Ziet er goed uit, vanaf nu alleen maar omlaag!quote:Op zondag 3 januari 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
7.398 nieuwe positieve testen
241 nieuwe ziekenhuisopnames
29 nieuwe IC-opnames
47 nieuwe overlijdens
ja, het dooft uitquote:Op zondag 3 januari 2021 15:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, vanaf nu alleen maar omlaag!
Boris Johnson ziet blijkbaar nog wel mogelijkheden om het voor de Britten nog strenger te maken dan het al is.quote:Op zondag 3 januari 2021 15:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik denk dat we qua maatregelen wel aan een max zitten.
er is nog zat mogelijk, maar niet in NL en niet te handhaven dus heeft het gewoon weinig zin.quote:Op zondag 3 januari 2021 16:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Boris Johnson ziet blijkbaar nog wel mogelijkheden om het voor de Britten nog strenger te maken dan het al is.
Ik zou ook blij zijn als we weer op het punt zitten van afgelopen zomer ja. Toen kon er tenminste weer gereisd worden (ook naar het buitenland), en horeca/theaters/bioscopen/etc waren open. Nog steeds niet optimaal open, maar toch.quote:Op zondag 3 januari 2021 15:52 schreef Luke83 het volgende:
Ik zou serieus al blij zijn als de situatie weer zo is als afgelopen zomer. Dat je op het terras kan zitten, op vakantie binnen NL kan gaan met relatief weinig beperkingen. Als ik op tv groepen mensen bij elkaar zie, denk ik bij mezelf: o jee, pas op de afstand. Soms schrik ik van mezelf dat na een jaar bepaalde zaken voor mij al helemaal ingeburgerd zijn, terwijl ik een jaar terug dat never nooit gedacht zou hebben.
laat maar, levert ook weer veel teveel gezeik op ( onze vrijhedenquote:Op zondag 3 januari 2021 16:03 schreef Drekkoning het volgende:
Bij ons kan je nog een avondklok invoeren om sociale bezoekjes terug te dringen, en dat is het wel zo een beetje idd.
als ze nu slim zijn gaan ze voor die tijd volgas de ouderen/kwetsbaren vaccineren en dan kan alles gewoon open blijven.quote:Op zondag 3 januari 2021 16:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou ook blij zijn als we weer op het punt zitten van afgelopen zomer ja. Toen kon er tenminste weer gereisd worden (ook naar het buitenland), en horeca/theaters/bioscopen/etc waren open. Nog steeds niet optimaal open, maar toch.
Lijkt me ook een laatste redmiddel. Tot die tijd de cijfers stabiel houden met het huidige pakket, ruimhartig ondernemers compenseren, NOW blijven pompen, tot de vaccins de verlossing brengen.quote:Op zondag 3 januari 2021 16:05 schreef Predator40 het volgende:
[..]
laat maar, levert ook weer veel teveel gezeik op ( onze vrijheden![]()
![]()
) gewoon snel die vaccins erin en vanaf maart beter weer.
En dus is het niet mogelijk.quote:Op zondag 3 januari 2021 16:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
er is nog zat mogelijk, maar niet in NL en niet te handhaven dus heeft het gewoon weinig zin.
gewoon snel die vaccins erin en de huidige maatregelen zullen vast verlengt worden.
alles is mogelijk als men maar wil.....met de coronawet kunnen ze ook nog wel wat toch ?quote:
dat is de vraag, de variant is er al sinds november geloof ik. Dus je zou verwachten dat die harder opkomt. Dat hoor ik nog nergens.quote:Op zondag 3 januari 2021 15:48 schreef Aventura het volgende:
[..]
Deze daling zegt eigenlijk vrij weinig, als straks die gemuteerde variant ook hier de overhand krijgt, zal het aantal besmettingen weer flink stijgen.
Dat valt al een tijdje op. Zal wel een en/en verhaal zijn? Snap het anders ook niet.quote:Op zondag 3 januari 2021 16:15 schreef DireStraits7 het volgende:
Het blijft toch opvallend dat Duitsland zoveel doden meldt t.o.v. het aantal besmettingen als je dat vergelijkt met Nederland. Of Nederland meldt er zo weinig, dat kan natuurlijk ook.
Afgelopen dagen volgens Google (tussen haakjes de aantallen in Nederland):
27/12: 351 (28)
28/12: 848 (44)
29/12: 1122 (170)
30/12: 963 (112)
31/12: 561 (108)
01/01: 354 (108)
Nu zal er in Nederland wellicht enigszins onderrapportage zijn, maar dat lijkt me niet genoeg verklaring voor het gat met Duitsland. Dus blijven er zoveel besmettingen in Duitsland onder de radar? Of registreren Duitsland en Nederland hun coronasterfgevallen op verschillende wijzen?
Ik las een paar maanden terug een interessant uitleg van een toppsycholoog day het menselijk brein door evolutie heel goed is in het nu tijdelijk aanleren van dingen als afstand en mondkapjes, en straks na de pandemie net zo goed in binnen een maand het weer helemaal afleren als het niet meer hoeft. Is natuurlijk ook al eerder gebeurd (Spaanse griep). Maatregelen vergelijkbaar met nu, toen het voorbij was strong het collectief weer terug.quote:Op zondag 3 januari 2021 15:52 schreef Luke83 het volgende:
Ik zou serieus al blij zijn als de situatie weer zo is als afgelopen zomer. Dat je op het terras kan zitten, op vakantie binnen NL kan gaan met relatief weinig beperkingen. Als ik op tv groepen mensen bij elkaar zie, denk ik bij mezelf: o jee, pas op de afstand. Soms schrik ik van mezelf dat na een jaar bepaalde zaken voor mij al helemaal ingeburgerd zijn, terwijl ik een jaar terug dat never nooit gedacht zou hebben.
Zijn er eigenlijk al landen waar de vaccins voor resultaten zorgen?quote:Op zondag 3 januari 2021 16:07 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
tot de vaccins de verlossing brengen.
nee, ze voorspellen pas in maart....quote:Op zondag 3 januari 2021 16:21 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk al landen waar de vaccins voor resultaten zorgen?
Is er ergens een goed artikel of een video die dit uitlegt? Ik kan zo snel niks vindenquote:Op zondag 3 januari 2021 16:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nee, ze voorspellen pas in maart....
Vreemd ja, terwijl het aan het begin van de pandemie juist andersom was. Toen keken we allemaal jaloers naar Duitsland met hun vele testen en weinig doden.quote:Op zondag 3 januari 2021 16:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat valt al een tijdje op. Zal wel een en/en verhaal zijn? Snap het anders ook niet.
Dat kan, denk ik niet.quote:Op zondag 3 januari 2021 16:21 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk al landen waar de vaccins voor resultaten zorgen?
En het is ook niet zo dat er in Nederland veel minder getest wordt dan in Duitsland (hoewel deze grafiek natuurlijk over de gehele populatie gaat en sterfgevallen daar maar een klein deel van zijn).quote:Op zondag 3 januari 2021 16:19 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat valt al een tijdje op. Zal wel een en/en verhaal zijn? Snap het anders ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |