Yep, of niet dus, door gedrag en/of besmettelijkere mutatie(s)quote:
2022quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer is het effect van de lockdown te verwachten?
Met inmiddels 11 dagen lockdown blijft het (stabiel) aan de (te) hoge kant.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:18 schreef Vliegbaard het volgende:
De cijfers verbazen toch niet meer of wel?
Meestal rond de 2e week nadat de maatregelen zijn ingevoerd.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer is het effect van de lockdown te verwachten?
Die hebben ze inmiddels bijgewerkt naar Bevrijdingsdag (geen grapje). Zie YorickB op twitter.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
Heeft iemand die grafiek met de weg naar "Waakzaam met kerst" en dan de daadwerkelijke lijn er bij?
Volgens mij wijkt het iets af namelijk 🤣
Het had nu al zichtbaar moeten zijn. We delen dit land helaas met hopeloos volk, op naar de volgende persco!quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep, of niet dus, door gedrag en/of besmettelijkere mutatie(s)
Moeten we nog eens uitleggen voor de zoveelste keer dat die mensen ook anderen besmetten, die er niets aan hunnen doen en weerloos zijn?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Als de risicodoelgroepen niet hun gedrag aanpassen, vragen ze zelf om problemen. Ik kan daar echt niet mee zitten.
Ik hoop niet dat je iets anders verwacht want dit blijft de komende maand wel ff aanmodderen zo.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met inmiddels 11 dagen lockdown blijft het (stabiel) aan de (te) hoge kant.
Ik houd mn hart vast voor de cijfers van volgende week, 5 dagen na kerst.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het had nu al zichtbaar moeten zijn. We delen dit land helaas met hopeloos volk, op naar de volgende persco!
quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:21 schreef Pvt.Webster het volgende:
Heeft iemand die grafiek met de weg naar "Waakzaam met kerst" en dan de daadwerkelijke lijn er bij?
Volgens mij wijkt het iets af namelijk 🤣
Kan niet, groep is te groot, verkiezingen komen er aan dus geen politieke partij gaat zijn vingers hier aan branden. Rutte zou deze groep ook wel eens kunnen noemen net zoals de jongeren toentertijd, maar dat gaat hem stemmen kosten....quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef JosMert het volgende:
[..]
Als de risicodoelgroepen niet hun gedrag aanpassen, vragen ze zelf om problemen. Ik kan daar echt niet mee zitten.
Die plaatst net een plaatje met cijers van alle gemeenten. Is er aardig zoet mee 😁quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die hebben ze inmiddels bijgewerkt naar Bevrijdingsdag (geen grapje). Zie YorickB op twitter.
Ik durf nu al te stellen dat dat hele nare cijfers worden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:23 schreef bechirti het volgende:
[..]
Ik houd mn hart vast voor de cijfers van volgende week, 5 dagen na kerst.
Het lijkt mij beter om het experiment te beëindigen en te accepteren dat bepaalde zaken niet in de menselijke natuur zit, zoals krampachtig afstand houden van elkaar en beven van angst voor een virus.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
Bij mij in de straat wonen veel opa's en oma's.
Hele hokken vol met kinderen en kleinkinderen
Wanneer gaat deze groep nou eens zn verantwoordelijkheid nemen en het 'alleen samen' echt opvolgen?
Dit is dweilen met de kraan open zo.
We zijn dus FUBAR. Ok, naja k ga maar weer gamen ofzoquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik durf nu al te stellen dat dat hele nare cijfers worden.
Wat verwacht je nu nog van een persconferentie?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het had nu al zichtbaar moeten zijn. We delen dit land helaas met hopeloos volk, op naar de volgende persco!
Gamen met kerstquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
We zijn dus FUBAR. Ok, naja k ga maar weer gamen ofzo![]()
Tijdens de Israëlische lockdown werd een reproductiegetal van ongeveer 0,7 gehaald. En dat was nog voor de Engelse mutatie en alles. Dus ik denk dat al met al een waarde van veel minder dan 0,8 ook niet haalbaar is eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:30 schreef Jazeg het volgende:
Volgens de data van het RIVM ligt de meest recente schatting van de R, namelijk die op 18 december, tussen de 0,82 en 0,98. Tot zover de ‘harde’ lockdown...
https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_reproductiegetal.json
Wat moet ik dan doen. Met de hele familie aan een vreettafel zitten, lekker bijdragen aan de besmettingscijfers?quote:
Ze hebben nog één middel achter de hand. En die gaat veruit het meeste gedonder geven.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Wat verwacht je nu nog van een persconferentie?
Britse variant is inmiddels al in Nederland aanwezig en de maatregelen zijn ondertussen wel uitgeput.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen. Met de hele familie aan een vreettafel zitten, lekker bijdragen aan de besmettingscijfers?
De R is van 1,25 naar onder de 1 gebracht dus effect is er wel. Of het genoeg is kun je je afvragen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:30 schreef groenen het volgende:
Hoe duidt het RedTeam eigenlijk het nauwelijks werken van de schoolsluitingen en diverse andere sluitingen?
Dat r-getal is ook maar telkens een momentopname..quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:30 schreef Jazeg het volgende:
Volgens de data van het RIVM ligt de meest recente schatting van de R, namelijk die op 18 december, tussen de 0,82 en 0,98. Tot zover de ‘harde’ lockdown...
https://data.rivm.nl/covid-19/COVID-19_reproductiegetal.json
Overleven zit in onze natuur, vandaar ook de "angst" voor een virus.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:26 schreef Grems het volgende:
[..]
Het lijkt mij beter om het experiment te beëindigen en te accepteren dat bepaalde zaken niet in de menselijke natuur zit, zoals krampachtig afstand houden van elkaar en beven van angst voor een virus.
Er is nauwelijks angst voor een virus, ondanks maanden non-stop indoctrinatie, vandaar ook dat kunstmatige dwang gebruikt wordt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Overleven zit in onze natuur, vandaar ook de "angst" voor een virus.
Met 30.000 man op elkaar geplakt op een festival, funshoppend door winkelcentra of hele families die perse bij elkaar moeten zijn met Kerst is gewoon aangeleerd gedrag.
De mensheid kan best een jaartje zonder, hoe kut dat ook mag zijn.
Die zien je aankomen...quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:31 schreef Collide het volgende:
Ach ja als het in andere landen beter gaat dan ga ik daar wel in de lente/zomer naar toe voor een paar stedentripjes
Niks mis met besmettingscijfers. Omdenken; je help mee aan de groepsimmuniteit.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat moet ik dan doen. Met de hele familie aan een vreettafel zitten, lekker bijdragen aan de besmettingscijfers?
Daar vergis je je dus in want zo werkt het dus totaal niet in de praktijk. Ja, dat ene maandje in maart.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Met 30.000 man op elkaar geplakt op een festival, funshoppend door winkelcentra of hele families die perse bij elkaar moeten zijn met Kerst is gewoon aangeleerd gedrag.
Ja niemand is meer bang voor het virus. Alleen ouderen denk ik.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:35 schreef Grems het volgende:
[..]
Er is nauwelijks angst voor een virus, ondanks maanden non-stop indoctrinatie, vandaar ook dat kunstmatige dwang gebruikt wordt.
Besmet is tegen de muur?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze hebben nog één middel achter de hand. En die gaat veruit het meeste gedonder geven.
Gemiddelde van de laatste zeven dagen: 287quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:22 schreef Momo het volgende:
Vooral ziekenhuisopnames hoog. Weer boven de 300...
Gelukkig werkt het bij een groot deel nog altijd wel zo. Die passen zich aan aan de situatie.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar vergis je je dus in want zo werkt het dus totaal niet in de praktijk. Ja, dat ene maandje in maart.
Er zijn amper mensen bang voor het virus. De angst wordt ons vooral aangepraat door Rutte en co.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:34 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Nee, waar zie jij dat?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Gelukkig werkt het bij een groot deel nog altijd wel zo. Die passen zich aan aan de situatie.
Als ziekenhuizen mensen niet meer kunnen helpen komt de angst en verontwaardiging vanzelf wel weer terug.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn amper mensen bang voor het virus. De angst wordt ons vooral aangepraat door Rutte en co.
Waarom zouden we bang moeten zijn?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:35 schreef Grems het volgende:
[..]
Er is nauwelijks angst voor een virus, ondanks maanden non-stop indoctrinatie, vandaar ook dat kunstmatige dwang gebruikt wordt.
Ik denk het niet. Zoiets gebeurt alleen op het begin als iets nieuw is, maar na een jaar? Mwa, ik denk niet dat de angst überhaupt terug gaat komen. Sad but true.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:42 schreef groenen het volgende:
[..]
Als ziekenhuizen mensen niet meer kunnen helpen komt de angst en verontwaardiging vanzelf wel weer terug.
Voorlopig is het zover nog niet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:42 schreef groenen het volgende:
[..]
Als ziekenhuizen mensen niet meer kunnen helpen komt de angst en verontwaardiging vanzelf wel weer terug.
Die angst die zij hebben is ook terecht. Dat merken mensen pas zelf als ze (reguliere) zorg nodig hebben.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn amper mensen bang voor het virus. De angst wordt ons vooral aangepraat door Rutte en co.
Waarom sad?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Zoiets gebeurt alleen op het begin als iets nieuw is, maar na een jaar? Mwa, ik denk niet dat de angst überhaupt terug gaat komen. Sad but true.
Omdat er maatregelen worden genomen...quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voorlopig is het zover nog niet.
Ik vraag mij af ze niet vooral angst hebben om kiezers te verliezen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:46 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Die angst die zij hebben is ook terecht. Dat merken mensen pas zelf als ze (reguliere) zorg nodig hebben.
Om nog maar niet te spreken over de druk op het zorgpersoneel. Het is niet alleen het virus zelf he? Er zijn nog andere gevolgen daarvan.
Of zeggen Rutte en co dat iedereen doodgaat aan het virus?
Ja. We gaan de discussie niet opnieuw voeren maar bewijs dat het helpt is er voorlopig nog niet echt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:47 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Omdat er maatregelen worden genomen...
Nou ja, het is wel sad als ons zorgsysteem overloopt. Niet dat het mensen wat interesseert uiteindelijk (tenzij het dichtbij komt), dus moet je overheid ingrijpen. Dat werkt dus maar tot op zekere hoogte. Handhaving lukt toch niet. Conclusie: Het wordt nog wel heel kut denk ik.quote:
Middels dwang, omdat het dus niet zo werkt. Het doet deugd dat het overgrote merendeel van het volk ondanks non-stop indoctrinatie nog steeds in staat blijkt om een accurate risicoanalyse te maken en daarnaar te handelen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Gelukkig werkt het bij een groot deel nog altijd wel zo. Die passen zich aan aan de situatie.
Letterlijk en figuurlijk.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ik vraag mij af ze niet vooral angst hebben om kiezers te verliezen.
Blijkbaar heeft de samenleving liever massa's doden dan goedwerkende zorg.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef Discombobulate het volgende:
Nou ja, het is wel sad als ons zorgsysteem overloopt. Niet dat het mensen wat interesseert uiteindelijk (tenzij het dichtbij komt), dus moet je overheid ingrijpen. Dat werkt dus maar tot op zekere hoogte. Handhaving lukt toch niet. Conclusie: Het wordt nog wel heel kut denk ik.
Tuurlijk interesseert het mensen. Het ligt in de aard om een risicoanalyse te maken. Ruim de meerderheid belandt niet in het ziekenhuis. Hierdoor nemen we de gok.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel sad als ons zorgsysteem overloopt. Niet dat het mensen wat interesseert uiteindelijk (tenzij het dichtbij komt), dus moet je overheid ingrijpen. Dat werkt dus maar tot op zekere hoogte. Handhaving lukt toch niet. Conclusie: Het wordt nog wel heel kut denk ik.
Met het verschil dat nu de buurvrouw zwanger wordt als jij het onveilig met je vriendin doet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:53 schreef potjecreme het volgende:
Tis als neuken zonder anticonceptie niet alle neuksessie resulteren in een zwangerschap. (Ik heb het over hetroseks in de vruchtbare jaren van een vrouw)
Denk dat je een samenleving het beste kan beschrijven in de zin van hoe ze zich gedragen op grote schaal. En niet zo zeer wat individuen, prominenten of politici vinden, wat hun overtuigingen zijn, wat we wél en niet moeten doen. Het doet er echt niet toe namelijk wat onze emoties zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:52 schreef Fred het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft de samenleving liever massa's doden dan goedwerkende zorg.
"Maar gelukkig hebben we ons nog lekker vol kunnen vreten met kerst"
Zwakke punt van zorg komt nu naar boven. Zorg moeten anders gaan inrichten. Ja daar is nu geen tijd voor. Maar mis wel een visie voor hoe dan wel.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef groenen het volgende:
[..]
Omdat de ineenstorting van de zorg nogal droevig is.
Dat wordt idd geen discussie. Er is geen bewijs omdat je daar maar op 1 manier achter komt: alles open gooien.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja. We gaan de discussie niet opnieuw voeren maar bewijs dat het helpt is er voorlopig nog niet echt.
Nature1,Nature2quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ja. We gaan de discussie niet opnieuw voeren maar bewijs dat het helpt is er voorlopig nog niet echt.
De noodzaak wil idd niet echt doordringen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:55 schreef Discombobulate het volgende:
We weten heel goed wat we moeten doen, maar als je naar de samenleving kijkt gedragen we ons heel anders.
Gaat ook niet komen denk ik. Dan heb je een een crisis nodig van de schaal Tweede Wereldoorlog, maar niet een pandemie met een relatief ongevaarlijk corona. Dan heb je echt een pandemie nodig met een airborne ebola met een IFR van 50%.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:59 schreef Fred het volgende:
[..]
De noodzaak wil idd niet echt doordringen.
Kortom, zoveel is het leven van onze naasten ons nou ook weer niet waard.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:02 schreef Discombobulate het volgende:
Gaat ook niet komen denk ik. Dan heb je een een crisis nodig van de schaal Tweede Wereldoorlog, maar niet een pandemie met een relatief ongevaarlijk corona. Dan heb je echt een pandemie nodig met een airborne ebola met een IFR van 50%.
Nogmaals verre weg de meeste mensen belanden niet in het ziekenhuis. Over welke noodzaak heb je het?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:59 schreef Fred het volgende:
[..]
De noodzaak wil idd niet echt doordringen.
Je kunt zorg niet zo inrichten dat je een pandemie hoppa kunt opvangenquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Zwakke punt van zorg komt nu naar boven. Zorg moeten anders gaan inrichten. Ja daar is nu geen tijd voor. Maar mis wel een visie voor hoe dan wel.
Zorg is al tijden droevig met de bezuinigingen.
De mensen die wél in het ziekenhuis belanden en daarmee de reguliere en acute zorg in de weg zitten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:03 schreef potjecreme het volgende:
Nogmaals verre weg de meeste mensen belanden niet in het ziekenhuis. Over welke noodzaak heb je het?
Niet als de buurvrouw, als ze zich er zo druk over maakt, zich aan "de maatregelen" houdtquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:55 schreef Fred het volgende:
[..]
Met het verschil dat nu de buurvrouw zwanger wordt als jij het onveilig met je vriendin doet.
Je snapt toch wel dat het voor een gezonde dertiger anders voelt dan voor een zestiger met overgewicht.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:04 schreef Fred het volgende:
[..]
De mensen die wél in het ziekenhuis belanden en daarmee de reguliere en acute zorg in de weg zitten.
De meeste gezonde 30ers hebben één of meerdere ouders die 60+er is en ik denk dat ook die 30ers graag zouden zien dat er een ziekenhuisbed voor hun ouders beschikbaar is, mocht dat nodig zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:06 schreef potjecreme het volgende:
Je snapt toch wel dat het voor een gezonde dertiger anders voelt dan voor een zestiger met overgewicht.
Tsjah en dan moet je dus net een stapje verder denken. Daar gaat het bij veel mensen mis. Kunnen ze ook niets aan doen verder... 😅quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:09 schreef Fred het volgende:
[..]
De meeste gezonde 30ers hebben één of meerdere ouders die 60+er is en ik denk dat ook die 30ers graag zouden zien dat er een ziekenhuisbed voor hun ouders beschikbaar is, mocht dat nodig zijn.
Dan zit er niks anders op dan te wachten tot er daadwerkelijk mensen overlijden doordat hun reguliere zorgbehoefte niet vervuld kan worden omdat de benodigde bedden door kerstdinergangers met corona bezet worden gehouden.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:13 schreef Pvt.Webster het volgende:
Tsjah en dan moet je dus net een stapje verder denken. Daar gaat het bij veel mensen mis. Kunnen ze ook niets aan doen verder... 😅
En de verantwoordelijkheid ligt voor een groot deel bij de ouders.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:09 schreef Fred het volgende:
[..]
De meeste gezonde 30ers hebben één of meerdere ouders die 60+er is en ik denk dat ook die 30ers graag zouden zien dat er een ziekenhuisbed voor hun ouders beschikbaar is, mocht dat nodig zijn.
Ja en als je mensen daar op wijst (zoals Rutte en Co ook doen) ben je mensen aan het indoctrineren en onnodig bang aan het maken...quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:15 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan zit er niks anders op dan te wachten tot er daadwerkelijk mensen overlijden doordat hun reguliere zorgbehoefte niet vervuld kan worden omdat de benodigde bedden door kerstdinergangers met corona bezet worden gehouden.
Die licht dus bij ons allemaal.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:20 schreef potjecreme het volgende:
En de verantwoordelijkheid ligt voor een groot deel bij de ouders.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat de samenleving an sich zich niet zo gedraagt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:03 schreef Fred het volgende:
[..]
Kortom, zoveel is het leven van onze naasten ons nou ook weer niet waard.
Gisteren om een uur of 6 nog even naar de supermarkt gegaan hier. Zag ook in meerdere woonkamers in de voorbijgang tafels met gerust 6, 7, 8 man aangeschoven hoorquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:42 schreef JosMert het volgende:
Duidelijk wel dat het advies van de overheid van maximaal 3 gasten massaal wordt genegeert.
Zag net bij de top2000 echt iets van 12 man in beeld....
Ben benieuwd naar de cijfers. Tikken we de 20k aan binnenkort?quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gisteren om een uur of 6 nog even naar de supermarkt gegaan hier. Zag ook in meerdere woonkamers in de voorbijgang tafels met gerust 6, 7, 8 man aangeschoven hoorHelemaal geen probleem.
Misschien wel, misschien niet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de cijfers. Tikken we de 20k aan binnenkort?
Je hebt hopelijk wel meldingen van geluidsoverlast gedaan bij de politie?quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gisteren om een uur of 6 nog even naar de supermarkt gegaan hier. Zag ook in meerdere woonkamers in de voorbijgang tafels met gerust 6, 7, 8 man aangeschoven hoorHelemaal geen probleem.
Hetzelfde. Mijn auto is gisterochtend kapot gegaan dus nog wat laatste zaakjes gehaald en dit was ook het beeld wat ik zag bij langslopen huizen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:43 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Waarom kijken jullie bij ieder huis naar binnen?quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:01 schreef JosMert het volgende:
[..]
Hetzelfde. Mijn auto is gisterochtend kapot gegaan dus nog wat laatste zaakjes gehaald en dit was ook het beeld wat ik zag bij langslopen huizen.
Waarom niet. Maar dit krijg je met het halfbakken beleid van de overheid. Dus snap het wel.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:02 schreef Collide het volgende:
[..]
Waarom kijken jullie bij ieder huis naar binnen?
Omdat de kans groter is dat mensen besmet raken als ze elkaar opzoeken. Als het aantal besmettingen verder oploopt, dan zal er niet versoepeld gaan worden. Het is best zuur als jij er rekening mee houdt met kerst en met minder mensen afspreekt, terwijl de rest hun gang blijft gaan.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:01 schreef Collide het volgende:
Als je jezelf allemaal braaf aan de regels houd waarom zou je je dan druk maken om wat je buren aan de overkant doen?
Mee eens, maar ik heb die hoop al opgegeven Nederlanders zijn totaal niet solidair met elkaar.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:06 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Omdat de kans groter is dat mensen besmet raken als ze elkaar opzoeken. Als het aantal besmettingen verder oploopt, dan zal er niet versoepeld gaan worden. Het is best zuur als jij er rekening mee houdt met kerst en met minder mensen afspreekt, terwijl de rest hun gang blijft gaan.
En als je dat ziet dan kom je tot het besef dat wij mensen als soort dus ook niet geschikt zijn om aan regels te houden. En ja, die besmettingscijfers gaan zeker weten oplopen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:06 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Omdat de kans groter is dat mensen besmet raken als ze elkaar opzoeken. Als het aantal besmettingen verder oploopt, dan zal er niet versoepeld gaan worden. Het is best zuur als jij er rekening mee houdt met kerst en met minder mensen afspreekt, terwijl de rest hun gang blijft gaan.
Nee. Tweede keerquote:Op vrijdag 25 december 2020 16:06 schreef BillDauterive het volgende:
Is het voor het eerst dat de tabel tot aan 300 gaat?
[ afbeelding ]
Hoe kan dit goedgekeurd zijn dan?quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:13 schreef Jazeg het volgende:
Als je je laat sneltesten en een negatieve uitslag krijgt, lijkt de kans groter dan gedacht dat je tóch corona hebt. Een sneltest die in Nederland dagelijks duizenden keren wordt gebruikt mist 40 procent van de coronagevallen, komt naar voren uit onderzoek van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).
"Ik ben geschrokken", zegt arts-microbioloog Maurine Leversteijn-Van Hall, die bij het onderzoek betrokken was. "Mensen laten zich massaal testen en denken bij een negatieve uitslag dat ze geen covid-19 hebben. Dat is niet correct."
Het gaat om antigeensneltests van farmaceut Abbott. Die worden aangeboden op verschillende GGD-locaties, en zijn alleen gisteren al 4000 keer gebruikt om mensen met klachten te testen. Ook veel commerciële teststraten maken gebruik van de sneltests van de Amerikaanse fabrikant.
https://nos.nl/artikel/23(...)aar-dan-gedacht.html
Nee, niet als ik door de straat wandel. Overigens heb ik op mijn wandelingetje naar de super, minstens 4 van dat soort huishoudens gezien dus dan blijf je bezig.quote:Op vrijdag 25 december 2020 16:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Je hebt hopelijk wel meldingen van geluidsoverlast gedaan bij de politie?
Nee, maar dat waren we misschien alleen aan het begin van de coronacrisis. We weten al maanden dat het zorgpersoneel het enorm zwaar heeft in deze tweede golf en alsnog laten we de besmettingen weer verder oplopen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:09 schreef Collide het volgende:
[..]
Mee eens, maar ik heb die hoop al opgegeven Nederlanders zijn totaal niet solidair met elkaar.
Ik erger me er niet meer aan. Als mensen met te veel afspreken, dan hoop ik voor ze dat ze geluk hebben en geen corona krijgen. Het is ergerns wel een beetje frustrerend dat mijn oud & nieuw soberder gaat zijn dan normaal, terwijl anderen massaal afspreken. Maar goed, ik kan hun gedrag niet veranderen, dus probeer ik het van me af te zettenquote:Op vrijdag 25 december 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:
[..]
En als je dat ziet dan kom je tot het besef dat wij mensen als soort dus ook niet geschikt zijn om aan regels te houden. En ja, die besmettingscijfers gaan zeker weten oplopen.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 17:16 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Nee, maar dat waren we misschien alleen aan het begin van de coronacrisis. We weten al maanden dat het zorgpersoneel het enorm zwaar heeft in deze tweede golf en alsnog laten we de besmettingen weer verder oplopen.
[..]
Ik erger me er niet meer aan. Als mensen met te veel afspreken, dan hoop ik voor ze dat ze geluk hebben en geen corona krijgen. Het is ergerns wel een beetje frustrerend dat mijn oud & nieuw soberder gaat zijn dan normaal, terwijl anderen massaal afspreken. Maar goed, ik kan hun gedrag niet veranderen, dus probeer ik het van me af te zetten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |