abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197198775
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Denk je echt dat we zo'n voorbeeldig volk zijn? Met een lockdown en alsnog 8-10k per dag?
Krijgen we dit nu echt weer? Als de ene user er mee ophoudt, komt er altijd wel weer een andere die dit soort ongefundeerde, puur op emotie gebaseerde pseudo-retoriek neerplempt.
pi_197198781
11 spelers en enkele stafleden Corona bij Go Ahead Eagles.
- verwijderd door admin -
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 22:25:58 #278
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197198919
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Denk je echt dat we zo'n voorbeeldig volk zijn? Met een lockdown en alsnog 8-10k per dag?
Volgens mij zijn er bizar weinig landen waar het wel lukt. Ja, wij zijn misschien een tikje koppiger, maar uiteindelijk zijn er overal in de wereld mensen die de maatregelen negeren.

De plekken waar het wel beter gaat zijn meestal plekken met strictere en/of makkelijkere handhaving.

Mensen zoeken nou eenmaal de grenzen op, of het nou Nederlanders, Duitsers, Italianen of wat dan ook zijn. Misschien dat wij hier 1% of 2% koppiger in zijn (noem maar iets), maar geloof niet dat wij als Nederlanders het significant slechter doen qua gehoorzaamheid.
pi_197199025
Denken jullie trouwens dat Brabant zich een beetje gaat gedragen tijdens carnaval of dat ze er toch een druk groot volksfeest van maken daar?
pi_197199083
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:21 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]

Krijgen we dit nu echt weer? Als de ene user er mee ophoudt, komt er altijd wel weer een andere die dit soort ongefundeerde, puur op emotie gebaseerde pseudo-retoriek neerplempt.
Noch kan jij het tegendeel bewijzen. En hou toch op man, ik beweer helemaal nergens dat heel Nederland zich niet aan de regels houdt. Enige wat ik zei was mijn anekdote van oud en nieuw waar mensen in grote groepen op straat waren of met >4 binnen te borrelen. En dan gaan janken om een protest. Naïef.

Maar goed, ik hou het voor gezien. Wat een vervelende en chagrijnige users rond dit tijdstip. Morgen weer je kutbaan zeker omdat je vakantie voorbij is?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197199113
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:29 schreef Nielsch het volgende:
Denken jullie trouwens dat Brabant zich een beetje gaat gedragen tijdens carnaval of dat ze er toch een druk groot volksfeest van maken daar?
Waarom denken mensen bij carnaval bijna altijd alleen maar aan Brabant.

Bestaat Limburg niet meer ofzo?

maar, denk het grotendeels wel t.b.h.
pi_197199127
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:25 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er bizar weinig landen waar het wel lukt. Ja, wij zijn misschien een tikje koppiger, maar uiteindelijk zijn er overal in de wereld mensen die de maatregelen negeren.

De plekken waar het wel beter gaat zijn meestal plekken met strictere en/of makkelijkere handhaving.

Mensen zoeken nou eenmaal de grenzen op, of het nou Nederlanders, Duitsers, Italianen of wat dan ook zijn. Misschien dat wij hier 1% of 2% koppiger in zijn (noem maar iets), maar geloof niet dat wij als Nederlanders het significant slechter doen qua gehoorzaamheid.
Ja, als je in Wuhan je voet buiten de deur stak werd hij eraf geschoten.

Bij wijze van spreken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_197199175
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Ik dacht eraan maar geen zin om 't te typen...
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 22:33:47 #284
416575 crew  Evenstar
pi_197199208
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja, als je in Wuhan je voet buiten de deur stak werd hij eraf geschoten.

Bij wijze van spreken.
Je deur werd gewoon even vakkundig dicht getimmerd :D

Landen zoals Nieuw Zeeland hebben het ook goed geregeld, maar dat zijn eilanden waar het ook makkelijker is en waar je als bevolking gewoon weet dat als je even een paar weken je aan de regels houdt je daarna weer veel meer kan. Hier is die uitzicht er niet meer en dan krijg je vanzelf meer burgers die denken "mij niet gezien".
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 22:34:54 #285
416575 crew  Evenstar
pi_197199242
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef Minimunt het volgende:

[..]

Wat boeit ons dat stukje buitenland nou :P

Denk dat carnaval wel mee gaat vallen. Als horeca dicht is en alle grote partijen niet mee gaan doen dan blijft er weinig van over.
pi_197199379
quote:
Ik ben zelf een Noord-Limburgse maar woon sinds 2 jaar net over de grens in Brabant. Hier in de omgeving gaat de carnaval zoals we dat normaliter kennen nergens door. Hoogstens wordt er online wat in elkaar geknutseld. Her en der zijn wel al prinsen bekend.

Overigens heb ik, hoe gek dat misschien mag klinken, echt een hekel aan carnaval en doe er daarom al jaren niet aan mee.

Maar dat is wat ik hier in de omgeving dus tot op heden zie gebeuren.
pi_197199592
pi_197199700
Lijkt inmiddels toch steeds meer duidelijk waar de problemen qua besmettingen liggen, die middelbare scholen mogen wel dicht tot het voorjaar :X .

Wat ik niet goed begrijp is dat het vandaag in het Catshuis weer over die toeslagen ging, niet dat dat geen pijnlijk dossier is natuurlijk maar er lijken me toch belangrijkste zaken aan de hand. Bijvoorbeeld een noodplan voor het onderwijs, of vaart krijgen achter de vaccinaties.
blablablabla
pi_197199740
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:49 schreef Elan het volgende:
Lijkt inmiddels toch steeds meer duidelijk waar de problemen qua besmettingen liggen, die middelbare scholen mogen wel dicht tot het voorjaar :X .

Wat?
pi_197199757
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:49 schreef Elan het volgende:

Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.
Alpha kenny one
pi_197200011
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:51 schreef falling_away het volgende:

[..]

Die Britse variant van het virus verspreidt zich sneller onder jongeren en kinderen
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 23:01:59 #292
416575 crew  Evenstar
pi_197200017
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 22:51 schreef falling_away het volgende:

[..]

IKEA heeft jaarlijks ongeveer 24 miljoen bezoekers (alle vestigingen in Nederland opgeteld), dus gemiddeld ongeveer 66.000 bezoekers per dag.

Voortgezet onderwijs heeft ongeveer 1 miljoen leerlingen, per dag.

Als de besmettingen in VO echt een probleem zijn dan moet dat gewoon aangepakt worden. Er is simpelweg geen ruimte voor mitsen en maaren.

Ik zeg niet dat daar daar nu alle problemen zitten, maar als het wel zo is dan moet dat gewoon aangepakt worden. Dichtgooien van winkels gaat dan echt niet helpen.
pi_197200056
Wat me mateloos irriteert is dat dat gezeur over die scholen alleen maar over zogenaamde achterstanden gaat, echter de meeste mensen roepen dit alleen maar uit eigen belang omdat een half jaartje zelf voor je kinderen zorgen al te veel is gevraagd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197200078
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:03 schreef raptorix het volgende:
Wat me mateloos irriteert is dat dat gezeur over die scholen alleen maar over zogenaamde achterstanden gaat, echter de meeste mensen roepen dit alleen maar uit eigen belang omdat een half jaartje zelf voor je kinderen zorgen al te veel is gevraagd.
Nope.
pi_197200086
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nope.
Wat?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197200113
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 23:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat?
Wat je zegt is niet waar. Op geen enkele manier.
pi_197200128
quote:
De horeca is dan nog gewoon dicht dus er wordt niks georganiseerd.. ook geen optochten
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197200152
Nee, herstel.

De Britse variant van het virus verspreidt zich sneller onder alle leeftijdsgroepen.

https://www.ad.nl/binnenl(...)-meer-doen~a1c8e632/
  Moderator / Redactie Sport zondag 3 januari 2021 @ 23:07:15 #299
416575 crew  Evenstar
pi_197200153
quote:
Probleem is vooral dat onze samenleving daar niet voor is ingericht.

Kinderen moeten thuisblijven, dus minstens één ouder moet thuisblijven, dus krijg je minstens één werkgever die gaat zeiken. Ik heb het dan nog niet eens over zelfstandige ondernemers. Wat moet je als schilder bijvoorbeeld als je kinderen thuis zijn?

Zullen vast mensen zijn die vooral zeiken omdat ze geen zin hebben om 24/7 met hun gezin/kinderen opgescheept te zitten. Geloof daar echt wel in, maar generaliseren is ook echt niet nodig.
pi_197200184
quote:
Ik vind dit te makkelijk. Thuiswerken en je kids thuisonderwijs verschaffen lijkt me vrij heftig. En dan heb je het over ouders die dat kunnen en willen. Hoeveel kinderen hebben thuis die stok niet achter de deur?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')