Hier ben ik ook huiverig voorquote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen zijn de (naar mijn idee) hele belangrijke testevenementen die deze maand zouden gaan plaatsvinden weer op de lange baan geschoven.
Zo kunnen we vrijwel zeker zijn dat bijna het festival en evenementenseizoen 2021 ook volledig de kliko in kan. Geen enkele organisator gaat zijn handen branden, tenzij ze snel harde garanties krijgen van de overheid.
Kan best dat er 1 of 2 individuele patiënten waren in die maand. Kan ook best dat dat in Frankrijk ook zo was. Maar 1-2 patiënten betekenen niet direct exponentiële verspreiding, daar is meer voor nodig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:08 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je weet dat Corona al begin december in Italië was?
Je gaat voorbij aan mijn punt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het is onverstandig om Europa te zien als een bubbel waar in deze pandemie heel andere effecten zouden optreden als in de rest van de wereld. Op de nieuwe Britse en Zuid-Afrikaanse mutant na is er geen bewijs dat Europa in vergelijking met Azië / Oceanië is getroffen door een besmettelijkere variant. Kortom, met een ander beleid (gericht op maximaal indammen) had het in elk van de Europese landen mogelijk moeten zijn geweest om de schade veel meer te beperken. Natuurlijk zou elk Europees land dat radicaal voor indammen/containment koos het makkelijker hebben gemaakt voor de rest. De lage aantallen aan het begin van de zomerperiode hadden voor heel Europa het zetje moeten zijn om in de resterende zomer- en herfstmaanden korte metten te maken met de ongecontroleerde verspreiding. Helaas hebben ze het nooit serieus geprobeerd, al heeft een land als Duitsland nog wel een poging gedaan die er enigszins op leek (maar door een combinatie van factoren helaas ook mislukt).
De regering straalt aan alle kanten uit dat die sector mag verrekken. Dat gaat ook echt niet meer veranderen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen zijn de (naar mijn idee) hele belangrijke testevenementen die deze maand zouden gaan plaatsvinden weer op de lange baan geschoven.
Zo kunnen we vrijwel zeker zijn dat bijna het festival en evenementenseizoen 2021 ook volledig de kliko in kan. Geen enkele organisator gaat zijn handen branden, tenzij ze snel harde garanties krijgen van de overheid.
Tijdens de Spaanse griep werd vooral de beroepsbevolking geraakt door het virus. Normaal zijn het ouderen en kinderen. Doordat de beroepsbevolking geraakt werd had dat als voordeel dat de lonen toen flink stegen omdat er een tekort was aan arbeiders. Daarom valt de Spaanse griep en deze pandemie niet echt met elkaar te vergelijken. Als we naar economisch gedragswetenschap kijken dan geven mensen wanneer ze gespaard hebben liever hun geld uit aan iets groots (huis/auto dat soort dingen) dan aan een paar extra biertjes in de horeca.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:08 schreef Elan het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben als een malle lopen sparen en we kijken allemaal uit naar het moment dat het weer kan dus ja daar ligt wel een inhaalslag.
Na de vorige grote pandemie, de Spaanse griep, volgden de roaring twenties een tijd die bekend stond vanwege luxe, uitbundigheid en overdaad. Zoiets kun je nu ook verwachten.
Yep.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
Dat had meer te maken met een efficiencyslag in de productie dan met de Spaanse griep.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:08 schreef Elan het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben als een malle lopen sparen en we kijken allemaal uit naar het moment dat het weer kan dus ja daar ligt wel een inhaalslag.
Na de vorige grote pandemie, de Spaanse griep, volgden de roaring twenties een tijd die bekend stond vanwege luxe, uitbundigheid en overdaad. Zoiets kun je nu ook verwachten.
Zeker weten. 2021 kun je qua evenementen/festivals afschrijven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
Nogmaals daar verschillen we dan over van mening. Denk dat je er erg pessimistisch in staat. De werkeloosheid is amper gestegen. Van gemiddeld 3,4 procent in 2019, naar gemiddeld 3,9 procent in 2020.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een beperkt deel heeft als een malle kunnen sparen. De ondernemers die langzaam toekijken hoe hun bedrijf droogkookt, de zzp'ers die al sinds maart zonder klussen zitten en de mensen die werkloos geworden zijn hebben vooral ingeteerd. Veel ingeteerd.
Ze zouden onafhankelijk wat de besmettingen zouden doen, deze experimenten gaan uitvoeren! En nu gaan ze alsnog niet door. Als je geen pilot doet, gebeurt er dus niks... Heel sneu.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:11 schreef _serial_ het volgende:
Lijkt me ook beter dat die verdwijnen. Op festivals wordt immers drugs gebruikt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De regering straalt aan alle kanten uit dat die sector mag verrekken. Dat gaat ook echt niet meer veranderen.
Met een R0 van 2-3 en met 1-2 corona patienten in december, dan duurt het ongeveer wel tot maart voordat het problematisch is. De generatietijd is ongeveer 5 dagen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kan best dat er 1 of 2 individuele patiënten waren in die maand. Kan ook best dat dat in Frankrijk ook zo was. Maar 1-2 patiënten betekenen niet direct exponentiële verspreiding, daar is meer voor nodig.
Valt een zzp'er zonder opdrachten onder werkloos?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals daar verschillen we dan over van mening. Denk dat je er erg pessimistisch in staat. De werkeloosheid is amper gestegen. Van gemiddeld 3,4 procent in 2019, naar gemiddeld 3,9 procent in 2020.
Peanuts vergeleken met bijvoorbeeld de recessie die volgde op de bankencrisis toen het op het dieptepunt bijna 10% was.
Het lijkt erop dat ze helemaal niet meer in mogelijkheden denken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De regering straalt aan alle kanten uit dat die sector mag verrekken. Dat gaat ook echt niet meer veranderen.
De werkloosheid kun je nu echt niet vergelijken. Zolang er meer dan een miljoen mensen indirect door de staat betaald worden en de bedrijven om die steun te mogen ontvangen niemand mogen ontslaan is het werkloosheidscijfer nietszeggend.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Nogmaals daar verschillen we dan over van mening. Denk dat je er erg pessimistisch in staat. De werkeloosheid is amper gestegen. Van gemiddeld 3,4 procent in 2019, naar gemiddeld 3,9 procent in 2020.
Peanuts vergeleken met bijvoorbeeld de recessie die volgde op de bankencrisis toen het op het dieptepunt bijna 10% was.
Wat is dit toch voor geneuzel? Wat moet de overheid doen dan, evenementen gewoon toelaten alsof er niks aan de hand is?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waar niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lijkt me ook beter dat die verdwijnen. Op festivals wordt immers drugs gebruikt.
Er zijn ook gewoon weinig mogelijkheden, dat is wel een beetje inherent aan een lockdown.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze helemaal niet meer in mogelijkheden denken.
Ze stralen aan alle kanten uit dat alles gewoon tot 1 april dicht blijft, behalve misschien de (basis)scholen.
Niet alleen is het ontzettend sneu, maar ook een gemiste kans dat we niet in de zomer hebben getest en in de winter. Want volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk wat het verschil in verspreiding precies is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:17 schreef popje het volgende:
[..]
Ze zouden onafhankelijk wat de besmettingen zouden doen, deze experimenten gaan uitvoeren! En nu gaan ze alsnog niet door. Als je geen pilot doet, gebeurt er dus niks... Heel sneu.
Ik wacht op de traan en snik die komen gaat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
brb, even mijn schoonmoeder knuffelen.
Ik denk niet dat ze die meetellen nee. En dat zijn er toch wel een paar lijkt mij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Valt een zzp'er zonder opdrachten onder werkloos?
In de werkkamer van Hugo. Oh, wacht. grapje.quote:
Werkeloosheid was daarvoor ook al historisch laag, waarom zouden mensen niet gewoon hun oude werkzaamheden kunnen direct weer kunnen gaan oppakken? Het is niet dat er structurele problemen waren op de arbeidsmarkt, het is puur die kut Corona die roet in het eten gooide.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
De werkloosheid kun je nu echt niet vergelijken. Zolang er meer dan een miljoen mensen indirect door de staat betaald worden en de bedrijven om die steun te mogen ontvangen niemand mogen ontslaan is het werkloosheidscijfer nietszeggend.
Er zijn zat mogelijkheden tussen wat we nu hebben en alles klakkeloos open gooien.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn ook gewoon weinig mogelijkheden, dat is wel een beetje inherent aan een lockdown.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |