197373335
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Ben daar toch minder pessimistisch over dan jij, horeca en reizen zijn als het een beetje mee zit komende zomer een gouden handel. Als jij als zogenaamd bijna failliete uitbater straks doodleuk 4 euro vraagt om een pilsje zullen mensen dat met liefde aftikken en krijg je nog een duit in de fooienpot op de kop toe.
Ja want elke euro die we nu op de rekening hebben kunnne we twee keer uitgeven in de kroeg na deze pandemie?
pi_197373359
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik heb slecht nieuws voor je: de afbetalingsregeling gaat een stuk langer duren dan de lockdown.
Het zij zo, denk ik. Vrijheid is mij waardevoller dan geld dus daar kan ik minder mee zitten.
I'll give you something to do
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:04:26 #17
346939 Janneke141
pi_197373367
quote:

[..]

We gaan het zien. In dit geval hoop ik dat jij gelijk hebt.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:04:30 #18
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197373369
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is hier al en waarschijnlijk al een stuk verder verspreid dan de eerste onderzoeken nu aantonen. Het kan in een paar weken de boel volledig op z’n kop zetten als je overgaat tot versoepelen.
quote:
Volgens ruwe schattingen hebben tussen de 500 en 2800 Nederlanders de Britse variant, terwijl die slechts bij 50 officieel is vastgesteld. Volgens Murk is deze niet meer in te dammen.
https://www.omroepbrabant(...)slag-in-ziekenhuizen

Artikel van afgelopen vrijdag.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_197373382
Heb wel lang lopen geilen op de Duitsers, omdat het daar daadwerkelijk beter geregeld was qua testen, capaciteit van de zorg en controles. Denk aan de hoge boetes en controles op reizigers. Maar uiteindelijk heeft dat ze niks opgeleverd en zitten ze nu ook tot maart in lockdown @Gretzl
blablablabla
pi_197373400
Ik heb niet gekeken, maar zeker weer one size fits all maatregelen en geen woord gewijd aan de ouwe fluiten die lekker gezellig samen rondscharrelen en op zaterdag het Kruidvat bezoeken?
pi_197373402
quote:
Moet je wel in deze context zien:
https://coronadashboard.r(...)besmettelijke-mensen

Waarbij op 31 december het aantal besmettingen geschat werd op +-141.000 mensen
pi_197373407
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daar zitten we inderdaad nog wel tientallen jaren aan vast.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197373424
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik heb niet gekeken, maar zeker weer one size fits all maatregelen en geen woord gewijd aan de ouwe fluiten die lekker gezellig samen rondscharrelen en op zaterdag het Kruidvat bezoeken?
Zou raar zijn als dat wel zo was geweest.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:06:31 #24
14505 OProg
A Life in Music
pi_197373426
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

De ironie zit 'm erin, het Red Team baseert zich op dezelfde onderzoeken als (bijvoorbeeld) Koopmans. Het grootste verschil zit 'm erin dat Koopmans meegeschreven heeft aan die onderzoeken, en het Red Team ze leest als (onder andere) Koopmans ze gepubliceerd heeft.

Dan lijkt het me toch aannemelijker dat degene die het onderzoek schrijft snapt wat er in het onderzoek wat ze schrijft staat?
Dat is net zoiets dat dat hele Red Team het steeds heeft over hun enorme ervaring met de Ebola epidemie terwijl Koopmans een eredoctoraat heeft gekregen voor haar rol in diezelfde epidemie .
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_197373433
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zou het anders formuleren. Ik denk dat het RedTeam zich alleen op bepaalde aspecten van het beleid richt maar dat de beleidsmakers cq regeringen van de Europese landen ook rekening moeten houden met andere aspecten zoals economie, voedselvoorziening, werkgelegenheid, politieke en culturele gevoeligheden en internationale betrekkingen.
Dat is zeker een goed punt, maar ook over de inhoudelijke punten zijn ze het niet eens met het RIVM en anderen. Dat betekent effectief dat vooraanstaande virologen en epidemiologen zich moeten verantwoorden tegen een Bert en Peter Slagter.

Indien je een goed inhoudelijk debat wil hebben, zet Amrish Baidjoe tegenover een epidemioloog van het RIVM, en zet Wim Schellekens tegenover iemand als Kuipers. Ik vind het beschamend dat Ginny Mooy/Bert Slagter/Peter Slagter (en tegenwoordig ook Marino) ongefundeerd kunnen roeptoeteren zonder dat er experts tegenover gezet worden die kunnen zeggen: "Je weet zelf ook wel dat dit niet is hoe het werkt he?"
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:07:02 #26
473584 Gretzl
pi_197373439
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
COVID-19 is niet in Europa ontstaan. Je beseft dat de gehele eerste golf grotendeels te voorkomen was geweest als Europese landen vroegtijdig het vliegverkeer met Chinese steden hadden beperkt/platgelegd? Ofwel verplichte quarantaines hadden ingesteld voor reizigers die alsnog Europa binnen hadden willen komen? Taiwan heeft zich kunnen ontwikkelen tot een voorbeeldland omdat er al vanaf januari verscherpte controles waren op vluchten van en naar China. Zij kozen voor de SARS-aanpak, omdat ze niet zaten te wachten op een vermijdbare pandemie van grote omvang.

Medio juli was er in de meeste Europese landen beperkte verspreiding (als gevolg van de effectieve lockdowns en overwegend goed gedrag). Met een strategie waarmee de R met kostenefficiënte maatregelen op 1 of lager kon worden gehouden was het nooit zo ernstig uit de hand gelopen. Maar veel onnozele regeringsleiders deden net alsof we bijna van corona verlost waren en dat vrij vakantie en allerhande activiteiten weer allemaal moesten kunnen, zonder slimme controlemaatregelen. Dat is een dodelijke inschattingsfout geweest.
pi_197373454
quote:
Het is "goed nieuws" dat verpleeghuizen eerder dan gepland kunnen starten met het vaccineren van bewoners, zeggen branchevereniging van organisaties in de (ouderen)zorg ActiZ en ouderenbond ANBO. ActiZ is "blij dat het advies van de Gezondheidsraad om kwetsbaren in de samenleving snel te vaccineren, opgevolgd kan worden", aldus bestuurslid Conny Helder.

Verpleeghuizen staan te popelen om te beginnen met de vaccinaties, aldus ActiZ. ,,De voorbereiding voor de vaccinaties is grotendeels afgerond: registratiesystemen zijn op orde gebracht, prikteams zijn geformeerd. Het wachten is nu op de toestemming van cliënten of hun wettelijke vertegenwoordiger en op de vaccins zelf."
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/

Welke vaccins gaan ze hiervoor gebruiken? Pfizer of moderna? Lijkt mij wel ideaal om Pfizer hiervoor te gebruiken, zeker omdat andere landen het ook kunnen.
pi_197373471
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:03 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja want elke euro die we nu op de rekening hebben kunnne we twee keer uitgeven in de kroeg na deze pandemie?
De meeste mensen hebben als een malle lopen sparen en we kijken allemaal uit naar het moment dat het weer kan dus ja daar ligt wel een inhaalslag.

Na de vorige grote pandemie, de Spaanse griep, volgden de roaring twenties een tijd die bekend stond vanwege luxe, uitbundigheid en overdaad. Zoiets kun je nu ook verwachten.
blablablabla
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:08:32 #29
346939 Janneke141
pi_197373475
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/

Welke vaccins gaan ze hiervoor gebruiken? Pfizer of moderna? Lijkt mij wel ideaal om Pfizer hiervoor te gebruiken, zeker omdat andere landen het ook kunnen.
Volgens mij beiden, maar vooral Pfizer. Die hebben we het meest.
pi_197373491
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:07 schreef Gretzl het volgende:

[..]

COVID-19 is niet in Europa ontstaan. Je beseft dat de gehele eerste golf grotendeels te voorkomen was geweest als Europese landen vroegtijdig het vliegverkeer met Chinese steden hadden beperkt/platgelegd? Ofwel verplichte quarantaines hadden ingesteld voor reizigers die alsnog Europa binnen hadden willen komen? Taiwan heeft zich kunnen ontwikkelen tot een voorbeeldland omdat er al vanaf januari verscherpte controles waren op vluchten van en naar China. Zij kozen voor de SARS-aanpak, omdat ze niet zaten te wachten op een vermijdbare pandemie van grote omvang.

Medio juli was er in de meeste Europese landen beperkte verspreiding (als gevolg van de effectieve lockdowns en overwegend goed gedrag). Met een strategie waarmee de R met kostenefficiënte maatregelen op 1 of lager kon worden gehouden was het nooit zo ernstig uit de hand gelopen. Maar veel onnozele regeringsleiders deden net alsof we bijna van corona verlost waren en dat vrij vakantie en allerhande activiteiten weer allemaal moesten kunnen, zonder slimme controlemaatregelen. Dat is een dodelijke inschattingsfout geweest.
Je weet dat Corona al begin december in Italië was?
pi_197373507
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:08 schreef Elan het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben als een malle lopen sparen en we kijken allemaal uit naar het moment dat het weer kan dus ja daar ligt wel een inhaalslag.

Na de vorige grote pandemie, de Spaanse griep, volgden de roaring twenties een tijd die bekend stond vanwege luxe, uitbundigheid en overdaad. Zoiets kun je nu ook verwachten.
Ik hoop het :)
pi_197373513
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:07 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Achteraf kijk je een koe in zijn kont. Met de kennis van nu had iedereen het in januari anders gedaan, inclusief het WHO en China. Laat de 'beleidsmakers' van het Red Team maar eens op de stoel zitten van van Dissel, Bruins, de Jonge of wie dan ook.

Ik bitch ook op ze dat niet alles goed gaat, maar ze afrekenen op informatie die je 10 maanden later tot je beschikking hebt en toen niet had is echt niet fair.
pi_197373514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat heb ik al uitgelegd, dacht ik. Daar is gewoon noodzaak toe, de wereld en de economie draait grosso modo door.
Gelukkig wel, maar er wordt wel degelijk veelvuldig (onnodig) commercieel gevlogen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:09:48 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197373522
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:07 schreef Anton91 het volgende:
Het wachten is nu op de toestemming van cliënten of hun wettelijke vertegenwoordiger en op de vaccins zelf."
Dit wordt ook echt onderschat. In verpleeghuizen zitten zoveel mensen die last hebben van dementie of op een andere manier niet meer wilsbekwaam zijn, dat je niet iedereen daar zomaar mag vaccineren.
Antifa
pi_197373526
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij beiden, maar vooral Pfizer. Die hebben we het meest.
Misschien hebben ze dan toch het advies opgevolgd, om ouderen met Pfizer te vaccineren. Want zoveel hebben ze niet van moderna.
pi_197373533
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja dat is waar ook, ik was de eenrichtingssolidariteit vergeten...
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:10:15 #37
346939 Janneke141
pi_197373539
quote:

[..]

Een beperkt deel heeft als een malle kunnen sparen. De ondernemers die langzaam toekijken hoe hun bedrijf droogkookt, de zzp'ers die al sinds maart zonder klussen zitten en de mensen die werkloos geworden zijn hebben vooral ingeteerd. Veel ingeteerd.
pi_197373547
Verplicht thuiswerken een alternatief? Ik voorzie grote uitvoeringsproblematiek, maar als je dat fatsoenlijk onder controle krijgt ben ik daar voor.

Avondklok of reisbeperkingen moeten vermeden worden.
zie email 27 oktober
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:10:50 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197373554
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit wordt ook echt onderschat. In verpleeghuizen zitten zoveel mensen die last hebben van dementie of op een andere manier niet meer wilsbekwaam zijn, dat je niet iedereen daar zomaar mag vaccineren.
Inderdaad. Non compos mentis.
pi_197373559
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:09 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik hoop het :)
Ik ga in elk geval m'n steentje bijdragen, ga echt helemaal los zodra het weer kan, na dat enorme schijt jaar van 2020. Jij niet?
blablablabla
pi_197373567
Ondertussen zijn de (naar mijn idee) hele belangrijke testevenementen die deze maand zouden gaan plaatsvinden weer op de lange baan geschoven.

Zo kunnen we vrijwel zeker zijn dat bijna het festival en evenementenseizoen 2021 ook volledig de kliko in kan. Geen enkele organisator gaat zijn handen branden, tenzij ze snel harde garanties krijgen van de overheid.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197373574
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat eigenlijk niet kunnen, mijn oma is dement, maar als de familie weigert om te vaccineren denk ik dat er nog wel wat woorden over gaan vallen.
pi_197373586
Hoe willen ze die 'max 15km reizen; dan gaan handhaven? Dat is nog 100x lastiger dan avondklok.
Iedereen in fuik laten rijden en dan checken waar ze vandaan komen? En hoe dat dan te controleren? (of basis van inschrijf adres? Wat als je daar tijdelijk niet woont?) of willekeurig mensen op straat gaan stoppen en checken?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:11:56 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197373592
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen zijn de (naar mijn idee) hele belangrijke testevenementen die deze maand zouden gaan plaatsvinden weer op de lange baan geschoven.

Zo kunnen we vrijwel zeker zijn dat bijna het festival en evenementenseizoen 2021 ook volledig de kliko in kan. Geen enkele organisator gaat zijn handen branden, tenzij ze snel harde garanties krijgen van de overheid.
O ja, het 'proefdraaien' in restaurants :')
pi_197373595
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik ga in elk geval m'n steentje bijdragen, ga echt helemaal los zodra het weer kan, na dat enorme schijt jaar van 2020. Jij niet?
Eerst kijken of de zorgverzekering van 2022 geen 20 euro per maand omhoog gaat, de gemeentelijke lasten niet met 10% stijgen en allerlei andere shit niet duurder wordt. Wat er over blijft zal een flink deel richting de vrijetijdsbesteding gaan.
pi_197373598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is zeker een goed punt, maar ook over de inhoudelijke punten zijn ze het niet eens met het RIVM en anderen. Dat betekent effectief dat vooraanstaande virologen en epidemiologen zich moeten verantwoorden tegen een Bert en Peter Slagter.

Indien je een goed inhoudelijk debat wil hebben, zet Amrish Baidjoe tegenover een epidemioloog van het RIVM, en zet Wim Schellekens tegenover iemand als Kuipers. Ik vind het beschamend dat Ginny Mooy/Bert Slagter/Peter Slagter (en tegenwoordig ook Marino) ongefundeerd kunnen roeptoeteren zonder dat er experts tegenover gezet worden die kunnen zeggen: "Je weet zelf ook wel dat dit niet is hoe het werkt he?"
Oh, ik ben het met je eens dat het een stuurlui aan de wal verhaal is, het is heel makkelijk om op het internet van alles te roepen als je nergens verantwoordelijk voor bent, natuurlijk.

Maar we weten inmiddels ook dat het RIVM en het OMT slechts adviezen geven, de regering neemt de beslissingen en die wijken geregeld af van de adviezen. Goed of slecht, dat is nu eenmaal hoe het hoort te werken.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:12:29 #47
473584 Gretzl
pi_197373606
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Misschien een heel domme vraag hè...

Als heel Europa (en het VK) het nu niet dusdanig onder controle heeft dat de mitigatie op het niveau is dat het Red Team zou willen. Zou het meest aannemelijke antwoord dan niet zijn dat het Red Team het fout heeft?

Dat lijkt mij in elk geval logischer dan dat alle beleidsmakers van 30+ landen het fout hebben.
Het is onverstandig om Europa te zien als een bubbel waar in deze pandemie heel andere effecten zouden optreden als in de rest van de wereld. Op de nieuwe Britse en Zuid-Afrikaanse mutant na is er geen bewijs dat Europa in vergelijking met Azië / Oceanië is getroffen door een besmettelijkere variant. Kortom, met een ander beleid (gericht op maximaal indammen) had het in elk van de Europese landen mogelijk moeten zijn geweest om de schade veel meer te beperken. Natuurlijk zou elk Europees land dat radicaal voor indammen/containment koos het makkelijker hebben gemaakt voor de rest. De lage aantallen aan het begin van de zomerperiode hadden voor heel Europa het zetje moeten zijn om in de resterende zomer- en herfstmaanden korte metten te maken met de ongecontroleerde verspreiding. Helaas hebben ze het nooit serieus geprobeerd, al heeft een land als Duitsland nog wel een poging gedaan die er enigszins op leek (maar door een combinatie van factoren helaas ook mislukt).
pi_197373615
quote:

[..]

Als de kroeg over 5 minuten open zou gaan zou ik nu nog vertrekken.
pi_197373669
quote:

[..]

Ik heb eigenlijk nauwelijks anders uitgegeven afgelopen jaar, wat minder buiten de deur uitgegeven maar dat vertaalde zich dan naar extra luxe binnenshuis eigenlijk. Meer afgehaald en laten bezorgen, meer online geshopped. Het enige relatief grote verschil was dat we geen echte vakantie hebben gehad.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:14:24 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197373672
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik had het volgende idee om thuiswerken te bevorderen:
Horeca open van 9-17.
Iedere werknemer die thuis kan werken blijft dan thuis om even ergens tussendoor wat te kunnen drinken/eten, aangezien verder alles dicht zit en er niets te doen is. Is er direct ook minder noodzaak om in de avonduren nog weer bij mensen op bezoek te gaan.
Antifa
pi_197373688
quote:

Hier ben ik ook huiverig voor
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:15:22 #52
473584 Gretzl
pi_197373698
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:08 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Je weet dat Corona al begin december in Italië was?
Kan best dat er 1 of 2 individuele patiënten waren in die maand. Kan ook best dat dat in Frankrijk ook zo was. Maar 1-2 patiënten betekenen niet direct exponentiële verspreiding, daar is meer voor nodig.

Het zegt genoeg dat de zorg in Italië pas begin maart overspoeld werd. Naar alle waarschijnlijk is het grootste deel van de actieve clusters toch gewoon via China geïmporteerd.

De uitbraak in Italië is helaas wel de directe aanleiding geweest van de eerste golf in de meeste andere Europese landen.
pi_197373707
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:12 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het is onverstandig om Europa te zien als een bubbel waar in deze pandemie heel andere effecten zouden optreden als in de rest van de wereld. Op de nieuwe Britse en Zuid-Afrikaanse mutant na is er geen bewijs dat Europa in vergelijking met Azië / Oceanië is getroffen door een besmettelijkere variant. Kortom, met een ander beleid (gericht op maximaal indammen) had het in elk van de Europese landen mogelijk moeten zijn geweest om de schade veel meer te beperken. Natuurlijk zou elk Europees land dat radicaal voor indammen/containment koos het makkelijker hebben gemaakt voor de rest. De lage aantallen aan het begin van de zomerperiode hadden voor heel Europa het zetje moeten zijn om in de resterende zomer- en herfstmaanden korte metten te maken met de ongecontroleerde verspreiding. Helaas hebben ze het nooit serieus geprobeerd, al heeft een land als Duitsland nog wel een poging gedaan die er enigszins op leek (maar door een combinatie van factoren helaas ook mislukt).
Je gaat voorbij aan mijn punt.

virologen, epidemiologen, microbiologen en vooraanstaand deskundigen in meer dan 30 landen ontberen in deze discussie klaarblijkelijk de kennis die een epidemioloog bij het rode kruis, een voormalig ziekenhuisbestuurder, een antropoloog en een hoop 'experts complexe systemen' hebben. Dat bedoel ik niet ten nadele van hen, want ze zullen vast veel kennis hebben op hun gebied, maar als er 100+ mensen A zeggen en jij zegt B is het niet aannemelijk dat jouw B het juiste antwoord is. Uitzonderingen daargelaten, maar deze discussie hebben we al maanden.

Dat voelt alsof jij en ik gaan uitleggen waarom een hersenoperatie gedoemd is te mislukken tegenover 400 hersenchirurgen.

Het zou het Red Team sieren als ze indammen met hun arrogantie, want tot nu toe hebben ze vrijwel nergens daadwerkelijk gelijk in gehad. Tuurlijk, als je maandenlang hel en vermoemenis predikt zul je vast een keer gelijk hebben, maar het is veel te simpel wat ze roepen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 22:17:06 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:16:00 #54
346939 Janneke141
pi_197373717
quote:

De regering straalt aan alle kanten uit dat die sector mag verrekken. Dat gaat ook echt niet meer veranderen.
pi_197373718
quote:

[..]

Tijdens de Spaanse griep werd vooral de beroepsbevolking geraakt door het virus. Normaal zijn het ouderen en kinderen. Doordat de beroepsbevolking geraakt werd had dat als voordeel dat de lonen toen flink stegen omdat er een tekort was aan arbeiders. Daarom valt de Spaanse griep en deze pandemie niet echt met elkaar te vergelijken. Als we naar economisch gedragswetenschap kijken dan geven mensen wanneer ze gespaard hebben liever hun geld uit aan iets groots (huis/auto dat soort dingen) dan aan een paar extra biertjes in de horeca.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 januari 2021 @ 22:16:07 #56
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197373720
quote:

Yep. }:| :r
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:16:42 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197373740
quote:

[..]

Dat had meer te maken met een efficiencyslag in de productie dan met de Spaanse griep.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:16:44 #58
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_197373741
quote:

Zeker weten. 2021 kun je qua evenementen/festivals afschrijven.
Tics van je petten.
pi_197373753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een beperkt deel heeft als een malle kunnen sparen. De ondernemers die langzaam toekijken hoe hun bedrijf droogkookt, de zzp'ers die al sinds maart zonder klussen zitten en de mensen die werkloos geworden zijn hebben vooral ingeteerd. Veel ingeteerd.
Nogmaals daar verschillen we dan over van mening. Denk dat je er erg pessimistisch in staat. De werkeloosheid is amper gestegen. Van gemiddeld 3,4 procent in 2019, naar gemiddeld 3,9 procent in 2020.

Peanuts vergeleken met bijvoorbeeld de recessie die volgde op de bankencrisis toen het op het dieptepunt bijna 10% was.
blablablabla
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:17:09 #60
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197373759
quote:

Ze zouden onafhankelijk wat de besmettingen zouden doen, deze experimenten gaan uitvoeren! En nu gaan ze alsnog niet door. Als je geen pilot doet, gebeurt er dus niks... Heel sneu.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:17:33 #61
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197373777
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De regering straalt aan alle kanten uit dat die sector mag verrekken. Dat gaat ook echt niet meer veranderen.
Lijkt me ook beter dat die verdwijnen. Op festivals wordt immers drugs gebruikt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197373783
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:15 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Kan best dat er 1 of 2 individuele patiënten waren in die maand. Kan ook best dat dat in Frankrijk ook zo was. Maar 1-2 patiënten betekenen niet direct exponentiële verspreiding, daar is meer voor nodig.

Met een R0 van 2-3 en met 1-2 corona patienten in december, dan duurt het ongeveer wel tot maart voordat het problematisch is. De generatietijd is ongeveer 5 dagen.
pi_197373795
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Nogmaals daar verschillen we dan over van mening. Denk dat je er erg pessimistisch in staat. De werkeloosheid is amper gestegen. Van gemiddeld 3,4 procent in 2019, naar gemiddeld 3,9 procent in 2020.

Peanuts vergeleken met bijvoorbeeld de recessie die volgde op de bankencrisis toen het op het dieptepunt bijna 10% was.
Valt een zzp'er zonder opdrachten onder werkloos?
In Southern Sun
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:18:14 #64
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197373796
quote:

[..]

Het lijkt erop dat ze helemaal niet meer in mogelijkheden denken.

Ze stralen aan alle kanten uit dat alles gewoon tot 1 april dicht blijft, behalve misschien de (basis)scholen.
pi_197373800
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:17 schreef Elan het volgende:

[..]

De werkloosheid kun je nu echt niet vergelijken. Zolang er meer dan een miljoen mensen indirect door de staat betaald worden en de bedrijven om die steun te mogen ontvangen niemand mogen ontslaan is het werkloosheidscijfer nietszeggend.
pi_197373812
quote:

[..]

Wat is dit toch voor geneuzel? Wat moet de overheid doen dan, evenementen gewoon toelaten alsof er niks aan de hand is?
pi_197373818
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Lijkt me ook beter dat die verdwijnen. Op festivals wordt immers drugs gebruikt.
Waar niet.
pi_197373819
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat ze helemaal niet meer in mogelijkheden denken.

Ze stralen aan alle kanten uit dat alles gewoon tot 1 april dicht blijft, behalve misschien de (basis)scholen.
Er zijn ook gewoon weinig mogelijkheden, dat is wel een beetje inherent aan een lockdown.
In Southern Sun
pi_197373830
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:17 schreef popje het volgende:

[..]

Ze zouden onafhankelijk wat de besmettingen zouden doen, deze experimenten gaan uitvoeren! En nu gaan ze alsnog niet door. Als je geen pilot doet, gebeurt er dus niks... Heel sneu.
Niet alleen is het ontzettend sneu, maar ook een gemiste kans dat we niet in de zomer hebben getest en in de winter. Want volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk wat het verschil in verspreiding precies is.
pi_197373835
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]

brb, even mijn schoonmoeder knuffelen.
Ik wacht op de traan en snik die komen gaat.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 januari 2021 @ 22:19:55 #71
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197373842
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze die meetellen nee. En dat zijn er toch wel een paar lijkt mij.
pi_197373856
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waar niet.
In de werkkamer van Hugo. Oh, wacht. grapje.

(sorry, dat was flauw)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 22:20:41 ]
pi_197373862
Een Nijmeegse 4daagse moet bijvoorbeeld over een maand of twee toch wel garanties gaan krijgen. Dikke kans dat zoiets opnieuw niet door kan gaan.
pi_197373869
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef chratnox het volgende:

[..]

De werkloosheid kun je nu echt niet vergelijken. Zolang er meer dan een miljoen mensen indirect door de staat betaald worden en de bedrijven om die steun te mogen ontvangen niemand mogen ontslaan is het werkloosheidscijfer nietszeggend.
Werkeloosheid was daarvoor ook al historisch laag, waarom zouden mensen niet gewoon hun oude werkzaamheden kunnen direct weer kunnen gaan oppakken? Het is niet dat er structurele problemen waren op de arbeidsmarkt, het is puur die kut Corona die roet in het eten gooide.
blablablabla
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:20:53 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197373874
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er zijn ook gewoon weinig mogelijkheden, dat is wel een beetje inherent aan een lockdown.
Er zijn zat mogelijkheden tussen wat we nu hebben en alles klakkeloos open gooien.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:21:00 #76
3778 popje
pi_197373879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar dichtblijven tot 1 april, dat kan toch echt niet... dit nog twee en een halve maand, dan ben ik volledig depressief en is de maatschappij mentaal failliet...
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:21:26 #77
346939 Janneke141
pi_197373889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat is dit toch voor geneuzel? Wat moet de overheid doen dan, evenementen gewoon toelaten alsof er niks aan de hand is?
In elk geval de testevents waarvan ze hadden toegezegd die te laten plaatsvinden, ook te laten doorgaan. En daarnaast zou het ze sieren als ze een garantieregeling zouden optuigen zodat evenementenorganisaties in elk geval kunnen beginnen voor het komende seizoen, waarbij de risico's vooralsnog gedekt zijn. Want het zal je niet verbazen dat festivals momenteel niet te verzekeren zijn.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 januari 2021 @ 22:21:51 #78
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197373898
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Een Nijmeegse 4daagse moet bijvoorbeeld over een maand of twee toch wel garanties gaan krijgen. Dikke kans dat zoiets opnieuw niet door kan gaan.
Plus daar doet een redelijk grote risico groep aan mee. Dus nee dat lijkt mij niet nee.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:22:02 #79
3778 popje
pi_197373904
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In elk geval de testevents waarvan ze hadden toegezegd die te laten plaatsvinden, ook te laten doorgaan. En daarnaast zou het ze sieren als ze een garantieregeling zouden optuigen zodat evenementenorganisaties in elk geval kunnen beginnen voor het komende seizoen, waarbij de risico's vooralsnog gedekt zijn. Want het zal je niet verbazen dat festivals momenteel niet te verzekeren zijn.
Hear hear
pi_197373905
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Werkeloosheid was daarvoor ook al historisch laag, waarom zouden mensen niet gewoon hun oude werkzaamheden kunnen direct weer kunnen gaan oppakken? Het is niet dat er structurele problemen waren op de arbeidsmarkt, het is puur die kut Corona die roet in het eten gooide.
Omdat als de steunmaatregelen aflopen je pas echt weet hoe groot de problemen zijn. Er worden in meerdere sectoren aangegeven dat de huidige steun bij lange na onvoldoende is, dus je kunt er donder op tegen zeggen dat er nog een hoop bedrijven om gaan vallen. Dat gaat werkloosheid tot gevolg hebben.

Wellicht kortdurend, maar als we daadwerkelijk een recessie in gaan wordt dat wel langer.

Het lijkt mij dat je een domino effect kunt krijgen.

Horeca-ondernemer kan huur niet meer betalen, wordt opgeschort door Belastingdienst, bank en pandeigenaar. Horeca-ondernemer gaat op de fles, Belastingdienst krijgt nog zoveel mogelijk geld (die staan vooraan), bank en pandeigenaar niet. Bank moet afschrijven en gaat verliezen maken, dus raakt in de problemen. Pandeigenaar krijgt geld niet dus raakt in de problemen. Etc..

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 22:24:55 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:22:27 #81
346939 Janneke141
pi_197373917
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:21 schreef D_A het volgende:

[..]

Plus daar doet een redelijk grote risico groep aan mee. Dus nee dat lijkt mij niet nee.
Die zijn tegen die tijd allemaal gevaccineerd.
pi_197373920
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er zijn zat mogelijkheden tussen wat we nu hebben en alles klakkeloos open gooien.
Nee, waarom denk je dat? De essentie van de lockdown is dat we zoveel mogelijk binnen blijven en reisbewegingen beperken.
In Southern Sun
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 12 januari 2021 @ 22:22:50 #83
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_197373928
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die zijn tegen die tijd allemaal gevaccineerd.
Sure.
pi_197373931
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:21 schreef popje het volgende:

[..]

Maar dichtblijven tot 1 april, dat kan toch echt niet... dit nog twee en een halve maand, dan ben ik volledig depressief en is de maatschappij mentaal failliet...
Maar dat is toch inherent aan de lockdown?
In Southern Sun
pi_197373935
quote:

En mensen maar wappies noemen. Ze maken het wel heel makkelijk om te gaan denken in complotten. Deze hele sector plus de horeca mag doodvallen in hun ogen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197373948
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Niet alleen is het ontzettend sneu, maar ook een gemiste kans dat we niet in de zomer hebben getest en in de winter. Want volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk wat het verschil in verspreiding precies is.
Precies en daarom is het zo dom dat we niet alsnog die testen doen.
Zo krijg je tenminste een beeld en kan er gedacht worden aan een exit-strategie en mogelijkheden om deze evenementen WEL door te kunnen laten gaan (met plan a,b en c).

We doen nog steeds dat buiten levensgevaarlijk is, maar inmiddels zijn er al tal van zaken voorgevallen waar 0.0 gevallen uit gekomen zijn.

Dat stoort mij verschrikkelijk. Niet alleen omdat ik zelf graag naar evenementen ga, maar ook voor de sector, die worden volkomen genegeerd.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:24:04 #87
3778 popje
pi_197373957
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee, waarom denk je dat? De essentie van de lockdown is dat we zoveel mogelijk binnen blijven en reisbewegingen beperken.
Maar maanden en maanden achter elkaar in lockdown als het aantal besmettingen daalt, kunnen ze niet verantwoorden. Als het aantal besmettingen blijft dalen, kun je niet alles dicht laten met een 'ja maar wat gebeurt er als we iets open gooien weten we niet dus ...'
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:24:12 #88
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197373962
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:22 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je kunt ook bepaalde dingen dicht houden en bepaalde dingen met maatregelen open doen. Dat hebben we een groot deel van vorig jaar ook gedaan. Al naar gelang bepaalde cijfers daar aanleiding toe geven.

Of je het dan een lockdown noemt of een halve lockdown of whatever is semantiek.
pi_197373968
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

En mensen maar wappies noemen. Ze maken het wel heel makkelijk om te gaan denken in complotten. Deze hele sector plus de horeca mag doodvallen in hun ogen.
Nee hoor, dat maken ze niet. Dat je wappie wordt heb je echt aan je zelf te danken, dat doet niemand voor je.
In Southern Sun
pi_197373971
quote:
Eigenlijk nu al, eind Jan moet je gaan trainen en zijn de inschrijvingen.
pi_197373972
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

In principe wel.
Als ze niet iets heel anders gaan doen komen ze vanzelf in aanmerking voor Bbz.
blablablabla
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:24:48 #92
473584 Gretzl
pi_197373979
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat voelt alsof jij en ik gaan uitleggen waarom een hersenoperatie gedoemd is te mislukken tegenover 400 hersenchirurgen.

Het zou het Red Team sieren als ze indammen met hun arrogantie, want tot nu toe hebben ze vrijwel nergens daadwerkelijk gelijk in gehad. Tuurlijk, als je maandenlang hel en vermoemenis predikt zul je vast een keer gelijk hebben, maar het is veel te simpel wat ze roepen.
Maar beste @chratnox, hoe verklaar je dan dat Australië op het hoogtepunt van hun 'tweede golf' op bijna 700 dagelijkse besmettingen zat (6 augustus), en het ze uiteindelijk toch gelukt is om naar vrijwel nul te gaan? Bijna alle gevallen die er daar nu nog opduiken de laatste maanden betreffen 'importgevallen', reizigers die direct bij aankomst getest worden en daarna in isolatie gaan. Dit is ze gelukt zonder het hele land op slot te gooien. In de deelstaat waar de epidemie het hardnekkigst was (Victoria) had men wel een lockdown van een paar maanden nodig, totdat het aantal nieuwe besmettingen weer laag genoeg was om alles op te kunnen sporen met BCO.

Waarom zouden Nederland/België/Duitsland/Frankrijk/Denmarken etc. vanaf het aantal van 600 dagelijkse besmettingen niet stapje voor stapje terug kunnen gaan naar de nul? Kun je me dat misschien uitleggen? Bedenk dat veel Europese landen op enig moment ruim onder die 600 gevallen zaten. Want dit is wel de basis van het gedachtegoed van Red Team. Ga je uit van het voorzorgsprincipe dan wil je zo snel mogelijk terug naar een zo laag mogelijk niveau van besmettingen, omdat een kleine opleving (R die even boven de 1 komt) allesbehalve direct leidt tot een nieuwe oncontroleerbare golf. Dat is het principe van containment. Veel ingewikkelder is het gewoon niet. Met SARS en MERS is het de getroffen landen destijds ook goed gelukt om met containment de schade grotendeels te beperken. Daarmee werd ook voorkomen dat deze virusuitbraken uitgroeiden tot een daadwerkelijke pandemie.
pi_197373995
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je kunt ook bepaalde dingen dicht houden en bepaalde dingen met maatregelen open doen. Dat hebben we een groot deel van vorig jaar ook gedaan. Al naar gelang bepaalde cijfers daar aanleiding toe geven.

Of je het dan een lockdown noemt of een halve lockdown of whatever is semantiek.
Ja maar die cijfers geven daar dus geen aanleiding toe.
In Southern Sun
pi_197374003
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies en daarom is het zo dom dat we niet alsnog die testen doen.
Zo krijg je tenminste een beeld en kan er gedacht worden aan een exit-strategie en mogelijkheden om deze evenementen WEL door te kunnen laten gaan (met plan a,b en c).

We doen nog steeds dat buiten levensgevaarlijk is, maar inmiddels zijn er al tal van zaken voorgevallen waar 0.0 gevallen uit gekomen zijn.

Dat stoort mij verschrikkelijk. Niet alleen omdat ik zelf graag naar evenementen ga, maar ook voor de sector, die worden volkomen genegeerd.
Ja, ik zou er ook groot voorstander van zijn. Ook die test in de arena met aerosolen, snap niet dat ze niet meerdere tests hebben gedaan en het kijken naar het effect van het weer. Of de horeca buiten door laten gaan, ik denk dat er gewoon meer mogelijk is en je op die manier ook mensen kunt onttrekken uit de thuis situatie (goed om de besmettingen te laten dalen).
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:25:53 #95
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_197374011
quote:
Naief om te denken dat zulke evenementen eind juli kunnen plaatsvinden.
Tics van je petten.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:25:53 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197374012
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja maar die cijfers geven daar dus geen aanleiding toe.
Maar misschien over een x aantal weken wel.
pi_197374027
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat heeft tests doen voor gevaar? Dat is voor de periode dat we mogelijk weer in rustiger vaarwater zitten en die evenementen mogelijk wel weer kunnen (in afgeslankte vorm met maatregelen mogelijkerwijs), wat is er op tegen dit te testen in de praktijk?
pi_197374047
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Als dat het geval was gaf de regering geen miljarden per maand uit om die bedrijven overeind te houden.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:26:55 #99
3778 popje
pi_197374048
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja ik vind dat je moet gaan versoepelen zodra daar ruimte voor is. Oftewel misschien wel in deze drie weken, als de daling aanhoudt.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:27:24 #100
473584 Gretzl
pi_197374060
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Met een R0 van 2-3 en met 1-2 corona patienten in december, dan duurt het ongeveer wel tot maart voordat het problematisch is. De generatietijd is ongeveer 5 dagen.
Er is nogmaals geen bewijs voor dat de eerste epidemie in de Europese landen (wat jij nu suggereert) sluimerend is ontstaan, doordat er klaarblijkelijk al veel eerder dan gedacht positieve personen rondliepen. Het is nog altijd het meest aannemelijk dat de grote uitbraak in Noord-Italië is veroorzaakt door reisverkeer met China en een paar superverspreiders. De Italianen hebben het vervolgens door (winter)sportvakanties en door een voetbalwedstrijd in snel tempo verder over Europa verspreid.
pi_197374068
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nauwelijks anders uitgegeven afgelopen jaar, wat minder buiten de deur uitgegeven maar dat vertaalde zich dan naar extra luxe binnenshuis eigenlijk. Meer afgehaald en laten bezorgen, meer online geshopped. Het enige relatief grote verschil was dat we geen echte vakantie hebben gehad.
Anders dan dat ik wat meer aan boodschappen uitgeef zou ik niet weten waar ik mijn geld moet uitgeven (ja luxeprobleem).
De eindejaarsbonus is onaangetast omdat ik toch nergens heen kan. De kleine moet een nieuw bed maar ik kan geen beddenwinkel in.

Als auto liefhebber kijk ik daar ook weleens naar, maar in totaal maar 9000 km gereden dit jaar ipv 35000 waarvan nog 5500 nota bene op vakantie was.
pi_197374071
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:

[..]

Omdat als de steunmaatregelen aflopen je pas echt weet hoe groot de problemen zijn. Er worden in meerdere sectoren aangegeven dat de huidige steun bij lange na onvoldoende is, dus je kunt er donder op tegen zeggen dat er nog een hoop bedrijven om gaan vallen. Dat gaat werkloosheid tot gevolg hebben.

Wellicht kortdurend, maar als we daadwerkelijk een recessie in gaan wordt dat wel langer.

Het lijkt mij dat je een domino effect kunt krijgen.

Horeca-ondernemer kan huur niet meer betalen, wordt opgeschort door Belastingdienst, bank en pandeigenaar. Horeca-ondernemer gaat op de fles, Belastingdienst krijgt nog zoveel mogelijk geld (die staan vooraan), bank en pandeigenaar niet. Bank moet afschrijven en gaat verliezen maken, dus raakt in de problemen. Pandeigenaar krijgt geld niet dus raakt in de problemen. Etc..
Als er een recessie volgt wel ja, maar de economie toont zich extreem veerkrachtig dus er is (vooralsnog) geen aanleiding om dat te stellen. Het is ook grappig dat je nog amper discussie hebt over zaken als stikstof, alsof we allemaal beseffen hoe irrelevant dat eigenlijk is/was. Al is wel er absurd veel geleend is dus een rentestijging kan roet in het eten gaan gooien.
blablablabla
pi_197374077
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daar heb je dan nu toch niets aan? Er kan nu gewoon niets. En het is alleen maar goed dat Rutte niet in ging op vragen over wat er eventueel later wel weer kan, want dat is nu niet de realiteit.
In Southern Sun
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:29:13 #104
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197374108
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Daar heb je dan nu toch niets aan? Er kan nu gewoon niets. En het is alleen maar goed dat Rutte niet in ging op vragen over wat er eventueel later wel weer kan, want dat is nu niet de realiteit.
Nee maar je mag hopen dat ze daar achter de schermen wel over nadenken.
pi_197374118
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:27 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Er is nogmaals geen bewijs voor dat de eerste epidemie in de Europese landen (wat jij nu suggereert) sluimerend is ontstaan, doordat er klaarblijkelijk al veel eerder dan gedacht positieve personen rondliepen. Het is nog altijd het meest aannemelijk dat de grote uitbraak in Noord-Italië is veroorzaakt door reisverkeer met China en een paar superverspreiders. De Italianen hebben het vervolgens door (winter)sportvakanties en door een voetbalwedstrijd in snel tempo verder over Europa verspreid.
Aannemelijk is hetzelfde als bewijs?
pi_197374119
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:24 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Maar beste @:chratnox, hoe verklaar je dan dat Australië op het hoogtepunt van hun 'tweede golf' op bijna 700 dagelijkse besmettingen zat (6 augustus), en het ze uiteindelijk toch gelukt is om naar vrijwel nul te gaan? Bijna alle gevallen die er daar nu nog opduiken de laatste maanden betreffen 'importgevallen', reizigers die direct bij aankomst getest worden en daarna in isolatie gaan. Dit is ze gelukt zonder het hele land op slot te gooien. In de deelstaat waar de epidemie het hardnekkigst was (Victoria) had men wel een lockdown van een paar maanden nodig, totdat het aantal nieuwe besmettingen weer laag genoeg was om alles op te kunnen sporen met BCO.

Waarom zouden Nederland/België/Duitsland/Frankrijk/Denmarken etc. vanaf het aantal van 600 dagelijkse besmettingen niet stapje voor stapje terug kunnen gaan naar de nul? Kun je me dat misschien uitleggen? Bedenk dat veel Europese landen op enig moment ruim onder die 600 gevallen zaten. Want dit is wel de basis van het gedachtegoed van Red Team. Ga je uit van het voorzorgsprincipe dan wil je zo snel mogelijk terug naar een zo laag mogelijk niveau van besmettingen, omdat een kleine opleving (R die even boven de 1 komt) allesbehalve direct leidt tot een nieuwe oncontroleerbare golf. Dat is het principe van containment. Veel ingewikkelder is het gewoon niet. Met SARS en MERS is het de getroffen landen destijds ook goed gelukt om met containment de schade grotendeels te beperken. Daarmee werd ook voorkomen dat deze virusuitbraken uitgroeiden tot een daadwerkelijke pandemie.
Dank voor je reactie :)

Omdat je deelstaten in Australië het beste kunt vergelijken met landen hier als je ze toch wilt vergelijken. Dat houdt in dat je maatregelen niet in isolatie kunt nemen. Toen Duitsland in september strengere maatregelen kreeg overspoelden de stranden hier met Duitsers. Toen België strengere maatregelen kreeg kwamen Belgen massaal hierheen, en andersom.

Hou daarnaast ook rekening met het soort land. Nederland is een exportland, en is de binnenkomende haven voor veel andere Europese landen. Als Nederland in harde lockdown gaat en alle grenzen sluit, heeft Duitsland, Engeland en allerlei andere landen daar direct last van.

Het grootste voordeel van Australië is wellicht niet eens dat het een eiland is, het grootste voordeel is dat ze geen 'buren' hebben om rekening mee te houden. Als zij het land afsluiten hebben ze daar zichzelf mee.

De geo-politieke belangen worden echt schromelijk onderschat. Je kunt niet zomaar een land sluiten zonder andere landen daar ook hard mee te raken in het geval van een land als Nederland.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:30:20 #107
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197374149
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:20 schreef Elan het volgende:

[..]

We waren al richting een recessie aan het gaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197374162
quote:

[..]

Nee maar er was vorige persco nog aangegeven dat de testevenementen doorgang zouden gaan.
Nu zitten we op de helft van de besmettingen en nu worden ze in eens op lange baan geschoven.

Kan mij zo voorstellen dat de sector hier niet bepaald gelukkig van wordt.
pi_197374174
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nee maar je mag hopen dat ze daar achter de schermen wel over nadenken.
Dat lijkt me evident. Het is een grote misvatting dat wij alles maar moeten weten waar ze mee bezig zijn.
In Southern Sun
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:31:30 #110
3778 popje
pi_197374185
quote:

[..]

Dat heet perspectief en een plan maken wat kan als de cijfers het toelaten (met een volgorde hoe je wil heropenen, in welke volgorde) helpt mensen het volhouden. Nu ben ik geneigd om mijn kont tegen de krib te gooien omdat het allemaal zo uitzichtloos is.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:31:48 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197374197
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident. Het is een grote misvatting dat wij alles maar moeten weten waar ze mee bezig zijn.
Dat hoef ik ook niet te weten.

Maar als er breeduit gespeculeerd mag worden over steeds zwaardere regels (avondklok, reisverkeer beperken) dan mag er toch ook wel gespeculeerd worden over minder zware regels/versoepelingen?
pi_197374201
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Als er een recessie volgt wel ja, maar de economie toont zich extreem veerkrachtig dus er is (vooralsnog) geen aanleiding om dat te stellen. Het is ook grappig dat je nog amper discussie hebt over zaken als stikstof, alsof we allemaal beseffen hoe irrelevant dat eigenlijk is/was. Al is wel er absurd veel geleend is dus een rentestijging kan roet in het eten gaan gooien.
Van vandaag: https://www.nu.nl/economi(...)mie-in-recessie.html

quote:
Als het kabinet de huidige lockdownmaatregelen verlengt, zorgt dit ervoor dat de Nederlandse economie in een recessie komt. Die verwachting spreken diverse economen uit tegen NU.nl, in de aanloop naar de persconferentie van het kabinet die dinsdagavond plaatsvindt. "We gaan terug naar het niveau van het voorjaar van 2020, ten tijde van de eerste golf", aldus macro-econoom Marcel Klok van ING. "Maar een snel herstel blijft mogelijk."
Theoretisch is een snel herstel mogelijk, maar dat lijkt me lastiger worden naarmate het langer duurt.
pi_197374219
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:31 schreef popje het volgende:

[..]

Dat heet perspectief en een plan maken wat kan als de cijfers het toelaten (met een volgorde hoe je wil heropenen, in welke volgorde) helpt mensen het volhouden. Nu ben ik geneigd om mijn kont tegen de krib te gooien omdat het allemaal zo uitzichtloos is.
Dat werd uitgebreid besproken tijdens de vragenronde na de persconferentie.
In Southern Sun
pi_197374220
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Wat een onzin.
blablablabla
pi_197374230
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:25 schreef nattermann het volgende:

[..]

Naief om te denken dat zulke evenementen eind juli kunnen plaatsvinden.
Wellicht, maar waar moeten we dan die stip op de horizon zetten?
pi_197374232
- Ja doei, enkeltje BNW -

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 22:34:13 ]
pi_197374251
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat hoef ik ook niet te weten.

Maar als er breeduit gespeculeerd mag worden over steeds zwaardere regels (avondklok, reisverkeer beperken) dan mag er toch ook wel gespeculeerd worden over minder zware regels/versoepelingen?
Dat werd er niet. Rutte benadrukte meermaals dat hij alleen de avondklok wilde benoemen en verder niet in wilde gaan op overige al dan niet zwaardere regels of versoepelingen.
In Southern Sun
pi_197374268
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:15 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het zegt genoeg dat de zorg in Italië pas begin maart overspoeld werd. Naar alle waarschijnlijk is het grootste deel van de actieve clusters toch gewoon via China geïmporteerd.

De uitbraak in Italië is helaas wel de directe aanleiding geweest van de eerste golf in de meeste andere Europese landen.
twitter

twitter

Nadeel is dat onderzoek je weer is tegen spreekt.
pi_197374271
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee, Nederland was dat niet, de VS wel.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:34:57 #120
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197374274
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:35:27 #121
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197374291
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wellicht, maar waar moeten we dan die stip op de horizon zetten?
Probleem van die grootschalige evenementen is de organisatie en voorbereiding die lang in beslag neemt. Ga je gewoon niet meer redden zelfs niet al zou op het moment zelf (juli/augustus) 70 procent van Nederland al gevaccineerd zijn.

Qua kleinschalige/lokale evenementen lijkt me komende zomer toch wel het nodige mogelijk. Al zit je ook daar met voorbereidingstijd en financiële garanties.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:35:33 #122
3778 popje
pi_197374297
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:33 schreef DeVerzamelaar het volgende:
- Ja doei, enkeltje BNW -
Hugo als leenheer
pi_197374308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]

[ twitter ]
[ twitter ]
Nadeel is dat onderzoek je weer is tegen spreekt.
Ze moesten ook nog onderzoeken wat die Britse variant gaat doen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197374312
quote:

[..]

De voorspoed van de vorige jaren 20 (met name in de USA) kwam niet alleen daaruit voort, maar ook uit een zekere wereldoorlog waardoor onder meer geopolitieke houdingen opgeschud werden, technologische mogelijkheden (opkomst en betaalbaarheid van de radio en auto, wederom: met name in de USA) maatschappelijke veranderingen waarin mensen meer vrijheid begonnen te genieten, en economisch was er sprake van een bubble zoals uiteindelijk in 1929 bleek.

De situatie is niet een op een vergelijkbaar.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:36:11 #125
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197374314
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, Nederland was dat niet, de VS wel.
Duitsland ook en dan volgen wij ook gewoon.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:36:13 #126
3778 popje
pi_197374319
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat werd uitgebreid besproken tijdens de vragenronde na de persconferentie.
Als hij niks wilde benoemen, werd er dus niks besproken van een routekaart richting opening.
pi_197374353
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Probleem van die grootschalige evenementen is de organisatie en voorbereiding die lang in beslag neemt. Ga je gewoon niet meer redden zelfs niet al zou op het moment zelf (juli/augustus) 70 procent van Nederland al gevaccineerd zijn.

Qua kleinschalige/lokale evenementen lijkt me komende zomer toch wel het nodige mogelijk. Al zit je ook daar met voorbereidingstijd en financiële garanties.
Of je moet de gok nemen, en er vanuit gaan dat 2e helft van het jaar er een heleboel wel kan, en als overheid de harde (geld) garanties geven.

Maar dan moet je niet nu gaan draaikonten en de testevenementen afblazen, dat is gewoon een hele dikke vinger naar de sector van bekijk het maar. Geen woorden voor.
pi_197374357
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Van vandaag: https://www.nu.nl/economi(...)mie-in-recessie.html
[..]

Theoretisch is een snel herstel mogelijk, maar dat lijkt me lastiger worden naarmate het langer duurt.
Heel letterlijk genomen is een recessie gewoon een periode van krimp gedurende twee kwartalen of langer.

Dat is met al die krankzinnige maatregelen natuurlijk redelijk onvermijdelijk.

Als je daarna economische recordgroei doormaakt (afgelopen zomer met maatregelen +7.6%) moet je dat vrij snel weer vlot kunnen trekken.
blablablabla
pi_197374364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:36 schreef popje het volgende:

[..]

Als hij niks wilde benoemen, werd er dus niks besproken van een routekaart richting opening.
Hetgeen ook veel te precair is voor de huidige situatie.
In Southern Sun
pi_197374427
quote:
Dat soort paniekberichten worden letterlijk elk jaar neergeplempt.

Google voor de grap maar eens op recessie 2017.
blablablabla
pi_197374437
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:37 schreef Elan het volgende:

[..]

Heel letterlijk genomen is een recessie gewoon een periode van krimp gedurende twee kwartalen of langer.

Dat is met al die krankzinnige maatregelen natuurlijk redelijk onvermijdelijk.

Als je daarna economische recordgroei doormaakt (afgelopen zomer met maatregelen +7.6%) moet je dat vrij snel weer vlot kunnen trekken.
Dat begrijp ik. Maar als de maatregelen nu tot maart/april duren heb je 3 achtereenvolgende kwartalen van krimp. Dan heb je dus 3 kwartalen waarin je economie met 3, 4 of meer procent krimpt. Hoe langer de krimp duurt, hoe langer het duurt voor je er weer uit bent, en hoe groter de kans is dat je heftigere economische tegenspoed krijgt.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:41:54 #132
473584 Gretzl
pi_197374496
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dank voor je reactie :)

Omdat je deelstaten in Australië het beste kunt vergelijken met landen hier als je ze toch wilt vergelijken. Dat houdt in dat je maatregelen niet in isolatie kunt nemen. Toen Duitsland in september strengere maatregelen kreeg overspoelden de stranden hier met Duitsers. Toen België strengere maatregelen kreeg kwamen Belgen massaal hierheen, en andersom.

Hou daarnaast ook rekening met het soort land. Nederland is een exportland, en is de binnenkomende haven voor veel andere Europese landen. Als Nederland in harde lockdown gaat en alle grenzen sluit, heeft Duitsland, Engeland en allerlei andere landen daar direct last van.

Het grootste voordeel van Australië is wellicht niet eens dat het een eiland is, het grootste voordeel is dat ze geen 'buren' hebben om rekening mee te houden. Als zij het land afsluiten hebben ze daar zichzelf mee.

De geo-politieke belangen worden echt schromelijk onderschat. Je kunt niet zomaar een land sluiten zonder andere landen daar ook hard mee te raken in het geval van een land als Nederland.
Dank ook voor jouw reactie, heldere toelichting ^O^

Het punt over de essentiële geopolitieke belangen is zeker interessant. Ik zou willen dat ik daar meer van af wist, want het is waarschijnlijk in z'n totaliteit behoorlijk complex. Maar ik zie op het geopolitieke vlak wel een uitermate belangrijke rol voor de EU weggelegd. De EU wil al decennia functioneren als een interne, gesloten markt, met open grenzen en vrij handelsverkeer. In het geval van een allesomvattende pandemie kunnen de verschillende lidstaten dan ook alleen een echt effectief beleid voeren als de neuzen allemaal dezelfde kant op komen te staan. Daar heeft het helaas ernstig aan geschort. Zowel in het voorjaar (golf 1) als vanaf de zomer. Verder heeft onderschatting tot meerdere malen toe natuurlijk ook een aanzienlijke rol gespeeld.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:41:58 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197374497
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:39 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat soort paniekberichten worden letterlijk elk jaar neergeplempt.

Google voor de grap maar eens op recessie 2017.
Die recessie zat er dus ook al tijden aan te komen, er waren al een tijdje verschillende indicatoren die daarop wezen, de inverse yield-curve in de VS, de PMI's die onder de 50 doken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_197374676
Maar goed, de overheid zou dus testen en proeven doen wb evenementen en stopt daar nu mee dus dat heeft geen fuck te maken met alles maar toelaten dus ze laten die sector idd verrekken.
Go hard or go home
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:47:57 #135
473584 Gretzl
pi_197374705
Kan er wel weer enorm boos om worden dat het politieke spel in deze coronacrisis zo belangrijk is. Zoveelste maal dat alle coalitiepartijen om onbegrijpelijke reden tegen een nuttige motie stemmen omdat ze blijkbaar bang zijn om gezichtverlies te lijden als er een stukje van het beleid moet worden aangepast. Terwijl het natuurlijk evident is dat je beter zoveel mogelijk FFP-maskers kunt gebruiken als de aangelegde voorraad nu behoorlijk groot is.

twitter
pi_197374723
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:41 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Dank ook voor jouw reactie, heldere toelichting ^O^

Het punt over de essentiële geopolitieke belangen is zeker interessant. Ik zou willen dat ik daar meer van af wist, want het is waarschijnlijk in z'n totaliteit behoorlijk complex. Maar ik zie op het geopolitieke vlak wel een uitermate belangrijke rol voor de EU weggelegd. De EU wil al decennia functioneren als een interne, gesloten markt, met open grenzen en vrij handelsverkeer. In het geval van een allesomvattende pandemie kunnen de verschillende lidstaten dan ook alleen een echt effectief beleid voeren als de neuzen allemaal dezelfde kant op komen te staan. Daar heeft het helaas ernstig aan geschort. Zowel in het voorjaar (golf 1) als vanaf de zomer. Verder heeft onderschatting tot meerdere malen toe natuurlijk ook een aanzienlijke rol gespeeld.
Ik denk dat onderschatting wellicht een rol heeft gespeeld, maar ik denk ook dat we (en met we bedoel ik eigenlijk iedereen die niet in die kamers zit) onderschatten hoe vergaand de beslissingen zijn.

Nederland is het 'toegangspunt' van Europa vanuit veel landen over het water, door de lucht en digitaal. Dat is normaal een heel groot voordeel, maar in deze situatie een nadeel.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:52:31 #137
473584 Gretzl
pi_197374886
Dubbel goed bekeken daar in NZ ;)

twitter
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:53:50 #138
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197374926
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:47 schreef Gretzl het volgende:
Kan er wel weer enorm boos om worden dat het politieke spel in deze coronacrisis zo belangrijk is. Zoveelste maal dat alle coalitiepartijen om onbegrijpelijke reden tegen een nuttige motie stemmen omdat ze blijkbaar bang zijn om gezichtverlies te lijden als er een stukje van het beleid moet worden aangepast. Terwijl het natuurlijk evident is dat je beter zoveel mogelijk FFP-maskers kunt gebruiken als de aangelegde voorraad nu behoorlijk groot is.

[ twitter ]
Lees anders even wat je post.

Waarom zouden we onze hele voorraad FFP-maskers opbranden om te beschermen voor een besmettingsvorm die marginaal is? Geef daar nou eens een goede reden voor.
Antifa
pi_197375015
Oké, Trump werd verguisd omdat hij Covid-19 'China virus' bleef noemen, maar nu doen we allemaal hetzelfde met de 'Britse variant'. Is daar geen officiële medische term voor?
't Echte en 't ware!
pi_197375030
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Waarom zouden we onze hele voorraad FFP-maskers opbranden om te beschermen voor een besmettingsvorm die marginaal is? Geef daar nou eens een goede reden voor.
In Beieren moet straks iedereen in winkels, OV, enz. een FFP2 masker op.
pi_197375041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En daarbij: https://www.ant-tandartse(...)g-dan-een-goed-type/

quote:
In een recent onderzoek uitgevoerd door ondermeer het Radboud UMC is gebleken dat een chirurgisch masker vergelijkbaar presteerde als een FFP2 masker. Dit onderzoek is gepubliceerd in de leidraad PBM in de (poli)klinische setting vanwege SARS-CoV-2 (FMS).
pi_197375072
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:56 schreef Japepk het volgende:
Oké, Trump werd verguisd omdat hij Covid-19 'China virus' bleef noemen, maar nu doen we allemaal hetzelfde met de 'Britse variant'. Is daar geen officiële medische term voor?
De eerste term die bij me opkomt is hypocriet?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:00:42 #143
3778 popje
pi_197375148
Bij Op1:
Als de Britse variant zich niet verspreidt, dan wil je die maatregelen zo lang mogelijk volhouden.
Als hij zich wel verspreidt, dan moet je het ook zo lang mogelijk volhouden.

Dus wat de Britse variant ook doet, volgens Andreas Voss moeten er zo lang mogelijk maatregelen zijn...
pi_197375155
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:58 schreef chratnox het volgende:

[..]

De eerste term die bij me opkomt is hypocriet?
Niet echt. Maar als jij liever de B117 variant van covid uittypt, be my guest.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:01:10 #145
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197375166
quote:
De stelling van de motie is ook lekker natuurlijk. Constaterende en dan iets wat helemaal niet zo geconstateerd kan worden. Maar dit wegstemmen is natuurlijk 'politiek', in tegenstelling tot de oppositie die hier gewoon probeert te scoren middels onwetendheid.
Antifa
pi_197375175
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:00 schreef popje het volgende:
Bij Op1:
Als de Britse variant zich niet verspreidt, dan wil je die maatregelen zo lang mogelijk volhouden.

Dus wat de Britse variant ook doet, volgens Andreas Voss moeten er zo lang mogelijk maatregelen zijn...
En.. De avondklok is een verzwaring, daarmee laat je zien dat je iets doet.

Tja, daar valt niet tegenin te brengen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:02:09 #147
346939 Janneke141
pi_197375198
quote:
Bij Op1:

Voss is ook van het wittejassenkamp. Het doel heiligt de middelen.
pi_197375202
quote:
Bij Op1:

Het lijkt inderdaad (helaas) dat het daar wel op begint te lijken :{ :{ Terwijl als de gevallen in de UK en Ierland gewoon zakken daar volgens mij niet perse aanleiding voor is.
pi_197375212
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

En.. De avondklok is een verzwaring, daarmee laat je zien dat je iets doet.

Tja, daar valt niet tegenin te brengen.
De avondklok is geen realiteit, alleen een optie. Dat was ook al een optie 3 maanden geleden. En 2 maanden geleden.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:03:41 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197375238
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Muah, 'Covid 19' of 'B117' (Spreek uit Bee Een Zeventien) is toch even gemakkelijk.
Ik stel voor dat we voortaan B117 zeggen.
Antifa
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:03:43 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197375240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het lijkt inderdaad (helaas) dat het daar wel op begint te lijken :{ :{ Terwijl als de gevallen in de UK en Ierland gewoon zakken daar volgens mij niet perse aanleiding voor is.
Hoe rapporteren die Engelsen eigenlijk? Vandaag 44K cases terwijl dat een kleine week terug 68K waren.

Dat verschil lijkt mij wel heel groot.
pi_197375261
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Muah, 'Covid 19' of 'B117' (Spreek uit Bee Een Zeventien) is toch even gemakkelijk.
Ik stel voor dat we voortaan B117 zeggen.
Wat jij wil. Ik denk alleen dat de meeste mensen geen flauw idee hebben waar je het dan over hebt ;)
pi_197375262
quote:
Bij Op1:

Dit eindigt nooit, behalve als wij massaal in opstand komen.
pi_197375268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nouja, los van de naam zit er wel een bepaalde mate van ironie in dat bij de benaming van SARS-nCov etc geen verwijzing naar China opgenomen mocht worden vanuit het WHO, maar we nu met zn allen spreken over de 'Britse' variant.

Ik heb geen negatieve associatie met het VK hiermee, maar als deze uit een land zou komen waar we een slechter verleden mee hadden zou het wel weer ter discussie komen.
pi_197375274
Ben wel benieuwd wat de verspreiding is van de Britse Variant.
Straks hebben we hier allang die situatie van grotere verspreiding.

(ik was sowieso al heel lang voorstander van random door de bevolking mensen testen, zoals in England al heel lang gebeurt)
pi_197375277
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De avondklok is geen realiteit, alleen een optie. Dat was ook al een optie 3 maanden geleden. En 2 maanden geleden.
Maar die avondklok was minder realistisch een week, twee weken of een maand geleden. Uiteindelijk zal die er ook vast wel komen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:05:13 #157
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197375286
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat jij wil. Ik denk alleen dat de meeste mensen geen flauw idee hebben waar je het dan over hebt ;)
Dat went vanzelf, net als Covid 19 ;)
Antifa
pi_197375290
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit eindigt nooit, behalve als wij massaal in opstand komen.
Batavieren!
In Southern Sun
pi_197375308
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dit was wat Andreas Voss bij Op1 zei hè, daarom noemde ik 't :)

Andreas Voss (en hij liet doorschemeren anderen in het OMT) zijn voorstander.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:06:07 #160
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197375321
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:

(ik was sowieso al heel lang voorstander van random door de bevolking mensen testen, zoals in England al heel lang gebeurt)
Laatste schatting die ik zag 1-5% van de gevallen hier. Random testen gebeurt ook, daar is de schatting van het aantal besmette mensen op gebaseerd.
Antifa
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:06:16 #161
346939 Janneke141
pi_197375326
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar die avondklok was minder realistisch een week, twee weken of een maand geleden. Uiteindelijk zal die er ook vast wel komen.
Naar mate een situatie langer duurt daalt het urgentiegevoel. Het gevolg is dus dat je iedere twee weken strengere maatregelen moet nemen 'om weer urgentie uit te stralen'.
pi_197375327
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:05 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat went vanzelf, net als Covid 19 ;)
Da's waar...hopelijk zal dat niet nodig zijn, die gewenning.
pi_197375335
B117, dus. Het eerste wat in me opkomt is dan; ik heb ook altijd pech!
't Echte en 't ware!
pi_197375337
quote:
Bij Op1:

Dit soort mensen die geilen op maatregelen. Kunnen we die niet letterlijk opsluiten?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:06:59 #165
346939 Janneke141
pi_197375347
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:

Ik ben benieuwd naar de resultaten in Lansingerland.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 23:07:04 #166
236264 crew  capricia
pi_197375350
Ik begreep dat de meeste besmettingen bij mensen onder de 30 plaatsvindt. En het idee is dat een avondklok die groep wat meer in het gereel houdt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197375353
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ja, maar het kabinet beslist en daar is nogal wat tegenstand tegen zo'n maatregel. Ik vermoed niet in de laatste plaats vanwege de onmogelijkheid tot handhaving.
pi_197375355
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:

[..]

Zei Rutte sowieso niet dat het OMT een avondklok had voorgesteld?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:07:12 #169
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197375357
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:06 schreef JosMert het volgende:

[..]

Dit soort mensen die geilen op maatregelen. Kunnen we die niet letterlijk opsluiten?
Wat.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:07:39 #170
346939 Janneke141
pi_197375367
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
Ik begreep dat de meeste besmettingen bij mensen onder de 30 plaatsvindt. En het idee is dat een avondklok die groep wat meer in het geheel houdt.
Het idee was ook dat de sluiting van de scholen de besmettingen onder die groep zou verlagen. Dat is alvast niet gelukt.
pi_197375371
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:06 schreef Japepk het volgende:
B117, dus. Het eerste wat in me opkomt is dan; ik heb ook altijd pech!

Lijkt me een prima associatie! _O-
pi_197375386
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:06 schreef VoMy het volgende:

[..]

Laatste schatting die ik zag 1-5% van de gevallen hier. Random testen gebeurt ook, daar is de schatting van het aantal besmette mensen op gebaseerd.
Met random testen bedoel ik random bij iemand een teststaaf in zijn neus stoppen die geen test aanvraagt.
Geloof dat ze in England 150.000 per 2 weken random testen.
pi_197375388
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nouja, los van de naam zit er wel een bepaalde mate van ironie in dat bij de benaming van SARS-nCov etc geen verwijzing naar China opgenomen mocht worden vanuit het WHO, maar we nu met zn allen spreken over de 'Britse' variant.

Ik heb geen negatieve associatie met het VK hiermee, maar als deze uit een land zou komen waar we een slechter verleden mee hadden zou het wel weer ter discussie komen.
WHO staat gewoon op de payroll van China. Daarom deed die man ook zo spastisch over Vietnam destijds.
Eerste instantie werd het nog Wuhan virus genoemd. Dat hebbennze snel in de kiem gesmoord. Hadden ze dat maar met het virus gedaan.
Maarja, Chinezen en gezichtsverlies lijden...
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 23:08:37 #174
236264 crew  capricia
pi_197375390
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het idee was ook dat de sluiting van de scholen de besmettingen onder die groep zou verlagen. Dat is alvast niet gelukt.
Oh, ik dacht dat dat was om ouders thuis te dwingen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197375394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Naar mate een situatie langer duurt daalt het urgentiegevoel. Het gevolg is dus dat je iedere twee weken strengere maatregelen moet nemen 'om weer urgentie uit te stralen'.
"Gevoel van urgentie" was toch ook een argument voor die mondkapjes? Nou, blijkbaar werken ze niet meer als dusdanig. Misschien kunnen we maatregelen rouleren. De ene maand een mondkapje, de andere een avondklok, de volgende mag je je stad niet uit. Elke keer weer een nieuwe frisse invulling van urgentie.
pi_197375407
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Voss is ook van het wittejassenkamp. Het doel heiligt de middelen.
Maar het zijn helaas wel de mensen waar dit kabinet naar luistert, en hun beslissing op baseren.
pi_197375410
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:07 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat.
Hoe ik het zeg. Die alles maar roeptoeteren in de media en angst en verdoemenis uitstrooien op den nationale tv. Dit soort figuren.

Marcel van rosmalen had er een goede column over

dinsdag 12 januari 2021 @ 23:09:35 #178
346939 Janneke141
pi_197375414
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat dat was om ouders thuis te dwingen.
De basisscholen, ja. Voor middelbare scholen gaat dat niet op, maar daar zitten wel meer besmettingen. Die niet gedaald zijn sinds de sluiting van de scholen, 4 weken geleden.
pi_197375416
quote:

[..]

Reizen gaat pas weer opstarten in het derde kwartaal van 2021 als het meezit. Veel succes om met (alleen) redelijke wintercijfers uit de rode cijfers te blijven (in een kalenderjaar) :D
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_197375419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, maar het kabinet beslist en daar is nogal wat tegenstand tegen zo'n maatregel. Ik vermoed niet in de laatste plaats vanwege de onmogelijkheid tot handhaving.
Met daarbij de kanttekening dat ze nu weer een spoedadvies hebben gevraagd waar ze het antwoord al op weten. Als die er komt zal het dus zijn vanuit het oogpunt van de B117 variant en het gevoel te geven urgentie uit te stralen. Dan kunnen ze mooi zeggen: Ja, dit is nodig om het virus in te dammen en is geadviseerd door het OMT.
pi_197375447
Houd er maar gewoon rekening mee dat we in een zware lockdown zitten totdat het meerendeel is gevaccineerd. Daar werden we al een beetje op voorbereid tussen neus en lippen door tijdens de persconferentie, en ook die Andreas Voss bevestigd dit. Alles naar de klote, yehaaa -O-
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:11:00 #182
346939 Janneke141
pi_197375448
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Met daarbij de kanttekening dat ze nu weer een spoedadvies hebben gevraagd waar ze het antwoord al op weten. Als die er komt zal het dus zijn vanuit het oogpunt van de B117 variant en het gevoel te geven urgentie uit te stralen. Dan kunnen ze mooi zeggen: Ja, dit is nodig om het virus in te dammen en is geadviseerd door het OMT.
In de diverse talkshows zal de komende week ook wel iedere avond iemand komen uitleggen hoe hard een avondklok nodig is.
pi_197375451
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hm, volgens mij zegt het kabinet dat eigenlijk nooit, ik moet zeggen dat ze dat beter doen dan de Britten waar men zich, als het uitkomt, verschuilt achter de adviezen vanuit hun OMT.
pi_197375460
quote:
Ik begreep dat de meeste besmettingen bij mensen onder de 30 plaatsvindt. En het idee is dat een avondklok die groep wat meer in het geheel houdt.
Zoals ik eerder deze avond al gepost had:

Ze moeten echt niet de illusie hebben dat een avondklok voorkomt dat mensen de thuisfeestjes of bezoekjes stoppen.
Bier is al gehaald voor 20:00, de luchtbedden opgepompt, en we zorgen gewoon dat we voor 22u ergens zijn, of we beginnen gewoon om 17:00 ipv 20:30

Hoe meer je weghaalt bij mensen, hoe meer er de kont in de krib gooien en het draagvlak afbrokkelt.
pi_197375463
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Maar het zijn helaas wel de mensen waar dit kabinet naar luistert, en hun beslissing op baseren.
Je ziet hem ook genieten van deze ellende.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 23:12:14 #186
236264 crew  capricia
pi_197375484
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De basisscholen, ja. Voor middelbare scholen gaat dat niet op, maar daar zitten wel meer besmettingen. Die niet gedaald zijn sinds de sluiting van de scholen, 4 weken geleden.
Helemaal niet gedaald? :X
Dus jongeren hebben dan gewoon nog evenveel contacten als voor de schoolsluiting. Wouw.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197375489
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In de diverse talkshows zal de komende week ook wel iedere avond iemand komen uitleggen hoe hard een avondklok nodig is.
Ja en morgen komt RedTeam natuurlijk op bezoek bij het kabinet. Dan weten we zeker dat het komt, net als de mondkapjes destijds.
pi_197375494
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:11 schreef CR7 het volgende:

[..]

Waar zie je dat aan?
pi_197375497
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]

Dus jongeren hebben dan gewoon nog evenveel contacten als voor de schoolsluiting. Wouw.
Had je anders verwacht?
pi_197375505
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hm, volgens mij zegt het kabinet dat eigenlijk nooit, ik moet zeggen dat ze dat beter doen dan de Britten waar men zich, als het uitkomt, verschuilt achter de adviezen vanuit hun OMT.
Wat mij betreft wordt van Dissel veel te vaak naar voren geschoven om beleidsmaatregelen uit te leggen. Die technische briefings zou de Jonge (of iemand uit zijn ministerie) bij moeten zitten om op vragen over de maatregelen te antwoorden.

Ze zullen het niet met die woorden doen, maar van Dissel wordt wel heel erg naar voren geschoven.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:13:11 #191
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197375509
quote:
Toch zou er een keer ergens een soort immuniteit moeten gaan optreden. Ga maar na, sowieso rond 20% van de mensen is al besmet geweest. Daarnaast is ook nog eens 10% van de mensen al niet echt vatbaar (de basisschoolkinders). Dan blijft er nog 70% over. Maarrr. De besmettingen zijn helemaal niet gelijkmatig verdeeld door de bevolking? Er zijn groepen waar veel meer mensen het al gehad hebben, zoals de werkenden, de studenten. Binnen die groepen is het ook niet gelijkmatig verdeeld - mensen die veel contacten hebben met anderen en zich weinig aantrekken van corona, zullen toch echt veel vaker besmet zijn geraakt dan mensen die als een kluizenaar al die maanden het huis niet verlaten hebben.
En dus, binnen de groep van mensen die relatief veel contacten hebben, tussen de 20-30 en 50-60 (dat lijken de groepen met de meeste besmettingen in de RIVM-rapporten), zou nu toch wel een soort eerste verzadiging moeten kunnen optreden omdat 50% al besmet is geweest. In ieder geval lokaal, in de zwaarder getroffen gemeentes. Ergens moet dat toch al voor een rem gaan zorgen.
Antifa
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:13:32 #192
346939 Janneke141
pi_197375517
quote:

[..]

Of dat, of besmettingen vonden slechts marginaal plaats in een klaslokaal.

Het stond vanmiddag in het liveblog van de Gelderlander, op basis van RIVM-cijfers. Zelfs als het effect heeft heb ik al moeite met een schoolsluiting, maar als dit het (gebrek aan) resultaat is dan vind ik het helemaal niet te verkroppen.
pi_197375528
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

"Gevoel van urgentie" was toch ook een argument voor die mondkapjes? Nou, blijkbaar werken ze niet meer als dusdanig. Misschien kunnen we maatregelen rouleren. De ene maand een mondkapje, de andere een avondklok, de volgende mag je je stad niet uit. Elke keer weer een nieuwe frisse invulling van urgentie.
Maar inmiddels is de meerderheid er al van overtuigd dat mondkapjes werken, ondanks dat de effecten daarvan nog niet te zien zijn. Ook op dumper lijkt inmiddels iedereen pro-mondkapjes te zijn en ik moet heel erg wennen aan de reacties die ik zie onder filmpjes wat betreft corona (vooral pro-mondkapjes).
pi_197375532
quote:

[..]

Dat is een mogelijke uitkomst. Een andere mogelijke uitkomst is dat daar niet het probleem zit.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 23:14:24 #195
236264 crew  capricia
pi_197375542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Zoals ik eerder deze avond al gepost had:

Ze moeten echt niet de illusie hebben dat een avondklok voorkomt dat mensen de thuisfeestjes of bezoekjes stoppen.
Bier is al gehaald voor 20:00, de luchtbedden opgepompt, en we zorgen gewoon dat we voor 22u ergens zijn, of we beginnen gewoon om 17:00 ipv 20:30

Hoe meer je weghaalt bij mensen, hoe meer er de kont in de krib gooien en het draagvlak afbrokkelt.
Dat lijkt nogal mee te vallen, dat afbrokkelen. Iets van 80% staat er nog achter, toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197375551
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of dat, of besmettingen vonden slechts marginaal plaats in een klaslokaal.

Het stond vanmiddag in het liveblog van de Gelderlander, op basis van RIVM-cijfers. Zelfs als het effect heeft heb ik al moeite met een schoolsluiting, maar als dit het (gebrek aan) resultaat is dan vind ik het helemaal niet te verkroppen.
Het toont eigenlijk wel aan dat het altijd al klopte.
Als de besmettingen op hetzelfde niveau blijven als voor de scholensluiting waren de scholen nooit de oorzaak.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:14:47 #197
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197375553
quote:
9s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ja, we zitten al 4 stappen verder op de gevoel-van-urgentieladder. Het begon met de kroegen eerder dicht. Dat waren nog leuke tijden.
Antifa
pi_197375554
quote:

[..]

Nou ja, ik weet niet hoe het nu is maar iedere vrijdag en zaterdag avond voordat ik naar het VK ging hoorde je tussen 1 en 2 uur 's nachts altijd hele groepen jongeren hier door de polder naar huis fietsen, als dat symptomatisch is voor hoe men met de lockdown is omgegaan dan is het nauwelijks verassend, natuurlijk, dat het nu ook niet afgenomen is.
pi_197375567
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Houd er maar gewoon rekening mee dat we in een zware lockdown zitten totdat het meerendeel is gevaccineerd. Daar werden we al een beetje op voorbereid tussen neus en lippen door tijdens de persconferentie, en ook die Andreas Voss bevestigd dit. Alles naar de klote, yehaaa -O-
Als er niks mogelijk is omdat ze 100% op safe willen spelen is er maar een mogelijkheid en dat is een beetje creatief met de regels omgaan, daar waar dat kan of waar ze je niet kunnen pakken :)
pi_197375573
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat lijkt nogal mee te vallen, dat afbrokkelen. Iets van 80% staat er nog achter, toch?
Ja maar als je straks nog meer repressie gaat afkondigen zal dat wel dalen.
Weet niet wat de huidige staat is van hoeveel mensen er achter staan.
pi_197375583
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar zie je dat aan?
Aan dat glimlachje toen men over die lockdown begon. En toen die journalist aangaf dat dit al eens op tafel lag en de tweede kamer onderbouwing wou of een avondklok zou helpen hij daar nul antwoord op kon geven. De modellen kloppen dus voor geen meter.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 23:17:28 #202
236264 crew  capricia
pi_197375607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja maar als je straks nog meer repressie gaat afkondigen zal dat wel dalen.
Weet niet wat de huidige staat is van hoeveel mensen er achter staan.
Bijna acht op de tien Nederlanders eens met verlenging lockdown - https://nos.nl/l/2364005#UPDATE-container-50273154
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:18:06 #203
441440 aquawoman
Bitch please
pi_197375626
quote:
Ik begreep dat de meeste besmettingen bij mensen onder de 30 plaatsvindt. En het idee is dat een avondklok die groep wat meer in het gereel houdt.
Wat me prima lijkt. Dit is niet de tijd voor feestjes. Ik snap dat jonge mensen het moeilijk hebben, maar er is best veel vrijheid geweest.

Is iedereen bereid zijn vader/moeder te offeren voor wat tienerfeestjes de komende tijd?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_197375628
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Bijna acht op de tien Nederlanders eens met verlenging lockdown - https://nos.nl/l/2364005#UPDATE-container-50273154
Ligt er ook maar net aan welke doelgroep je het vraagt.
pi_197375643
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:11 schreef CR7 het volgende:

[..]

Tuurlijk, het zijn gouden tijden voor ze. Ze merken het ook niet in hun portemonnee, alhoewel die waarschijnlijk wel dikker is geworden. Dat de samenleving in brand staat als gevolg van de maatregelen slapen ze echt niet minder om hoor, corona moet ten koste van alles bestreden worden in hun ogen.
pi_197375644
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:18 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ligt er ook maar net aan welke doelgroep je het vraagt.
Test is afgenomen onder 80+ers, dus gewoon representatief.
pi_197375646
Aarghh!!! Ik lees nu het nieuws/persconferentie pas. Ik ben allergisch voor het woord coach dat te pas en te onpas gebruikt wordt. Nu hoor ik Quarantainecoach ;( :{ :r
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:19:08 #208
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197375650
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:18 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Is iedereen bereid zijn vader/moeder te offeren voor wat tienerfeestjes de komende tijd?
Schijnkeuze.
Antifa
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:20:11 #209
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197375678
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ze merken het ook niet in hun portemonnee, alhoewel die waarschijnlijk wel dikker is geworden. Dat de samenleving in brand staat als gevolg van de maatregelen slapen ze echt niet minder om hoor, corona moet ten koste van alles bestreden worden in hun ogen.
:')
pi_197375684
quote:

[..]

Tuurlijk, het zijn gouden tijden voor ze. Ze merken het ook niet in hun portemonnee, alhoewel die waarschijnlijk wel dikker is geworden. Dat de samenleving in brand staat als gevolg van de maatregelen slapen ze echt niet minder om hoor, corona moet ten koste van alles bestreden worden in hun ogen.
Nogal fucking logisch als het je beroep is om virussen en infecties te bestrijden. Allemachtig, zeg _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 23:20:49 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:20:52 #211
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197375694
Ja, 2021 zou echt beter worden, zeiden ze. We hebben perspectief, want we krijgen een vaccin, zeiden ze. Maar voorlopig blijft het één doffe ellende... :(
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197375701
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:18 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Wat me prima lijkt. Dit is niet de tijd voor feestjes. Ik snap dat jonge mensen het moeilijk hebben, maar er is best veel vrijheid geweest.

Gaan die dood dan als je een feestje houdt?

Niet dat ik voor feestjes ben nu hoor. Maar dat is zo'n dooddoener en onzinnig ook.
pi_197375710
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Reizen gaat pas weer opstarten in het derde kwartaal van 2021 als het meezit.
Yeah right.
Afgelopen zomer is er ook gewoon gereisd hoor, laat staan als een derde van de bevolking gevaccineerd is komende zomer :D

Vanaf mei gaat het los.
blablablabla
pi_197375730
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:20 schreef 4-elements het volgende:
Ja, 2021 zou echt beter worden, zeiden ze. We hebben perspectief, want we krijgen een vaccin, zeiden ze. Maar voorlopig blijft het één doffe ellende... :(
Tja, het is geen knop die je even omdraait.
pi_197375740
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nogal fucking logisch als het je beroep is om virussen en infecties te bestrijden. Allemachtig, zeg _O-
Waarom staren wij blind op deze aspecten dan? Als we dat doen is er straks niks meer van onze samenleving over. En dan? Dan hebben we corona verslagen.
pi_197375748
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:09 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Reizen gaat pas weer opstarten in het derde kwartaal van 2021 als het meezit. Veel succes om met (alleen) redelijke wintercijfers uit de rode cijfers te blijven (in een kalenderjaar) :D
Ik haal wel uit mijn hoofd een reis te boeken, zeker als de stoplichten aan en uit blijven gaan.
Zit je net lekker moet je terug omdat het kabinet net de rekening van het land in kwestie nog niet betaalt heeft gekregen en het land op oranje zet.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:23:39 #217
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197375762
quote:
They lied
pi_197375767
quote:

[..]

Het gaat om de volksgezondheid jonge. Volksgezondheid wordt alleen uitgedrukt in bezette ziekenhuisbedden natuurlijk. :')
pi_197375773
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Waarom staren wij blind op deze aspecten dan? Als we dat doen is er straks niks meer van onze samenleving over. En dan? Dan hebben we corona verslagen.
Voorlopig houd onze samenleving nog altijd aardig stand, vind je niet? Inclusief het feit dat we nog steeds zo eigenwijs als de pest zijn.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:24:10 #220
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197375778
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik haal wel uit mijn hoofd een reis te boeken, zeker als de stoplichten aan en uit blijven gaan.
Zit je net lekker moet je terug omdat het kabinet net de rekening van het land in kwestie nog niet betaalt heeft gekregen en het land op oranje zet.
Gewoon zelf op reis gaan, niet met een touroperator. Kun je gewoon zelf besluiten of je terug gaat of niet.
Murray Walker
pi_197375781
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:21 schreef Elan het volgende:

[..]

Yeah right.
Afgelopen zomer is er ook gewoon gereisd hoor, laat staan als een derde van de bevolking gevaccineerd is komende zomer :D

Vanaf mei gaat het los.
Eerst maar eens volle bak vaccineren en effect zien bij de gevaccineerde mensen.
Met een beetje ambitie en een miljoen per week, moet eind mei klaar zijn best te doen zijn.
pi_197375791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:23 schreef CR7 het volgende:

[..]

Het gaat om de volksgezondheid jonge. Volksgezondheid wordt alleen uitgedrukt in bezette ziekenhuisbedden natuurlijk. :')
Nee, in lege bedden.
pi_197375792
quote:

[..]

Volksgezondheid is alleen of iemand wel of geen corona heeft?
pi_197375798
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Hier is het hele onderzoek trouwens: https://065.wpcdnnode.com(...)21-ieno-research.pdf

Pagina 4:
quote:
Driekwart wil lockdown verlengen, acht op tien vinden verlenging acceptabel
Vier op tien Nederlanders (40%) willen dat de huidige lockdown gehandhaafd wordt, nog eens
33 procent wil de lockdown zelfs verder aanscherpen. Een op vijf wil een versoepeling, 6 procent
vindt dat de lockdown moet stoppen.Vooral kiezers van PvdA, GL, D66, D66, VVD en CDA willen de lockdown handhaven of verder aanscherpen. Onder PVV-kiezers is er een groter deel voor ‘aanscherpen’ (38%), maar ook een groter deel voor ‘versoepelen’ (27%). FvD-kiezers zijn in 79 procent van de gevallen voor een
versoepeling (19%) of het stoppen van de lockdown (60%).
pi_197375813
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Vergelijkbaar als met terrorisme eerdaags. Is alleen te verslaan door onze privacy op te geven. Corona is alleen te verslaan door het MKB te vernietigen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:26:51 #226
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197375828
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:25 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Vergelijkbaar als met terrorisme eerdaags. Is alleen te verslaan door onze privacy op te geven. Corona is alleen te verslaan door de economie te vernietigen.
Nah, zelfs als je geen maatregelen oplegt gaat de economie kapot. Wellicht nog een stuk harder ook.
pi_197375832
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Voorlopig houd onze samenleving nog altijd aardig stand, vind je niet? Inclusief het feit dat we nog steeds zo eigenwijs als de pest zijn.
Uitstel van executie. Als de steunpakketen straks verdwijnen, dan valt alles met bosjes om. En wie weet hoe lang dit nog gaat duren.
pi_197375840
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:25 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Vergelijkbaar als met terrorisme eerdaags. Is alleen te verslaan door onze privacy op te geven. Corona is alleen te verslaan door het MKB te vernietigen.
Nou, ik zie het, het hele MKB is weg. Oh....wacht....
pi_197375847
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Nah, zelfs als je geen maatregelen oplegt gaat de economie kapot. Wellicht nog een stuk harder ook.
Door een virus met rond 0.3% dodelijkheid? Dacht het niet. De shutdown is dodelijker.
pi_197375848
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, in lege bedden.
En die worden de laatste dagen weer voller -O-
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 23:28:32 #231
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197375855
quote:
Jij had serieus de verwachting dat wij halverwege januari al klaar zouden zijn ja? Sorry, maar dat ligt toch echt aan jou. Die perspectief is er gewoon en 2021 gaat uiteindelijk beter worden, maar niet in januari, ook niet in februari.
pi_197375856
Vandaag staat mijn gemeente op nr. 2 in de lijst van aantal besmettingen per zoveel personen. Er zijn 269 mensen besmet. Aantal doden 0, aantal in het ziekenhuis 0. Begint het eigenlijk niet echt op een griepje te lijken?
pi_197375857
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Uitstel van executie. Als de steunpakketen straks verdwijnen, dan valt alles met bosjes om. En wie weet hoe lang dit nog gaat duren.
Je spreekt jezelf tegen. Als er steunpakketten zijn die de boel overeind houden dan is het omvallen dus geen doel van de regering.
pi_197375862
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hier is het hele onderzoek trouwens: https://065.wpcdnnode.com(...)21-ieno-research.pdf

Pagina 4:
[..]

"Er werkten in totaal 2.193 Nederlanders mee aan dit onderzoek."
"Het grootste deel van de deelnemers (2.147) is afkomstig uit het I&O Research Panel"

"Het I&O Research Panel werkt met een beloningssysteem. Bij deelname aan onderzoek spaart u punten, afhankelijk van de lengte en moeilijkheidsgraad van de vragenlijst. Deze punten kunt u – vanaf een bepaalde drempelwaarde – inwisselen voor een Bol.com-bon of een donatie aan een goed doel."
pi_197375865
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eerst maar eens volle bak vaccineren en effect zien bij de gevaccineerde mensen.
Met een beetje ambitie en een miljoen per week, moet eind mei klaar zijn best te doen zijn.
Daarom.
Dit gaat echt geen verloren jaar worden, zelfs als je alleen de scherpe randen er af zou halen kan er al gigantisch veel. Dat hebben we vorig jaar tenslotte ook gezien. Medio juli leefden we bijna alsof er geen virus meer was :D
blablablabla
pi_197375875
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:28 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Door een virus met rond 0.3% dodelijkheid? Dacht het niet. De shutdown is dodelijker.
Na, wat, 10 maanden nog niet weten dat het in Nederland nog nooit om het covid dodental is gegaan qua maatregelen is wel knap, eigenlijk.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:29:37 #237
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197375877
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:28 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de dodelijkheid. Het is wel treurig dat zoiets basaals je - een jaar verder inmiddels - ontgaat.
pi_197375884
quote:

[..]

Het gaat uitstekend met de volksgezondheid ja. Heb nog nooit zoveel sippe gezichten gezien op straat als ik de hond uitlaat. Dit gaat echt niet goedkomen.
pi_197375899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

"Het grootste deel van de deelnemers (2.147) is afkomstig uit het I&O Research Panel"

"Het I&O Research Panel werkt met een beloningssysteem. Bij deelname aan onderzoek spaart u punten, afhankelijk van de lengte en moeilijkheidsgraad van de vragenlijst. Deze punten kunt u – vanaf een bepaalde drempelwaarde – inwisselen voor een Bol.com-bon of een donatie aan een goed doel."
Ik doe daar ook aan mee, het maakt geen ruk uit of je deze enquete wel of niet invulde of je zo'n bon kreeg, ik heb er legio gedaan vorig jaar en kreeg helemaal niks.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 23:30:32 #240
416575 crew  Evenstar
pi_197375900
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Volksgezondheid is alleen of iemand wel of geen corona heeft?
Nope, maar of je wel of geen reguliere zorg kan leveren als land zijnde is wel een heel belangrijk onderdeel van je volksgezondheid om maar even iets te noemen.
pi_197375903
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Vandaag staat mijn gemeente op nr. 2 in de lijst van aantal besmettingen per zoveel personen. Er zijn 269 mensen besmet. Aantal doden 0, aantal in het ziekenhuis 0. Begint het eigenlijk niet echt op een griepje te lijken?
Nee.

Volgende.
In Southern Sun
pi_197375907
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:28 schreef Elan het volgende:

[..]

Daarom.
Dit gaat echt geen verloren jaar worden, zelfs als je alleen de scherpe randen er af zou halen kan er al gigantisch veel. Dat hebben we vorig jaar tenslotte ook gezien. Medio juli leefden we bijna alsof er geen virus meer was :D
Het enige probleem is nu wel de 'angst' voor de Engelse variant.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:31:42 #243
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197375918
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Het gaat uitstekend met de volksgezondheid ja. Heb nog nooit zoveel sippe gezichten gezien op straat als ik de hond uitlaat. Dit gaat echt niet goedkomen.
Dat wordt nog veel erger als niemand meer aanspraak kan maken op de zorg natuurlijk.
pi_197375922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als we naar het VK kijken dan is dat wel terecht, overigens. We moeten vermijden dat die variant hier huis gaat houden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 23:32:02 #245
416575 crew  Evenstar
pi_197375926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Na, wat, 10 maanden nog niet weten dat het in Nederland nog nooit om het covid dodental is gegaan qua maatregelen is wel knap, eigenlijk.
Januari 2021 en wij zijn nog steeds dingen aan het uitleggen die in maart 2020 al duidelijk hadden moeten zijn. Niet. Te. Geloven.
pi_197375928
quote:

[..]

Als iets slecht is voor de volksgezondheid, zijn het die angstcampagnes op diverse media wel.
pi_197375931
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Nope, maar of je wel of geen reguliere zorg kan leveren als land zijnde is wel een heel belangrijk onderdeel van je volksgezondheid om maar even iets te noemen.
Maar ook het mentale aspect moet mee genomen worden en een hele lange periode of zo'n strenge lockdown als sommigen wensen is gewoon voor de een veel zwaarder als de ander.
pi_197375933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee.

Volgende.
Want?
pi_197375942
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat vond ik een apart stukje, dus ik ben even verder gaan kijken:
quote:
Hartelijk welkom op de website van het I&O Research Panel. Via het I&O Research Panel kunt u uw mening geven over actuele onderwerpen. Door mee te doen, heeft u invloed op het beleid en de producten van onze opdrachtgevers. Met het I&O Research Panel doen we onderzoek voor overheid en bedrijven die de mening van hun burgers en klanten belangrijk vinden. Het I&O Research Panel is gecertificeerd volgens ISO 20252:2019 (appendix A) en telt ruim 28.000 actieve panelleden.
Het is dus een gecertificeerd onderzoekspanel, daar twijfel ik niet aan. Qua onderzoek lijkt het me wel oké, het lijkt me dat je een hele kleine groep hebt en het risico loopt iedere maand dezelfde mensen te vragen.

Overigens, dit zijn wel echt pareltjes in de reacties (open vraag). Laat een beetje de mindset zien van de mensen die het ingevuld hebben:
quote:
Enkele toelichtingen:
“Avondklok instellen, demonstraties niet toestaan. Familiebezoeken beperken tot maximaal 1 per dag.”
PVV-stemmer

“Alleen essentiële winkels open, geen stiekeme trucs; bloemenwinkel die buiten kraam opzet is zo’n
voorbeeld. Nog strenger hierop handhaven. Ook geen afhaaltrucs meer.”
CDA-stemmer

“Burgerlijke ongehoorzaamheid krijgt te veel kans. Strengere maatregelen en deze handhaven zal
meer effect hebben.”
CDA-stemmer

“Het huidige probleem is dat mensen in de huidige lockdown nog steeds te veel mensen zien en minder
vanuit thuis werken. De lockdown zou verder aangescherpt kunnen worden door niet een maximum
aan het aantal mensen per dag te stellen, maar aan het aantal mensen dat je gedurende de periode
mag treffen. Een persoonlijke bubbel.”
D66-stemmer

“Alle winkels dicht, behalve supermarkten. Iedereen verplicht thuiswerken, nu voelen sommige
werknemers zich nog onder druk van hun baas verplicht om naar het werk te gaan. Scholen langer
dicht en ook geen noodopvang. Alleen op straat om een frisse neus te halen, verder niet. Kinderen ook
niet onderling laten spelen.”
GL-stemmer

“Buitenshuis verplicht mondkapje, maar dat had al in maart/april gemoeten. Veel te laat. Komt door
RIVM die heeft altijd gezegd heeft geen zin, is niet bewezen dat het helpt. Nu 8 maanden later, ja, laten
we het toch maar doen.”
PVV-stemmer

“Absoluut thuis werken!!! niet meer reizen met trein, vliegtuig. Strenger handhaven. Bijv. die
profvoetballertjes die lekker in hun thuisland, Brazilië, op vakantie zijn geweest en niet in de verplicht
quarantaine gaan, hoge boetes geven. Hogere boetes bij het niet dragen van mondkapjes, illegale
bezoekers van feestjes enz. Indien nodig bepaalde streken, steden in totale lockdown. Dat hadden ze
eind febr/begin maart 2020 met mijn provincie Brabant al moeten doen!!!”
SP-stemmer
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 23:33:17 #250
416575 crew  Evenstar
pi_197375950
quote:

[..]

Jij kan de volksgezondheid meten aan de hand van sippe gezichten op straat? Kom op man, jij maak je serieus met de dag belachelijker hier. Sorry dat ik even zo direct ben, maar moest hardop lachen.

Denk aub. even een paar seconden na voordat je dit soort onzin post.

Het gaat goed met de volksgezondheid, heb zojuist namelijk hardop gelachen om je post. Zie je hoe makkelijk het is om onzin te posten?
pi_197375966
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Want?
Het is geen griepje.
In Southern Sun
pi_197375973
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar dan nog heb je nagenoeg alle kwetsbaren tegen die tijd al ingeënt. Dus zelfs als er een grote uitbraak zou komen hoeft dat niet direct problematisch te zijn. Zolang die ziekenhuizen maar leeg blijven.
blablablabla
pi_197375978
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het is geen griepje.
Bewijs dat maar

sorry, grapje op de discussie van vanmiddag
pi_197375982
quote:

[..]

Het is geen griepje.
Griep is ook geen 'griepje'. Gaan jaarlijks duizenden mensen aan dood en zorgt af en toe ook voor overvolle ziekenhuizen.
pi_197375995
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als we naar het VK kijken dan is dat wel terecht, overigens. We moeten vermijden dat die variant hier huis gaat houden.
Ik denk dat die angst pas terecht is als het reproductiegetal niet onder de 1 te krijgen valt. Als dat wel het geval is, dan valt het uiteindelijk wel mee, ik las (maar geen idee) dat er nog best veel open was voordat het gigantisch uit de hand liep.

Als het reproductiegetal onder de 1 gebracht kan worden is het dus niet zo spannend als dat ze in eerste instantie zeiden waarbij er minimaal 0.4-0.7 bij het reproductiegetal opgeteld moet worden als je nagaat dat het minimale reproductiegetal dat we in Europa hadden iets van 0.7 of zo was.
pi_197375999
quote:

[..]

Het is geen griepje.
Nee dat snap ik. Ik ben ook geen wappie of zo hoor. Maar het ziektebeeld van de meeste mensen lijkt er momenteel wel op. Of nog minder eigenlijk.
pi_197376012
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:32 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat vond ik een apart stukje, dus ik ben even verder gaan kijken:
[..]

Het is dus een gecertificeerd onderzoekspanel, daar twijfel ik niet aan. Qua onderzoek lijkt het me wel oké, het lijkt me dat je een hele kleine groep hebt en het risico loopt iedere maand dezelfde mensen te vragen.

Overigens, dit zijn wel echt pareltjes in de reacties (open vraag). Laat een beetje de mindset zien van de mensen die het ingevuld hebben:
[..]

Nee, het wisselt. Sorry, maar er is geen enkele reden om aan de validiteit van dit onderzoek te twijfelen vziw.

Ik snap dat je het oneens bent met de uitkomsten maar soit, such is life. Ik doe er zelf ook aan mee en je wordt bepaald niet voor ieder onderzoek uitgenodigd dus er is geen vaste groep. Je mag ook kiezen om niet mee te doen overigens.

Ik heb bijvoorbeeld wel in December meegedaan met een enquete over vervoer maar geen uitnodiging voor deze gehad.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 23:37:19 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:36:23 #258
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197376014
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Jij had serieus de verwachting dat wij halverwege januari al klaar zouden zijn ja? Sorry, maar dat ligt toch echt aan jou. Die perspectief is er gewoon en 2021 gaat uiteindelijk beter worden, maar niet in januari, ook niet in februari.
Nee, dat niet. Had wel gehoopt op enig perspectief in plaats van nieuwe bangmakerij. Maar je zal maar ondernemer zijn. Dan voel je je wel genaaid. Want ze krijgen geen enkel perspectief aangeboden. En dan komen sommigen aan met 'dat is ondernemersrisico'. En ik kan er met mijn hoofd niet bij dat het kabinet het woord 'avondklok' in de mond durft te nemen. Alsof we in oorlog zijn.
Murray Walker
pi_197376020
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Maar dan nog heb je nagenoeg alle kwetsbaren tegen die tijd al ingeënt. Dus zelfs als er een grote uitbraak zou komen hoeft dat niet direct problematisch te zijn. Zolang die ziekenhuizen maar leeg blijven.
Ja persoonlijk ben ik het er helemaal mee eens en ik hoop van harte dat anderen die het beleid maken er ook zo over denken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 23:36:44 #260
416575 crew  Evenstar
pi_197376022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:34 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is de angst nu juist. Als het NU zou gaan huishouden dan hebben wij een heel groot probleem. Ziekenhuizen zitten nog steeds behoorlijk vol. Wat betreft maatregelen zitten wij al aan een soort van maximum. Veel meer dan een avondklok en helemaal geen bezoek meer ontvangen is er niet toe te voegen.

Als het nu opeens rondgaat is er helemaal niks om het te verminderen en daar zijn ze, terecht, als de dood voor. Dat het straks een keer in april gebeurt zou geen probleem moeten zijn. Daarom nu alles op alles zetten om de cijfers z.s.m. zo laag mogelijk te krijgen.
pi_197376025
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:33 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Jij kan de volksgezondheid meten aan de hand van sippe gezichten op straat? Kom op man, jij maak je serieus met de dag belachelijker hier. Sorry dat ik even zo direct ben, maar moest hardop lachen.

Denk aub. even een paar seconden na voordat je dit soort onzin post.

Het gaat goed met de volksgezondheid, heb zojuist namelijk hardop gelachen om je post. Zie je hoe makkelijk het is om onzin te posten?
Jij ontkent voor het gemak even dat de maatregelen zorgen voor gigantische psychische problemen onder mensen? En dat dit geen onderdeel is van de volksgezondheid?
pi_197376027
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee dat snap ik. Ik ben ook geen wappie of zo hoor. Maar het ziektebeeld van de meeste mensen lijkt er momenteel wel op. Of nog minder eigenlijk.
Het is inderdaad wel vergelijkbaar kwa verschijnselen. Alleen het virus is wat nieuwer en kwetsbare mensen zijn onbekend met het virus. Over een paar jaar lachen we om corona. Poepen we het als het ware uit.
pi_197376029
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, het wisselt. Sorry, maar er is geen enkele reden om aan de validiteit van dit onderzoek te twijfelen vziw.

Ik snap dat je het oneens bent met de uitkomsten maar soit, such is life. Ik doe er zelf ook aan mee en je wordt bepaald niet voor ieder onderzoek uitgenodigd dus er is geen vaste groep. Je mag ook kiezen om niet mee te doen overigens.
Ik probeerde juist aan te geven dat ik niet twijfel aan de validiteit van het onderzoek.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:37:31 #264
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_197376034
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Jonge had het erover dat het nu in 2% tot 5% vd gevallen om de Britse variant gaat in NL.

Is er ook ergens info te vinden over hoe snel die verspreiding van de nieuwe variant is gegaan in Engeland?

Wanneer zaten zij op 2 à 5%? En hoeveel vd gevallen daar zijn nu van de nieuwe variant?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 23:37:48 #265
416575 crew  Evenstar
pi_197376040
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Nee, dat niet. Had wel gehoopt op enig perspectief in plaats van nieuwe bangmakerij. Maar je zal maar ondernemer zijn. Dan voel je je wel genaaid. Want ze krijgen geen enkel perspectief aangeboden. En dan komen sommigen aan met 'dat is ondernemersrisico'. En ik kan er met mijn hoofd niet bij dat het kabinet het woord 'avondklok' in de mond durft te nemen. Alsof we in oorlog zijn.
Probleem is dat er gewoon een hele goede reden is om bang te zijn (vorige post uitgelegd). Zonder die mutatie was er misschien wel wat meer mogelijk, maar die risico kunnen wij en mogen wij nu echt niet gaan lopen.
pi_197376041
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jij ontkent voor het gemak even dat de maatregelen zorgen voor gigantische psychische problemen onder mensen? En dat dit geen onderdeel is van de volksgezondheid?
Hij ontkent dat jij dat kan inschatten aan de hand van sippe gezichten.
pi_197376052
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:37 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Probleem is dat er gewoon een hele goede reden is om bang te zijn (vorige post uitgelegd). Zonder die mutatie was er misschien wel wat meer mogelijk, maar die risico kunnen wij en mogen wij nu echt niet gaan lopen.
Er is geen goede reden om bang te zijn. Er is een goede reden om oplettend en waakzaam te zijn, bang is geen goede reden voor. Angst is juist iets wat je wil voorkomen, want dan gaan mensen rare sprongen maken.

In de VS zeggen ze: Be alert, not anxious.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 23:39:47 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:38:54 #268
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197376055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Het is vrij absurd die roep om perspectief. Natuurlijk kan men dat niet bieden want voorlopig is niks nog zeker.
pi_197376057
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij ontkent dat jij dat kan inschatten aan de hand van sippe gezichten.
Nee dit doet helemaal niets met het gros van de bevolking nou goed. Jezus hoe moet je hier ooit tegen aan lullen?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 23:39:45 #270
416575 crew  Evenstar
pi_197376068
quote:

[..]

Zeg ik dat? Jij zegt dat je sippe gezichten ziet op straat en dat dus de volksgezondheid slecht is. Jij snapt toch ook wel dat dat totale onzin ins. Alsof iedereen in februari 2020 met een dikke vette glimlach op hun gezicht rondliep. Post gewoon niet van dit soort onzin.

Ja, zullen vast mensen zijn die psyische problemen hebben n.a.v. de maatregelen, maar denk serieus dat dat relatief gezien wel meevalt. Doet nu net alsof 90% van Nederland zwaar depressief op zoek is naar een brug.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:40:04 #271
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197376073
quote:

[..]

Er is geen alternatief, dus dat er een hoop problemen zijn is daar inherent aan.
pi_197376076
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:37 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Er komen constant nieuwe mutaties op de markt met onbekende variabelen als besmettelijkheid. Dan kan je wel aan de gang blijven.
pi_197376080
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:

[..]

Bewijs dat maar

sorry, grapje op de discussie van vanmiddag
:D.

Hardop gelachen. Het gaat erg goed met de volksgezondheid!
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 23:40:54 #274
416575 crew  Evenstar
pi_197376081
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er is geen goede reden om bang te zijn. Er is een goede reden om oplettend en waakzaam te zijn, bang is geen goede reden voor. Angst is juist iets wat je wil voorkomen, want dan gaan mensen rare sprongen maken.

In de VS zeggen ze: Be alert, not anxious.
Nou ja, verkeerde woordkeuze. Jij snapt wel wat ik bedoel :D
pi_197376093
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:36 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dat is de angst nu juist. Als het NU zou gaan huishouden dan hebben wij een heel groot probleem. Ziekenhuizen zitten nog steeds behoorlijk vol. Wat betreft maatregelen zitten wij al aan een soort van maximum. Veel meer dan een avondklok en helemaal geen bezoek meer ontvangen is er niet toe te voegen.

Als het nu opeens rondgaat is er helemaal niks om het te verminderen en daar zijn ze, terecht, als de dood voor. Dat het straks een keer in april gebeurt zou geen probleem moeten zijn. Daarom nu alles op alles zetten om de cijfers z.s.m. zo laag mogelijk te krijgen.
Ja nu zou dat desastreus zijn, die cijfers van Engeland zijn echt horror.
blablablabla
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:41:59 #276
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197376103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:38 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het is vrij absurd die roep om perspectief. Natuurlijk kan men dat niet bieden want voorlopig is niks nog zeker.
Mensen willen licht zien aan het einde van de tunnel. Maar in plaats daarvan doet het kabinet het liefst nog wat lichtjes uit. Zo van: dit gaan we doen, daar gaan we naar toe. Maar een echte routekaart is er nog steeds niet. Telkens als ze die hadden, werd die een week later in de prullenbak gegooid.
Murray Walker
pi_197376107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:40 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er is geen alternatief, dus dat er een hoop problemen zijn is daar inherent aan.
Er zijn natuurlijk wel keuzes in de zwaarte van de maatregelen en welke maatregelen je neemt. Op dit moment zijn scholen gesloten om ouders thuis te houden, terwijl een alternatief om ouders thuis te houden wellicht was kantoren te sluiten. Misschien minder makkelijk en populair, maar wellicht een optie.

Er is geen keuze tussen alles doen en niets doen wat mij betreft, dat ben ik met je eens. Er zijn wel voldoende mogelijkheden binnen de keuzes die anders genomen kunnen worden wellicht.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 23:42:50 #278
416575 crew  Evenstar
pi_197376118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:39 schreef CR7 het volgende:

[..]

Nee dit doet helemaal niets met het gros van de bevolking nou goed. Jezus hoe moet je hier ooit tegen aan lullen?
Ik loop bijna iedere avond een rondje hier. Iedereen glimlacht of doet een deftig knikje als ik goedenavond zeg. Er zijn geen problemen met de volksgezondheid in Nederland. Alle ziekenhuizbedden zijn leeg.

Kijk, ik kan ook uit mijn nek lullen en rare conclusies trekken.

Je kan toch verdomme niet met droge ogen beweren dat je aan een al dan niet sippe gezicht van een willekeurig persoon op een willekeurige avond kan inschatten hoe het met de volksgezondheid in Nederland gaat man. Doe even normaal.
pi_197376125
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:39 schreef CR7 het volgende:

[..]

Om te beginnen door niet van die rare dingen te zeggen en dan te claimen dat het iets weergeeft over de hele bevolking, mischien?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:43:49 #280
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_197376132
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:41 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Mensen willen licht zien aan het einde van de tunnel. Maar in plaats daarvan doet het kabinet het liefst nog wat lichtjes uit. Zo van: dit gaan we doen, daar gaan we naar toe. Maar een echte routekaart is er nog steeds niet. Telkens als ze die hadden, werd die een week later in de prullenbak gegooid.
Ja, dat is toch inherent aan de huidige crisis? :D

Het is niet dat de overheid even iets uit de hoed kan toveren, volslagen absurd dat mensen dat wel even verwachten.
pi_197376140
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Bekijk even het oversterfte kaartje in de OP.
In Southern Sun
pi_197376149
quote:

[..]

Precies dat.

In duitsland zegt Merkel gewoon :

"Acht bis zehn sehr harte Wochen"
"Wir schaffen das"

Zeg inderdaad gewoon dat je nog 8 weken lockdown kunt verwachten, dan kan het altijd meevallen.
pi_197376170
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Precies dat.

In duitsland zeggen zegt Merkel gewoon :

"Acht bis zehn sehr harte Wochen"
"Wir schaffen das"

Zeg inderdaad gewoon dat je nog 8 weken lockdown kunt verwachten, dan kan het altijd meevallen.
En dan over acht weken klagen als er nog acht weken volgen... Want das haben wir nicht gewust.
In Southern Sun
pi_197376180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dan over 8 weken klagen als er nog 8 weken volgen...
Over 8 weken zitten we een jaar in deze ellende. Mooi moment om er mee te stoppen (weet ook wel dat het niet kan)
pi_197376184
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Over 8 weken zitten we een jaar in deze ellende. Mooi moment om er mee te stoppen.
Dat sowieso.
In Southern Sun
pi_197376207
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat sowieso.
Graag zelfs. COR dichtgooien omdat het hele covid verhaal voorbij is zou mij een eer zijn.
pi_197376211
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:43 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, dat is toch inherent aan de huidige crisis? :D

Het is niet dat de overheid even iets uit de hoed kan toveren, volslagen absurd dat mensen dat wel even verwachten.
De manier waarop het gedaan wordt vind ik niet zo handig. Er wordt gezegd: "nog even 2 weken volhouden". Dan na die 2 weken: "Ja, je moet toch echt nog even 5 weken volhouden". Halverwege: Ja, toch echt nog even 3 weken.

Om één of andere reden lijken ze te denken dat slecht nieuws brengen beter gaat als het in stukjes gebracht wordt. Ondertussen ben ik wel zover dat ik denk: Zeg maar gewoon dat we tot eind maart in deze situatie zitten tenzij de cijfers flink verbeteren. Als de cijfers flink verbeteren wordt er gekeken naar versoepelingen, onderwijs en dergelijke sectoren eerst. Na eind maart wordt het weer langzaam beter, dus hopen we ook weer mee te hebben dat dingen buiten georganiseerd kunnen worden.
pi_197376215
quote:

[..]

Die kan ik je wel vertellen. :)
Die route loopt via de vaccins naar het licht aan het einde van de tunnel. Maar let op: het is een lange tunnel. Zeker gevoelsmatig.
pi_197376228
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Graag zelfs. COR dichtgooien omdat het hele covid verhaal voorbij is zou mij een eer zijn.
Dan ontstaat wel een gat in mijn leven. Een gat wat ik graag vul met goed eten en bier.
pi_197376233
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:47 schreef chratnox het volgende:

[..]

De manier waarop het gedaan wordt vind ik niet zo handig. Er wordt gezegd: "nog even 2 weken volhouden". Dan na die 2 weken: "Ja, je moet toch echt nog even 5 weken volhouden". Halverwege: Ja, toch echt nog even 3 weken.

Om één of andere reden lijken ze te denken dat slecht nieuws brengen beter gaat als het in stukjes gebracht wordt. Ondertussen ben ik wel zover dat ik denk: Zeg maar gewoon dat we tot eind maart in deze situatie zitten tenzij de cijfers flink verbeteren. Als de cijfers flink verbeteren wordt er gekeken naar versoepelingen, onderwijs en dergelijke sectoren eerst. Na eind maart wordt het weer langzaam beter, dus hopen we ook weer mee te hebben dat dingen buiten georganiseerd kunnen worden.
Ik zal eerlijk zijn, ik had beter verwacht na zoveel weken lockdown. De daling is uitermate traag gegeven de zwaarte van de lockdown van de afgelopen tijd in mijn opinie.
pi_197376245
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:48 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan ontstaat wel een gat in mijn leven. Een gat wat ik graag vul met goed eten en bier.
Maar dat kan dan weer volop, buiten de deur zelfs :)
pi_197376249
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zou COR over een jaar vanaf nu nog open zijn?
blablablabla
pi_197376255
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zal eerlijk zijn, ik had beter verwacht na zoveel weken lockdown. De daling is uitermate traag gegeven de zwaarte van de lockdown van de afgelopen tijd in mijn opinie.
Ik ook. Ik ben totaal geen expert, maar gevoelsmatig zou B117 hier al meer voeten aan de grond hebben dan gedacht en de cijfers wellicht zo hebben laten stijgen (en nu weer dalen). Begin december ging het ineens veel harder dan verwacht, dus wellicht?
pi_197376264
quote:

[..]

Had je liever gehad zoals Merkel? Bam, tot april?
Kweetniet eigenlijk. Geeft dit me eigenlijk meer het gevoel dat het nog te overzien is en dat ze alle opties openhouden.
pi_197376269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:49 schreef Elan het volgende:

[..]

Zou COR over een jaar vanaf nu nog open zijn?
Ik hoop bij god van niet. Hartgrondig zelfs.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 23:50:39 #296
3778 popje
pi_197376272
Ik haat Corona Rutte en de Jonge. Ik wil gewoon weer een normaal leven en naar de kapper, kantoor en dingen doen met vrienden.
pi_197376273
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:39 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Zeg ik dat? Jij zegt dat je sippe gezichten ziet op straat en dat dus de volksgezondheid slecht is. Jij snapt toch ook wel dat dat totale onzin ins. Alsof iedereen in februari 2020 met een dikke vette glimlach op hun gezicht rondliep. Post gewoon niet van dit soort onzin.

Ja, zullen vast mensen zijn die psyische problemen hebben n.a.v. de maatregelen, maar denk serieus dat dat relatief gezien wel meevalt. Doet nu net alsof 90% van Nederland zwaar depressief op zoek is naar een brug.
Het gaat mij erom dat men nu alleen corona meetelt als volksgezondheid, terwijl er zoveel meer aspecten meespelen. Je vergeet voor het gemak even dat 113 en de eerste hulp het een stuk drukker heeft dan normaal, meermaals in het nieuws geweest. Maar is niet belangrijk, want geen corona. Wat we nu doen is echt niet goed. De nevenschade is immens.
pi_197376278
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Had je liever gehad zoals Merkel? Bam, tot april?
Kweetniet eigenlijk. Geeft dit me eigenlijk meer het gevoel dat het nog te overzien is en dat ze alle opties openhouden.
Ik hoor liever slecht nieuws met potentieel uitzicht op goed nieuws dan iedere week slecht nieuws. Het voelt nu alsof ze de pleister er iedere keer een beetje af trekken.
pi_197376280
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik ook. Ik ben totaal geen expert, maar gevoelsmatig zou B117 hier al meer voeten aan de grond hebben dan gedacht en de cijfers wellicht zo hebben laten stijgen (en nu weer dalen). Begin december ging het ineens veel harder dan verwacht, dus wellicht?
Ok, da's een punt, ja.
pi_197376283
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Yes hier geloof ik - zonder enige vorm van onderbouwing - ook in.
In Southern Sun
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 januari 2021 @ 23:51:59 #301
416575 crew  Evenstar
pi_197376290
quote:

[..]

Als ze zouden zeggen BAM 8 weken dicht, geen gezeik, mond houden en gaan dan zou iedereen op hun teentjes getrapt zijn.

Ze kijken gewoon netjes iederen 2-3 weken of het minder kan of dat het nog strenger moet. Echt helemaal niks mee wat mij betreft.
  Moderator dinsdag 12 januari 2021 @ 23:55:42 #302
236264 crew  capricia
pi_197376359
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 23:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja. Mij ook.
Wellicht is de variant hier al wijder verspreid dan we denken.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')