Nee want die gaan dan demissionair verder gok ik.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:38 schreef DonDruiper het volgende:
Als het kabinet vrijdag opstapt vanwege de toeslagaffaire, was dan gister de laatste persco van Mark en Co?
Hier weet je zelf het antwoord wel op toch?quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:40 schreef trein2000 het volgende:
Wanneer wordt Schiphol eigenlijk gesloten voor passagiersvluchten? Dit kan zo toch niet?
Vliegtuiglobby.. miljardensteun.. vul het zelf maar inquote:Op woensdag 13 januari 2021 06:40 schreef trein2000 het volgende:
Wanneer wordt Schiphol eigenlijk gesloten voor passagiersvluchten? Dit kan zo toch niet?
Onbegrijpelijk. “We maken ons zorgen over de Britse variant” maar ondertussen wel meer dan tien vluchten per dag. Dat strookt niet met elkaar.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:42 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Hier weet je zelf het antwoord wel op toch?
Belangenafweging.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk. “We maken ons zorgen over de Britse variant” maar ondertussen wel meer dan tien vluchten per dag. Dat strookt niet met elkaar.
Dat zou toch nog mooi positief nieuws zijn in deze negatieve tijd.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:38 schreef DonDruiper het volgende:
Als het kabinet vrijdag opstapt vanwege de toeslagaffaire, was dan gister de laatste persco van Mark en Co?
Dit ja.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Belangenafweging.
Sowieso komen er ook genoeg mensen met de trein en auto binnen. Ook denk ik niet dat het sluiten van Schiphol enorme zoden aan de dijk gaat zetten op dat gebied eerlijk gezegd.
Zeker nu met het einde in zicht vind ik überhaupt dat je heel voorzichtig om moet gaan met extreme maatregelen zoals het volledig sluiten van luchthavens, avondklok, etc.
Ze gaan dan demissionair verder tot aan de verkiezingen en met de huidige peilingen worden ze gewoon weer gekozen...quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zou toch nog mooi positief nieuws zijn in deze negatieve tijd.
Haven ook sluiten. Wbt auto’s, verbieden en steekproefcontroles houden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Belangenafweging.
Sowieso komen er ook genoeg mensen met de trein en auto binnen. Ook denk ik niet dat het sluiten van Schiphol enorme zoden aan de dijk gaat zetten op dat gebied eerlijk gezegd.
Ik zie het verband niet tussen het einde en zware maatregelen?quote:Zeker nu met het einde in zicht vind ik überhaupt dat je heel voorzichtig om moet gaan met extreme maatregelen zoals het volledig sluiten van luchthavens, avondklok, etc.
“Symboliek doet er toe” zei een niet zo briljant man niet zo lang geleden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze gaan dan demissionair verder tot aan de verkiezingen en met de huidige peilingen worden ze gewoon weer gekozen...
Enige is dat ze wat terughoudender moeten zijn met grote beslissingen dus wat dat betreft geven ze wellicht wat minder persco’s.
Of je twee maanden zo een situatie wilt hebben in een pandemie die juist slagkracht vereist is een andere vraag![]()
Zonder de toeslagenaffaire te downplayen, nu aftreden zou enkel symbolisch zijn met over twee maanden verkiezingen.
Naja het ligt natuurlijk níet binnen handbereik. Dus wat hij bedoelt is meer dat zulke zware extra maatregelen wellicht weinig doen qua besmettingen, maar wel extreem veel kosten.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Haven ook sluiten. Wbt auto’s, verbieden en steekproefcontroles houden.
[..]
Ik zie het verband niet tussen het einde en zware maatregelen?
Ik zou hem juist andersom leggen. Nu we weten dat het einde bijna daar is weten waar we het voor doen (uitzingen) en hoelang het duurt. Dat is nu een realistisch doel. Dus kun je voor de eindsprint naar wat zwaardere maatregelen grijpen. Juist omdat het doel binnen handbereik ligt.
Daar ben ik het ook wel mee eens, alleen je moet wel meewegen wat de andere consequenties van een slechts symboliek aftreden zijn.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Symboliek doet er toe” zei een niet zo briljant man niet zo lang geleden.
Ik denk dat je juist langzaam op moet gaan bouwen ipv sectoren nog even een nekslag te geven.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Haven ook sluiten. Wbt auto’s, verbieden en steekproefcontroles houden.
[..]
Ik zie het verband niet tussen het einde en zware maatregelen?
Ik zou hem juist andersom leggen. Nu we weten dat het einde bijna daar is weten waar we het voor doen (uitzingen) en hoelang het duurt. Dat is nu een realistisch doel. Dus kun je voor de eindsprint naar wat zwaardere maatregelen grijpen. Juist omdat het doel binnen handbereik ligt.
Op Schiphol is het rustiger dan in de plaatselijke supermarkt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 06:40 schreef trein2000 het volgende:
Dit ook ja.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:17 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Op Schiphol is het rustiger dan in de plaatselijke supermarkt.
Het is altijd een belangenafweging. Die valt bij (noodzakelijk) reizen anders uit dan bij een recreatief evenement.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:20 schreef DonDruiper het volgende:
Als je mag vliegen met een negatieve test dan kun je ook prima naar een voetbalstadion met een negatieve test.
Dus het economische belang gaat voor het sociale belang?quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is altijd een belangenafweging. Die valt bij (noodzakelijk) reizen anders uit dan bij een recreatief evenement.
Klopt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:31 schreef XSbig het volgende:
[..]
Dus het economische belang gaat voor het sociale belang?
Even in Henk en Ingrid taal (sorry 😂); er mag wel geld verdiend worden, maar plezier maken mag niet?
Dit is ook niet helemaal waar natuurlijk. Op dit moment is echt iedere vorm van georganiseerde recreatie verboden, en het 'avondje met vrienden op de bank' zal er binnenkort ook nog wel aan gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt.
Er is overigens geen verbod op plezier, alleen wel op massale evenementen.
Ja ik vond het wel vreemd dat ze nog een advies over de opsluit klok vragen terwijl het OMT al had aangegeven dat het zou een effect zou hebben.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is ook niet helemaal waar natuurlijk. Op dit moment is echt iedere vorm van georganiseerde recreatie verboden, en het 'avondje met vrienden op de bank' zal er binnenkort ook nog wel aan gaan.
Kunnen we kappers niet als essentieel aanmerken?quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja ik vond het wel vreemd dat ze nog een advies over de opsluit klok vragen terwijl het OMT al had aangegeven dat het zou een effect zou hebben.
Verder had ik wel gehoopt dat we wat meer winkels als essentieel zouden aanmerken.
Voor heel veel van hen is het al te laat. Zoals de kapper waar ik altijd heen ging voor corona, die is failliet.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kunnen we kappers niet als essentieel aanmerken?
Kappers, bouwmarkten, babywinkels en misschien tuincentra?quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:25 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kunnen we kappers niet als essentieel aanmerken?
Ja het tuincentrum, de verzamelplaatsen van grijs Nederland toen deze nog open waren. Verbieden we buitensport voor <18 gewoon om dat te compenseren, hebben de ouderen weer een leuk verzetje.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kappers, bouwmarkten, babywinkels en misschien tuincentra?
Dat buitensport voor boven de 18 weer open moet lijkt me ook logisch.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja het tuincentrum, de verzamelplaatsen van grijs Nederland toen deze nog open waren. Verbieden we buitensport voor <18 gewoon om dat te compenseren, hebben de ouderen weer een leuk verzetje.
pesten is het niet, over 1 kam scheren wel maar maatwerk is natuurlijk onbegonnen werkquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:36 schreef Aventura het volgende:
Ja of kijken naar het formaat van de winkel. Ik en m’n hebben een speciaalzaak (muziekgerelateerd). Als er op 1 dag ná elkaar 25 mensen komen is dat veel. Waarom moesten wij dan dicht? Het is gewoon pesten.
Effectief gezien is dat voor veel sporten al zo, het enige wat nu nog kan qua sporten is hardlopen, fietsen en tennis.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja het tuincentrum, de verzamelplaatsen van grijs Nederland toen deze nog open waren. Verbieden we buitensport voor <18 gewoon om dat te compenseren, hebben de ouderen weer een leuk verzetje.
Haha tuincentra. Als je ergens walking dead taferelen hebt is 't daar wel.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kappers, bouwmarkten, babywinkels en misschien tuincentra?
Ja nee, m’n frustratie sprak. Het is maaien met de zeis, is ook lastig om uitzonderingen te formuleren. Hoe zou dat ook moeten, zonder eindeloos te twisten. Maar het voelt zo rot om te moeten constateren dat je inkomen wordt weggenomen terwijl je gewoon wéet dat wij niet bijdragen aan verspreiding. Tegelijkertijd zitten wij elke dag thuis (ik heb nog een baan maar ga niet naar kantoor), gebruiken wij geen opa of oma voor opvang en worstelen wij ons dus zelf dit opvang en thuisonderwijs heen. Geven geen huisfeesten niks. Intussen zie ik om mij heen mensen met kantoorbanen de auto in stappen elke morgen en hun kids bij opa oma zetten. Zó oneerlijk, pak dat dan aan!quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
pesten is het niet, over 1 kam scheren wel maar maatwerk is natuurlijk onbegonnen werk
Zelfs naar het bos of strand gaan, bezorgt je al een gevoel van schuld.quote:Op woensdag 13 januari 2021 07:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is ook niet helemaal waar natuurlijk. Op dit moment is echt iedere vorm van georganiseerde recreatie verboden, en het 'avondje met vrienden op de bank' zal er binnenkort ook nog wel aan gaan.
Vooral omdat er dan weer in het nieuws komt dat het 'veel te druk' was in de bossen dit weekend. Wat een onzin dat zegquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zelfs naar het bos of strand gaan, bezorgt je al een gevoel van schuld.
zal wel mee vallen, zolang er concurrentie isquote:Op woensdag 13 januari 2021 08:42 schreef Dimachaerus het volgende:
Wat denken jullie dat de prijzen in de horeca gaan doen zodra ze weer open mogen? Denk door het dak.
Dit is solidariteit.quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |