abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:27:32 #51
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197156088
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:16 schreef descon het volgende:

Overigens mag je als slachtoffer op de eerste hulp zelf aangeven wat de oorzaak van je vuurwerk letsel is. Meeste slachtoffers vinken dan alsnog legaal aan terwijl hun vingers er half af hangen.

Bron?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197156131
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:49 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Mijn stadje O+
Lekkere beelden.
pi_197156165
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bron?
Het is eenname, maar wel een logische. Wanneer je aangeeft dat het door illegaal vuurwerk gaat ben je niet verzekerd.

Als je hier in NL flink je hand wilt beschadigen moet je letterlijk een bombette uit een zware cake halen wil je dat effect krijgen zoals een shell of cobra die in je hand afgaat.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:33:15 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197156187
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:09 schreef Monolith het volgende:
Nou nee, het maakt nogal uit of er sprake is van een solide methodologie of niet.
Dat is niet wat ik bedoelde, we gebruikten beide de twee termen doorelkaar. ;)
pi_197156190
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:17 schreef cherrycoke het volgende:
bij ons deden ze het slim en schoten ze flares de lucht in als politie werd gezien

_O_ _O_
Kijk zo pak je het aan. O+
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_197156216
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 14:38 schreef alpeko het volgende:
Die volgevreten Bruls is weer eens lekker kinderlijk naïef. Dit waren nog wat restjes vuurwerk :') Alsof je het niet over de grens kunt halen. Die vent is iets te veel in zichzelf gaan geloven. Je bent een niet gekozen burgemeester. Gedraag je daar naar.
Ik erger me dood aan het feit dat straks de verboden die we nu invoeren gebruikt gaan worden voor andere doeleinden. "Oja, vuurwerkverbod tijdens corona werkte heel goed, laten we het in z'n geheel verbieden."

Zat andere voorbeelden te bedenken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:34:57 #57
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_197156223
De verbodsmaffia probeert weer eens een hele arm af te rukken nu ze een vinger is gegeven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:35:29 #58
65846 Bocaj
47th President.
pi_197156233
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:55 schreef Nicksanders het volgende:
Bruls is een dikke loser.
Bang voor corona met zijn 180 kilo.

Bang voor vuurwerk omdat dat lichaam niet te missen is met vuurwerk
Ja, ik las net zijn vuurwerkverbod verzoek voor komende jaren (altijd).
Vind eigenlijk dat er nu wel weer andere zaken belangrijker zijn dan het vuurwerk.
Vuurwerk moet mogen en pak alleen het (hele) zware vuurwerk (bommen) aan...
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:35:43 #59
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197156235
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:31 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Het is eenname, maar wel een logische. Wanneer je aangeeft dat het door illegaal vuurwerk gaat ben je niet verzekerd.

Als je hier in NL flink je hand wilt beschadigen moet je letterlijk een bombette uit een zware cake halen wil je dat effect krijgen zoals een shell of cobra die in je hand afgaat.
Je zorgverzekering keert niet uit als je illegaal vuurwerk hebt gebruikt? Dat wist ik niet. Nooit van gehoord ook.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197156309
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je zorgverzekering keert niet uit als je illegaal vuurwerk hebt gebruikt? Dat wist ik niet. Nooit van gehoord ook.
Klinkt wel logisch als in laakbaar handelen.
pi_197156340
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar gaat je zorgverzekering helemaal niet over. Als ik bewust uit het raam spring en alles breek en ik word geholpen ben ik alleen mijn eigen risico kwijt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_197156430
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:39 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Daar gaat je zorgverzekering helemaal niet over. Als ik bewust uit het raam spring en alles breek en ik word geholpen ben ik alleen mijn eigen risico kwijt.
Dit. T is niet dat een zorgverzekering net zo'n clausule heeft zoals je autoverzekering (alcohol achter t stuur: geen dekking).
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:44:08 #63
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197156439
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Volgens mij moet je zorgverzekering gewoon uitkeren hoor, die mogen niet een afweging gaan maken zoals bijvoorbeeld een aansprakelijkheidsverzekering.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197156448
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:35 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook niet. Ik geloof wel dat veel mensen invullen dat het gaat om legaal vuurwerk terwijl het illegaal vuurwerk is. Daar staat natuurlijk een strafmaat op. Wellicht dat ze denken straks krijg ik een aantekening en boete. Geen idee of het zo gaat overigens.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:47:53 #65
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197156504
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:44 schreef CR7 het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook niet. Ik geloof wel dat veel mensen invullen dat het gaat om legaal vuurwerk terwijl het illegaal vuurwerk is. Daar staat natuurlijk een strafmaat op. Wellicht dat ze denken straks krijg ik een aantekening en boete. Geen idee of het zo gaat overigens.
Nee precies, dat zijn allemaal aannames.
Feit is dat er in de rapportages duidelijk naar voren komt dat legaal vuurwerk grote bron van SEH-behandelingen is. Als je dat betwijfelt moet je met meer komen dan een vermoeden.

En daarnaast wordt het nu door de praktijk ondersteund: Er is veel minder legaal vuurwerk afgestoken en er zijn bijna geen slachtoffers.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197156719
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:31 schreef FL_Freak het volgende: I

[..]

Zorgverzekering betaald wel uit. Das het punt niet. Anders zou je rokers etc ook moeten uitsluiten. Das een discussie waar je niet aan wil beginnen.

Arbeidsongeschiktheids verzekeringen zou een ander verhaal zijn. Maar denk dat de meesten bang zijn voor gezeik als ze illegaal aanvinken op de eerste hulp.

Justitie/inspectie diensten zouden interesse kunnen hebben. Als jij je ledematen kwijt raakt door legaal vuurwerk zal die graag willen onderzoeken waar dit vuurwerk vandaan komt omdat het niet veilig is. Dan zou het vuurwerkpunt wat je opgeeft een lastige vragen kunnen krijgen.

Maar geloof dat justitie pas echt actief word als er doden vallen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:03:38 #67
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197156867
Net buiten geweest en alle straten zijn hier keurig schoon ^O^

Maar ieder zijn meug; dus wat mij betreft volgend jaar geen vuurwerkverbod maar wel een avondklok.
Dan kun je je cobra's en mortiergranaten gewoon in je huiskamer afsteken en heb je er ook meer plezier van.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:03:41 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197156869
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:47 schreef Drekkoning het volgende:

Feit is dat er in de rapportages duidelijk naar voren komt dat legaal vuurwerk grote bron van SEH-behandelingen is. Als je dat betwijfelt moet je met meer komen dan een vermoeden.
Het letsel komt vnl door vuurpijlen en illegaal vuurwerk.

quote:
Vuurpijlen veroorzaken elk jaar veel letsel. Dit komt doordat de pijlen uit de hand worden afgeschoten, op omstanders worden gericht en vanuit niet-stabiele lanceerinrichtingen zoals flessen worden afgestoken, waardoor ze in onbedoelde richting kunnen schieten.

Zwaar knalvuurwerk, legaal geproduceerd voor professionals, maar veelal illegaal aan particulieren verkocht – veroorzaakt jaarlijks veel schade en letsel
Daarom ook het verbod op vuurpijlen. Romeinse kaarsen en babypijltjes waren al een tijdje verboden vanwege precies dezelfde reden.

quote:
En daarnaast wordt het nu door de praktijk ondersteund: Er is veel minder legaal vuurwerk afgestoken en er zijn bijna geen slachtoffers.
Vuurpijlen waren begin december volgens mij al verboden verklaard.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:07:16 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197156964
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dan kun je toch rustig concluderen dat dat verbod nu een feit is? Op basis waarvan zou het kabinet dit weer terugdraaien?
Nee. Want dit jaar was het een incident, dat verbod, om de zorg te ontlasten. Voor volgende keer geldt het niet. Check de maatregel maar, eenmalig.

Maarnu staat die bruls te brullen dat het kabinet moet doorpakken, want door het vuurwerkverbod is het rustiger dan anders.
1. Dat is simpelweg te controleren omdat vuurwerk een factor is in de maatregelen. Horeca was ook dicht en mensen waren veel meer dan anders thuis door andere maatregelen
2. Een tijdelijke maatregel omzetten in een definitieve 'omdat het zo lekker werkte' schep je veel vertrouwen mee in een samenleving die al met argusogen kijkt naar het coronabeleid. Je moet corona nu ook weer niet als paard van Troje gebruiken om je zin door te drukken op andere gebieden. Schept lekker vertrouwen, not.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:10:17 #70
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197157048
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het letsel komt vnl door vuurpijlen en illegaal vuurwerk.
[..]

Daarom ook het verbod op vuurpijlen. Romeinse kaarsen en babypijltjes waren al een tijdje verboden vanwege precies dezelfde reden.
[..]

Vuurpijlen waren begin december volgens mij al verboden verklaard.
Dat is zeker zo :) Wat dat betreft is het ook prima om het advies van de onderzoeksraad aan te houden zoals dit jaar ook het plan was.

Mooie tussenoplossing waarin mensen die dat willen nog wat kunnen afsteken, zonder dat dat tot al teveel slachtoffers leidt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:12:04 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197157085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:07 schreef Red_85 het volgende:
2. Een tijdelijke maatregel omzetten in een definitieve 'omdat het zo lekker werkte' schep je veel vertrouwen mee in een samenleving die al met argusogen kijkt naar het coronabeleid. Je moet corona nu ook weer niet als paard van Troje gebruiken om je zin door te drukken op andere gebieden. Schept lekker vertrouwen, not.
Helemaal mee eens trouwens. Je ziet veel belangenclubjes COVID aangrijpen om hun eigen agenda te pushen. Echt schaamteloos.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_197157118
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 15:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

De maatregelen die oorspronkelijk gepland waren voor dit jaar (verbod op vuurpijlen, single shots, romeinse kaarsen) hebben we niet kunnen testen. Die waren een grote bron van ellende in het verleden. Vond het niet eens zo'n ramp dat ze die verboden.

Vuurpijlen was altijd ellende als het hard waaide (met alle gevolgen van dien).
pi_197157138
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:12 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Helemaal mee eens trouwens. Je ziet veel belangenclubjes COVID aangrijpen om hun eigen agenda te pushen. Echt schaamteloos.
Never waste a good crisis ;)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:14:53 #74
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197157162
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:14 schreef descon het volgende:

[..]

Never waste a good crisis ;)
Hou op hoor :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:17:57 #75
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197157240
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:55 schreef Nicksanders het volgende:
Bruls is een dikke loser.
Bang voor corona met zijn 180 kilo.

Bang voor vuurwerk omdat dat lichaam niet te missen is met vuurwerk
Hij is persoonlijk zelf een groot tegenstander en gebruikt zijn positie en deze speciale omstandigheden om zijn eigen mening door te drukken.

Dat heet machtsmisbruik en is laakbaar.
Net geschikt voor zijn functie, dus: doei
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')