abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197153271
quote:
Onderzoeksraad: Verbied knallers en vuurpijlen
Er moet een verbod komen op knalvuurwerk en vuurpijlen. Dat adviseert de Onderzoeksraad voor Veiligheid in een rapport dat morgen naar buiten komt, bevestigen ingewijden vanavond al aan deze krant.

Edwin van der Aa 30-11-17, 19:53 Laatste update: 20:15
654
De Raad noemt volgens de bronnen meerdere argumenten om een ban mee te onderbouwen en constateert dat er momenteel te hoge risico's zijn voor de veiligheid in de nacht van oud en nieuw.

De vraag is wat de politieke gevolgen zijn van de aanbevelingen, want vooralsnog wil een Kamermeerderheid, ook in de nieuwe samenstelling, niet aan een landelijk vuurwerkverbod. Eerdere voorstellen daarvoor kregen in het parlement alleen steun van GroenLinks (vanwege het milieu), de Partij voor de Dieren (vanwege de dieren) en 50Plus (vanwege de angst die leeft onder ouderen).

Probleem
Eerder deze week publiceerde RTL Nieuws al de conclusies van het rapport. De OVV noemt de jaarwisseling volgens de omroep 'het gevaarlijkste moment van het jaar'. Vooral vuurwerk is een probleem. Volgens de onderzoeksraad zijn er jaarlijks 10.000 incidenten, variërend van mishandelingen tot branden. In veertig procent van de gevallen is vuurwerk de reden dat het misgaat.

Ook zou er veel kritiek zijn op de controle van vuurwerk. Veel partijen in de Tweede Kamer hebben wel aangegeven daar werk van te willen maken. De laatste jaren organiseren veel gemeenten ook grote vuurwerkshows om de burger een alternatief te bieden voor het zelf afsteken.

Eerder dit jaar pleitte de Nationale politie nog voor een verbod op gevaarlijk knalvuurwerk en de oogartsen spreken zich al jaren uit voor een ban, gezien de ernstige verwondingen die vele tientallen mensen jaarlijks oplopen.
https://www.ad.nl/politie(...)vuurpijlen~a8d1e779/

(niet mijn OP)

Tekenen!

https://vuurwerkfederatie.nl/ikervaargeenoverlast/
  vrijdag 1 januari 2021 @ 13:26:04 #2
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197153343
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:17 schreef AchJa het volgende: [..] Mensen verplaatsen zich ook naar de feesten he.
Ja, eenmalige verplaatsingen is wat anders dan heel oud en nieuw buiten vieren ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197153371
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:17 schreef ender_xenocide het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)werkverbod~afe0f66c/
[..]

Het bericht waarvan je wist dat het ging komen.
Wat loopt die Bruls nou te huilen? Hij had toch al een vuurwerkverbod afgekondigd begin vorig jaar?

quote:
Vuurwerkverbod in Nijmegen tijdens oud en nieuw

NIJMEGEN - Liefhebbers van vuurwerk moeten komende jaarwisseling niet in Nijmegen zijn. De gemeenteraad heeft woensdagavond ingestemd met een motie van GroenLinks en de Partij voor de Dieren om het komende jaar het afsteken van vuurwerk totaal te verbieden in de Waalstad.

De vuurwerkdiscussie liep al langere tijd in Nijmegen. Tegenstanders wezen voortdurend op de grote problemen tijdens Oud en Nieuw, zoals de vuurwerkslachtoffers en het geweld tegen hulpverleners.
Droevige avond

Nick de Graaf (VVD) noemde het een droevige avond, omdat een einde werd gemaakt aan een traditie waar veel mensen plezier aan beleven, alleen omdat GroenLinks en de Partij voor de Dieren er niet van houden.

'Waar houdt het op?', zo hield hij de raad voor. 'Vandaag verbieden we vuurwerk, straks terrasverwarmers en vervolgens de auto.'Ook Jean Paul Broeren (Stadspartij DNF) riep de partijen op om de Nijmegenaar niet de lol van het vuurwerk af te pakken.

De Graaf vroeg zich ook af welke specifieke problemen er nou zijn in Nijmegen die het rechtvaardigen om lokaal beleid te maken voor vuurwerk, nu de regering bezig is met zulk beleid. Ook Hans van Hooft (SP) vindt het onnodig op de troepen vooruit te lopen.
'Den Haag laat het afweten'

Maar volgens de ondertekenaars van de motie zijn de problemen met oudjaar inmiddels te groot en laat Den Haag het afweten wat betreft een algeheel vuurverbod. Daarom moet het nu maar lokaal geregeld worden.

Burgemeester Bruls is blij dat er gekozen wordt voor een algeheel verbod en niet voor het aanwijzen van bepaalde vuurwerkvrije zones, zoals afgelopen jaar. 'Want dat heeft weinig uitgehaald' zo zei hij.
Goed te handhaven

De Partij voor de Dieren pleitte vorig jaar voor zulke zones bij bijvoorbeeld kinderboerderijen. Alleen een totaalverbod is volgens de burgemeester goed handhaafbaar.

Bruls stelde nadrukkelijk dat er geen verbod komt op de verkoop van vuurwerk in Nijmegen, aangezien dat juridisch gezien niet kan. In de motie staat wel dat verkoop zo veel mogelijk ontmoedigd moet worden. Volgens Bruls is dat in de praktijk nauwelijks uit te voeren.
pi_197153396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:26 schreef Drekkoning het volgende:

Ja, eenmalige verplaatsingen is wat anders dan heel oud en nieuw buiten vieren ;)
Mensen die in grote getale onder invloed van richting allerlei feesten en horeca verplaatsen zorgt ook voor de nodige ellende.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 13:33:42 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197153492
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mensen die in grote getale onder invloed van richting allerlei feesten en horeca verplaatsen zorgt ook voor de nodige ellende.
Ja, en die bleven nu netjes binnen natuurlijk ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197153501
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, het gros bleef gewoon thuis volgens mij hoor.

Geen groepjesvorming nu voor horeca gelegenheden bijvoorbeeld, waar volgens mij normaal gesproken de meeste onrust ontstaat.
Die man heeft de tact van een dooie tak hè :X

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2021 13:35:28 ]
pi_197153535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:33 schreef Drekkoning het volgende:
Ja, en die bleven nu netjes binnen natuurlijk ;)
De meesten zullen gewoon op straat voor huis zijn gebleven. Waar ze wel de hort opgingen liep het uit de klauwen zoals je op verschillende beelden kon zien.
pi_197153556
Dat vuurwerkverbod was ook hier blijkbaar niet echt doorgedrongen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 1 januari 2021 @ 13:37:05 #9
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197153573
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat loopt die Bruls nou te huilen? Hij had toch al een vuurwerkverbod afgekondigd begin vorig jaar?
[..]

Deze tendens zie ik laatste tijd vaker, burgemeesters willen zelf minder beslissingen maken en vragen de centrale overheid dat voor hen te doen. :N
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197153593
Hij spreekt als voorzitter van het landelijke Veiligheidsberaad van voorzitters van veiligheidsregio's, niet als burgemeester van Nijmegen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 13:40:00 #11
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197153650
Voorgaande jaren ging het wel door tot een uur of drie. Nu wast om 00:30 stil buiten.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197153655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Deze tendens zie ik laatste tijd vaker, burgemeesters willen zelf minder beslissingen maken en vragen de centrale overheid dat voor hen te doen. :N
Het is dus niet een boodschap van hem als burgemeester.

Had misschien wat explicieter opgetekend kunnen worden door het AD, want nu noemen ze eerst zijn burgemeesterschap in de inleiding en pas later in het artikel die functie van waaruit het wel relevant is.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 13:55:42 #13
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_197153976
Bruls is een dikke loser.
Bang voor corona met zijn 180 kilo.

Bang voor vuurwerk omdat dat lichaam niet te missen is met vuurwerk
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:07:32 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197154272
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:40 schreef Chia het volgende:
Het is dus niet een boodschap van hem als burgemeester.

Had misschien wat explicieter opgetekend kunnen worden door het AD, want nu noemen ze eerst zijn burgemeesterschap in de inleiding en pas later in het artikel die functie van waaruit het wel relevant is.
Maar hij is er los van zijn functies wel een warm voorstander van... En dit had hij ook kunnen zeggen:

quote:
Bruls is voorzitter van het landelijke Veiligheidsberaad van voorzitters van veiligheidsregio's: ,,Met een meerderheid van hen heb ik deze oproep al eerder gedaan bij het kabinet. Afgelopen nacht bewijst voor mij dat een verbod lockdown werkt. In de hele veiligheidsregio hebben zich, naar ik begrijp, maar tien mensen met brandwonden gemeld bij de zorg. Dat is echt weinig in vergelijking met andere jaren.”
pi_197154380
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Volgend jaar kan iedereen het toch gewoon weer kopen en dan is handhaven en stukje lastiger
....
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:15:15 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197154453
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:12 schreef opgebaarde het volgende:

Volgend jaar kan iedereen het toch gewoon weer kopen en dan is handhaven en stukje lastiger
....
quote:
Bruls gemeente Nijmegen had, net als bijvoorbeeld buurgemeente Heumen, zelf al een vuurwerkverbod ingesteld, nog vóórdat er vanwege de coronadruk op de zorg een landelijk verbod kwam. ,,Zelf ben ik een paar jaar geleden omgegaan", zegt Bruls. ,,Tijdens de jaarwisseling blijft drankgebruik de grootste oorzaak van problemen, maar met het vuurwerk ontneem je mensen wel hun ‘wapens’.”
pi_197154500
quote:
Voormalig Feyenoord-speler Elabdellaoui heeft oogletsel en brandwonden na vuurwerkongeluk
Galatasaray-speler Omar Elabdellaoui (29) is gisteren met spoed in het ziekenhuis opgenomen. Volgens Turkse media raakte de 49-voudig international van Noorwegen op Oudejaarsavond gewond nadat er vuurwerk in zijn hand ontplofte. Hij heeft onder meer oogletsel en brandwonden op zijn gezicht. Volgens Turkse media zou de schade aan zijn ogen het einde van zijn carriere kunnen betekenen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)erkongeluk~a2ddb706/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_197154558
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

Dus?
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:20:13 #19
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197154601
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar hij is er los van zijn functies wel een warm voorstander van... En dit had hij ook kunnen zeggen:
[..]

Misschien kan die ranzig dikke varkenslap eerst eens iets aan zijn eigen ongezonde gewicht gaan doen.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:24:50 #21
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197154695
Vooralsnog lijkt de poll bij het AD niet echt in het voordeel van de totaalverbodsclub... Tweederde is vooralsnog in meer of mindere mate een voorstander van vuurwerk.

pi_197154700
Zijn er nog mooie filmpjes van schermutselingen en vuurwerkbommen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197154761
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gewoon.
Je begint dat hij aan het huilen is en nu wil je het onderwerp ineens van vuurwerk naar alcohol verplaatsen en krijg je alleen het woord 'gewoon' uit je mond.

Wederom een voorbeeld van jouw bijzondere manier van communiceren
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:30:16 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197154807
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:27 schreef opgebaarde het volgende:
Je begint dat hij aan het huilen is en nu wil je het onderwerp ineens van vuurwerk naar alcohol verplaatsen en krijg je alleen het woord 'gewoon' uit je mond.

Wederom een voorbeeld van jouw bijzondere manier van communiceren
Want met een "dus" moet ik maar snappen wat jou allemaal niet duidelijk is... :')

Ik geef gewoon een aanvulling nav uitspraken van Bruls, niks meer niks minder.
pi_197154815
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:24 schreef AchJa het volgende:
Vooralsnog lijkt de poll bij het AD niet echt in het voordeel van de totaalverbodsclub... Tweederde is vooralsnog in meer of mindere mate een voorstander van vuurwerk.

[ afbeelding ]
Wel even opletten of ze ook de eindresultaten publiceren.
pi_197154860
Bruls. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:34:50 #27
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:37:33 #28
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197154950
quote:
Getekend!

Vannacht hoofdzakelijk categorie F3 en F4 vuurwerk gezien. Het vuurwerk is qua aantallen veel minder dan het voorgaande jaar, maar door de zwaarte van het vuurwerk is de spektakel er niet minder om.

Ik vond dit verbod wel de ultieme test wat ik al jaren vermoedde, namelijk dat het grootste gevaar niet de zwaarte van het vuurwerk is, maar vooral de aantallen. De grote aantallen cat. 2 maakt meer slachtoffers dan de duurdere en daardoor minder afgestoken cat. 3. Een verbod vind ik niet verstandig omdat het een te zwaar middel is om je doel te bereiken en de controle wegvalt (transport, opslag, keuring) waardoor er weer andere problemen ontstaan. Ik zie liever dat er accijns wordt geheven per stuk vuurwerk, bv. 3 cent, zodat de goedkope rommel van 500 stuks wat nu letterlijk als strooigoed wordt gebruikt onaantrekkelijk wordt. Met de accijns kan de maatschappelijke schade van vuurwerk betaald worden. Met illegaliteit heb je geen enkele inkomsten, maar wel de schade.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197154964
Die volgevreten Bruls is weer eens lekker kinderlijk naïef. Dit waren nog wat restjes vuurwerk :') Alsof je het niet over de grens kunt halen. Die vent is iets te veel in zichzelf gaan geloven. Je bent een niet gekozen burgemeester. Gedraag je daar naar.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:38:39 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197154972
https://www.rivm.nl/nieuws/lokaal-veel-smog-door-vuurwerk

Ook het RIVM concludeert dat er minder vuurwerk is afgestoken aan de hand van fijnstofmetingen :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197155042
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:24 schreef AchJa het volgende:

[ afbeelding ]
Nou is een peiling op een website nou ook niet bepaald de meest representatieve steekproef natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:42:19 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197155078
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:34 schreef AchJa het volgende:

[..]

En wanneer is het eindresultaat behaald? Pas als de cijfers in de kraam te pas komen?
In het verleden wel eens gezien dat polls eindresultaten niet werden gepost wanneer het uitkwam dat pro vuurwerk leek te winnen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:43:44 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197155095
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:41 schreef Monolith het volgende:

Nou is een peiling op een website nou ook niet bepaald de meest representatieve steekproef natuurlijk.
Klopt. Maar goed, ik heb ondertussen ook meerdere peilingen voorbij zien komen hier dat een meerderheid voor een totaalverbod zou zijn...
pi_197155139
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt. Maar goed, ik heb ondertussen ook meerdere peilingen voorbij zien komen hier dat een meerderheid voor een totaalverbod zou zijn...
Een peiling is doorgaans ook wat anders dan een poll op een website.
pi_197155216
twitter

Mijn stadje O+
Zonder wrijving geen glans
pi_197155227
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Getekend!

Vannacht hoofdzakelijk categorie F3 en F4 vuurwerk gezien. Het vuurwerk is qua aantallen veel minder dan het voorgaande jaar, maar door de zwaarte van het vuurwerk is de spektakel er niet minder om.

Ik vond dit verbod wel de ultieme test wat ik al jaren vermoedde, namelijk dat het grootste gevaar niet de zwaarte van het vuurwerk is, maar vooral de aantallen. De grote aantallen cat. 2 maakt meer slachtoffers dan de duurdere en daardoor minder afgestoken cat. 3. Een verbod vind ik niet verstandig omdat het een te zwaar middel is om je doel te bereiken en de controle wegvalt (transport, opslag, keuring) waardoor er weer andere problemen ontstaan. Ik zie liever dat er accijns wordt geheven per stuk vuurwerk, bv. 3 cent, zodat de goedkope rommel van 500 stuks wat nu letterlijk als strooigoed wordt gebruikt onaantrekkelijk wordt. Met de accijns kan de maatschappelijke schade van vuurwerk betaald worden. Met illegaliteit heb je geen enkele inkomsten, maar wel de schade.
De onrust die veroorzaakt wordt door vuurwerk is niet te compenseren met een paar centen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:50:16 #38
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:51:49 #39
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197155263
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:49 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Mijn stadje O+
Interessant zou zijn om nu vanuit hetzelfde standpunt een eerder oud en nieuw te kunnen zien ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197155408
Wat een drogredenaties weer. Het was rustiger dus een verbod helpt. Ik lees: er was minder overlast maar nog steeds veel. Een verbod helpt dus maar voor een (klein) deel, maar je helpt wel alle positieve kanten van deze traditie om zeep.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:05:09 #41
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197155574
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:58 schreef Alfje het volgende:
Wat een drogredenaties weer. Het was rustiger dus een verbod helpt. Ik lees: er was minder overlast maar nog steeds veel. Een verbod helpt dus maar voor een (klein) deel, maar je helpt wel alle positieve kanten van deze traditie om zeep.
En de slachtoffers?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197155655
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Polls, peilingen, whatever.
Nou nee, het maakt nogal uit of er sprake is van een solide methodologie of niet.
pi_197155758
Heerlijk rustig bij mij in de buurt. Weet niet wat men gedaan heeft (positieve invloed wijkcoaches, ouders, imams of wat dan ook), maar het heeft geholpen. :)

Elders in Brabant wel flink uit de hand gelopen lees ik nu. Den Bosch was al bekend. Twee auto's in de fik las ik.

Dat is niets. Hier iets verderop in Oosterhout: acht auto's in de fik. En brandweer en politie bekogeld met stenen en vuurwerk, en ME aanwezig. Lekker bezig dan.

https://www.bndestem.nl/b(...)oosterhout~ae0a679b/
https://www.bndestem.nl/o(...)eurgesteld~a92d87b9/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:14:10 #44
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197155790
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En de slachtoffers?
Die had je dit jaar, ondanks het verbod.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197155802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En de slachtoffers?
Alles wat je doet heeft risico'. Als iedereen op de snelweg 30 gaat rijden vermindert het aantal verkeersslachtoffers aanzienlijk. Toch doen we dat niet omdat het voordeel niet opweegt tegen de nadelen.
Het aantal slachtoffers moet zeker een factor zijn in de discussie, maar je doet nu hetzelfde als de burgemeester. Je noemt 1 nadeel dat (deels) verholpen zou worden met een maatregel en je doet net alsof dat voldoende is om de maatregel door te voeren zonder te kijken naar de andere consequenties van de maatregel.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:14:38 #46
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_197155809

vuurwerk verbod, dit was bij ons in het drop klokslag 00:00

_O_ _O_
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_197155830
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:49 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Mijn stadje O+
Schitterend.

Mooi altijd, vuurwerk zien vanuit grote hoogte.
pi_197155851
Grootste ellende veroorzaakt door legaal vuurwerk kwa slachtoffers zijn de vuurpijlen en vuurwerk wat je makkelijk in de hand kan houden (single shots / romeinse kaarsen). Alleen die zouden dit jaar toch al verboden zijn. Alleen dat effect hebben we niet kunnen meten door het huidige verbod.

Overigens mag je als slachtoffer op de eerste hulp zelf aangeven wat de oorzaak van je vuurwerk letsel is. Meeste slachtoffers vinken dan alsnog legaal aan terwijl hun vingers er half af hangen. Dat is met legaal vuurwerk praktisch onmogelijk.

Met legaal vuurwerk is je grootste risico een stevige brandwond of evt oogschade.

Ben alleen bang dat dit dezelfde kant op gaat als de zwarte pieten discussie. Een groep blijft net zolang doordrammen en andere mensen een probleem aanpraten tot ze hun zin krijgen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:17:58 #49
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_197155894
bij ons deden ze het slim en schoten ze flares de lucht in als politie werd gezien

_O_ _O_
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:25:52 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197156052
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Die had je dit jaar, ondanks het verbod.
Ja, helemaal voorkomen ga je natuurlijk nooit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')