abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:04:08 #201
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_197371554
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:00 schreef Gretzl het volgende:
Het blijft hoe dan ook een slappe, inefficinte lockdown waar het kabinet wederom voor heeft gekozen. Te weinig om het reproductiegetal echt een forse klap toe te dienen, zodat het ruim onder de 1 kwam te liggen.

Kijk wat Belgi al wel heeft bereikt met een avondklok en duidelijkere regels die ook eerder van kracht werden:
[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)vast-te-stellen.html

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja, en die kids gaan wel naar school. Hier doen we liever de scholen en opvang dicht, waarna ouders de kids bij opa en oma dumpen en naar kantoor rijden.
pi_197371557
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:54 schreef _serial_ het volgende:
Echt hoor |:( een OMT advies vragen voor de avondklok.

"We denken dat het werkt om thuisfeestjes en groepsvorming te voorkomen"

Newsflash: Dan beginnen we gewoon wat eerder en gaan we gewoon wat langer door *O*
Ohja, de drank hadden we al voor 20:00 ingeslagen c_/ en de huisdealer is al langsgeweest.
Huisfeestjes de echte aanjager van de pandemie, de reden waarom er elke dag weer tienduizenden besmet worden.
pi_197371596
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Huisfeestjes de echte aanjager van de pandemie, de reden waarom er elke dag weer tienduizenden besmet worden.
In de dromen van het kabinet ja.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:07:57 #204
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197371672
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:39 schreef Gretzl het volgende:
twitter

Dit is niet waar. De besmettelijkheid onder kinderen staat nog steeds lager ingeschaald dan bij volwassenen, getuige ook het feit dat de scholen redelijk probleemloos 6 maanden lang open zijn geweest. Het nut van mondkapjes is ook zeer gering, getuige het feit dat het stijgen van de besmettingscijfers eind november, op geen enkele manier is afgeremd door de instelling van de mondkapjesplicht, en getuige de talloze landen die mondkapjesplicht hebben en ook geplaagd worden door corona, om maar eens wat te noemen. Het pijnlijke vooral is dat Jaap Stronks dat ook wel weet, maar het gewoon negeert en blijft roepen. Dwaas.
Dan, noodzaak beschermingsmiddelen in de zorg. Dit wordt vast een gevalletje semantiek, dat is namelijk het enige argument dat er kan zijn. Niemand zegt dat je in de zorg onbeschermd rond moet lopen, daarom is het ook zo'n gedoe in die ziekenhuizen met corona. Wanneer welke mate van bescherming nut heeft, dat is een genuanceerd beeld - iets wat ze bij ContainmentNu niet kennen als de agressieve idioten die ze zijn.

Dan over het politieke: wat is daar het probleem van? Het sluiten van scholen, het sluiten van winkels, ammehoela is dat politiek. Weet je wat ook politiek is? Het berhaupt hebben van ziekenhuizen, of van betaalbare zorg, van sociale uitkeringen, van toegankelijk onderwijs, van pensioenen, van huizen. Allemaal politiek. Je kunt niet omwille van corona ingrijpen in de gehele samenleving en doen alsof het niet politiek is. Pannenkoek.
twitter

Semantiek, je zou denken dat iemand die 9 maandenlang krampachtig op zoek is naar relevantie in het coronahoofdstuk, ondertussen wel iets inhoudelijks zou kunnen brengen, maar nee. Het is toch weer semantiek geworden. Dat er een draagvlakprobleem is, klopt overigens en dat is mede te danken aan hij met z'n kneuzenkermis, die mediageilerds van het Red Team, de viruswappies van Willem Engel, en al die emeritusstatistici als Maurice de Hond, die na elk maatregelen vooral focussen op wat er ontbreekt uit hun 'o zo belangrijke straatje', een focus die gebaseerd is op hun eigen superbelangrijke onderbuikgevoel want ja, het blijven allemaal narcisten.

twitter

Ook dit weer. Hij heeft het over een logische routekaart. Maar zijn alternatief is niet veel meer dan elke keer roepen dat er een nog strengere lockdown moet komen en dan korter. Niet dat dat werkt, zelfs in een geografisch gesoleerde samenleving als Isral, op een eiland als Ierland, zijn er grote problemen met het onder controle houden van het virus nadat het is teruggedrongen tot lage aantallen. Maar nee, de grote Jaap fucking Stronks beweert wel even dat wij Nederland, doorvoerhaven voor Europa met 25.000 landweggetjes de grens over richting het drukbevolkte Vlaanderen en NRW, op eigen houtje kunnen besluiten om een korte lockdown te hebben, superduperstreng, en vervolgens geen last meer hebben van corona. Makes fucking sense ja.

Dat ie over onderbouwing van beleid begint, is al helemaal een gotspe aangezien hij dus nul onderbouwing heeft en alles uit zijn duim zuigt, met als enige doel om toch ook een keertje ah toe mag het bij Op1 aan te kunnen schuiven, dan neemt iemand hem daarna misschien wel weer aan als journalist.

Consistentie van beleid, een soort holle frase, want wat is er eigenlijk inconsistent aan het beleid? Er werd ingegrepen, stapsgewijs (kudo's daarvoor), toen de aantallen opliepen in de herfst. De lockdown werd vervolgens niet versoepeld maar verstrengd op het moment dat de aantallen wederom op gingen lopen. De lockdown wordt nu niet versoepeld omdat dat te vroeg zou zijn want grenswaardes zijn niet gehaald. Horeca mag niet opeens weer open, scholen zijn wel zo lang mogelijk open gebleven - precies zoals aangekondigd het beleid zou zijn. Ten alle tijden wordt er geredeneerd vanuit de druk op de ziekenhuizen, die moet niet te hoog worden. Wat is daar niet consistent aan?

Je moet hem nageven, hij is wel consistent, Jaap Stronks. Hij was een totale idioot en hij is het gebleven.
Antifa
pi_197371703
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ze hebben een zondebok nodig. En maar niets willen weten van dat heel Nederland gewoon nog bij elkaar op bezoek komt. En aerosolen. Daar ook niks van.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:10:07 #206
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_197371743
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Goed bezig. We hebben een land te redden!
hehe iemand moet het doen toch w/
Erge is dat ik tegenwoordig een functie heb dat ik thuis kan werken.. en mijn baas vertelde me met die lockdown dat hij dat ging organiseren.. en nu hebben we een werkplek roulette gehad.. en ik moet blijven komen en mag niet thuis werken.. echt hoor 8)7
(ergens ben ik wel blij dat ik gewoon naar mijn werk kan want de hele dag in mijn huis zitten.. muah lijkt me ook niet zo heel tof)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:10:11 #207
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197371745
Waar zijn al die huisfeestjes eigenlijk? Ik word nooit uitgenodigd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:10:34 #208
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197371762
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:00 schreef Gretzl het volgende:
Het blijft hoe dan ook een slappe, inefficinte lockdown waar het kabinet wederom voor heeft gekozen. Te weinig om het reproductiegetal echt een forse klap toe te dienen, zodat het ruim onder de 1 kwam te liggen.

Kijk wat Belgi al wel heeft bereikt met een avondklok en duidelijkere regels die ook eerder van kracht werden:
[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)vast-te-stellen.html

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Fantastisch werk. Echt, een duim en een pluim. Geef ons dezelfde strategie als de Belgen.
Antifa
pi_197371768
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:10 schreef -XOR- het volgende:
Misschien kunnen we een corona FOK! thuis feest organiseren?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:13:08 #210
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197371840
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:10 schreef VoMy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Fantastisch werk. Echt, een duim en een pluim. Geef ons dezelfde strategie als de Belgen.
De strategie om alle doden te tellen?
are we infinite or am I alone
pi_197371880
Oh, nu is Belgi een lichtend voorbeeld. Dat escaleert ook snel. Net zo snel als een avondklok.
Heb vanaf maart al een avondklok, het zal me jeuken. Alles eigenlijk inmiddels. Het maakt toch allemaal geen fuck uit, je bent gewoon overgeleverd..
Go hard or go home
pi_197371899
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 20:39 schreef Gretzl het volgende:
Prima bloemlezing van de aantoonbare steken die het kabinet Rutte III en haar officile adviseurs nog steeds hebben laten vallen. NL doet in feite al 11 maanden aan fantoombestrijding ipv het virus daadwerkelijk uitstampen. Doodzonde :'(

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

(zie twitterdraad voor volledig verhaal)
Deze held. Als we naar hem hadden geluisterd hadden we gewoon al op <100 besmettingen per dag kunnen zitten en lege ziekenhuizen. Dan was de hele kaart van Europa rood gekleurd behalve Nederland dat er spierwit uitsteekt.

Het is zo simpel, we moeten gewoon naar nul corona toe. Dat er verder niemand in het kabinet is die daaraan denkt! Is vast weer Rutte die het bewust rond wil laten gaan. Wanneer gaan we de Tweede Kamer bestormen? :(

Oh ja en Belgi is nu gidsland, Duitsland is af begrijp ik. :') Tijd voor een naamverandering van Gretzl naar Gretske?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:16:35 #213
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197371922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:15 schreef Vasilevski het volgende:

Het is zo simpel, we moeten gewoon naar nul corona toe. Dat er verder niemand in het kabinet is die daaraan denkt! Is vast weer Rutte die het bewust rond wil laten gaan. Wanneer gaan we de Tweede Kamer bestormen?

De R moet gewoon naar 0,6. Dat niemand dat eerder bedacht heeft.
Antifa
pi_197371923
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:07 schreef VoMy het volgende:

<heel veel tekst>

Je moet hem nageven, hij is wel consistent, Jaap Stronks. Hij was een totale idioot en hij is het gebleven.
Met veel plezier je post gelezen. Lijkt me mooi om daarmee dat hoofdstuk ook weer af te sluiten.
I'll give you something to do
pi_197371925
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:15 schreef Noek het volgende:
Oh, nu is Belgi een lichtend voorbeeld. Dat escaleert ook snel. Net zo snel als een avondklok.
Heb vanaf maart al een avondklok, het zal me jeuken. Alles eigenlijk inmiddels. Het maakt toch allemaal geen fuck uit, je bent gewoon overgeleverd..
Dit is net het einde van 1984
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:16:48 #216
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197371928
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:10 schreef VoMy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Je begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat elk Europees land er naar zou moeten nastreven om zo snel mogelijk weer terug te komen in de buurt van 0 dagelijks besmettingen? Zowel door te blijven in te dammen als door beetje bij beetje steeds meer inwoners immuniteit (voor een bepaalde periode) te geven tegen het virus.

Hoe lager het aantal dagelijkse besmettingen per miljoen inwoners, hoe dichterbij het uiteindelijke doel. Belgi is zogezegd al een halvering verder. Landen zoals Nederland, Duitsland, UK waar de zorg nu al maanden onder druk staat moeten eerst zorgen dat de harde hamer wordt toegepast. Pas bij een paar halveringen kun je weer effectief met testen, tracen (BCO) en isoleren gaan indammen.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_197371986
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:16 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Je begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat elk Europees land er naar zou moeten nastreven om zo snel mogelijk weer terug te komen in de buurt van 0 dagelijks besmettingen? Zowel door te blijven in te dammen als door beetje bij beetje steeds meer inwoners immuniteit (voor een bepaalde periode) te geven tegen het virus.

Hoe lager het aantal dagelijkse besmettingen per miljoen inwoners, hoe dichterbij het uiteindelijke doel. Belgi is zogezegd al een halvering verder. Landen zoals Nederland, Duitsland, UK waar de zorg nu al maanden onder druk staat moeten eerst zorgen dat de harde hamer wordt toegepast. Pas bij een paar halveringen kun je weer effectief met testen, tracen (BCO) en isoleren gaan indammen.
Oh ja gewoon 0 besmettingen. Nou snap ik het. Het was me eerst nog niet helemaal duidelijk, die systemen zijn ook behoorlijk complex, maar deze post heeft veel opgehelderd.

Ik denk dat VoMy ook blij is dat het nu duidelijk is.
pi_197372013
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:18 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Oh ja gewoon 0 besmettingen. Nou snap ik het. Het was me eerst nog niet helemaal duidelijk, die systemen zijn ook behoorlijk complex, maar deze post heeft veel opgehelderd.
Als we deze lockdown nou gewoon even 6 maanden vol houden dan komen we vast een heel eind.
pi_197372015
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:15 schreef Noek het volgende:
De beste maatregel tegen corona is gewoon bidden, mits je gelovig bent. Als je athest bent kun je het beste maar gewoon hopen dat de lente dit jaar vroeg begint. Al die lockdowns, avondklokken enz. hebben amper nut.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:19:55 #220
473584 Gretzl
pi_197372031
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:15 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Deze held. Als we naar hem hadden geluisterd hadden we gewoon al op <100 besmettingen per dag kunnen zitten en lege ziekenhuizen. Dan was de hele kaart van Europa rood gekleurd behalve Nederland dat er spierwit uitsteekt.
Treurig dat je niet begrijpt dat de huidige uitgangspositie veel beter had kunnen zijn als EU-landen voor dezelfde doelstellingen waren gegaan. In feite hebben verscheidende Europese landen elkaar meegetrokken in de neergang. EU had juist een blok moeten vormen om de verspreiding zo laag mogelijk te houden met het meest efficinte beleid. Dat is niet gebeurd, steeds meer EU-landen kregen op een gegeven moment nog slechts enkel oog voor de maximale zorgcapaciteit (typische eigenschap van een mitigatiebeleid).
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National indelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:20:14 #221
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197372037
quote:

[..]

Belgi zal ook meer personen hebben die reeds immuun zijn, net in de groep personen die het virus het meeste verspreiden. Dat maakt het makkelijker, maar lijkt me geen voorbeeld dat je wil navolgen.
are we infinite or am I alone
pi_197372062
quote:
Belgi is zogezegd al een halvering verder. Landen zoals Nederland, Duitsland, UK waar de zorg nu al maanden onder druk staat moeten eerst zorgen dat de harde hamer wordt toegepast.
Ik weet niet wat ik zie :o.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:21:09 #223
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197372065
quote:

[..]

VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_197372150
quote:

[..]

Als we nou eens alles op alles zouden zetten om zo goed mogelijk deze crisis te overleven! Terwijl we alle belangen proberen mee te wegen!
I'll give you something to do
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:24:30 #225
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197372154
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:10 schreef -XOR- het volgende:
Wij vieren in deze reeks elke dag een feestje.
pi_197372199
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Soms zijn de uitsmijters alleen wat streng.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197372207
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:20 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Belgi zal ook meer personen hebben die reeds immuun zijn, net in de groep personen die het virus het meeste verspreiden. Dat maakt het makkelijker, maar lijkt me geen voorbeeld dat je wil navolgen.
Belgi is in die zin dan inderdaad eerder een de patint is overleden maar de operatie is geslaagd verhaal.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:26:18 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197372221
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zeker, maar ik post wel netjes op anderhalve meter afstand.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:27:56 #229
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197372279
quote:

[..]

Hoe lager het aantal dagelijkse besmettingen per miljoen inwoners, hoe dichterbij het uiteindelijke doel.
Je zegt net 'wat het doel moet zijn' en vervolgens sla je volledig de plank mis over wanneer je daar dicht bij bent. Je bent dichtbij 'het doel' op het moment dat het aannemelijk is dat je er binnenkort gaat zijn. Dat een land lagere besmettingscijfers heeft, zegt helemaal niet dat dat land dichterbij het doel is als de ontwikkeling van de cijfers er niet naar is.
Overigens redeneer je vanuit besmettingscijfers, maar ik neem aan dat je besmettingen bedoelt. Aangezien, je hebt het misschien meegekregen, elk land anders test, is het moeilijk om besmettingscijfers per land te vergelijken zonder disclaimer.

quote:
Belgi is zogezegd al een halvering verder. Landen zoals Nederland, Duitsland, UK waar de zorg
Ho, nu gaat het over de zorg? Waarom post je daar dan niet wat grafiekjes van? Dan heb ik nog wel iets leuks voor je namelijk:

Dat gaat dus over Belgi. 2000 stuks bezet in de ziekenhuizen. Gaat er vast kalm aan toe. Ook hier geldt trouwens dat je niet zomaar bedden met elkaar kan vergelijken.
quote:
nu al maanden onder druk staat moeten eerst zorgen dat de harde hamer wordt toegepast. Pas bij een paar halveringen kun je weer effectief met testen, tracen (BCO) en isoleren gaan indammen.
Maar als het om halveringen gaat, dan gaat het toch meer om de trend richting die halveringen? Momenteel is de trend om omlaag te gaan hardnekkiger in Nederland dan in Belgi. Je zou kunnen zeggen dat we in Nederland dus dichter bij 'het doel' (let wel, dat is jouw doel) zijn dan in Belgi, waar ze opnieuw weer te kampen hebben met oplopende cijfers.
Antifa
pi_197372297
twitter

Belgie heeft de maatregelen verlengd tot zeker 1 maart.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:30:42 #231
473584 Gretzl
pi_197372350
quote:
Beetje dom wel om eradicatie te verwarren met eliminatie. Er zijn landen zoals Taiwan waar volledige eradicatie nog niet is gelukt, maar die toch zelden meer dan een handvol dagelijkse besmettingen hebben. De situatie is daar al sinds april aangenaam omdat de regering resoluut voor een werkende containmentstrategie heeft gekozen. Had in heel Europa ook prima gekund (zeker vanaf de zomer toen er ruim voldoende voorbereidingstijd was voordat de 'tweede golf' een serieus gevaar zou gaan vormen voor de gezondheidssystemen.

twitter
pi_197372353
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Als we deze lockdown nou gewoon even 6 maanden vol houden dan komen we vast een heel eind.
Geweldig hoe mensen de als we nou dit of dat blijven herhalen, alles mag zowat dood gaan behalve de mensen die iets van covid hebben. Verder mag alles ook falliet/stuk gaan blijkbaar want als we nou eens dit of dat en dan wordt het weer een beetje zoals het was. alles voor een virus dat 99% gewoon overleefd als de personen is wat gingen doen aan hun leefstijl zoals stoppen met roken, minderen met alcohol, eventuele vitamines nemen waar ze tekorten van hebben en zorgen dat ze hun lichaam op gezond gewicht houden.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:32:00 #233
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197372383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:30 schreef laracroftonline het volgende:

[..]

Geweldig hoe mensen de als we nou dit of dat blijven herhalen, alles mag zowat dood gaan behalve de mensen die iets van covid hebben. Verder mag alles ook falliet/stuk gaan blijkbaar want als we nou eens dit of dat en dan wordt het weer een beetje zoals het was. alles voor een virus dat 99% gewoon overleefd als de personen is wat gingen doen aan hun leefstijl zoals stoppen met roken, minderen met alcohol, eventuele vitamines nemen waar ze tekorten van hebben en zorgen dat ze hun lichaam op gezond gewicht houden.
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197372384
quote:

[..]

Hoeveel maanden is er nodig voor dat het doordringt dat het in Nederland nooit een kwestie is geweest van hoeveel mensen doodgaan aan covid?
pi_197372388
quote:

[..]

Ja dan hadden die bedrijven maar even creatief moeten zijn, dan hadden ze deze crisis kunnen overleven toch :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197372402
Heel Twitter valt (terecht) over “we maken ons zorgen over Britse variant” terwijl er wel dagelijks meerdere vluchten uit de UK aankomen op Schiphol.

Valt niet uit te leggen toch?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197372419
quote:
Verplicht thuiswerken en een beperking van de reisafstand tot maximaal 15 kilometer van je huis zijn mogelijkheden die ook door het OMT worden bekeken als alternatief voor de avondklok. In een spoedadvies dat de komende dagen gemaakt wordt, moet duidelijk worden welk middel het beste werkt.

De alternatieven zijn besproken met het Veiligheidsberaad, het overleg van 25 burgemeesters van de veiligheidsregio’s. Die hikken namelijk aan tegen het instellen van een avondklok als niet heel duidelijk is wat het effect ervan is.

,,Want het is een heftige maatregel’’, stelt voorzitter Hubert Bruls van het Veiligheidsberaad, tevens burgemeester van Nijmegen. ,,Het doet wel wat, zo’n avondklok, ook psychisch. Deze lockdown is al zwaar en als je iets doet als een avondklok waar mensen oorlogsgedachten bij hebben, moet je daar een goed verhaal bij hebben.’’
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/

-O- -O- -O-
pi_197372426
quote:

[..]

Nadat de coronahype voorbij is gaan lockdowns ook ingezet worden tegen obesitas, rokers, alcoholgebruikers en mensen die niet naar de kerk gaan. Politici hebben er even aan mogen proeven en het smaakte naar meer.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197372436
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Heel Twitter valt (terecht) over “we maken ons zorgen over Britse variant” terwijl er wel dagelijks meerdere vluchten uit de UK aankomen op Schiphol.

Valt niet uit te leggen toch?
Iedere passagier op die vluchten moet een negatieve PCR test laten zien, he? Ongeacht welke nationaliteit.

Passagiers die geen essentieele reis maken worden ook gelijk teruggestuurd zelfs met een geldige test.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2021 21:34:16 ]
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:33:44 #240
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197372440
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:25 schreef Gretzl het volgende:
Waarmee de anonieme @VoMy dus blijkbaar ook beweert dat alle leiders van Aziatische en Oceanische landen die succesvol containment hebben toegepast totale idioten zijn Want ze hadden ook voor een mitigatie / The Purge strategie kunnen zien als Nederland, met talloze vermijdbare doden en zieken extra tot gevolg.
Wat jij nooit hebt begrepen, en nog steeds niet begrijpt, is dat Nederland in de EU zit, volledig afhankelijk is van export naar de buurlanden, buurlanden die ook nog eens een duizend kilometers grens heeft met die buurlanden, dat iedereen hier binnen 2 uur rijden van diezelfde grens woont, een groot deel over de grens werkt, een groot deel van over de grens in Nederland werkt, ga zo maar door.

Heel fijn dat ze in Vietnam de grens potdicht kunnen gooien, net zoals ze ook al 40 jaar geen verkiezingen hebben kunnen uitschrijven, maar Vietnam zit niet in De Single Market.

Als het je overigens om de doden gaat, dan staat deze kortzichtigheid je niet. Ook op de langetermijn gaan er mensenlevens verloren als we als een kip zonder kop, zonder ruggesteun van de om ons heen gelegen landen (en, onthou dat nou eens, die zijn er dus en die liggen heel dichtbij) de samenleving een jaar lang hermetisch hadden dichtgetimmerd. Het is niet zo dat je koste wat kost elke coronadode moet voorkomen, dat gaat altijd ten koste van de levenskwaliteit in een latere fase.
Antifa
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:34:36 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197372470
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Tot zover de mythe van de taalpuristische Vlamingen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:34:40 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197372472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Iedere passagier op die vluchten moet een negatieve PCR test laten zien, he? Ongeacht welke nationaliteit.

Passagiers die geen essentieele reis maken worden ook gelijk teruggestuurd zelfs met een geldige test.
Ja maar het is nooit goed he.
Antifa
pi_197372478
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Hier kan je ook wel tot april minimaal aanhouden ;)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:35:09 #244
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197372487
quote:
En hoe gaan ze dit controleren, elke automobilist aanhouden?
pi_197372497
quote:

[..]

Maar inprincipe maakt dat niks uit, zoals je zelf ook wel weet. Want je hebt te maken met de incubatietijd. Dus je kunt later alsnog positief testen.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:35:30 #246
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_197372499
quote:
Binnen 15 km zit ik in Belgi of in Duitsland dus ze doen maar :7
Tics van je petten.
pi_197372504
quote:
Hmm had ik vanmiddag toch een beetje gelijk..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:36:15 #248
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_197372524
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Tot zover de mythe van de taalpuristische Vlamingen.
Staat geen enkele taalfout in.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_197372531
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar inprincipe maakt dat niks uit, zoals je zelf ook wel weet. Want je hebt te maken met de incubatietijd. Dus je kunt later alsnog positief testen.
Dat kan, ja, maar iedereen die in Nederland blijft moet ook in quarantaine tot de incubatietijd voorbij is.
pi_197372541
quote:

[..]

Nee hoor:

https://twitter.com/MrsVenderleek/status/1349068276995919873?s=20
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')