SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Dank jequote:
Ik denk dat er tot gisteren extra getest is i.v.m. de kerst en dat er vandaag en morgen weinig getest zal worden. Ik vrees dat men juist tijdens het kerstbezoek zichzelf nog even aan zal praten dat het toch wel mee valt met de klachten en later dit weekend wel gaat.quote:Op vrijdag 25 december 2020 02:13 schreef Vallon het volgende:
Benieuwd straks wat vandaag en morgen, de testcijfers zullen gaan worden.
Hoeveel mensen zullen zich zich op deze dagen laten testen ?
Zijn de teststraten überhaupt wel open ?
Fijne Kerstdag(en) en verder een Heilige nacht toegewenst.
Straks weer momenten van innige bezinning omtrent politieke correctheden en vooral das fressen met straks de eiersnijder uitpakken. Kan niet wachten![]()
![]()
Ja en wie later dit weekend toch besmet raakt is rond oud en nieuw op de top qua besmettelijkheidquote:Op vrijdag 25 december 2020 11:36 schreef Mammietje het volgende:
Een hele fijne kerst iedereen!
[..]
Ik denk dat er tot gisteren extra getest is i.v.m. de kerst en dat er vandaag en morgen weinig getest zal worden. Ik vrees dat men juist tijdens het kerstbezoek zichzelf nog even aan zal praten dat het toch wel mee valt met de klachten en later dit weekend wel gaat.
Dat is dan niet zo best als ze de piek pas in de 1e week van januari verwachten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Voor wat het waard is. Zowel de kliniek- als de ic-cijfers staan op het kantelpunt.
Op zich goed nieuws, want qua gevallen viel het nog redelijk mee dacht ik. Als het positief percentage van de mensen die getest is omlaag gaat is dat een goed tekenquote:Op vrijdag 25 december 2020 11:44 schreef groenen het volgende:
GGD Amsterdam van 3.500 test per dag naar 6.000 afgelopen dagen.
Naar boven of naar beneden?quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Voor wat het waard is. Zowel de kliniek- als de ic-cijfers staan op het kantelpunt.
En het (mogelijk) uitblijven van de kerstdip in besmettingen kan wel eens bijdragen aan het urgentiebesef rondom oud en nieuw..quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Op zich goed nieuws, want qua gevallen viel het nog redelijk mee dacht ik. Als het positief percentage van de mensen die getest is omlaag gaat is dat een goed teken
Ja, best behoorlijk saai. Beste er maar van maken.quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja en wie later dit weekend toch besmet raakt is rond oud en nieuw op de top qua besmettelijkheid![]()
Mijn kerstplannen zijn dus wél allemaal in het water gevallen, vanavond maar even bij m'n ouders langs. Bijzonder karig allemaal dit jaar.
Volgens mij is dat toch juist de twijfel van een kantelpunt?quote:
Ik verwacht juist wel een dip vanaf morgen..quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En het (mogelijk) uitblijven van de kerstdip in besmettingen kan wel eens bijdragen aan het urgentiebesef rondom oud en nieuw..
En, gaat ie?quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:16 schreef JosMert het volgende:
Neef heeft zich laten testen gisteren bij de ggd om met 15 man kerst te vieren, is de uitslag pas na 48 uur binnen door de drukte. Humor!
¤60 😂quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:51 schreef quirina het volgende:
Tip!
Als je toch nog even wil testen voordat je aanschuift bij t kerstdiner.
https://covidsneltestcentrum.nl/
Is open vandaag.
Lekker sjofele site, daar trappen we niet inquote:Op vrijdag 25 december 2020 11:51 schreef quirina het volgende:
Tip!
Als je toch nog even wil testen voordat je aanschuift bij t kerstdiner.
https://covidsneltestcentrum.nl/
Is open vandaag.
Die snap ik niet. Overigens verwacht ik de piek op de IC ook rond de eerste week januari. Dat is al over een week, hč.quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is dan niet zo best als ze de piek pas in de 1e week van januari verwachten.
Niks mis mee. Is gewoon legit.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker sjofele site, daar trappen we niet in
Het is een sneltest die nog minder nauwkeurig zijn dan een pcr test bij weinig virusdeeltjes aanwezig.quote:
Maar hoe rijmen we dat met de huidige besmettingscijfers? Die etteren toch nog 2-3 weken na vwb opnames?quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Overigens verwacht ik de piek op de IC ook rond de eerste week januari. Dat is al over een week, hč.
Lijkt het me nog best waard als je dan niet onnodig 2 dagen opgesloten zit in je eigen huis.quote:
Ik bedoel; gaat je neef alsnog naar z'n spreader event kerstdiner?quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:18 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ik ga geen kerst vieren met familie. Dus vind ik dat best humor.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het kan ook een tactiek zijn he, besmet naar het kerstfeest gaan. Oma's erfenis kan niet snel genoeg komen.
Opgesloten? Overdrijven is ook een kunst..quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lijkt het me nog best waard als je dan niet onnodig 2 dagen opgesloten zit in je eigen huis.
Nee. Maar gewoon denken het komt wel binnen 24 uur en dat is niet zo en daardoor kerstdiner missenquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik bedoel; gaat je neef alsnog naar z'n spreader event kerstdiner?
Niet kunnen gaan en staan waar en wanneer je wil lijkt er behoorlijk veel op.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opgesloten? Overdrijven is ook een kunst..
Niet? Als jij zegt dat ze nu al op een kantelpunt zitten, is dat nog ff doorbuffelen voordat ze de piek bereikt hebben toch?quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Overigens verwacht ik de piek op de IC ook rond de eerste week januari. Dat is al over een week, hč.
De besmettingscijfers staan niet gelijk aan het aantal positieve testen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar hoe rijmen we dat met de huidige besmettingscijfers? Die etteren toch nog 2-3 weken na vwb opnames?
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countriesquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:17 schreef timmmmm het volgende:
Is er ergens een lijst die aantal besmettingen per 100.000 inwoners mondiaal afzet tegen het aantal doden per 100.000
Ben wel benieuwd hoe we het in dat lijstje doen
Zou vandaag juist minder uit moeten maken. Op 1e kerstdag was toch altijd al alles dicht.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:32 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet kunnen gaan en staan waar en wanneer je wil lijkt er behoorlijk veel op.
Nou humor. 3x raden wat mensen in die situatie dan gaan doen als ze geen symptomen en de test is nog niet binnen..quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:16 schreef JosMert het volgende:
Neef heeft zich laten testen gisteren bij de ggd om met 15 man kerst te vieren, is de uitslag pas na 48 uur binnen door de drukte. Humor!
Zelfs als de piek bereikt is verwacht ik niet opeens een sterke daling (dus doorbikkelen wordt het sowieso). Maar wellicht dat de positieve effecten van de lockdown ruimschoots opwegen tegen de negatieve effecten van de feestdagen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet? Als jij zegt dat ze nu al op een kantelpunt zitten, is dat nog ff doorbuffelen voordat ze de piek bereikt hebben toch?
Is inderdaad maar een week meer, realiseer ik me nu ook. Gaat het hard dit jaar zeg.
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs als de piek bereikt is verwacht ik niet opeens een sterke daling (dus doorbikkelen wordt het sowieso). Maar wellicht dat de positieve effecten van de lockdown ruimschoots opwegen tegen de negatieve effecten van de feestdagen.
Helder, dank je. Ik hoop dat het ook uitkomt — de zorgverleners zijn toe aan een welverdiende break.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De besmettingscijfers staan niet gelijk aan het aantal positieve testen.
Er zijn meerdere verklaringen, zoals:
- Meer mensen laten zich testen, omdat de doorlooptijden sterk verbeterd zijn
- Meer mensen laten zich testen, omdat ze nog snel voor de feestdagen willen testen (en zo 'per ongeluk' positief eruit komen)
- Meer asymptomatische mensen laten zich testen vanwege andere reguliere verkoudheidsklachten.
- Er is een plafondeffect bij de ziekenhuizen (een hoge instroom betekent immers ook een hoge uitstroom)
- De effecten van de lockdown beginnen zich nu af te tekenen.
- Of eentje die wellicht wat verder gezocht is: sterkere triage (of zoals hier eerder gememoreerd, andere manier van patiënten wegschrijven)
Overdreven gedoe inderdaad. Deze feestdagen zijn anders en minder gezellig. Volgend jaar doen we het gewoon dunnetjes over.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zou vandaag juist minder uit moeten maken. Op 1e kerstdag was toch altijd al alles dicht.![]()
Maar je moet morgen wel de Ikea missen natuurlijk.
Het zou overigens kunnen dat het aantal besmettingen daadwerkelijk oploopt, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk gezien de lockdown. De aantallen van nu zijn van mensen die rond de 17e/18e besmet zijn. Dat is al een paar dagen na de lockdown. Deze week is het ook nog eens kerstvakantie. Als er al een kerstpiek komt, zal die pas zichtbaar zijn na nieuwjaar.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Helder, dank je. Ik hoop dat het ook uitkomt — de zorgverleners zijn toe aan een welverdiende break.
Dat zijn waarschijnlijk Staphorster of Urker gezinnen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:45 schreef JosMert het volgende:
Trouwens genoeg shots bij de top2000 van mensen die kerst vieren met 10 man. Apart
quote:11:14
Verzorgingshuis de Gelderhorst in Ede zet het leger in. Defensie moet helpen in de strijd tegen corona. Dat meldt Omroep Gelderland. De afgelopen weken overleden er 11 personen in de Gelderhorst. In het tehuis voor dove ouderen hebben nog slechts 18 bewoners géén klachten. Ook een groot deel van het personeel is ziek.
Met man en macht wordt binnen de Gelderhorst gevochten tegen het coronavirus, dat de afgelopen tijd keihard heeft toegeslagen. ,,De situatie is heel ernstig'', legt bestuurder Judith Reiff–de Groen uit. ,,Er zijn op dit moment 45 mensen besmet. Helaas is ook bijna 20 procent van de bewoners die in dit huis woont overleden in de afgelopen weken."
Een groot deel van het personeel zit ziek thuis. Het blijkt moeilijk mensen te vinden die de kwetsbare doelgroep kunnen verzorgen. Daarom wordt nu een beroep gedaan op het leger.
Ik snap niet zo goed wat een draadje als deze toevoegt voor het grote publiek, behalve dat het alleen maar gebruikt misbruikt kan worden voor mensen die graag doen alsof de diagnostiek niet deugt.quote:
Nou juist het probleem denk ik, mensen gaan elkaar (binnen de regels) opzoeken omdat er verder dus echt geen fuck te doen is..quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze week is het ook nog eens kerstvakantie.
Mogen die wel zichtbaar zijn op zo'n duivels medium als televisie?quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:50 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Dat zijn waarschijnlijk Staphorster of Urker gezinnen.
Zeker weten. En nog showen ook op tvquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:50 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk Staphorster of Urker gezinnen.
De herfstvakantie zou ook een bijdrage hebben geleverd aan de daling van het virus, waarom zou dat bij de kerstvakantie opeens andersom zijn?quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou juist het probleem denk ik, mensen gaan elkaar (binnen de regels) opzoeken omdat er verder dus echt geen fuck te doen is..
Je lult uit je nek.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:24 schreef JosMert het volgende:
[..]
Het is een sneltest die nog minder nauwkeurig zijn dan een pcr test bij weinig virusdeeltjes aanwezig.
Meer false negatives dus. Betalen voor rotzooi dus.
Omdat het in de herfstvakantie niet gebruikelijk is om bij elkaar langs te gaan, maar met kerst wel.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De herfstvakantie zou ook een bijdrage hebben geleverd aan de daling van het virus, waarom zou dat bij de kerstvakantie opeens andersom zijn?
Ik denk dat het vooral zorgelijk kan worden als 1 de scholen weer open gaan en daarmee mensen weer naar het werk gaan en 2 de Engelse mutatie tegen die tijd wellicht een rol van betekenis gaat spelen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zou overigens kunnen dat het aantal besmettingen daadwerkelijk oploopt, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk gezien de lockdown. De aantallen van nu zijn van mensen die rond de 17e/18e besmet zijn. Dat is al een paar dagen na de lockdown. Deze week is het ook nog eens kerstvakantie. Als er al een kerstpiek komt, zal die pas zichtbaar zijn na nieuwjaar.
Bovendien: als zelfs met deze maatregelen de besmettingen nog oplopen kun je het net zo goed opgeven.
Onjuist. Van de ggd amsterdam paginaquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Je lult uit je nek.
Zijn testen die gewoon goed gekeurd zijn.
RoMed testen zijn prima.
Onderdeel van de manische meningen machine?quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:08 schreef potjecreme het volgende:
Was een goede toespraak. Uiteraard mijn mening.
Goed gekeurd is niet hetzelfde als perfect of feilloos.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:01 schreef quirina het volgende:
Je lult uit je nek.
Zijn testen die gewoon goed gekeurd zijn.
RoMed testen zijn prima.
Ditquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Goed gekeurd is niet hetzelfde als perfect of feilloos.
Er zijn in Nederland miljoenen mensen goed gekeurd om auto te rijden, maar dat maakt ze nog geen perfecte automobilisten.
GGDteststraat in Rijswijk gebruikt exclusief antigeentesten en geen PCR.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:10 schreef JosMert het volgende:
[..]
Onjuist. Van de ggd amsterdam pagina
Betrouwbaarheid van coronasneltesten
30 oktober 2020
Sneltesten kunnen helpen bij de bestrijding van het coronavirus. Door sneller en laagdrempeliger te testen kunnen we het virus beter onder controle houden terwijl het maatschappelijk en economisch verkeer zoveel mogelijk doorgaat. Steeds meer (commerciële) partijen bieden een antigeen-sneltest aan, ook in onze regio.
Er is op dit moment nog onduidelijkheid over de betrouwbaarheid van deze testen en de gevolgde testprocedures. We krijgen als GGD Amsterdam signalen dat niet alle partijen de juiste adviezen geven over isolatie en quarantaine. Ook bij het melden van de testresultaten gaat regelmatig iets mis.
Mét gezellige kerstbomen met verlichting enzo overal zag ik maandag. Prima, mits goed uitgevoerd maar dat geldt voor alle testsquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:13 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
GGDteststraat in Rijswijk gebruikt exclusief antigeentesten en geen PCR.
Ik werd daar vorige week maandag negatief getest met klachten, en vorige week woensdag werd ik positief getest bij een PCR-test. Ik heb mijn twijfels bij de resultaten van de sneltesten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Mét gezellige kerstbomen met verlichting enzo overal zag ik maandag. Prima, mits goed uitgevoerd maar dat geldt voor alle tests
Is dat bij de broodfabriek in Rijswijk?, toen ik ging testen was dat ook een van de opties, maar ik koos een ander die net iets dichterbij was.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:36 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik werd daar vorige week maandag negatief getest met klachten, en vorige week woensdag werd ik positief getest bij een PCR-test. Ik heb mijn twijfels bij de resultaten van de sneltesten.
Volgens mij is een sneltest minder gevoelig en ik dacht dat Jaap v Dissel laatst ook zei dat ze kijken naar wie de test aanvraagd om te beoordelen of het wenselijker is om een PCR test te krijgen of sneltest. (Vooral zorgmedewerkers en leraren krijgen dacht ik een PCR test).quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:36 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik werd daar vorige week maandag negatief getest met klachten, en vorige week woensdag werd ik positief getest bij een PCR-test. Ik heb mijn twijfels bij de resultaten van de sneltesten.
Dat kan aan vrij veel zaken liggen en hoeft niet aan de test zelf te liggen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:36 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat bij de broodfabriek in Rijswijk?, toen ik ging testen was dat ook een van de opties, maar ik koos een ander die net iets dichterbij was.
Ik ken een zooi zorgmedewerkers en leraren die naar de Broodfabriek werden verwezen door de GGD iig. Heel recent nogquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij is een sneltest minder gevoelig en ik dacht dat Jaap v Dissel laatst ook zei dat ze kijken naar wie de test aanvraagd om te beoordelen of het wenselijker is om een PCR test te krijgen of sneltest. (Vooral zorgmedewerkers en leraren krijgen dacht ik een PCR test).
Jij gaat echt in huiskamers gluren?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
Bij mij in de straat wonen veel opa's en oma's.
Hele hokken vol met kinderen en kleinkinderen
Wanneer gaat deze groep nou eens zn verantwoordelijkheid nemen en het 'alleen samen' echt opvolgen?
Dit is dweilen met de kraan open zo.
Ik heb een hondquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij gaat echt in huiskamers gluren?
Eens hoor, qua verantwoordelijkheid pakken, maar ja...
Wij hebben kerst naar april verplaatst, en nog vrees ik ervoor of dat wel kan
Dalen wilt het maar niet he....quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
11.487 nieuwe positieve testen
317 nieuwe ziekenhuisopnames
41 nieuwe IC-opnames
98 nieuwe overlijdens
Nou Vrolijk Kerstfeest dan maarquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
41 nieuwe IC-opnames
98 nieuwe overlijdens
Met de kerst voor de deur veel te hoog..quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
41 nieuwe IC-opnames
98 nieuwe overlijdens
Voor de deur? Het is al kerst hoor. :pquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:18 schreef bechirti het volgende:
[..]
Met de kerst voor de deur veel te hoog..
Als de risicodoelgroepen niet hun gedrag aanpassen, vragen ze zelf om problemen. Ik kan daar echt niet mee zitten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
Wanneer gaat deze groep nou eens zn verantwoordelijkheid nemen en het 'alleen samen' echt opvolgen?
Ja vooral vnv en morgenav zal het exploderen..quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:19 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Voor de deur? Het is al kerst hoor. :p
Vanaf nu ongeveer.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer is het effect van de lockdown te verwachten?
Yep, of niet dus, door gedrag en/of besmettelijkere mutatie(s)quote:
2022quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
Met inmiddels 11 dagen lockdown blijft het (stabiel) aan de (te) hoge kant.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:18 schreef Vliegbaard het volgende:
De cijfers verbazen toch niet meer of wel?
Meestal rond de 2e week nadat de maatregelen zijn ingevoerd.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
Die hebben ze inmiddels bijgewerkt naar Bevrijdingsdag (geen grapje). Zie YorickB op twitter.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
Heeft iemand die grafiek met de weg naar "Waakzaam met kerst" en dan de daadwerkelijke lijn er bij?
Volgens mij wijkt het iets af namelijk 🤣
Het had nu al zichtbaar moeten zijn. We delen dit land helaas met hopeloos volk, op naar de volgende persco!quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep, of niet dus, door gedrag en/of besmettelijkere mutatie(s)
Moeten we nog eens uitleggen voor de zoveelste keer dat die mensen ook anderen besmetten, die er niets aan hunnen doen en weerloos zijn?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Als de risicodoelgroepen niet hun gedrag aanpassen, vragen ze zelf om problemen. Ik kan daar echt niet mee zitten.
Ik hoop niet dat je iets anders verwacht want dit blijft de komende maand wel ff aanmodderen zo.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met inmiddels 11 dagen lockdown blijft het (stabiel) aan de (te) hoge kant.
Ik houd mn hart vast voor de cijfers van volgende week, 5 dagen na kerst.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het had nu al zichtbaar moeten zijn. We delen dit land helaas met hopeloos volk, op naar de volgende persco!
quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
Heeft iemand die grafiek met de weg naar "Waakzaam met kerst" en dan de daadwerkelijke lijn er bij?
Volgens mij wijkt het iets af namelijk 🤣
Kan niet, groep is te groot, verkiezingen komen er aan dus geen politieke partij gaat zijn vingers hier aan branden. Rutte zou deze groep ook wel eens kunnen noemen net zoals de jongeren toentertijd, maar dat gaat hem stemmen kosten....quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Als de risicodoelgroepen niet hun gedrag aanpassen, vragen ze zelf om problemen. Ik kan daar echt niet mee zitten.
Die plaatst net een plaatje met cijers van alle gemeenten. Is er aardig zoet mee 😁quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die hebben ze inmiddels bijgewerkt naar Bevrijdingsdag (geen grapje). Zie YorickB op twitter.
Ik durf nu al te stellen dat dat hele nare cijfers worden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:23 schreef bechirti het volgende:
[..]
Ik houd mn hart vast voor de cijfers van volgende week, 5 dagen na kerst.
Het lijkt mij beter om het experiment te beëindigen en te accepteren dat bepaalde zaken niet in de menselijke natuur zit, zoals krampachtig afstand houden van elkaar en beven van angst voor een virus.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
We zijn dus FUBAR. Ok, naja k ga maar weer gamen ofzoquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik durf nu al te stellen dat dat hele nare cijfers worden.
Wat verwacht je nu nog van een persconferentie?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het had nu al zichtbaar moeten zijn. We delen dit land helaas met hopeloos volk, op naar de volgende persco!
Gamen met kerstquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
We zijn dus FUBAR. Ok, naja k ga maar weer gamen ofzo![]()
Tijdens de Israëlische lockdown werd een reproductiegetal van ongeveer 0,7 gehaald. En dat was nog voor de Engelse mutatie en alles. Dus ik denk dat al met al een waarde van veel minder dan 0,8 ook niet haalbaar is eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:30 schreef Jazeg het volgende:
Volgens de data van het RIVM ligt de meest recente schatting van de R, namelijk die op 18 december, tussen de 0,82 en 0,98. Tot zover de ‘harde’ lockdown...
https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_reproductiegetal.json
Wat moet ik dan doen. Met de hele familie aan een vreettafel zitten, lekker bijdragen aan de besmettingscijfers?quote:
Ze hebben nog één middel achter de hand. En die gaat veruit het meeste gedonder geven.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wat verwacht je nu nog van een persconferentie?
Britse variant is inmiddels al in Nederland aanwezig en de maatregelen zijn ondertussen wel uitgeput.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen. Met de hele familie aan een vreettafel zitten, lekker bijdragen aan de besmettingscijfers?
De R is van 1,25 naar onder de 1 gebracht dus effect is er wel. Of het genoeg is kun je je afvragen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:30 schreef groenen het volgende:
Hoe duidt het RedTeam eigenlijk het nauwelijks werken van de schoolsluitingen en diverse andere sluitingen?
Dat r-getal is ook maar telkens een momentopname..quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:30 schreef Jazeg het volgende:
Volgens de data van het RIVM ligt de meest recente schatting van de R, namelijk die op 18 december, tussen de 0,82 en 0,98. Tot zover de ‘harde’ lockdown...
https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_reproductiegetal.json
Overleven zit in onze natuur, vandaar ook de "angst" voor een virus.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Het lijkt mij beter om het experiment te beëindigen en te accepteren dat bepaalde zaken niet in de menselijke natuur zit, zoals krampachtig afstand houden van elkaar en beven van angst voor een virus.
Er is nauwelijks angst voor een virus, ondanks maanden non-stop indoctrinatie, vandaar ook dat kunstmatige dwang gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Overleven zit in onze natuur, vandaar ook de "angst" voor een virus.
Met 30.000 man op elkaar geplakt op een festival, funshoppend door winkelcentra of hele families die perse bij elkaar moeten zijn met Kerst is gewoon aangeleerd gedrag.
De mensheid kan best een jaartje zonder, hoe kut dat ook mag zijn.
Die zien je aankomen...quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:31 schreef Collide het volgende:
Ach ja als het in andere landen beter gaat dan ga ik daar wel in de lente/zomer naar toe voor een paar stedentripjes
Niks mis met besmettingscijfers. Omdenken; je help mee aan de groepsimmuniteit.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen. Met de hele familie aan een vreettafel zitten, lekker bijdragen aan de besmettingscijfers?
Daar vergis je je dus in want zo werkt het dus totaal niet in de praktijk. Ja, dat ene maandje in maart.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Met 30.000 man op elkaar geplakt op een festival, funshoppend door winkelcentra of hele families die perse bij elkaar moeten zijn met Kerst is gewoon aangeleerd gedrag.
Ja niemand is meer bang voor het virus. Alleen ouderen denk ik.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:35 schreef Grems het volgende:
[..]
Er is nauwelijks angst voor een virus, ondanks maanden non-stop indoctrinatie, vandaar ook dat kunstmatige dwang gebruikt wordt.
Besmet is tegen de muur?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben nog één middel achter de hand. En die gaat veruit het meeste gedonder geven.
Gemiddelde van de laatste zeven dagen: 287quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:22 schreef Momo het volgende:
Vooral ziekenhuisopnames hoog. Weer boven de 300...
Gelukkig werkt het bij een groot deel nog altijd wel zo. Die passen zich aan aan de situatie.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar vergis je je dus in want zo werkt het dus totaal niet in de praktijk. Ja, dat ene maandje in maart.
Er zijn amper mensen bang voor het virus. De angst wordt ons vooral aangepraat door Rutte en co.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Nee, waar zie jij dat?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Gelukkig werkt het bij een groot deel nog altijd wel zo. Die passen zich aan aan de situatie.
Als ziekenhuizen mensen niet meer kunnen helpen komt de angst en verontwaardiging vanzelf wel weer terug.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn amper mensen bang voor het virus. De angst wordt ons vooral aangepraat door Rutte en co.
Waarom zouden we bang moeten zijn?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:35 schreef Grems het volgende:
[..]
Er is nauwelijks angst voor een virus, ondanks maanden non-stop indoctrinatie, vandaar ook dat kunstmatige dwang gebruikt wordt.
Ik denk het niet. Zoiets gebeurt alleen op het begin als iets nieuw is, maar na een jaar? Mwa, ik denk niet dat de angst überhaupt terug gaat komen. Sad but true.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:42 schreef groenen het volgende:
[..]
Als ziekenhuizen mensen niet meer kunnen helpen komt de angst en verontwaardiging vanzelf wel weer terug.
Voorlopig is het zover nog niet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:42 schreef groenen het volgende:
[..]
Als ziekenhuizen mensen niet meer kunnen helpen komt de angst en verontwaardiging vanzelf wel weer terug.
Die angst die zij hebben is ook terecht. Dat merken mensen pas zelf als ze (reguliere) zorg nodig hebben.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn amper mensen bang voor het virus. De angst wordt ons vooral aangepraat door Rutte en co.
Waarom sad?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Zoiets gebeurt alleen op het begin als iets nieuw is, maar na een jaar? Mwa, ik denk niet dat de angst überhaupt terug gaat komen. Sad but true.
Omdat er maatregelen worden genomen...quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voorlopig is het zover nog niet.
Ik vraag mij af ze niet vooral angst hebben om kiezers te verliezen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:46 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Die angst die zij hebben is ook terecht. Dat merken mensen pas zelf als ze (reguliere) zorg nodig hebben.
Om nog maar niet te spreken over de druk op het zorgpersoneel. Het is niet alleen het virus zelf he? Er zijn nog andere gevolgen daarvan.
Of zeggen Rutte en co dat iedereen doodgaat aan het virus?
Ja. We gaan de discussie niet opnieuw voeren maar bewijs dat het helpt is er voorlopig nog niet echt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:47 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Omdat er maatregelen worden genomen...
Nou ja, het is wel sad als ons zorgsysteem overloopt. Niet dat het mensen wat interesseert uiteindelijk (tenzij het dichtbij komt), dus moet je overheid ingrijpen. Dat werkt dus maar tot op zekere hoogte. Handhaving lukt toch niet. Conclusie: Het wordt nog wel heel kut denk ik.quote:
Middels dwang, omdat het dus niet zo werkt. Het doet deugd dat het overgrote merendeel van het volk ondanks non-stop indoctrinatie nog steeds in staat blijkt om een accurate risicoanalyse te maken en daarnaar te handelen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Gelukkig werkt het bij een groot deel nog altijd wel zo. Die passen zich aan aan de situatie.
Letterlijk en figuurlijk.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik vraag mij af ze niet vooral angst hebben om kiezers te verliezen.
Blijkbaar heeft de samenleving liever massa's doden dan goedwerkende zorg.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef Discombobulate het volgende:
Nou ja, het is wel sad als ons zorgsysteem overloopt. Niet dat het mensen wat interesseert uiteindelijk (tenzij het dichtbij komt), dus moet je overheid ingrijpen. Dat werkt dus maar tot op zekere hoogte. Handhaving lukt toch niet. Conclusie: Het wordt nog wel heel kut denk ik.
Tuurlijk interesseert het mensen. Het ligt in de aard om een risicoanalyse te maken. Ruim de meerderheid belandt niet in het ziekenhuis. Hierdoor nemen we de gok.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel sad als ons zorgsysteem overloopt. Niet dat het mensen wat interesseert uiteindelijk (tenzij het dichtbij komt), dus moet je overheid ingrijpen. Dat werkt dus maar tot op zekere hoogte. Handhaving lukt toch niet. Conclusie: Het wordt nog wel heel kut denk ik.
Met het verschil dat nu de buurvrouw zwanger wordt als jij het onveilig met je vriendin doet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:53 schreef potjecreme het volgende:
Tis als neuken zonder anticonceptie niet alle neuksessie resulteren in een zwangerschap. (Ik heb het over hetroseks in de vruchtbare jaren van een vrouw)
Denk dat je een samenleving het beste kan beschrijven in de zin van hoe ze zich gedragen op grote schaal. En niet zo zeer wat individuen, prominenten of politici vinden, wat hun overtuigingen zijn, wat we wél en niet moeten doen. Het doet er echt niet toe namelijk wat onze emoties zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:52 schreef Fred het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft de samenleving liever massa's doden dan goedwerkende zorg.
"Maar gelukkig hebben we ons nog lekker vol kunnen vreten met kerst"
Zwakke punt van zorg komt nu naar boven. Zorg moeten anders gaan inrichten. Ja daar is nu geen tijd voor. Maar mis wel een visie voor hoe dan wel.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef groenen het volgende:
[..]
Omdat de ineenstorting van de zorg nogal droevig is.
Dat wordt idd geen discussie. Er is geen bewijs omdat je daar maar op 1 manier achter komt: alles open gooien.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja. We gaan de discussie niet opnieuw voeren maar bewijs dat het helpt is er voorlopig nog niet echt.
Nature1,Nature2quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja. We gaan de discussie niet opnieuw voeren maar bewijs dat het helpt is er voorlopig nog niet echt.
De noodzaak wil idd niet echt doordringen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:55 schreef Discombobulate het volgende:
We weten heel goed wat we moeten doen, maar als je naar de samenleving kijkt gedragen we ons heel anders.
Gaat ook niet komen denk ik. Dan heb je een een crisis nodig van de schaal Tweede Wereldoorlog, maar niet een pandemie met een relatief ongevaarlijk corona. Dan heb je echt een pandemie nodig met een airborne ebola met een IFR van 50%.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:59 schreef Fred het volgende:
[..]
De noodzaak wil idd niet echt doordringen.
Kortom, zoveel is het leven van onze naasten ons nou ook weer niet waard.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:02 schreef Discombobulate het volgende:
Gaat ook niet komen denk ik. Dan heb je een een crisis nodig van de schaal Tweede Wereldoorlog, maar niet een pandemie met een relatief ongevaarlijk corona. Dan heb je echt een pandemie nodig met een airborne ebola met een IFR van 50%.
Nogmaals verre weg de meeste mensen belanden niet in het ziekenhuis. Over welke noodzaak heb je het?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:59 schreef Fred het volgende:
[..]
De noodzaak wil idd niet echt doordringen.
Je kunt zorg niet zo inrichten dat je een pandemie hoppa kunt opvangenquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zwakke punt van zorg komt nu naar boven. Zorg moeten anders gaan inrichten. Ja daar is nu geen tijd voor. Maar mis wel een visie voor hoe dan wel.
Zorg is al tijden droevig met de bezuinigingen.
De mensen die wél in het ziekenhuis belanden en daarmee de reguliere en acute zorg in de weg zitten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:03 schreef potjecreme het volgende:
Nogmaals verre weg de meeste mensen belanden niet in het ziekenhuis. Over welke noodzaak heb je het?
Niet als de buurvrouw, als ze zich er zo druk over maakt, zich aan "de maatregelen" houdtquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:55 schreef Fred het volgende:
[..]
Met het verschil dat nu de buurvrouw zwanger wordt als jij het onveilig met je vriendin doet.
Je snapt toch wel dat het voor een gezonde dertiger anders voelt dan voor een zestiger met overgewicht.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:04 schreef Fred het volgende:
[..]
De mensen die wél in het ziekenhuis belanden en daarmee de reguliere en acute zorg in de weg zitten.
De meeste gezonde 30ers hebben één of meerdere ouders die 60+er is en ik denk dat ook die 30ers graag zouden zien dat er een ziekenhuisbed voor hun ouders beschikbaar is, mocht dat nodig zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:06 schreef potjecreme het volgende:
Je snapt toch wel dat het voor een gezonde dertiger anders voelt dan voor een zestiger met overgewicht.
Tsjah en dan moet je dus net een stapje verder denken. Daar gaat het bij veel mensen mis. Kunnen ze ook niets aan doen verder... 😅quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:09 schreef Fred het volgende:
[..]
De meeste gezonde 30ers hebben één of meerdere ouders die 60+er is en ik denk dat ook die 30ers graag zouden zien dat er een ziekenhuisbed voor hun ouders beschikbaar is, mocht dat nodig zijn.
Dan zit er niks anders op dan te wachten tot er daadwerkelijk mensen overlijden doordat hun reguliere zorgbehoefte niet vervuld kan worden omdat de benodigde bedden door kerstdinergangers met corona bezet worden gehouden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:13 schreef Pvt.Webster het volgende:
Tsjah en dan moet je dus net een stapje verder denken. Daar gaat het bij veel mensen mis. Kunnen ze ook niets aan doen verder... 😅
En de verantwoordelijkheid ligt voor een groot deel bij de ouders.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:09 schreef Fred het volgende:
[..]
De meeste gezonde 30ers hebben één of meerdere ouders die 60+er is en ik denk dat ook die 30ers graag zouden zien dat er een ziekenhuisbed voor hun ouders beschikbaar is, mocht dat nodig zijn.
Ja en als je mensen daar op wijst (zoals Rutte en Co ook doen) ben je mensen aan het indoctrineren en onnodig bang aan het maken...quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:15 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan zit er niks anders op dan te wachten tot er daadwerkelijk mensen overlijden doordat hun reguliere zorgbehoefte niet vervuld kan worden omdat de benodigde bedden door kerstdinergangers met corona bezet worden gehouden.
Die licht dus bij ons allemaal.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:20 schreef potjecreme het volgende:
En de verantwoordelijkheid ligt voor een groot deel bij de ouders.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat de samenleving an sich zich niet zo gedraagt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Kortom, zoveel is het leven van onze naasten ons nou ook weer niet waard.
Gisteren om een uur of 6 nog even naar de supermarkt gegaan hier. Zag ook in meerdere woonkamers in de voorbijgang tafels met gerust 6, 7, 8 man aangeschoven hoorquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:42 schreef JosMert het volgende:
Duidelijk wel dat het advies van de overheid van maximaal 3 gasten massaal wordt genegeert.
Zag net bij de top2000 echt iets van 12 man in beeld....
Ben benieuwd naar de cijfers. Tikken we de 20k aan binnenkort?quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gisteren om een uur of 6 nog even naar de supermarkt gegaan hier. Zag ook in meerdere woonkamers in de voorbijgang tafels met gerust 6, 7, 8 man aangeschoven hoorHelemaal geen probleem.
Misschien wel, misschien niet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de cijfers. Tikken we de 20k aan binnenkort?
Je hebt hopelijk wel meldingen van geluidsoverlast gedaan bij de politie?quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gisteren om een uur of 6 nog even naar de supermarkt gegaan hier. Zag ook in meerdere woonkamers in de voorbijgang tafels met gerust 6, 7, 8 man aangeschoven hoorHelemaal geen probleem.
Hetzelfde. Mijn auto is gisterochtend kapot gegaan dus nog wat laatste zaakjes gehaald en dit was ook het beeld wat ik zag bij langslopen huizen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarom kijken jullie bij ieder huis naar binnen?quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:01 schreef JosMert het volgende:
[..]
Hetzelfde. Mijn auto is gisterochtend kapot gegaan dus nog wat laatste zaakjes gehaald en dit was ook het beeld wat ik zag bij langslopen huizen.
Waarom niet. Maar dit krijg je met het halfbakken beleid van de overheid. Dus snap het wel.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:02 schreef Collide het volgende:
[..]
Waarom kijken jullie bij ieder huis naar binnen?
Omdat de kans groter is dat mensen besmet raken als ze elkaar opzoeken. Als het aantal besmettingen verder oploopt, dan zal er niet versoepeld gaan worden. Het is best zuur als jij er rekening mee houdt met kerst en met minder mensen afspreekt, terwijl de rest hun gang blijft gaan.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:01 schreef Collide het volgende:
Als je jezelf allemaal braaf aan de regels houd waarom zou je je dan druk maken om wat je buren aan de overkant doen?
Mee eens, maar ik heb die hoop al opgegeven Nederlanders zijn totaal niet solidair met elkaar.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:06 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Omdat de kans groter is dat mensen besmet raken als ze elkaar opzoeken. Als het aantal besmettingen verder oploopt, dan zal er niet versoepeld gaan worden. Het is best zuur als jij er rekening mee houdt met kerst en met minder mensen afspreekt, terwijl de rest hun gang blijft gaan.
En als je dat ziet dan kom je tot het besef dat wij mensen als soort dus ook niet geschikt zijn om aan regels te houden. En ja, die besmettingscijfers gaan zeker weten oplopen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:06 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Omdat de kans groter is dat mensen besmet raken als ze elkaar opzoeken. Als het aantal besmettingen verder oploopt, dan zal er niet versoepeld gaan worden. Het is best zuur als jij er rekening mee houdt met kerst en met minder mensen afspreekt, terwijl de rest hun gang blijft gaan.
Nee. Tweede keerquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:06 schreef BillDauterive het volgende:
Is het voor het eerst dat de tabel tot aan 300 gaat?
[ afbeelding ]
Hoe kan dit goedgekeurd zijn dan?quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:13 schreef Jazeg het volgende:
Als je je laat sneltesten en een negatieve uitslag krijgt, lijkt de kans groter dan gedacht dat je tóch corona hebt. Een sneltest die in Nederland dagelijks duizenden keren wordt gebruikt mist 40 procent van de coronagevallen, komt naar voren uit onderzoek van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).
"Ik ben geschrokken", zegt arts-microbioloog Maurine Leversteijn-Van Hall, die bij het onderzoek betrokken was. "Mensen laten zich massaal testen en denken bij een negatieve uitslag dat ze geen covid-19 hebben. Dat is niet correct."
Het gaat om antigeensneltests van farmaceut Abbott. Die worden aangeboden op verschillende GGD-locaties, en zijn alleen gisteren al 4000 keer gebruikt om mensen met klachten te testen. Ook veel commerciële teststraten maken gebruik van de sneltests van de Amerikaanse fabrikant.
https://nos.nl/artikel/23(...)aar-dan-gedacht.html
Nee, niet als ik door de straat wandel. Overigens heb ik op mijn wandelingetje naar de super, minstens 4 van dat soort huishoudens gezien dus dan blijf je bezig.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je hebt hopelijk wel meldingen van geluidsoverlast gedaan bij de politie?
Nee, maar dat waren we misschien alleen aan het begin van de coronacrisis. We weten al maanden dat het zorgpersoneel het enorm zwaar heeft in deze tweede golf en alsnog laten we de besmettingen weer verder oplopen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:09 schreef Collide het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik heb die hoop al opgegeven Nederlanders zijn totaal niet solidair met elkaar.
Ik erger me er niet meer aan. Als mensen met te veel afspreken, dan hoop ik voor ze dat ze geluk hebben en geen corona krijgen. Het is ergerns wel een beetje frustrerend dat mijn oud & nieuw soberder gaat zijn dan normaal, terwijl anderen massaal afspreken. Maar goed, ik kan hun gedrag niet veranderen, dus probeer ik het van me af te zettenquote:Op vrijdag 25 december 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
[..]
En als je dat ziet dan kom je tot het besef dat wij mensen als soort dus ook niet geschikt zijn om aan regels te houden. En ja, die besmettingscijfers gaan zeker weten oplopen.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:16 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee, maar dat waren we misschien alleen aan het begin van de coronacrisis. We weten al maanden dat het zorgpersoneel het enorm zwaar heeft in deze tweede golf en alsnog laten we de besmettingen weer verder oplopen.
[..]
Ik erger me er niet meer aan. Als mensen met te veel afspreken, dan hoop ik voor ze dat ze geluk hebben en geen corona krijgen. Het is ergerns wel een beetje frustrerend dat mijn oud & nieuw soberder gaat zijn dan normaal, terwijl anderen massaal afspreken. Maar goed, ik kan hun gedrag niet veranderen, dus probeer ik het van me af te zetten
Gewoon een vraagje maar in het nieuwe normaal is het dus gewoon dat je bij mensen naar binnen kijkt zodat je een conclusie kan trekken zonder te weten wat er gaande is? Dan heb ik blijkbaar toch iets gemist.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, niet als ik door de straat wandel. Overigens heb ik op mijn wandelingetje naar de super, minstens 4 van dat soort huishoudens gezien dus dan blijf je bezig.
In de buurt hier heb ik wel drie keer een melding gemaakt van een feestje, één keer is zo'n feestje vervolgens ook opgerold.
Er was hier een user paar posts geleden die dacht dat die sneltests heel betrouwbaar waren. Je gooit dus letterlijk geld weg als je zo een test doet, dat is wel duidelijkquote:Op vrijdag 25 december 2020 17:13 schreef Jazeg het volgende:
Als je je laat sneltesten en een negatieve uitslag krijgt, lijkt de kans groter dan gedacht dat je tóch corona hebt. Een sneltest die in Nederland dagelijks duizenden keren wordt gebruikt mist 40 procent van de coronagevallen, komt naar voren uit onderzoek van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).
"Ik ben geschrokken", zegt arts-microbioloog Maurine Leversteijn-Van Hall, die bij het onderzoek betrokken was. "Mensen laten zich massaal testen en denken bij een negatieve uitslag dat ze geen covid-19 hebben. Dat is niet correct."
Het gaat om antigeensneltests van farmaceut Abbott. Die worden aangeboden op verschillende GGD-locaties, en zijn alleen gisteren al 4000 keer gebruikt om mensen met klachten te testen. Ook veel commerciële teststraten maken gebruik van de sneltests van de Amerikaanse fabrikant.
https://nos.nl/artikel/23(...)aar-dan-gedacht.html
Lol, grootste deel van de EU-landen heeft nu echt spijt dat ze in de zomer niet net zoals Australië voor het serieuze indammen richting nul zijn gegaan. Had prima gekund als de vakantiereizen buiten eigen land niet zo extreem werden aangemoedigd en er meer en betere middelen waren ingezet voor BCO, hoeveelheid preventieve testen en gedwongen quarantaines.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sowieso staat hij vrij duidelijk de Australische tactiek voor. Niet per se iemand om achteraan te lopen wat mij betreft.
En dat is? Avondklok/straatverbod?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben nog één middel achter de hand. En die gaat veruit het meeste gedonder geven.
Net onder de 1 is bij lange na niet genoeg om de druk op de ziekenhuizen snel te verlichten. Met deze strategie kan er nog vele maanden nauwelijks reguliere, geplande zorg worden geboden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:33 schreef Jazeg het volgende:
[..]
De R is van 1,25 naar onder de 1 gebracht dus effect is er wel. Of het genoeg is kun je je afvragen.
Sorry hoor, maar denken dat we het hier hadden kunnen indammen richting 0 is echt heel erg naďef. Dat was gewoon nooit gelukt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:35 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Lol, grootste deel van de EU-landen heeft nu echt spijt dat ze in de zomer niet net zoals Australië voor het serieuze indammen richting nul zijn gegaan. Had prima gekund als de vakantiereizen buiten eigen land niet zo extreem werden aangemoedigd en er meer en betere middelen waren ingezet voor BCO, hoeveelheid preventieve testen en gedwongen quarantaines.
De EU is in feite ook gewoon een eiland, want het aantal vluchtelingen dat illegaal de buitengrenzen oversteekt is beperkt. Buitengewoon jammer dat er op zoveel vlakken nu Europees beleid is, maar dat het blijkbaar een brug te ver was om allemaal dezelfde coronadoelstellingen na te streven.
Het is inderdaad een hoop moeite. Misschien dat de overheid voor iedere correcte melding een rijksdaalder kan uitkeren. Dat werkte 80 jaar geleden ookquote:Op vrijdag 25 december 2020 17:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, niet als ik door de straat wandel. Overigens heb ik op mijn wandelingetje naar de super, minstens 4 van dat soort huishoudens gezien dus dan blijf je bezig.
In de buurt hier heb ik wel drie keer een melding gemaakt van een feestje, één keer is zo'n feestje vervolgens ook opgerold.
Het is nogal naďef om het allemaal op de volksaard te gooien. Denk je nu serieus dat de mensen die Down Under leven een totaal ander karakter hebben, en in vergelijking met Nederlanders helemaal niet egoďstisch en individualistisch zijn?quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:41 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De volksaard is daar bij ons gewoon veel te egoďstisch en individualistisch voor. Hoe beter het gaat qua aantal besmettingen, hoe minder men hier geneigd is om nog iets uit te doen op de maatregelen.
Niet, maar als je met de gordijnen open daar zit, dan valt dat op ja.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:24 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Gewoon een vraagje maar in het nieuwe normaal is het dus gewoon dat je bij mensen naar binnen kijkt zodat je een conclusie kan trekken zonder te weten wat er gaande is? Dan heb ik blijkbaar toch iets gemist.
Hebben ze je vervolgens ook netjes een armbandje gegeven?quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, richting nul had in juni/juli/augustus ook gekund met slimme maatregelen waarmee de R nooit lang boven de 1 zou zijn gekomen. Er had in de zomermaanden al een enorm testapparaat en een leger van bron- en contactonderzoekers moeten klaarstaan, zodat elk beginnend brandje direct uit te doven was. Dan had de bevolking nog steeds relatief veel vrijheid kunnen hebben om buitenshuis dingen te doen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:41 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als je het deze zomer echt had willen uitroeien dan had je heel Nederland onder dwang een paar maand thuis moeten houden. Want zelfs als we dit niveau van maatregelen in de zomer hadden gehad dan was het aantal besmettingen niet richting 0 gegaan. Want mensen nemen weer meer risico's als ze goede cijfers zien.
Net als in Duitsland inderdaad. Daar is nu geen lockdownquote:Op vrijdag 25 december 2020 18:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, richting nul had in juni/juli/augustus ook gekund met slimme maatregelen waarmee de R nooit lang boven de 1 zou zijn gekomen. Er had in de zomermaanden al een enorm testapparaat en een leger van bron- en contactonderzoekers moeten klaarstaan, zodat elk beginnend brandje direct uit te doven was. Dan had de bevolking nog steeds relatief veel vrijheid kunnen hebben om buitenshuis dingen te doen.
COR / Duitsland: voorbeeldland voor velen door het succesvolle indambeleidquote:Op vrijdag 25 december 2020 18:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Net als in Duitsland inderdaad. Daar is nu geen lockdown
Dat valt of staat met de testbeteidheid, en in Nederland is men veel te eigenwijs en kan men heus zelf wel bepalen of het gaat om verkoudheid, covid of griep.quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, richting nul had in juni/juli/augustus ook gekund met slimme maatregelen waarmee de R nooit lang boven de 1 zou zijn gekomen. Er had in de zomermaanden al een enorm testapparaat en een leger van bron- en contactonderzoekers moeten klaarstaan, zodat elk beginnend brandje direct uit te doven was. Dan had de bevolking nog steeds relatief veel vrijheid kunnen hebben om buitenshuis dingen te doen.
In sommige landen testen ze steekproefsgewijs de hele bevolking. Klachten of niet, contact of niet, gewoon willekeurig iedereen continu checken. Dat is best een effectieve manier om de vinger aan de pols te houden, maar het vereist wel een grote investering vanuit de overheid om dit op poten te zetten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:07 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat valt of staat met de testbeteidheid, en in Nederland is men veel te eigenwijs en kan men heus zelf wel bepalen of het gaat om verkoudheid, covid of griep.
Testcapaciteit en een goed functionerend BCO helpt natuurlijk, maar of je alleen daarmee de besmettingsgraad naar 0 kunt drukken vraag ik mij af. Zeker ook als je de grenzen met andere EU landen open wilt houden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe strategie dus. Nu het inperken van de Britse variant is opgegeven kan je een r onder de 1 wel vergeten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Net onder de 1 is bij lange na niet genoeg om de druk op de ziekenhuizen snel te verlichten. Met deze strategie kan er nog vele maanden nauwelijks reguliere, geplande zorg worden geboden.
Omdat je dan met je goede gedrag met lege handen bij het volle ziekenhuis staat straks met een hartaanval, acute blindedarmontsteking of weet ik het.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:01 schreef Collide het volgende:
Als je jezelf allemaal braaf aan de regels houd waarom zou je je dan druk maken om wat je buren aan de overkant doen?
Krijg je mensen die zeggen “doe ik niet”. En dat afdwingen is lastig.quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
In sommige landen testen ze steekproefsgewijs de hele bevolking. Klachten of niet, contact of niet, gewoon willekeurig iedereen continu checken. Dat is best een effectieve manier om de vinger aan de pols te houden, maar het vereist wel een grote investering vanuit de overheid om dit op poten te zetten.
In Nederland hebben we het grootste deel van het jaar te weinig testcapaciteit gehad om überhaupt iedereen met klachten vlot te testen, laat staan nog groepen daarbuiten.
Gewoon iedereen met een ongezonde levensstijl uitsluiten van spoedeisende gezondheidszorg, dan blijft er voldoende capaciteit over voor de rest.quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Omdat je dan met je goede gedrag met lege handen bij het volle ziekenhuis staat straks met een hartaanval, acute blindedarmontsteking of weet ik het.
Je beseft dat je ook gewoon een hartaanval, blindedarmontsteking, kanker etc. kunt krijgen ondanks een gezonde levensstijl?quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Gewoon iedereen met een ongezonde levensstijl uitsluiten van spoedeisende gezondheidszorg, dan blijft er voldoende capaciteit over voor de rest.
Ja dat zeg ik, rokers, drinkers, papzakken en bankhangers uitsluiten zodat er capaciteit overblijft voor ongelukken, blindedarmontstekingen etcquote:Op vrijdag 25 december 2020 18:39 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je beseft dat je ook gewoon een hartaanval, blindedarmontsteking, kanker etc. kunt krijgen ondanks een gezonde levensstijl?
soms zeiden sommigen ze zijn laks, laconiekquote:Op vrijdag 25 december 2020 18:37 schreef Qarrad het volgende:
Misschien moeten we morgen even massaal sarcastisch applaudisseren voor de volgende minister van ons kabinet die het principe "voorbeeldfunctie" niet snapt.
Die kutkerken mogen openblijven omdat anders de godsdienstvrijheid aangetast zou worden, maar mevrouw moet zo nodig voor de leuk "omdat haar man veel voor de kerk doet".
Echt heel gek dat mensen het niet zo serieus nemen met die maatregelen.
En mensen met dit soort achterlijke ideeën ook uitsluiten graag.quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, rokers, drinkers, papzakken en bankhangers uitsluiten zodat er capaciteit overblijft voor ongelukken, blindedarmontstekingen etc
Ben wel een beetje klaar met die persoonlijke vrijheden van het plebs
Geef de mensen een spaarkaart en een zegel per test en ze staan ervoor in de rijquote:Op vrijdag 25 december 2020 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Krijg je mensen die zeggen “doe ik niet”. En dat afdwingen is lastig.
Je kunt ook "papzak" zijn door een ongelukkig genetisch loterijtje en niet veel meer kunnen en mogen dan bankhangen. En dan heb je nog de categorie verantwoord etende en bewegende mens die zo nodig moet gaan hanggliden of kickboksen, of gezonde, hardlopende mensen die hun knieën vroegtijdig naar God helpen of zich melden met een stressfractuur.quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, rokers, drinkers, papzakken en bankhangers uitsluiten zodat er capaciteit overblijft voor ongelukken, blindedarmontstekingen etc
Ben wel een beetje klaar met die persoonlijke vrijheden van het plebs
Ah, daar zat ik bij.quote:Op vrijdag 25 december 2020 18:58 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/nijmege(...)esmet-zijn~a396b0cd/ goed getimed weer
elk pondje gaat ook door dat mondje, vooral suiker dat verstopt zit in allesquote:Op vrijdag 25 december 2020 19:05 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, ieder pondje komt door het mondje. Dikzakken, rokers en drinkers vertonen aantoonbaar onverantwoord gedrag en dat zou consequenties moeten hebben.
Keihard aanpakken.
Die mensen mogen, wat zeg ik, mogen? móeten gewoon zo snel mogelijk doodddddquote:Op vrijdag 25 december 2020 19:14 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik heb ze dat wel horen claimen inderdaad, maar ik heb ook weleens gekkies ontmoet die claimen van de lucht te kunnen leven.
Tot ze dat trucje onder strenge supervisie kunnen herhalen geloof ik er niet zo in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Die mensen mogen, wat zeg ik, mogen? móeten gewoon zo snel mogelijk doodddddSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit gaat over covid, als mensen hun verantwoordelijkheid zouden nemen met betrekking tot hun gezondheid dan was er nu geen probleem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bizarre tunnelvisie houden sommigen erop na.
Waar ik de conclusie trek dat deze samenleving bijzonder weinig on zijn of haar medemens geeft.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:32 schreef Discombobulate het volgende:
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat de samenleving an sich zich niet zo gedraagt.
Onverantwoord gedrag voor zichzelf, maar niet voor de maatschappij, want hun totale zorgkosten liggen lager.quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:05 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, ieder pondje komt door het mondje. Dikzakken, rokers en drinkers vertonen aantoonbaar onverantwoord gedrag en dat zou consequenties moeten hebben. Het belang van het collectief weegt zwaarder dan de vrijheden van het individu.
Keihard aanpakken die asocialen.
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdfquote:De totale verwachte zorg-kosten van rokers zijn 28% lager dan de verwachte zorgkosten van gezond levende mensen. Voor obesen is dit 16%.
Dat is denk ik een bijwerking van alle maatregelen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:46 schreef Grems het volgende:
Dat past natuurlijk helemaal niet in het plaatje dat je zo lang en saai mogelijk op deze aardkloot moet bestaanquote:Op vrijdag 25 december 2020 19:51 schreef crystal_meth het volgende:
Onverantwoord gedrag voor zichzelf, maar niet voor de maatschappij, want hun totale zorgkosten liggen lager.
RIVM rapport "Zorgkosten van ongezond gedrag":
[..]
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf
Definitie hoesten: een natuurlijke manier van het lichaam om de luchtwegen schoon te maken. Door het hoesten worden rookdeeltjes, stof en uit de luchtpijp, keel of longen verwijderd.quote:bron: gezondsheidsformulier
• 1. Geldt voor u (of de persoon namens wie u dit formulier invult) momenteel een verdenking van longontsteking of coronavirusinfectie (COVID-19) of heeft u deze diagnose gekregen?
• 2. Bent u (of de persoon namens wie u dit formulier invult) de afgelopen 10 dagen in contact geweest met iemand die besmet is met het COVID-19 (corona) virus of verdacht is van besmetting
• 3. Heeft u (of de persoon namens wie u dit formulier invult) in de afgelopen 24 uur een van de volgende symptomen gehad?: 1.Verhoging of koorts 2.Hoesten 3.Loopneus 4.Keelpijn 5.Kortademigheid
Als u op een van de bovenstaande vragen “ja” heeft geantwoord, dan krijgt u, op grond van de vervoersovereenkomst, geen toestemming om aan boord te gaan.
De kans dat je met fors overgewicht structureel kunt afvallen en weer naar een gezond(er) gewicht gaat is bijzonder kleinquote:Op vrijdag 25 december 2020 19:46 schreef Grems het volgende:
[..]
Dit gaat over covid, als mensen hun verantwoordelijkheid zouden nemen met betrekking tot hun gezondheid dan was er nu geen probleem.
https://www.ad.nl/binnenl(...)o-rijnmond~aad49a71/quote:In de regio Rotterdam Rijnmond is ten minste één persoon besmet geraakt met een nieuwe variant van het coronavirus. Het is, voor zover bekend, de derde Nederlander die deze zeer besmettelijke variant heeft opgelopen.
Ik vermoed dat je slim genoeg bent om te begrijpen wat er met 'hoesten' bedoeld wordt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:55 schreef Vallon het volgende:
Niet vliegen wanneer iemand tot 24 uur geleden heeft gehoest.....
[..]
Definitie hoesten: een natuurlijke manier van het lichaam om de luchtwegen schoon te maken. Door het hoesten worden rookdeeltjes, stof en uit de luchtpijp, keel of longen verwijderd.
Benieuwd hoeveel mensen de afgelopen 24 uur niet hebben gehoest of als een angstig vogeltje reizen en dan benepen hun adem gaan inhouden....
We gaan na de mis weer verder aan het kerstdissen.
De fucking GGD gebruikt ze ook hé.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:29 schreef JosMert het volgende:
[..]
Er was hier een user paar posts geleden die dacht dat die sneltests heel betrouwbaar waren. Je gooit dus letterlijk geld weg als je zo een test doet, dat is wel duidelijk
Mensen die niet hoesten zijn dode mensen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:55 schreef Vallon het volgende:
Niet vliegen wanneer iemand tot 24 uur geleden heeft gehoest.....
[..]
Definitie hoesten: een natuurlijke manier van het lichaam om de luchtwegen schoon te maken. Door het hoesten worden rookdeeltjes, stof en uit de luchtpijp, keel of longen verwijderd.
Benieuwd hoeveel mensen de afgelopen 24 uur niet hebben gehoest of als een angstig vogeltje reizen en dan benepen hun adem gaan inhouden....
We gaan na de mis weer verder aan het kerstdissen.
Maar die andere 60% houden ze wel tegen. Het is maar hoe je redeneert.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:16 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
De fucking GGD gebruikt ze ook hé.
Fucking amateurs. Er lopen dus hordes COVID patiënten rond die onterecht in de veronderstelling verkeren dat ze geen Corona hebben,
Fucking 40% !!! Bizar.
Aldus de Ayn Rand fanboyquote:Op vrijdag 25 december 2020 19:05 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, ieder pondje komt door het mondje. Dikzakken, rokers en drinkers vertonen aantoonbaar onverantwoord gedrag en dat zou consequenties moeten hebben. Het belang van het collectief weegt zwaarder dan de vrijheden van het individu.
Keihard aanpakken die asocialen.
Ik hoest echt niet dagelijks hoor. Zelfs als je het schrapen van je keel mee telt kom ik niet aan tientallen keren per dag.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mensen die niet hoesten zijn dode mensen.
Mensen hoesten (ook in gezonde toestand) tientallen keren per dag.
Want comorbiditeiten zoals overgewicht en andere leefstijlgerelateerde zaken dragen niet bij aan een ongunstig verloop van covid.quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:51 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Onverantwoord gedrag voor zichzelf, maar niet voor de maatschappij, want hun totale zorgkosten liggen lager.
RIVM rapport "Zorgkosten van ongezond gedrag":
[..]
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/270751015.pdf
Kom op mee doen met het nieuwe normaal. Dus iedereen veroordelen die overgewicht heeft of een ongezonde levensstijl heeft. (zo dat lucht op nu even een nieuw glaasje wijn pakken)quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:55 schreef Molo het volgende:
[..]
De kans dat je met fors overgewicht structureel kunt afvallen en weer naar een gezond(er) gewicht gaat is bijzonder klein
Ongeacht de oorzaak ervan (zijn legio oorzaken, overgewicht is een complex probleem), is dat serieus toch geen realistische verwachting in een pandemie dat die mensen nu ineens even een gezond gewicht moeten gaan bereiken en het anders maar hun eigen schuld is ofzo?
Dat geldt voor roken net zo.
Wat verwacht jij dan, realistisch gezien?
Want met vinger wijzen dat mensen zelf schuldig zijn aan/met hun leefstijlproblemen lijkt me nu niet heel heel constructief.
We gaan toch in Nederland alcoholisten ook niet zeggen dat ze maar gewoon nooit hadden moeten starten met drinken, depressieven niet dat ze gewoon hadden moeten leren het leven wat zonniger in te zien en schizofrenen niet dat ze eens normaal hadden moeten denken?
Of is dat anders omdat het in jouw voorbeeld om gewicht en roken gaat?
Stel dat ze zo'n sneltest bij de GGD hebben gedaan. Wat een blamage.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:24 schreef JosMert het volgende:
Stel die mensen met 15 man net kerst samen allemaal zo een sneltest van minimaal ¤50 gedaan. En elkaar maar aansteken ondat ze false negatief zijn. Wat een blamage.
Depressie en schizofrenie zijn grotendeels aangeboren aandoeningen, ik begrijp de link met teveel eten, alcohol nuttigen en roken niet zo goed.quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:55 schreef Molo het volgende:
[..]
De kans dat je met fors overgewicht structureel kunt afvallen en weer naar een gezond(er) gewicht gaat is bijzonder klein
Ongeacht de oorzaak ervan (zijn legio oorzaken, overgewicht is een complex probleem), is dat serieus toch geen realistische verwachting in een pandemie dat die mensen nu ineens even een gezond gewicht moeten gaan bereiken en het anders maar hun eigen schuld is ofzo?
Dat geldt voor roken net zo.
Wat verwacht jij dan, realistisch gezien?
Want met vinger wijzen dat mensen zelf schuldig zijn aan/met hun leefstijlproblemen lijkt me nu niet heel heel constructief.
We gaan toch in Nederland alcoholisten ook niet zeggen dat ze maar gewoon nooit hadden moeten starten met drinken, depressieven niet dat ze gewoon hadden moeten leren het leven wat zonniger in te zien en schizofrenen niet dat ze eens normaal hadden moeten denken?
Of is dat anders omdat het in jouw voorbeeld om gewicht en roken gaat?
Waarschijnlijk iemand met aandelen van de fabrikantquote:Op vrijdag 25 december 2020 20:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Stel dat ze zo'n sneltest bij de GGD hebben gedaan. Wat een blamage.
Welke idioot van het RIVM heeft die sneltest goedgekeurd voor gebruik?
Als men middels overheidsdruk gedragsveranderingen wenst te bewerkstelligen dan verwacht ik in ieder geval dat ze dat goed doen.quote:
Daar doe je nogal een aanname. Deels is dat zo. En dat is bij wat je zelf aanhaalde als problemen met zo.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Depressie en schizofrenie zijn grotendeels aangeboren aandoeningen, ik begrijp de link met teveel eten, alcohol nuttigen en roken niet zo goed.
Wellicht is het goed om op te zoeken wat het verschil is tussen tijdelijkheid van extreme maatregelen, omdat pandemie, en structurele veranderingen/oplossingen, omdat levensstijl en gezondheidszorg.quote:Als het realistisch is om te verwachten dat mensen nagenoeg in een sociaal isolement gaan zitten om de zorg te ontlasten ( en zoals hier regelmatig geponeerd wordt uitgesloten worden danwel achtergesteld worden indien zij ervoor kiezen om dat niet te doen ) dan is het ook prima realistisch om te verwachten dat men andere factoren in het leven aanpast die bijdragen aan een ( structurele ) belasting van het zorgstelsel.
Vind je dat ook bij een blaastest? Zo van: we hebben in ieder geval 60% gepakt dus helemaal prima, laat die andere 40% maar rijden?quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar die andere 60% houden ze wel tegen. Het is maar hoe je redeneert.
Als je ervan uitgaat dat al die mensen die zich hebben laten testen daarvan 60% in quarantaine te gaat naar aanleiding van een positief resultaat dan heb je winst. Als je ervan uitgaat dat die mensen zonder test uit voorzorg in quarantaine zou gaan omdat er geen mogelijkheid tot testen was dan heb je 40% verlies.
Mensen met overgewicht genereren energie uit het niets? Daar moet je mee naar Elon, baanbrekend zou dat zijn voor zijn Mars plannen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar doe je nogal een aanname. Deels is dat zo. En dat is bij wat je zelf aanhaalde als problemen met zo.
Verder is er nog iets wat we ook wel 'nuance' noemen. Lang verhaal kort: lees je eens in, want je kletst maar wat.
[..]
Wellicht is het goed om op te zoeken wat het verschil is tussen tijdelijkheid van extreme maatregelen, omdat pandemie, en structurele veranderingen/oplossingen, omdat levensstijl en gezondheidszorg.
Ik zie nog steeds niet in hoe een persoon met fors overgewicht, iemand die rookt, alcoholist is of iemand die COPD heeft nu eventjes snel kan veranderen om zich staande te houden tegen Covid.
Lees je eens in manquote:Op vrijdag 25 december 2020 20:39 schreef Grems het volgende:
[..]
Mensen met overgewicht genereren energie uit het niets? Daar moet je mee naar Elon, baanbrekend zou dat zijn voor zijn Mars plannen.
Daar hebben ze al bijna een jaar de tijd voor gehad. Tevens heeft mijn voorstel enkel voordelen, in tegenstelling tot de huidige maatregelen.
Sterke cope wel, jammer dat je geen structurele oplossingen zoekt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Lees je eens in man
Goed, ik ben er wel klaar mee, simplistisch gelul
Geef eerst maar eens een steekhoudend antwoord op mijn vragenquote:Op vrijdag 25 december 2020 20:43 schreef Grems het volgende:
[..]
Sterke cope wel, jammer dat je geen structurele oplossingen zoekt.
De meeste mensen zijn inderdaad niet zo'n fan van die Endlösung-achtige 'structurele oplossingen' waar bepaalde lieden, vaak libertariërs, mee aankomen zetten om 'de wereld' te verbeteren.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:43 schreef Grems het volgende:
[..]
Sterke cope wel, jammer dat je geen structurele oplossingen zoekt.
Het hoeft niet, maar als je het basisprobleem, namelijk de absurde aantallen mensen die zichzelf de vernieling inhelpt en dus vatbaar is voor onder andere dit virus niet aan wenst te pakken dan moet men ook niet zeuren over mondkapjes en andere pleisters op de gapende wond.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn inderdaad niet zo'n fan van die Endlösung-achtige 'structurele oplossingen' waar bepaalde lieden, vaak libertariërs, mee aankomen zetten om 'de wereld' te verbeteren.
Nuance is voor die club sowieso anathema.
Daar gaan we.. wat?quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)o-rijnmond~aad49a71/
Daar gaan we
Het gaat jou alleen niet om die mensen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:47 schreef Grems het volgende:
[..]
Het hoeft niet, maar als je het basisprobleem, namelijk de absurde aantallen mensen die zichzelf de vernieling inhelpt en dus vatbaar is voor onder andere dit virus niet aan wenst te pakken dan moet men ook niet zeuren over mondkapjes en andere pleisters op de gapende wond.
Echt onbegrijpelijk. Wat mij betreft wordt de kamer bijeen geroepen voor een spoeddebat. Dit is toch onacceptabel.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Stel dat ze zo'n sneltest bij de GGD hebben gedaan. Wat een blamage.
Welke idioot van het RIVM heeft die sneltest goedgekeurd voor gebruik?
Triest, waarom gebruiken wij nog die sneltesten die echt onbetrouwbaar zijn????quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Echt onbegrijpelijk. Wat mij betreft wordt de kamer bijeen geroepen voor een spoeddebat. Dit is toch onacceptabel.
Zouden we eigenlijk nóg mee besmette mensen hebben dus?
Gebruiken ze deze test in Duitsland ook? Dat zou verklaren waarom er daar zoveel doden t.o.v. positief geteste mensen zijn daar.
Als ik geacht wordt een mondkapje op te zetten en mijzelf sociaal te isoleren ter eer en meerdere glorie van het ontlasten van de gezondheidszorg dan lijkt het mij een goede zaak als mensen die structureel de gezondheidszorg belasten door hun leefstijl daar ook iets aan doen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gaat jou alleen niet om die mensen.
Als het zó besmettelijk is zouden er toch al wel meer dan 3 besmettingen moeten zijn in Nederland.quote:
Leeftijd is grote factor. Die mensen zijn net afgelopen jaar alleen maar ouder geworden. 😂quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:51 schreef Grems het volgende:
[..]
Als ik geacht wordt een mondkapje op te zetten en mijzelf sociaal te isoleren ter eer en meerdere glorie van het ontlasten van de gezondheidszorg dan lijkt het mij een goede zaak als mensen die structureel de gezondheidszorg belasten door hun leefstijl daar ook iets aan doen.
Daar hebben ze inmiddels bijna een jaar de tijd voor gehad.
Precies; jij met je kapje en je isolatie... de offers die je moet brengen voor het plebs - jouw woorden - zijn groot. En als het deze rokers en drinkers en eters niet zijn, dan richt je je wel op werklozen, ouderen en andere onrendabelen om je libertarische slachtoffercomplex verder te cultiveren.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:51 schreef Grems het volgende:
[..]
Als ik geacht wordt een mondkapje op te zetten en mijzelf sociaal te isoleren ter eer en meerdere glorie van het ontlasten van de gezondheidszorg dan lijkt het mij een goede zaak als mensen die structureel de gezondheidszorg belasten door hun leefstijl daar ook iets aan doen.
En dus?quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als het zó besmettelijk is zouden er toch al wel meer dan 3 besmettingen moeten zijn in Nederland.
Zijn er ook allangquote:Op vrijdag 25 december 2020 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als het zó besmettelijk is zouden er toch al wel meer dan 3 besmettingen moeten zijn in Nederland.
In 2020 hebben we definitief besloten dat het collectief belangrijker is dan het individu, allemaal prima maar dan moet je dat principe ook consequent toepassen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies; jij met je kapje en je isolatie... de offers die je moet brengen voor het plebs - jouw woorden - zijn groot. En als het deze rokers en drinkers en eters niet zijn, dan richt je je wel op werklozen, ouderen en andere onrendabelen om je libertarische slachtoffercomplex verder te cultiveren.
Allemaal prima, maar schei uit met preken over wat het beste is voor 'het collectief'.
Net als februari. Dat we de coronabesmettingen dachten mee te kunnen tellen, terwijl al duizenden besmet waren. Capaciteit om dit te testen is er niet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
... door bepaalde mensen te laten creperen omdat hun manier van leven jou niet tevreden stemt?quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:57 schreef Grems het volgende:
[..]
In 2020 hebben we definitief besloten dat het collectief belangrijker is dan het individu, allemaal prima maar dan moet je dat principe ook consequent toepassen.
Als ze hun manier van leven niet dusdanig aanpassen dat de zorg ontlast wordt eventueel wel ja.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... door bepaalde mensen te laten creperen omdat hun manier van leven jou niet tevreden stemt?
Nu, primaquote:Op vrijdag 25 december 2020 20:58 schreef christmastsunami het volgende:
het dragen van een mondmasker is in deze tijd een altruistisch gebaar(zoals en alpha functioneert in een wolvenroedel)
je doet het niet voor jezelf maar voor de ander
je vroeg je misschien wel eens af waaron die chinese touristen een mondkapje in NL droegen, het was om niemand te besmetten
als jij ziektekiemen hebt blaas je die uit in het masker en niet naar de ander
Ja zeker, volgens mij zijn er veel meer dan 3 officiële besmettingen van Britse variant van het coronavirus, maar ook zullen er ook wel veel gevallen komen van Zuid Afrikaanse variant.quote:
En wie gaat dat precies beslissen?quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:01 schreef Grems het volgende:
[..]
Als ze hun manier van leven niet dusdanig aanpassen dat de zorg ontlast wordt eventueel wel ja.
Zoals men hier ook regelmatig terug kan lezen met betrekking tot mensen die zich niet aan "de maatregelen" houden en zich niet wensen te laten vaccineren.
Ik heb er zo een die gaatjes erin heeft zodat je gewoon normaal kan ademen. Maar dat zie je er niet aan. Ideaalquote:Op vrijdag 25 december 2020 21:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Nu, prima
Zodra het kan gaat dat ding alleen lekker weer af hoor. Vrij ademen voelt veel relaxter
Het zijn wel de sneltesten en die kosten 100 ex BTW. Dus weinig mensen die deze testen gebruiken. En als ik mij goed herinner was de betrouwbaarheid van testen en vooral de sneltest in april al een heikel discussiepuntquote:Op vrijdag 25 december 2020 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Echt onbegrijpelijk. Wat mij betreft wordt de kamer bijeen geroepen voor een spoeddebat. Dit is toch onacceptabel.
Zouden we eigenlijk nóg mee besmette mensen hebben dus?
Gebruiken ze deze test in Duitsland ook? Dat zou verklaren waarom er daar zoveel doden t.o.v. positief geteste mensen zijn daar.
Ik heb een raar gevormd hoofd ofzo, en klein meisje.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:04 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik heb er zo een die gaatjes erin heeft zodat je gewoon normaal kan ademen. Maar dat zie je er niet aan. Ideaal
Die mondkapjes werken inderdaad fantastischquote:Op vrijdag 25 december 2020 20:58 schreef christmastsunami het volgende:
het dragen van een mondmasker is in deze tijd een altruistisch gebaar(zoals en alpha functioneert in een wolvenroedel)
je doet het niet voor jezelf maar voor de ander
je vroeg je misschien wel eens af waaron die chinese touristen een mondkapje in NL droegen, het was om niemand te besmetten
als jij ziektekiemen hebt blaas je die uit in het masker en niet naar de ander
Een aantal GGD'en gebruikt ze voor de test die je via coronatest.nl en telefonisch kunt aanvragenquote:Op vrijdag 25 december 2020 21:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het zijn wel de sneltesten en die kosten 100 ex BTW. Dus weinig mensen die deze testen gebruiken. En als ik mij goed herinner was de betrouwbaarheid van testen en vooral de sneltest in april al een heikel discussiepunt
kijk als ik het goed wil doen, pak ik een schone mondkap( voordat ik mijn perfekte huis,lol, verlaat, rofl)quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Nu, prima
Zodra het kan gaat dat ding alleen lekker weer af hoor. Vrij ademen voelt veel relaxter
Wie beslissen er momenteel dat het collectief belangrijker is dan het individu? Ik verwacht enkel dat ze dat principe consequent toepassen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wie gaat dat precies beslissen?
Oh, is dat de reden voor je getrol. Je wil een punt maken...quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:57 schreef Grems het volgende:
[..]
In 2020 hebben we definitief besloten dat het collectief belangrijker is dan het individu, allemaal prima maar dan moet je dat principe ook consequent toepassen.
Overigens draag ik geen kapje en verkeer ik uiteraard ook niet in isolatie.
Naar de situatie waarin deze variant de dominante wordt en we veel meer besmettingen krijgen dankzij een virus wat 70% besmettelijker is.quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)-door-nederland.htmlquote:Frits Rosendaal , epidemioloog aan het LUMC, noemt het aannemelijk dat de Engelse variant dominant wordt in Nederland. "Hij is er al en hij verspreidt zich, bovendien lijkt hij veel besmettelijker."
Om de mate van besmettelijkheid te bepalen moet je volgens hem kijken naar de mate waarin de virusstam andere stammen gaat overheersen. Bij een besmettelijker virus hoef je minder binnen te krijgen om ziek te worden, het zal daarmee andere stammen wegdrukken. In Engeland lijkt dat nu te gebeuren.
Rosendaal: "Als deze variant in Nederland op grote schaal rondgaat, duurt het langer voordat de epidemie onder controle is. Dan moet je dezelfde maatregelen nemen die we nu al nemen, alleen moeten meer mensen zich eraan houden om het aantal besmettingen omlaag te krijgen. Wat kun je verder nog in Nederland? Alleen een avondklok hebben we nog over."
Nice.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:57 schreef Grems het volgende:
[..]
Overigens draag ik geen kapje en verkeer ik uiteraard ook niet in isolatie.
Gelukkig beslis jij niet wat voor het collectief belangrijk is.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:07 schreef Grems het volgende:
[..]
Wie beslissen er momenteel dat het collectief belangrijker is dan het individu? Ik verwacht enkel dat ze dat principe consequent toepassen.
Als iemand die geen masker draagt een covidaso is omdat deze geen respect toont voor de zorghelden dan is een papzak die door zijn papzakkerigheid de kans op een slechte uitkomst enorm verhoogt dat ook.
En die papzak heeft inmiddels bijna een jaar gehad om af te vallen.
Zeker niet, ik verwacht enkel dat beleid consequent en effectief toegepast wordt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gelukkig beslis jij niet wat voor het collectief belangrijk is.![]()
Je bent zeker ook communist, of niet?
Wat stel je voor dat mensen van een bepaalde leeftijd kamikaze gaan plegen? Want vooral ouderen zijn een druk op de zorg omdat hoe ouder je wordt hoe eerdere je een kwaaltje oploopt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:51 schreef Grems het volgende:
[..]
Of oud en ongezond eens gaan binnenhouden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:11 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Naar de situatie waarin deze variant de dominante wordt en we veel meer besmettingen krijgen dankzij een virus wat 70% besmettelijker is.
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)-door-nederland.html
Scholen dicht tot de zomervakantie?
Ik stel voor dat we de algemene gezondheidstoestand van het volk verbeteren zodat deze weerbaarder zijn tegen dit en ieder ander virus.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:17 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wat stel je voor dat mensen van een bepaalde leeftijd kamikaze gaan plegen? Want vooral ouderen zijn een druk op de zorg omdat hoe oud je wordt hoe eerdere je een kwaaltje oploopt.
Afstand houden is honderd keer belangrijker. Ik doe hem ook alleen op als het moet en buiten gaat ie direct weer af. Sommige mensen hier fietsen gewoon met mondkapje op door de dorpstraat.quote:Op vrijdag 25 december 2020 21:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Nu, prima
Gewoon ouderen niet meer helpen. Je hebt als oudere nu een jaar gehad om je levensstijl aan te passenquote:Op vrijdag 25 december 2020 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of oud en ongezond eens gaan binnenhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |