SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Ik begon het tweede semester met mijn scriptie, dat was ook de enige verplichting destijds. Genoeg tijd voor dit soort ongein dus.quote:
Mah scheelt dat ik voorheen met festivals als pinkpop en lowlands en dat kaliber ook wel eens in een pak rond heb gelopen met 'free hugs' eropquote:Op zondag 3 januari 2021 16:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gelukkig worden ze niet gecensureerd in de media en ook gewoon toegestaan als manifestatie.
Het verbaast me wel dat mensen zo bezig zijn met het mogen knuffelen dat ze ook ineens graag wildveemden knuffelen. Dat zou ik ook in niet corona-tijden niet graag doen. Misschien is dat wel mijn gebrek, hoor
quote:Op zondag 3 januari 2021 16:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Als we toch in de data duiken. Misschien kunnen we nog even terugkijken naar de mensen die zich het beste aan de maatregelen gehouden hebben en binnen gebleven zijn om te FOK!ken.
Oh ja, eerst nog de beste wensen voor iedereen! Vanaf hier kan het alleen maar beter worden.
Over het gehele jaar (vanaf de intelligente lockdown op 23 maart):
[ afbeelding ] Top 100 van forum Corona COVID-19 forum van 23-03-2020 t/m 31-12-2020
nr / aantal posts / gebruiker
001 7952 DireStraits7
002 6012 WheeledWarrior
003 5787 Jor_Dii
004 5170 Predator40
005 5145 Elan
006 5066 Mammietje
007 4257 Vallon
008 4230 chratnox
009 4217 Tijger_m
010 4056 trein2000SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klik hier voor meer stats
Ik heb ook wel het gevoel dat ik (dik) bovenaan sta, omdat ik het hele jaar door consequent ben blijven posten.
Dit was de lijst van de eerste golf (23/03 – 31/05):
[ afbeelding ] Top 100 van forum Corona COVID-19 forum van 23-03-2020 t/m 31-05-2020
001 2475 DireStraits7
002 2063 _I
003 1743 Dven
004 1676 Zeroku
005 1654 Smack10
006 1606 Evenstar
007 1469 Vallon
008 1466 Jor_Dii
009 1429 Cesare-Borgia
010 1392 sjorsie1982SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit is de lijst sinds de tweede golf (vanaf de persconferentie op 28/09):
[ afbeelding ] Top 100 van forum Corona COVID-19 forum van 28-09-2020 t/m 31-12-2020
001 4084 Mammietje
002 3875 chratnox
003 3467 Tijger_m
004 3289 DireStraits7
005 3050 Predator40
006 3013 VoMy
007 2729 Jor_Dii
008 2587 Elan
009 2495 WheeledWarrior
010 2367 MomoTja, ik ben een soort dieseltje he?! Moest ff op gang komen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ierland in strenge lockdown voor minstens een maand:
https://www.bbc.com/news/(...)tter_impression=true"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oefquote:Op zondag 3 januari 2021 17:02 schreef capricia het volgende:
https://www.bbc.com/news/(...)tter_impression=trueLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Kan iemand die cijfers van pletdecurve toelichten? In hoeverre bewegen ze weer de verkeerde kant op dan?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zag hier gisteren al een lijstje van hoe hun percentage positieve testen binnen 2 weken ontwikkeld was. Niet verbazingwekkend dat ze dit doen dus.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:02 schreef capricia het volgende:
https://www.bbc.com/news/(...)tter_impression=true![]()
![]()
Het was niet mijn bewering, maar het aantal positief getesten die voor gisteren geregistreerd staan, zijn flink hoger dan voorgaande dagen.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand die cijfers van pletdecurve toelichten? In hoeverre bewegen ze weer de verkeerde kant op dan?![]()
Een R van 1,8.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:05 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zag hier gisteren al een lijstje van hoe hun percentage positieve testen binnen 2 weken ontwikkeld was. Niet verbazingwekkend dat ze dit doen dus."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zijn er niet gewoon minder mensen naar de teststraat geweest met de jaarwisseling?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het was niet mijn bewering, maar het aantal positief getesten die voor gisteren geregistreerd staan, zijn flink hoger dan voorgaande dagen.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Wow ik sta nog nét in de top 100quote:Op zondag 3 januari 2021 17:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Tja, ik ben een soort dieseltje he?! Moest ff op gang komen!![]()
En ik maar denken dat ik hier niet zó actief was![]()
![]()
Daar zie je op welke dag de testen daadwerkelijk zijn afgenomen en positief teruggekomen. De cijfers die we hier om 15:15 hebben slechts een klein deel betrekking op testen die de afgelopen 24 uur zijn genomen.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:04 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan iemand die cijfers van pletdecurve toelichten? In hoeverre bewegen ze weer de verkeerde kant op dan?![]()
Dat denk ik ook. Zal een vertekend beeld geven van de afgelopen week, vermoed ik.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zijn er niet gewoon minder mensen naar de teststraat geweest met de jaarwisseling?
Komen vanaf nu de echte cijfers weer wat op tafel.![]()
Kan, daarom is het ook erg spannend wat er deze week gaat gebeuren.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zijn er niet gewoon minder mensen naar de teststraat geweest met de jaarwisseling?It's better to regret something you did than something you didn't do![]()
Als je naar events gaat om te knuffelen ben je wel een eckte kut FOK!ker. Iemand moet het zeggen.
Tijdens events ga je nl gewoon verder met FOK!ken of je gaat natuurlijk niet want grote bek, klein alles.
Maar goed, er was dus een event waarbij men Haga en Engel wil knuffelen?
*shookethGo hard or go home![]()
Ook een dieseltje toch?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow ik sta nog nét in de top 100![]()
En ik maar denken dat ik hier niet zó actief was![]()
We geven je nog ff...![]()
![]()
poe hee een R van 1.8In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace![]()
Ik ben al door 3 mensen gebeld, dat ze morgen moeten laten testen. Zijn al ruim anderhalve week vrij. Zouden ze ook eerder al hebben kunnen laten doen zou ik zeggen. Kan toeval zijn natuurlijk.![]()
En heb je met alle 3 kerst gevierd?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:18 schreef Hamzoef het volgende:
Ik ben al door 3 mensen gebeld, dat ze morgen moeten laten testen. Zijn al ruim anderhalve week vrij. Zouden ze ook eerder al hebben kunnen laten doen zou ik zeggen. Kan toeval zijn natuurlijk.![]()
![]()
Kan ook toeval zijn natuurlijk!![]()
![]()
Nee, collega's.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En heb je met alle 3 kerst gevierd?![]()
![]()
Kan ook toeval zijn natuurlijk!![]()
![]()
Nog 5 dagen en ik ben terug in Nederland, hopelijk zonder de Britse variant van covid, ik heb niet het idee dat er de afgelopen 2 maanden veel veranderd of verbetert is in Nederland maar hier in het VK is het iig flink slechter geworden de afgelopen maanden.![]()
Owww.... dan is het best fijn dat ze al 1,5 week vrij zijn!quote:![]()
Wordt druk voor je op het werk dan dus.![]()
Als die R in Nederland ook 1.8 word hebben we binnen een aantal weken een enorm probleem.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ja, ik had liever gehad dat ze zich eerder had laden testen. Maar zogenaamd pas net klachten. En één iemand heeft geen klachten, maar heeft woensdag intiem contact gehad met iemand die achteraf positief bleek. Die kan zich na 5 dagen afzondering laten testen en indien negatief mag hij weer komen.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Owww.... dan is het best fijn dat ze al 1,5 week vrij zijn!![]()
Wordt druk voor je op het werk dan dus.![]()
Britse variant hoeft niet mee als souvenir!quote:Op zondag 3 januari 2021 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
Nog 5 dagen en ik ben terug in Nederland, hopelijk zonder de Britse variant van covid, ik heb niet het idee dat er de afgelopen 2 maanden veel veranderd of verbetert is in Nederland maar hier in het VK is het iig flink slechter geworden de afgelopen maanden.![]()
Weet je zeker dat je al terugkomt? De vaccins gaan daar sneller dan hier!![]()
Hoewel wij al weken aftellen natuurlijk op de grote dag...![]()
![]()
![]()
In een paar weken tijd hè.quote:
Denk dat die Engelse variant daar mede een oorzaak van is."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Kom maar snel terug.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:24 schreef Tijger_m het volgende:
Nog 5 dagen en ik ben terug in Nederland, hopelijk zonder de Britse variant van covid, ik heb niet het idee dat er de afgelopen 2 maanden veel veranderd of verbetert is in Nederland maar hier in het VK is het iig flink slechter geworden de afgelopen maanden."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is elke dag zo , niets bijzonders.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Het was niet mijn bewering, maar het aantal positief getesten die voor gisteren geregistreerd staan, zijn flink hoger dan voorgaande dagen.
Dag n-1 ( het 1 na laatste rijtje) heeft altijd veruit de hoogste cijfers.
14-15 december staan overigens nog steeds met stip bovenaan, en zullen dat ws ook blijven.![]()
een engelse variant van het choina virusquote:Op zondag 3 januari 2021 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
In een paar weken tijd hè.
Denk dat die Engelse variant daar mede een oorzaak van is.
wow
en als die dan aankomt op schiphol, is het dan het schiphol virus?
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 17:31:09 ]![]()
Ik kom in het VK niet in aanmerking voor het vaccin zijnde geen ingezetene of staatsburger en zoals het in het VK gedaan wordt wil ik dat ook geenszins.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Britse variant hoeft niet mee als souvenir!![]()
Weet je zeker dat je al terugkomt? De vaccins gaan daar sneller dan hier!![]()
Hoewel wij al weken aftellen natuurlijk op de grote dag...![]()
Als ik dan toch moet wachten doe ik dat liever in Nederland waar men hopelijk wel vaccins op de correcte wijze toedient.![]()
Alleen die paar huisartsen die dat willen, hoop ik.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:33 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2362932
Huisartsen ook eerder gevaccineerd. Zwalker de zwalk...
Anders hebben we een groot probleem.Haha, U schakelt nog. Test een DAF !![]()
Kunnen we al geld inzetten op wat de volgende groep wordt?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:33 schreef trein2000 het volgende:
Huisartsen ook eerder gevaccineerd. Zwalker de zwalk...Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Nee hoor, alle huisartsen worden door het leger onder dwang gevaccineerd, natuurlijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Alleen die paar huisartsen die dat willen, hoop ik.
Anders hebben we een groot probleem.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 17:36:28 ]![]()
Dat weet ik. Ik bedoelde meer dat het getal hoger was dan er voorgaande dagen bij 'gisteren' werd genoteerd.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:29 schreef kibo het volgende:
[..]
Dat is elke dag zo , niets bijzonders.
Dag n-1 ( het 1 na laatste rijtje) heeft altijd veruit de hoogste cijfers.
14-15 december staan overigens nog steeds met stip bovenaan, en zullen dat ws ook blijven.
Maar zoals al gezegd, het was ook niet mijn bewering dat het flink de verkeerde kant opging. Ik denk dat we nu meer betrouwbare cijfers (meer testen) weer krijgen na al die feestdagen.![]()
14 december lijkt inderdaad voorlopig de piek te blijven.
Hoop ik.![]()
![]()
Wat ik precies denk ga ik niet zeggen; dat kost me een ban namelijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee hoor, alle huisartsen worden door het leger onder dwang gevaccineerd, natuurlijk.Haha, U schakelt nog. Test een DAF !![]()
Wie word er nu echt als eerste gevaccineerd? Ik vind het een beetje verwarrend worden. Eerst de essentiele zorg medewerkers/huisartsen, of toch verpleeghuiszorg, etc?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:33 schreef trein2000 het volgende:
Huisartsen ook eerder gevaccineerd. Zwalker de zwalk...![]()
Buschauffeursquote:Op zondag 3 januari 2021 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kunnen we al geld inzetten op wat de volgende groep wordt?![]()
![]()
![]()
'Jouw' cluppie?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
![]()
Sorry....![]()
![]()
![]()
Zou Hugo het zelf wel weten?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wie word er nu echt als eerste gevaccineerd? Ik vind het een beetje verwarrend worden. Eerst de essentiele zorg medewerkers/huisartsen, of toch verpleeghuiszorg, etc?![]()
Dat kost het niet, dat levert het op.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Wat ik precies denk ga ik niet zeggen; dat kost me een ban namelijk.![]()
![]()
Jij bent als eerste! En jij bent als eerste! En jij bent als eerste! Iedereen is als eerste!quote:Op zondag 3 januari 2021 17:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wie word er nu echt als eerste gevaccineerd? Ik vind het een beetje verwarrend worden. Eerst de essentiele zorg medewerkers/huisartsen, of toch verpleeghuiszorg, etc?![]()
![]()
Het zou me in elk geval niet verbazen.quote:Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
De volgorde waarop groepen straks gevaccineerd worden is de volgorde waarin ze ophef hebben gemaakt in de media![]()
![]()
Wel erg benieuwd welke belangengroep zich morgen gaat melden.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:33 schreef trein2000 het volgende:
Huisartsen ook eerder gevaccineerd. Zwalker de zwalk...VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
* Tijger_m gaat ophef maken in de mediaquote:Op zondag 3 januari 2021 17:40 schreef Tijn het volgende:
De volgorde waarop groepen straks gevaccineerd worden is de volgorde waarin ze ophef hebben gemaakt in de media![]()
![]()
Black Lives Matterquote:Op zondag 3 januari 2021 17:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel erg benieuwd welke belangengroep zich morgen gaat melden.![]()
Laten wij er ook voor gaan, Tijn!quote:Op zondag 3 januari 2021 17:40 schreef Tijn het volgende:
De volgorde waarop groepen straks gevaccineerd worden is de volgorde waarin ze ophef hebben gemaakt in de media
#ophef!
![]()
Wilders zou groot voorstander zijn, denk ik. Die wilde de mensen van allochtone afkomst uit de IC's hebben, tenslottequote:![]()
![]()
aah ziekmeldingen incoming..quote:Op zondag 3 januari 2021 17:18 schreef Hamzoef het volgende:
NOS: "Gebruikers van Fok! Forum zijn 'in intensief overleg' met de minister van Volksgezondheid."quote:Op zondag 3 januari 2021 17:42 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Laten wij er ook voor gaan, Tijn!
#ophef!![]()
Haal dat clownsgezichtje maar weg want daar komt het wel op neer.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:40 schreef Tijn het volgende:
Men verwacht nu dat medio februari de UK variant ook hier de overhand ZOU KUNNEN nemen volgens de berekeningen adhv die van het OMT (momenteel 1-5% van alle gevallen is de UK variant).quote:Op zondag 3 januari 2021 17:29 schreef capricia het volgende:
[..]
In een paar weken tijd hè.
Denk dat die Engelse variant daar mede een oorzaak van is.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Wegens het belang van de voortgang van de onmisbare visie en adviezen vanaf het FOMT acht het ministerie van VWS het van de grootste prioriteit dat deze groep met voorrang ingeënt wordt.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
NOS: "Gebruikers van Fok! Forum zijn 'in intensief overleg' met de minister van Volksgezondheid."![]()
![]()
Sorry hoor maar als we nu allemaal eens een beetje logisch nadenken?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Haal dat clownsgezichtje maar weg want daar komt het wel op neer.
Waar liggen de grootste problemen nu? Bij de zorg, teveel personeel ziek of in quarantaine. Wie ga je dan eerst vaccineren? Juist. De zorg dus.
WIe heeft er het meeste contact met de meest kwetsbare groepen? Eerste lijnszorg. Dus wie ga je dan als eerste vaccineren?
Daarna ga je op volgorde van kwetsbaarheid vaccineren, dat is, dacht ik, al heel lang de standaard methode.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 17:48:19 ]![]()
quote:Op zondag 3 januari 2021 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
NOS: "Gebruikers van Fok! Forum zijn 'in intensief overleg' met de minister van Volksgezondheid."
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto![]()
quote:Op zondag 3 januari 2021 17:33 schreef trein2000 het volgende:
Huisartsen ook eerder gevaccineerd. Zwalker de zwalk...![]()
![]()
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
Waarom wil je zo graag dat het doorgaat? Baudet en Van Haga zullen weinig zetels halen in Maart.quote:Op zondag 3 januari 2021 16:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben vandaag naar een manifestatie geweest waar o.a. Van Haga (en TisjeboyJay, en Willem Engel, en de kleine activist, enenen, ja al dat volk was er en ja ik heb ze allemaal een knuffel gegeven en met ze op de foto geweest) was en ik heb even met hem staan te buurten. Ik had eerder hier al mijn zorgen geuit over of er uberhaupt wel verkiezingen gaan komen in maart. Die komen er, ze zijn er druk mee bezig. Op 1 voorwaarde, zolang VVD zo blijft in de peilingen.
Aardig BNW weer misschien, maar in 2 maanden tijd kan een hoop gebeuren.
Maar redelijke geruststelling om het van een insider te horen. Want ik had er echt een hard hoofd in.
Denk dat ze meer kans op in een zomerse periode als er toenemende frustratie is over nog bestaande maatregelen.- verwijderd door admin -![]()
dat weten ze nog niet eens....quote:Op zondag 3 januari 2021 17:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wie word er nu echt als eerste gevaccineerd? Ik vind het een beetje verwarrend worden. Eerst de essentiele zorg medewerkers/huisartsen, of toch verpleeghuiszorg, etc?
Wat serieus mooie nieuwe groepen zouden zijn: mensen in de essentiële beroepen en mensen die niet vanuit huis kunnen werken.![]()
Buiten dat hebben noch Van Haga, Baudet of Engel ook maar iets in te brengen of enige kennis die wij niet hebben over het al dan niet doorgaan van de verkiezingen.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:48 schreef groenen het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag dat het doorgaat? Baudet en Van Haga zullen weinig zetels halen in Maart.
Denk dat ze meer kans op in een zomerse periode als er toenemende frustratie is over nog bestaande maatregelen.![]()
kassièresquote:
vakkenvullerswoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Mantelzorg had zich in december al gemeld .....quote:Op zondag 3 januari 2021 17:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel erg benieuwd welke belangengroep zich morgen gaat melden.woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Goed leiderschap weer Hugo! Opkrassen.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:44 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Haal dat clownsgezichtje maar weg want daar komt het wel op neer.zie email 27 oktober![]()
als dat echt zo is zijn versoepelingen tot april uitgeslotenquote:Op zondag 3 januari 2021 17:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Men verwacht nu dat medio februari de UK variant ook hier de overhand ZOU KUNNEN nemen volgens de berekeningen adhv die van het OMT (momenteel 1-5% van alle gevallen is de UK variant).woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ik zeg ook niet dat ik het niet eens ben met de volgorde, maar dat deze blijkbaar via de media afgedwongen moet worden.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als we nu allemaal eens een beetje logisch nadenken?
Waar liggen de grootste problemen nu? Bij de zorg, teveel personeel ziek of in quarantaine. Wie ga je dan eerst vaccineren? Juist. De zorg dus.
WIe heeft er het meeste contact met de meest kwetsbare groepen? Eerste lijnszorg. Dus wie ga je dan als eerste vaccineren?
Daarna ga je op volgorde van kwetsbaarheid vaccineren, dat is, dacht ik, al heel lang de standaard methode.![]()
Hubert Bruls?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
Hebben obesitaspatienten ook een woordvoerder?"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Dat is inderdaad ridicuul, ja. Het speelt overigens niet alleen in Nederland.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het niet eens ben met de volgorde, maar dat deze blijkbaar via de media afgedwongen moet worden.![]()
"insiders"quote:Op zondag 3 januari 2021 17:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Buiten dat hebben noch Van Haga, Baudet of Engel ook maar iets in te brengen of enige kennis die wij niet hebben over het al dan niet doorgaan van de verkiezingen.![]()
Nee, precies!quote:Op zondag 3 januari 2021 17:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Buiten dat hebben noch Van Haga, Baudet of Engel ook maar iets in te brengen of enige kennis die wij niet hebben over het al dan niet doorgaan van de verkiezingen.
Wat dat betreft kan zelfs ik er nog meer zinnigs over zeggen!![]()
Ons bedrijf is hard aan het werk voor onderdelen om de verkiezingen coronaproof te maken!![]()
En jaaa.... we werken hard door...![]()
![]()
Het is een koekje van eigen deeg. Precies de tactiek die Hugo de Jonge zelf gebruikt als-ie iets erdoor wil drukken.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het niet eens ben met de volgorde, maar dat deze blijkbaar via de media afgedwongen moet worden.![]()
Heb wel medelijden met van Haga dat hij nu allerlei idioten moeten knuffelen, omdat hij politiek gezien een niche markt probeert te bereiken.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Buiten dat hebben noch Van Haga, Baudet of Engel ook maar iets in te brengen of enige kennis die wij niet hebben over het al dan niet doorgaan van de verkiezingen.
Jensen blijft in ieder geval nog gewoon weg bij dit soort bijeenkomsten.- verwijderd door admin -![]()
Toevallig net Hugo gesproken, hij is akkoord. Wel mits @Lenny_Leonard de vaccinaties komt zetten.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
NOS: "Gebruikers van Fok! Forum zijn 'in intensief overleg' met de minister van Volksgezondheid."
Vaccinaties vinden plaats op volgorde van meeste posts in het COR forum, van veel naar weinig posts. Mods hebben geen prio in vaccinaties![]()
![]()
quote:Op zondag 3 januari 2021 17:55 schreef groenen het volgende:
[..]
Heb wel medelijden met van Haga dat hij nu allerlei idioten moeten knuffelen, omdat hij politiek gezien een niche markt probeert te bereiken.![]()
Tja... keuzes he?![]()
![]()
quote:Op zondag 3 januari 2021 17:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toevallig net Hugo gesproken, hij is akkoord. Wel mits @:Lenny_Leonard de vaccinaties komt zetten.
Vaccinaties vinden plaats op volgorde van meeste posts in het COR forum, van veel naar weinig posts. Mods hebben geen prio in vaccinaties![]()
![]()
![]()
![]()
Als je een beetje logisch nadenkt, kom je erachter dat het vaccineren van de zorg maar een paar miezerige procentjes op de capaciteit scheelt.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als we nu allemaal eens een beetje logisch nadenken?
Waar liggen de grootste problemen nu? Bij de zorg, teveel personeel ziek of in quarantaine. Wie ga je dan eerst vaccineren? Juist. De zorg dus.Antifa![]()
Ik kan volgende week op naar de kroeg!quote:Op zondag 3 januari 2021 17:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Toevallig net Hugo gesproken, hij is akkoord. Wel mits @:Lenny_Leonard de vaccinaties komt zetten.
Omdat ik het belangrijk vind voor de democratie.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:48 schreef groenen het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag dat het doorgaat? Baudet en Van Haga zullen weinig zetels halen in Maart.
Denk dat ze meer kans op in een zomerse periode als er toenemende frustratie is over nog bestaande maatregelen.
Ik ben van mening dat onze democratie opzij wordt geschoven met sommige coronamaatregelen, ook al zijn deze tijdelijk.
Overigens heb ik nog geen flauw idee op wie ik ga stemmen. Alleen op wie zeker niet.![]()
dat is nu al gaande, gezien de historie met dit virus.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Men verwacht nu dat medio februari de UK variant ook hier de overhand ZOU KUNNEN nemen volgens de berekeningen adhv die van het OMT (momenteel 1-5% van alle gevallen is de UK variant).![]()
Is de eigenaar van de kroeg dan ook een grote poster hier?quote:Op zondag 3 januari 2021 17:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kan volgende week op naar de kroeg!
Twiddel![]()
Gelukkig sta ik op de 14e plaatsquote:Op zondag 3 januari 2021 17:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinaties vinden plaats op volgorde van meeste posts in het COR forum, van veel naar weinig posts. Mods hebben geen prio in vaccinaties
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
quote:Op zondag 3 januari 2021 17:02 schreef capricia het volgende:
https://www.bbc.com/news/(...)tter_impression=trueWeer een land dat altijd maar uitgaat van het optimistische scenario dus.quote:Mr Martin said the new coronavirus variant , which was confirmed as present in the country on 24 December, was "spreading at a rate that has surpassed the most pessimistic models available to us".
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
De hoerenquote:Op zondag 3 januari 2021 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
NS personeel of ambtenaren.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kunnen we al geld inzetten op wat de volgende groep wordt?🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
quote:Op zondag 3 januari 2021 17:48 schreef Caland het volgende:
Hebben obesitaspatienten ook een woordvoerder?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Supermarktmedewerkers!!!quote:Op zondag 3 januari 2021 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kunnen we al geld inzetten op wat de volgende groep wordt?Recht zo die gaat, braaf zo die heen.![]()
Docentenquote:Op zondag 3 januari 2021 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 3 januari 2021 18:04 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Wil je dat ik het van tevoren zeg als het pijn doet?![]()
Echt niet!
![]()
Mooi, dan ben ik volgend jaar mei aan de beurt (en dan hebben we al groepsimmuniteit).quote:Op zondag 3 januari 2021 17:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Vaccinaties vinden plaats op volgorde van meeste posts in het COR forum, van veel naar weinig posts. Mods hebben geen prio in vaccinaties´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
* Tijger_m gaat de ophef maken in de pers, mods moeten uiteraard voorrang krijgenquote:Op zondag 3 januari 2021 17:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Gommers heeft zelf al een soort van toegegeven dit opzettelijk te hebben gedaan. Als men achter de schermen niet wil luisteren en het te traag oppakt, dan maar voor de schermen.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het niet eens ben met de volgorde, maar dat deze blijkbaar via de media afgedwongen moet worden.
Netjes is het misschien niet, maar soms is het nodig en ik kan het ze niet kwalijk nemen.![]()
* LTVDK sluit zich aan ondanks geen mod maar wel vinkje.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m gaat de ophef maken in de pers, mods moeten uiteraard voorrang krijgenOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
De verpleegbewoners zouden die toch krijgen?quote:Op zondag 3 januari 2021 18:12 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oorrang-gevaccineerd
Huisartsen krijgen het Moderna vaccin.Antifa![]()
Dat zou ik maar ff niet doen als ik jou was.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m gaat de ophef maken in de pers, mods moeten uiteraard voorrang krijgen
Zo snel als het beleid hier wisselt, zou je best eens te laat terug kunnen zijn en is je beurt al geweest!![]()
![]()
Goed punt maar ik heb het sinds vorig jaar Maart al goed volgehouden dus een paar maanden meer overleef ik ook nog welquote:Op zondag 3 januari 2021 18:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat zou ik maar ff niet doen als ik jou was.
Zo snel als het beleid hier wisselt, zou je best eens te laat terug kunnen zijn en is je beurt al geweest!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 18:15:09 ]![]()
Daarom vaccineert het VK ook zo 'onwetenschappelijk'. Het is een race tussen besmettingen/ziekenhuisopnamen en vaccinaties.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Weer een land dat altijd maar uitgaat van het optimistische scenario dus.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Andere takken van de zorg lijkt mij.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kunnen we al geld inzetten op wat de volgende groep wordt?
Tandartsen, fysio enzo.Twiddel![]()
Allereerst een gelukkig nieuwjaar, nu eerste post van mij in 2021. En wat we heel erg hopen dat we allemaal in 2021 gevaccineerd zijn, dan kunnen we weer volop genieten van het leven in Nederland met feesten, vakanties en uitjes. Dat verlangen we echt heel erg naar.
Maar we moeten nog wel goed uit kijken voor de Britse variant van het coronavirus, die kan echt wel alles in roet gooien dit jaar. Laten we het maar hopen dat alles mee zal vallen.Humor, serieus en vrolijk!![]()
Ja.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
De verpleegbewoners zouden die toch krijgen?
Nou ja, voor zover ik weet/wist wel.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Beetje kinderachtig om hem aan te vallen op zijn gewicht. Maar zijn brug is er iig wel klaar voor.quote:
https://nos.nl/l/2361257Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Jij ook een fijn nieuwjaar met vaccinatie gewenst, Ven.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:18 schreef Ven1972 het volgende:
Allereerst een gelukkig nieuwjaar, nu eerste post van mij in 2021. En wat we heel erg hopen dat we allemaal in 2021 gevaccineerd zijn, dan kunnen we weer volop genieten van het leven in Nederland met feesten, vakanties en uitjes. Dat verlangen we echt heel erg naar.
Maar we moeten nog wel goed uit kijken voor de Britse variant van het coronavirus, die kan echt wel alles in roet gooien dit jaar. Laten we het maar hopen dat alles mee zal vallen.![]()
![]()
Ik vier nieuwjaar altijd met champagnequote:Op zondag 3 januari 2021 18:21 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Jij ook een fijn nieuwjaar met vaccinatie gewenst, Ven.![]()
![]()
Ah joh... zo is het effect sneller!quote:Op zondag 3 januari 2021 18:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vier nieuwjaar altijd met champagne![]()
![]()
Nee, dank je wel; ik hoef niet zo nodig proefkonijntje te spelen.quote:Op zondag 3 januari 2021 17:49 schreef Qarrad het volgende:
Wat serieus mooie nieuwe groepen zouden zijn: mensen in de essentiële beroepen en mensen die niet vanuit huis kunnen werken.Haha, U schakelt nog. Test een DAF !![]()
Tja...we gaan het zienquote:Op zondag 3 januari 2021 18:28 schreef capricia het volgende:
@:tijger_m
Kun je straks nog wel weg?![]()
[ twitter ]
Ik denk dat het land uit niet echt een probleem zal zijn, ook strengere regels staan essentieele reizen toe en de ferries worden nooit stilgelegd door het VK omdat ze afhankelijk zijn daarvan voor import van essentieele goederen.
We hebben al een volle tank dus we hoeven niet meer te stoppen als we dat niet willen.
We kunnen overigens zonder problemen langer blijven hier maar we willen allebei wel naar huis zolangzamerhand
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 18:32:57 ]![]()
Wat zouden ze dan zien daar? Loopt het helemaal uit de hand?quote:Op zondag 3 januari 2021 18:28 schreef capricia het volgende:
@:tijger_m
Kun je straks nog wel weg?![]()
[ twitter ]![]()
Waren jullie op vakantie, of in allebei de landen een woning? Of op bezoek daar?quote:Op zondag 3 januari 2021 18:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...we gaan het zien
Ik denk dat het land uit niet echt een probleem zal zijn, ook strengere regels staan essentieele reizen toe en de ferries worden nooit stilgelegd door het VK omdat ze afhankelijk zijn daarvan voor import van essentieele goederen.
We hebben al een volle tank dus we hoeven niet meer te stoppen als we dat niet willen.
We kunnen overigens zonder problemen langer blijven hier maar we willen allebei wel naar huis zolangzamerhand![]()
![]()
Vooral politiekquote:Op zondag 3 januari 2021 18:40 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Wat zouden ze dan zien daar? Loopt het helemaal uit de hand?![]()
Hoeft ook niet, dat hebben de mensen in de trials voor je gedaan.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:29 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, dank je wel; ik hoef niet zo nodig proefkonijntje te spelen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Veel succes en een goede terugreis zonder gedoe toegewenst! Ik hoop dat je over een paar dagen vanuit Nederland kan posten.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...we gaan het zien
We kunnen overigens zonder problemen langer blijven hier maar we willen allebei wel naar huis zolangzamerhandArticle 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'![]()
Ik niet, laat de Britse variant maar lekker op dat eiland blijven.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Veel succes en een goede terugreis zonder gedoe toegewenst! Ik hoop dat je over een paar dagen vanuit Nederland kan posten.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Maar hij is hier al.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik niet, laat de Britse variant maar lekker op dat eiland blijven.![]()
Hugo OUTquote:Op zondag 3 januari 2021 17:33 schreef trein2000 het volgende:
Huisartsen ook eerder gevaccineerd. Zwalker de zwalk...Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek![]()
@Twinkle20Ze hebben nu zelfs de juiste informatie vermeldquote:Gemeente Haarlem: demonstratie rustig verlopen, niet iedereen hield afstand
De demonstratie in park De Hout in Haarlem is volgens de gemeente gemoedelijk verlopen. "Het publiek hield zich grotendeels aan de coronamaatregelen, maar helaas gebeurde het dat niet iedereen voldoende afstand hield", zegt een woordvoerder. Voor zover bekend is er niemand gearresteerd of bekeurd.
Op sociale media klonk er kritiek op de demonstratie tegen de coronamaatregelen, met 1750 deelnemers. Het protest was georganiseerd door Vrouwen voor Vrijheid, maar volgens de groep waren ook mannen welkom. Volgens de gemeente waren er vooral gezinnen met kinderen aanwezig.
Op foto's is te zien dat er geknuffeld werd en dat een deel van de betogers geen afstand hield. "In overleg met de organisatie is herhaaldelijk opgeroepen om afstand te houden", zegt de gemeentewoordvoerder.
Bron: NOS.nl liveblogAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Fijn!quote:Op zondag 3 januari 2021 19:01 schreef Celestien het volgende:
Uitslag binnen. M'n man heeft gelukkig geen covid-19.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ah ja logisch, exact zelfde voor mij, ik bezoek door werk 20 mensen per week ongeveer 😃quote:Op zondag 3 januari 2021 16:39 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Interessant om te lezen, vooral je eerste stukje. Als je mijn post leest zie je dat ik ook graag weer op het terras wil, op vakantie etc.
Een festivalganger ben ik niet, maar ik kan me voorstellen als je daarvan houdt, dat dit extreem lastige tijden zijn.
Ik ben niet extreem introvert, maar het feit dat ik wel gewoon op locatie werk met dagelijks veel mensen om me heen (onderwijs), maakt het voor mij wel draaglijker. Het is ook eerder een soort van berusting: de situatie is nu zo en ik kan hoog of laag springen, en het extreem kut vinden, ik verander er niets aan. Dus ik kies ervoor om deze situatie tijdelijk te accepteren, voor mijn eigen mentale gezondheid
Maar "tijdelijk accepteren omdat ik er toch niets aan doe" is natuurlijk wel iets totaal anders dan "ingeburgerd".
Op naar dat het niet meer nodig is!#WeesGeenWhales![]()
Ik blijf het bijzonder vinden.
Hugo had de boel niet voor elkaar, zoveel is duidelijk. Vervolgens is er een besluit om op 8 januari te beginnen. Maar, gezondheidsraad geeft vervolgens advies om toch eerst ouderen en risicogroepen te vaccineren, wat ik heel erg logisch vind.
Vervolgens beginnen er van alle kanten lobby's met als resultaat dat we nu alle acute zorg gaan vaccineren. En niet eerder. En dat viert men dan vervolgens als een soort van overwinning.![]()
die Britse variant heeft zich al lang en breed verspreid.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik niet, laat de Britse variant maar lekker op dat eiland blijven.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Als ze maar snel beginnen. Met die Engelse variant wordt het een race tegen de infecties.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:07 schreef Scrummie het volgende:
Hugo had de boel niet voor elkaar, zoveel is duidelijk. Vervolgens is er een besluit om op 8 januari te beginnen. Maar, gezondheidsraad geeft vervolgens advies om toch eerst ouderen en risicogroepen te vaccineren, wat ik heel erg logisch vind.
Vervolgens beginnen er van alle kanten lobby's met als resultaat dat we nu alle acute zorg gaan vaccineren. En niet eerder. En dat viert men dan vervolgens als een soort van overwinning."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is vermakelijk om te volgen 😃quote:Op zondag 3 januari 2021 19:07 schreef Scrummie het volgende:
Vervolgens beginnen er van alle kanten lobby's met als resultaat dat we nu alle acute zorg gaan vaccineren. En niet eerder. En dat viert men dan vervolgens als een soort van overwinning.#WeesGeenWhales![]()
Wat was het toch fijn geweest als we er nu al een zooi op hadden zitten. Begin je 2021 toch met een wat ander gevoel.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze maar snel beginnen. Met die Engelse variant wordt het een race tegen de infecties.![]()
Ja.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat was het toch fijn geweest als we er nu al een zooi op hadden zitten. Begin je 2021 toch met een wat ander gevoel.
Juist door die variant (en voornamelijk hoe de UK echt in paniek reageert met die vaccinatiewijzigingen), begint dat gevoel van urgentie bij mij ook wel flink toe te nemen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zit me een beetje te ergeren; m'n schoonmoeder is 75 geworden vandaag en is samen met m'n schoonvader (nog iets ouder) niet in de meest optimale gezondheid.
Toch meent meer dan de helft van de familie het nodig om gedurende de hele dag op visite te gaan. en morgen staan er nog meer oudjes op de agenda voor de koffie. blijkbaar durft m'n schoonmoeder geen nee te zeggen ofzo.
M'n vrouw durft er niets van te zeggen. hoor het net pas omdat dit blijkbaar in een appgroepje is besproken waar ik niet bij kan. Koude kant jeweetwel
ben ik nu gek of...?Where law ends, tyrrany begins.![]()
Had niets uitgemaakt natuurlijk. Het virus maalt niet om je gevoel.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:10 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat was het toch fijn geweest als we er nu al een zooi op hadden zitten. Begin je 2021 toch met een wat ander gevoel.Antifa![]()
Dit meen je niet.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:14 schreef VoMy het volgende:
[..]
Had niets uitgemaakt natuurlijk. Het virus maalt niet om je gevoel.![]()
Bel ze even.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:13 schreef Gunner het volgende:
Zit me een beetje te ergeren; m'n schoonmoeder is 75 geworden vandaag en is samen met m'n schoonvader (nog iets ouder) niet in de meest optimale gezondheid.
Toch meent meer dan de helft van de familie het nodig om gedurende de hele dag op visite te gaan. en morgen staan er nog meer oudjes op de agenda voor de koffie.
M'n vrouw durft er niets van te zeggen. hoor het net pas omdat dit blijkbaar in een appgroepje is besproken waar ik niet bij kan. Koude kant jeweetwel
ben ik nu gek of...?
Miss is het makkelijker voor jou om de 'kwade pier' te spelen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Is het wat de schoonouders zelf willen?quote:Op zondag 3 januari 2021 19:13 schreef Gunner het volgende:
Toch meent meer dan de helft van de familie het nodig om gedurende de hele dag op visite te gaan. en morgen staan er nog meer oudjes op de agenda voor de koffie.
ben ik nu gek of...?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Denk het helaas van wel. het zijn geen ontkenners ofzo maar blijkbaar denken ze er goed aan te doen?quote:Op zondag 3 januari 2021 19:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is het wat de schoonouders zelf willen?Ik snap niet dat een familie waar ook zorgmedewerkers in zitten dit blijkbaar een goed idee vinden.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Bel ze even.
Miss is het makkelijker voor jou om de 'kwade pier' te spelen.
ik twijfel of ik me er mee wil bemoeien maar de vraag in dat appgroepje "wie gaan er naar ma toe" vind ik al te zot voor woordenWhere law ends, tyrrany begins.![]()
Wat zou het pas echt fijn zijn als het allemaal zo serieus wordt genomen dat zaken als 'gevoel' ondergeschikt zijn aan functionaliteit en effectiviteit.quote:Antifa![]()
Eens, de idioot die dat doet snapt er maar weinig van.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat zou het pas echt fijn zijn als het allemaal zo serieus wordt genomen dat zaken als 'gevoel' ondergeschikt zijn aan functionaliteit en effectiviteit.![]()
Dan zou ik het onder je eigen naam in dat app-groepje gooien. Of ze helemaal van de pot gerukt zijn...quote:Op zondag 3 januari 2021 19:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Denk het helaas van wel. het zijn geen ontkenners ofzo maar blijkbaar denken ze er goed aan te doen?
[..]
Ik snap niet dat een familie waar ook zorgmedewerkers in zitten dit blijkbaar een goed idee vinden.
ik twijfel of ik me er mee wil bemoeien maar de vraag in dat appgroepje "wie gaan er naar ma toe" vind ik al te zot voor woorden"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daar denk ik dus aan idd, in iets minder sterke woorden, (er is een groep waar ik wel in zit samen met alle aanhang)quote:Op zondag 3 januari 2021 19:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zou ik het onder je eigen naam in dat app-groepje gooien. Of ze helemaal van de pot gerukt zijn...Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik zou vooral erg blij zijn dat ik niet in dat appgroepje zit en het lekker zo houdenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik begrijp je wel, hoor, maar als dit is wat zij willen, kun je het toch moeilijk tegenhouden? Als zij het fijn vinden om dit zo te doen, is dat ook hun goed recht, toch?quote:Op zondag 3 januari 2021 19:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Denk het helaas van wel. het zijn geen ontkenners ofzo maar blijkbaar denken ze er goed aan te doen?
[..]
Ik snap niet dat een familie waar ook zorgmedewerkers in zitten dit blijkbaar een goed idee vinden.
ik twijfel of ik me er mee wil bemoeien maar de vraag in dat appgroepje "wie gaan er naar ma toe" vind ik al te zot voor woordenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Mag van mij best bot. Dat het in elk geval duidelijk overkomt.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:22 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar denk ik dus aan idd, in iets minder sterke woorden, (er is een groep waar ik wel in zit samen met alle aanhang)
(Want niet iedereen leest even subtiel)
Maar jij kent ze beter dan ik.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Precies. Die mensen hebben hun leven geleefd en maken zich er verder niet zo druk om. Helemaal prima toch?quote:Op zondag 3 januari 2021 19:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, hoor, maar als dit is wat zij willen, kun je het toch moeilijk tegenhouden? Als zij het fijn vinden om dit zo te doen, is dat ook hun goed recht, toch?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nou ja de overheid heeft natuurlijk een zooi basisregels opgesteld over het ontvangen van bezoek en dat is op een dag toch wel beperkt. leuk vind ik dat niet natuurlijk maar dit soort simpele zaken kan iedereen zich prima aan conformeren toch?quote:Op zondag 3 januari 2021 19:22 schreef miss_sly het volgende:
Als zij het fijn vinden om dit zo te doen, is dat ook hun goed recht, toch?
In mijn optiek zijn juist dit soort dingen de oorzaak dat we hier langer dan nodig in zitten en dat is mijn probleem.
Mocht er eentje overlijden kan ik mezelf recht in de spiegel aankijken.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Of ja kan het ook met een grapje doen zo van " wow, mijn schoonouders zijn al wel vroeg gevaccineerd"quote:Op zondag 3 januari 2021 19:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
[..]
ik twijfel of ik me er mee wil bemoeien maar de vraag in dat appgroepje "wie gaan er naar ma toe" vind ik al te zot voor woorden
(dat is niet, maar dan gaat iedereen misschien nadenken)Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Zo gaan dat soort dingen gewoon.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:13 schreef Gunner het volgende:
Toch meent meer dan de helft van de familie het nodig om gedurende de hele dag op visite te gaan. en morgen staan er nog meer oudjes op de agenda voor de koffie. blijkbaar durft m'n schoonmoeder geen nee te zeggen ofzo.
ben ik nu gek of...?
Ik was met oud en nieuw als enige op bezoek bij mn ouders. Op 1 januari kwam een tante en haar relatie langs. Dus ik heb ze ook nog even gewezen op het maximum van 2 bezoekers uit 1 huishouden. 'Doe niet zo gek, we houden afstand, we zien bijna geen anderen.'
Volgende kwartier: 'en de jongeren gaan alleen maar naar feestjes, staan met 6 man op het trapveldje, houden geen rekening met..'
Half uur later: 'op dinsdag passen we op kleinzoon a van zoon x, woensdag en donderdag op kleinzoon en kleindochter b en c van zoon y, vrijdag komt kleinzoon d van dochter z langs. Zaterdag zijn we nog bij de moeder van de partner in het verzorgingshuis geweest, daarnaast moet de zus van de partner verhuizen naar een instelling voor geestelijke gehandicapten, dus daar moeten we morgen heen, verder gaan we nog even langs zus e en hebben broer f ook al een paar weken niet meer gezien..'
Mijn reactie: :/
En daarna woorden met mn ouders omdat ik weg ben gegaan, want dat vonden ze maar raar.![]()
Dat kan je niet weten, misschien zijn ze wel niet assertief genoeg om te zeggen " blijf alsjeblieft allemaal weg."quote:Op zondag 3 januari 2021 19:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies. Die mensen hebben hun leven geleefd en maken zich er verder niet zo druk om. Helemaal prima toch?Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
O, eens, dit soort gelegenheden werkt mogelijk wel op de verspreiding. Het advies is er niet voor niets.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nou ja de overheid heeft natuurlijk een zooi basisregels opgesteld over het ontvangen van bezoek en dat is op een dag toch wel beperkt.
In mijn optiek zijn juist dit soort dingen de oorzaak dat we hier langer dan nodig in zitten en dat is mijn probleem.
Mocht er eentje overlijden kan ik mezelf recht in de spiegel aankijken.
Van de andere kant: als mijn ouders op deze manier toch graag hun verjaardag zouden vieren, zou ik daar wel zoveel mogelijk in meegaan. In ieder geval in zoverre dat ik het voor mezelf nog acceptabel vind (ik zou niet met teveel mensen samen willen zijn). Het zijn geen jonkies meer en misschien is dat ook de overweging om het wel te vieren.
Het blijft wel erg lastig, natuurlijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat denk ik dus inderdaad.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kan je niet weten, misschien zijn ze wel niet assertief genoeg om te zeggen " blijf alsjeblieft allemaal weg."Where law ends, tyrrany begins.![]()
Misschien, maar dan ben je je eigen denkwijze aan het opdringen aan anderen. Volgens mij ben je op die leeftijd oud en wijs genoeg om je eigen keuzes daarin te maken.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kan je niet weten, misschien zijn ze wel niet assertief genoeg om te zeggen " blijf alsjeblieft allemaal weg."VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
MIsschien kan je vrouw dat dan eerst aan haar ouders vragen? Of dit echt is wat ze willen, of dat ze zich er niet fijn bij voelen? In het tweede geval kan ze aanbieden om even haar stem te laten horen en te zeggen dat dit niet de bedoeling is.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Sommigen wel, anderen niet. Het is voor veel mensen heel lastig iets wat goed bedoeld is, af te wijzen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Misschien, maar dan ben je je eigen denkwijze aan het opdringen aan anderen. Volgens mij ben je op die leeftijd oud en wijs genoeg om je eigen keuzes daarin te maken.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Iedereen bedankt voor de input, wou even bevestiging dat ik niet gek ben met m'n gedachte.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik dacht dat iedereen hier zo van de regels en de lockdown was, maar nu is het opeens hun eigen keuze?
Dit is toch gewoon tegen de regels van de huidige lockdown in? Of zijn de feestjes van 10 tot 15 man van jongeren ook gewoon hun eigen keuze?![]()
Het is vooral lastig te begrijpen dat heel veel mensen gewoon het risico voor lief nemen. Juist de ouderen heb ik het idee.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sommigen wel, anderen niet. Het is voor veel mensen heel lastig iets wat goed bedoeld is, af te wijzen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ja, ik vind het echt irritant dat de visite maar bepaalt hoeveel risico oudere mensen moeten nemen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is vooral lastig te begrijpen dat heel veel mensen gewoon het risico voor lief nemen. Juist de ouderen heb ik het idee.
Zet ze niet zo voor het blok en bespreek het gewoon eerlijk.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Als ik voor mijn moeder spreek: die durft gewoon geen nee te zeggen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is vooral lastig te begrijpen dat heel veel mensen gewoon het risico voor lief nemen. Juist de ouderen heb ik het idee.
Terwijl ze er echt niet om staat te springen om meer dan 1 a 2 mensen te zien met bijv kerst."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dit.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt irritant dat de visite maar bepaalt hoeveel risico oudere mensen moeten nemen.
Zet ze niet zo voor het blok en bespreek het gewoon eerlijk.
Bescherm elkaar gewoon.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is tegen de adviezen in, niet de "regels" en adviezen gelden voor iedereen behalve voor jezelf.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:32 schreef Schuifpui het volgende:
Ik dacht dat iedereen hier zo van de regels en de lockdown was, maar nu is het opeens hun eigen keuze?
Dit is toch gewoon tegen de regels van de huidige lockdown in? Of zijn de feestjes van 10 tot 15 man van jongeren ook gewoon hun eigen keuze?![]()
Tsja, Gunner doet hier net alsof zijn schoonouders niet voor zichzelf kunnen nadenken. Betwijfel het.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt irritant dat de visite maar bepaalt hoeveel risico oudere mensen moeten nemen.
Zet ze niet zo voor het blok en bespreek het gewoon eerlijk.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Vergeet niet dat dit niet de standaard policy is, maar wat er gedaan moet worden mocht een arts en een persoon niet weten wat hij eerst heeft gekregen, of het vaccin op dat moment niet aanwezig is. Iemand kan een afspraak missen, en daardoor de tweede inenting, wat dan te doen als er twee weken later een ander vaccin beschikbaar is. Je kunt maar beter op dergelijke scenarios voorbereid zijn, toch?quote:Op zondag 3 januari 2021 08:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja? Onvoorstelbaar toch? De trials zijn allemaal al versneld gedaan en daar zijn onder de bevolking een hoop vragen over.
En dan ga je compleet ongeteste combinaties gebruiken icm compleet ongeteste intervallen.![]()
Kunnen ze prima, maar blijkbaar is nee zeggen lastig.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, Gunner doet hier net alsof zijn schoonouders niet voor zichzelf kunnen nadenken. Betwijfel het.Where law ends, tyrrany begins.![]()
Hij en zijn vrouw kunnen dat in ieder geval beter beoordelen dan wij hier op het forumquote:Op zondag 3 januari 2021 19:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, Gunner doet hier net alsof zijn schoonouders niet voor zichzelf kunnen nadenken. Betwijfel het.
Hij vraagt alleen input hoe het te melden, eigenlijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja, en omdat we hier geen 1 van allen helderziend zijn, moet je zulke dingen dus bespreken.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, Gunner doet hier net alsof zijn schoonouders niet voor zichzelf kunnen nadenken. Betwijfel het.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Die schoonouders nog het beste gok ik.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij en zijn vrouw kunnen dat in ieder geval beter beoordelen dan wij hier op het forumVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
https://www.trouw.nl/binn(...)-nederland~b5bbbadb/quote:Op zondag 3 januari 2021 19:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dit niet de standaard policy is, maar wat er gedaan moet worden mocht een arts en een persoon niet weten wat hij eerst heeft gekregen, of het vaccin op dat moment niet aanwezig is. Iemand kan een afspraak missen, en daardoor de tweede inenting, wat dan te doen als er twee weken later een ander vaccin beschikbaar is. Je kunt maar beter op dergelijke scenarios voorbereid zijn, toch?Dit klopt dus niet volgens jou?quote:Bijna alle vaccins tegen corona die op de markt zijn of nog moeten verschijnen, bestaan uit twee doses. Die tweede dosis is een soort ‘booster’ om het immuunsysteem een extra prikkel te geven zodat de afweer tegen indringers sterker wordt. In het Verenigd Koninkrijk was het aanvankelijk net als in Nederland de bedoeling om na drie weken de tweede dosis toe te dienen. Daar is nu drie maanden van gemaakt.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Ja of ze hebben gewoon niet dezelfde mening als jij.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kunnen ze prima, maar blijkbaar is nee zeggen lastig.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Er zijn vele scenario's denkbaar. Laten we ze niet allemaal opnoemenquote:Op zondag 3 januari 2021 19:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja of ze hebben gewoon niet dezelfde mening als jij.
![]()
Ik kan dat artikel niet lezen, maar staat er ook in waarom ze daar drie maanden van hebben gemaakt en of dat in overleg is gedaan?quote:Op zondag 3 januari 2021 19:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)-nederland~b5bbbadb/
[..]
Dit klopt dus niet volgens jou?
Want hier staat dat je 7 dagen na de tweede prik pas volledig beschermd bent.
https://www.cbg-meb.nl/do(...)ccin-biontech-pfizerHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Zo Haarlem stond vol met anti Corona aktivisten.
Zonder mondkap. Lekker zingen. Te dicht op elkaar allemaal. Maar ja dat mag als je het een demonstratie noemt he.![]()
Met het Oxford vaccin was het in de studie in eerste instantie de bedoeling dat het 1 inenting was. Maar ze hadden ook een kleine groep, 10 mensen, ook een booster gegeven na 3 weken in april en mei. Daar hebben ze er toen in mei nog enkele tientallen aan toegevoegd. Toen ze in juni de antistoffen analyseerden in beide groepen (booster en zonder booster) bleek dat 100% in de booster groep antistoffen had en 94% in de niet booster groep. Toen hebben ze begin augustus iedereen die in april-juni gevaccineerd was en geen booster had gekregen opgeroepen om een booster te halen. Dat was dus na meer dan 8 weken. In de groep die een booster na meer dan 8 weken kreeg zijn relatief minder besmettingen vastgesteld dan in de groep die na 3-4 weken een booster kreeg, dus het lijkt erop dat het zelfs iets beter werkt. Dat zal zeker meegewogen hebben met de strategie om de booster timing flexibeler te maken. Maar dit was bij het Oxford vaccin, niet bij het Pfizer vaccin.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)-nederland~b5bbbadb/
[..]
Dit klopt dus niet volgens jou?
Het gehannes met strategien helpt inderdaad zeker niet! En de communicatie is al vaak niet duidelijk.![]()
Omdat ze zo sneller mensen kunnen inenten zo te lezenquote:Op zondag 3 januari 2021 19:43 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik kan dat artikel niet lezen, maar staat er ook in waarom ze daar drie maanden van hebben gemaakt en of dat in overleg is gedaan?
(Soms werkt het trouwens om zo een artikel te openen in een incognito scherm).Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dank je.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat ze zo sneller mensen kunnen inenten zo te lezen
(Soms werkt het trouwens om zo een artikel te openen in een incognito scherm).
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Nou nee nog niet, maar ze willen even afleiding zoeeken... is echt ook goed. Maar corona heerst nog wel wat hier en daar, echter zal het wel komende tijd met vaccin wel wat minder worden.... we zien langzamerhand licht in een donkere lange tunnel.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:57 schreef byah het volgende:
Topics hier gaan niet meer zo hard, de is piek voorbij?Humor, serieus en vrolijk!![]()
Deze figuur, uit het rapport wat Pfizer had gesubmit voor goedkeuring van het vaccin bij de FDA, is aanleiding geweest om ook het Pfizer vaccin eerst maar 1 keer te geven. Zelfs na 1 inenting waren er veel minder positieve gevallen in de gevaccineerde groep. Volgens mij is de bescherming bij zowel het Pfizer als het Moderna vaccin na 1 inenting 60-70%. Nu denkt men: Ik kan met 1 miljoen vaccins 500.000 mensen 2x vaccineren en dan zijn na 5 weken 475.000 mensen beschermd. Of ik kan 1 miljoen mensen vaccineren, mogelijk zelfs in 1 week en dan zijn na 3 weken 600-700.000 mensen beschermd.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Omdat ze zo sneller mensen kunnen inenten zo te lezen
(Soms werkt het trouwens om zo een artikel te openen in een incognito scherm).
En vergeet niet dat een geval in de studies een besmetting was, als je kijkt naar het aantal ziekenhuisopnames in alledrie de studies dan was dat 0 (OK, er is 1 iemand 1 nachtje opgenomen in de Pfizer studie, uit voorzorg, die is na een dag ontslagen). Dus de bescherming tegen erge Covid, of zelfs ziekenhuisopname is heel waarschijnlijk nog een stuk hoger dan die 60-70%.![]()
![]()
Als dat daadwerkelijk zo is getest en aangetoond dan is er zeker wat voor te zeggen!quote:Op zondag 3 januari 2021 20:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Deze figuur, uit het rapport wat Pfizer had gesubmit voor goedkeuring van het vaccin bij de FDA, is aanleiding geweest om ook het Pfizer vaccin eerst maar 1 keer te geven. Zelfs na 1 inenting waren er veel minder positieve gevallen in de gevaccineerde groep. Volgens mij is de bescherming bij zowel het Pfizer als het Moderna vaccin na 1 inenting 60-70%. Nu denkt men: Ik kan met 1 miljoen vaccins 500.000 mensen 2x vaccineren en dan zijn na 5 weken 475.000 mensen beschermd. Of ik kan 1 miljoen mensen vaccineren, mogelijk zelfs in 1 week en dan zijn na 3 weken 600-700.000 mensen beschermd.
En vergeet niet dat een geval in de studies een besmetting was, als je kijkt naar het aantal ziekenhuisopnames in alledrie de studies dan was dat 0 (OK, er is 1 iemand 1 nachtje opgenomen in de Pfizer studie, uit voorzorg, die is na een dag ontslagen). Dus de bescherming tegen erge Covid, of zelfs ziekenhuisopname is heel waarschijnlijk nog een stuk hoger dan die 60-70%.
[ afbeelding ]
Maar in hoeverre is er duidelijk of na 3 maanden wachten de booster nog wel effectief genoeg is om de uiteindelijke effectiviteit naar de 95% te krijgen?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
@Janequote:Op zondag 3 januari 2021 14:44 schreef Momo het volgende:
[..]
@:George_of_the_Jungle zit hier als expert meer in. Maar hoe ik de resultaten begrijp is dat een groot deel van de mensen ook niet besmet raken en dus ook niet meer besmettelijk zullen zijn met een vaccin. Wel na 2 vaccin units en een aantal dagen opbouwtijd.
Of iemand die gevaccineerd niet niet anderen kan besmetten is nog niet duidelijk inderdaad. Maar er zijn wel verschillende studies die aangetoond hebben dat de kans op besmetting veel lager is als iemand asymptomatisch is. Zo iemand heeft ook heel waarschijnlijk een lage viral load, en scheidt dus weinig virus uit, waardoor de kans iemand anders te besmetten een stuk lager is. Ik zie eigenlijk geen reden waarom dat bij gevaccineerde mensen anders zou zijn. Je immuunsysteem valt het virus aan. Doordat er minder virus in je lichaam overleefd heb je minder virus in je lichaam en minder symptomen.
Maar...in theorie is het natuurlijk mogelijk dat iemand die asymptomatisch is en heel weinig virus bij zich draagt, wel iemand anders besmet, want weinig is niet niks, en als er virus is kun je besmet worden. Dan ook weer: Als je met minder virus besmet wordt is de kans ook groter dat het een mildere besmetting wordt, je lichaam heeft meer tijd om zich af te weren.![]()
Ik kan beamen dat het super was om daar bij aanwezig te zijn.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:43 schreef quirina het volgende:
Zonder mondkap. Lekker zingen. Te dicht op elkaar allemaal. Maar ja dat mag als je het een demonstratie noemt he.
En het is niet als demonstratie aangemeld, maar als manifestatie.
We demonstreerden niet tegen corona maatregelen zoals nos schrijft.
We manifesteerden voor verbinding vanuit liefde.
Als je erbij was geweest, dan had je ook kunnen beamen dat dit laatste veelal werd benoemd. Het woord corona amper.![]()
Daar wringt de schoen. Dat is niet getest. Mogelijk dat er wat variatie is geweest wanneer deelnemers in de studie hun booster hebben gehad, maar dat verschil zal hooguit 10 dagen zijn ofzo, niet genoeg om dat te extrapoleren naar 3 maanden.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zo is getest en aangetoond dan is er zeker wat voor te zeggen!
Maar in hoeverre is er duidelijk of na 3 maanden wachten de booster nog wel effectief genoeg is om de uiteindelijke effectiviteit naar de 95% te krijgen?
En die mRNA vaccins zijn ook helemaal nieuw, dus het is ook lastiger in te schatten of daarbij gekeken kan worden naar hoe het gaat bij andere vaccins. Maar als de booster niet meer boost na 3 maanden, dan vermoed ik dat het vaccin ook niet lang bescherming zou bieden, je mag hopen dat je lichaam het niet vergeten is na 3 maanden, maar de effectiviteit zou minder kunnen zijn.
Voor de druk op de zorg, liften restricties, is 80% bescherming ook goed genoeg (mits genoeg mensen gevaccineerd worden), maar individueel kan dat heel naar uitpakken natuurlijk. En Pfizer zal er heel alert op zijn om erop te wijzen dat ze andere vaccinatiestrategieen niet getest hebben.![]()
Nee kloptquote:Op zondag 3 januari 2021 20:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan beamen dat het super was om daar bij aanwezig te zijn.
Als je erbij was geweest, dan had je ook kunnen beamen dat dit laatste veelal werd benoemd. Het woord corona amper.
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Pfizer geeft aan niet te kunnen zeggen dat je na 21 dagen nog beschermd bent.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als dat daadwerkelijk zo is getest en aangetoond dan is er zeker wat voor te zeggen!
Maar in hoeverre is er duidelijk of na 3 maanden wachten de booster nog wel effectief genoeg is om de uiteindelijke effectiviteit naar de 95% te krijgen?
En wat ik ook belangrijk vind: de EMA heeft goedkeuring gegeven op dit vaccin op basis van beide vaccinaties met 21 dagen er tussen.
En niet op een los vaccin met drie maanden later misschien een booster."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat bezoekers daar uiteindelijk hun eigen invulling aan geven, kun je de organisatie niet kwalijk nemen.quote:
Als jij zin hebt om Lowlands in je gele strakke zwembroek te betreden, kunnen we het de organisatie van Lowlands dan kwalijk nemen?![]()
quote:Op zondag 3 januari 2021 20:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als je erbij was geweest, dan had je ook kunnen beamen dat dit laatste veelal werd benoemd. Het woord corona amper.![]()
![]()
![]()
Dit had ook een online actie kunnen zijn.![]()
Hulde!quote:Op zondag 3 januari 2021 20:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als je erbij was geweest, dan had je ook kunnen beamen dat dit laatste veelal werd benoemd. Het woord corona amper.Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.![]()
Liefde overwint het coronavirus.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als je erbij was geweest, dan had je ook kunnen beamen dat dit laatste veelal werd benoemd. Het woord corona amper.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Wat heeft het met dit topic te maken dan?quote:Op zondag 3 januari 2021 20:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als je erbij was geweest, dan had je ook kunnen beamen dat dit laatste veelal werd benoemd. Het woord corona amper.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als ik Nederland was zou ik ook even in Rusland aankloppen voor het Sputnik vaccin. Bewezen effectief en veilig, en ze kunnen snel en veel leveren.Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.![]()
Mijn vrouw is Britse en we waren in het VK om mantelzorg te geven voor bijna 2 maanden, de gezondheid van mijn schoonmoeder is nogal fragiel en het werd allemaal wat te veel voor mijn schoonvader.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waren jullie op vakantie, of in allebei de landen een woning? Of op bezoek daar?![]()
Dat wist Gers Pardoel al vorig jaar maart.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Liefde overwint het coronavirus.![]()
Het is regelmatig zo met vaccins dat de volgende dosis in reeks gegeven moet worden ná een bepaalde tijd, maar niet per se vóór een bepaalde tijd.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Daar wringt de schoen. Dat is niet getest. Mogelijk dat er wat variatie is geweest wanneer deelnemers in de studie hun booster hebben gehad, maar dat verschil zal hooguit 10 dagen zijn ofzo, niet genoeg om dat te extrapoleren naar 3 maanden.
En die mRNA vaccins zijn ook helemaal nieuw, dus het is ook lastiger in te schatten of daarbij gekeken kan worden naar hoe het gaat bij andere vaccins. Maar als de booster niet meer boost na 3 maanden, dan vermoed ik dat het vaccin ook niet lang bescherming zou bieden, je mag hopen dat je lichaam het niet vergeten is na 3 maanden, maar de effectiviteit zou minder kunnen zijn.
Voor de druk op de zorg, liften restricties, is 80% bescherming ook goed genoeg (mits genoeg mensen gevaccineerd worden), maar individueel kan dat heel naar uitpakken natuurlijk. En Pfizer zal er heel alert op zijn om erop te wijzen dat ze andere vaccinatiestrategieen niet getest hebben.
Je hebt nu nog geen data wat voor de Covid vaccins geldt en natuurlijk gaat de fabrikant er geen gok nee nemen zoals het VK nu zelf wel doet.
Die gok snap ik trouwens heel goed. Eerst iedereen eerste prik en dan pas de tweede prik erin jassen geeft sneller resultaat in crisissituatie ondanks niet optimaal of volgend instructies van de fabrikantOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tja in het park staan ze ook allemaal in de rij voor de takeaway koffie. Met voor de vorm een metertje ertussen, en dat is dan al veel.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:43 schreef quirina het volgende:
Zonder mondkap. Lekker zingen. Te dicht op elkaar allemaal. Maar ja dat mag als je het een demonstratie noemt he.
Appels en peren, ik weet het, maar zo is er altijd wel wat. Heb ook de memo gemist dat je buiten een mondkapje op zou moeten.
Ik zou er zelf ook niet zo snel tussen staan maar ik snap hun behoefte ook wel. Heb ook één keer gedacht met die BLM-demo's dat dat een ramp zou worden, bleek toen ook allemaal mee te vallen. Sindsdien kan ik me niet meer zo druk maken om wat anderen in de frisse buitenlucht uitspoken.![]()
Als liefde werkte tegen covid was er helemaal niemand aan covid overleden.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Als je erbij was geweest, dan had je ook kunnen beamen dat dit laatste veelal werd benoemd. Het woord corona amper.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2021 20:35:42 ]![]()
Ja, zijn die onderzoeksdata beetje ok gepubliceerd inmiddels dan?quote:Op zondag 3 januari 2021 20:31 schreef Owen-Kravecki het volgende:
Als ik Nederland was zou ik ook even in Rusland aankloppen voor het Sputnik vaccin. Bewezen effectief en veilig, en ze kunnen snel en veel leveren.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Net als dat feest in Duindorp zeker, wat officieel een demonstratie was met JeBroer als sprekerquote:Op zondag 3 januari 2021 20:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Het eerlijke antwoord: niet. Het is niet meer dan een educated guess.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:04 schreef Drekkoning het volgende:
Maar in hoeverre is er duidelijk of na 3 maanden wachten de booster nog wel effectief genoeg is om de uiteindelijke effectiviteit naar de 95% te krijgen?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik zeg nergens dat liefde van covid wintquote:Op zondag 3 januari 2021 20:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als liefde werkte tegen covid was er helemaal niemand aan covid overleden.![]()
![]()
Wel mooi die demonstratie met 1000 man in Haarlem
En dan die verontwaardiging "ze droegen geen mondkapjes!!!"![]()
Tja, ik maak me er ook niet zo druk om. Wat ik wel ontzettend irritant vind is dat mensen nu zo lopen te zeuren op het protest terwijl verdorie heel Nederland, inclusief de zeurkousen, massaal met z'n allen thuis oud en nieuw heeft zitten vieren. Het is een beetje hypocriet namelijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:35 schreef Vasilevski het volgende:
Ik zou er zelf ook niet zo snel tussen staan maar ik snap hun behoefte ook wel. Heb ook één keer gedacht met die BLM-demo's dat dat een ramp zou worden, bleek toen ook allemaal mee te vallen. Sindsdien kan ik me niet meer zo druk maken om wat anderen in de frisse buitenlucht uitspoken.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nee, want er is niets educated aan de guess, het is gewoon een blinde gok ingegeven door politieke overwegingen.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het eerlijke antwoord: niet. Het is niet meer dan een educated guess.![]()
Het is een extreme crisisaanpak, maar het is ook wel flink mis daar in het VK dus ik snap de gok welquote:Op zondag 3 januari 2021 20:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, want er is niets educated aan de guess, het is gewoon een blinde gok ingegeven door politieke overwegingen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zag vandaag iemand met een mondkapje in het bos lopen, alleen.![]()
Wat ben je dan retarded zeg. Volgens mij denken mensen nog steeds dat het virus gewoon in de lucht zit zo maar.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik niet. Het is paniekvoetbal ingegeven door het eigen falen van deze regering.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is een extreme crisisaanpak, maar het is ook wel flink mis daar in het VK dus ik snap de gok wel![]()
Complete onzin, niet heel Nederland was massaal met zijn allen oud en nieuw aan het vieren. Dat weet je zelf ook welquote:Op zondag 3 januari 2021 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, ik maak me er ook niet zo druk om. Wat ik wel ontzettend irritant vind is dat mensen nu zo lopen te zeuren op het protest terwijl verdorie heel Nederland, inclusief de zeurkousen, massaal met z'n allen thuis oud en nieuw heeft zitten vieren. Het is een beetje hypocriet namelijk.
Ik snap de toegevoegde waarde en de behoefte aan een 'verbindingsmanifestatie' niet, vind het niet slim en snap het niet maar ik denk ook tegelijkertijd niet dat dit nou echt duidelijke impact gaat hebben op de besmettingenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Veel mensen weten volgens mij niet eens het verschil tussen een virus en een bacterie. Die kun je echt alles wijs maken.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ben je dan retarded zeg. Volgens mij denken mensen nog steeds dat het virus gewoon in de lucht zit zo maar.![]()
Wauw super dat je daar was!quote:Op zondag 3 januari 2021 20:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Sorryquote:Op zondag 3 januari 2021 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ben je dan retarded zeg. Volgens mij denken mensen nog steeds dat het virus gewoon in de lucht zit zo maar.Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.![]()
Ik ben de straat nog op geweest. Iedereen zat >4 binnen of groepen/buurten op straat van 20 man.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:53 schreef Molo het volgende:
Complete onzin, niet heel Nederland was massaal met zijn allen oud en nieuw aan het vieren. Dat weet je zelf ook wel
Kerst of oud en nieuw heeft een veel groter effect dan zo'n protest, wat bovendien ook nog gewoon in de buitenlucht was. Je bent naïef als je zo'n protest veroordeeld maar ondertussen niet wil erkennen dat de feestdagen een veel grotere invloed gaan hebbenA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat weet ik niet, maar het is over de 90% effectief. Argentinië gaat Sputnik gebruiken als vaccin.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, zijn die onderzoeksdata beetje ok gepubliceerd inmiddels dan?Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.![]()
Het is nog veel meer naïef om dat zomaar te zeggen zonder enige onderbouwing.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben de straat nog op geweest. Iedereen zat >4 binnen of groepen/buurten op straat van 20 man.
Kerst of oud en nieuw heeft een veel groter effect dan zo'n protest, wat bovendien ook nog gewoon in de buitenlucht was. Je bent naïef als je zo'n protest veroordeeld maar ondertussen niet wil erkennen dat de feestdagen een veel grotere invloed gaan hebben![]()
Ik werkte idd nog twee afspraken oudejaarsdag in Amsterdam en er was iig op straat en bij de kramen iig niets van welke 1,5m of andere maatregel dan ook te merken nee. Punt. X'Dquote:Op zondag 3 januari 2021 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben de straat nog op geweest. Iedereen zat >4 binnen of groepen/buurten op straat van 20 man.
Kerst of oud en nieuw heeft een veel groter effect dan zo'n protest, wat bovendien ook nog gewoon in de buitenlucht was. Je bent naïef als je zo'n protest veroordeeld maar ondertussen niet wil erkennen dat de feestdagen een veel grotere invloed gaan hebben#WeesGeenWhales![]()
Vind het wel sneu, maarja... je kan toch nadenken.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Veel mensen weten volgens mij niet eens het verschil tussen een virus en een bacterie. Die kun je echt alles wijs maken.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zag laatst wel tijdens een fietstochtje een Chinees stelletje in het uitgestorven Groningse platteland met mondkapjes op. Kunnen we lachen wat we willen maar die zijn dus toch maar mooi beschermd tegen virussen van schapen en koeien.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ben je dan retarded zeg. Volgens mij denken mensen nog steeds dat het virus gewoon in de lucht zit zo maar.![]()
Ja. 92% effectief. Volgens mij zelfs in the lancet. maar het was iig peer-reviewedquote:Op zondag 3 januari 2021 20:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, zijn die onderzoeksdata beetje ok gepubliceerd inmiddels dan?
#WeesGeenWhales![]()
Heb ik iets gemist? Moeten we ook al mondkapjes buiten dragen dan?quote:Op zondag 3 januari 2021 20:48 schreef leolinedance het volgende:
Wel mooi die demonstratie met 1000 man in Haarlem
En dan die verontwaardiging "ze droegen geen mondkapjes!!!"
Alhoewel dat waarschijnlijk het volgende is wat ingevoerd gaat worden. De super besmettelijke britse variant zal dan waarschijnlijk de reden zijn.Hoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.![]()
Beter dan die koude ijswind op je smoel toch. Als ik met de hond savonds loop doe ik hem ook op, heb toch bij me.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Je hebt geen sjaal liggen thuis?quote:Op zondag 3 januari 2021 21:01 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Beter dan die koude ijswind op je smoel toch. Als ik met de hond savonds loop doe ik hem ook op, heb toch bij me.![]()
Ach, is toch evident man. Kijk eens naar waar de besmettingen plaats vinden: thuis.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is nog veel meer naïef om dat zomaar te zeggen zonder enige onderbouwing.
Druk maken om een protest terwijl jan en alleman wijdverspreid door heel NL kerst en oud en nieuw viert met vrienden en familie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Heb je ook je leren stringetje aan dan, met je sjaalquote:Op zondag 3 januari 2021 21:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je hebt geen sjaal liggen thuis?Miet
![]()
Tuurlijk, lekker representatief voor heel Nederland ookquote:Op zondag 3 januari 2021 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Kerst of oud en nieuw heeft een veel groter effect dan zo'n protest, wat bovendien ook nog gewoon in de buitenlucht was. Je bent naïef als je zo'n protest veroordeeld maar ondertussen niet wil erkennen dat de feestdagen een veel grotere invloed gaan hebben
Ik zag de andere kant, en nu? Wellicht is het niet zo absoluut
Ik weet niet tegen wie je het hebt in je tweede alinea maar neem aan niet tegen mijOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als ze dat echt netjes kunnen onderbouwen dan is dat mooi nieuwsquote:Op zondag 3 januari 2021 20:58 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar het is over de 90% effectief. Argentinië gaat Sputnik gebruiken als vaccin.
En fijn te horen, hopelijk werkt het ook goed mee in het vaccineren van eeniederOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op zondag 3 januari 2021 21:03 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heb je ook je leren stringetje aan dan, met je sjaalMiet
![]()
![]()
Snap niet waarom er zo'n boycot sfeertje om dat vaccin heen hangt. Als wij Sputnik hadden ingekocht hadden we al miljoenen op voorraad gehad en een pracht vaccin met 92% effectiviteit.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja. 92% effectief. Volgens mij zelfs in the lancet. maar het was iig peer-reviewedHoogleraar Rijmelarij Phd. University of Noroc City, Nevada USA.![]()
https://www.1limburg.nl/v(...)ari?context=topstoryquote:De GGD'en beginnen eerder met het vaccineren van zorgmedewerkers. Dat betekent voor Limburg dat zorgmedewerkers vanaf 15 januari vaccinaties kunnen halen.![]()
Dat klinkt goedquote:Op zondag 3 januari 2021 20:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja. 92% effectief. Volgens mij zelfs in the lancet. maar het was iig peer-reviewed
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat heet geopolitiek Hansquote:Op zondag 3 januari 2021 21:05 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Snap niet waarom er zo'n boycot sfeertje om dat vaccin heen hangt. Als wij Sputnik hadden ingekocht hadden we al miljoenen op voorraad gehad en een pracht vaccin met 92% effectiviteit.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nee, dat is niet evident. Ik zie geen reden om aan te nemen dat je weet waar je over praat.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach, is toch evident man. Kijk eens naar waar de besmettingen plaats vinden: thuis.
Druk maken om een protest terwijl jan en alleman wijdverspreid door heel NL kerst en oud en nieuw viert met vrienden en familie.![]()
Politiek belangrijker dan virus.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:05 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Snap niet waarom er zo'n boycot sfeertje om dat vaccin heen hangt. Als wij Sputnik hadden ingekocht hadden we al miljoenen op voorraad gehad en een pracht vaccin met 92% effectiviteit.
Oxford snapt het, die werken nu samen met dat Russische instituut.#WeesGeenWhales![]()
Het was goed genoeg iig voor Oxford om nu officieël met ze samen te werken om te kijken of ze elkaar als booster shot kunnen gebruiken. Dus Oxford en astrazeneca hebben wel echt vertrouwen in ze duidelijkquote:
#WeesGeenWhales![]()
Het is ook zo van: omdat het Russisch is zal het wel niet deugen. Of Chinees straks. Die zullen hun bevolking wel met rommel injecteren. En van alle Aziatische, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen die straks hun vaccins gaan kopen. Wat hun belang daarbij is? Umm... Nevermind. Elke complottheorie die hier ongehoord is, wordt over dat soort landen klakkeloos geloofd.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Politiek belangrijker dan virus.
Oxford snapt het, die werken nu samen met dat Russische instituut.
Vanuit het oogpunt van de derde wereld lijkt het eerder alsof de westerse landen hun vaccins hamsteren om 100-jarigen en gezonde huisartsen te injecteren. Terwijl China straks als reddende engel een groot deel van de derde wereld van vaccins gaat voorzien. En daardoor weer een stapje op 'ons' inloopt.
Het is maar te hopen dat het met Oxford en Janssen een beetje opschiet, die lijken ook zeer geschikt voor de arme, hete landen. Heb je in ieder geval als westerse landen nog een beetje tegenwicht aan China.![]()
Dat heet vooral gebrek aan goedkeuring door de controlerende instantie, publicatie van fase 3 trial resultaten in een fatsoenlijke journal en ga zo maar door. Rusland en China hebben vaccins die misschien wel effectief zijn, maar ze zijn verder niet geïnteresseerd in het doorlopen van het proces om vaccins ook in Europa of de VS aan de man te krijgen.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat lijkt niet zo, dat *IS* zo.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:19 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is ook zo van: omdat het Russisch is zal het wel niet deugen. Of Chinees straks. Die zullen hun bevolking wel met rommel injecteren. En van alle Aziatische, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen die straks hun vaccins gaan kopen. Wat hun belang daarbij is? Umm... Nevermind. Elke complottheorie die hier ongehoord is, wordt over dat soort landen klakkeloos geloofd.
Vanuit het oogpunt van de derde wereld lijkt het eerder alsof de westerse landen hun vaccins hamsteren om 100-jarigen en gezonde huisartsen te injecteren. Terwijl China straks als reddende engel een groot deel van de derde wereld van vaccins gaat voorzien. En daardoor weer een stapje op 'ons' inloopt.
Het is maar te hopen dat het met Oxford en Janssen een beetje opschiet, die lijken ook zeer geschikt voor de arme, hete landen. Heb je in ieder geval als westerse landen nog een beetje tegenwicht aan China.
En van het eerste Chinese vaccin is overigens ook al bekend dat het 86% effectief is, wordt nu oa in ik geloof de uae gebruikt
Eerlijk gezecht boeit tegenwicht me nog niet eens, enige wat me boeit is dat we hier zo snel mogelijk die ~75% halen zodat de 1,5m en alle andere beperkingen eraf kunnen en ik weer een leuk leven kan hebben ipv van deze dystopische hel.#WeesGeenWhales![]()
Ah, dat is geen fijne situatie, lief dat jullie zijn gaan helpen!quote:Op zondag 3 januari 2021 20:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn vrouw is Britse en we waren in het VK om mantelzorg te geven voor bijna 2 maanden, de gezondheid van mijn schoonmoeder is nogal fragiel en het werd allemaal wat te veel voor mijn schoonvader.![]()
Dat óók jaquote:Op zondag 3 januari 2021 21:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heet vooral gebrek aan goedkeuring door de controlerende instantie, publicatie van fase 3 trial resultaten in een fatsoenlijke journal en ga zo maar door. Rusland en China hebben vaccins die misschien wel effectief zijn, maar ze zijn verder niet geïnteresseerd in het doorlopen van het proces om vaccins ook in Europa of de VS aan de man te krijgen.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Als jij de data van het RIVM niet serieus neemt dan houdt het idd op.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is niet evident. Ik zie geen reden om aan te nemen dat je weet waar je over praat.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik kan me niet voorstellen dat data van het RIVM suggereren dat 17 miljoen Nederlanders allemaal op elkaar gepakt zaten en dat deze mensen specifiek zeuren over Willem Engel en Van Haga knuffelen tijdens een manifestatiequote:Op zondag 3 januari 2021 21:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jij de data van het RIVM niet serieus neemt dan houdt het idd op.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het gaat mij er alleen om dat het effect van de feestdagen veel groter gaat zijn dan een protest. Dat ik niet letterlijk heel Nederland bedoel lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Tuurlijk, lekker representatief voor heel Nederland ook
Ik zag de andere kant, en nu? Wellicht is het niet zo absoluut
Ik weet niet tegen wie je het hebt in je tweede alinea maar neem aan niet tegen mijA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Nah... probleem opgelost.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het gaat mij er alleen om dat het effect van de feestdagen veel groter gaat zijn dan een protest. Dat ik niet letterlijk heel Nederland bedoel lijkt me duidelijk.
Dan kunnen we vanaf vandaag wel dagelijks protesten gaan houden.
Zolang het effect maar minder is dan de kerstdagen.
![]()
![]()
Dat percentage positieve tests is ook wel erg fors.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat was niet bepaald duidelijkquote:Op zondag 3 januari 2021 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het gaat mij er alleen om dat het effect van de feestdagen veel groter gaat zijn dan een protest. Dat ik niet letterlijk heel Nederland bedoel lijkt me duidelijk.
En klopt, dat effect lijkt me ook logischerwijs groter dan één protest/manifestatieOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het mogelijke probleem zit hem ook niet in de manifestatie an sich, maar wel in het vele geknuffel. Leuk om op die manier burgerlijk ongehoorzaam te zijn, maar niet heel verstandig.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het gaat mij er alleen om dat het effect van de feestdagen veel groter gaat zijn dan een protest. Dat ik niet letterlijk heel Nederland bedoel lijkt me duidelijk.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Welke data?quote:Op zondag 3 januari 2021 21:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jij de data van het RIVM niet serieus neemt dan houdt het idd op.![]()
Hoho, moet ook nog werken en aan de studiequote:Op zondag 3 januari 2021 21:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nah... probleem opgelost.
Dan kunnen we vanaf vandaag wel dagelijks protesten gaan houden.
Zolang het effect maar minder is dan de kerstdagen.
.
Kan niet overal tegelijk zijn![]()
![]()
Dat lijkt me altijd een goed idee.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:33 schreef Sfancta het volgende:
Ik zal maar geen pinkpop kaartje aanschaffen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ja ik zie dat vanaf 4 december er veel weer open was gegaanquote:Op zondag 3 januari 2021 21:32 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Was daar niet heel veel nog open? Waren weinig maatregelen toch?![]()
Die heb ik nog van vorig jaar....quote:Op zondag 3 januari 2021 21:33 schreef Sfancta het volgende:
Ik zal maar geen pinkpop kaartje aanschaffen.![]()
Toen hadden ze maar een paar honderd cases per dag. De R wordt daar geschat tussen de 1.6 en 1.8.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:35 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ja ik zie dat vanaf 4 december er veel weer open was gegaan![]()
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg ergens boven dat de meeste besmettingen waarvan bekend is wat de oorzaak is binnen plaats vinden in de thuissituatie.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat data van het RIVM suggereren dat 17 miljoen Nederlanders allemaal op elkaar gepakt zaten en dat deze mensen specifiek zeuren over Willem Engel en Van Haga knuffelen tijdens een manifestatieA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
quote:Op zondag 3 januari 2021 21:46 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Toen hadden ze maar een paar honderd cases per dag. De R wordt daar geschat tussen de 1.6 en 1.8.![]()
![]()
![]()
Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
quote:Op zondag 3 januari 2021 21:03 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heb je ook je leren stringetje aan dan, met je sjaalMiet
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Maar dat doen systematisch veel meer mensen achter de voordeur.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het mogelijke probleem zit hem ook niet in de manifestatie an sich, maar wel in het vele geknuffel. Leuk om op die manier burgerlijk ongehoorzaam te zijn, maar niet heel verstandig.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat is helemaal niet vanzelfsprekend. Heel vee mensen die we anderen zien/gezien hebben, deden dat ook binnen met afstand en zonder geknuffel.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat doen systematisch veel meer mensen achter de voordeur.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Evenstar
![]()
Nice!quote:Op zondag 3 januari 2021 19:01 schreef Celestien het volgende:
Uitslag binnen. M'n man heeft gelukkig geen covid-19.
Hier zijn wij gisteren ook getest. Ik had mijn uitslag vanmiddag al (negatief) en mijn vrouw, die 5 minuten voor mij getest werd, heeft nog steeds niks. Snappen er niks van.![]()
Denk je echt dat we zo'n voorbeeldig volk zijn? Met een lockdown en alsnog 8-10k per dag?quote:A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Bij mijn moeder duurde het ook lang, die bleek positiefquote:Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nice!
Hier zijn wij gisteren ook getest. Ik had mijn uitslag vanmiddag al (negatief) en mijn vrouw, die 5 minuten voor mij getest werd, heeft nog steeds niks. Snappen er niks van.
Maar heeft verder nauwelijks klachten gehad, overigens.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Okquote:Op zondag 3 januari 2021 21:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg ergens boven dat de meeste besmettingen waarvan bekend is wat de oorzaak is binnen plaats vinden in de thuissituatie.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Wat heeft voorbeeldigheid er mee te maken?quote:Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk je echt dat we zo'n voorbeeldig volk zijn? Met een lockdown en alsnog 8-10k per dag?![]()
ik probeer niet te veel voor anderen te denken, maar om mij heen hoor ik alleen maar mensen die wel anderen hebben gezien, maar daarbij nog steeds afstand hebben gehouden en niet hebben geknuffeld. Dat zal zeker niet voor iedereen op gaan, maar het is ook niet zo dat iedereen het wel doet.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk je echt dat we zo'n voorbeeldig volk zijn? Met een lockdown en alsnog 8-10k per dag?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Dat is ook niet verwonderlijk. Wat ik in mijn omgeving heel vaak hoor is dat een besmetting "het gezin binnenkomt" via school / sport / werk en vervolgens het hele gezin besmet raakt. Dat is ook bijna niet te voorkomen.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg ergens boven dat de meeste besmettingen waarvan bekend is wat de oorzaak is binnen plaats vinden in de thuissituatie.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Niks, geen touw aan vast te knopen die gedachtengangquote:Op zondag 3 januari 2021 22:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat heeft voorbeeldigheid er mee te maken?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het lijkt een variatie te zijn op het aloude 'Nederlanders zijn egoïstische aso's'-gebrabbel wat we hier wel vaker zien. Maar dat is slechts mijn vermoeden.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Niks, geen touw aan vast te knopen die gedachtengang![]()
Ik ben afgehaakt iigquote:Op zondag 3 januari 2021 22:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het lijkt een variatie te zijn op het aloude 'Nederlanders zijn egoïstische aso's'-gebrabbel wat we hier wel vaker zien. Maar dat is slechts mijn vermoeden.
Kan het niet meer volgenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Krijgen we dit nu echt weer? Als de ene user er mee ophoudt, komt er altijd wel weer een andere die dit soort ongefundeerde, puur op emotie gebaseerde pseudo-retoriek neerplempt.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk je echt dat we zo'n voorbeeldig volk zijn? Met een lockdown en alsnog 8-10k per dag?![]()
Evenstar
![]()
Volgens mij zijn er bizar weinig landen waar het wel lukt. Ja, wij zijn misschien een tikje koppiger, maar uiteindelijk zijn er overal in de wereld mensen die de maatregelen negeren.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk je echt dat we zo'n voorbeeldig volk zijn? Met een lockdown en alsnog 8-10k per dag?
De plekken waar het wel beter gaat zijn meestal plekken met strictere en/of makkelijkere handhaving.
Mensen zoeken nou eenmaal de grenzen op, of het nou Nederlanders, Duitsers, Italianen of wat dan ook zijn. Misschien dat wij hier 1% of 2% koppiger in zijn (noem maar iets), maar geloof niet dat wij als Nederlanders het significant slechter doen qua gehoorzaamheid.![]()
Denken jullie trouwens dat Brabant zich een beetje gaat gedragen tijdens carnaval of dat ze er toch een druk groot volksfeest van maken daar?![]()
Noch kan jij het tegendeel bewijzen. En hou toch op man, ik beweer helemaal nergens dat heel Nederland zich niet aan de regels houdt. Enige wat ik zei was mijn anekdote van oud en nieuw waar mensen in grote groepen op straat waren of met >4 binnen te borrelen. En dan gaan janken om een protest. Naïef.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:21 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Krijgen we dit nu echt weer? Als de ene user er mee ophoudt, komt er altijd wel weer een andere die dit soort ongefundeerde, puur op emotie gebaseerde pseudo-retoriek neerplempt.
Maar goed, ik hou het voor gezien. Wat een vervelende en chagrijnige users rond dit tijdstip. Morgen weer je kutbaan zeker omdat je vakantie voorbij is?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Waarom denken mensen bij carnaval bijna altijd alleen maar aan Brabant.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:29 schreef Nielsch het volgende:
Denken jullie trouwens dat Brabant zich een beetje gaat gedragen tijdens carnaval of dat ze er toch een druk groot volksfeest van maken daar?
Bestaat Limburg niet meer ofzo?
maar, denk het grotendeels wel t.b.h.![]()
Ja, als je in Wuhan je voet buiten de deur stak werd hij eraf geschoten.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er bizar weinig landen waar het wel lukt. Ja, wij zijn misschien een tikje koppiger, maar uiteindelijk zijn er overal in de wereld mensen die de maatregelen negeren.
De plekken waar het wel beter gaat zijn meestal plekken met strictere en/of makkelijkere handhaving.
Mensen zoeken nou eenmaal de grenzen op, of het nou Nederlanders, Duitsers, Italianen of wat dan ook zijn. Misschien dat wij hier 1% of 2% koppiger in zijn (noem maar iets), maar geloof niet dat wij als Nederlanders het significant slechter doen qua gehoorzaamheid.
Bij wijze van spreken.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Ik dacht eraan maar geen zin om 't te typen...quote:Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Waarom denken mensen bij carnaval bijna altijd alleen maar aan Brabant.
maar, denk het grotendeels wel t.b.h.![]()
Evenstar
![]()
Je deur werd gewoon even vakkundig dicht getimmerdquote:Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, als je in Wuhan je voet buiten de deur stak werd hij eraf geschoten.
Bij wijze van spreken.
Landen zoals Nieuw Zeeland hebben het ook goed geregeld, maar dat zijn eilanden waar het ook makkelijker is en waar je als bevolking gewoon weet dat als je even een paar weken je aan de regels houdt je daarna weer veel meer kan. Hier is die uitzicht er niet meer en dan krijg je vanzelf meer burgers die denken "mij niet gezien".![]()
Evenstar
![]()
Wat boeit ons dat stukje buitenland nouquote:Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Waarom denken mensen bij carnaval bijna altijd alleen maar aan Brabant.
maar, denk het grotendeels wel t.b.h.
Denk dat carnaval wel mee gaat vallen. Als horeca dicht is en alle grote partijen niet mee gaan doen dan blijft er weinig van over.![]()
Ik ben zelf een Noord-Limburgse maar woon sinds 2 jaar net over de grens in Brabant. Hier in de omgeving gaat de carnaval zoals we dat normaliter kennen nergens door. Hoogstens wordt er online wat in elkaar geknutseld. Her en der zijn wel al prinsen bekend.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:29 schreef Nielsch het volgende:
Denken jullie trouwens dat Brabant zich een beetje gaat gedragen tijdens carnaval of dat ze er toch een druk groot volksfeest van maken daar?
Overigens heb ik, hoe gek dat misschien mag klinken, echt een hekel aan carnaval en doe er daarom al jaren niet aan mee.
Maar dat is wat ik hier in de omgeving dus tot op heden zie gebeuren.![]()
Lijkt inmiddels toch steeds meer duidelijk waar de problemen qua besmettingen liggen, die middelbare scholen mogen wel dicht tot het voorjaar.
Wat ik niet goed begrijp is dat het vandaag in het Catshuis weer over die toeslagen ging, niet dat dat geen pijnlijk dossier is natuurlijk maar er lijken me toch belangrijkste zaken aan de hand. Bijvoorbeeld een noodplan voor het onderwijs, of vaart krijgen achter de vaccinaties.blablablabla![]()
Wat?quote:Op zondag 3 januari 2021 22:49 schreef Elan het volgende:
Lijkt inmiddels toch steeds meer duidelijk waar de problemen qua besmettingen liggen, die middelbare scholen mogen wel dicht tot het voorjaar.
![]()
Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:49 schreef Elan het volgende:
Alpha kenny one![]()
Die Britse variant van het virus verspreidt zich sneller onder jongeren en kinderenquote:Op zondag 3 januari 2021 22:51 schreef falling_away het volgende:
[..]
Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Evenstar
![]()
IKEA heeft jaarlijks ongeveer 24 miljoen bezoekers (alle vestigingen in Nederland opgeteld), dus gemiddeld ongeveer 66.000 bezoekers per dag.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:51 schreef falling_away het volgende:
[..]
Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.
Voortgezet onderwijs heeft ongeveer 1 miljoen leerlingen, per dag.
Als de besmettingen in VO echt een probleem zijn dan moet dat gewoon aangepakt worden. Er is simpelweg geen ruimte voor mitsen en maaren.
Ik zeg niet dat daar daar nu alle problemen zitten, maar als het wel zo is dan moet dat gewoon aangepakt worden. Dichtgooien van winkels gaat dan echt niet helpen.![]()
Wat me mateloos irriteert is dat dat gezeur over die scholen alleen maar over zogenaamde achterstanden gaat, echter de meeste mensen roepen dit alleen maar uit eigen belang omdat een half jaartje zelf voor je kinderen zorgen al te veel is gevraagd.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Nope.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:03 schreef raptorix het volgende:
Wat me mateloos irriteert is dat dat gezeur over die scholen alleen maar over zogenaamde achterstanden gaat, echter de meeste mensen roepen dit alleen maar uit eigen belang omdat een half jaartje zelf voor je kinderen zorgen al te veel is gevraagd.![]()
De horeca is dan nog gewoon dicht dus er wordt niks georganiseerd.. ook geen optochtenquote:Op zondag 3 januari 2021 22:29 schreef Nielsch het volgende:
Denken jullie trouwens dat Brabant zich een beetje gaat gedragen tijdens carnaval of dat ze er toch een druk groot volksfeest van maken daar?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Nee, herstel.
De Britse variant van het virus verspreidt zich sneller onder alle leeftijdsgroepen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-meer-doen~a1c8e632/Het is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Evenstar
![]()
Probleem is vooral dat onze samenleving daar niet voor is ingericht.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:03 schreef raptorix het volgende:
Wat me mateloos irriteert is dat dat gezeur over die scholen alleen maar over zogenaamde achterstanden gaat, echter de meeste mensen roepen dit alleen maar uit eigen belang omdat een half jaartje zelf voor je kinderen zorgen al te veel is gevraagd.
Kinderen moeten thuisblijven, dus minstens één ouder moet thuisblijven, dus krijg je minstens één werkgever die gaat zeiken. Ik heb het dan nog niet eens over zelfstandige ondernemers. Wat moet je als schilder bijvoorbeeld als je kinderen thuis zijn?
Zullen vast mensen zijn die vooral zeiken omdat ze geen zin hebben om 24/7 met hun gezin/kinderen opgescheept te zitten. Geloof daar echt wel in, maar generaliseren is ook echt niet nodig.![]()
Ik vind dit te makkelijk. Thuiswerken en je kids thuisonderwijs verschaffen lijkt me vrij heftig. En dan heb je het over ouders die dat kunnen en willen. Hoeveel kinderen hebben thuis die stok niet achter de deur?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:03 schreef raptorix het volgende:
Wat me mateloos irriteert is dat dat gezeur over die scholen alleen maar over zogenaamde achterstanden gaat, echter de meeste mensen roepen dit alleen maar uit eigen belang omdat een half jaartje zelf voor je kinderen zorgen al te veel is gevraagd.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |