abonnement Unibet Coolblue
pi_197153271
quote:
Onderzoeksraad: Verbied knallers en vuurpijlen
Er moet een verbod komen op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dat adviseert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in een rapport dat morgen naar buiten komt, bevestigen ingewijden vanavond al aan deze krant.

Edwin van der Aa 30-11-17, 19:53 Laatste update: 20:15
654
De Raad noemt volgens de bronnen meerdere argumenten om een ban mee te onderbouwen en constateert dat er momenteel te hoge risico's zijn voor de veiligheid in de nacht van oud en nieuw.

De vraag is wat de politieke gevolgen zijn van de aanbevelingen, want vooralsnog wil een Kamermeerderheid, ook in de nieuwe samenstelling, niet aan een landelijk vuurwerkverbod. Eerdere voorstellen daarvoor kregen in het parlement alleen steun van GroenLinks (vanwege het milieu), de Partij voor de Dieren (vanwege de dieren) en 50Plus (vanwege de angst die leeft onder ouderen).

Probleem
Eerder deze week publiceerde RTL Nieuws al de conclusies van het rapport. De OVV noemt de jaarwisseling volgens de omroep 'het gevaarlijkste moment van het jaar'. Vooral vuurwerk is een probleem. Volgens de onderzoeksraad zijn er jaarlijks 10.000 incidenten, variërend van mishandelingen tot branden. In veertig procent van de gevallen is vuurwerk de reden dat het misgaat.

Ook zou er veel kritiek zijn op de controle van vuurwerk. Veel partijen in de Tweede Kamer hebben wel aangegeven daar werk van te willen maken. De laatste jaren organiseren veel gemeenten ook grote vuurwerkshows om de burger een alternatief te bieden voor het zelf afsteken.

Eerder dit jaar pleitte de Nationale politie nog voor een verbod op gevaarlijk knalvuurwerk en de oogartsen spreken zich al jaren uit voor een ban, gezien de ernstige verwondingen die vele tientallen mensen jaarlijks oplopen.
https://www.ad.nl/politie(...)vuurpijlen~a8d1e779/

(niet mijn OP)

Tekenen!

https://vuurwerkfederatie.nl/ikervaargeenoverlast/
  vrijdag 1 januari 2021 @ 13:26:04 #2
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197153343
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:17 schreef AchJa het volgende: [..] Mensen verplaatsen zich ook naar de feesten he.
Ja, eenmalige verplaatsingen is wat anders dan heel oud en nieuw buiten vieren ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197153371
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:17 schreef ender_xenocide het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)werkverbod~afe0f66c/
[..]

Het bericht waarvan je wist dat het ging komen.
Wat loopt die Bruls nou te huilen? Hij had toch al een vuurwerkverbod afgekondigd begin vorig jaar?

quote:
Vuurwerkverbod in Nijmegen tijdens oud en nieuw

NIJMEGEN - Liefhebbers van vuurwerk moeten komende jaarwisseling niet in Nijmegen zijn. De gemeenteraad heeft woensdagavond ingestemd met een motie van GroenLinks en de Partij voor de Dieren om het komende jaar het afsteken van vuurwerk totaal te verbieden in de Waalstad.

De vuurwerkdiscussie liep al langere tijd in Nijmegen. Tegenstanders wezen voortdurend op de grote problemen tijdens Oud en Nieuw, zoals de vuurwerkslachtoffers en het geweld tegen hulpverleners.
Droevige avond

Nick de Graaf (VVD) noemde het een droevige avond, omdat een einde werd gemaakt aan een traditie waar veel mensen plezier aan beleven, alleen omdat GroenLinks en de Partij voor de Dieren er niet van houden.

'Waar houdt het op?', zo hield hij de raad voor. 'Vandaag verbieden we vuurwerk, straks terrasverwarmers en vervolgens de auto.'Ook Jean Paul Broeren (Stadspartij DNF) riep de partijen op om de Nijmegenaar niet de lol van het vuurwerk af te pakken.

De Graaf vroeg zich ook af welke specifieke problemen er nou zijn in Nijmegen die het rechtvaardigen om lokaal beleid te maken voor vuurwerk, nu de regering bezig is met zulk beleid. Ook Hans van Hooft (SP) vindt het onnodig op de troepen vooruit te lopen.
'Den Haag laat het afweten'

Maar volgens de ondertekenaars van de motie zijn de problemen met oudjaar inmiddels te groot en laat Den Haag het afweten wat betreft een algeheel vuurverbod. Daarom moet het nu maar lokaal geregeld worden.

Burgemeester Bruls is blij dat er gekozen wordt voor een algeheel verbod en niet voor het aanwijzen van bepaalde vuurwerkvrije zones, zoals afgelopen jaar. 'Want dat heeft weinig uitgehaald' zo zei hij.
Goed te handhaven

De Partij voor de Dieren pleitte vorig jaar voor zulke zones bij bijvoorbeeld kinderboerderijen. Alleen een totaalverbod is volgens de burgemeester goed handhaafbaar.

Bruls stelde nadrukkelijk dat er geen verbod komt op de verkoop van vuurwerk in Nijmegen, aangezien dat juridisch gezien niet kan. In de motie staat wel dat verkoop zo veel mogelijk ontmoedigd moet worden. Volgens Bruls is dat in de praktijk nauwelijks uit te voeren.
pi_197153396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:

Ja, eenmalige verplaatsingen is wat anders dan heel oud en nieuw buiten vieren ;)
Mensen die in grote getale onder invloed van richting allerlei feesten en horeca verplaatsen zorgt ook voor de nodige ellende.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 13:33:42 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197153492
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mensen die in grote getale onder invloed van richting allerlei feesten en horeca verplaatsen zorgt ook voor de nodige ellende.
Ja, en die bleven nu netjes binnen natuurlijk ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197153501
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, het gros bleef gewoon thuis volgens mij hoor.

Geen groepjesvorming nu voor horeca gelegenheden bijvoorbeeld, waar volgens mij normaal gesproken de meeste onrust ontstaat.
Die man heeft de tact van een dooie tak hè :X

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2021 13:35:28 ]
pi_197153535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:33 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, en die bleven nu netjes binnen natuurlijk ;)
De meesten zullen gewoon op straat voor huis zijn gebleven. Waar ze wel de hort opgingen liep het uit de klauwen zoals je op verschillende beelden kon zien.
pi_197153556
Dat vuurwerkverbod was ook hier blijkbaar niet echt doorgedrongen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 1 januari 2021 @ 13:37:05 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197153573
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat loopt die Bruls nou te huilen? Hij had toch al een vuurwerkverbod afgekondigd begin vorig jaar?
[..]

Deze tendens zie ik laatste tijd vaker, burgemeesters willen zelf minder beslissingen maken en vragen de centrale overheid dat voor hen te doen. :N
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197153593
Hij spreekt als voorzitter van het landelijke Veiligheidsberaad van voorzitters van veiligheidsregio's, niet als burgemeester van Nijmegen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 13:40:00 #11
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197153650
Voorgaande jaren ging het wel door tot een uur of drie. Nu wast om 00:30 stil buiten.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197153655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Deze tendens zie ik laatste tijd vaker, burgemeesters willen zelf minder beslissingen maken en vragen de centrale overheid dat voor hen te doen. :N
Het is dus niet een boodschap van hem als burgemeester.

Had misschien wat explicieter opgetekend kunnen worden door het AD, want nu noemen ze eerst zijn burgemeesterschap in de inleiding en pas later in het artikel die functie van waaruit het wel relevant is.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 13:55:42 #13
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_197153976
Bruls is een dikke loser.
Bang voor corona met zijn 180 kilo.

Bang voor vuurwerk omdat dat lichaam niet te missen is met vuurwerk
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:07:32 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197154272
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:40 schreef Chia het volgende:
Het is dus niet een boodschap van hem als burgemeester.

Had misschien wat explicieter opgetekend kunnen worden door het AD, want nu noemen ze eerst zijn burgemeesterschap in de inleiding en pas later in het artikel die functie van waaruit het wel relevant is.
Maar hij is er los van zijn functies wel een warm voorstander van... En dit had hij ook kunnen zeggen:

quote:
Bruls is voorzitter van het landelijke Veiligheidsberaad van voorzitters van veiligheidsregio's: ,,Met een meerderheid van hen heb ik deze oproep al eerder gedaan bij het kabinet. Afgelopen nacht bewijst voor mij dat een verbod lockdown werkt. In de hele veiligheidsregio hebben zich, naar ik begrijp, maar tien mensen met brandwonden gemeld bij de zorg. Dat is echt weinig in vergelijking met andere jaren.”
pi_197154380
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat loopt die Bruls nou te huilen? Hij had toch al een vuurwerkverbod afgekondigd begin vorig jaar?
[..]

Volgend jaar kan iedereen het toch gewoon weer kopen en dan is handhaven en stukje lastiger
....
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:15:15 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197154453
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:12 schreef opgebaarde het volgende:

Volgend jaar kan iedereen het toch gewoon weer kopen en dan is handhaven en stukje lastiger
....
quote:
Bruls gemeente Nijmegen had, net als bijvoorbeeld buurgemeente Heumen, zelf al een vuurwerkverbod ingesteld, nog vóórdat er vanwege de coronadruk op de zorg een landelijk verbod kwam. ,,Zelf ben ik een paar jaar geleden omgegaan", zegt Bruls. ,,Tijdens de jaarwisseling blijft drankgebruik de grootste oorzaak van problemen, maar met het vuurwerk ontneem je mensen wel hun ‘wapens’.”
pi_197154500
quote:
Voormalig Feyenoord-speler Elabdellaoui heeft oogletsel en brandwonden na vuurwerkongeluk
Galatasaray-speler Omar Elabdellaoui (29) is gisteren met spoed in het ziekenhuis opgenomen. Volgens Turkse media raakte de 49-voudig international van Noorwegen op Oudejaarsavond gewond nadat er vuurwerk in zijn hand ontplofte. Hij heeft onder meer oogletsel en brandwonden op zijn gezicht. Volgens Turkse media zou de schade aan zijn ogen het einde van zijn carriere kunnen betekenen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)erkongeluk~a2ddb706/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197154558
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:15 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]

Dus?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:20:13 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 1 januari 2021 @ 14:20:50 #20
186611 Haags
pi_197154601
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar hij is er los van zijn functies wel een warm voorstander van... En dit had hij ook kunnen zeggen:
[..]

Misschien kan die ranzig dikke varkenslap eerst eens iets aan zijn eigen ongezonde gewicht gaan doen.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:24:50 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197154695
Vooralsnog lijkt de poll bij het AD niet echt in het voordeel van de totaalverbodsclub... Tweederde is vooralsnog in meer of mindere mate een voorstander van vuurwerk.

pi_197154700
Zijn er nog mooie filmpjes van schermutselingen en vuurwerkbommen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197154761
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gewoon.
Je begint dat hij aan het huilen is en nu wil je het onderwerp ineens van vuurwerk naar alcohol verplaatsen en krijg je alleen het woord 'gewoon' uit je mond.

Wederom een voorbeeld van jouw bijzondere manier van communiceren
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:30:16 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197154807
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:27 schreef opgebaarde het volgende:
Je begint dat hij aan het huilen is en nu wil je het onderwerp ineens van vuurwerk naar alcohol verplaatsen en krijg je alleen het woord 'gewoon' uit je mond.

Wederom een voorbeeld van jouw bijzondere manier van communiceren
Want met een "dus" moet ik maar snappen wat jou allemaal niet duidelijk is... :')

Ik geef gewoon een aanvulling nav uitspraken van Bruls, niks meer niks minder.
pi_197154815
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:24 schreef AchJa het volgende:
Vooralsnog lijkt de poll bij het AD niet echt in het voordeel van de totaalverbodsclub... Tweederde is vooralsnog in meer of mindere mate een voorstander van vuurwerk.

[ afbeelding ]
Wel even opletten of ze ook de eindresultaten publiceren.
pi_197154860
Bruls. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:34:50 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:37:33 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197154950
quote:
Getekend!

Vannacht hoofdzakelijk categorie F3 en F4 vuurwerk gezien. Het vuurwerk is qua aantallen veel minder dan het voorgaande jaar, maar door de zwaarte van het vuurwerk is de spektakel er niet minder om.

Ik vond dit verbod wel de ultieme test wat ik al jaren vermoedde, namelijk dat het grootste gevaar niet de zwaarte van het vuurwerk is, maar vooral de aantallen. De grote aantallen cat. 2 maakt meer slachtoffers dan de duurdere en daardoor minder afgestoken cat. 3. Een verbod vind ik niet verstandig omdat het een te zwaar middel is om je doel te bereiken en de controle wegvalt (transport, opslag, keuring) waardoor er weer andere problemen ontstaan. Ik zie liever dat er accijns wordt geheven per stuk vuurwerk, bv. 3 cent, zodat de goedkope rommel van 500 stuks wat nu letterlijk als strooigoed wordt gebruikt onaantrekkelijk wordt. Met de accijns kan de maatschappelijke schade van vuurwerk betaald worden. Met illegaliteit heb je geen enkele inkomsten, maar wel de schade.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197154964
Die volgevreten Bruls is weer eens lekker kinderlijk naïef. Dit waren nog wat restjes vuurwerk :') Alsof je het niet over de grens kunt halen. Die vent is iets te veel in zichzelf gaan geloven. Je bent een niet gekozen burgemeester. Gedraag je daar naar.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:38:39 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197154972
https://www.rivm.nl/nieuws/lokaal-veel-smog-door-vuurwerk

Ook het RIVM concludeert dat er minder vuurwerk is afgestoken aan de hand van fijnstofmetingen :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197155042
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:24 schreef AchJa het volgende:
Vooralsnog lijkt de poll bij het AD niet echt in het voordeel van de totaalverbodsclub... Tweederde is vooralsnog in meer of mindere mate een voorstander van vuurwerk.

[ afbeelding ]
Nou is een peiling op een website nou ook niet bepaald de meest representatieve steekproef natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:42:19 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197155078
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wanneer is het eindresultaat behaald? Pas als de cijfers in de kraam te pas komen?
In het verleden wel eens gezien dat polls eindresultaten niet werden gepost wanneer het uitkwam dat pro vuurwerk leek te winnen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:43:44 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197155095
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:41 schreef Monolith het volgende:

Nou is een peiling op een website nou ook niet bepaald de meest representatieve steekproef natuurlijk.
Klopt. Maar goed, ik heb ondertussen ook meerdere peilingen voorbij zien komen hier dat een meerderheid voor een totaalverbod zou zijn...
pi_197155139
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt. Maar goed, ik heb ondertussen ook meerdere peilingen voorbij zien komen hier dat een meerderheid voor een totaalverbod zou zijn...
Een peiling is doorgaans ook wat anders dan een poll op een website.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 1 januari 2021 @ 14:49:52 #36
186611 Haags
pi_197155216
twitter


Mijn stadje O+
Zonder wrijving geen glans
pi_197155227
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Getekend!

Vannacht hoofdzakelijk categorie F3 en F4 vuurwerk gezien. Het vuurwerk is qua aantallen veel minder dan het voorgaande jaar, maar door de zwaarte van het vuurwerk is de spektakel er niet minder om.

Ik vond dit verbod wel de ultieme test wat ik al jaren vermoedde, namelijk dat het grootste gevaar niet de zwaarte van het vuurwerk is, maar vooral de aantallen. De grote aantallen cat. 2 maakt meer slachtoffers dan de duurdere en daardoor minder afgestoken cat. 3. Een verbod vind ik niet verstandig omdat het een te zwaar middel is om je doel te bereiken en de controle wegvalt (transport, opslag, keuring) waardoor er weer andere problemen ontstaan. Ik zie liever dat er accijns wordt geheven per stuk vuurwerk, bv. 3 cent, zodat de goedkope rommel van 500 stuks wat nu letterlijk als strooigoed wordt gebruikt onaantrekkelijk wordt. Met de accijns kan de maatschappelijke schade van vuurwerk betaald worden. Met illegaliteit heb je geen enkele inkomsten, maar wel de schade.
De onrust die veroorzaakt wordt door vuurwerk is niet te compenseren met een paar centen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:50:16 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:51:49 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197155263
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:49 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Mijn stadje O+
Interessant zou zijn om nu vanuit hetzelfde standpunt een eerder oud en nieuw te kunnen zien ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197155408
Wat een drogredenaties weer. Het was rustiger dus een verbod helpt. Ik lees: er was minder overlast maar nog steeds veel. Een verbod helpt dus maar voor een (klein) deel, maar je helpt wel alle positieve kanten van deze traditie om zeep.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:05:09 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197155574
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:58 schreef Alfje het volgende:
Wat een drogredenaties weer. Het was rustiger dus een verbod helpt. Ik lees: er was minder overlast maar nog steeds veel. Een verbod helpt dus maar voor een (klein) deel, maar je helpt wel alle positieve kanten van deze traditie om zeep.
En de slachtoffers?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197155655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Polls, peilingen, whatever.
Nou nee, het maakt nogal uit of er sprake is van een solide methodologie of niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197155758
Heerlijk rustig bij mij in de buurt. Weet niet wat men gedaan heeft (positieve invloed wijkcoaches, ouders, imams of wat dan ook), maar het heeft geholpen. :)

Elders in Brabant wel flink uit de hand gelopen lees ik nu. Den Bosch was al bekend. Twee auto's in de fik las ik.

Dat is niets. Hier iets verderop in Oosterhout: acht auto's in de fik. En brandweer en politie bekogeld met stenen en vuurwerk, en ME aanwezig. Lekker bezig dan.

https://www.bndestem.nl/b(...)oosterhout~ae0a679b/
https://www.bndestem.nl/o(...)eurgesteld~a92d87b9/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:14:10 #44
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197155790
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En de slachtoffers?
Die had je dit jaar, ondanks het verbod.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197155802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En de slachtoffers?
Alles wat je doet heeft risico'. Als iedereen op de snelweg 30 gaat rijden vermindert het aantal verkeersslachtoffers aanzienlijk. Toch doen we dat niet omdat het voordeel niet opweegt tegen de nadelen.
Het aantal slachtoffers moet zeker een factor zijn in de discussie, maar je doet nu hetzelfde als de burgemeester. Je noemt 1 nadeel dat (deels) verholpen zou worden met een maatregel en je doet net alsof dat voldoende is om de maatregel door te voeren zonder te kijken naar de andere consequenties van de maatregel.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:14:38 #46
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_197155809

vuurwerk verbod, dit was bij ons in het drop klokslag 00:00

_O_ _O_
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_197155830
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:49 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Mijn stadje O+
Schitterend.

Mooi altijd, vuurwerk zien vanuit grote hoogte.
pi_197155851
Grootste ellende veroorzaakt door legaal vuurwerk kwa slachtoffers zijn de vuurpijlen en vuurwerk wat je makkelijk in de hand kan houden (single shots / romeinse kaarsen). Alleen die zouden dit jaar toch al verboden zijn. Alleen dat effect hebben we niet kunnen meten door het huidige verbod.

Overigens mag je als slachtoffer op de eerste hulp zelf aangeven wat de oorzaak van je vuurwerk letsel is. Meeste slachtoffers vinken dan alsnog legaal aan terwijl hun vingers er half af hangen. Dat is met legaal vuurwerk praktisch onmogelijk.

Met legaal vuurwerk is je grootste risico een stevige brandwond of evt oogschade.

Ben alleen bang dat dit dezelfde kant op gaat als de zwarte pieten discussie. Een groep blijft net zolang doordrammen en andere mensen een probleem aanpraten tot ze hun zin krijgen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:17:58 #49
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_197155894
bij ons deden ze het slim en schoten ze flares de lucht in als politie werd gezien

_O_ _O_
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:25:52 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197156052
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Die had je dit jaar, ondanks het verbod.
Ja, helemaal voorkomen ga je natuurlijk nooit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:27:32 #51
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197156088
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:16 schreef descon het volgende:

Overigens mag je als slachtoffer op de eerste hulp zelf aangeven wat de oorzaak van je vuurwerk letsel is. Meeste slachtoffers vinken dan alsnog legaal aan terwijl hun vingers er half af hangen.

Bron?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197156131
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:49 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Mijn stadje O+
Lekkere beelden.
pi_197156165
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bron?
Het is eenname, maar wel een logische. Wanneer je aangeeft dat het door illegaal vuurwerk gaat ben je niet verzekerd.

Als je hier in NL flink je hand wilt beschadigen moet je letterlijk een bombette uit een zware cake halen wil je dat effect krijgen zoals een shell of cobra die in je hand afgaat.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:33:15 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197156187
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:09 schreef Monolith het volgende:
Nou nee, het maakt nogal uit of er sprake is van een solide methodologie of niet.
Dat is niet wat ik bedoelde, we gebruikten beide de twee termen doorelkaar. ;)
pi_197156190
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:17 schreef cherrycoke het volgende:
bij ons deden ze het slim en schoten ze flares de lucht in als politie werd gezien

_O_ _O_
Kijk zo pak je het aan. O+
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197156216
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:38 schreef alpeko het volgende:
Die volgevreten Bruls is weer eens lekker kinderlijk naïef. Dit waren nog wat restjes vuurwerk :') Alsof je het niet over de grens kunt halen. Die vent is iets te veel in zichzelf gaan geloven. Je bent een niet gekozen burgemeester. Gedraag je daar naar.
Ik erger me dood aan het feit dat straks de verboden die we nu invoeren gebruikt gaan worden voor andere doeleinden. "Oja, vuurwerkverbod tijdens corona werkte heel goed, laten we het in z'n geheel verbieden."

Zat andere voorbeelden te bedenken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:34:57 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197156223
De verbodsmaffia probeert weer eens een hele arm af te rukken nu ze een vinger is gegeven.
We have always been at war with Eastasia.
pi_197156233
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:55 schreef Nicksanders het volgende:
Bruls is een dikke loser.
Bang voor corona met zijn 180 kilo.

Bang voor vuurwerk omdat dat lichaam niet te missen is met vuurwerk
Ja, ik las net zijn vuurwerkverbod verzoek voor komende jaren (altijd).
Vind eigenlijk dat er nu wel weer andere zaken belangrijker zijn dan het vuurwerk.
Vuurwerk moet mogen en pak alleen het (hele) zware vuurwerk (bommen) aan...
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:35:43 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197156235
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:31 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Het is eenname, maar wel een logische. Wanneer je aangeeft dat het door illegaal vuurwerk gaat ben je niet verzekerd.

Als je hier in NL flink je hand wilt beschadigen moet je letterlijk een bombette uit een zware cake halen wil je dat effect krijgen zoals een shell of cobra die in je hand afgaat.
Je zorgverzekering keert niet uit als je illegaal vuurwerk hebt gebruikt? Dat wist ik niet. Nooit van gehoord ook.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:38:30 #60
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_197156309
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je zorgverzekering keert niet uit als je illegaal vuurwerk hebt gebruikt? Dat wist ik niet. Nooit van gehoord ook.
Klinkt wel logisch als in laakbaar handelen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_197156340
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klinkt wel logisch als in laakbaar handelen.
Daar gaat je zorgverzekering helemaal niet over. Als ik bewust uit het raam spring en alles breek en ik word geholpen ben ik alleen mijn eigen risico kwijt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_197156430
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:39 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Daar gaat je zorgverzekering helemaal niet over. Als ik bewust uit het raam spring en alles breek en ik word geholpen ben ik alleen mijn eigen risico kwijt.
Dit. T is niet dat een zorgverzekering net zo'n clausule heeft zoals je autoverzekering (alcohol achter t stuur: geen dekking).
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:44:08 #63
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197156439
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klinkt wel logisch als in laakbaar handelen.
Volgens mij moet je zorgverzekering gewoon uitkeren hoor, die mogen niet een afweging gaan maken zoals bijvoorbeeld een aansprakelijkheidsverzekering.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197156448
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je zorgverzekering keert niet uit als je illegaal vuurwerk hebt gebruikt? Dat wist ik niet. Nooit van gehoord ook.
Dat geloof ik ook niet. Ik geloof wel dat veel mensen invullen dat het gaat om legaal vuurwerk terwijl het illegaal vuurwerk is. Daar staat natuurlijk een strafmaat op. Wellicht dat ze denken straks krijg ik een aantekening en boete. Geen idee of het zo gaat overigens.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:47:53 #65
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197156504
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:44 schreef CR7 het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook niet. Ik geloof wel dat veel mensen invullen dat het gaat om legaal vuurwerk terwijl het illegaal vuurwerk is. Daar staat natuurlijk een strafmaat op. Wellicht dat ze denken straks krijg ik een aantekening en boete. Geen idee of het zo gaat overigens.
Nee precies, dat zijn allemaal aannames.
Feit is dat er in de rapportages duidelijk naar voren komt dat legaal vuurwerk grote bron van SEH-behandelingen is. Als je dat betwijfelt moet je met meer komen dan een vermoeden.

En daarnaast wordt het nu door de praktijk ondersteund: Er is veel minder legaal vuurwerk afgestoken en er zijn bijna geen slachtoffers.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197156719
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:31 schreef FL_Freak het volgende: I

[..]

Het is eenname, maar wel een logische. Wanneer je aangeeft dat het door illegaal vuurwerk gaat ben je niet verzekerd.

Als je hier in NL flink je hand wilt beschadigen moet je letterlijk een bombette uit een zware cake halen wil je dat effect krijgen zoals een shell of cobra die in je hand afgaat.
Zorgverzekering betaald wel uit. Das het punt niet. Anders zou je rokers etc ook moeten uitsluiten. Das een discussie waar je niet aan wil beginnen.

Arbeidsongeschiktheids verzekeringen zou een ander verhaal zijn. Maar denk dat de meesten bang zijn voor gezeik als ze illegaal aanvinken op de eerste hulp.

Justitie/inspectie diensten zouden interesse kunnen hebben. Als jij je ledematen kwijt raakt door legaal vuurwerk zal die graag willen onderzoeken waar dit vuurwerk vandaan komt omdat het niet veilig is. Dan zou het vuurwerkpunt wat je opgeeft een lastige vragen kunnen krijgen.

Maar geloof dat justitie pas echt actief word als er doden vallen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:03:38 #67
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197156867
Net buiten geweest en alle straten zijn hier keurig schoon ^O^

Maar ieder zijn meug; dus wat mij betreft volgend jaar geen vuurwerkverbod maar wel een avondklok.
Dan kun je je cobra's en mortiergranaten gewoon in je huiskamer afsteken en heb je er ook meer plezier van.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:03:41 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197156869
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:47 schreef Drekkoning het volgende:

Nee precies, dat zijn allemaal aannames.
Feit is dat er in de rapportages duidelijk naar voren komt dat legaal vuurwerk grote bron van SEH-behandelingen is. Als je dat betwijfelt moet je met meer komen dan een vermoeden.
Het letsel komt vnl door vuurpijlen en illegaal vuurwerk.

quote:
Vuurpijlen veroorzaken elk jaar veel letsel. Dit komt doordat de pijlen uit de hand worden afgeschoten, op omstanders worden gericht en vanuit niet-stabiele lanceerinrichtingen zoals flessen worden afgestoken, waardoor ze in onbedoelde richting kunnen schieten.

Zwaar knalvuurwerk, legaal geproduceerd voor professionals, maar veelal illegaal aan particulieren verkocht – veroorzaakt jaarlijks veel schade en letsel
Daarom ook het verbod op vuurpijlen. Romeinse kaarsen en babypijltjes waren al een tijdje verboden vanwege precies dezelfde reden.

quote:
En daarnaast wordt het nu door de praktijk ondersteund: Er is veel minder legaal vuurwerk afgestoken en er zijn bijna geen slachtoffers.
Vuurpijlen waren begin december volgens mij al verboden verklaard.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:07:16 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197156964
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dan kun je toch rustig concluderen dat dat verbod nu een feit is? Op basis waarvan zou het kabinet dit weer terugdraaien?
Nee. Want dit jaar was het een incident, dat verbod, om de zorg te ontlasten. Voor volgende keer geldt het niet. Check de maatregel maar, eenmalig.

Maarnu staat die bruls te brullen dat het kabinet moet doorpakken, want door het vuurwerkverbod is het rustiger dan anders.
1. Dat is simpelweg te controleren omdat vuurwerk een factor is in de maatregelen. Horeca was ook dicht en mensen waren veel meer dan anders thuis door andere maatregelen
2. Een tijdelijke maatregel omzetten in een definitieve 'omdat het zo lekker werkte' schep je veel vertrouwen mee in een samenleving die al met argusogen kijkt naar het coronabeleid. Je moet corona nu ook weer niet als paard van Troje gebruiken om je zin door te drukken op andere gebieden. Schept lekker vertrouwen, not.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:10:17 #70
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197157048
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het letsel komt vnl door vuurpijlen en illegaal vuurwerk.
[..]

Daarom ook het verbod op vuurpijlen. Romeinse kaarsen en babypijltjes waren al een tijdje verboden vanwege precies dezelfde reden.
[..]

Vuurpijlen waren begin december volgens mij al verboden verklaard.
Dat is zeker zo :) Wat dat betreft is het ook prima om het advies van de onderzoeksraad aan te houden zoals dit jaar ook het plan was.

Mooie tussenoplossing waarin mensen die dat willen nog wat kunnen afsteken, zonder dat dat tot al teveel slachtoffers leidt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:12:04 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197157085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:07 schreef Red_85 het volgende:
2. Een tijdelijke maatregel omzetten in een definitieve 'omdat het zo lekker werkte' schep je veel vertrouwen mee in een samenleving die al met argusogen kijkt naar het coronabeleid. Je moet corona nu ook weer niet als paard van Troje gebruiken om je zin door te drukken op andere gebieden. Schept lekker vertrouwen, not.
Helemaal mee eens trouwens. Je ziet veel belangenclubjes COVID aangrijpen om hun eigen agenda te pushen. Echt schaamteloos.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197157118
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee precies, dat zijn allemaal aannames.
Feit is dat er in de rapportages duidelijk naar voren komt dat legaal vuurwerk grote bron van SEH-behandelingen is. Als je dat betwijfelt moet je met meer komen dan een vermoeden.

En daarnaast wordt het nu door de praktijk ondersteund: Er is veel minder legaal vuurwerk afgestoken en er zijn bijna geen slachtoffers.
De maatregelen die oorspronkelijk gepland waren voor dit jaar (verbod op vuurpijlen, single shots, romeinse kaarsen) hebben we niet kunnen testen. Die waren een grote bron van ellende in het verleden. Vond het niet eens zo'n ramp dat ze die verboden.

Vuurpijlen was altijd ellende als het hard waaide (met alle gevolgen van dien).
pi_197157138
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Helemaal mee eens trouwens. Je ziet veel belangenclubjes COVID aangrijpen om hun eigen agenda te pushen. Echt schaamteloos.
Never waste a good crisis ;)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:14:53 #74
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197157162
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:14 schreef descon het volgende:

[..]

Never waste a good crisis ;)
Hou op hoor :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:17:57 #75
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197157240
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:55 schreef Nicksanders het volgende:
Bruls is een dikke loser.
Bang voor corona met zijn 180 kilo.

Bang voor vuurwerk omdat dat lichaam niet te missen is met vuurwerk
Hij is persoonlijk zelf een groot tegenstander en gebruikt zijn positie en deze speciale omstandigheden om zijn eigen mening door te drukken.

Dat heet machtsmisbruik en is laakbaar.
Net geschikt voor zijn functie, dus: doei
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197157263
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 00:41 schreef S95Sedan het volgende:
Hier ook zat gehoord helaas, ook een feestje aan de gang aan de overkant :X

Dikke middelvinger naar alle zorgpersoneel die het afgelopen jaar hard bezig zijn geweest. Waarschijnlijk ook weer zat op de EH met vuurwerk verwondingen.
Gisteren oud en nieuw gevierd met een verpleegkundige. Gevraagd of ze het vuurwerk ervaarde als een middelvinger, maar dat was niet zo.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:19:13 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197157265
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Helemaal mee eens trouwens. Je ziet veel belangenclubjes COVID aangrijpen om hun eigen agenda te pushen. Echt schaamteloos.
Neem dan even in het achterhoofd dat bruls al veel langer over vuurwerk aan het zeuren is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:21:38 #78
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:22:49 #79
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197157360
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:14 schreef descon het volgende:

[..]

Never waste a good crisis ;)
Je moet je wel afvragen wat je 'never wil wasten' en hoe.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197157394
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hij is persoonlijk zelf een groot tegenstander en gebruikt zijn positie en deze speciale omstandigheden om zijn eigen mening door te drukken.

Dat heet machtsmisbruik en is laakbaar.
Net geschikt voor zijn functie, dus: doei
twitter


Dr zijn ook minder gipsvluchten...zullen we skieen ook maar verbieden ?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:28:22 #81
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197157450
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:24 schreef descon het volgende:

[..]

[ twitter ]

Dr zijn ook minder gipsvluchten...zullen we skieen ook maar verbieden ?
Sowieso vakanties naar het buitenland verbieden.
Enorm belastend voor het milieu, en wat heb je er aan?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:30:38 #82
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197157481
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 12:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wie gaat dat betalen?
De business case van minder rotzooi door gerel en minder politie inzet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:33:47 #83
80382 manny
30 is best veel
pi_197157525
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:21 schreef AchJa het volgende:
FWIW, de stand na ongeveer 20.000 stemmen:

[ afbeelding ]
Daar kun je alle kanten mee op.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_197157534
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:24 schreef descon het volgende:

[..]

[ twitter ]

Dr zijn ook minder gipsvluchten...zullen we skieen ook maar verbieden ?
Goed idee
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:35:52 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197157550
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:24 schreef descon het volgende:

[..]

[ twitter ]

Dr zijn ook minder gipsvluchten...zullen we skieen ook maar verbieden ?
Minder auto ongelukken. Auto rijden ook maar verbieden?
Mensen hebben ook minder papercuts omdat ze thuiswerken en niet aan de copier zitten. Copiers en op het werk werken ook maar verbieden?
Treinen rijden ook beter op tijd nu omdat het niet zo druk is. Ov reizigers ook maar verbieden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197157570
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Minder auto ongelukken. Auto rijden ook maar verbieden?
Mensen hebben ook minder papercuts omdat ze thuiswerken en niet aan de copier zitten. Copiers en op het werk werken ook maar verbieden?
Treinen rijden ook beter op tijd nu omdat het niet zo druk is. Ov reizigers ook maar verbieden?
Goed idee
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:37:39 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197157587
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:30 schreef Red_85 het volgende:
De business case van minder rotzooi door gerel en minder politie inzet.
quote:
Streep door centrale vuurwerkshow in Utrecht: niemand wil voor de kosten opdraaien

Uit een vergelijking van Utrecht met andere grote steden en navraag bij evenementenorganisaties blijkt dat het organiseren van een centrale vuurwerkshow in de stad tussen de 450.000 en 550.000 euro kost.
quote:
Verdubbeling van vuurwerkschade in gemeente Utrecht

De schade aan gemeentelijke eigendommen was afgelopen oud en nieuw 196.250 euro
. De schadebedragen voor de jaarwisselingen van 2016/2017, 2017/2018 en 2018/2019 bedroegen achtereenvolgens 97.250 euro, 62.400 euro en 86.975 euro.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:39:50 #88
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197157630
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:24 schreef descon het volgende:

[..]

[ twitter ]

Dr zijn ook minder gipsvluchten...zullen we skieen ook maar verbieden ?
Dan lijkt het afschaffen van voetbal mij een beter idee. Maar iedere afschaffing van geweld spreekt mij wel aan.

Ik vind het ook krankzinning dat ze daar zelfs in ieder journaaf gewoon 2 minuten aandacht aan geven; in die tijd had je ook iets nuttigs of belangrijks kunnen berichten.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:41:08 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197157652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:33 schreef manny het volgende:

Daar kun je alle kanten mee op.
De club die voor een totaalverbod is is zo te zien wel in de minderheid. Maar goed, zoals al eerder gesteld in dit topic, het is en blijft een poll.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:41:29 #90
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197157658
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

Sowieso vakanties naar het buitenland verbieden.
Enorm belastend voor het milieu, en wat heb je er aan?
Iedereen gevangen binnen de eigen landsgrenzen!

Reizen verruimd je geest. Wist de eu ook al, want die gaven 18 jarigen een internationaal trein abbo voor de zomermaanden. Athans, dat was ooit een plan.
Anders corrumperen mensen en kan de eu wel heel snel opdoeken. Nationalisme groeit weer, de internationale economie komt tot stilstand want minder handel.

Beetje kortzichtig ook, zeker met de gedachte dst vervoer zelf ook milieuvriendelijk wordt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:44:31 #91
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197157700
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:37 schreef AchJa het volgende:

[..]


[..]


[..]

Leuke.
Dan zoek je een sponsor voor de rest. Marketing viert hoogtij tegenwoordig met al die nutteloze insta/youtubemiljonairs. Zet er evt wat horeca bij waarmee je prijzen afspreekt als gemeente en een deel int.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197157739
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

Sowieso vakanties naar het buitenland verbieden.
Enorm belastend voor het milieu, en wat heb je er aan?
Ik ben alleen voor een reisverbod voor mensen met obesitas, de hoeveelheid aan brandstoffen en energie dat wordt verbruikt om die mensen te verplaatsen vormt een te grote relatieve belasting op het milieu, maar het zal juridisch wel weer moeilijk liggen?
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:47:17 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197157745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:39 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dan lijkt het afschaffen van voetbal mij een beter idee. Maar iedere afschaffing van geweld spreekt mij wel aan.

Ik vind het ook krankzinning dat ze daar zelfs in ieder journaaf gewoon 2 minuten aandacht aan geven; in die tijd had je ook iets nuttigs of belangrijks kunnen berichten.
Waarom?

Wat mag een bevolking nog wel doen als Tengano de dictator is in een land?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:47:50 #94
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197157753
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:46 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ik ben alleen voor een reisverbod voor mensen met obesitas, de hoeveelheid aan brandstoffen en energie dat wordt verbruikt om die mensen te verplaatsen vormt een te grote belasting voor het milieu, maar het zal juridisch wel weer moeilijk liggen?
_O- _O_
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:48:07 #95
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197157761
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:46 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ik ben alleen voor een reisverbod voor mensen met obesitas, de hoeveelheid aan brandstoffen en energie dat wordt verbruikt om die mensen te verplaatsen vormt een te grote relatieve belasting op het milieu, maar het zal juridisch wel weer moeilijk liggen?
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:48:21 #96
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197157766
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarom?

Wat mag een bevolking nog wel doen als Tengano de dictator is in een land?
Gewoon gelukkig en vredig zijn.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:49:11 #97
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197157781
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:44 schreef Red_85 het volgende:

Leuke.
Dan zoek je een sponsor voor de rest. Marketing viert hoogtij tegenwoordig met al die nutteloze insta/youtubemiljonairs. Zet er evt wat horeca bij waarmee je prijzen afspreekt als gemeente en een deel int.
Het is in een van de vorige delen ook al uitvoerig aan bod gekomen. Sowieso heeft Nederland niet voldoende vuurwerkprofessionals die dit kunnen organiseren, het is veel te duur, in sommige gemeentes moeten mensen tientallen kilometers afleggen om bij zo'n show te komen.

Een andere optie is om die shows lekker in de randstad te organiseren en het vuurwerk daar te verbieden en de rest van het land gewoon met rust te laten.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:49:33 #98
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197157787
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Iedereen gevangen binnen de eigen landsgrenzen!

Reizen verruimd je geest. Wist de eu ook al, want die gaven 18 jarigen een internationaal trein abbo voor de zomermaanden. Athans, dat was ooit een plan.
Anders corrumperen mensen en kan de eu wel heel snel opdoeken. Nationalisme groeit weer, de internationale economie komt tot stilstand want minder handel.

Beetje kortzichtig ook, zeker met de gedachte dst vervoer zelf ook milieuvriendelijk wordt.
Ja, ook al die hotels en appartementen zijn heel erg goed voor het milieu. Die toeristen veroorzaken natuurlijk ook geen overlast?
Reizen verruimd de geest? Ja joh, met je ballen in het Turkse zand. :')
  Moderator vrijdag 1 januari 2021 @ 16:50:56 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197157812
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is in een van de vorige delen ook al uitvoerig aan bod gekomen. Sowieso heeft Nederland niet voldoende vuurwerkprofessionals die dit kunnen organiseren, het is veel te duur, in sommige gemeentes moeten mensen tientallen kilometers afleggen om bij zo'n show te komen.

Een andere optie is om die shows lekker in de randstad te organiseren en het vuurwerk daar te verbieden en de rest van het land gewoon met rust te laten.
sowieso is het OV na 8 uur dicht en ik ga niet midden in de nacht een half uur lopen om bij de vuurwerkshow van 10 minuten oid te komen hoor

het is koud en ik moet drinken enzo :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:51:39 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197157826
quote:
83s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:50 schreef sp3c het volgende:

sowieso is het OV na 8 uur dicht en ik ga niet midden in de nacht een half uur lopen om bij de vuurwerkshow van 10 minuten oid te komen hoor

het is koud en ik moet drinken enzo :')
Ook dat.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:51:47 #101
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197157829
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:49 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ja, ook al die hotels en appartementen zijn heel erg goed voor het milieu. Die toeristen veroorzaken natuurlijk ook geen overlast?
Reizen verruimd de geest? Ja joh, met je ballen in het Turkse zand. :')
Of zoals die engelsen dat doen. Keihard verbranden, jezelf het delirium zuipen en dat met zo;n groepje door het dorp trekken om van alles naar de klote te helpen. Allemaal geestverruimend :+


Rob Jetten gaat ook 12 keer per jaar op vakantie; nog nooit iets geestverruimends aan ontdekt; behalve dat hij het buitenland hier binnen wil halen dan.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:54:49 #102
117098 Hathor
Effe niet
pi_197157872
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:51 schreef Tengano het volgende:

[..]

Of zoals die engelsen dat doen. Keihard verbranden, jezelf het delirium zuipen en dat met zo;n groepje door het dorp trekken om van alles naar de klote te helpen. Allemaal geestveruimend :+

Rob Jetten gaat ook 12 keer per jaar op vakantie; nog nooit iets geestverruimends aan ontdekt; behalve dat hij het buitenland hier binnen wil halen dan.
Jij weet niet wat voor een beest Rob Tetten achter gesloten deuren kan zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:55:17 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197157880
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:48 schreef Tengano het volgende:

[..]

Gewoon gelukkig en vredig zijn.
Wat versta je daar onder?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:55:34 #104
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197157885
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij weet niet wat voor een beest Rob Tetten achter gesloten deuren kan zijn.
:{w
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:56:13 #105
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197157899
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat versta je daar onder?
Jij hebt nog wat uit te zoeken dus.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:02:29 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197157988
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:56 schreef Tengano het volgende:

[..]

Jij hebt nog wat uit te zoeken dus.
Jij wil vanalles verbieden en mensen gewoon gelukkig laten zijn. Van jouw verboden wordt ik niet gelukkig en ik weet ook veel andere mensen. Bijvoorbeeld de 2 miljoen voetballers in dit land alleen al. Of miljoenen mensen die regelmatig voetbal kijken op tv.

Ook de mensen die graag reizen, die worden daar ook gelukkig van. En dan niet alleen met de ballen in het strand op een resort zitten, maar die echt voor een cultuur gaan.

Ik denk dat jij nog veel uit te zoeken en te ontdekken hebt in het leven over hoe mooi en veelzijdig deze wereld eigenlijk is. En dan pas ga je inzien waar mensen gelukkig van worden.

Van verboden? Nee, niet echt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:20:11 #107
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197158339
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij wil vanalles verbieden en mensen gewoon gelukkig laten zijn. Van jouw verboden wordt ik niet gelukkig en ik weet ook veel andere mensen. Bijvoorbeeld de 2 miljoen voetballers in dit land alleen al. Of miljoenen mensen die regelmatig voetbal kijken op tv.

Ook de mensen die graag reizen, die worden daar ook gelukkig van. En dan niet alleen met de ballen in het strand op een resort zitten, maar die echt voor een cultuur gaan.

Ik denk dat jij nog veel uit te zoeken en te ontdekken hebt in het leven over hoe mooi en veelzijdig deze wereld eigenlijk is. En dan pas ga je inzien waar mensen gelukkig van worden.

Van verboden? Nee, niet echt.
Dit wordt wel een discussie die een beetje buiten de scope van het onderwerp valt. Maar waar het hem in zit is dat we van alles denken nodig te hebben om gelukkig te worden:
Een vriendin, vrouw, huis, kinderen, hond, dikke auto, goeie baan, reizen, nieuwste telefoon, vuurwerk, dranken, roken, drugs en vul maar in. Het is werkelijk grenzeloos wat we tegenwoordig denken nodig te hebben om uiteindelijk gelukkig te kunnen zijn. Maar als je denkt dat je iets nodig hebt om gelukkig te zijn, dan stel je in feite je geluk alleen maar uit.

Los daarvan hebben we nog nooit zoveel welvaart in dit land gehad, en is er tegelijkertijd nog nooit zoveel rotzooi geweest. (waarbij ik dan ook even aan voetbal denk; al dat bijkomende geweld past gewoon niet bij vermaak) Met alle luxe die we nu hebben zou iedereen nu gelukkig en vredig moeten zijn en het tegendeel is waar. Onze maatschappij is meer verhard dan ooit tevoren. Denk bijvoorbeeld aan BLM. We schieten echt helemaal door waarbij iedereen aangeeft wat er allemaal nodig is (aan verboden of aanvullende luxe of omstandigheden) om gelukkig te worden. En toch blijkt dat allemaal niet te werken.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:23:44 #108
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197158404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:20 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dit wordt wel een discussie die een beetje buiten de scope van het onderwerp valt. Maar waar het hem in zit is dat we van alles denken nodig te hebben om gelukkig te worden:
Een vriendin, vrouw, huis, kinderen, hond, dikke auto, goeie baan, reizen, nieuwste telefoon, vuurwerk, dranken, roken, drugs en vul maar in. Het is werkelijk grenzeloos wat we tegenwoordig denken nodig te hebben om uiteindelijk gelukkig te kunnen zijn. Maar als je denkt dat je iets nodig hebt om gelukkig te zijn, dan stel je in feite je geluk alleen maar uit.

Los daarvan hebben we nog nooit zoveel welvaart in dit land gehad, en is er tegelijkertijd nog nooit zoveel rotzooi geweest. (waarbij ik dan ook even aan voetbal denk; al dat bijkomende geweld past gewoon niet bij vermaak) Met alle luxe die we nu hebben zou iedereen nu gelukkig en vredig moeten zijn en het tegendeel is waar. Onze maatschappij is meer verhard dan ooit tevoren. Denk aan BLM. We schieten echt helemaal door waarbij iedereen aangeeft wat er allemaal nodig is (aan verboden of aanvullende luxe of omstandigheden) om gelukkig te worden. En toch blijkt dat allemaal niet te werken.
En wie ben jij om voor een ander te bepalen waar hij gelukkig mee zou moeten zijn?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:24:17 #109
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197158416
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:23 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

En wie ben jij om voor een ander te bepalen waar hij gelukkig mee zou moeten zijn?
Waar en wanneer doe ik dat.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:34:50 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197158650
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:20 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dit wordt wel een discussie die een beetje buiten de scope van het onderwerp valt. Maar waar het hem in zit is dat we van alles denken nodig te hebben om gelukkig te worden:
Een vriendin, vrouw, huis, kinderen, hond, dikke auto, goeie baan, reizen, nieuwste telefoon, vuurwerk, dranken, roken, drugs en vul maar in. Het is werkelijk grenzeloos wat we tegenwoordig denken nodig te hebben om uiteindelijk gelukkig te kunnen zijn. Maar als je denkt dat je iets nodig hebt om gelukkig te zijn, dan stel je in feite je geluk alleen maar uit.

Los daarvan hebben we nog nooit zoveel welvaart in dit land gehad, en is er tegelijkertijd nog nooit zoveel rotzooi geweest. (waarbij ik dan ook even aan voetbal denk; al dat bijkomende geweld past gewoon niet bij vermaak) Met alle luxe die we nu hebben zou iedereen nu gelukkig en vredig moeten zijn en het tegendeel is waar. Onze maatschappij is meer verhard dan ooit tevoren. Denk bijvoorbeeld aan BLM. We schieten echt helemaal door waarbij iedereen aangeeft wat er allemaal nodig is (aan verboden of aanvullende luxe of omstandigheden) om gelukkig te worden. En toch blijkt dat allemaal niet te werken.
Aah, ok. Voor wat betreft het voelbal en het geweld. De laatste keer dst ik bij een wedstrijd ben geweest waarbij rellen waren, was het uitgelokt door de me zelf. Ajax-juve 2019. En daarvoor zijn de excuses aangeboden. Voor de rest kan ik het mij niet heugen.

Voor de rest kan ik je zeker ergens wel vinden. Ik hoef ook vaak niet meer te hebben dan een plekje in het bos, mn vriendin, wat te eten en te drinken. Ziels geluk. Maar zo'n avond als gisteren met vrienden beleven, drankje, lekker eten, beetje vergapen aan de pijlen van de buurman. Wordt ik ook blij van.

Voor dat bos kan je ook zeggen 'daarvoor hoef je niet te reizen' , maar zelfkan ik mij niet heugen dat ik een rustige boswandeling heb gedaan in NL. Er is altijd volk in de buurt wat loopt te schreeuwen met hun kutkoters. Daar heb ik echt wel een reisje voor over naar het buitenland. Wordt ik ook gelukkig van.

Dus zoveel mensen zoveel wensen, maar juist die verharding komt ook deels door betutteling en het gevoel dat anderen jouw je plezier/mening/geluk misgunnen. Vrijheid, onbezonnenheid en niet continu na hoeven denken over wat mag/niet mag daar worden mensen gelukkig van.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:39:26 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197158750
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:20 schreef Tengano het volgende:

Dit wordt wel een discussie die een beetje buiten de scope van het onderwerp valt. Maar waar het hem in zit is dat we van alles denken nodig te hebben om gelukkig te worden:
Een vriendin, vrouw, huis, kinderen, hond, dikke auto, goeie baan, reizen, nieuwste telefoon, vuurwerk, dranken, roken, drugs en vul maar in. Het is werkelijk grenzeloos wat we tegenwoordig denken nodig te hebben om uiteindelijk gelukkig te kunnen zijn. Maar als je denkt dat je iets nodig hebt om gelukkig te zijn, dan stel je in feite je geluk alleen maar uit.
Iedereen mag toch voor zichzelf weten waar hij/zij zich goed bij voelt?

quote:
Los daarvan hebben we nog nooit zoveel welvaart in dit land gehad, en is er tegelijkertijd nog nooit zoveel rotzooi geweest. (waarbij ik dan ook even aan voetbal denk; al dat bijkomende geweld past gewoon niet bij vermaak) Met alle luxe die we nu hebben zou iedereen nu gelukkig en vredig moeten zijn en het tegendeel is waar. Onze maatschappij is meer verhard dan ooit tevoren. Denk bijvoorbeeld aan BLM. We schieten echt helemaal door waarbij iedereen aangeeft wat er allemaal nodig is (aan verboden of aanvullende luxe of omstandigheden) om gelukkig te worden. En toch blijkt dat allemaal niet te werken.
Het is meer dat iemand anders (BLM is wel een goed voorbeeld idd) wel even gaat bepalen voor jou wat jij wel en niet leuk dient te vinden en als IK het niet leuk vind dient het verboden te worden. Men begrijpt alleen niet dat er vanzelf een moment komt dat er iets verboden wordt waar jij het dan niet mee eens bent.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:41:19 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197158807
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:24 schreef Tengano het volgende:

[..]

Waar en wanneer doe ik dat.
Met al je gemagniet en willen verbieden wat een ander leuk vind. Je beperkte inlevingsvermogen. 'Wat voor mij geldt, is ook voor een ander zo'.

Laat ze en denk er het jouwe van. Wordt je ook gelukkiger van. Ik hou totaal niet van golfen en vind al die terreinen echt onzin. Zonde, had ook een mooi park kunnen zijn.
Ik zie er de lol niet van in Maar he, er zijn zat mensen die van golfen houden. Waarom denk ik dan? Lekker buiten, bewegen, kop leeg slaan ofso op een balletje. Niet druk om maken...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:45:03 #113
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197158907
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Aah, ok. Voor wat betreft het voelbal en het geweld. De laatste keer dst ik bij een wedstrijd ben geweest waarbij rellen waren, was het uitgelokt door de me zelf. Ajax-juve 2019. En daarvoor zijn de excuses aangeboden. Voor de rest kan ik het mij niet heugen.

Voor de rest kan ik je zeker ergens wel vinden. Ik hoef ook vaak niet meer te hebben dan een plekje in het bos, mn vriendin, wat te eten en te drinken. Ziels geluk. Maar zo'n avond als gisteren met vrienden beleven, drankje, lekker eten, beetje vergapen aan de pijlen van de buurman. Wordt ik ook blij van.

Voor dat bos kan je ook zeggen 'daarvoor hoef je niet te reizen' , maar zelfkan ik mij niet heugen dat ik een rustige boswandeling heb gedaan in NL. Er is altijd volk in de buurt wat loopt te schreeuwen met hun kutkoters. Daar heb ik echt wel een reisje voor over naar het buitenland. Wordt ik ook gelukkig van.

Dus zoveel mensen zoveel wensen, maar juist die verharding komt ook deels door betutteling en het gevoel dat anderen jouw je plezier/mening/geluk misgunnen. Vrijheid, onbezonnenheid en niet continu na hoeven denken over wat mag/niet mag daar worden mensen gelukkig van.
Snap ik. Maar een eventueel vuurwerkverbod heeft niet als doel dat de overheid, of wij als samenleving, mensen hun plezier/mening/geluk misgunnen. Het gaat erom dat onze vuurwerktraditie vormen heeft aangenomen die gewoon niet meer verantwoord zijn. Als we daar op een fatsoenlijke manier mee om zouden gaan, was er waarschijnlijk niks aan de hand. Maar het gaat ieder jaar een tandje harder en de groep die daar op kickt zoekt steeds verder de grens op en dan houdt het automatisch een keer op; en wordt ook het plezier van de mensen die er wel op een fatsoenlijke manier mee om kunnen gaan weer verziekt, zoals altijd. En degene die het verziekt hebben hoor je dan weer het hardst schreeuwen dat ze tekort gedaan worden (en de boel nog verder op de spits drijven). Ook zoals altijd.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:48:47 #114
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197158990
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met al je gemagniet en willen verbieden wat een ander leuk vind. Je beperkte inlevingsvermogen. 'Wat voor mij geldt, is ook voor een ander zo'.

Laat ze en denk er het jouwe van. Wordt je ook gelukkiger van. Ik hou totaal niet van golfen en vind al die terreinen echt onzin. Zonde, had ook een mooi park kunnen zijn.
Ik zie er de lol niet van in Maar he, er zijn zat mensen die van golfen houden. Waarom denk ik dan? Lekker buiten, bewegen, kop leeg slaan ofso op een balletje. Niet druk om maken...
Ik geloof niet dat mijn posts van wat ik wel of niet vind mogen, veel afwijkt van die van anderen.

En de vergelijking van voetbal en golf qua druk op de maatschappij vind ik zelf minder goed vergelijkbaar. Ik heb nog nooit golf hooligans gezien of dat de ME daarvoor weer een budget leeg moest trekken.

En @AchJa

quote:
Iedereen mag toch voor zichzelf weten waar hij/zij zich goed bij voelt?
Wat mij betreft wel, zolang je daar een ander geen last mee bezorgt.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:51:02 #115
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_197159041
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Gisteren oud en nieuw gevierd met een verpleegkundige. Gevraagd of ze het vuurwerk ervaarde als een middelvinger, maar dat was niet zo.
Dat staat er niet alleen maargoed.
pi_197159048
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:58 schreef Alfje het volgende:
Wat een drogredenaties weer. Het was rustiger dus een verbod helpt. Ik lees: er was minder overlast maar nog steeds veel. Een verbod helpt dus maar voor een (klein) deel, maar je helpt wel alle positieve kanten van deze traditie om zeep.
Er zijn toch geen positieve kanten aan een eeuwenoude traditie om met veel lawaai het nieuwe jaar in te luiden? Want men houdt daarmee mensen uit hun slaap, bovendien men maakt de wegen vuil en wil dan geld van de mensen die de wegen schoon willen hebben.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:21:20 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197159501
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:48 schreef Tengano het volgende:
En @:Achja

Wat mij betreft wel, zolang je daar een ander geen last mee bezorgt.
En dat gaat niet altijd lukken in een samenleving, vandaar ook het spreekwoord: "Leven en laten leven".

Daarnaast heeft iedereen tegenwoordig wel ergens "last" van zoals huilstruiken als Tanja Schrijver die in het vorige deel langskwam:

twitter
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:23:25 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197159530
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:45 schreef Tengano het volgende:
Het gaat erom dat onze vuurwerktraditie vormen heeft aangenomen die gewoon niet meer verantwoord zijn. Als we daar op een fatsoenlijke manier mee om zouden gaan, was er waarschijnlijk niks aan de hand. Maar het gaat ieder jaar een tandje harder en de groep die daar op kickt zoekt steeds verder de grens op en dan houdt het automatisch een keer op; en wordt ook het plezier van de mensen die er wel op een fatsoenlijke manier mee om kunnen gaan weer verziekt, zoals altijd.
Dus iedereen een snelheidsbegrenzer en een GPS volgsysteem in de auto omdat er notoire snelheidsovertreders bestaan?

Misschien eens beginnen met handhaven en de raddraaiers oppakken ipv collectief te gaan straffen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:32:35 #119
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197159673
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus iedereen een snelheidsbegrenzer en een GPS volgsysteem in de auto omdat er notoire snelheidsovertreders bestaan?
Mobiliteit voor woon- werkverkeer is qua urgentie niet zo goed vergelijkbaar met het afsteken van vuurwerk. Het eerste valt bijna onder primaire levensbehoeften net als onderdak en gas en licht. Maar vuurwerk zie ik zelf niet zo in de categorie primaire levensbehoeften vallen.

quote:
Misschien eens beginnen met handhaven en de raddraaiers oppakken ipv collectief te gaan straffen.
Dat is de next step verwacht ik idd nadat het verbod definitief van kracht is. Ik had al eerder zo'n post geplaatst daarover. 2.5 tot 15K boete, afhankelijk van bezit van 1 zo'n ding of je keldertje vol onder de flat waar een jong onwetend gezinnetje woont.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:42:24 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197159816
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:32 schreef Tengano het volgende:

Mobiliteit voor woon- werkverkeer is qua urgentie niet zo goed vergelijkbaar met het afsteken van vuurwerk. Het eerste valt bijna onder primaire levensbehoeften net als onderdak en gas en licht. Maar vuurwerk zie ik zelf niet zo in de categorie primaire levensbehoeften vallen.
Dat is het punt niet. Het gaat erom dat jij ergens een probleem in ziet wat veroorzaakt wordt door een relatief kleine groep en jouw oplossing is om het in zijn totaliteit te verbieden. Of jij eea nou wel of niet nuttig vindt doet niet heel veel terzake. Ik vind bv. scooters en elektrische fietsen ook niet nuttig en heb soms ook last van die dingen maar dat betekent niet dat ik ze in de breedte wil gaan verbieden.

quote:
Dat is de next step verwacht ik idd nadat het verbod definitief van kracht is. Ik had al eerder zo'n post geplaatst daarover. 2.5 tot 15K boete, afhankelijk van bezit van 1 zo'n ding of je keldertje vol onder de flat waar een jong onwetend gezinnetje woont.
Uh, nadat het verbod definitief van kracht is??? Dan ben je alweer een stap verder he.
pi_197159855
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:32 schreef Tengano het volgende:

Dat is de next step verwacht ik idd nadat het verbod definitief van kracht is. Ik had al eerder zo'n post geplaatst daarover. 2.5 tot 15K boete, afhankelijk van bezit van 1 zo'n ding of je keldertje vol onder de flat waar een jong onwetend gezinnetje woont.
Dat gaat alleen maar toenemen wanneer de handel in vuurwerk bij een verbod nog veel lucratiever wordt.
pi_197160042
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Het gaat erom dat jij ergens een probleem in ziet wat veroorzaakt wordt door een relatief kleine groep en jouw oplossing is om het in zijn totaliteit te verbieden. Of jij eea nou wel of niet nuttig vindt doet niet heel veel terzake. Ik vind bv. scooters en elektrische fietsen ook niet nuttig en heb soms ook last van die dingen maar dat betekent niet dat ik ze in de breedte wil gaan verbieden.
[..]

Uh, nadat het verbod definitief van kracht is??? Dan ben je alweer een stap verder he.
Het is geen relatief kleine groep die het nieuwe jaar met veel lawaai in doen luiden en de wegen daarbij vies maken. Ze geven daarmee te kennen dat ze geen schone mensen willen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:57:35 #123
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197160053
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

En dat gaat niet altijd lukken in een samenleving, vandaar ook het spreekwoord: "Leven en laten leven".

Daarnaast heeft iedereen tegenwoordig wel ergens "last" van zoals huilstruiken als Tanja Schrijver die in het vorige deel langskwam:

[ twitter ]
Luchtkwaliteit mèt vuurwerkverbod. Het is een daverend succes:



https://maps.sensor.community/#7/51.485/6.275
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:58:21 #124
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197160064
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:56 schreef torentje het volgende:

Het is geen relatief kleine groep die het nieuwe jaar met veel lawaai in doen luiden en de wegen daarbij vies maken. Ze geven daarmee te kennen dat ze geen schone mensen willen.
Is dit nou Sanskriet of wat?
pi_197160099
Door het verbod komt nu prachtig aan het licht dat de raddraaiers gewoon rad blijven draaien, wel of geen vuurwerkverbod, en dat het dus ook niet aan het legale Nederlandse vuurwerk ligt.
pi_197160143
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:48 schreef Tengano het volgende:

Wat mij betreft wel, zolang je daar een ander geen last mee bezorgt.
Helaas zoekt een steeds grotere groep mensen actief naar dingen waar ze ‘last’ van hebben. Het is bij die gasten nooit genoeg.

Na een vuurwerkverbod vinden ze wel weer wat anders om ‘last’ van te hebben.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:09:24 #127
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197160206
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is het punt niet. Het gaat erom dat jij ergens een probleem in ziet wat veroorzaakt wordt door een relatief kleine groep en jouw oplossing is om het in zijn totaliteit te verbieden. Of jij eea nou wel of niet nuttig vindt doet niet heel veel terzake. Ik vind bv. scooters en elektrische fietsen ook niet nuttig en heb soms ook last van die dingen maar dat betekent niet dat ik ze in de breedte wil gaan verbieden.
[..]

Uh, nadat het verbod definitief van kracht is??? Dan ben je alweer een stap verder he.
Het is toch nauwelijks te handhaven als 16 miljoen mensen vuurwerk afsteken om daar als oom agent tussendoor te lopen en er dan precies die mensen uit te halen die verboden vuurwerk af te steken. Het is toch niet realistisch om dat van die mensen te vragen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:12:50 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197160255
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:09 schreef Tengano het volgende:
Het is toch nauwelijks te handhaven als 16 miljoen mensen vuurwerk afsteken om daar als oom agent tussendoor te lopen en er dan precies die mensen uit te halen die verboden vuurwerk af te steken. Het is toch niet realistisch om dat van die mensen te vragen.
Net zo realistisch als de handhaving bij een goeie 8 miljoen auto's.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:13:29 #129
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197160266
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:09 schreef Tengano het volgende:
Het is toch nauwelijks te handhaven als 16 miljoen mensen vuurwerk afsteken om daar als oom agent tussendoor te lopen en er dan precies die mensen uit te halen die verboden vuurwerk af te steken. Het is toch niet realistisch om dat van die mensen te vragen.
Het was vannacht uitstekend te handhaven. Alleen hebben ze het feestje gemist -O-


Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197160271
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Luchtkwaliteit mèt vuurwerkverbod. Het is een daverend succes:

[ afbeelding ]

https://maps.sensor.community/#7/51.485/6.275
En nu even de relatieve bevolkingsdichtheid erop los laten
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:16:47 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 1 januari 2021 @ 19:17:45 #132
186611 Haags
pi_197160340
twitter


quote:
Volgens Grapperhaus is 'bijna iedereen' uit de buurt van het illegale vuurwerk gebleven.
Haha

Hahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahaha ja. _O-
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:17:57 #133
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197160344
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:13 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

En nu even de relatieve bevolkingsdichtheid erop los laten
Eind jaren '90 heb ik een jaarwisseling in Duitsland meegemaakt. Jemig wat zijn die mensen saaaaaai :O Wat dan wel weer leuk was is dat je vrij met een alarmpistool kon schieten. Geen idee of dat nog steeds mag.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:18:24 #134
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197160350
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:17 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
[..]

Haha

Hahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahaha ja. _O-
twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197160419
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:16 schreef AchJa het volgende:
Anyway, na dik 30.000 stemmen kunnen we wel stellen dat de meerderheid een totaalverbod niet ziet zitten.

[ afbeelding ]
Ik denk niet dat een online poll van het AD nou zo representatief is.
Incelfrikandel
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:21:56 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:23:05 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 1 januari 2021 @ 19:24:04 #138
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197160467
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Luchtkwaliteit mèt vuurwerkverbod. Het is een daverend succes:

[ afbeelding ]

https://maps.sensor.community/#7/51.485/6.275
Zal wel niet alleen met het vuurwerk te maken hebben. Toen aan het eind van de middag de openhaarden aan gingen stond het hier in de straten blauw van de rook en stank van de haardvuurtjes. Door het ontbreken van de wind bleef alles hangen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197160473
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Behalve als de uitslag andersom was geweest natuurlijk.
hoe kom je daar nou weer bij
Incelfrikandel
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:28:18 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197160530
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:24 schreef Frikandelbroodje het volgende:

hoe kom je daar nou weer bij
Of het nou wel of niet representatief is was al voorbij gekomen, ik weet ook wel dat een poll als deze niet alles zegt. Maar ik weet wel dat als de uitslag andersom was geweest de verbodsroeptoeters er meteen op waren gesprongen met:"Zie je wel!!!" Leer mij Fok! kennen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:29:13 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197160538
quote:
84s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:24 schreef Starhopper het volgende:
Zal wel niet alleen met het vuurwerk te maken hebben. Toen aan het eind van de middag de openhaarden aan gingen stond het hier in de straten blauw van de rook en stank van de haardvuurtjes. Door het ontbreken van de wind bleef alles hangen
Plotseling ligt het aan van alles en nog wat behalve het vuurwerk... :')
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:31:13 #142
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197160573
quote:
84s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Zal wel niet alleen met het vuurwerk te maken hebben. Toen aan het eind van de middag de openhaarden aan gingen stond het hier in de straten blauw van de rook en stank van de haardvuurtjes. Door het ontbreken van de wind bleef alles hangen
Klopt. Als alternatief op het vuurwerk waren er dit jaar veel meer vreugdevuren.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 1 januari 2021 @ 19:32:03 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197160592
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Plotseling ligt het aan van alles en nog wat behalve het vuurwerk... :')
Het zal iig meespelen. Ik zit in een paars gebied maar qua vuurwerk viel het heel erg mee vergeleken met andere jaren.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 1 januari 2021 @ 19:32:49 #144
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197160606
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Klopt. Als alternatief op het vuurwerk waren er dit jaar veel meer vreugdevuren.
Oohja de vreugdevuren was ik ff vergeten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197160629
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of het nou wel of niet representatief is was al voorbij gekomen, ik weet ook wel dat een poll als deze niet alles zegt.
Dat had ik niet gezien.

quote:
Maar ik weet wel dat als de uitslag andersom was geweest de verbodsroeptoeters er meteen op waren gesprongen met:"Zie je wel!!!" Leer mij Fok! kennen.
Ik neem echter wel aan dat de meeste voorstanders van een verbod ook wel begrijpen hoe een peiling werkt. Ja, je hebt er natuurlijk altijd ezels bij zitten.
Incelfrikandel
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:37:52 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197160712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:33 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Dat had ik niet gezien.
Okee. ^O^

quote:
Ik neem echter wel aan dat de meeste voorstanders van een verbod ook wel begrijpen hoe een peiling werkt. Ja, je hebt er natuurlijk altijd ezels bij zitten.
Klopt.
pi_197160844
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een online poll van het AD nou zo representatief is.
De kans is inderdaad evengoed groot dat het verschil nog groter zou zijn.
pi_197160898
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:44 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

De kans is inderdaad evengoed groot dat het verschil nog groter zou zijn.
Dat lijkt me wel ja want nu pak je natuurlijk alleen de digitale lezers van het AD mee. Natuurlijk is het best leuk om te kijken uit wat voor groep die lezers, maar ik zou toch een aantal professionele peilingbureaus onderzoeken laten uitvoeren voordat je enigszins conclusies kan trekken.
Incelfrikandel
pi_197161355
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 10:28 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ah ja, plaatst er iemand harde cijfers over fijnstof (waar je zelf in eerste instantie om vroeg) is het nog steeds niet goed.
Ze zijn er hoor https://nos.nl/artikel/23(...)f-door-vuurwerk.html

Nou ja onder voorbehoud
quote:
Het RIVM wijst erop dat het om een voorlopige analyse gaat van ongevalideerde officiële metingen in zo'n 20 steden, langs snelwegen en industriegebieden, gecombineerd met resultaten van honderden fijnstofsensoren van burgers. Een uitgebreide analyse van heel Nederland zal later verschijnen.


[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2021 20:09:10 ]
  vrijdag 1 januari 2021 @ 20:17:57 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197161577
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:45 schreef Tengano het volgende:

[..]

Snap ik. Maar een eventueel vuurwerkverbod heeft niet als doel dat de overheid, of wij als samenleving, mensen hun plezier/mening/geluk misgunnen. Het gaat erom dat onze vuurwerktraditie vormen heeft aangenomen die gewoon niet meer verantwoord zijn. Als we daar op een fatsoenlijke manier mee om zouden gaan, was er waarschijnlijk niks aan de hand. Maar het gaat ieder jaar een tandje harder en de groep die daar op kickt zoekt steeds verder de grens op en dan houdt het automatisch een keer op; en wordt ook het plezier van de mensen die er wel op een fatsoenlijke manier mee om kunnen gaan weer verziekt, zoals altijd. En degene die het verziekt hebben hoor je dan weer het hardst schreeuwen dat ze tekort gedaan worden (en de boel nog verder op de spits drijven). Ook zoals altijd.
Is het dan het vuurwerk of de groep?

Moet de goede grote groep vuurwerkliefhebbers dan weer lijden onder de kleinere groep rotzooitrappers? Vuurwerk is gewoon een middel voor hun, zoals bruls zegt. Alleen als je het vuurwerk weghaalt, trekt die groep wel de straat open om die stenen te gebruiken. Of ze pakken molotovs.

Haalt niets uit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 20:21:11 #151
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197161630
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:48 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat mijn posts van wat ik wel of niet vind mogen, veel afwijkt van die van anderen.

En de vergelijking van voetbal en golf qua druk op de maatschappij vind ik zelf minder goed vergelijkbaar. Ik heb nog nooit golf hooligans gezien of dat de ME daarvoor weer een budget leeg moest trekken.

En @:Achja
[..]

Wat mij betreft wel, zolang je daar een ander geen last mee bezorgt.
Ik vergelijk golf op een andere manier dan met voetbal. Je snapt het echt niet.
Ik zie golf niet als iets leuks en zie die giga terreinen als totale waste. Zonde dat het niet anders gebruikt is. Maar ik ga me er niet druk om maken, want anderen hebben er wel lol aan.
Die luchtigheid zou jij jezelf ook eens moeten aanleren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 20:22:19 #152
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197161652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:51 schreef torentje het volgende:

[..]

Er zijn toch geen positieve kanten aan een eeuwenoude traditie om met veel lawaai het nieuwe jaar in te luiden? Want men houdt daarmee mensen uit hun slaap, bovendien men maakt de wegen vuil en wil dan geld van de mensen die de wegen schoon willen hebben.
Luilakken ook verbieden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197161753
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is dit nou Sanskriet of wat?
Ach gut. meneer wil slechts mee met neanderthalers en er zoveel mogelijk telen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 20:30:16 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 20:31:46 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197161879
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Plotseling ligt het aan van alles en nog wat behalve het vuurwerk... :')
Moet wel zeggen dat ik ook denk dat nikon een punt heeft in deze.

Maar zoals die op twitter met haar kwaliteitsmeter eerder in het topic, die zeiken altijd wel ergens over. Is het vuurwerk weg, gaan ze haardvuurtjes willen verbieden.
Huiliehuiliehuiliegehuil
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 20:34:59 #156
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197161956
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:31 schreef Red_85 het volgende:
Moet wel zeggen dat ik ook denk dat nikon een punt heeft in deze.
Wat ik ermee bedoel is dat een verbod op vuurwerk van alles zou oplossen. Echter gebeurt dat maar matig en komt men er achter dat er veel meer factoren van inlvoed zijn dan vuurwerk alleen.

quote:
Maar zoals die op twitter met haar kwaliteitsmeter eerder in het topic, die zeiken altijd wel ergens over. Is het vuurwerk weg, gaan ze haardvuurtjes willen verbieden.
Huiliehuiliehuiliegehuil
Precies.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 20:35:06 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197161960
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 20:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

:')
Idd, wtf. Gaat echt helemaal nergens over.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:12:42 #158
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197163086
Op welke planeet vertoeven onze 'bestuurders'?

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197163178
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:12 schreef ACT-F het volgende:
Op welke planeet vertoeven onze 'bestuurders'?

[ afbeelding ]
Gevalletje alleen zien wat ze willen zien en zo hun zien doordrijven. Net zoals dat gelul dat heel Nederland zich netjes aan de conora regels hou.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:28:57 #160
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197163676
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Want dit jaar was het een incident, dat verbod, om de zorg te ontlasten. Voor volgende keer geldt het niet. Check de maatregel maar, eenmalig.

Maarnu staat die bruls te brullen dat het kabinet moet doorpakken, want door het vuurwerkverbod is het rustiger dan anders.
1. Dat is simpelweg te controleren omdat vuurwerk een factor is in de maatregelen. Horeca was ook dicht en mensen waren veel meer dan anders thuis door andere maatregelen
2. Een tijdelijke maatregel omzetten in een definitieve 'omdat het zo lekker werkte' schep je veel vertrouwen mee in een samenleving die al met argusogen kijkt naar het coronabeleid. Je moet corona nu ook weer niet als paard van Troje gebruiken om je zin door te drukken op andere gebieden. Schept lekker vertrouwen, not.
En dus is het een perfect moment om dat verbod te starten. Iedereen heeft het nu meegemaakt, het werkt. Volgend jaar gaan de feesten en horeca weer open, maar vuurwerk is verleden tijd. Lobbygroepen voor dieren tevreden, klimaatactivisten tevreden, de zorg tevreden, burgemeesters en veiligheidsdiensten tevreden.

En dat gaan ze dan weer terugdraaien? 0,0 kans.
Dit, dus.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:32:44 #161
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197163793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En dus is het een perfect moment om dat verbod te starten. Iedereen heeft het nu meegemaakt, het werkt. Volgend jaar gaan de feesten en horeca weer open, maar vuurwerk is verleden tijd. Lobbygroepen voor dieren tevreden, klimaatactivisten tevreden, de zorg tevreden, burgemeesters en veiligheidsdiensten tevreden.

En dat gaan ze dan weer terugdraaien? 0,0 kans.
Niks terugdraaien, als vantevoren aangegeven wordt dat iets éénmalig is, dan is er geen sprake van terugdraaien. Het verbod gold alleen voor afgelopen jaarwisseling.
pi_197164485
Brulsgod gaat het regelen voor ons. Voortaan alleen nog professioneel vuurwerk met de jaarwisseling. Niet meer dat kutvuurwerk de hele dag door *O*

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2021 21:53:44 ]
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:56:13 #163
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197164580
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:32 schreef tja77 het volgende:

[..]

Niks terugdraaien, als vantevoren aangegeven wordt dat iets éénmalig is, dan is er geen sprake van terugdraaien. Het verbod gold alleen voor afgelopen jaarwisseling.
Dat verbod is al ingegaan met het verbieden van pijlen en shots. Ruim voor Corona.
Dit, dus.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:56:33 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197164590
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En dus is het een perfect moment om dat verbod te starten. Iedereen heeft het nu meegemaakt, het werkt. Volgend jaar gaan de feesten en horeca weer open, maar vuurwerk is verleden tijd. Lobbygroepen voor dieren tevreden, klimaatactivisten tevreden, de zorg tevreden, burgemeesters en veiligheidsdiensten tevreden.

En dat gaan ze dan weer terugdraaien? 0,0 kans.
En toch komt de rottigheid terug. Vuurwerk geslachtoffert onder valse voorwenselen voor kul resultaat. Ja, het resultaat dat er nog meer wantrouwen komt tegen de autoriteiten omdat ze corona opzichtig gebruiken als paard van troje.

En welk bewijs heb je dat de rottigheid alleen door vuurwerk kwam? Want alles was verboden dit jaar. Horeca dicht, feesten niet mogelijk, zelfs naar je moeder wordt bijna onmogelijk gemaakt.

Die lobbygroepjes zullen het vieren als overwinning, tot ze weer wat anders vinden om te willen janken.

Moet je niet willen dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:01:35 #165
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197164827
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:56 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat verbod is al ingegaan met het verbieden van pijlen en shots. Ruim voor Corona.
Het verbod op vuurpijlen, singleshots en knalvuurwerk wel ja. Het algeheel verbod op consumentenvuurwerk was slechts éénmalig. Cakes, fonteinen, compound enz. is verboden om de zorg ten tijde van Corona te ontlasten.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:02:50 #166
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197164874
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En toch komt de rottigheid terug. Vuurwerk geslachtoffert onder valse voorwenselen voor kul resultaat. Ja, het resultaat dat er nog meer wantrouwen komt tegen de autoriteiten omdat ze corona opzichtig gebruiken als paard van troje.

En welk bewijs heb je dat de rottigheid alleen door vuurwerk kwam? Want alles was verboden dit jaar. Horeca dicht, feesten niet mogelijk, zelfs naar je moeder wordt bijna onmogelijk gemaakt.

Die lobbygroepjes zullen het vieren als overwinning, tot ze weer wat anders vinden om te willen janken.

Moet je niet willen dit.
Feit is dat het maatschappelijk zo breed gedragen wordt door die aangegeven groepen dat de politiek niet voor de kleinere groep dit weer gaat terugdraaien. Men is volgend jaar allang blij dat er weer kan worden gefeest dat alleen de fanatieke vuurwerkliefhebber nu de dupe is. En die groep is simpelweg kleiner dan de mensen die een hekel hebben aan vuurwerk of meeliften op de aankopen van een ander.
Dit, dus.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:04:06 #167
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197164920
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:01 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het verbod op vuurpijlen, singleshots en knalvuurwerk wel ja. Het algeheel verbod op consumentenvuurwerk was slechts éénmalig. Cakes, fonteinen, compound enz. is verboden om de zorg ten tijde van Corona te ontlasten.
En dat heeft zo’n positieve werking gehad op de afgelopen jaarwisseling dat ze dat volgend jaar dunnetjes overdoen. De getroffen groep is te klein om het niet te doen, dat zijn de liefhebbers van vuurwerk.
Dit, dus.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:05:30 #168
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197164974
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Feit is dat het maatschappelijk zo breed gedragen wordt door die aangegeven groepen dat de politiek niet voor de kleinere groep dit weer gaat terugdraaien. Men is volgend jaar allang blij dat er weer kan worden gefeest dat alleen de fanatieke vuurwerkliefhebber nu de dupe is. En die groep is simpelweg kleiner dan de mensen die een hekel hebben aan vuurwerk of meeliften op de aankopen van een ander.
Hou eens op met je terugdraaien.
Er is vorig jaar besloten om vuurpijlen, singleshots en knalvuurwerk te verbieden (ik meen in februari).
Maar dat staat los van het éénmalige algehele vuurwerkverbod dat in oktober/november is genomen om de zorg te ontlasten.
pi_197165002
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:12 schreef ACT-F het volgende:
Op welke planeet vertoeven onze 'bestuurders'?

[ afbeelding ]
Dat geeft de norm aan
Agenten worden bestookt met zwaar vuurwerk = normaal met O&N

En dan heb je ondertussen jankerds (zoals opgebaarde) die vinden dat de politie ook even moeten handhaven op het vuurwerkverbod
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:07:26 #170
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197165022
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En dat heeft zo’n positieve werking gehad op de afgelopen jaarwisseling dat ze dat volgend jaar dunnetjes overdoen. De getroffen groep is te klein om het niet te doen, dat zijn de liefhebbers van vuurwerk.
Deze post zit vol aannames en onderbuikgevoel.

https://www.rijksoverheid(...)d-en-nieuw-2020-2021

quote:
Eenmalig verbod oud en nieuw 2020-2021
Tijdens de jaarwisseling 2020-2021 is het verboden vuurwerk te verkopen, te vervoeren, te bezitten en af te steken. Het verbod is gekomen op verzoek van onder andere de Tweede Kamer, veiligheidsregio’s, zorgverleners, politie en BOA’s. Zij willen de druk verminderen op ziekenhuizen, huisartsposten en handhavers op straat. Tijdens de jaarwisseling 2019-2020 moesten bijna 1.300 slachtoffers van vuurwerk naar het ziekenhuis of een huisartsenpost.

Door dit jaar geen vuurwerk af te steken draagt iedereen bij aan het ontlasten van de medewerkers in de zorg, hulpverlening, politie en BOA’s.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:08:24 #171
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197165065
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:05 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hou eens op met je terugdraaien.
Er is vorig jaar besloten om vuurpijlen, singleshots en knalvuurwerk te verbieden (ik meen in februari).
Maar dat staat los van het éénmalige algehele vuurwerkverbod dat in oktober/november is genomen om de zorg te ontlasten.
Het is geen eenmalige beslissing, het is een tijdelijke maatregel. Waar heb jij een belofte van Rutte (voor zover dat iets zegt) dat jij 100% zeker volgend jaar weer potten en fonteinen kan afsteken?
Dit, dus.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:09:45 #172
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197165113
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is geen eenmalige beslissing, het is een tijdelijke maatregel. Waar heb jij een belofte van Rutte (voor zover dat iets zegt) dat jij 100% zeker volgend jaar weer potten en fonteinen kan afsteken?
Ik plaats een link van de site van de Rijksoverheid waar letterlijk staat éénmalig.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:13:23 #173
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197165276
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:09 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik plaats een link van de site van de Rijksoverheid waar letterlijk staat éénmalig.
Nee, daar staat een eenmalig algeheel verbod. En dat is precies de crux. Want dat eenmalig algeheel verbod is na vandaag van de baan en het huidige verbod op knal, vuurpijlen en shots worden in de loop van dit jaar gewoon aangevuld met de rest. Blijft categorie sterretjes over.
Dit, dus.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:15:07 #174
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197165356
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, daar staat een eenmalig algeheel verbod. En dat is precies de crux. Want dat eenmalig algeheel verbod is na vandaag van de baan en het huidige verbod op knal, vuurpijlen en shots worden in de loop van dit jaar gewoon aangevuld met de rest. Blijft categorie sterretjes over.
Wat haal jij je allemaal voor rare dingen in je hoofd?

quote:
Wet- en regelgeving voor verbieden van vuurwerk
Het tijdelijke verbod op eindejaarsvuurwerk voor de jaarwisseling van 2020-2021 is éénmalig. De regels worden juridisch via de Tijdelijke wet COVID-19 Justitie en Veiligheid aangepast en krijgen vorm in het Vuurwerkbesluit. De regelgeving wordt (naar verwachting) uiterlijk 15 december 2020 aangepast.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:19:36 #175
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197165561
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:15 schreef tja77 het volgende:

[..]

Wat haal jij je allemaal voor rare dingen in je hoofd?
[..]

Begrijp je dat een wet kan worden aangepast en uitgebreid? Dus buiten het hele coronaverhaal om kan de wet op het verbod van vuurpijlen, knalvuurwerk en shots uitgebreid kan worden met andere soorten vuurwerk?
Dit, dus.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:24:16 #176
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197165756
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Begrijp je dat een wet kan worden aangepast en uitgebreid? Dus buiten het hele coronaverhaal om kan de wet op het verbod van vuurpijlen, knalvuurwerk en shots uitgebreid kan worden met andere soorten vuurwerk?
Jij had het eerst over terugdraaien, en nu blijkt dat je er gewoon langs zit, begin je over aanpassen en uitbreiden.
Geen idee wat je met deze discussie bereiken wil.
Ja er kunnen meer soorten vuurwerk worden toegevoegd aan de lijst van verboden vuurwerk.
pi_197165838
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]


En welk bewijs heb je dat de rottigheid alleen door vuurwerk kwam? Want alles was verboden dit jaar. Horeca dicht, feesten niet mogelijk, zelfs naar je moeder wordt bijna onmogelijk gemaakt.


Dat bewijs is het vergelijk met elk ander lullig weekend of feestdag waar wel feesten en horeca open zijn maar geen vuurwerk. In het gewone normaal uiteraard.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:30:11 #178
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197165921
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Jij had het eerst over terugdraaien, en nu blijkt dat je er gewoon langs zit, begin je over aanpassen en uitbreiden.
Geen idee wat je met deze discussie bereiken wil.
Ja er kunnen meer soorten vuurwerk worden toegevoegd aan de lijst van verboden vuurwerk.
Nou, dan zijn we er :) het verbod op pijlen, knal en singleshots wordt rustig uitgebreid met de rest van het spul en consumentenvuurwerk is klaar. En jij bent straks als enige extreem verbaasd “want het was toch een tijdelijke coronamaatregel?”.
Dit, dus.
pi_197165983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Feit is dat het maatschappelijk zo breed gedragen wordt door die aangegeven groepen dat de politiek niet voor de kleinere groep dit weer gaat terugdraaien. Men is volgend jaar allang blij dat er weer kan worden gefeest dat alleen de fanatieke vuurwerkliefhebber nu de dupe is. En die groep is simpelweg kleiner dan de mensen die een hekel hebben aan vuurwerk of meeliften op de aankopen van een ander.
Kleinere groep dus er hoeft geen rekening mee gehouden te worden?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:34:54 #180
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197166030
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Kleinere groep dus er hoeft geen rekening mee gehouden te worden?
Dat zullen ze niet letterlijk zeggen, maar natuurlijk is dat in bepaalde mate wel zo. Als een premier of kabinet met 1 verbod de zorg, klimaat, de dierenlobby en politie/brandweer/ambulancepersoneel (en daarnaast de burgers met een hekel aan vuurwerk) in de kaart speelt zullen ze die kans nooit voorbij laten gaan. Dat kun je met zekerheid zeggen.
Dit, dus.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:42:33 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197166168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Kleinere groep dus er hoeft geen rekening mee gehouden te worden?
Exact.
Waarom doet deze kleinere groep er opeens dan niet toe, maar een niet nader te benoemen andere kleine groep met een extreem standpunt wel.

En voor wat het waard is, die AD peiling laat zien dat een meerderheid gewoon terug wil naar een OeN van vorig jaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:45:25 #182
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197166221
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nou, dan zijn we er :) het verbod op pijlen, knal en singleshots wordt rustig uitgebreid met de rest van het spul en consumentenvuurwerk is klaar. En jij bent straks als enige extreem verbaasd “want het was toch een tijdelijke coronamaatregel?”.
Nogmaals, dat zijn jouw gedachtespinsels.
Je hebt 0 garantie of zekerheid dat er een uitbreiding op het verboden vuurwerk komt.
Het verbod op singleshots, vuurpijlen en knalvuurwerk kwam er omdat dat “gevaarlijk” vuurwerk zou zijn, en voor veel overlast zou zorgen. Als al het gevaarlijke en voor overlast zorgende vuurwerk na vorige jaarwisseling al verboden is, dan blijft er relatief veilig en mooi vuurwerk over.
Kortom, komende jaarwisseling wordt er gewoon consumentenvuurwerk afgestoken (cakes, fonteinen, compounds).
Je mag deze post quoten en me er over 11 maanden mee om de oren slaan als ik erlangs blijk te zitten.
Er liggen nog miljoenen kilo’s vuurwerk in bunkers opgeslagen, 100-en kleine ondernemingen die vuurwerk verkopen hebben voor deze jaarwisseling een vergoeding gekregen. Maar die gaan ze echt niet volgende jaarwisseling helemaal de nek omdraaien.
Consumentenvuurwerk gaat er helemaal uit, alleen echt nog niet volgende jaarwisseling.
Wil je er geld op inzetten?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:48:06 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197166275
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nou, dan zijn we er :) het verbod op pijlen, knal en singleshots wordt rustig uitgebreid met de rest van het spul en consumentenvuurwerk is klaar. En jij bent straks als enige extreem verbaasd “want het was toch een tijdelijke coronamaatregel?”.
Je wens is de vader van je gedachte. En voor het vertrouwen in de overheid en de corona maatregelen moet je het juist nu niet willen doordrukken.

Nu was het rustiger dan normaal omdat iedereen echt wel weet dat er wat aan de hand is. Volgend jaar met (hopelijk) iedereen gevaccineerd komt er toch wel weer een uitbarsting van vreugde zuipen en wetteloosheid.

En wat blijkt, de knallers en pijlen komen het land toch wel in.

Ik denk niet dat je snapt wat voor effect een doorpakverbod nu gaat opleveren bij die groep onder deze valse voorwenselen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197166281
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat zullen ze niet letterlijk zeggen, maar natuurlijk is dat in bepaalde mate wel zo. Als een premier of kabinet met 1 verbod de zorg, klimaat, de dierenlobby en politie/brandweer/ambulancepersoneel (en daarnaast de burgers met een hekel aan vuurwerk) in de kaart speelt zullen ze die kans nooit voorbij laten gaan. Dat kun je met zekerheid zeggen.
Dat hebben ze tot nu toe niet gedaan, daar hadden ze corona voor nodig. Dus dit klopt niet.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:49:38 #185
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197166309
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat zullen ze niet letterlijk zeggen, maar natuurlijk is dat in bepaalde mate wel zo. Als een premier of kabinet met 1 verbod de zorg, klimaat, de dierenlobby en politie/brandweer/ambulancepersoneel (en daarnaast de burgers met een hekel aan vuurwerk) in de kaart speelt zullen ze die kans nooit voorbij laten gaan. Dat kun je met zekerheid zeggen.
Er liggen nog miljoenen kilo’s aan vuurwerk opgeslagen. Dat kosten 100en miljoenen Euro’s om dat te vernietigen. Wat dacht je van die kleine ondernemers die afgelopen jaren 1000en zo niet 10.000en Euro’s hebben moeten investeren in bunkers, testrapporten en sprinklerinstallaties enz.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:51:08 #186
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197166334
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nou, dan zijn we er :) het verbod op pijlen, knal en singleshots wordt rustig uitgebreid met de rest van het spul en consumentenvuurwerk is klaar. En jij bent straks als enige extreem verbaasd “want het was toch een tijdelijke coronamaatregel?”.
Pas op dat je je niet stoot aan die wens die tastbaar boven je hoofd hangt.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:51:47 #187
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197166344
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat hebben ze tot nu toe niet gedaan, daar hadden ze corona voor nodig. Dus dit klopt niet.
Dat verbod op verschillende soorten vuurwerk was al beklonken voordat we uberhaupt de eerste Coronawetgeving van kracht was. Staat daar helemaal los van. De lobby vanuit verschillende groepen in de samenleving is te groot, die zijn nu al enkele jaren bezig en krijgen steeds meer voor elkaar. Dat verbod als eerste grote stap.
Dit, dus.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 22:52:47 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197166369
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:45 schreef tja77 het volgende:

[..]

Nogmaals, dat zijn jouw gedachtespinsels.
Je hebt 0 garantie of zekerheid dat er een uitbreiding op het verboden vuurwerk komt.
Het verbod op singleshots, vuurpijlen en knalvuurwerk kwam er omdat dat “gevaarlijk” vuurwerk zou zijn, en voor veel overlast zou zorgen. Als al het gevaarlijke en voor overlast zorgende vuurwerk na vorige jaarwisseling al verboden is, dan blijft er relatief veilig en mooi vuurwerk over.
Kortom, komende jaarwisseling wordt er gewoon consumentenvuurwerk afgestoken (cakes, fonteinen, compounds).
Je mag deze post quoten en me er over 11 maanden mee om de oren slaan als ik erlangs blijk te zitten.
Er liggen nog miljoenen kilo’s vuurwerk in bunkers opgeslagen, 100-en kleine ondernemingen die vuurwerk verkopen hebben voor deze jaarwisseling een vergoeding gekregen. Maar die gaan ze echt niet volgende jaarwisseling helemaal de nek omdraaien.
Consumentenvuurwerk gaat er helemaal uit, alleen echt nog niet volgende jaarwisseling.
Wil je er geld op inzetten?
Wat wel is, is dat als het consumentenvuurwerk er uit gaat er illegaal spul voor terug komt. Sommigen blijven doorknallen. Mee opgegroeid, traditie enzo. Dus er moet wel een balans komen tussen wat wel kan blijven worden verkocht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 1 januari 2021 @ 22:53:45 #189
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197166394
Hier de mening van Michaela

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:00:42 #190
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197166505
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat verbod op verschillende soorten vuurwerk was al beklonken voordat we uberhaupt de eerste Coronawetgeving van kracht was. Staat daar helemaal los van. De lobby vanuit verschillende groepen in de samenleving is te groot, die zijn nu al enkele jaren bezig en krijgen steeds meer voor elkaar. Dat verbod als eerste grote stap.
Je schermt met twee zaken door elkaar. Een algeheel verbod, en een verbod op “gevaarlijk en vuurwerk dat voor veel overlast zorgt”.
Die verboden op eerst romeinse kaarsen en babypijltjes, en later, knalvuurwerk, single shots en vuurpijlen kreeg de goedkeuring van de vuurwerkbranche (leveranciers en verkopers). Weet je waarom? Omdat er op dat spul een hele kleine marge zit. Als er voor 100 Euro vuurwerk gekocht wordt, dan bestaat 10 Euro uit de dingen die reeds verboden zijn, en 90 Euro uit cakes, fonteinen en compounds.
Daarom gaat de vuurwerkbranche akkoord met die verboden. Vandaar dat al jaren (ondanks het verbieden van die soorten vuurwerk) de verkoop van vuurwerk gewoon doorstijgt.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:10:05 #191
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197166639
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:00 schreef tja77 het volgende:

[..]

Je schermt met twee zaken door elkaar. Een algeheel verbod, en een verbod op “gevaarlijk en vuurwerk dat voor veel overlast zorgt”.
Die verboden op eerst romeinse kaarsen en babypijltjes, en later, knalvuurwerk, single shots en vuurpijlen kreeg de goedkeuring van de vuurwerkbranche (leveranciers en verkopers). Weet je waarom? Omdat er op dat spul een hele kleine marge zit. Als er voor 100 Euro vuurwerk gekocht wordt, dan bestaat 10 Euro uit de dingen die reeds verboden zijn, en 90 Euro uit cakes, fonteinen en compounds.
Daarom gaat de vuurwerkbranche akkoord met die verboden. Vandaar dat al jaren (ondanks het verbieden van die soorten vuurwerk) de verkoop van vuurwerk gewoon doorstijgt.
Je bent nu heel veel dingen uit je duim aan het zuigen. Dat mag natuurlijk, maar van dit soort 100 euro-verzonnen berekeningen kan ik niks. De goedkeuring vanuit de vuurwerkbranche :D
Dit, dus.
pi_197166685
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 22:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat verbod op verschillende soorten vuurwerk was al beklonken voordat we uberhaupt de eerste Coronawetgeving van kracht was.
Maar het algehele verbod niet, daar was corona voor nodig. Wat je zegt klopt gewoon feitelijk niet.
pi_197166705
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je bent nu heel veel dingen uit je duim aan het zuigen. Dat mag natuurlijk, maar van dit soort 100 euro-verzonnen berekeningen kan ik niks. De goedkeuring vanuit de vuurwerkbranche :D
Hij zit er niet ver naast anders.

https://nos.nl/artikel/23(...)k-en-vuurpijlen.html

quote:
Door een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen lopen handelaren zo'n 15 tot 20 procent van hun omzet mis, denkt Teunissen. Het gaat dan vooral om knalvuurwerk, want vuurpijlen zijn volgens Teunissen "een beetje achterhaald".
Voorlopig lijkt het vooral jij te zijn die geen enkele kennis van zaken heeft.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:16:58 #194
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197166721
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar het algehele verbod niet, daar was corona voor nodig. Wat je zegt klopt gewoon feitelijk niet.
Klopt feitelijk als een zwerende vinger. Voordat het hele coronaverhaal om de hoek kwam kijken heeft de politiek al een aantal vuurwerksoorten verboden. Nu blijkt dat tijdens de jaarwisseling het letsel door vuurwerk beperkt is gebleven. Dan is de stap naar een algeheel vuurwerkverbod minimale moeite. Uitbereiding van de huidige wet en men is klaar.
Dit, dus.
pi_197166745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Klopt feitelijk als een zwerende vinger. Voordat het hele coronaverhaal om de hoek kwam kijken heeft de politiek al een aantal vuurwerksoorten verboden.
Voor de derde keer: voor een algeheel verbod hadden ze corona nodig. Terwijl al die organisaties waar jij het over had al jaren voor algeheel verbod pleiten. Dus voor de derde keer: wat je zegt is feitelijk onjuist. Er werd juist niet ingegaan op de wensen van al die lobbies voor corona.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:20:41 #196
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197166760
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Voor de derde keer: voor een algeheel verbod hadden ze corona nodig.
:D wat
Dit, dus.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:22:59 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197166783
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:12 schreef ACT-F het volgende:
Op welke planeet vertoeven onze 'bestuurders'?

[ afbeelding ]
Planeet binnenhof.

Altijd een ander beeld van de werkelijkheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197166793
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:D wat
Dat krijg je er van als je zo ongehinderd door enige kennis onzin gaat verkopen. :)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:26:28 #199
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197166819
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat krijg je er van als je zo ongehinderd door enige kennis onzin gaat verkopen. :)
Dat zal het zijn! ;)
Dit, dus.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:28:12 #200
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_197166833
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Brulsgod gaat het regelen voor ons. Voortaan alleen nog professioneel vuurwerk met de jaarwisseling. Niet meer dat kutvuurwerk de hele dag door *O*
Het is me wat he meid een dagje vuurwerk.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:31:24 #201
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197166861
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Voor de derde keer: voor een algeheel verbod hadden ze corona nodig. Terwijl al die organisaties waar jij het over had al jaren voor algeheel verbod pleiten. Dus voor de derde keer: wat je zegt is feitelijk onjuist. Er werd juist niet ingegaan op de wensen van al die lobbies voor corona.
Exact. Om de zorg uit voorzorg te verlichten.
Alleen nu lopen wel al die lobbygroepjes mee te dwepen. Overlijken voor hun eigen gewin zelfs.

Best ranzig als je er over nadenkt.
De volle ziekenhuizen gebruiken voor andere zaken die alleen met raakvlakken er iets mee te maken hebben, maar daarmee wel je persoonlijke magniet redenen pushen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197166875
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Exact. Om de zorg uit voorzorg te verlichten.
Alleen nu lopen wel al die lobbygroepjes mee te dwepen. Overlijken voor hun eigen gewin zelfs.

Best ranzig als je er over nadenkt.
De volle ziekenhuizen gebruiken voor andere zaken die alleen met raakvlakken er iets mee te maken hebben, maar daarmee wel je persoonlijke magniet redenen pushen.
Dat is niet verrassend. Mensen met autoritaire trekjes gedijen goed in een crisissituatie als deze.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:33:11 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197166879
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:26 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat zal het zijn! ;)
Sorry hoor, maar zelfs gefundeerd met bronnen sla je de argumenten de wind in met je eigenwijze wenskijken.

Het klopt gewoon niet wat je zegt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:35:05 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197166902
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Het is me wat he meid een dagje vuurwerk.
Eng hoor voor bepaald volk. Dat geknal. Eeuwige rust is wat ze prefereren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:51:11 #205
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_197167042
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Eng hoor voor bepaald volk. Dat geknal. Eeuwige rust is wat ze prefereren.
Ga dan lekker op het platteland wonen lekker rustig daar.
pi_197167066
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ga dan lekker op het platteland wonen lekker rustig daar.
Daar staan ze met carbid...of zullen we dat ook maar verbieden?

Draai eerst maar eens een jaar zonder vuurpijlen, single shots en romeinse kaarsen. Zou een boel problemen moeten schelen kwa slachtoffers.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 23:57:49 #207
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_197167085
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:53 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Brulsgod gaat het regelen voor ons. Voortaan alleen nog professioneel vuurwerk met de jaarwisseling. Niet meer dat kutvuurwerk de hele dag door *O*
Brulsgod?
Die man heeft samen met zijn college van wethouders al vaker laten zien dat zij, met de besluiten die zij nemen mijlenver van de echte Nijmeegse bevolking afstaan.

Probleem zit hem in het feit dat het gros van de ''echte'' Nijmeegse bevolking niet gaat stemmen want die groepering is van mening dat het toch geen zak helpt. Met ''echte'' bedoel ik mensen van wie de families al generaties lang in Nijmegen geboren en getogen zijn. Uiteraard zijn alle andere inwoners van Nijmegen wat mij betreft zeker ook Nijmegenaren maar er zit een verschil in het stemgedrag en de manier van denken.

Nijmegen is een studentenstad en dat uit zich in de politieke voorkeur. Oud studenten blijven hier vaak hangen en brengen vaak hun stem uit op de partij die hun voorkeur heeft. Helaas is dat veelvuldig Groen Links en deze partij is in de Gemeenteraad dan ook de grootste partij.

Het gros van de ''echte'' Nijmegenaren zal naar alle waarschijnlijkheid tegen dit verbod van Bruls zijn.
De mensen die voor zijn wonen massaal in de nieuwbouwwijken in Noord en in delen van de gesloopte volkswijken. Wat mij vaak stoort is dat diegene die de beslissingen nemen en het hardst roepen niet eens een Nijmeegse achtergrond hebben waardoor er wat mij betreft al veel in de stad kapot is gemaakt.

Jammer genoeg heeft Bruls een hoge functie als voorzitter van de veiligheidsregio en heeft hij in die hoedanigheid aan kunnen dringen op een landelijk verbod op vuurwerk. Naar mijn idee omdat hij dat in Nijmegen niet voor elkaar heeft kunnen krijgen omdat het wettelijk geregeld is dat een algeheel verbod niet door een gemeente opgelegd kan worden.
pi_197167181
Damzzzz je zou maar in Nijmegen studeren en daar blijven hangen. Dan is je leven echt volkomen kut.

Groetjes vanuit een echte studentenstad :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 03:06:40 #209
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197167816
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:54 schreef descon het volgende:

[..]

Daar staan ze met carbid...of zullen we dat ook maar verbieden?

Draai eerst maar eens een jaar zonder vuurpijlen, single shots en romeinse kaarsen. Zou een boel problemen moeten schelen kwa slachtoffers.
Wat was nou eigenlijk het probleem met die Romeinse kaarsen? Heb daar vroeger nog hele Harry Potter-gevechten mee staan houden (FLIPENDO :D) op elkaar, weinig aan de hand. Babypijltjes doen ook niks.

Grotere vuurpijlen en single shots kan ik nog begrijpen, dat zijn zwaardere ladingen die per ongeluk of met opzet een menigte in kunnen schieten. Een cake staat veel stabieler.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 05:44:53 #210
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197168028
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 03:06 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Wat was nou eigenlijk het probleem met die Romeinse kaarsen? Heb daar vroeger nog hele Harry Potter-gevechten mee staan houden (FLIPENDO :D) op elkaar, weinig aan de hand. Babypijltjes doen ook niks.

Grotere vuurpijlen en single shots kan ik nog begrijpen, dat zijn zwaardere ladingen die per ongeluk of met opzet een menigte in kunnen schieten. Een cake staat veel stabieler.
Beide verboden vanwege oogletsel. Juist doordat men het gebruikt om op elkaar te schieten ;)

Bij normaal gebruik zou er niet veel aan de hand zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 2 januari 2021 @ 05:57:24 #211
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197168041
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Je bent nu heel veel dingen uit je duim aan het zuigen. Dat mag natuurlijk, maar van dit soort 100 euro-verzonnen berekeningen kan ik niks. De goedkeuring vanuit de vuurwerkbranche :D
https://www.ad.nl/binnenl(...)uurpijlen~afd81ee1b/

quote:
Steun uit onverwachte hoek: óók vuurwerkbranche voor verbod op knalvuurwerk én vuurpijlen De vuurwerkbranche staat achter de oproep om knalvuurwerk en vuurpijlen te verbieden en wil daarover in overleg met politie, burgemeesters en de overheid. Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN) wil het liefst op korte termijn een akkoord bereiken waarin ‘de randvoorwaarden voor een veilige en feestelijke jaarwisseling’ zijn opgenomen. ,,Want zo kan het niet langer”, meldt een woordvoerder aan deze site.
Lees je eerst eens in voordat je je in een discussie gaat mengen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 06:53:39 #212
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197168103
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 05:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/binnenl(...)uurpijlen~afd81ee1b/
[..]

Lees je eerst eens in voordat je je in een discussie gaat mengen.
Ja, ik zal het even voor je aanvullen want dit bericht laat bijzonder veel relevante info achterwege. Ten eerste is de kans op een algeheel verbod medegedeeld. Die waren toen des duivels, want hun branche ging eraan. Daarna hebben ze eieren voor hun geld gekozen en hebben aangegeven akkoord te gaan (voor zover dat ook maar iets waard is want ze hebben geen stem in de besluitvorming) met het huidige verbod, ze maakte dus een 180 graden draai in de hoop een algeheel verbod te kunnen tegenaan.

Ten tweede praten we over 20% van de omzet die nu weg is. Er is geen beroepsgroep in NL wat vrijwillig afstand doet van 1/5 van zijn verkoopwaar als het water niet aan de lippen staat. Redden wat er te redden valt.

Zorg eens voor volledige openheid van zaken als je je in een discussie mengt.
Dit, dus.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 07:06:09 #213
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197168123
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 06:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, ik zal het even voor je aanvullen want dit bericht laat bijzonder veel relevante info achterwege. Ten eerste is de kans op een algeheel verbod medegedeeld. Die waren toen des duivels, want hun branche ging eraan. Daarna hebben ze eieren voor hun geld gekozen en hebben aangegeven akkoord te gaan (voor zover dat ook maar iets waard is want ze hebben geen stem in de besluitvorming) met het huidige verbod, ze maakte dus een 180 graden draai in de hoop een algeheel verbod te kunnen tegenaan.

Ten tweede praten we over 20% van de omzet die nu weg is. Er is geen beroepsgroep in NL wat vrijwillig afstand doet van 1/5 van zijn verkoopwaar als het water niet aan de lippen staat. Redden wat er te redden valt.

Zorg eens voor volledige openheid van zaken als je je in een discussie mengt.
Buitendam, je praat poep.
Eerst zet je vraagtekens bij mijn beweringen, en vervolgens probeer je wederom de beweegredenen in te vullen zonder kennis van zaken.
Die 20% is een schatting, de werkelijke cijfers liggen veel lager. Sterker nog, een aantal vuurwerkverkopers verkocht knalvuurwerk met 0 marge. Knalvuurwerk en singleshots gingen in bulkverpakking de toonbank over. De grote winst wordt gepakt op siervuurwerk. Op een slof astronauten van amper 3 Euro kun je niks pakken, op een compound van 200 Euro wel. Ook qua opslag, een slof astronauten neemt net zoveel plaats in beslag als een siercake van 20 Euro waar zonder probleem een aantal Euro winst op gepakt wordt.

Dit voorstel kwam ongeveer een week na oud op nieuw. Toen kwam een totaalverbod helemaal nog niet ter sprake in Den Haag. Natuurlijk werd er geschreeuwd om een totaalverbod (dat gebeurt nu ook). Maar er was helemaal nog geen draagvlak in Den Haag daarvoor. Een enkel links teefje of groene burgemeester riep om een totaalverbod.

Dus wederom trek JIJ dingen uit z’n verband.
Wederom sla JIJ de plank mis.
Wederom zuig JIJ dingen uit je duim.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 07:11:26 #214
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197168133
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 07:06 schreef tja77 het volgende:

[..]

Buitendam, je praat poep.
Eerst zet je vraagtekens bij mijn beweringen, en vervolgens probeer je wederom de beweegredenen in te vullen zonder kennis van zaken.
Die 20% is een schatting, de werkelijke cijfers liggen veel lager. Sterker nog, een aantal vuurwerkverkopers verkocht knalvuurwerk met 0 marge. Knalvuurwerk en singleshots gingen in bulkverpakking de toonbank over. De grote winst wordt gepakt op siervuurwerk. Op een slof astronauten van amper 3 Euro kun je niks pakken, op een compound van 200 Euro wel. Ook qua opslag, een slof astronauten neemt net zoveel plaats in beslag als een siercake van 20 Euro waar zonder probleem een aantal Euro winst op gepakt wordt.

Dit voorstel kwam ongeveer een week na oud op nieuw. Toen kwam een totaalverbod helemaal nog niet ter sprake in Den Haag. Natuurlijk werd er geschreeuwd om een totaalverbod (dat gebeurt nu ook). Maar er was helemaal nog geen draagvlak in Den Haag daarvoor. Een enkel links teefje of groene burgemeester riep om een totaalverbod.

Dus wederom trek JIJ dingen uit z’n verband.
Wederom sla JIJ de plank mis.
Wederom zuig JIJ dingen uit je duim.
Zodra je argumenten niet verder komen dan “links teefje” en “Groene burgemeester” heb ik niet het vermoeden dat je je goed hebt ingelezen. En je blijft maar met cijfers strooien, nu ook weer met de winstmarges die echt zo regelrecht uit je duim komen.

Als ik jou was zou ik de tijdlijn qua verbod en lobby nog eens goed doornemen. Wat werd op welk moment aangehaald en stopgezet. Het zal je meer bruikbare bronnen geven over de huidige situatie dan wat je nu aan het doen bent.
Dit, dus.
pi_197168141
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 03:06 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Wat was nou eigenlijk het probleem met die Romeinse kaarsen? Heb daar vroeger nog hele Harry Potter-gevechten mee staan houden (FLIPENDO :D) op elkaar, weinig aan de hand. Babypijltjes doen ook niks.

Grotere vuurpijlen en single shots kan ik nog begrijpen, dat zijn zwaardere ladingen die per ongeluk of met opzet een menigte in kunnen schieten. Een cake staat veel stabieler.
Het op elkaar schieten was het hele issue. Kan opzich weinig kwaad,totdat je iets in je oog krijgt.

En was nogal populair om met die dingen op politie/hulpverleners te schieten.

En de vuurwerkbranche vind het best, lage marges en neemt veel ruimte in beslag. Kan je beter dure cakes voor verkopen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 07:17:06 #216
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197168145
Voorlopige conclusie RIVM; Twee derde minder fijnstof gemeten dan voorgaande jaren.
Officiële cijfers moeten nog komen, maar ook dit wijst er echt op dat er vele malen minder is afgestoken ^O^

https://nos.nl/l/2362742
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 2 januari 2021 @ 07:18:39 #217
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197168147
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 07:14 schreef descon het volgende:

[..]

Het op elkaar schieten was het hele issue. Kan opzich weinig kwaad,totdat je iets in je oog krijgt.

En was nogal populair om met die dingen op politie/hulpverleners te schieten.

En de vuurwerkbranche vind het best, lage marges en neemt veel ruimte in beslag. Kan je beter dure cakes voor verkopen.
Klinkt als een win-win dan :Y
Is dat ook zo met het verbod op knalvuurwerk en pijlen? Enige interessante dat dalijk overblijft zijn die cakes.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197168154
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 07:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Klinkt als een win-win dan :Y
Is dat ook zo met het verbod op knalvuurwerk en pijlen? Enige interessante dat dalijk overblijft zijn die cakes.
Knalvuurwerk / pijlen nemen relatief veel ruimte in. Dus gok daar ook op marge.

Pijlen willen wat meer ellende geven als ze omvallen etc of als het stokje er niet lekker aangeplakt zit.

Cakes kan weinig fout mee gaan als je ze recht neer zet en er niet met je bek boven hangt

Legaal knalvuurwerk van tegenwoordig knalt amper. Dat hebben ze ook stiekem steeds lichter gemaakt kwa knal ;)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 08:05:42 #219
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197168285
https://www.telegraaf.nl/(...)-bom-bij-hotel-joure

Deze gasten hebben zich in ieder geval zelf gemeld dus de schade is geregeld.

Ben benieuwd wat de tenlastelegging gaat worden verder.

Volgende keer weer lekker op een weiland of je eigen boerderij ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197168350
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 08:05 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-bom-bij-hotel-joure

Deze gasten hebben zich in ieder geval zelf gemeld dus de schade is geregeld.

Ben benieuwd wat de tenlastelegging gaat worden verder.

Volgende keer weer lekker op een weiland of je eigen boerderij ;)
Gevalletje slokkie op en denken dat je een goed idee hebt vermoed ik.

Vermoed dat ze als vrienden groep besloten hebben om die schade te betalen.

Zouden meer mensen moeten doen als ze per ongeluk iets slopen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 08:20:55 #221
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197168363
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 08:17 schreef descon het volgende:

[..]

Gevalletje slokkie op en denken dat je een goed idee hebt vermoed ik.

Vermoed dat ze als vrienden groep besloten hebben om die schade te betalen.

Zouden meer mensen moeten doen als ze per ongeluk iets slopen.
Siert ze idd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197168370
  zaterdag 2 januari 2021 @ 08:25:36 #223
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197168393
quote:
Ik moet ook terugkomen op mijn eerste wat enthousiaste reactie, naar aanleiding van posts van @AchJa
Het is waarschijnlijk voldoende om enkel het knalvuurwerk en pijlen te verbieden (zoals komende jaarwisseling het geval zal zijn).

Mocht dan blijken dat dat toch niet hetzelfde effect sorteert, dan is het wellicht tijd om verder te gaan. Maar laten we het eerst proberen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197169233
Ik vind dat men de positieve kanten van het zelf vuurwerk afsteken nogal onderschat. Naast dat het voor eel mensen leuk is en mooi om naar te kijken brengt het ook een emotionele afsluiting met zich mee. Net als een kunstwerk meer is dan het materiaal waarvan het gemaakt is, zijn ook tradities meer dan domweg een gewoonte en die moeten we niet zomaar overboord gooien.
Verder moet je kijken naar wat mogelijke alternatieven zijn. Leuk voor de grachtengordel dat zij het ook mooi vinden om naar een professioneel vuurwerk op de dam te kijken. Maar daar hebben mensen die niet in (het centrum van) een grotere stad wonen helemaal geen reet aan.
Die willen iets na twaalven na het proosten met familie/vrienden even de straat op om vuurwerk te kijken vanaf de stoep en niet door de kou god weet waarheen moeten fietsen om ergens vuurwerk te gaan bekijken. Of erger nog, uren op een plein (met ongeduldige kinderen) staan blauwbekken tot het 12 uur is.
En dan zien ze vanuit verschillende huizen in de straat mensen even naar buiten komen, sommigen hebben zelf wat vuurwerk, anderen kijken alleen. Je wenst elkaar gelukkig nieuwjaar en gaat lekker bij een van de buren nog een borreltje drinken. Dat versterkt enorm de sociale cohesie van de buurt.
Bovendien kan je lekker warm bij iemand thuis zitten en na afloop een paar tientallen meters naar huis lopen zonder iemand in gevaar te brengen in plaats van hutje mutje in een stampvol café waar je van te voren dure kaartjes voor moest kopen veel te dure drank te moeten kopen.

Als mensen dat wel leuk vinden moeten ze dat vooral doen en kunnen doen. Maar ik kan je op een briefje geven dat er op dat soort bijeenkomsten ineens veel meer overlast komt. Die mensen moeten allemaal weer naar huis met hun dronken kop door de kou. Doordat het zo druk is ontstaan er snel ongeregeldheden.
Een vuurwerkverbod zou dit alles kapot maken. En hoewel er ook voordelen aan een verbod zitten, blijkt een verbod zijn belangrijkste doel (minder rellen) te missen.

De discussie zou moeten gaan over wat de belangrijkste doelen zijn van een dergelijk verbod, hoe we die doelen zo goed mogelijk kunnen bereiken, zonder daarbij een mooie en belangrijke traditie af te schaffen. Maar die lijkt nu gedomineerd door figuren die wel even voor anderen gaan besluiten wat ze leuk mogen/moeten vinden en elk pleziertje van een ander af willen nemen omdat ze er misschien ook een beetje last van hebben. Leef en laat leven, zeker die ene keer in het jaar.
pi_197169252
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 08:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik moet ook terugkomen op mijn eerste wat enthousiaste reactie, naar aanleiding van posts van @:AchJa
Het is waarschijnlijk voldoende om enkel het knalvuurwerk en pijlen te verbieden (zoals komende jaarwisseling het geval zal zijn).

Mocht dan blijken dat dat toch niet hetzelfde effect sorteert, dan is het wellicht tijd om verder te gaan. Maar laten we het eerst proberen.
Vuurpijlen en knalwerk is al verboden. Je wil het nog een keer verbieden?
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:27:01 #226
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197169338
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:17 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Vuurpijlen en knalwerk is al verboden. Je wil het nog een keer verbieden?
Nee, dat bedoel ik juist :). Dat dat verbod wellicht voldoende is en we dat dus eerst aan moeten kijken komend jaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197169363
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik juist :). Dat dat verbod wellicht voldoende is en we dat dus eerst aan moeten kijken komend jaar.
Ach weet je als we alleen cakeboxen/compounds overhouden ben ik ook blij. En cat1 is niet te verbieden dus die tel ik even niet mee
pi_197169375
Gewoon verbieden voor eeuwig.
Weg met die rotzooi.

Slecht voor milieu, gezondheid en je porto.
En als vuurwerk al je lolletje is dan moet je even in de spiegel kijken en beter zoeken.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:33:42 #229
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197169383
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:30 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ach weet je als we alleen cakeboxen/compounds overhouden ben ik ook blij. En cat1 is niet te verbieden dus die tel ik even niet mee
Ja precies, daarom lijkt me dat een prima compromis die het uitproberen waard is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197169440
quote:
Voor de verandering een goede reactie van Grapperhaus. Je kunt niet schaamteloos corona blijven gebruiken voor allerlei andere reeds lang bestaande plannetjes.

Helemaal belachelijk is het om te doen alsof je op een oudjaar waarbij de meeste mensen zelf hebben afgezien van het afsteken van vuurwerk vanwege corona en de politie er niet in slaagde het verbod te handhaven bij de mensen die dat niet deden als een bewijs dat een vuurwerkverbod werkt.

Er zijn best argumenten tegen vuurwerk zoals het altijd ging, maar dat is een discussie die los van corona gevoerd dient te worden, en los van het waanidee dat het met een verbod ook verdwenen is. Het is geen drugs.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:56:11 #231
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197169549
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Voor de verandering een goede reactie van Grapperhaus. Je kunt niet schaamteloos corona blijven gebruiken voor allerlei andere reeds lang bestaande plannetjes.

Helemaal belachelijk is het om te doen alsof je op een oudjaar waarbij de meeste mensen zelf hebben afgezien van het afsteken van vuurwerk vanwege corona en de politie er niet in slaagde het verbod te handhaven bij de mensen die dat niet deden als een bewijs dat een vuurwerkverbod werkt.

Er zijn best argumenten tegen vuurwerk zoals het altijd ging, maar dat is een discussie die los van corona gevoerd dient te worden, en los van het waanidee dat het met een verbod ook verdwenen is. Het is geen drugs.
Grotendeels mee eens, maar ik weet niet of je kan stellen dat het puur aan COVID lag en niet aan het verbod :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197169620
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:57 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Brulsgod?
Die man heeft samen met zijn college van wethouders al vaker laten zien dat zij, met de besluiten die zij nemen mijlenver van de echte Nijmeegse bevolking afstaan.

Probleem zit hem in het feit dat het gros van de ''echte'' Nijmeegse bevolking niet gaat stemmen want die groepering is van mening dat het toch geen zak helpt. Met ''echte'' bedoel ik mensen van wie de families al generaties lang in Nijmegen geboren en getogen zijn. Uiteraard zijn alle andere inwoners van Nijmegen wat mij betreft zeker ook Nijmegenaren maar er zit een verschil in het stemgedrag en de manier van denken.

Nijmegen is een studentenstad en dat uit zich in de politieke voorkeur. Oud studenten blijven hier vaak hangen en brengen vaak hun stem uit op de partij die hun voorkeur heeft. Helaas is dat veelvuldig Groen Links en deze partij is in de Gemeenteraad dan ook de grootste partij.

Het gros van de ''echte'' Nijmegenaren zal naar alle waarschijnlijkheid tegen dit verbod van Bruls zijn.
De mensen die voor zijn wonen massaal in de nieuwbouwwijken in Noord en in delen van de gesloopte volkswijken. Wat mij vaak stoort is dat diegene die de beslissingen nemen en het hardst roepen niet eens een Nijmeegse achtergrond hebben waardoor er wat mij betreft al veel in de stad kapot is gemaakt.

Jammer genoeg heeft Bruls een hoge functie als voorzitter van de veiligheidsregio en heeft hij in die hoedanigheid aan kunnen dringen op een landelijk verbod op vuurwerk. Naar mijn idee omdat hij dat in Nijmegen niet voor elkaar heeft kunnen krijgen omdat het wettelijk geregeld is dat een algeheel verbod niet door een gemeente opgelegd kan worden.
Bruls kan het misschien heel matig doen in Nijmegen maar ik beoordeel hem als voorzitter van de veiligheidsregio's. En dan specifiek op zijn aanpak van het vuurwerkverbod. Daar ben ik tevreden over.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 11:08:27 ]
pi_197169633
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 23:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Het is me wat he meid een dagje vuurwerk.
Het is me wat he meid geen knallertjes meer mogen afsteken. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn :')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 11:08:04 ]
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:09:40 #234
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_197169658
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het is me wat he meid geen knallertjes meer mogen afsteken. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn :')
Knallertjes mag je al niet meer afsteken, huilebalk.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_197169703
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:09 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Knallertjes mag je al niet meer afsteken, huilebalk.
Echt erg he
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:08:54 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197170511
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 08:05 schreef Drekkoning het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-bom-bij-hotel-joure

Deze gasten hebben zich in ieder geval zelf gemeld dus de schade is geregeld.

Ben benieuwd wat de tenlastelegging gaat worden verder.

Volgende keer weer lekker op een weiland of je eigen boerderij ;)
quote:
Omdat er niet één dader aan te wijzen valt, meldde de groep zich bij de politie onder het motto 'samen uit, samen thuis'
https://www.lc.nl/friesla(...)ngeluk-26328968.html

Zo doen we dat hier
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:10:20 #237
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197170532
quote:
Ja precies, zoals het hoort :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197170888
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:09 schreef Catkiller het volgende:

[..]

Knallertjes mag je al niet meer afsteken, huilebalk.
Ja dat was goed te horen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:42:27 #239
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_197171050
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het is me wat he meid geen knallertjes meer mogen afsteken. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn :')
Ik steek niks af maar mensen doen wat ze willen. Je klinkt als een ultra zuur kutje die niks leuk vind.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:55:33 #240
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_197171239
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het is me wat he meid geen knallertjes meer mogen afsteken. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn :')
REEEEEEEEEEe

Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:05:14 #241
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_197171377
quote:
Ik neem aan dat ze dan ook gezamenlijk alle schade zullen vergoeden toch?
Dit, dus.
pi_197171418
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 03:06 schreef Kriegel het volgende:
Wat was nou eigenlijk het probleem met die Romeinse kaarsen? Heb daar vroeger nog hele Harry Potter-gevechten mee staan houden (FLIPENDO ) op elkaar, weinig aan de hand. Babypijltjes doen ook niks.
Deden wij ook altijd. Jong en onbezonnen. >:)

Op een gegeven moment zei een vriend "BOMBARDA MAXIMA" en schoot toen een knock-out onze kant op. _O-
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197171454
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Je kunt niet schaamteloos corona blijven gebruiken voor allerlei andere reeds lang bestaande plannetjes.
Dit wordt echt een tendens voor meerdere dingen het komende jaar ben ik bang...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197171510
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja precies, daarom lijkt me dat een prima compromis die het uitproberen waard is.
Zelfs Grapperhaus zegt dat het te vroeg is om conclusies te trekken voor een definitief totaalverbod. Al je "werk " hier in deze reeks van de 31ste en 1e gaat verloren met zijn woorden. :') _O-

Dit jaar gewoon doen zonder pijlen en knalwerk en dan pas conclusies trekken en dingen verminderen. Niet dat ik denk dat het nodig is om nog meer uit de schappen te halen.
pi_197171527
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het is me wat he meid geen knallertjes meer mogen afsteken. Het leven zal nooit meer hetzelfde zijn :')
Nederlands knalvuurwerk "knalvuurwerk" noemen. :')
Wat je hoort is vooral illegaal en daar zou bij een totaalverbod nog steeds last van zijn.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:18:04 #246
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197171561
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:14 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Zelfs Grapperhaus zegt dat het te vroeg is om conclusies te trekken voor een definitief totaalverbod. Al je "werk " hier in deze reeks van de 31ste en 1e gaat verloren met zijn woorden. :') _O-

Dit jaar gewoon doen zonder pijlen en knalwerk en dan pas conclusies trekken en dingen verminderen. Niet dat ik denk dat het nodig is om nog meer uit de schappen te halen.
Werk?

We hebben gewoon een discussie en wisselen standpunten en meningen uit, zoals wel vaker op een forum, het is geen kwestie van winnen en verliezen ;).

En zoals ik al eerder aangaf, in ik me prima in de argumenten van @AchJa en jou vinden :)

Laten we eerst eens kijken wat er gebeurd met een verbod op alleen het knalvuurwerk en pijlen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:29:00 #247
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_197171714
Het was heerlijk rustig dit jaar, weinig knallen maar wel met mooi siervuurwerk. Ik hoop dat het zo blijft. Weinig gewonden, weinig getraumatiseerde dieren. Veel beter dit. Voor mensen die zo graag knalvuurwerk willen, koop een enkeltje Ar- Raqqa of Mogadishu en leef je uit.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 13:32:49 #248
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197171942
Niemand die zich afvraagt waar Cobra vandaan komt, en er zelfs een CE keurmerk opstaat?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:25:05 #250
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_197172417
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:46 schreef halfway het volgende:
Niemand die zich afvraagt waar Cobra vandaan komt, en er zelfs een CE keurmerk opstaat?
op een ar -15 staat ook een ce keurmerk, wil niet zeggen dat iedereen er maar mee moet rondlopen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_197172514
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:46 schreef halfway het volgende:
Niemand die zich afvraagt waar Cobra vandaan komt, en er zelfs een CE keurmerk opstaat?
Italië toch? Daar ook gewoon legaal of niet? En mensen die die dingen afsteken?

Altijd beetje raar dat vuurwerk in NL als illegaal bestempeld wordt terwijl er in andere landen gewoon mee geknald wordt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197172651
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:55 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

REEEEEEEEEEe

[ afbeelding ]
_O-
pi_197172661
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Ik steek niks af maar mensen doen wat ze willen. Je klinkt als een ultra zuur kutje die niks leuk vind.
Dus je vindt vuurwerk leuk of helemaal niks leuk. Ok

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 14:51:41 ]
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 14:53:00 #254
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_197172709
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:46 schreef halfway het volgende:
Niemand die zich afvraagt waar Cobra vandaan komt, en er zelfs een CE keurmerk opstaat?
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_197172742
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:47 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dus je vindt vuurwerk leuk of helemaal niks leuk. Ok
95% van de mensen hier komt doorgaans niet verder dan simpel kampjesdenken. Je bent voor of tegen, ruimte voor nuance is er niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:05:42 #256
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197173708
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 05:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Beide verboden vanwege oogletsel. Juist doordat men het gebruikt om op elkaar te schieten ;)

Bij normaal gebruik zou er niet veel aan de hand zijn.
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 07:14 schreef descon het volgende:

[..]

Het op elkaar schieten was het hele issue. Kan opzich weinig kwaad,totdat je iets in je oog krijgt.

En was nogal populair om met die dingen op politie/hulpverleners te schieten.

En de vuurwerkbranche vind het best, lage marges en neemt veel ruimte in beslag. Kan je beter dure cakes voor verkopen.
Oké, vandaar, wist niet dat dat op mekaar schieten zo'n wijdverspreid ding was. :@ Als je zo'n lichtbal recht in je ogen krijgt kan dat inderdaad wel schade opleveren, denk ik, ook al zat er geen springlading bij en leken ze ook niet echt door te fikken (op kleren deden ze eigenlijk niets als je geen nylon droeg).

Nou is dat gevaar makkelijk op te lossen met een vuurwerkbril, al deden we dat natuurlijk nooit want tja, dan was je toch een beetje een loser. Dom maar dat is gewoon hoe het puberbrein werkt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Deden wij ook altijd. Jong en onbezonnen. >:)

Op een gegeven moment zei een vriend "BOMBARDA MAXIMA" en schoot toen een knock-out onze kant op. _O-
Is dat een single shot? Wtf, ziek _O- Wel humor maar die dingen wilde je echt niet in je bek krijgen. :') Die boem zat op het randje van toegestaan.

https://magnumvuurwerk.nl/categorie/single-shots-1

Sommige mogen nog wel, gek genoeg. Minder zwaar dan? Bij die voorbeelden zit er geen een die zo knalt als een Thundershot van rond 2000-2005 (toen ik me er nog mee bezighield). Althans, dat zegt m'n herinnering maar zoiets kan natuurlijk vertekenen.

edit: Oh, volgens Koet hebben ze nu allemaal hun lading opgedeeld tussen een knal (of nu twee) en een crackling effect, waardoor het discutabel geen single shot meer is en dan mag het weer. :')



[ Bericht 4% gewijzigd door Kriegel op 02-01-2021 17:21:09 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_197173745
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:05 schreef Kriegel het volgende:
Is dat een single shot? Wtf, ziek Wel humor maar die dingen wilde je echt niet in je bek krijgen.
Ja. :7

Echt heel dom, maar als je 14 bent zoek je nou eenmaal risico's op. Altijd alles is gelukkig goed gegaan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:24:06 #258
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197173953
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja. :7

Echt heel dom, maar als je 14 bent zoek je nou eenmaal risico's op. Altijd alles is gelukkig goed gegaan.
Hehehe, het bekende verhaal idd. ^O^
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:26:08 #259
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197173985
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197174003
Kwaliteit van illegaal vuurwerk is ook echt niet minder ofzo. Van alle cobra's die ik afgestoken heb is er maar eentje ooit geweest die niet afging. In de put geschopt en klaar. Maar ja een harde knal is geinig maar gaat ook wel vervelen. Shells zijn wel leuk, dan hebben andere mensen er ook nog wat aan, maar iets lastiger afsteken met een mortierbuis die je mee moet nemen.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:27:44 #261
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197174009
quote:
Technisch ook een single shot maar toch een iets andere orde. _O-
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:29:42 #262
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197174030
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Kwaliteit van illegaal vuurwerk is ook echt niet minder ofzo. Van alle cobra's die ik afgestoken heb is er maar eentje ooit geweest die niet afging. In de put geschopt en klaar. Maar ja een harde knal is geinig maar gaat ook wel vervelen. Shells zijn wel leuk, dan hebben andere mensen er ook nog wat aan, maar iets lastiger afsteken met een mortierbuis die je mee moet nemen.
Probleem met zwaardere shells is natuurlijk ook dat een hoop mensen zonder verstand van zaken er niet op een juiste manier mee omgaan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197174033
Dat is wel de ziekste shell ooit inderdaad, hoeveel inch zou die zijn geweest? Dat zo'n ding omhoog komt man :P

Oh gevonden: According to the Daily Mail, the record shattering firework, exploded from a 10-foot-wide shell weighing an impressive 260 kilogrammes. :o >:)

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:29 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Probleem met zwaardere shells is natuurlijk ook dat een hoop mensen zonder verstand van zaken er niet op een juiste manier mee omgaan.
Dat zal altijd een probleem blijven... zelfs een schaar kan dodelijk zijn in de handen van een mongol.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 2 januari 2021 @ 16:33:02 #264
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197174070
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is wel de ziekste shell ooit inderdaad, hoeveel inch zou die zijn geweest? Dat zo'n ding omhoog komt man :P
[..]

Dat zal altijd een probleem blijven... zelfs een schaar kan dodelijk zijn in de handen van een mongol.
Ja tuurlijk, dat is zo. Maar de consequenties zijn wat groter bij een zware shell dan een schaar ;)

Ik snap wat dat je zulk vuurwerk liever aan getrainde mensen over laat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197174118
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 16:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, dat is zo. Maar de consequenties zijn wat groter bij een zware shell dan een schaar ;)

Ik snap wat dat je zulk vuurwerk liever aan getrainde mensen over laat.
Als de overheid nou zo'n 120" shell zou afschieten dan had het simpele volk er ook geen geld aan hoeven uitgeven :P Die georganiseerde vuurwerk shows zijn meestal erg treurig.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:21:41 #266
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197175466
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 13:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Dit wordt echt een tendens voor meerdere dingen het komende jaar ben ik bang...
Daarom moet je er ook heel scherp op zijn wat het kabinet precies zegt en wil doorvoeren. Want ze zijn niet te vertrouwen met de macht die ze nu hebben en wilde hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 2 januari 2021 @ 18:40:45 #267
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197175729
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 07:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Zodra je argumenten niet verder komen dan “links teefje” en “Groene burgemeester” heb ik niet het vermoeden dat je je goed hebt ingelezen. En je blijft maar met cijfers strooien, nu ook weer met de winstmarges die echt zo regelrecht uit je duim komen.

Als ik jou was zou ik de tijdlijn qua verbod en lobby nog eens goed doornemen. Wat werd op welk moment aangehaald en stopgezet. Het zal je meer bruikbare bronnen geven over de huidige situatie dan wat je nu aan het doen bent.
In deze link een onderbouwing van de in jouw optiek uit mijn duim gezogen cijfers.

https://www.deondernemer.(...)aken-vuurwerk~301755

quote:
Het resultaat van die koers is te zien: de vuurwerkopslagplaats van de ondernemer staat vol met honderden dozen vuurwerk. Het overgrote deel, 90 procent, van de dozen bestaat uit siervuurwerk. De rest zijn grote en kleine rotjes.
https://forum.vuurwerkcre(...)cht/page3&styleid=37

Hieronder spreekt een verkoper van vuurwerk over de marges op knalvuurwerk. Als je je ietwat in de materie zou verdiepen, zou je weten dat het schieronmogelijk is om winst te pakken op een slof knallers. 200 Rotjes, incl. verpakking, opslag en transport voor een enkele Euro. Maar hey, jij bent eigenwijs en doet alsof je kennis van zaken hebt.

quote:
Het knalwerk,een broodje of slof van 200 stuks,daar wordt door de importeur en winkelier niets meer aan verdiend,als daar een prijs van een euro of zelfs 0.75,- of bij ons in de aktie een 0.25,- voor wordt gevraagd.

Het liefs zou ik daar een normale prijs voor willen vragen,maar dan moet het weer het zelfde knalwerk worden zoals het vroeger was.
Toen was er ook veel meer keuze in het knalwerk.
Dus de kwaliteit van Nederlands knalvuurwerk ging achteruit, en daar zat dus geen marge/winst meer op.

De data zoals ik die aangaf kloppen ook gewoon.
Dit artikel is van 9 januari

https://www.ad.nl/binnenl(...)uurpijlen~afd81ee1b/

Dus toen stemde de vuurwerkbranche al in met een verbod op knalvuurwerk en vuurpijlen.

Dat verbod werd definitief op 31 januari

https://www.rijksoverheid(...)n-conform-ovv-advies


Hier, weer zo’n idiote aanname van jouw kant

quote:
Ten tweede praten we over 20% van de omzet die nu weg is. Er is geen beroepsgroep in NL wat vrijwillig afstand doet van 1/5 van zijn verkoopwaar als het water niet aan de lippen staat. Redden wat er te redden valt.
Hoezo is 20% van de omzet weg?
Mensen geven elk jaar meer en meer geld uit aan vuurwerk, terwijl er elk jaar het gevaarlijke vuurwerk geschrapt wordt. Want na het verbod op babypijlen, daalde de omzet toch ook niet? Na het verbod op romeinse kaarsen daalde de omzet toch ook niet?
Dus je doet een foutieve aanname (nergens op gebasseerd) terwijl het verleden heeft aangetoont dat mensen jaar in jaar uit meer geld uitgeven aan vuurwerk.

63 Miljoen in 2014/2015
65 Miljoen in 2015/2016
68 Miljoen in 2016/2017
68 Miljoen in 2017/2018
70 Miljoen in 2018/2019
77 Miljoen in 2019/2020

Nogmaals, je weet van toeten noch blazen, en spreekt louter vanuit je eigen onderbuikje.
Alles wat ik geroepen heb, heb ik weten te onderbouwen. Het éénmalige totaalverbod op consumentenvuurwerk heb ik al eerder geplaatst.

Misschien hè, moet je gewoon niet zo eigenwijs zijn.
pi_197177425
https://www.telegraaf.nl/(...)k-hand-door-vuurwerk

Twee jongens verliezen hand door cobra’s in Nijmegen en Arnhem. Ze zouden verboden moeten worden, ohh wacht dat zijn ze al.

Eigen schuld, dikke bult dan.
pi_197177615
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:08 schreef StephanL het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)k-hand-door-vuurwerk

Twee jongens verliezen hand door cobra’s in Nijmegen en Arnhem. Ze zouden verboden moeten worden, ohh wacht dat zijn ze al.

Eigen schuld, dikke bult dan.
Ik snap niet hoe je die dingen dan afsteekt. Het zijn echt geen strijkers met zo'n aansteekpunt van zwavel of mortieren met een snelle lont. Er zit gewoon een reguliere lont op die ook op legaal vuurwerk zitten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197177690
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je die dingen dan afsteekt. Het zijn echt geen strijkers met zo'n aansteekpunt van zwavel of mortieren met een snelle lont. Er zit gewoon een reguliere lont op die ook op legaal vuurwerk zitten.
Ja dat vroeg ik mij ook af. Heb ze nooit gezien dus zou het niet weten, maar als ze een lont hebben doen ze iets fout. Misschien kijken hoe laat ze ze kunnen weg gooien of zo. Of tijdens gooien niet afgegaan en opnieuw proberen aan te steken?

Dit doen ze nooit meer en ik denk dat ze wel genezen zijn van vuurwerk.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:38:46 #271
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_197178161
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:20 schreef StephanL het volgende:

[..]

Ja dat vroeg ik mij ook af. Heb ze nooit gezien dus zou het niet weten, maar als ze een lont hebben doen ze iets fout. Misschien kijken hoe laat ze ze kunnen weg gooien of zo. Of tijdens gooien niet afgegaan en opnieuw proberen aan te steken?

Dit doen ze nooit meer en ik denk dat ze wel genezen zijn van vuurwerk.
Zelfs als je ze vasthoud heb je nog kans genoeg om weg te gooien, die cobras geven eerst nog een vlam voordat hij afgaat. Als je hem dan nog niet weggooit ben je wel debiel.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_197178318
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:38 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Zelfs als je ze vasthoud heb je nog kans genoeg om weg te gooien, die cobras geven eerst nog een vlam voordat hij afgaat. Als je hem dan nog niet weggooit ben je wel debiel.
Heb het eens opgezocht op Youtube. Verschillende filmpjes te vinden die ze allemaal vergelijken.

Filmpje van Nederlandse gasten. Meteen brug kapot :{ hoor je idd gesis van te voren.
pi_197178507
twitter


Zeg maar dag met je handje.
blablablabla
  zaterdag 2 januari 2021 @ 20:51:37 #274
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197178555
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:49 schreef Elan het volgende:
[ twitter ]

Zeg maar dag met je handje.
Willen ze die hand nog aannaaien :?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197178662
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:49 schreef Elan het volgende:
[ twitter ]

Zeg maar dag met je handje.
Eigen schuld. Kan er niet rouwig om zijn.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_197180600
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:56 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Eigen schuld. Kan er niet rouwig om zijn.
Ach kom, we zijn allemaal jong geweest en hebben ongetwijfeld ook wel eens iets gedaan dat met een beetje pech ook heel slecht had kunnen aflopen.
blablablabla
pi_197180679
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Willen ze die hand nog aannaaien :?
Hele hand niet maar vingers ongetwijfeld wel. Nothing beats the real thing.
blablablabla
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:08:03 #278
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197180778
Hadden ze dat ding allebei tegelijk vast ofzo? :?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:27:47 #279
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197181354
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 20:38 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Zelfs als je ze vasthoud heb je nog kans genoeg om weg te gooien, die cobras geven eerst nog een vlam voordat hij afgaat. Als je hem dan nog niet weggooit ben je wel debiel.
Niet alle cobra’s geven eerst een vlam.
pi_197181429
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:08 schreef Kriegel het volgende:
Hadden ze dat ding allebei tegelijk vast ofzo? :?
De één houdt hem vast, de ander steekt hem aan, scheurtje / productiefout en dat ding ontploft gelijk?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:31:08 #281
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_197181444
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:27 schreef tja77 het volgende:

[..]

Niet alle cobra’s geven eerst een vlam.
Oh echt? Heb er zelf in het verleden wel eens gehad en dat was altijd wel het geval, ook bij de sharks bijvoorbeeld. Nu schijnen er wel veel imitaties in omloop te zijn maar zeker weten doe ik het niet. Heb die dingen principieel afgezworen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:32:19 #282
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197181485
Daarnaast wordt al gauw alles wat knalt Cobra genoemd. Cobra’s zijn 1 van de meest veilige stukken vuurwerk. Netjes afgewerkt, goede dikke lont en prima vertraging.
Ja het knalt loeihard, maar het is qua afwerking en samenstelling van een veel betere kwaliteit dan welk Nederlands knalvuurwerk dan ook.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:36:40 #283
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197181596
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:08 schreef Kriegel het volgende:
Hadden ze dat ding allebei tegelijk vast ofzo? :?
quote:
De incidenten staan los van elkaar. „Ik ben geen arts, maar het lijkt erop dat in beide gevallen de slachtoffers hun hand zullen moeten missen”, aldus Koetsier.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:39:27 #284
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197181670
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:31 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Oh echt? Heb er zelf in het verleden wel eens gehad en dat was altijd wel het geval, ook bij de sharks bijvoorbeeld. Nu schijnen er wel veel imitaties in omloop te zijn maar zeker weten doe ik het niet. Heb die dingen principieel afgezworen.
Cobra 7 heeft sowieso geen pre-burner.
Cobra 8 volgens mij ook niet.
Cobra 20 (niet van onze Italiaanse vrienden) ook geen pre-burner.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:41:58 #285
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197181730
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:36 schreef the-eye het volgende:

[..]


[..]

-O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 22:42:11 #286
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_197181741
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:39 schreef tja77 het volgende:

[..]

Cobra 7 heeft sowieso geen pre-burner.
Cobra 8 volgens mij ook niet.
Cobra 20 (niet van onze Italiaanse vrienden) ook geen pre-burner.
Dit kan ik bevestigen
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:51:08 #287
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197181989
Ik heb in het verleden ook zat zwaar spul afgestoken. Maar NOOIT hield ik het vast. Altijd op de grond zetten en met gestrekte arm aansteken. Weigeraar? Half uur wachten en emmer water erover.

Nu heb ik een kind dat zelf verzot is van vuurwerk.
En ja natuurlijk houd je als ouder zijnde je hart vast.
Maar ik druk hem zo op het hart bij het afsteken van zijn cat. 1 fonteintjes en knetterlinten NOOIT vasthouden. Op de grond leggen, vuurwerkbril op, en met gestrekte arm aansteken. Elke keer diezelfde routine.

Nu kun je heel stoer roepen, eigen schuld dikke bult. En natuurlijk is het dat ook. Maar als het Cobra’s waren, dan is het nog steeds CE gekeurd vuurwerk. Hier is het verboden, maar dat maakt het nog geen rommel.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:54:26 #288
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_197182066
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:36 schreef the-eye het volgende:

[..]


[..]

Ow. 😅
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:56:21 #289
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197182114
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:51 schreef tja77 het volgende:
Ik heb in het verleden ook zat zwaar spul afgestoken. Maar NOOIT hield ik het vast. Altijd op de grond zetten en met gestrekte arm aansteken. Weigeraar? Half uur wachten en emmer water erover.

Nu heb ik een kind dat zelf verzot is van vuurwerk.
En ja natuurlijk houd je als ouder zijnde je hart vast.
Maar ik druk hem zo op het hart bij het afsteken van zijn cat. 1 fonteintjes en knetterlinten NOOIT vasthouden. Op de grond leggen, vuurwerkbril op, en met gestrekte arm aansteken. Elke keer diezelfde routine.

Nu kun je heel stoer roepen, eigen schuld dikke bult. En natuurlijk is het dat ook. Maar als het Cobra’s waren, dan is het nog steeds CE gekeurd vuurwerk. Hier is het verboden, maar dat maakt het nog geen rommel.
Helemaal zo. Niemand wil zijn hand kwijt raken of het risico daarop lopen en dus zal veel voortkomen uit onwetendheid.
Zéker bij kinderen die niet goed zijn voorgelicht en het “leren” van vriendjes.

Eigen schuld dikke bult gaat daar dan ook echt niet op vind ik. Zeker met zulke consequenties.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 22:57:10 #290
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_197182131
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:51 schreef tja77 het volgende:
Ik heb in het verleden ook zat zwaar spul afgestoken. Maar NOOIT hield ik het vast. Altijd op de grond zetten en met gestrekte arm aansteken. Weigeraar? Half uur wachten en emmer water erover.

Nu heb ik een kind dat zelf verzot is van vuurwerk.
En ja natuurlijk houd je als ouder zijnde je hart vast.
Maar ik druk hem zo op het hart bij het afsteken van zijn cat. 1 fonteintjes en knetterlinten NOOIT vasthouden. Op de grond leggen, vuurwerkbril op, en met gestrekte arm aansteken. Elke keer diezelfde routine.

Nu kun je heel stoer roepen, eigen schuld dikke bult. En natuurlijk is het dat ook. Maar als het Cobra’s waren, dan is het nog steeds CE gekeurd vuurwerk. Hier is het verboden, maar dat maakt het nog geen rommel.
Het is juist geweldige kwaliteit die cobra's, top van de top.

Alleen niet voor de gewone man, alleen mensen met goed verstand en ervaring kunnen hier op een correcte manier mee omgaan en is het dus terecht verboden.

Het vrij onschuldige F2 vuurwerk wat nog over is (cakes/compound) kan weinig kwaad voor de gemiddelde burger en kan prima veilig worden afgestoken en dat moeten we dan ook behouden voor de consument, een verbod brengt alleen maar zwaarder spul in de handen van onervaren burgers
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:10:23 #291
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197182456
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:51 schreef tja77 het volgende:
Nu heb ik een kind dat zelf verzot is van vuurwerk.
En ja natuurlijk houd je als ouder zijnde je hart vast.
Maar ik druk hem zo op het hart bij het afsteken van zijn cat. 1 fonteintjes en knetterlinten NOOIT vasthouden. Op de grond leggen, vuurwerkbril op, en met gestrekte arm aansteken. Elke keer diezelfde routine.
Verbieden en omkopen met een rijbewijs of zoiets.
Allemaal leuk en aardig wat je zelf gedaan hebt maar je bent nu ouder... en ouder. Als er ooit iets ernstigs gebeurt kan je jezelf wel voor je kop slaan dat je het hem niet verboden hebt en je niet alles uit de kast getrokken hebt om hem om te kopen.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:11:39 #292
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197182481
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Verbieden en omkopen met een rijbewijs of zoiets.
Allemaal leuk en aardig wat je zelf gedaan hebt maar je bent nu ouder... en ouder. Als er ooit iets ernstigs gebeurt kan je jezelf wel voor je kop slaan dat je het hem niet verboden hebt en je niet alles uit de kast getrokken hebt om hem om te kopen.
Verbieden is zeker bij kinderen niet altijd de juiste weg als je ze voor zaken wilt behoeden ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:12:39 #293
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197182501
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Verbieden is zeker bij kinderen niet altijd de juiste weg als je ze voor zaken wilt behoeden ;)
Daarom dat ik ook omkopen erbij zette
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:13:46 #294
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197182534
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 22:57 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Het is juist geweldige kwaliteit die cobra's, top van de top.

Alleen niet voor de gewone man, alleen mensen met goed verstand en ervaring kunnen hier op een correcte manier mee omgaan en is het dus terecht verboden.

Het vrij onschuldige F2 vuurwerk wat nog over is (cakes/compound) kan weinig kwaad voor de gemiddelde burger en kan prima veilig worden afgestoken en dat moeten we dan ook behouden voor de consument, een verbod brengt alleen maar zwaarder spul in de handen van onervaren burgers
Ik zeg ook dat Cobra’s beter van kwaliteit zijn qua materiaal en afwerking dan Nederlands knalvuurwerk. Alleen wil politie het doen laten lijken dat het levensgevaarlijk spul is, dat het vanwege het levensgevaarlijke flashkruit, door statische electriciteit spontaan kan ontploffen. Dat de kracht hetzelfde is als die van een handgranaat en nog meer van dat soort kwats. Jarenlang is er door “vuurwerkexpert” Ad Nieuwdorp een enorme hoeveelheid onzin de wereld in gebracht.


Veel mensen nemen dat letterlijk over.
Dat je mensen wilt waarschuwen is prima, maar ga dan geen onzin verkopen door iemand die er geen fuck verstand van heeft en autoriteit moet uitstralen in een politiepakje.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 23:15:47 #295
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_197182620
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik zeg ook dat Cobra’s beter van kwaliteit zijn qua materiaal en afwerking dan Nederlands knalvuurwerk. Alleen wil politie het doen laten lijken dat het levensgevaarlijk spul is, dat het vanwege het levensgevaarlijke flashkruit, door statische electriciteit spontaan kan ontploffen. Dat de kracht hetzelfde is als die van een handgranaat en nog meer van dat soort kwats. Jarenlang is er door “vuurwerkexpert” Ad Nieuwdorp een enorme hoeveelheid onzin de wereld in gebracht.


Veel mensen nemen dat letterlijk over.
Dat je mensen wilt waarschuwen is prima, maar ga dan geen onzin verkopen door iemand die er geen fuck verstand van heeft en autoriteit moet uitstralen in een politiepakje.
Ben ik helemaal met je eens, en daarom vind ik ook dat de discussie verkeerd wordt gevoerd.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_197182741
Gewoon een vergunning op vuurwerk afsteken, te verkrijgen bij de gemeente.
Ken genoeg personen die op zeer verantwoordelijke wijze omgaan met siervuurwerk.

De rest zonder vergunning flink op de bon bij illegaal vuurwerk.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 23:19:39 #297
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_197182749
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Verbieden en omkopen met een rijbewijs of zoiets.
Allemaal leuk en aardig wat je zelf gedaan hebt maar je bent nu ouder... en ouder. Als er ooit iets ernstigs gebeurt kan je jezelf wel voor je kop slaan dat je het hem niet verboden hebt en je niet alles uit de kast getrokken hebt om hem om te kopen.
Ah ja, want als je een kind iets verbied, doet hij het niet. Jij hebt altijd naar je ouders geluisterd? Jij liet je nooit meeslepen of beïnvloeden door klasgenootjes? In wat voor ideale wereld leef jij?
Ik heb er tenminste alles aan gedaan dat wanneer mijn kind toch iets afsteekt (wat ik hem nadrukkelijk heb verboden), dat hij het op een veilige manier doet.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 23:23:27 #298
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_197182841
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:19 schreef ootjekatootje het volgende:
Gewoon een vergunning op vuurwerk afsteken, te verkrijgen bij de gemeente.
Ken genoeg personen die op zeer verantwoordelijke wijze omgaan met siervuurwerk.

De rest zonder vergunning flink op de bon bij illegaal vuurwerk.
Valt niet te handhaven
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_197182906
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:23 schreef R-woud93 het volgende:

[..]

Valt niet te handhaven
Situatie nu ook niet, alleen nu lijden de goede onder de kwaden.
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 23:27:35 #300
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_197182977
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 23:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Situatie nu ook niet, alleen nu lijden de goede onder de kwaden.
Dan ook, nu kon de politie al niet handhaven wat er was en lieten ze het ook maar gaan, het zijn er te veel.

Moet je kijken hoe veel geld en tijd het gaat kosten om iedereen te controleren of ze wel bevoegd zijn.

Het idee is perfect maar totaal niet uit te voeren.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator zaterdag 2 januari 2021 @ 23:32:36 #301
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_197183101
Sowieso kunnen we het volgend jaar ook weer uit Duitsland halen dus een verbod zal weinig zoden aan de dijk zetten.

Mensen in het oosten van het land rijden lachend de grens over en de handelaren op de illegale markt verkopen het weer naar het westen samen met de handelaren uit het zuiden.

Het probleem ligt bij het gedrag van de mensen, de herrieschoppers.

Daarom was het naar mijn idee ook rustiger met incidenten dit jaar, als volgend jaar de kroegen weer open zijn en alles weer mag zal het weer erger worden van afgelopen jaarwisseling, heeft verder weinig met vuurwerk te maken.

De mensen die graag hard willen knallen krijgen het spul toch wel via Telegram of omgeving, de mensen die graag leuks willen afsteken en de liefhebbers zijn de dupe, en dat moeten we niet willen met z'n allen.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')