Net als dat feest in Duindorp zeker, wat officieel een demonstratie was met JeBroer als sprekerquote:Op zondag 3 januari 2021 20:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan beamen dat het super was om daar bij aanwezig te zijn.
En het is niet als demonstratie aangemeld, maar als manifestatie.
We demonstreerden niet tegen corona maatregelen zoals nos schrijft.
We manifesteerden voor verbinding vanuit liefde.
Als je erbij was geweest, dan had je ook kunnen beamen dat dit laatste veelal werd benoemd. Het woord corona amper.
Het eerlijke antwoord: niet. Het is niet meer dan een educated guess.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:04 schreef Drekkoning het volgende:
Maar in hoeverre is er duidelijk of na 3 maanden wachten de booster nog wel effectief genoeg is om de uiteindelijke effectiviteit naar de 95% te krijgen?
Ik zeg nergens dat liefde van covid wintquote:Op zondag 3 januari 2021 20:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als liefde werkte tegen covid was er helemaal niemand aan covid overleden.
Tja, ik maak me er ook niet zo druk om. Wat ik wel ontzettend irritant vind is dat mensen nu zo lopen te zeuren op het protest terwijl verdorie heel Nederland, inclusief de zeurkousen, massaal met z'n allen thuis oud en nieuw heeft zitten vieren. Het is een beetje hypocriet namelijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:35 schreef Vasilevski het volgende:
Ik zou er zelf ook niet zo snel tussen staan maar ik snap hun behoefte ook wel. Heb ook één keer gedacht met die BLM-demo's dat dat een ramp zou worden, bleek toen ook allemaal mee te vallen. Sindsdien kan ik me niet meer zo druk maken om wat anderen in de frisse buitenlucht uitspoken.
Nee, want er is niets educated aan de guess, het is gewoon een blinde gok ingegeven door politieke overwegingen.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het eerlijke antwoord: niet. Het is niet meer dan een educated guess.
Het is een extreme crisisaanpak, maar het is ook wel flink mis daar in het VK dus ik snap de gok welquote:Op zondag 3 januari 2021 20:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, want er is niets educated aan de guess, het is gewoon een blinde gok ingegeven door politieke overwegingen.
Ik niet. Het is paniekvoetbal ingegeven door het eigen falen van deze regering.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is een extreme crisisaanpak, maar het is ook wel flink mis daar in het VK dus ik snap de gok wel
Complete onzin, niet heel Nederland was massaal met zijn allen oud en nieuw aan het vieren. Dat weet je zelf ook welquote:Op zondag 3 januari 2021 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Tja, ik maak me er ook niet zo druk om. Wat ik wel ontzettend irritant vind is dat mensen nu zo lopen te zeuren op het protest terwijl verdorie heel Nederland, inclusief de zeurkousen, massaal met z'n allen thuis oud en nieuw heeft zitten vieren. Het is een beetje hypocriet namelijk.
Veel mensen weten volgens mij niet eens het verschil tussen een virus en een bacterie. Die kun je echt alles wijs maken.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Zag vandaag iemand met een mondkapje in het bos lopen, alleen.![]()
Wat ben je dan retarded zeg. Volgens mij denken mensen nog steeds dat het virus gewoon in de lucht zit zo maar.
Wauw super dat je daar was!quote:Op zondag 3 januari 2021 20:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan beamen dat het super was om daar bij aanwezig te zijn.
En het is niet als demonstratie aangemeld, maar als manifestatie.
We demonstreerden niet tegen corona maatregelen zoals nos schrijft.
We manifesteerden voor verbinding vanuit liefde.
Als je erbij was geweest, dan had je ook kunnen beamen dat dit laatste veelal werd benoemd. Het woord corona amper.
Sorryquote:Op zondag 3 januari 2021 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Wat ben je dan retarded zeg. Volgens mij denken mensen nog steeds dat het virus gewoon in de lucht zit zo maar.
Ik ben de straat nog op geweest. Iedereen zat >4 binnen of groepen/buurten op straat van 20 man.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:53 schreef Molo het volgende:
Complete onzin, niet heel Nederland was massaal met zijn allen oud en nieuw aan het vieren. Dat weet je zelf ook wel
Dat weet ik niet, maar het is over de 90% effectief. Argentinië gaat Sputnik gebruiken als vaccin.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, zijn die onderzoeksdata beetje ok gepubliceerd inmiddels dan?
Het is nog veel meer naďef om dat zomaar te zeggen zonder enige onderbouwing.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben de straat nog op geweest. Iedereen zat >4 binnen of groepen/buurten op straat van 20 man.
Kerst of oud en nieuw heeft een veel groter effect dan zo'n protest, wat bovendien ook nog gewoon in de buitenlucht was. Je bent naďef als je zo'n protest veroordeeld maar ondertussen niet wil erkennen dat de feestdagen een veel grotere invloed gaan hebben
Ik werkte idd nog twee afspraken oudejaarsdag in Amsterdam en er was iig op straat en bij de kramen iig niets van welke 1,5m of andere maatregel dan ook te merken nee. Punt. X'Dquote:Op zondag 3 januari 2021 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ben de straat nog op geweest. Iedereen zat >4 binnen of groepen/buurten op straat van 20 man.
Kerst of oud en nieuw heeft een veel groter effect dan zo'n protest, wat bovendien ook nog gewoon in de buitenlucht was. Je bent naďef als je zo'n protest veroordeeld maar ondertussen niet wil erkennen dat de feestdagen een veel grotere invloed gaan hebben
Vind het wel sneu, maarja... je kan toch nadenken.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Veel mensen weten volgens mij niet eens het verschil tussen een virus en een bacterie. Die kun je echt alles wijs maken.
Zag laatst wel tijdens een fietstochtje een Chinees stelletje in het uitgestorven Groningse platteland met mondkapjes op. Kunnen we lachen wat we willen maar die zijn dus toch maar mooi beschermd tegen virussen van schapen en koeien.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Ja. 92% effectief. Volgens mij zelfs in the lancet. maar het was iig peer-reviewedquote:Op zondag 3 januari 2021 20:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, zijn die onderzoeksdata beetje ok gepubliceerd inmiddels dan?
Heb ik iets gemist? Moeten we ook al mondkapjes buiten dragen dan?quote:Op zondag 3 januari 2021 20:48 schreef leolinedance het volgende:
Wel mooi die demonstratie met 1000 man in Haarlem
En dan die verontwaardiging "ze droegen geen mondkapjes!!!"
Beter dan die koude ijswind op je smoel toch. Als ik met de hond savonds loop doe ik hem ook op, heb toch bij me.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
Je hebt geen sjaal liggen thuis?quote:Op zondag 3 januari 2021 21:01 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Beter dan die koude ijswind op je smoel toch. Als ik met de hond savonds loop doe ik hem ook op, heb toch bij me.
Ach, is toch evident man. Kijk eens naar waar de besmettingen plaats vinden: thuis.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is nog veel meer naďef om dat zomaar te zeggen zonder enige onderbouwing.
Heb je ook je leren stringetje aan dan, met je sjaalquote:Op zondag 3 januari 2021 21:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je hebt geen sjaal liggen thuis?
Tuurlijk, lekker representatief voor heel Nederland ookquote:Op zondag 3 januari 2021 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als ze dat echt netjes kunnen onderbouwen dan is dat mooi nieuwsquote:Op zondag 3 januari 2021 20:58 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, maar het is over de 90% effectief. Argentinië gaat Sputnik gebruiken als vaccin.
quote:Op zondag 3 januari 2021 21:03 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heb je ook je leren stringetje aan dan, met je sjaalMiet
Snap niet waarom er zo'n boycot sfeertje om dat vaccin heen hangt. Als wij Sputnik hadden ingekocht hadden we al miljoenen op voorraad gehad en een pracht vaccin met 92% effectiviteit.quote:Op zondag 3 januari 2021 20:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja. 92% effectief. Volgens mij zelfs in the lancet. maar het was iig peer-reviewed
https://www.1limburg.nl/v(...)ari?context=topstoryquote:De GGD'en beginnen eerder met het vaccineren van zorgmedewerkers. Dat betekent voor Limburg dat zorgmedewerkers vanaf 15 januari vaccinaties kunnen halen.
Dat klinkt goedquote:Op zondag 3 januari 2021 20:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ja. 92% effectief. Volgens mij zelfs in the lancet. maar het was iig peer-reviewed
Dat heet geopolitiek Hansquote:Op zondag 3 januari 2021 21:05 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Snap niet waarom er zo'n boycot sfeertje om dat vaccin heen hangt. Als wij Sputnik hadden ingekocht hadden we al miljoenen op voorraad gehad en een pracht vaccin met 92% effectiviteit.
Nee, dat is niet evident. Ik zie geen reden om aan te nemen dat je weet waar je over praat.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:02 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ach, is toch evident man. Kijk eens naar waar de besmettingen plaats vinden: thuis.
Druk maken om een protest terwijl jan en alleman wijdverspreid door heel NL kerst en oud en nieuw viert met vrienden en familie.
Politiek belangrijker dan virus.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:05 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Snap niet waarom er zo'n boycot sfeertje om dat vaccin heen hangt. Als wij Sputnik hadden ingekocht hadden we al miljoenen op voorraad gehad en een pracht vaccin met 92% effectiviteit.
Het was goed genoeg iig voor Oxford om nu officieël met ze samen te werken om te kijken of ze elkaar als booster shot kunnen gebruiken. Dus Oxford en astrazeneca hebben wel echt vertrouwen in ze duidelijkquote:
Het is ook zo van: omdat het Russisch is zal het wel niet deugen. Of Chinees straks. Die zullen hun bevolking wel met rommel injecteren. En van alle Aziatische, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen die straks hun vaccins gaan kopen. Wat hun belang daarbij is? Umm... Nevermind. Elke complottheorie die hier ongehoord is, wordt over dat soort landen klakkeloos geloofd.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Politiek belangrijker dan virus.
Oxford snapt het, die werken nu samen met dat Russische instituut.
Dat heet vooral gebrek aan goedkeuring door de controlerende instantie, publicatie van fase 3 trial resultaten in een fatsoenlijke journal en ga zo maar door. Rusland en China hebben vaccins die misschien wel effectief zijn, maar ze zijn verder niet geďnteresseerd in het doorlopen van het proces om vaccins ook in Europa of de VS aan de man te krijgen.quote:
Dat lijkt niet zo, dat *IS* zo.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:19 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het is ook zo van: omdat het Russisch is zal het wel niet deugen. Of Chinees straks. Die zullen hun bevolking wel met rommel injecteren. En van alle Aziatische, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen die straks hun vaccins gaan kopen. Wat hun belang daarbij is? Umm... Nevermind. Elke complottheorie die hier ongehoord is, wordt over dat soort landen klakkeloos geloofd.
Vanuit het oogpunt van de derde wereld lijkt het eerder alsof de westerse landen hun vaccins hamsteren om 100-jarigen en gezonde huisartsen te injecteren. Terwijl China straks als reddende engel een groot deel van de derde wereld van vaccins gaat voorzien. En daardoor weer een stapje op 'ons' inloopt.
Het is maar te hopen dat het met Oxford en Janssen een beetje opschiet, die lijken ook zeer geschikt voor de arme, hete landen. Heb je in ieder geval als westerse landen nog een beetje tegenwicht aan China.
Ah, dat is geen fijne situatie, lief dat jullie zijn gaan helpen!quote:Op zondag 3 januari 2021 20:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mijn vrouw is Britse en we waren in het VK om mantelzorg te geven voor bijna 2 maanden, de gezondheid van mijn schoonmoeder is nogal fragiel en het werd allemaal wat te veel voor mijn schoonvader.
Dat óók jaquote:Op zondag 3 januari 2021 21:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heet vooral gebrek aan goedkeuring door de controlerende instantie, publicatie van fase 3 trial resultaten in een fatsoenlijke journal en ga zo maar door. Rusland en China hebben vaccins die misschien wel effectief zijn, maar ze zijn verder niet geďnteresseerd in het doorlopen van het proces om vaccins ook in Europa of de VS aan de man te krijgen.
Als jij de data van het RIVM niet serieus neemt dan houdt het idd op.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is niet evident. Ik zie geen reden om aan te nemen dat je weet waar je over praat.
Ik kan me niet voorstellen dat data van het RIVM suggereren dat 17 miljoen Nederlanders allemaal op elkaar gepakt zaten en dat deze mensen specifiek zeuren over Willem Engel en Van Haga knuffelen tijdens een manifestatiequote:Op zondag 3 januari 2021 21:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jij de data van het RIVM niet serieus neemt dan houdt het idd op.
Het gaat mij er alleen om dat het effect van de feestdagen veel groter gaat zijn dan een protest. Dat ik niet letterlijk heel Nederland bedoel lijkt me duidelijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Tuurlijk, lekker representatief voor heel Nederland ook
Ik zag de andere kant, en nu? Wellicht is het niet zo absoluut
Ik weet niet tegen wie je het hebt in je tweede alinea maar neem aan niet tegen mij
Nah... probleem opgelost.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het gaat mij er alleen om dat het effect van de feestdagen veel groter gaat zijn dan een protest. Dat ik niet letterlijk heel Nederland bedoel lijkt me duidelijk.
Dat percentage positieve tests is ook wel erg fors.quote:
Dat was niet bepaald duidelijkquote:Op zondag 3 januari 2021 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het gaat mij er alleen om dat het effect van de feestdagen veel groter gaat zijn dan een protest. Dat ik niet letterlijk heel Nederland bedoel lijkt me duidelijk.
Het mogelijke probleem zit hem ook niet in de manifestatie an sich, maar wel in het vele geknuffel. Leuk om op die manier burgerlijk ongehoorzaam te zijn, maar niet heel verstandig.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Welke data?quote:Op zondag 3 januari 2021 21:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als jij de data van het RIVM niet serieus neemt dan houdt het idd op.
Hoho, moet ook nog werken en aan de studiequote:Op zondag 3 januari 2021 21:29 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nah... probleem opgelost.
Dan kunnen we vanaf vandaag wel dagelijks protesten gaan houden.
Zolang het effect maar minder is dan de kerstdagen.
Dat lijkt me altijd een goed idee.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:33 schreef Sfancta het volgende:
Ik zal maar geen pinkpop kaartje aanschaffen.
Ja ik zie dat vanaf 4 december er veel weer open was gegaanquote:Op zondag 3 januari 2021 21:32 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Was daar niet heel veel nog open? Waren weinig maatregelen toch?
Die heb ik nog van vorig jaar....quote:Op zondag 3 januari 2021 21:33 schreef Sfancta het volgende:
Ik zal maar geen pinkpop kaartje aanschaffen.
Toen hadden ze maar een paar honderd cases per dag. De R wordt daar geschat tussen de 1.6 en 1.8.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:35 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ja ik zie dat vanaf 4 december er veel weer open was gegaan
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg ergens boven dat de meeste besmettingen waarvan bekend is wat de oorzaak is binnen plaats vinden in de thuissituatie.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat data van het RIVM suggereren dat 17 miljoen Nederlanders allemaal op elkaar gepakt zaten en dat deze mensen specifiek zeuren over Willem Engel en Van Haga knuffelen tijdens een manifestatie
quote:Op zondag 3 januari 2021 21:46 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Toen hadden ze maar een paar honderd cases per dag. De R wordt daar geschat tussen de 1.6 en 1.8.
quote:Op zondag 3 januari 2021 21:03 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Heb je ook je leren stringetje aan dan, met je sjaalMiet
Maar dat doen systematisch veel meer mensen achter de voordeur.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het mogelijke probleem zit hem ook niet in de manifestatie an sich, maar wel in het vele geknuffel. Leuk om op die manier burgerlijk ongehoorzaam te zijn, maar niet heel verstandig.
Dat is helemaal niet vanzelfsprekend. Heel vee mensen die we anderen zien/gezien hebben, deden dat ook binnen met afstand en zonder geknuffel.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar dat doen systematisch veel meer mensen achter de voordeur.
Nice!quote:Op zondag 3 januari 2021 19:01 schreef Celestien het volgende:
Uitslag binnen. M'n man heeft gelukkig geen covid-19.
Denk je echt dat we zo'n voorbeeldig volk zijn? Met een lockdown en alsnog 8-10k per dag?quote:
Bij mijn moeder duurde het ook lang, die bleek positiefquote:Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nice!
Hier zijn wij gisteren ook getest. Ik had mijn uitslag vanmiddag al (negatief) en mijn vrouw, die 5 minuten voor mij getest werd, heeft nog steeds niks. Snappen er niks van.
Okquote:Op zondag 3 januari 2021 21:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg ergens boven dat de meeste besmettingen waarvan bekend is wat de oorzaak is binnen plaats vinden in de thuissituatie.
Wat heeft voorbeeldigheid er mee te maken?quote:Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk je echt dat we zo'n voorbeeldig volk zijn? Met een lockdown en alsnog 8-10k per dag?
ik probeer niet te veel voor anderen te denken, maar om mij heen hoor ik alleen maar mensen die wel anderen hebben gezien, maar daarbij nog steeds afstand hebben gehouden en niet hebben geknuffeld. Dat zal zeker niet voor iedereen op gaan, maar het is ook niet zo dat iedereen het wel doet.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Denk je echt dat we zo'n voorbeeldig volk zijn? Met een lockdown en alsnog 8-10k per dag?
Dat is ook niet verwonderlijk. Wat ik in mijn omgeving heel vaak hoor is dat een besmetting "het gezin binnenkomt" via school / sport / werk en vervolgens het hele gezin besmet raakt. Dat is ook bijna niet te voorkomen.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg ergens boven dat de meeste besmettingen waarvan bekend is wat de oorzaak is binnen plaats vinden in de thuissituatie.
Niks, geen touw aan vast te knopen die gedachtengangquote:Op zondag 3 januari 2021 22:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat heeft voorbeeldigheid er mee te maken?
Het lijkt een variatie te zijn op het aloude 'Nederlanders zijn egoďstische aso's'-gebrabbel wat we hier wel vaker zien. Maar dat is slechts mijn vermoeden.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Niks, geen touw aan vast te knopen die gedachtengang
Ik ben afgehaakt iigquote:Op zondag 3 januari 2021 22:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het lijkt een variatie te zijn op het aloude 'Nederlanders zijn egoďstische aso's'-gebrabbel wat we hier wel vaker zien. Maar dat is slechts mijn vermoeden.
Krijgen we dit nu echt weer? Als de ene user er mee ophoudt, komt er altijd wel weer een andere die dit soort ongefundeerde, puur op emotie gebaseerde pseudo-retoriek neerplempt.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er bizar weinig landen waar het wel lukt. Ja, wij zijn misschien een tikje koppiger, maar uiteindelijk zijn er overal in de wereld mensen die de maatregelen negeren.quote:Op zondag 3 januari 2021 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Noch kan jij het tegendeel bewijzen. En hou toch op man, ik beweer helemaal nergens dat heel Nederland zich niet aan de regels houdt. Enige wat ik zei was mijn anekdote van oud en nieuw waar mensen in grote groepen op straat waren of met >4 binnen te borrelen. En dan gaan janken om een protest. Naďef.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:21 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Krijgen we dit nu echt weer? Als de ene user er mee ophoudt, komt er altijd wel weer een andere die dit soort ongefundeerde, puur op emotie gebaseerde pseudo-retoriek neerplempt.
Waarom denken mensen bij carnaval bijna altijd alleen maar aan Brabant.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:29 schreef Nielsch het volgende:
Denken jullie trouwens dat Brabant zich een beetje gaat gedragen tijdens carnaval of dat ze er toch een druk groot volksfeest van maken daar?
Ja, als je in Wuhan je voet buiten de deur stak werd hij eraf geschoten.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:25 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er bizar weinig landen waar het wel lukt. Ja, wij zijn misschien een tikje koppiger, maar uiteindelijk zijn er overal in de wereld mensen die de maatregelen negeren.
De plekken waar het wel beter gaat zijn meestal plekken met strictere en/of makkelijkere handhaving.
Mensen zoeken nou eenmaal de grenzen op, of het nou Nederlanders, Duitsers, Italianen of wat dan ook zijn. Misschien dat wij hier 1% of 2% koppiger in zijn (noem maar iets), maar geloof niet dat wij als Nederlanders het significant slechter doen qua gehoorzaamheid.
Ik dacht eraan maar geen zin om 't te typen...quote:Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Waarom denken mensen bij carnaval bijna altijd alleen maar aan Brabant.
Bestaat Limburg niet meer ofzo?
maar, denk het grotendeels wel t.b.h.
Je deur werd gewoon even vakkundig dicht getimmerdquote:Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, als je in Wuhan je voet buiten de deur stak werd hij eraf geschoten.
Bij wijze van spreken.
Wat boeit ons dat stukje buitenland nouquote:Op zondag 3 januari 2021 22:31 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Waarom denken mensen bij carnaval bijna altijd alleen maar aan Brabant.
Bestaat Limburg niet meer ofzo?
maar, denk het grotendeels wel t.b.h.
Ik ben zelf een Noord-Limburgse maar woon sinds 2 jaar net over de grens in Brabant. Hier in de omgeving gaat de carnaval zoals we dat normaliter kennen nergens door. Hoogstens wordt er online wat in elkaar geknutseld. Her en der zijn wel al prinsen bekend.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:29 schreef Nielsch het volgende:
Denken jullie trouwens dat Brabant zich een beetje gaat gedragen tijdens carnaval of dat ze er toch een druk groot volksfeest van maken daar?
Wat?quote:Op zondag 3 januari 2021 22:49 schreef Elan het volgende:
Lijkt inmiddels toch steeds meer duidelijk waar de problemen qua besmettingen liggen, die middelbare scholen mogen wel dicht tot het voorjaar.
Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:49 schreef Elan het volgende:
Lijkt inmiddels toch steeds meer duidelijk waar de problemen qua besmettingen liggen, die middelbare scholen mogen wel dicht tot het voorjaar.
Die Britse variant van het virus verspreidt zich sneller onder jongeren en kinderenquote:Op zondag 3 januari 2021 22:51 schreef falling_away het volgende:
[..]
Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.
IKEA heeft jaarlijks ongeveer 24 miljoen bezoekers (alle vestigingen in Nederland opgeteld), dus gemiddeld ongeveer 66.000 bezoekers per dag.quote:Op zondag 3 januari 2021 22:51 schreef falling_away het volgende:
[..]
Of de IKEA en H&M? Dat de scholen maar zsm weer open mogen.
Nope.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:03 schreef raptorix het volgende:
Wat me mateloos irriteert is dat dat gezeur over die scholen alleen maar over zogenaamde achterstanden gaat, echter de meeste mensen roepen dit alleen maar uit eigen belang omdat een half jaartje zelf voor je kinderen zorgen al te veel is gevraagd.
De horeca is dan nog gewoon dicht dus er wordt niks georganiseerd.. ook geen optochtenquote:Op zondag 3 januari 2021 22:29 schreef Nielsch het volgende:
Probleem is vooral dat onze samenleving daar niet voor is ingericht.quote:Op zondag 3 januari 2021 23:03 schreef raptorix het volgende:
Wat me mateloos irriteert is dat dat gezeur over die scholen alleen maar over zogenaamde achterstanden gaat, echter de meeste mensen roepen dit alleen maar uit eigen belang omdat een half jaartje zelf voor je kinderen zorgen al te veel is gevraagd.
Ik vind dit te makkelijk. Thuiswerken en je kids thuisonderwijs verschaffen lijkt me vrij heftig. En dan heb je het over ouders die dat kunnen en willen. Hoeveel kinderen hebben thuis die stok niet achter de deur?quote:Op zondag 3 januari 2021 23:03 schreef raptorix het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |