Nou ja de overheid heeft natuurlijk een zooi basisregels opgesteld over het ontvangen van bezoek en dat is op een dag toch wel beperkt. leuk vind ik dat niet natuurlijk maar dit soort simpele zaken kan iedereen zich prima aan conformeren toch?quote:Op zondag 3 januari 2021 19:22 schreef miss_sly het volgende:
Als zij het fijn vinden om dit zo te doen, is dat ook hun goed recht, toch?
Of ja kan het ook met een grapje doen zo van " wow, mijn schoonouders zijn al wel vroeg gevaccineerd"quote:Op zondag 3 januari 2021 19:18 schreef Gunner het volgende:
[..]
Denk het helaas van wel. het zijn geen ontkenners ofzo maar blijkbaar denken ze er goed aan te doen?
[..]
Ik snap niet dat een familie waar ook zorgmedewerkers in zitten dit blijkbaar een goed idee vinden.
ik twijfel of ik me er mee wil bemoeien maar de vraag in dat appgroepje "wie gaan er naar ma toe" vind ik al te zot voor woorden
Zo gaan dat soort dingen gewoon.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:13 schreef Gunner het volgende:
Zit me een beetje te ergeren; m'n schoonmoeder is 75 geworden vandaag en is samen met m'n schoonvader (nog iets ouder) niet in de meest optimale gezondheid.
Toch meent meer dan de helft van de familie het nodig om gedurende de hele dag op visite te gaan. en morgen staan er nog meer oudjes op de agenda voor de koffie. blijkbaar durft m'n schoonmoeder geen nee te zeggen ofzo.
M'n vrouw durft er niets van te zeggen. hoor het net pas omdat dit blijkbaar in een appgroepje is besproken waar ik niet bij kan. Koude kant jeweetwel
ben ik nu gek of...?
Dat kan je niet weten, misschien zijn ze wel niet assertief genoeg om te zeggen " blijf alsjeblieft allemaal weg."quote:Op zondag 3 januari 2021 19:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies. Die mensen hebben hun leven geleefd en maken zich er verder niet zo druk om. Helemaal prima toch?
O, eens, dit soort gelegenheden werkt mogelijk wel op de verspreiding. Het advies is er niet voor niets.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:24 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nou ja de overheid heeft natuurlijk een zooi basisregels opgesteld over het ontvangen van bezoek en dat is op een dag toch wel beperkt.
In mijn optiek zijn juist dit soort dingen de oorzaak dat we hier langer dan nodig in zitten en dat is mijn probleem.
Mocht er eentje overlijden kan ik mezelf recht in de spiegel aankijken.
Dat denk ik dus inderdaad.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kan je niet weten, misschien zijn ze wel niet assertief genoeg om te zeggen " blijf alsjeblieft allemaal weg."
Misschien, maar dan ben je je eigen denkwijze aan het opdringen aan anderen. Volgens mij ben je op die leeftijd oud en wijs genoeg om je eigen keuzes daarin te maken.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat kan je niet weten, misschien zijn ze wel niet assertief genoeg om te zeggen " blijf alsjeblieft allemaal weg."
MIsschien kan je vrouw dat dan eerst aan haar ouders vragen? Of dit echt is wat ze willen, of dat ze zich er niet fijn bij voelen? In het tweede geval kan ze aanbieden om even haar stem te laten horen en te zeggen dat dit niet de bedoeling is.quote:
Sommigen wel, anderen niet. Het is voor veel mensen heel lastig iets wat goed bedoeld is, af te wijzen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Misschien, maar dan ben je je eigen denkwijze aan het opdringen aan anderen. Volgens mij ben je op die leeftijd oud en wijs genoeg om je eigen keuzes daarin te maken.
Het is vooral lastig te begrijpen dat heel veel mensen gewoon het risico voor lief nemen. Juist de ouderen heb ik het idee.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sommigen wel, anderen niet. Het is voor veel mensen heel lastig iets wat goed bedoeld is, af te wijzen.
Ja, ik vind het echt irritant dat de visite maar bepaalt hoeveel risico oudere mensen moeten nemen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is vooral lastig te begrijpen dat heel veel mensen gewoon het risico voor lief nemen. Juist de ouderen heb ik het idee.
Als ik voor mijn moeder spreek: die durft gewoon geen nee te zeggen.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is vooral lastig te begrijpen dat heel veel mensen gewoon het risico voor lief nemen. Juist de ouderen heb ik het idee.
Dit.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt irritant dat de visite maar bepaalt hoeveel risico oudere mensen moeten nemen.
Zet ze niet zo voor het blok en bespreek het gewoon eerlijk.
Het is tegen de adviezen in, niet de "regels" en adviezen gelden voor iedereen behalve voor jezelf.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:32 schreef Schuifpui het volgende:
Ik dacht dat iedereen hier zo van de regels en de lockdown was, maar nu is het opeens hun eigen keuze?
Dit is toch gewoon tegen de regels van de huidige lockdown in? Of zijn de feestjes van 10 tot 15 man van jongeren ook gewoon hun eigen keuze?
Tsja, Gunner doet hier net alsof zijn schoonouders niet voor zichzelf kunnen nadenken. Betwijfel het.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:34 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt irritant dat de visite maar bepaalt hoeveel risico oudere mensen moeten nemen.
Zet ze niet zo voor het blok en bespreek het gewoon eerlijk.
Vergeet niet dat dit niet de standaard policy is, maar wat er gedaan moet worden mocht een arts en een persoon niet weten wat hij eerst heeft gekregen, of het vaccin op dat moment niet aanwezig is. Iemand kan een afspraak missen, en daardoor de tweede inenting, wat dan te doen als er twee weken later een ander vaccin beschikbaar is. Je kunt maar beter op dergelijke scenarios voorbereid zijn, toch?quote:Op zondag 3 januari 2021 08:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja? Onvoorstelbaar toch? De trials zijn allemaal al versneld gedaan en daar zijn onder de bevolking een hoop vragen over.
En dan ga je compleet ongeteste combinaties gebruiken icm compleet ongeteste intervallen.
Kunnen ze prima, maar blijkbaar is nee zeggen lastig.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, Gunner doet hier net alsof zijn schoonouders niet voor zichzelf kunnen nadenken. Betwijfel het.
Hij en zijn vrouw kunnen dat in ieder geval beter beoordelen dan wij hier op het forumquote:Op zondag 3 januari 2021 19:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Tsja, Gunner doet hier net alsof zijn schoonouders niet voor zichzelf kunnen nadenken. Betwijfel het.
Ja, en omdat we hier geen 1 van allen helderziend zijn, moet je zulke dingen dus bespreken.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Die schoonouders nog het beste gok ik.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij en zijn vrouw kunnen dat in ieder geval beter beoordelen dan wij hier op het forum
https://www.trouw.nl/binn(...)-nederland~b5bbbadb/quote:Op zondag 3 januari 2021 19:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dit niet de standaard policy is, maar wat er gedaan moet worden mocht een arts en een persoon niet weten wat hij eerst heeft gekregen, of het vaccin op dat moment niet aanwezig is. Iemand kan een afspraak missen, en daardoor de tweede inenting, wat dan te doen als er twee weken later een ander vaccin beschikbaar is. Je kunt maar beter op dergelijke scenarios voorbereid zijn, toch?
Dit klopt dus niet volgens jou?quote:Bijna alle vaccins tegen corona die op de markt zijn of nog moeten verschijnen, bestaan uit twee doses. Die tweede dosis is een soort ‘booster’ om het immuunsysteem een extra prikkel te geven zodat de afweer tegen indringers sterker wordt. In het Verenigd Koninkrijk was het aanvankelijk net als in Nederland de bedoeling om na drie weken de tweede dosis toe te dienen. Daar is nu drie maanden van gemaakt.
Ja of ze hebben gewoon niet dezelfde mening als jij.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Kunnen ze prima, maar blijkbaar is nee zeggen lastig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |