Ja, en die kids gaan wel naar school. Hier doen we liever de scholen en opvang dicht, waarna ouders de kids bij opa en oma dumpen en naar kantoor rijden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:00 schreef Gretzl het volgende:
Het blijft hoe dan ook een slappe, inefficinte lockdown waar het kabinet wederom voor heeft gekozen. Te weinig om het reproductiegetal echt een forse klap toe te dienen, zodat het ruim onder de 1 kwam te liggen.
Kijk wat Belgi al wel heeft bereikt met een avondklok en duidelijkere regels die ook eerder van kracht werden:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)vast-te-stellen.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Huisfeestjes de echte aanjager van de pandemie, de reden waarom er elke dag weer tienduizenden besmet worden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:54 schreef _serial_ het volgende:
Echt hooreen OMT advies vragen voor de avondklok.
"We denken dat het werkt om thuisfeestjes en groepsvorming te voorkomen"
Newsflash: Dan beginnen we gewoon wat eerder en gaan we gewoon wat langer door![]()
Ohja, de drank hadden we al voor 20:00 ingeslagenen de huisdealer is al langsgeweest.
In de dromen van het kabinet ja.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Huisfeestjes de echte aanjager van de pandemie, de reden waarom er elke dag weer tienduizenden besmet worden.
quote:
Ze hebben een zondebok nodig. En maar niets willen weten van dat heel Nederland gewoon nog bij elkaar op bezoek komt. En aerosolen. Daar ook niks van.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Huisfeestjes de echte aanjager van de pandemie, de reden waarom er elke dag weer tienduizenden besmet worden.
hehe iemand moet het doen tochquote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Goed bezig. We hebben een land te redden!
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:00 schreef Gretzl het volgende:
Het blijft hoe dan ook een slappe, inefficinte lockdown waar het kabinet wederom voor heeft gekozen. Te weinig om het reproductiegetal echt een forse klap toe te dienen, zodat het ruim onder de 1 kwam te liggen.
Kijk wat Belgi al wel heeft bereikt met een avondklok en duidelijkere regels die ook eerder van kracht werden:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)vast-te-stellen.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien kunnen we een corona FOK! thuis feest organiseren?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:10 schreef -XOR- het volgende:
Waar zijn al die huisfeestjes eigenlijk? Ik word nooit uitgenodigd.
De strategie om alle doden te tellen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fantastisch werk. Echt, een duim en een pluim. Geef ons dezelfde strategie als de Belgen.
Deze held. Als we naar hem hadden geluisterd hadden we gewoon al op <100 besmettingen per dag kunnen zitten en lege ziekenhuizen. Dan was de hele kaart van Europa rood gekleurd behalve Nederland dat er spierwit uitsteekt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 20:39 schreef Gretzl het volgende:
Prima bloemlezing van de aantoonbare steken die het kabinet Rutte III en haar officile adviseurs nog steeds hebben laten vallen. NL doet in feite al 11 maanden aan fantoombestrijding ipv het virus daadwerkelijk uitstampen. Doodzonde![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
(zie twitterdraad voor volledig verhaal)
De R moet gewoon naar 0,6. Dat niemand dat eerder bedacht heeft.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:15 schreef Vasilevski het volgende:
Het is zo simpel, we moeten gewoon naar nul corona toe. Dat er verder niemand in het kabinet is die daaraan denkt! Is vast weer Rutte die het bewust rond wil laten gaan. Wanneer gaan we de Tweede Kamer bestormen?
Met veel plezier je post gelezen. Lijkt me mooi om daarmee dat hoofdstuk ook weer af te sluiten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:07 schreef VoMy het volgende:
<heel veel tekst>
Je moet hem nageven, hij is wel consistent, Jaap Stronks. Hij was een totale idioot en hij is het gebleven.
Dit is net het einde van 1984quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:15 schreef Noek het volgende:
Oh, nu is Belgi een lichtend voorbeeld. Dat escaleert ook snel. Net zo snel als een avondklok.
Heb vanaf maart al een avondklok, het zal me jeuken. Alles eigenlijk inmiddels. Het maakt toch allemaal geen fuck uit, je bent gewoon overgeleverd..
Je begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat elk Europees land er naar zou moeten nastreven om zo snel mogelijk weer terug te komen in de buurt van 0 dagelijks besmettingen? Zowel door te blijven in te dammen als door beetje bij beetje steeds meer inwoners immuniteit (voor een bepaalde periode) te geven tegen het virus.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fantastisch werk. Echt, een duim en een pluim. Geef ons dezelfde strategie als de Belgen.
Oh ja gewoon 0 besmettingen. Nou snap ik het. Het was me eerst nog niet helemaal duidelijk, die systemen zijn ook behoorlijk complex, maar deze post heeft veel opgehelderd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat elk Europees land er naar zou moeten nastreven om zo snel mogelijk weer terug te komen in de buurt van 0 dagelijks besmettingen? Zowel door te blijven in te dammen als door beetje bij beetje steeds meer inwoners immuniteit (voor een bepaalde periode) te geven tegen het virus.
Hoe lager het aantal dagelijkse besmettingen per miljoen inwoners, hoe dichterbij het uiteindelijke doel. Belgi is zogezegd al een halvering verder. Landen zoals Nederland, Duitsland, UK waar de zorg nu al maanden onder druk staat moeten eerst zorgen dat de harde hamer wordt toegepast. Pas bij een paar halveringen kun je weer effectief met testen, tracen (BCO) en isoleren gaan indammen.
Als we deze lockdown nou gewoon even 6 maanden vol houden dan komen we vast een heel eind.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Oh ja gewoon 0 besmettingen. Nou snap ik het. Het was me eerst nog niet helemaal duidelijk, die systemen zijn ook behoorlijk complex, maar deze post heeft veel opgehelderd.
De beste maatregel tegen corona is gewoon bidden, mits je gelovig bent. Als je athest bent kun je het beste maar gewoon hopen dat de lente dit jaar vroeg begint. Al die lockdowns, avondklokken enz. hebben amper nut.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:15 schreef Noek het volgende:
Oh, nu is Belgi een lichtend voorbeeld. Dat escaleert ook snel. Net zo snel als een avondklok.
Heb vanaf maart al een avondklok, het zal me jeuken. Alles eigenlijk inmiddels. Het maakt toch allemaal geen fuck uit, je bent gewoon overgeleverd..
Treurig dat je niet begrijpt dat de huidige uitgangspositie veel beter had kunnen zijn als EU-landen voor dezelfde doelstellingen waren gegaan. In feite hebben verscheidende Europese landen elkaar meegetrokken in de neergang. EU had juist een blok moeten vormen om de verspreiding zo laag mogelijk te houden met het meest efficinte beleid. Dat is niet gebeurd, steeds meer EU-landen kregen op een gegeven moment nog slechts enkel oog voor de maximale zorgcapaciteit (typische eigenschap van een mitigatiebeleid).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:15 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Deze held. Als we naar hem hadden geluisterd hadden we gewoon al op <100 besmettingen per dag kunnen zitten en lege ziekenhuizen. Dan was de hele kaart van Europa rood gekleurd behalve Nederland dat er spierwit uitsteekt.
Belgi zal ook meer personen hebben die reeds immuun zijn, net in de groep personen die het virus het meeste verspreiden. Dat maakt het makkelijker, maar lijkt me geen voorbeeld dat je wil navolgen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat elk Europees land er naar zou moeten nastreven om zo snel mogelijk weer terug te komen in de buurt van 0 dagelijks besmettingen? Zowel door te blijven in te dammen als door beetje bij beetje steeds meer inwoners immuniteit (voor een bepaalde periode) te geven tegen het virus.
Hoe lager het aantal dagelijkse besmettingen per miljoen inwoners, hoe dichterbij het uiteindelijke doel. Belgi is zogezegd al een halvering verder. Landen zoals Nederland, Duitsland, UK waar de zorg nu al maanden onder druk staat moeten eerst zorgen dat de harde hamer wordt toegepast. Pas bij een paar halveringen kun je weer effectief met testen, tracen (BCO) en isoleren gaan indammen.
Ik weet niet wat ik ziequote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:16 schreef Gretzl het volgende:
Belgi is zogezegd al een halvering verder. Landen zoals Nederland, Duitsland, UK waar de zorg nu al maanden onder druk staat moeten eerst zorgen dat de harde hamer wordt toegepast.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Oh ja gewoon 0 besmettingen. Nou snap ik het. Het was me eerst nog niet helemaal duidelijk, die systemen zijn ook behoorlijk complex, maar deze post heeft veel opgehelderd.
Ik denk dat VoMy ook blij is dat het nu duidelijk is.
Als we nou eens alles op alles zouden zetten om zo goed mogelijk deze crisis te overleven! Terwijl we alle belangen proberen mee te wegen!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:18 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik denk dat VoMy ook blij is dat het nu duidelijk is.
Wij vieren in deze reeks elke dag een feestje.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:10 schreef -XOR- het volgende:
Waar zijn al die huisfeestjes eigenlijk? Ik word nooit uitgenodigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |