SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:53 schreef galantis het volgende: [..] Ja apart man. Voor iets wat één keer in de 100 jaar gebeurt. En werkelijk alle andere landen doen het zoveel beter. Dat gegeil op hoe het zoveel beter had gekund alsof dit een game is ofzo komt me echt de strot uit.
Ah ja, dat zal het zijn ja. Vliegreizen. Er is geen enkele andere manier om in Nederland te komen gelukkig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:53 schreef Gretzl het volgende:
NL heeft al bijna een jaar de mogelijkheid om vliegreizigers afkomstig uit risicogebieden voldoende te controleren en in het geval van te grote risico's in verplichte quarantaine te stoppen. Had gewoon gekund. Net alsof er zoveel vliegreizen essentieel zijn..
Haha, vooralsnog nooit echt serieus overwogen hoorquote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Dacht misschien wil je echt naar Australië. Lijkt me prima vertoeven, Adelaide staat ook te boek als een van de meest plezierige plekken om te wonen in de wereld. En als over een paar decennia Covid-20 uitbreekt zit je daar ook een stuk beter dan hier
We hebben het nu over het specifieke geval van de UK, waarbij het dus wel opmerkelijk is dat iig het luchtverkeer tussen onze landen nog dagelijks op gang blijft..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ah ja, dat zal het zijn ja. Vliegreizen. Er is geen enkele andere manier om in Nederland te komen gelukkig.
[ afbeelding ]
Er zitten experts in het Red Team?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:59 schreef Gretzl het volgende:
TT![]()
Ik droom nog weleens hoeveel beter Nederland er voor had kunnen staan als de experts Red Team al vanaf juli even serieus waren genomen door het kabinet Rutte III. O.a. als het gaat om de rol van kinderen en scholen bij de verspreiding (zeg niet dat men de regering niet al in juli/augustus gewaarschuwd heeft).
Ik droom maar van één ding. Een leven zonder maatregelen. Vaccinaties afwerken en vergeten deze handel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:59 schreef Gretzl het volgende:
TT![]()
Ik droom nog weleens hoeveel beter Nederland er voor had kunnen staan als de experts Red Team al vanaf juli even serieus waren genomen door het kabinet Rutte III. O.a. als het gaat om de rol van kinderen en scholen bij de verspreiding (zeg niet dat men de regering niet al in juli/augustus gewaarschuwd heeft).
Ik heb slecht nieuws voor je: de afbetalingsregeling gaat een stuk langer duren dan de lockdown.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik droom maar van één ding. Een leven zonder maatregelen. Vaccinaties afwerken en vergeten deze handel.
Ik zou het anders formuleren. Ik denk dat het RedTeam zich alleen op bepaalde aspecten van het beleid richt maar dat de beleidsmakers cq regeringen van de Europese landen ook rekening moeten houden met andere aspecten zoals economie, voedselvoorziening, werkgelegenheid, politieke en culturele gevoeligheden en internationale betrekkingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Misschien een heel domme vraag hè...
Als heel Europa (en het VK) het nu niet dusdanig onder controle heeft dat de mitigatie op het niveau is dat het Red Team zou willen. Zou het meest aannemelijke antwoord dan niet zijn dat het Red Team het fout heeft?
Dat lijkt mij in elk geval logischer dan dat alle beleidsmakers van 30+ landen het fout hebben.
Ben daar toch minder pessimistisch over dan jij, horeca en reizen zijn als het een beetje mee zit komende zomer een gouden handel. Als jij als zogenaamd bijna failliete uitbater straks doodleuk 4 euro vraagt om een pilsje zullen mensen dat met liefde aftikken en krijg je nog een duit in de fooienpot op de kop toe.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laten we het hier nog maar een keer over hebben als de steunregelingen eindigen. Niemand bestrijdt dat de steunregelingen ervoor zorgen dat bedrijven die normaalgesproken al failliet waren geweest nu blijven drijven, maar als je denkt dat een maandenlange sluiting prima te overleven is voor ondernemers dan ben je ook wel een beetje de weg kwijt.
De rol van scholen en kinderen zijn de daadwerkelijke experts (je weet wel, virologen, epidemiologen etc) in verschillende landen het eens met het RIVM. Nogmaals, is het niet aannemelijker dat het Red Team (en ContainmentNu) ernaast zit en dat niet toe wil geven om gezichtsverlies te voorkomen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:59 schreef Gretzl het volgende:
TT![]()
Dat heb ik al uitgelegd, dacht ik. Daar is gewoon noodzaak toe, de wereld en de economie draait grosso modo door.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hebben het nu over het specifieke geval van de UK, waarbij het dus wel opmerkelijk is dat iig het luchtverkeer tussen onze landen nog dagelijks op gang blijft..
Ja want elke euro die we nu op de rekening hebben kunnne we twee keer uitgeven in de kroeg na deze pandemie?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben daar toch minder pessimistisch over dan jij, horeca en reizen zijn als het een beetje mee zit komende zomer een gouden handel. Als jij als zogenaamd bijna failliete uitbater straks doodleuk 4 euro vraagt om een pilsje zullen mensen dat met liefde aftikken en krijg je nog een duit in de fooienpot op de kop toe.
Het zij zo, denk ik. Vrijheid is mij waardevoller dan geld dus daar kan ik minder mee zitten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb slecht nieuws voor je: de afbetalingsregeling gaat een stuk langer duren dan de lockdown.
We gaan het zien. In dit geval hoop ik dat jij gelijk hebt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben daar toch minder pessimistisch over dan jij, horeca en reizen zijn als het een beetje mee zit komende zomer een gouden handel. Als jij als zogenaamd bijna failliete uitbater straks doodleuk 4 euro vraagt om een pilsje zullen mensen dat met liefde aftikken en krijg je nog een duit in de fooienpot op de kop toe.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 21:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is hier al en waarschijnlijk al een stuk verder verspreid dan de eerste onderzoeken nu aantonen. Het kan in een paar weken de boel volledig op z’n kop zetten als je overgaat tot versoepelen.
https://www.omroepbrabant(...)slag-in-ziekenhuizenquote:Volgens ruwe schattingen hebben tussen de 500 en 2800 Nederlanders de Britse variant, terwijl die slechts bij 50 officieel is vastgesteld. Volgens Murk is deze niet meer in te dammen.
Moet je wel in deze context zien:quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
https://www.omroepbrabant(...)slag-in-ziekenhuizen
Daar zitten we inderdaad nog wel tientallen jaren aan vast.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb slecht nieuws voor je: de afbetalingsregeling gaat een stuk langer duren dan de lockdown.
Zou raar zijn als dat wel zo was geweest.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
Ik heb niet gekeken, maar zeker weer one size fits all maatregelen en geen woord gewijd aan de ouwe fluiten die lekker gezellig samen rondscharrelen en op zaterdag het Kruidvat bezoeken?
Dat is net zoiets dat dat hele Red Team het steeds heeft over hun enorme ervaring met de Ebola epidemie terwijl Koopmans een eredoctoraat heeft gekregen voor haar rol in diezelfde epidemie .quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
De ironie zit 'm erin, het Red Team baseert zich op dezelfde onderzoeken als (bijvoorbeeld) Koopmans. Het grootste verschil zit 'm erin dat Koopmans meegeschreven heeft aan die onderzoeken, en het Red Team ze leest als (onder andere) Koopmans ze gepubliceerd heeft.
Dan lijkt het me toch aannemelijker dat degene die het onderzoek schrijft snapt wat er in het onderzoek wat ze schrijft staat?
Dat is zeker een goed punt, maar ook over de inhoudelijke punten zijn ze het niet eens met het RIVM en anderen. Dat betekent effectief dat vooraanstaande virologen en epidemiologen zich moeten verantwoorden tegen een Bert en Peter Slagter.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou het anders formuleren. Ik denk dat het RedTeam zich alleen op bepaalde aspecten van het beleid richt maar dat de beleidsmakers cq regeringen van de Europese landen ook rekening moeten houden met andere aspecten zoals economie, voedselvoorziening, werkgelegenheid, politieke en culturele gevoeligheden en internationale betrekkingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |