Ja. We gaan de discussie niet opnieuw voeren maar bewijs dat het helpt is er voorlopig nog niet echt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:47 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Omdat er maatregelen worden genomen...

Nou ja, het is wel sad als ons zorgsysteem overloopt. Niet dat het mensen wat interesseert uiteindelijk (tenzij het dichtbij komt), dus moet je overheid ingrijpen. Dat werkt dus maar tot op zekere hoogte. Handhaving lukt toch niet. Conclusie: Het wordt nog wel heel kut denk ik.quote:

Middels dwang, omdat het dus niet zo werkt. Het doet deugd dat het overgrote merendeel van het volk ondanks non-stop indoctrinatie nog steeds in staat blijkt om een accurate risicoanalyse te maken en daarnaar te handelen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Gelukkig werkt het bij een groot deel nog altijd wel zo. Die passen zich aan aan de situatie.

Letterlijk en figuurlijk.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik vraag mij af ze niet vooral angst hebben om kiezers te verliezen.

Blijkbaar heeft de samenleving liever massa's doden dan goedwerkende zorg.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef Discombobulate het volgende:
Nou ja, het is wel sad als ons zorgsysteem overloopt. Niet dat het mensen wat interesseert uiteindelijk (tenzij het dichtbij komt), dus moet je overheid ingrijpen. Dat werkt dus maar tot op zekere hoogte. Handhaving lukt toch niet. Conclusie: Het wordt nog wel heel kut denk ik.

Tuurlijk interesseert het mensen. Het ligt in de aard om een risicoanalyse te maken. Ruim de meerderheid belandt niet in het ziekenhuis. Hierdoor nemen we de gok.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel sad als ons zorgsysteem overloopt. Niet dat het mensen wat interesseert uiteindelijk (tenzij het dichtbij komt), dus moet je overheid ingrijpen. Dat werkt dus maar tot op zekere hoogte. Handhaving lukt toch niet. Conclusie: Het wordt nog wel heel kut denk ik.

Met het verschil dat nu de buurvrouw zwanger wordt als jij het onveilig met je vriendin doet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:53 schreef potjecreme het volgende:
Tis als neuken zonder anticonceptie niet alle neuksessie resulteren in een zwangerschap. (Ik heb het over hetroseks in de vruchtbare jaren van een vrouw)

Denk dat je een samenleving het beste kan beschrijven in de zin van hoe ze zich gedragen op grote schaal. En niet zo zeer wat individuen, prominenten of politici vinden, wat hun overtuigingen zijn, wat we wél en niet moeten doen. Het doet er echt niet toe namelijk wat onze emoties zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:52 schreef Fred het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft de samenleving liever massa's doden dan goedwerkende zorg.
"Maar gelukkig hebben we ons nog lekker vol kunnen vreten met kerst"

Zwakke punt van zorg komt nu naar boven. Zorg moeten anders gaan inrichten. Ja daar is nu geen tijd voor. Maar mis wel een visie voor hoe dan wel.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef groenen het volgende:
[..]
Omdat de ineenstorting van de zorg nogal droevig is.

Dat wordt idd geen discussie. Er is geen bewijs omdat je daar maar op 1 manier achter komt: alles open gooien.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja. We gaan de discussie niet opnieuw voeren maar bewijs dat het helpt is er voorlopig nog niet echt.

Nature1,Nature2quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja. We gaan de discussie niet opnieuw voeren maar bewijs dat het helpt is er voorlopig nog niet echt.

De noodzaak wil idd niet echt doordringen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:55 schreef Discombobulate het volgende:
We weten heel goed wat we moeten doen, maar als je naar de samenleving kijkt gedragen we ons heel anders.

Gaat ook niet komen denk ik. Dan heb je een een crisis nodig van de schaal Tweede Wereldoorlog, maar niet een pandemie met een relatief ongevaarlijk corona. Dan heb je echt een pandemie nodig met een airborne ebola met een IFR van 50%.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:59 schreef Fred het volgende:
[..]
De noodzaak wil idd niet echt doordringen.

Kortom, zoveel is het leven van onze naasten ons nou ook weer niet waard.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:02 schreef Discombobulate het volgende:
Gaat ook niet komen denk ik. Dan heb je een een crisis nodig van de schaal Tweede Wereldoorlog, maar niet een pandemie met een relatief ongevaarlijk corona. Dan heb je echt een pandemie nodig met een airborne ebola met een IFR van 50%.

Nogmaals verre weg de meeste mensen belanden niet in het ziekenhuis. Over welke noodzaak heb je het?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:59 schreef Fred het volgende:
[..]
De noodzaak wil idd niet echt doordringen.

Je kunt zorg niet zo inrichten dat je een pandemie hoppa kunt opvangenquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zwakke punt van zorg komt nu naar boven. Zorg moeten anders gaan inrichten. Ja daar is nu geen tijd voor. Maar mis wel een visie voor hoe dan wel.
Zorg is al tijden droevig met de bezuinigingen.

De mensen die wél in het ziekenhuis belanden en daarmee de reguliere en acute zorg in de weg zitten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:03 schreef potjecreme het volgende:
Nogmaals verre weg de meeste mensen belanden niet in het ziekenhuis. Over welke noodzaak heb je het?

Niet als de buurvrouw, als ze zich er zo druk over maakt, zich aan "de maatregelen" houdtquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:55 schreef Fred het volgende:
[..]
Met het verschil dat nu de buurvrouw zwanger wordt als jij het onveilig met je vriendin doet.

Je snapt toch wel dat het voor een gezonde dertiger anders voelt dan voor een zestiger met overgewicht.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:04 schreef Fred het volgende:
[..]
De mensen die wél in het ziekenhuis belanden en daarmee de reguliere en acute zorg in de weg zitten.

De meeste gezonde 30ers hebben één of meerdere ouders die 60+er is en ik denk dat ook die 30ers graag zouden zien dat er een ziekenhuisbed voor hun ouders beschikbaar is, mocht dat nodig zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:06 schreef potjecreme het volgende:
Je snapt toch wel dat het voor een gezonde dertiger anders voelt dan voor een zestiger met overgewicht.

Tsjah en dan moet je dus net een stapje verder denken. Daar gaat het bij veel mensen mis. Kunnen ze ook niets aan doen verder... 😅quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:09 schreef Fred het volgende:
[..]
De meeste gezonde 30ers hebben één of meerdere ouders die 60+er is en ik denk dat ook die 30ers graag zouden zien dat er een ziekenhuisbed voor hun ouders beschikbaar is, mocht dat nodig zijn.

Dan zit er niks anders op dan te wachten tot er daadwerkelijk mensen overlijden doordat hun reguliere zorgbehoefte niet vervuld kan worden omdat de benodigde bedden door kerstdinergangers met corona bezet worden gehouden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:13 schreef Pvt.Webster het volgende:
Tsjah en dan moet je dus net een stapje verder denken. Daar gaat het bij veel mensen mis. Kunnen ze ook niets aan doen verder... 😅
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |