abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:07:02 #26
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197373439
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:58 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ah ja, dat zal het zijn ja. Vliegreizen. Er is geen enkele andere manier om in Nederland te komen gelukkig.
[ afbeelding ]
COVID-19 is niet in Europa ontstaan. Je beseft dat de gehele eerste golf grotendeels te voorkomen was geweest als Europese landen vroegtijdig het vliegverkeer met Chinese steden hadden beperkt/platgelegd? Ofwel verplichte quarantaines hadden ingesteld voor reizigers die alsnog Europa binnen hadden willen komen? Taiwan heeft zich kunnen ontwikkelen tot een voorbeeldland omdat er al vanaf januari verscherpte controles waren op vluchten van en naar China. Zij kozen voor de SARS-aanpak, omdat ze niet zaten te wachten op een vermijdbare pandemie van grote omvang.

Medio juli was er in de meeste Europese landen beperkte verspreiding (als gevolg van de effectieve lockdowns en overwegend goed gedrag). Met een strategie waarmee de R met kostenefficiënte maatregelen op 1 of lager kon worden gehouden was het nooit zo ernstig uit de hand gelopen. Maar veel onnozele regeringsleiders deden net alsof we bijna van corona verlost waren en dat vrij vakantie en allerhande activiteiten weer allemaal moesten kunnen, zonder slimme controlemaatregelen. Dat is een dodelijke inschattingsfout geweest.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_197373454
quote:
Het is "goed nieuws" dat verpleeghuizen eerder dan gepland kunnen starten met het vaccineren van bewoners, zeggen branchevereniging van organisaties in de (ouderen)zorg ActiZ en ouderenbond ANBO. ActiZ is "blij dat het advies van de Gezondheidsraad om kwetsbaren in de samenleving snel te vaccineren, opgevolgd kan worden", aldus bestuurslid Conny Helder.

Verpleeghuizen staan te popelen om te beginnen met de vaccinaties, aldus ActiZ. ,,De voorbereiding voor de vaccinaties is grotendeels afgerond: registratiesystemen zijn op orde gebracht, prikteams zijn geformeerd. Het wachten is nu op de toestemming van cliënten of hun wettelijke vertegenwoordiger en op de vaccins zelf."
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/

Welke vaccins gaan ze hiervoor gebruiken? Pfizer of moderna? Lijkt mij wel ideaal om Pfizer hiervoor te gebruiken, zeker omdat andere landen het ook kunnen.
pi_197373471
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:03 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja want elke euro die we nu op de rekening hebben kunnne we twee keer uitgeven in de kroeg na deze pandemie?
De meeste mensen hebben als een malle lopen sparen en we kijken allemaal uit naar het moment dat het weer kan dus ja daar ligt wel een inhaalslag.

Na de vorige grote pandemie, de Spaanse griep, volgden de roaring twenties een tijd die bekend stond vanwege luxe, uitbundigheid en overdaad. Zoiets kun je nu ook verwachten.
blablablabla
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:08:32 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197373475
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/

Welke vaccins gaan ze hiervoor gebruiken? Pfizer of moderna? Lijkt mij wel ideaal om Pfizer hiervoor te gebruiken, zeker omdat andere landen het ook kunnen.
Volgens mij beiden, maar vooral Pfizer. Die hebben we het meest.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197373491
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:07 schreef Gretzl het volgende:

[..]

COVID-19 is niet in Europa ontstaan. Je beseft dat de gehele eerste golf grotendeels te voorkomen was geweest als Europese landen vroegtijdig het vliegverkeer met Chinese steden hadden beperkt/platgelegd? Ofwel verplichte quarantaines hadden ingesteld voor reizigers die alsnog Europa binnen hadden willen komen? Taiwan heeft zich kunnen ontwikkelen tot een voorbeeldland omdat er al vanaf januari verscherpte controles waren op vluchten van en naar China. Zij kozen voor de SARS-aanpak, omdat ze niet zaten te wachten op een vermijdbare pandemie van grote omvang.

Medio juli was er in de meeste Europese landen beperkte verspreiding (als gevolg van de effectieve lockdowns en overwegend goed gedrag). Met een strategie waarmee de R met kostenefficiënte maatregelen op 1 of lager kon worden gehouden was het nooit zo ernstig uit de hand gelopen. Maar veel onnozele regeringsleiders deden net alsof we bijna van corona verlost waren en dat vrij vakantie en allerhande activiteiten weer allemaal moesten kunnen, zonder slimme controlemaatregelen. Dat is een dodelijke inschattingsfout geweest.
Je weet dat Corona al begin december in Italië was?
pi_197373507
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:08 schreef Elan het volgende:

[..]

De meeste mensen hebben als een malle lopen sparen en we kijken allemaal uit naar het moment dat het weer kan dus ja daar ligt wel een inhaalslag.

Na de vorige grote pandemie, de Spaanse griep, volgden de roaring twenties een tijd die bekend stond vanwege luxe, uitbundigheid en overdaad. Zoiets kun je nu ook verwachten.
Ik hoop het :)
pi_197373513
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:07 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Achteraf kijk je een koe in zijn kont. Met de kennis van nu had iedereen het in januari anders gedaan, inclusief het WHO en China. Laat de 'beleidsmakers' van het Red Team maar eens op de stoel zitten van van Dissel, Bruins, de Jonge of wie dan ook.

Ik bitch ook op ze dat niet alles goed gaat, maar ze afrekenen op informatie die je 10 maanden later tot je beschikking hebt en toen niet had is echt niet fair.
pi_197373514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat heb ik al uitgelegd, dacht ik. Daar is gewoon noodzaak toe, de wereld en de economie draait grosso modo door.
Gelukkig wel, maar er wordt wel degelijk veelvuldig (onnodig) commercieel gevlogen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:09:48 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197373522
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:07 schreef Anton91 het volgende:
Het wachten is nu op de toestemming van cliënten of hun wettelijke vertegenwoordiger en op de vaccins zelf."
Dit wordt ook echt onderschat. In verpleeghuizen zitten zoveel mensen die last hebben van dementie of op een andere manier niet meer wilsbekwaam zijn, dat je niet iedereen daar zomaar mag vaccineren.
Antifa
pi_197373526
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Volgens mij beiden, maar vooral Pfizer. Die hebben we het meest.
Misschien hebben ze dan toch het advies opgevolgd, om ouderen met Pfizer te vaccineren. Want zoveel hebben ze niet van moderna.
pi_197373533
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zou raar zijn als dat wel zo was geweest.
Ja dat is waar ook, ik was de eenrichtingssolidariteit vergeten...
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:10:15 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197373539
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Een beperkt deel heeft als een malle kunnen sparen. De ondernemers die langzaam toekijken hoe hun bedrijf droogkookt, de zzp'ers die al sinds maart zonder klussen zitten en de mensen die werkloos geworden zijn hebben vooral ingeteerd. Veel ingeteerd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197373547
Verplicht thuiswerken een alternatief? Ik voorzie grote uitvoeringsproblematiek, maar als je dat fatsoenlijk onder controle krijgt ben ik daar voor.

Avondklok of reisbeperkingen moeten vermeden worden.
zie email 27 oktober
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:10:50 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197373554
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit wordt ook echt onderschat. In verpleeghuizen zitten zoveel mensen die last hebben van dementie of op een andere manier niet meer wilsbekwaam zijn, dat je niet iedereen daar zomaar mag vaccineren.
Inderdaad. Non compos mentis.
pi_197373559
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:09 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik hoop het :)
Ik ga in elk geval m'n steentje bijdragen, ga echt helemaal los zodra het weer kan, na dat enorme schijt jaar van 2020. Jij niet?
blablablabla
pi_197373567
Ondertussen zijn de (naar mijn idee) hele belangrijke testevenementen die deze maand zouden gaan plaatsvinden weer op de lange baan geschoven.

Zo kunnen we vrijwel zeker zijn dat bijna het festival en evenementenseizoen 2021 ook volledig de kliko in kan. Geen enkele organisator gaat zijn handen branden, tenzij ze snel harde garanties krijgen van de overheid.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197373574
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:09 schreef VoMy het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat eigenlijk niet kunnen, mijn oma is dement, maar als de familie weigert om te vaccineren denk ik dat er nog wel wat woorden over gaan vallen.
pi_197373586
Hoe willen ze die 'max 15km reizen; dan gaan handhaven? Dat is nog 100x lastiger dan avondklok.
Iedereen in fuik laten rijden en dan checken waar ze vandaan komen? En hoe dat dan te controleren? (of basis van inschrijf adres? Wat als je daar tijdelijk niet woont?) of willekeurig mensen op straat gaan stoppen en checken?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:11:56 #44
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197373592
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen zijn de (naar mijn idee) hele belangrijke testevenementen die deze maand zouden gaan plaatsvinden weer op de lange baan geschoven.

Zo kunnen we vrijwel zeker zijn dat bijna het festival en evenementenseizoen 2021 ook volledig de kliko in kan. Geen enkele organisator gaat zijn handen branden, tenzij ze snel harde garanties krijgen van de overheid.
O ja, het 'proefdraaien' in restaurants :')
pi_197373595
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik ga in elk geval m'n steentje bijdragen, ga echt helemaal los zodra het weer kan, na dat enorme schijt jaar van 2020. Jij niet?
Eerst kijken of de zorgverzekering van 2022 geen 20 euro per maand omhoog gaat, de gemeentelijke lasten niet met 10% stijgen en allerlei andere shit niet duurder wordt. Wat er over blijft zal een flink deel richting de vrijetijdsbesteding gaan.
pi_197373598
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is zeker een goed punt, maar ook over de inhoudelijke punten zijn ze het niet eens met het RIVM en anderen. Dat betekent effectief dat vooraanstaande virologen en epidemiologen zich moeten verantwoorden tegen een Bert en Peter Slagter.

Indien je een goed inhoudelijk debat wil hebben, zet Amrish Baidjoe tegenover een epidemioloog van het RIVM, en zet Wim Schellekens tegenover iemand als Kuipers. Ik vind het beschamend dat Ginny Mooy/Bert Slagter/Peter Slagter (en tegenwoordig ook Marino) ongefundeerd kunnen roeptoeteren zonder dat er experts tegenover gezet worden die kunnen zeggen: "Je weet zelf ook wel dat dit niet is hoe het werkt he?"
Oh, ik ben het met je eens dat het een stuurlui aan de wal verhaal is, het is heel makkelijk om op het internet van alles te roepen als je nergens verantwoordelijk voor bent, natuurlijk.

Maar we weten inmiddels ook dat het RIVM en het OMT slechts adviezen geven, de regering neemt de beslissingen en die wijken geregeld af van de adviezen. Goed of slecht, dat is nu eenmaal hoe het hoort te werken.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:12:29 #47
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197373606
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]

Misschien een heel domme vraag hè...

Als heel Europa (en het VK) het nu niet dusdanig onder controle heeft dat de mitigatie op het niveau is dat het Red Team zou willen. Zou het meest aannemelijke antwoord dan niet zijn dat het Red Team het fout heeft?

Dat lijkt mij in elk geval logischer dan dat alle beleidsmakers van 30+ landen het fout hebben.
Het is onverstandig om Europa te zien als een bubbel waar in deze pandemie heel andere effecten zouden optreden als in de rest van de wereld. Op de nieuwe Britse en Zuid-Afrikaanse mutant na is er geen bewijs dat Europa in vergelijking met Azië / Oceanië is getroffen door een besmettelijkere variant. Kortom, met een ander beleid (gericht op maximaal indammen) had het in elk van de Europese landen mogelijk moeten zijn geweest om de schade veel meer te beperken. Natuurlijk zou elk Europees land dat radicaal voor indammen/containment koos het makkelijker hebben gemaakt voor de rest. De lage aantallen aan het begin van de zomerperiode hadden voor heel Europa het zetje moeten zijn om in de resterende zomer- en herfstmaanden korte metten te maken met de ongecontroleerde verspreiding. Helaas hebben ze het nooit serieus geprobeerd, al heeft een land als Duitsland nog wel een poging gedaan die er enigszins op leek (maar door een combinatie van factoren helaas ook mislukt).
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_197373615
quote:

[..]

Als de kroeg over 5 minuten open zou gaan zou ik nu nog vertrekken.
pi_197373669
quote:

[..]

Ik heb eigenlijk nauwelijks anders uitgegeven afgelopen jaar, wat minder buiten de deur uitgegeven maar dat vertaalde zich dan naar extra luxe binnenshuis eigenlijk. Meer afgehaald en laten bezorgen, meer online geshopped. Het enige relatief grote verschil was dat we geen echte vakantie hebben gehad.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 22:14:24 #50
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197373672
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 22:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zou raar zijn als dat wel zo was geweest.
Ik had het volgende idee om thuiswerken te bevorderen:
Horeca open van 9-17.
Iedere werknemer die thuis kan werken blijft dan thuis om even ergens tussendoor wat te kunnen drinken/eten, aangezien verder alles dicht zit en er niets te doen is. Is er direct ook minder noodzaak om in de avonduren nog weer bij mensen op bezoek te gaan.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')