Hoezo? Dit is geen afgekondigde maatregel, alleen iets wat besproken word.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm had ik vanmiddag toch een beetje gelijk..
'hou' mag inderdaad bijkbaar wel, maar het staat graflelijk.quote:
Ik hoop dat ze deze maatregelen gewoon niet gaan doorvoeren. Dan is elk beetje goodwill wat ik nog overheb ook afgebrokkeld.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/
![]()
![]()
Op snelwegen via camerasystemen te doen denk ik. Kenteken zal neem ik aan in een bepaalde plaats geregistreerd staan? Het is een zeer vergaande maatregel maar technisch kan het (deels) wel denk ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dit controleren, elke automobilist aanhouden?
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee hoor:
https://twitter.com/MrsVenderleek/status/1349068276995919873?s=20
En als je nou een niet essentieel beroep hebt en op 30 kilometer afstand werkt?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:33 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/
![]()
![]()
Verbaas mij daar ook over. Is dat aan de orde gekomen na afloop van de persconferentie? Lijkt mij een voor de hand liggende vraag van een journalist, nadat de Britse variant ter sprake kwam...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Heel Twitter valt (terecht) over “we maken ons zorgen over Britse variant” terwijl er wel dagelijks meerdere vluchten uit de UK aankomen op Schiphol.
Valt niet uit te leggen toch?
Is dat @laracroftonline ?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:36 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee hoor:
https://twitter.com/MrsVenderleek/status/1349068276995919873?s=20
Ja, dat is ook mijn reactie. Van de andere kant, dat zei ik bij de vorige 78 maatregelen ook.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze deze maatregelen gewoon niet gaan doorvoeren. Dan is elk beetje goodwill wat ik nog overheb ook afgebrokkeld.
Zo lastig is dat niet hoor op de grote toegangswegen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En hoe gaan ze dit controleren, elke automobilist aanhouden?
Ik zei vanmiddag dat het wordt gezien als middel om thuiswerken af te dwingen, daar zit dus wel een bepaalde kern van waarheid in.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoezo? Dit is geen afgekondigde maatregel, alleen iets wat besproken word.
Met een negatieve PCR test ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:38 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Verbaas mij daar ook over. Is dat aan de orde gekomen na afloop van de persconferentie? Lijkt mij een voor de hand liggende vraag van een journalist, nadat de Britse variant ter sprake kwam...
Ik zeg zelf al vanaf maart dat de EU-landen extreem goed moeten samenwerken in deze crisis. Dat houdt in: dezelfde primaire langetermijndoelstellingen* en elkaar helpen met capaciteit en hulpmiddelen waar nodig. Wat betreft ziekenhuizen, testmaterialen en laboratoria is dat wel voor een deel gebeurd afgelopen jaar. Maar helaas heeft geen van de Europese regeringsleiders ingezien dat de makkelijkste weg uit de crisis simpelweg het beleid kopiëren is van de ontwikkelde landen aan de andere kant van de wereld die meer ervaring hebben met pandemieën en door slimme maatregelen veel minder hard getroffen zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat jij nooit hebt begrepen, en nog steeds niet begrijpt, is dat Nederland in de EU zit, volledig afhankelijk is van export naar de buurlanden, buurlanden die ook nog eens een duizend kilometers grens heeft met die buurlanden, dat iedereen hier binnen 2 uur rijden van diezelfde grens woont, een groot deel over de grens werkt, een groot deel van over de grens in Nederland werkt, ga zo maar door.
Tot zover is het een redelijk verhaal.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik zeg al vanaf maar dat de EU zo goed mogelijk moet samenwerken in deze crisis. Dat houdt in: dezelfde primaire doelstellingen en elkaar helpen met capaciteit en hulpmiddelen waar nodig. Wat betreft ziekenhuizen, testmaterialen en laboratoria is dat wel voor een deel gebeurd. Maar helaas heeft geen van de regeringsleiders ingezien dat de makkelijkste weg uit de crisis simpelweg het beleid kopiëren is van de ontwikkelde landen aan de andere kant van de wereld die meer ervaring hebben met pandemieën en door slimme maatregelen veel minder hard getroffen zijn.
Het was in geen van de gevallen mogelijk geweest om COVID-19 deze winter volledig buiten de deur te houden, maar vrijwel elk Europees land had er met een efficiëntere strategie beter voor kunnen staan. (en ten overvloede: die efficiënter strategie houdt dus geen strengere lockdown in, want je neemt juist de meest effectieve maatregelen lang voordat er sprake is van een lomp paardenmiddel als een lockdown).
Probeer eerst nog even de andere 26 Fok.De/Fok.Be/Fok.Fr-etcetera's te overtuigen van de gezamenlijke strategiequote:Ik denk dat ik maar weer wat anders ga doen, want het is nogal vermoeiend om het in m'n eentje op te nemen tegen allemaal users die er blijkbaar nog steeds erg overtuigd van zijn dat de Nederlandse mitigatiestrategie de enige manier was om met dit virus om te gaan...
Vertel!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit is net het einde van 1984
Hoezo op te nemen? Vind je het nog steeds een wedstrijd? Dan ben je op een discussieforum wel verkeerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:39 schreef Gretzl het volgende:
Ik denk dat ik maar weer wat anders ga doen, want het is nogal vermoeiend om het in m'n eentje op te nemen tegen allemaal users die er blijkbaar nog steeds erg overtuigd van zijn dat de Nederlandse mitigatiestrategie de enige manier was om met dit virus om te gaan...
Het is hier al en waarschijnlijk al een stuk verder verspreid dan de eerste onderzoeken nu aantonen. Het kan in een paar weken de boel volledig op z’n kop zetten als je overgaat tot versoepelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:40 schreef Oliver23 het volgende:
Hoe vaak hebben Rutte en De Jonge de term ''Britse/Engelse'' variant wel niet benoemt vanavond? Het was een persconferentie waarin er een heel naar beeld moest worden geschetst van hoe gevaarlijk het allemaal wel niet is, en ow jeee.... als het hier naar toe komt.
Daar ben ik het verder wel mee eens jaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
'hou' mag inderdaad bijkbaar wel, maar het staat graflelijk.
Mensen overschatten dat proces heel erg ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo lastig is dat niet hoor op de grote toegangswegen.
Waar baseer je dat op dan? De onderzoeken die erop gericht zijn om de verspreiding aan te tonen, zitten er naast omdat?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is hier al en waarschijnlijk al een stuk verder verspreid dan de eerste onderzoeken nu aantonen
Omdat ze zeer beperkt zijn geweest tot nu toe. Dat gaf zelfs de Jonge nog toe vanavond. Vandaar dat ze nu ook grootschalig gaan testen/onderzoeken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op dan? De onderzoeken die erop gericht zijn om de verspreiding aan te tonen, zitten er naast omdat?
Dat je nog niet gaat versoepelen, volkomen begrijpelijk. Maar als de aankomende drie weken, de besmettingscijfers verder en verder dalen, en de ziekenhuizen weer een adempauze kunnen inlassen dan lijkt het me een stuk lastiger om een verlenging van deze lockdown voort te zetten. Zeker als de Britse variant hier (nog steeds) geen voet aan de grond krijgt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is hier al en waarschijnlijk al een stuk verder verspreid dan de eerste onderzoeken nu aantonen. Het kan in een paar weken de boel volledig op z’n kop zetten als je overgaat tot versoepelen.
Lol, als ik geen dierbare vrienden/familie in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk had gehad was ik liever al eerder geëmigreerd naar Down Under. Het mag evident zijn dat de Oost-Aziatische en Oceanische landen en hun inwoners vooralsnog de winnaars zijn, omdat het hen is gelukt om de pandemie te beteugelen voordat het echt enorm uit de hand zou lopen. Ook elders is voorzichtig geboden totdat vrijwel iedereen immuniteit heeft, maar het is wel een stuk makkelijker de vaccinatieperiode uitzetten als het aantal dagelijkse besmettingen super laag ligt en het met slimme maatregelen ook gemakkelijk laag te houden is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tot zover is het een redelijk verhaal.
[..]
Probeer eerst nog even de andere 26 Fok.De/Fok.Be/Fok.Fr-etcetera's te overtuigen van de gezamenlijke strategiewe horen het wel als de neuzen dezelfde kant op staan.
Hugo had het vanavond over een paar procent op elke 100 testen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op dan? De onderzoeken die erop gericht zijn om de verspreiding aan te tonen, zitten er naast omdat?
Die Engelse variant gaat waarschijnlijk al vanaf september rond en we zijn nog niet tot Engelse coronazombie gemuteerd. Nog meer onzinnige maatregelen als avondklokken en kwadratische powerlockdowns gaan echt niets opleveren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is hier al en waarschijnlijk al een stuk verder verspreid dan de eerste onderzoeken nu aantonen. Het kan in een paar weken de boel volledig op z’n kop zetten als je overgaat tot versoepelen.
Ze testen 500 samples per week random. Dat is opzich voldoende om tot een paar procenten nauwkeurig de verspreiding te kunnen meten. Ze weten niet waar de specifieke Britse gevallen zitten, maar voor hun aandeel in het geheel is dat ook niet nodig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat ze zeer beperkt zijn geweest tot nu toe. Dat gaf zelfs de Jonge nog toe vanavond. Vandaar dat ze nu ook grootschalig gaan testen/onderzoeken.
Dat is puur omdat ze de mazzel hebben op een eiland te wonen en extreem dunbevolkt te zijn, niet per se door een geweldige strategie of zo.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:46 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, als ik geen dierbare vrienden/familie in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk had gehad was ik liever al eerder geëmigreerd naar Down Under. Het mag evident zijn dat de Oost-Aziatische en Oceanische landen en hun inwoners vooralsnog de winnaars zijn, omdat het hen is gelukt om de pandemie te beteugelen voordat het echt enorm uit de hand zou lopen. Ook elders is voorzichtig geboden totdat vrijwel iedereen immuniteit heeft, maar het is wel een stuk makkelijker de vaccinatieperiode uitzetten als het aantal dagelijkse besmettingen super laag ligt en het met slimme maatregelen ook gemakkelijk laag te houden is.
Nee, je leest mijn post verkeerd. Ik heb wel wat beters te doen dan elke keer te reageren op tegenargumenten. Vrijwel niemand vindt een discussie lang leuk als het 1 vs. velen is. De users met wie ik het inhoudelijk het vaakst eens zijn heb ik hier ook al een tijd niet meer (actief) gesignaleerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoezo op te nemen? Vind je het nog steeds een wedstrijd? Dan ben je op een discussieforum wel verkeerd.
De kringverjaardag doet NL de das omquote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Huisfeestjes de echte aanjager van de pandemie, de reden waarom er elke dag weer tienduizenden besmet worden.
/sarcasme modequote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is puur omdat ze de mazzel hebben op een eiland te wonen en extreem dunbevolkt te zijn, niet per se door een geweldige strategie of zo.
Scannen is het probleem niet. Maar je moet een systeem optuigen om alle uitzonderingen en leaseauto’s en leenauto’s erin te zetten. Kost teveel tijd, teveel geld.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op snelwegen via camerasystemen te doen denk ik. Kenteken zal neem ik aan in een bepaalde plaats geregistreerd staan? Het is een zeer vergaande maatregel maar technisch kan het (deels) wel denk ik.
We mogen gewoon concluderen dat Nederland keihard gefaald heeft in de aanpak en planning, iets dat wij al sinds de zomer riepen en mensen ons toen nog voor paniekzaaiers uitmaakte.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, je leest mijn post verkeerd. Ik heb wel wat beters te doen dan elke keer te reageren op tegenargumenten. Vrijwel niemand vindt een discussie lang leuk als het 1 vs. velen is. De users met wie ik het inhoudelijk het vaakst eens zijn heb ik hier ook al een tijd niet meer (actief) gesignaleerd.
Op @:Elan na
Of gewoon nare landen zijn. Liever hier nog even wat langer de teringzooi uitzitten en dan weer normaal doen ipv voortdurend in die neppe vrijheid te moeten leven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is puur omdat ze de mazzel hebben op een eiland te wonen en extreem dunbevolkt te zijn, niet per se door een geweldige strategie of zo.
En waarom zijn de onderzoeken tot nu toe zo beperkt geweest? Zie hieronder de tekst op de site van het RIVM.. Kennelijk weten we nog niks omdat we kennelijk niks testen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat ze zeer beperkt zijn geweest tot nu toe. Dat gaf zelfs de Jonge nog toe vanavond. Vandaar dat ze nu ook grootschalig gaan testen/onderzoeken.
Nee ik lees je post precies goed, gezien je verdere uitleg. Je wil wel je goede zaak promoten maar hebt 'wat beters te doen dan elke keer te reageren op tegenargumenten'.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:48 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, je leest mijn post verkeerd. Ik heb wel wat beters te doen dan elke keer te reageren op tegenargumenten. Vrijwel niemand vindt een discussie lang leuk als het 1 vs. velen is. De users met wie ik het inhoudelijk het vaakst eens zijn heb ik hier ook al een tijd niet meer (actief) gesignaleerd.
Op @:Elan na
quote:
Ja apart man. Voor iets wat één keer in de 100 jaar gebeurt. En werkelijk alle andere landen doen het zoveel beter. Dat gegeil op hoe het zoveel beter had gekund alsof dit een game is ofzo komt me echt de strot uit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:50 schreef Elan het volgende:
[..]
We mogen gewoon concluderen dat Nederland keihard gefaald heeft in de aanpak en planning, iets dat wij al sinds de zomer riepen en mensen ons toen nog voor paniekzaaiers uitmaakte.
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:50 schreef Elan het volgende:
[..]
We mogen gewoon concluderen dat Nederland keihard gefaald heeft in de aanpak en planning, iets dat wij al sinds de zomer riepen en mensen ons toen nog voor paniekzaaiers uitmaakte.
Dat is toch een iets ander verhaal als het bloedbad dat sommige users hier al weken lopen te verkondigen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuwsuur: “slechts” 12% van de horeca en reisorganisaties komt binnen 3 maanden in cashflow problemen.
Nou, het lijkt mij wel degelijk een probleem.quote:
Dit is voldoende om de prevalentie van de Britse variant te monitoren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:51 schreef popje het volgende:
Op dit moment worden in Nederlands zo wekelijks ongeveer 350-500 monsters onderzocht. Als er aanleiding is, zijn er mogelijkheden om dit onderzoek uit te breiden.'
Dat wordt wel een uitdaging om die te gebruiken:quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op snelwegen via camerasystemen te doen denk ik. Kenteken zal neem ik aan in een bepaalde plaats geregistreerd staan? Het is een zeer vergaande maatregel maar technisch kan het (deels) wel denk ik.
Bronquote:Omdat de ANPR-camera’s alle kentekens van passerende auto’s vastleggen – gemiddeld zo’n 135 miljoen per maand – heeft de minister van Justitie en Veiligheid strikte voorwaarden gesteld aan het bewaren van de gegevens, maar ook aan de mensen die ze mogen raadplegen. Zo worden de foto’s en kentekens versleuteld bewaard, waardoor ze niet herkenbaar zijn als ze in de handen van onbevoegden zouden vallen. Het Openbaar Ministerie moet voor elke bevraging toestemming geven. Bestuurders die op de opgevraagde foto te zien zijn, worden onherkenbaar gemaakt.
Neuh, daar kun je echt over discussiëren. Er zijn fouten gemaakt, maar dat is niet meer dan normaal in deze idiote tijd. Maar dat is echt niet alleen in Nederland zo en doen alsof we met die containment strategie geen ellende hadden gehad is behoorlijk overtrokken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom? Die techniek wordt al jaren gebruikt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, het lijkt mij wel degelijk een probleem.
Had Rutte het vandaag niet over covid-20 in zijn persconferentie?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dacht misschien wil je echt naar Australië. Lijkt me prima vertoeven, Adelaide staat ook te boek als een van de meest plezierige plekken om te wonen in de wereld. En als over een paar decennia Covid-20 uitbreekt zit je daar ook een stuk beter dan hier
Laten we het hier nog maar een keer over hebben als de steunregelingen eindigen. Niemand bestrijdt dat de steunregelingen ervoor zorgen dat bedrijven die normaalgesproken al failliet waren geweest nu blijven drijven, maar als je denkt dat een maandenlange sluiting prima te overleven is voor ondernemers dan ben je ook wel een beetje de weg kwijt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is toch een iets ander verhaal als het bloedbad dat sommige users hier al weken lopen te verkondigen.
@:Tarado
Misschien een heel domme vraag hè...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:39 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik zeg zelf al vanaf maart dat de EU-landen extreem goed moeten samenwerken in deze crisis. Dat houdt in: dezelfde primaire langetermijndoelstellingen* en elkaar helpen met capaciteit en hulpmiddelen waar nodig. Wat betreft ziekenhuizen, testmaterialen en laboratoria is dat wel voor een deel gebeurd afgelopen jaar. Maar helaas heeft geen van de Europese regeringsleiders ingezien dat de makkelijkste weg uit de crisis simpelweg het beleid kopiëren is van de ontwikkelde landen aan de andere kant van de wereld die meer ervaring hebben met pandemieën en door slimme maatregelen veel minder hard getroffen zijn.
*Komt neer op dezelfde coronastrategie, welk einddoel streef je na om de pandemie controleerbaar te houden of zo goed als mogelijk uit te doven.
Het was waarschijnlijk in geen van de gevallen mogelijk geweest om COVID-19 deze winter volledig buiten de deur te houden, maar vrijwel elk Europees land had er met een efficiëntere coronastrategie beter voor kunnen staan. (en ten overvloede: die efficiënter strategie houdt dus geen strengere lockdown in, want je neemt juist de meest effectieve maatregelen lang voordat er sprake is van een lomp paardenmiddel als een lockdown. Je grijpt waar het kan vroegtijdig in om ongecontroleerde verspreiding tegen te gaan, omdat je naarmate je langer wacht steeds zwaardere maatregelen nodig hebt).
Ik denk dat ik maar weer wat anders ga doen, want het is nogal vermoeiend om het in m'n eentje op te nemen tegen allemaal users die er blijkbaar nog steeds erg overtuigd van zijn dat de Nederlandse mitigatiestrategie de enige manier was om met dit virus om te gaan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |