Krijgen we dit nu echt weer? Als de ene user er mee ophoudt, komt er altijd wel weer een andere die dit soort ongefundeerde, puur op emotie gebaseerde pseudo-retoriek neerplempt.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk je echt dat we zo'n voorbeeldig volk zijn? Met een lockdown en alsnog 8-10k per dag?
Volgens mij zijn er bizar weinig landen waar het wel lukt. Ja, wij zijn misschien een tikje koppiger, maar uiteindelijk zijn er overal in de wereld mensen die de maatregelen negeren.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk je echt dat we zo'n voorbeeldig volk zijn? Met een lockdown en alsnog 8-10k per dag?
Noch kan jij het tegendeel bewijzen. En hou toch op man, ik beweer helemaal nergens dat heel Nederland zich niet aan de regels houdt. Enige wat ik zei was mijn anekdote van oud en nieuw waar mensen in grote groepen op straat waren of met >4 binnen te borrelen. En dan gaan janken om een protest. Naïef.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:21 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Krijgen we dit nu echt weer? Als de ene user er mee ophoudt, komt er altijd wel weer een andere die dit soort ongefundeerde, puur op emotie gebaseerde pseudo-retoriek neerplempt.
Waarom denken mensen bij carnaval bijna altijd alleen maar aan Brabant.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:29 schreef Nielsch het volgende:
Denken jullie trouwens dat Brabant zich een beetje gaat gedragen tijdens carnaval of dat ze er toch een druk groot volksfeest van maken daar?
Ja, als je in Wuhan je voet buiten de deur stak werd hij eraf geschoten.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er bizar weinig landen waar het wel lukt. Ja, wij zijn misschien een tikje koppiger, maar uiteindelijk zijn er overal in de wereld mensen die de maatregelen negeren.
De plekken waar het wel beter gaat zijn meestal plekken met strictere en/of makkelijkere handhaving.
Mensen zoeken nou eenmaal de grenzen op, of het nou Nederlanders, Duitsers, Italianen of wat dan ook zijn. Misschien dat wij hier 1% of 2% koppiger in zijn (noem maar iets), maar geloof niet dat wij als Nederlanders het significant slechter doen qua gehoorzaamheid.
Ik dacht eraan maar geen zin om 't te typen...quote:Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Waarom denken mensen bij carnaval bijna altijd alleen maar aan Brabant.
Bestaat Limburg niet meer ofzo?
maar, denk het grotendeels wel t.b.h.
Je deur werd gewoon even vakkundig dicht getimmerdquote:Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, als je in Wuhan je voet buiten de deur stak werd hij eraf geschoten.
Bij wijze van spreken.
Wat boeit ons dat stukje buitenland nouquote:Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Waarom denken mensen bij carnaval bijna altijd alleen maar aan Brabant.
Bestaat Limburg niet meer ofzo?
maar, denk het grotendeels wel t.b.h.
Ik ben zelf een Noord-Limburgse maar woon sinds 2 jaar net over de grens in Brabant. Hier in de omgeving gaat de carnaval zoals we dat normaliter kennen nergens door. Hoogstens wordt er online wat in elkaar geknutseld. Her en der zijn wel al prinsen bekend.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:29 schreef Nielsch het volgende:
Denken jullie trouwens dat Brabant zich een beetje gaat gedragen tijdens carnaval of dat ze er toch een druk groot volksfeest van maken daar?
Wat?quote:Op zondag 3 januari 2021 22:49 schreef Elan het volgende:
Lijkt inmiddels toch steeds meer duidelijk waar de problemen qua besmettingen liggen, die middelbare scholen mogen wel dicht tot het voorjaar.
Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:49 schreef Elan het volgende:
Lijkt inmiddels toch steeds meer duidelijk waar de problemen qua besmettingen liggen, die middelbare scholen mogen wel dicht tot het voorjaar.
Die Britse variant van het virus verspreidt zich sneller onder jongeren en kinderenquote:Op zondag 3 januari 2021 22:51 schreef falling_away het volgende:
[..]
Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.
IKEA heeft jaarlijks ongeveer 24 miljoen bezoekers (alle vestigingen in Nederland opgeteld), dus gemiddeld ongeveer 66.000 bezoekers per dag.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:51 schreef falling_away het volgende:
[..]
Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.
Nope.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:03 schreef raptorix het volgende:
Wat me mateloos irriteert is dat dat gezeur over die scholen alleen maar over zogenaamde achterstanden gaat, echter de meeste mensen roepen dit alleen maar uit eigen belang omdat een half jaartje zelf voor je kinderen zorgen al te veel is gevraagd.
De horeca is dan nog gewoon dicht dus er wordt niks georganiseerd.. ook geen optochtenquote:Op zondag 3 januari 2021 22:29 schreef Nielsch het volgende:
Probleem is vooral dat onze samenleving daar niet voor is ingericht.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:03 schreef raptorix het volgende:
Wat me mateloos irriteert is dat dat gezeur over die scholen alleen maar over zogenaamde achterstanden gaat, echter de meeste mensen roepen dit alleen maar uit eigen belang omdat een half jaartje zelf voor je kinderen zorgen al te veel is gevraagd.
Ik vind dit te makkelijk. Thuiswerken en je kids thuisonderwijs verschaffen lijkt me vrij heftig. En dan heb je het over ouders die dat kunnen en willen. Hoeveel kinderen hebben thuis die stok niet achter de deur?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:03 schreef raptorix het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |