abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196947540
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:09 schreef Fred het volgende:

[..]

De meeste gezonde 30ers hebben één of meerdere ouders die 60+er is en ik denk dat ook die 30ers graag zouden zien dat er een ziekenhuisbed voor hun ouders beschikbaar is, mocht dat nodig zijn.
En de verantwoordelijkheid ligt voor een groot deel bij de ouders.
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:20:03 #177
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196947542
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:15 schreef Fred het volgende:

[..]

Dan zit er niks anders op dan te wachten tot er daadwerkelijk mensen overlijden doordat hun reguliere zorgbehoefte niet vervuld kan worden omdat de benodigde bedden door kerstdinergangers met corona bezet worden gehouden.
Ja en als je mensen daar op wijst (zoals Rutte en Co ook doen) ben je mensen aan het indoctrineren en onnodig bang aan het maken...

Niet dat het binnen 3 weken gebeurt hoor, maar het kan wel waarheid worden als je het virus zijn ding laat doen in een maatschappij zonder maatregelen.

Maarja, daar is dan weer "geen bewijs voor" 😂
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:22:04 #178
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_196947574
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:20 schreef potjecreme het volgende:
En de verantwoordelijkheid ligt voor een groot deel bij de ouders.
Die licht dus bij ons allemaal.

Want ook die 30ers willen vast een ziekenhuisbed als ze buiten hun schuld om aangereden worden.

Om een lang verhaal kort te maken: mocht er iets met jou gebeuren in de komende maanden mogen we je gewoon aan je lot overlaten?
So we just called him Fred
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:22:42 #179
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196947583
Tweet die me opviel:
twitter

Geen idee hoe betrouwbaar dat dynamisch lineair model is. En is het een schatting van covid-19 doden, of van alle doden veroorzaakt door de pandemie (dus ook bvb mensen die sterven door uitgestelde zorg)?
Het totale sterftecijfer in 2020 (tot week 50) ligt 14022 hoger dan in 2019 (CBS cijfers, gecorrigeerd voor extra dag in week 1 2019).

In de UK:
Covid-19: UK sees over 80,000 excess deaths during pandemic
Officieel aantal covid-19 doden tot 20 december (gestorven binnen 4 weken na een positieve test): 67616
Aantal doden tot 11 december met covid-19 op het death certificate: 79351
Oversterfte tot 11 december: 81361

In België is het officiële aantal covid-19 doden 9.5% hoger dan de oversterfte.
are we infinite or am I alone
pi_196947757
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:03 schreef Fred het volgende:

[..]

Kortom, zoveel is het leven van onze naasten ons nou ook weer niet waard.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat de samenleving an sich zich niet zo gedraagt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_196947918
Duidelijk wel dat het advies van de overheid van maximaal 3 gasten massaal wordt genegeert.

Zag net bij de top2000 echt iets van 12 man in beeld....
pi_196947939
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:42 schreef JosMert het volgende:
Duidelijk wel dat het advies van de overheid van maximaal 3 gasten massaal wordt genegeert.

Zag net bij de top2000 echt iets van 12 man in beeld....
Gisteren om een uur of 6 nog even naar de supermarkt gegaan hier. Zag ook in meerdere woonkamers in de voorbijgang tafels met gerust 6, 7, 8 man aangeschoven hoor :) Helemaal geen probleem.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196948017
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:43 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gisteren om een uur of 6 nog even naar de supermarkt gegaan hier. Zag ook in meerdere woonkamers in de voorbijgang tafels met gerust 6, 7, 8 man aangeschoven hoor :) Helemaal geen probleem.
Ben benieuwd naar de cijfers. Tikken we de 20k aan binnenkort?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 25 december 2020 @ 16:54:09 #184
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196948123
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar de cijfers. Tikken we de 20k aan binnenkort?
Misschien wel, misschien niet.

Echt.. kap nou eens met dit soort uitspraken.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_196948207
quote:

[..]

Je hebt hopelijk wel meldingen van geluidsoverlast gedaan bij de politie?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_196948248
quote:

[..]

Hetzelfde. Mijn auto is gisterochtend kapot gegaan dus nog wat laatste zaakjes gehaald en dit was ook het beeld wat ik zag bij langslopen huizen.
pi_196948250
Als je jezelf allemaal braaf aan de regels houd waarom zou je je dan druk maken om wat je buren aan de overkant doen?
pi_196948267
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:01 schreef JosMert het volgende:

[..]

Hetzelfde. Mijn auto is gisterochtend kapot gegaan dus nog wat laatste zaakjes gehaald en dit was ook het beeld wat ik zag bij langslopen huizen.
Waarom kijken jullie bij ieder huis naar binnen?
pi_196948324
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:02 schreef Collide het volgende:

[..]

Waarom kijken jullie bij ieder huis naar binnen?
Waarom niet. Maar dit krijg je met het halfbakken beleid van de overheid. Dus snap het wel.
pi_196948331
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:01 schreef Collide het volgende:
Als je jezelf allemaal braaf aan de regels houd waarom zou je je dan druk maken om wat je buren aan de overkant doen?
Omdat de kans groter is dat mensen besmet raken als ze elkaar opzoeken. Als het aantal besmettingen verder oploopt, dan zal er niet versoepeld gaan worden. Het is best zuur als jij er rekening mee houdt met kerst en met minder mensen afspreekt, terwijl de rest hun gang blijft gaan.
pi_196948368
Status 25-12

Positief getest +11.487 (744.057 totaal, 4,3% van bevolking)
Ziekenhuisopnames +87 (19.499 totaal, 2,6% van positief getest)
Kliniek-opnames -8, 1.704 momenteel
IC-opnames +4, 600 momenteel (6.400 totaal, 0,9% van positief getest)
Overleden +98 (10.924 totaal, 1,5% van positief getest)
pi_196948371
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:06 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Omdat de kans groter is dat mensen besmet raken als ze elkaar opzoeken. Als het aantal besmettingen verder oploopt, dan zal er niet versoepeld gaan worden. Het is best zuur als jij er rekening mee houdt met kerst en met minder mensen afspreekt, terwijl de rest hun gang blijft gaan.
Mee eens, maar ik heb die hoop al opgegeven Nederlanders zijn totaal niet solidair met elkaar.
pi_196948378
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:06 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

En als je dat ziet dan kom je tot het besef dat wij mensen als soort dus ook niet geschikt zijn om aan regels te houden. En ja, die besmettingscijfers gaan zeker weten oplopen.
pi_196948429
Als je je laat sneltesten en een negatieve uitslag krijgt, lijkt de kans groter dan gedacht dat je tóch corona hebt. Een sneltest die in Nederland dagelijks duizenden keren wordt gebruikt mist 40 procent van de coronagevallen, komt naar voren uit onderzoek van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).

"Ik ben geschrokken", zegt arts-microbioloog Maurine Leversteijn-Van Hall, die bij het onderzoek betrokken was. "Mensen laten zich massaal testen en denken bij een negatieve uitslag dat ze geen covid-19 hebben. Dat is niet correct."

Het gaat om antigeensneltests van farmaceut Abbott. Die worden aangeboden op verschillende GGD-locaties, en zijn alleen gisteren al 4000 keer gebruikt om mensen met klachten te testen. Ook veel commerciële teststraten maken gebruik van de sneltests van de Amerikaanse fabrikant.

https://nos.nl/artikel/23(...)aar-dan-gedacht.html
pi_196948437
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:06 schreef BillDauterive het volgende:
Is het voor het eerst dat de tabel tot aan 300 gaat?

[ afbeelding ]
Nee. Tweede keer
  vrijdag 25 december 2020 @ 17:15:03 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196948451
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:13 schreef Jazeg het volgende:
Als je je laat sneltesten en een negatieve uitslag krijgt, lijkt de kans groter dan gedacht dat je tóch corona hebt. Een sneltest die in Nederland dagelijks duizenden keren wordt gebruikt mist 40 procent van de coronagevallen, komt naar voren uit onderzoek van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC).

"Ik ben geschrokken", zegt arts-microbioloog Maurine Leversteijn-Van Hall, die bij het onderzoek betrokken was. "Mensen laten zich massaal testen en denken bij een negatieve uitslag dat ze geen covid-19 hebben. Dat is niet correct."

Het gaat om antigeensneltests van farmaceut Abbott. Die worden aangeboden op verschillende GGD-locaties, en zijn alleen gisteren al 4000 keer gebruikt om mensen met klachten te testen. Ook veel commerciële teststraten maken gebruik van de sneltests van de Amerikaanse fabrikant.

https://nos.nl/artikel/23(...)aar-dan-gedacht.html
Hoe kan dit goedgekeurd zijn dan? :o :D :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_196948452
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 december 2020 16:59 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je hebt hopelijk wel meldingen van geluidsoverlast gedaan bij de politie?
Nee, niet als ik door de straat wandel. Overigens heb ik op mijn wandelingetje naar de super, minstens 4 van dat soort huishoudens gezien dus dan blijf je bezig.

In de buurt hier heb ik wel drie keer een melding gemaakt van een feestje, één keer is zo'n feestje vervolgens ook opgerold.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_196948487
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:09 schreef Collide het volgende:

[..]

Mee eens, maar ik heb die hoop al opgegeven Nederlanders zijn totaal niet solidair met elkaar.
Nee, maar dat waren we misschien alleen aan het begin van de coronacrisis. We weten al maanden dat het zorgpersoneel het enorm zwaar heeft in deze tweede golf en alsnog laten we de besmettingen weer verder oplopen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:10 schreef JosMert het volgende:

[..]

En als je dat ziet dan kom je tot het besef dat wij mensen als soort dus ook niet geschikt zijn om aan regels te houden. En ja, die besmettingscijfers gaan zeker weten oplopen.
Ik erger me er niet meer aan. Als mensen met te veel afspreken, dan hoop ik voor ze dat ze geluk hebben en geen corona krijgen. Het is ergerns wel een beetje frustrerend dat mijn oud & nieuw soberder gaat zijn dan normaal, terwijl anderen massaal afspreken. Maar goed, ik kan hun gedrag niet veranderen, dus probeer ik het van me af te zetten :)
pi_196948510
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 17:16 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Nee, maar dat waren we misschien alleen aan het begin van de coronacrisis. We weten al maanden dat het zorgpersoneel het enorm zwaar heeft in deze tweede golf en alsnog laten we de besmettingen weer verder oplopen.
[..]

Ik erger me er niet meer aan. Als mensen met te veel afspreken, dan hoop ik voor ze dat ze geluk hebben en geen corona krijgen. Het is ergerns wel een beetje frustrerend dat mijn oud & nieuw soberder gaat zijn dan normaal, terwijl anderen massaal afspreken. Maar goed, ik kan hun gedrag niet veranderen, dus probeer ik het van me af te zetten :)
^O^
  vrijdag 25 december 2020 @ 17:23:57 #200
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_196948586
Fijne kerst iedereen! :)
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')