abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197372889
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is hier al en waarschijnlijk al een stuk verder verspreid dan de eerste onderzoeken nu aantonen. Het kan in een paar weken de boel volledig op z’n kop zetten als je overgaat tot versoepelen.
Die Engelse variant gaat waarschijnlijk al vanaf september rond en we zijn nog niet tot Engelse coronazombie gemuteerd. Nog meer onzinnige maatregelen als avondklokken en kwadratische powerlockdowns gaan echt niets opleveren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:47:23 #277
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197372908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Omdat ze zeer beperkt zijn geweest tot nu toe. Dat gaf zelfs de Jonge nog toe vanavond. Vandaar dat ze nu ook grootschalig gaan testen/onderzoeken.
Ze testen 500 samples per week random. Dat is opzich voldoende om tot een paar procenten nauwkeurig de verspreiding te kunnen meten. Ze weten niet waar de specifieke Britse gevallen zitten, maar voor hun aandeel in het geheel is dat ook niet nodig.
Antifa
pi_197372941
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:46 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Lol, als ik geen dierbare vrienden/familie in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk had gehad was ik liever al eerder geëmigreerd naar Down Under. Het mag evident zijn dat de Oost-Aziatische en Oceanische landen en hun inwoners vooralsnog de winnaars zijn, omdat het hen is gelukt om de pandemie te beteugelen voordat het echt enorm uit de hand zou lopen. Ook elders is voorzichtig geboden totdat vrijwel iedereen immuniteit heeft, maar het is wel een stuk makkelijker de vaccinatieperiode uitzetten als het aantal dagelijkse besmettingen super laag ligt en het met slimme maatregelen ook gemakkelijk laag te houden is.
Dat is puur omdat ze de mazzel hebben op een eiland te wonen en extreem dunbevolkt te zijn, niet per se door een geweldige strategie of zo.
blablablabla
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:48:39 #279
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_197372945
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:42 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Hoezo op te nemen? Vind je het nog steeds een wedstrijd? Dan ben je op een discussieforum wel verkeerd.
Nee, je leest mijn post verkeerd. Ik heb wel wat beters te doen dan elke keer te reageren op tegenargumenten. Vrijwel niemand vindt een discussie lang leuk als het 1 vs. velen is. De users met wie ik het inhoudelijk het vaakst eens zijn heb ik hier ook al een tijd niet meer (actief) gesignaleerd.

Op @Elan na
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_197372970
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Huisfeestjes de echte aanjager van de pandemie, de reden waarom er elke dag weer tienduizenden besmet worden.
De kringverjaardag doet NL de das om
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:49:51 #281
473584 Gretzl
pi_197372981
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is puur omdat ze de mazzel hebben op een eiland te wonen en extreem dunbevolkt te zijn, niet per se door een geweldige strategie of zo.
/sarcasme mode _O- :D
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_197372991
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Op snelwegen via camerasystemen te doen denk ik. Kenteken zal neem ik aan in een bepaalde plaats geregistreerd staan? Het is een zeer vergaande maatregel maar technisch kan het (deels) wel denk ik.
Scannen is het probleem niet. Maar je moet een systeem optuigen om alle uitzonderingen en leaseauto’s en leenauto’s erin te zetten. Kost teveel tijd, teveel geld.
.
pi_197372998
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:48 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nee, je leest mijn post verkeerd. Ik heb wel wat beters te doen dan elke keer te reageren op tegenargumenten. Vrijwel niemand vindt een discussie lang leuk als het 1 vs. velen is. De users met wie ik het inhoudelijk het vaakst eens zijn heb ik hier ook al een tijd niet meer (actief) gesignaleerd.

Op @:Elan na
We mogen gewoon concluderen dat Nederland keihard gefaald heeft in de aanpak en planning, iets dat wij al sinds de zomer riepen en mensen ons toen nog voor paniekzaaiers uitmaakte.
blablablabla
pi_197373015
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Of gewoon nare landen zijn. Liever hier nog even wat langer de teringzooi uitzitten en dan weer normaal doen ipv voortdurend in die neppe vrijheid te moeten leven.
I'll give you something to do
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:51:25 #285
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197373028
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Omdat ze zeer beperkt zijn geweest tot nu toe. Dat gaf zelfs de Jonge nog toe vanavond. Vandaar dat ze nu ook grootschalig gaan testen/onderzoeken.
En waarom zijn de onderzoeken tot nu toe zo beperkt geweest? Zie hieronder de tekst op de site van het RIVM.. Kennelijk weten we nog niks omdat we kennelijk niks testen.

'De laboratoria sturen regelmatig een steekproef aan monsters naar het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu of Erasmus MC, waar de genetische informatie van het virus wordt vastgesteld. Zo wordt in kaart gebracht welke variant waar in het land voorkomt en of er nieuwe varianten zijn. Dit wordt sequentie-analyse genoemd. Op dit moment worden in Nederlands zo wekelijks ongeveer 350-500 monsters onderzocht. Als er aanleiding is, zijn er mogelijkheden om dit onderzoek uit te breiden.'
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197373053
Nieuwsuur: “slechts” 12% van de horeca en reisorganisaties komt binnen 3 maanden in cashflow problemen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197373063
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:48 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Op @:Elan na
Nee ik lees je post precies goed, gezien je verdere uitleg. Je wil wel je goede zaak promoten maar hebt 'wat beters te doen dan elke keer te reageren op tegenargumenten'.

Richt lekker je ContainmentNu forum op als je alleen maar medestanders wil hebben.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197373065
quote:
16s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:49 schreef Gretzl het volgende:

[..]

/sarcasme mode _O- :D
:D
Dacht misschien wil je echt naar Australië. Lijkt me prima vertoeven, Adelaide staat ook te boek als een van de meest plezierige plekken om te wonen in de wereld. En als over een paar decennia Covid-20 uitbreekt zit je daar ook een stuk beter dan hier :P
blablablabla
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:53:44 #289
473584 Gretzl
pi_197373097
Grote metropoolgebieden als Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth kun je gewoon goed vergelijken met aanzienlijke delen van de randstad qua bevolkingsdichtheid. Natuurlijk onzin dat het in Australië niet zo erg uit de hand was gelopen als voor de Nederlandse of de Britse strategie was gekozen. Dan hadden ze daar ook al vele maanden te maken gehad met volle ziekenhuizen.

NL heeft al bijna een jaar de mogelijkheid om vliegreizigers afkomstig uit risicogebieden voldoende te controleren en in het geval van te grote risico's in verplichte quarantaine te stoppen. Had gewoon gekund. Net alsof er zoveel vliegreizen essentieel zijn..
pi_197373101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:50 schreef Elan het volgende:

[..]

We mogen gewoon concluderen dat Nederland keihard gefaald heeft in de aanpak en planning, iets dat wij al sinds de zomer riepen en mensen ons toen nog voor paniekzaaiers uitmaakte.
Ja apart man. Voor iets wat één keer in de 100 jaar gebeurt. En werkelijk alle andere landen doen het zoveel beter. Dat gegeil op hoe het zoveel beter had gekund alsof dit een game is ofzo komt me echt de strot uit.
I'll give you something to do
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:53:56 #291
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197373102
quote:

[..]

Waar baseer je dat op?
Antifa
pi_197373103
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Nieuwsuur: “slechts” 12% van de horeca en reisorganisaties komt binnen 3 maanden in cashflow problemen.
Dat is toch een iets ander verhaal als het bloedbad dat sommige users hier al weken lopen te verkondigen.
@Tarado
blablablabla
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:54:08 #293
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197373108
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:50 schreef Fer het volgende:
Scannen is het probleem niet.
Nou, het lijkt mij wel degelijk een probleem.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:54:25 #294
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197373116
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:51 schreef popje het volgende:
Op dit moment worden in Nederlands zo wekelijks ongeveer 350-500 monsters onderzocht. Als er aanleiding is, zijn er mogelijkheden om dit onderzoek uit te breiden.'
Dit is voldoende om de prevalentie van de Britse variant te monitoren.
Antifa
pi_197373118
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Op snelwegen via camerasystemen te doen denk ik. Kenteken zal neem ik aan in een bepaalde plaats geregistreerd staan? Het is een zeer vergaande maatregel maar technisch kan het (deels) wel denk ik.
Dat wordt wel een uitdaging om die te gebruiken:
quote:
Omdat de ANPR-camera’s alle kentekens van passerende auto’s vastleggen – gemiddeld zo’n 135 miljoen per maand – heeft de minister van Justitie en Veiligheid strikte voorwaarden gesteld aan het bewaren van de gegevens, maar ook aan de mensen die ze mogen raadplegen. Zo worden de foto’s en kentekens versleuteld bewaard, waardoor ze niet herkenbaar zijn als ze in de handen van onbevoegden zouden vallen. Het Openbaar Ministerie moet voor elke bevraging toestemming geven. Bestuurders die op de opgevraagde foto te zien zijn, worden onherkenbaar gemaakt.
Bron
pi_197373125
quote:

[..]

Neuh, daar kun je echt over discussiëren. Er zijn fouten gemaakt, maar dat is niet meer dan normaal in deze idiote tijd. Maar dat is echt niet alleen in Nederland zo en doen alsof we met die containment strategie geen ellende hadden gehad is behoorlijk overtrokken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197373130
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, het lijkt mij wel degelijk een probleem.
Waarom? Die techniek wordt al jaren gebruikt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197373136
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:52 schreef Elan het volgende:

[..]

:D
Dacht misschien wil je echt naar Australië. Lijkt me prima vertoeven, Adelaide staat ook te boek als een van de meest plezierige plekken om te wonen in de wereld. En als over een paar decennia Covid-20 uitbreekt zit je daar ook een stuk beter dan hier :P
Had Rutte het vandaag niet over covid-20 in zijn persconferentie?
  dinsdag 12 januari 2021 @ 21:55:42 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197373145
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat is toch een iets ander verhaal als het bloedbad dat sommige users hier al weken lopen te verkondigen.
@:Tarado
Laten we het hier nog maar een keer over hebben als de steunregelingen eindigen. Niemand bestrijdt dat de steunregelingen ervoor zorgen dat bedrijven die normaalgesproken al failliet waren geweest nu blijven drijven, maar als je denkt dat een maandenlange sluiting prima te overleven is voor ondernemers dan ben je ook wel een beetje de weg kwijt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197373151
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 21:39 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik zeg zelf al vanaf maart dat de EU-landen extreem goed moeten samenwerken in deze crisis. Dat houdt in: dezelfde primaire langetermijndoelstellingen* en elkaar helpen met capaciteit en hulpmiddelen waar nodig. Wat betreft ziekenhuizen, testmaterialen en laboratoria is dat wel voor een deel gebeurd afgelopen jaar. Maar helaas heeft geen van de Europese regeringsleiders ingezien dat de makkelijkste weg uit de crisis simpelweg het beleid kopiëren is van de ontwikkelde landen aan de andere kant van de wereld die meer ervaring hebben met pandemieën en door slimme maatregelen veel minder hard getroffen zijn.

*Komt neer op dezelfde coronastrategie, welk einddoel streef je na om de pandemie controleerbaar te houden of zo goed als mogelijk uit te doven.

Het was waarschijnlijk in geen van de gevallen mogelijk geweest om COVID-19 deze winter volledig buiten de deur te houden, maar vrijwel elk Europees land had er met een efficiëntere coronastrategie beter voor kunnen staan. (en ten overvloede: die efficiënter strategie houdt dus geen strengere lockdown in, want je neemt juist de meest effectieve maatregelen lang voordat er sprake is van een lomp paardenmiddel als een lockdown. Je grijpt waar het kan vroegtijdig in om ongecontroleerde verspreiding tegen te gaan, omdat je naarmate je langer wacht steeds zwaardere maatregelen nodig hebt).

Ik denk dat ik maar weer wat anders ga doen, want het is nogal vermoeiend om het in m'n eentje op te nemen tegen allemaal users die er blijkbaar nog steeds erg overtuigd van zijn dat de Nederlandse mitigatiestrategie de enige manier was om met dit virus om te gaan... :W
Misschien een heel domme vraag hè...

Als heel Europa (en het VK) het nu niet dusdanig onder controle heeft dat de mitigatie op het niveau is dat het Red Team zou willen. Zou het meest aannemelijke antwoord dan niet zijn dat het Red Team het fout heeft?

Dat lijkt mij in elk geval logischer dan dat alle beleidsmakers van 30+ landen het fout hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')