Hoe rapporteren die Engelsen eigenlijk? Vandaag 44K cases terwijl dat een kleine week terug 68K waren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad (helaas) dat het daar wel op begint te lijken![]()
Terwijl als de gevallen in de UK en Ierland gewoon zakken daar volgens mij niet perse aanleiding voor is.
Wat jij wil. Ik denk alleen dat de meeste mensen geen flauw idee hebben waar je het dan over hebtquote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Muah, 'Covid 19' of 'B117' (Spreek uit Bee Een Zeventien) is toch even gemakkelijk.
Ik stel voor dat we voortaan B117 zeggen.
Dit eindigt nooit, behalve als wij massaal in opstand komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:00 schreef popje het volgende:
Bij Op1:
Als de Britse variant zich niet verspreidt, dan wil je die maatregelen zo lang mogelijk volhouden.
Als hij zich wel verspreidt, dan moet je het ook zo lang mogelijk volhouden.
Dus wat de Britse variant ook doet, volgens Andreas Voss moeten er zo lang mogelijk maatregelen zijn...
Nouja, los van de naam zit er wel een bepaalde mate van ironie in dat bij de benaming van SARS-nCov etc geen verwijzing naar China opgenomen mocht worden vanuit het WHO, maar we nu met zn allen spreken over de 'Britse' variant.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt. Maar als jij liever de B117 variant van covid uittypt, be my guest.
Maar die avondklok was minder realistisch een week, twee weken of een maand geleden. Uiteindelijk zal die er ook vast wel komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De avondklok is geen realiteit, alleen een optie. Dat was ook al een optie 3 maanden geleden. En 2 maanden geleden.
Dat went vanzelf, net als Covid 19quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat jij wil. Ik denk alleen dat de meeste mensen geen flauw idee hebben waar je het dan over hebt
Batavieren!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit eindigt nooit, behalve als wij massaal in opstand komen.
Dit was wat Andreas Voss bij Op1 zei hè, daarom noemde ik 'tquote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De avondklok is geen realiteit, alleen een optie. Dat was ook al een optie 3 maanden geleden. En 2 maanden geleden.
Laatste schatting die ik zag 1-5% van de gevallen hier. Random testen gebeurt ook, daar is de schatting van het aantal besmette mensen op gebaseerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:
Ben wel benieuwd wat de verspreiding is van de Britse Variant.
Straks hebben we hier allang die situatie van grotere verspreiding.
(ik was sowieso al heel lang voorstander van random door de bevolking mensen testen, zoals in England al heel lang gebeurt)
Naar mate een situatie langer duurt daalt het urgentiegevoel. Het gevolg is dus dat je iedere twee weken strengere maatregelen moet nemen 'om weer urgentie uit te stralen'.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar die avondklok was minder realistisch een week, twee weken of een maand geleden. Uiteindelijk zal die er ook vast wel komen.
Dit soort mensen die geilen op maatregelen. Kunnen we die niet letterlijk opsluiten?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:00 schreef popje het volgende:
Bij Op1:
Als de Britse variant zich niet verspreidt, dan wil je die maatregelen zo lang mogelijk volhouden.
Als hij zich wel verspreidt, dan moet je het ook zo lang mogelijk volhouden.
Dus wat de Britse variant ook doet, volgens Andreas Voss moeten er zo lang mogelijk maatregelen zijn...
Ik ben benieuwd naar de resultaten in Lansingerland.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef _serial_ het volgende:
Ben wel benieuwd wat de verspreiding is van de Britse Variant.
Straks hebben we hier allang die situatie van grotere verspreiding.
(ik was sowieso al heel lang voorstander van random door de bevolking mensen testen, zoals in England al heel lang gebeurt)
Ja, maar het kabinet beslist en daar is nogal wat tegenstand tegen zo'n maatregel. Ik vermoed niet in de laatste plaats vanwege de onmogelijkheid tot handhaving.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit was wat Andreas Voss bij Op1 zei hè, daarom noemde ik 't
Andreas Voss (en hij liet doorschemeren anderen in het OMT) zijn voorstander.
Zei Rutte sowieso niet dat het OMT een avondklok had voorgesteld?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit was wat Andreas Voss bij Op1 zei hè, daarom noemde ik 't
Andreas Voss (en hij liet doorschemeren anderen in het OMT) zijn voorstander.
Wat.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:06 schreef JosMert het volgende:
[..]
Dit soort mensen die geilen op maatregelen. Kunnen we die niet letterlijk opsluiten?
Het idee was ook dat de sluiting van de scholen de besmettingen onder die groep zou verlagen. Dat is alvast niet gelukt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
Ik begreep dat de meeste besmettingen bij mensen onder de 30 plaatsvindt. En het idee is dat een avondklok die groep wat meer in het geheel houdt.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:06 schreef Japepk het volgende:
B117, dus. Het eerste wat in me opkomt is dan; ik heb ook altijd pech!
Met random testen bedoel ik random bij iemand een teststaaf in zijn neus stoppen die geen test aanvraagt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:06 schreef VoMy het volgende:
[..]
Laatste schatting die ik zag 1-5% van de gevallen hier. Random testen gebeurt ook, daar is de schatting van het aantal besmette mensen op gebaseerd.
WHO staat gewoon op de payroll van China. Daarom deed die man ook zo spastisch over Vietnam destijds.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, los van de naam zit er wel een bepaalde mate van ironie in dat bij de benaming van SARS-nCov etc geen verwijzing naar China opgenomen mocht worden vanuit het WHO, maar we nu met zn allen spreken over de 'Britse' variant.
Ik heb geen negatieve associatie met het VK hiermee, maar als deze uit een land zou komen waar we een slechter verleden mee hadden zou het wel weer ter discussie komen.
Oh, ik dacht dat dat was om ouders thuis te dwingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het idee was ook dat de sluiting van de scholen de besmettingen onder die groep zou verlagen. Dat is alvast niet gelukt.
"Gevoel van urgentie" was toch ook een argument voor die mondkapjes? Nou, blijkbaar werken ze niet meer als dusdanig. Misschien kunnen we maatregelen rouleren. De ene maand een mondkapje, de andere een avondklok, de volgende mag je je stad niet uit. Elke keer weer een nieuwe frisse invulling van urgentie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Naar mate een situatie langer duurt daalt het urgentiegevoel. Het gevolg is dus dat je iedere twee weken strengere maatregelen moet nemen 'om weer urgentie uit te stralen'.
Maar het zijn helaas wel de mensen waar dit kabinet naar luistert, en hun beslissing op baseren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voss is ook van het wittejassenkamp. Het doel heiligt de middelen.
Hoe ik het zeg. Die alles maar roeptoeteren in de media en angst en verdoemenis uitstrooien op den nationale tv. Dit soort figuren.quote:
De basisscholen, ja. Voor middelbare scholen gaat dat niet op, maar daar zitten wel meer besmettingen. Die niet gedaald zijn sinds de sluiting van de scholen, 4 weken geleden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat dat was om ouders thuis te dwingen.
Reizen gaat pas weer opstarten in het derde kwartaal van 2021 als het meezit. Veel succes om met (alleen) redelijke wintercijfers uit de rode cijfers te blijven (in een kalenderjaar)quote:Op dinsdag 12 januari 2021 22:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben daar toch minder pessimistisch over dan jij, horeca en reizen zijn als het een beetje mee zit komende zomer een gouden handel. Als jij als zogenaamd bijna failliete uitbater straks doodleuk 4 euro vraagt om een pilsje zullen mensen dat met liefde aftikken en krijg je nog een duit in de fooienpot op de kop toe.
Met daarbij de kanttekening dat ze nu weer een spoedadvies hebben gevraagd waar ze het antwoord al op weten. Als die er komt zal het dus zijn vanuit het oogpunt van de B117 variant en het gevoel te geven urgentie uit te stralen. Dan kunnen ze mooi zeggen: Ja, dit is nodig om het virus in te dammen en is geadviseerd door het OMT.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar het kabinet beslist en daar is nogal wat tegenstand tegen zo'n maatregel. Ik vermoed niet in de laatste plaats vanwege de onmogelijkheid tot handhaving.
In de diverse talkshows zal de komende week ook wel iedere avond iemand komen uitleggen hoe hard een avondklok nodig is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met daarbij de kanttekening dat ze nu weer een spoedadvies hebben gevraagd waar ze het antwoord al op weten. Als die er komt zal het dus zijn vanuit het oogpunt van de B117 variant en het gevoel te geven urgentie uit te stralen. Dan kunnen ze mooi zeggen: Ja, dit is nodig om het virus in te dammen en is geadviseerd door het OMT.
Hm, volgens mij zegt het kabinet dat eigenlijk nooit, ik moet zeggen dat ze dat beter doen dan de Britten waar men zich, als het uitkomt, verschuilt achter de adviezen vanuit hun OMT.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met daarbij de kanttekening dat ze nu weer een spoedadvies hebben gevraagd waar ze het antwoord al op weten. Als die er komt zal het dus zijn vanuit het oogpunt van de B117 variant en het gevoel te geven urgentie uit te stralen. Dan kunnen ze mooi zeggen: Ja, dit is nodig om het virus in te dammen en is geadviseerd door het OMT.
Zoals ik eerder deze avond al gepost had:quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
Ik begreep dat de meeste besmettingen bij mensen onder de 30 plaatsvindt. En het idee is dat een avondklok die groep wat meer in het geheel houdt.
Je ziet hem ook genieten van deze ellende.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maar het zijn helaas wel de mensen waar dit kabinet naar luistert, en hun beslissing op baseren.
Helemaal niet gedaald?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De basisscholen, ja. Voor middelbare scholen gaat dat niet op, maar daar zitten wel meer besmettingen. Die niet gedaald zijn sinds de sluiting van de scholen, 4 weken geleden.
Ja en morgen komt RedTeam natuurlijk op bezoek bij het kabinet. Dan weten we zeker dat het komt, net als de mondkapjes destijds.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In de diverse talkshows zal de komende week ook wel iedere avond iemand komen uitleggen hoe hard een avondklok nodig is.
Waar zie je dat aan?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:11 schreef CR7 het volgende:
[..]
Je ziet hem ook genieten van deze ellende.
Had je anders verwacht?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal niet gedaald?![]()
Dus jongeren hebben dan gewoon nog evenveel contacten als voor de schoolsluiting. Wouw.
Wat mij betreft wordt van Dissel veel te vaak naar voren geschoven om beleidsmaatregelen uit te leggen. Die technische briefings zou de Jonge (of iemand uit zijn ministerie) bij moeten zitten om op vragen over de maatregelen te antwoorden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, volgens mij zegt het kabinet dat eigenlijk nooit, ik moet zeggen dat ze dat beter doen dan de Britten waar men zich, als het uitkomt, verschuilt achter de adviezen vanuit hun OMT.
Toch zou er een keer ergens een soort immuniteit moeten gaan optreden. Ga maar na, sowieso rond 20% van de mensen is al besmet geweest. Daarnaast is ook nog eens 10% van de mensen al niet echt vatbaar (de basisschoolkinders). Dan blijft er nog 70% over. Maarrr. De besmettingen zijn helemaal niet gelijkmatig verdeeld door de bevolking? Er zijn groepen waar veel meer mensen het al gehad hebben, zoals de werkenden, de studenten. Binnen die groepen is het ook niet gelijkmatig verdeeld - mensen die veel contacten hebben met anderen en zich weinig aantrekken van corona, zullen toch echt veel vaker besmet zijn geraakt dan mensen die als een kluizenaar al die maanden het huis niet verlaten hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:07 schreef capricia het volgende:
Of dat, of besmettingen vonden slechts marginaal plaats in een klaslokaal.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus jongeren hebben dan gewoon nog evenveel contacten als voor de schoolsluiting. Wouw.
Maar inmiddels is de meerderheid er al van overtuigd dat mondkapjes werken, ondanks dat de effecten daarvan nog niet te zien zijn. Ook op dumper lijkt inmiddels iedereen pro-mondkapjes te zijn en ik moet heel erg wennen aan de reacties die ik zie onder filmpjes wat betreft corona (vooral pro-mondkapjes).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
"Gevoel van urgentie" was toch ook een argument voor die mondkapjes? Nou, blijkbaar werken ze niet meer als dusdanig. Misschien kunnen we maatregelen rouleren. De ene maand een mondkapje, de andere een avondklok, de volgende mag je je stad niet uit. Elke keer weer een nieuwe frisse invulling van urgentie.
Dat is een mogelijke uitkomst. Een andere mogelijke uitkomst is dat daar niet het probleem zit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt nogal mee te vallen, dat afbrokkelen. Iets van 80% staat er nog achter, toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:11 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zoals ik eerder deze avond al gepost had:
Ze moeten echt niet de illusie hebben dat een avondklok voorkomt dat mensen de thuisfeestjes of bezoekjes stoppen.
Bier is al gehaald voor 20:00, de luchtbedden opgepompt, en we zorgen gewoon dat we voor 22u ergens zijn, of we beginnen gewoon om 17:00 ipv 20:30
Hoe meer je weghaalt bij mensen, hoe meer er de kont in de krib gooien en het draagvlak afbrokkelt.
Het toont eigenlijk wel aan dat het altijd al klopte.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of dat, of besmettingen vonden slechts marginaal plaats in een klaslokaal.
Het stond vanmiddag in het liveblog van de Gelderlander, op basis van RIVM-cijfers. Zelfs als het effect heeft heb ik al moeite met een schoolsluiting, maar als dit het (gebrek aan) resultaat is dan vind ik het helemaal niet te verkroppen.
Ja, we zitten al 4 stappen verder op de gevoel-van-urgentieladder. Het begon met de kroegen eerder dicht. Dat waren nog leuke tijden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
"Gevoel van urgentie" was toch ook een argument voor die mondkapjes? Nou, blijkbaar werken ze niet meer als dusdanig. Misschien kunnen we maatregelen rouleren. De ene maand een mondkapje, de andere een avondklok, de volgende mag je je stad niet uit. Elke keer weer een nieuwe frisse invulling van urgentie.
Nou ja, ik weet niet hoe het nu is maar iedere vrijdag en zaterdag avond voordat ik naar het VK ging hoorde je tussen 1 en 2 uur 's nachts altijd hele groepen jongeren hier door de polder naar huis fietsen, als dat symptomatisch is voor hoe men met de lockdown is omgegaan dan is het nauwelijks verassend, natuurlijk, dat het nu ook niet afgenomen is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Als er niks mogelijk is omdat ze 100% op safe willen spelen is er maar een mogelijkheid en dat is een beetje creatief met de regels omgaan, daar waar dat kan of waar ze je niet kunnen pakkenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Houd er maar gewoon rekening mee dat we in een zware lockdown zitten totdat het meerendeel is gevaccineerd. Daar werden we al een beetje op voorbereid tussen neus en lippen door tijdens de persconferentie, en ook die Andreas Voss bevestigd dit. Alles naar de klote, yehaaa
Ja maar als je straks nog meer repressie gaat afkondigen zal dat wel dalen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat lijkt nogal mee te vallen, dat afbrokkelen. Iets van 80% staat er nog achter, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |