Bron?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:16 schreef descon het volgende:
Overigens mag je als slachtoffer op de eerste hulp zelf aangeven wat de oorzaak van je vuurwerk letsel is. Meeste slachtoffers vinken dan alsnog legaal aan terwijl hun vingers er half af hangen.
Het is eenname, maar wel een logische. Wanneer je aangeeft dat het door illegaal vuurwerk gaat ben je niet verzekerd.quote:
Dat is niet wat ik bedoelde, we gebruikten beide de twee termen doorelkaar.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:09 schreef Monolith het volgende:
Nou nee, het maakt nogal uit of er sprake is van een solide methodologie of niet.
Kijk zo pak je het aan.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:17 schreef cherrycoke het volgende:
bij ons deden ze het slim en schoten ze flares de lucht in als politie werd gezien
![]()
Ik erger me dood aan het feit dat straks de verboden die we nu invoeren gebruikt gaan worden voor andere doeleinden. "Oja, vuurwerkverbod tijdens corona werkte heel goed, laten we het in z'n geheel verbieden."quote:Op vrijdag 1 januari 2021 14:38 schreef alpeko het volgende:
Die volgevreten Bruls is weer eens lekker kinderlijk naïef. Dit waren nog wat restjes vuurwerkAlsof je het niet over de grens kunt halen. Die vent is iets te veel in zichzelf gaan geloven. Je bent een niet gekozen burgemeester. Gedraag je daar naar.
Ja, ik las net zijn vuurwerkverbod verzoek voor komende jaren (altijd).quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:55 schreef Nicksanders het volgende:
Bruls is een dikke loser.
Bang voor corona met zijn 180 kilo.
Bang voor vuurwerk omdat dat lichaam niet te missen is met vuurwerk
Je zorgverzekering keert niet uit als je illegaal vuurwerk hebt gebruikt? Dat wist ik niet. Nooit van gehoord ook.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:31 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Het is eenname, maar wel een logische. Wanneer je aangeeft dat het door illegaal vuurwerk gaat ben je niet verzekerd.
Als je hier in NL flink je hand wilt beschadigen moet je letterlijk een bombette uit een zware cake halen wil je dat effect krijgen zoals een shell of cobra die in je hand afgaat.
Klinkt wel logisch als in laakbaar handelen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je zorgverzekering keert niet uit als je illegaal vuurwerk hebt gebruikt? Dat wist ik niet. Nooit van gehoord ook.
Daar gaat je zorgverzekering helemaal niet over. Als ik bewust uit het raam spring en alles breek en ik word geholpen ben ik alleen mijn eigen risico kwijt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klinkt wel logisch als in laakbaar handelen.
Dit. T is niet dat een zorgverzekering net zo'n clausule heeft zoals je autoverzekering (alcohol achter t stuur: geen dekking).quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Daar gaat je zorgverzekering helemaal niet over. Als ik bewust uit het raam spring en alles breek en ik word geholpen ben ik alleen mijn eigen risico kwijt.
Volgens mij moet je zorgverzekering gewoon uitkeren hoor, die mogen niet een afweging gaan maken zoals bijvoorbeeld een aansprakelijkheidsverzekering.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klinkt wel logisch als in laakbaar handelen.
Dat geloof ik ook niet. Ik geloof wel dat veel mensen invullen dat het gaat om legaal vuurwerk terwijl het illegaal vuurwerk is. Daar staat natuurlijk een strafmaat op. Wellicht dat ze denken straks krijg ik een aantekening en boete. Geen idee of het zo gaat overigens.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je zorgverzekering keert niet uit als je illegaal vuurwerk hebt gebruikt? Dat wist ik niet. Nooit van gehoord ook.
Nee precies, dat zijn allemaal aannames.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:44 schreef CR7 het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook niet. Ik geloof wel dat veel mensen invullen dat het gaat om legaal vuurwerk terwijl het illegaal vuurwerk is. Daar staat natuurlijk een strafmaat op. Wellicht dat ze denken straks krijg ik een aantekening en boete. Geen idee of het zo gaat overigens.
Zorgverzekering betaald wel uit. Das het punt niet. Anders zou je rokers etc ook moeten uitsluiten. Das een discussie waar je niet aan wil beginnen.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:31 schreef FL_Freak het volgende: I
[..]
Het is eenname, maar wel een logische. Wanneer je aangeeft dat het door illegaal vuurwerk gaat ben je niet verzekerd.
Als je hier in NL flink je hand wilt beschadigen moet je letterlijk een bombette uit een zware cake halen wil je dat effect krijgen zoals een shell of cobra die in je hand afgaat.
Het letsel komt vnl door vuurpijlen en illegaal vuurwerk.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:47 schreef Drekkoning het volgende:
Nee precies, dat zijn allemaal aannames.
Feit is dat er in de rapportages duidelijk naar voren komt dat legaal vuurwerk grote bron van SEH-behandelingen is. Als je dat betwijfelt moet je met meer komen dan een vermoeden.
Daarom ook het verbod op vuurpijlen. Romeinse kaarsen en babypijltjes waren al een tijdje verboden vanwege precies dezelfde reden.quote:Vuurpijlen veroorzaken elk jaar veel letsel. Dit komt doordat de pijlen uit de hand worden afgeschoten, op omstanders worden gericht en vanuit niet-stabiele lanceerinrichtingen zoals flessen worden afgestoken, waardoor ze in onbedoelde richting kunnen schieten.
Zwaar knalvuurwerk, legaal geproduceerd voor professionals, maar veelal illegaal aan particulieren verkocht – veroorzaakt jaarlijks veel schade en letsel
Vuurpijlen waren begin december volgens mij al verboden verklaard.quote:En daarnaast wordt het nu door de praktijk ondersteund: Er is veel minder legaal vuurwerk afgestoken en er zijn bijna geen slachtoffers.
Nee. Want dit jaar was het een incident, dat verbod, om de zorg te ontlasten. Voor volgende keer geldt het niet. Check de maatregel maar, eenmalig.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan kun je toch rustig concluderen dat dat verbod nu een feit is? Op basis waarvan zou het kabinet dit weer terugdraaien?
Dat is zeker zoquote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het letsel komt vnl door vuurpijlen en illegaal vuurwerk.
[..]
Daarom ook het verbod op vuurpijlen. Romeinse kaarsen en babypijltjes waren al een tijdje verboden vanwege precies dezelfde reden.
[..]
Vuurpijlen waren begin december volgens mij al verboden verklaard.
Helemaal mee eens trouwens. Je ziet veel belangenclubjes COVID aangrijpen om hun eigen agenda te pushen. Echt schaamteloos.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:07 schreef Red_85 het volgende:
2. Een tijdelijke maatregel omzetten in een definitieve 'omdat het zo lekker werkte' schep je veel vertrouwen mee in een samenleving die al met argusogen kijkt naar het coronabeleid. Je moet corona nu ook weer niet als paard van Troje gebruiken om je zin door te drukken op andere gebieden. Schept lekker vertrouwen, not.
De maatregelen die oorspronkelijk gepland waren voor dit jaar (verbod op vuurpijlen, single shots, romeinse kaarsen) hebben we niet kunnen testen. Die waren een grote bron van ellende in het verleden. Vond het niet eens zo'n ramp dat ze die verboden.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 15:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee precies, dat zijn allemaal aannames.
Feit is dat er in de rapportages duidelijk naar voren komt dat legaal vuurwerk grote bron van SEH-behandelingen is. Als je dat betwijfelt moet je met meer komen dan een vermoeden.
En daarnaast wordt het nu door de praktijk ondersteund: Er is veel minder legaal vuurwerk afgestoken en er zijn bijna geen slachtoffers.
Never waste a good crisisquote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Helemaal mee eens trouwens. Je ziet veel belangenclubjes COVID aangrijpen om hun eigen agenda te pushen. Echt schaamteloos.
Hou op hoorquote:
Hij is persoonlijk zelf een groot tegenstander en gebruikt zijn positie en deze speciale omstandigheden om zijn eigen mening door te drukken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:55 schreef Nicksanders het volgende:
Bruls is een dikke loser.
Bang voor corona met zijn 180 kilo.
Bang voor vuurwerk omdat dat lichaam niet te missen is met vuurwerk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |