Kom op mee doen met het nieuwe normaal. Dus iedereen veroordelen die overgewicht heeft of een ongezonde levensstijl heeft. (zo dat lucht op nu even een nieuw glaasje wijn pakken)quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:55 schreef Molo het volgende:
[..]
De kans dat je met fors overgewicht structureel kunt afvallen en weer naar een gezond(er) gewicht gaat is bijzonder klein
Ongeacht de oorzaak ervan (zijn legio oorzaken, overgewicht is een complex probleem), is dat serieus toch geen realistische verwachting in een pandemie dat die mensen nu ineens even een gezond gewicht moeten gaan bereiken en het anders maar hun eigen schuld is ofzo?
Dat geldt voor roken net zo.
Wat verwacht jij dan, realistisch gezien?
Want met vinger wijzen dat mensen zelf schuldig zijn aan/met hun leefstijlproblemen lijkt me nu niet heel heel constructief.
We gaan toch in Nederland alcoholisten ook niet zeggen dat ze maar gewoon nooit hadden moeten starten met drinken, depressieven niet dat ze gewoon hadden moeten leren het leven wat zonniger in te zien en schizofrenen niet dat ze eens normaal hadden moeten denken?
Of is dat anders omdat het in jouw voorbeeld om gewicht en roken gaat?
Stel dat ze zo'n sneltest bij de GGD hebben gedaan. Wat een blamage.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:24 schreef JosMert het volgende:
Stel die mensen met 15 man net kerst samen allemaal zo een sneltest van minimaal ¤50 gedaan. En elkaar maar aansteken ondat ze false negatief zijn. Wat een blamage.
Depressie en schizofrenie zijn grotendeels aangeboren aandoeningen, ik begrijp de link met teveel eten, alcohol nuttigen en roken niet zo goed.quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:55 schreef Molo het volgende:
[..]
De kans dat je met fors overgewicht structureel kunt afvallen en weer naar een gezond(er) gewicht gaat is bijzonder klein
Ongeacht de oorzaak ervan (zijn legio oorzaken, overgewicht is een complex probleem), is dat serieus toch geen realistische verwachting in een pandemie dat die mensen nu ineens even een gezond gewicht moeten gaan bereiken en het anders maar hun eigen schuld is ofzo?
Dat geldt voor roken net zo.
Wat verwacht jij dan, realistisch gezien?
Want met vinger wijzen dat mensen zelf schuldig zijn aan/met hun leefstijlproblemen lijkt me nu niet heel heel constructief.
We gaan toch in Nederland alcoholisten ook niet zeggen dat ze maar gewoon nooit hadden moeten starten met drinken, depressieven niet dat ze gewoon hadden moeten leren het leven wat zonniger in te zien en schizofrenen niet dat ze eens normaal hadden moeten denken?
Of is dat anders omdat het in jouw voorbeeld om gewicht en roken gaat?
Waarschijnlijk iemand met aandelen van de fabrikantquote:Op vrijdag 25 december 2020 20:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Stel dat ze zo'n sneltest bij de GGD hebben gedaan. Wat een blamage.
Welke idioot van het RIVM heeft die sneltest goedgekeurd voor gebruik?
Als men middels overheidsdruk gedragsveranderingen wenst te bewerkstelligen dan verwacht ik in ieder geval dat ze dat goed doen.quote:
Daar doe je nogal een aanname. Deels is dat zo. En dat is bij wat je zelf aanhaalde als problemen met zo.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Depressie en schizofrenie zijn grotendeels aangeboren aandoeningen, ik begrijp de link met teveel eten, alcohol nuttigen en roken niet zo goed.
Wellicht is het goed om op te zoeken wat het verschil is tussen tijdelijkheid van extreme maatregelen, omdat pandemie, en structurele veranderingen/oplossingen, omdat levensstijl en gezondheidszorg.quote:Als het realistisch is om te verwachten dat mensen nagenoeg in een sociaal isolement gaan zitten om de zorg te ontlasten ( en zoals hier regelmatig geponeerd wordt uitgesloten worden danwel achtergesteld worden indien zij ervoor kiezen om dat niet te doen ) dan is het ook prima realistisch om te verwachten dat men andere factoren in het leven aanpast die bijdragen aan een ( structurele ) belasting van het zorgstelsel.
Vind je dat ook bij een blaastest? Zo van: we hebben in ieder geval 60% gepakt dus helemaal prima, laat die andere 40% maar rijden?quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar die andere 60% houden ze wel tegen. Het is maar hoe je redeneert.
Als je ervan uitgaat dat al die mensen die zich hebben laten testen daarvan 60% in quarantaine te gaat naar aanleiding van een positief resultaat dan heb je winst. Als je ervan uitgaat dat die mensen zonder test uit voorzorg in quarantaine zou gaan omdat er geen mogelijkheid tot testen was dan heb je 40% verlies.
Mensen met overgewicht genereren energie uit het niets? Daar moet je mee naar Elon, baanbrekend zou dat zijn voor zijn Mars plannen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar doe je nogal een aanname. Deels is dat zo. En dat is bij wat je zelf aanhaalde als problemen met zo.
Verder is er nog iets wat we ook wel 'nuance' noemen. Lang verhaal kort: lees je eens in, want je kletst maar wat.
[..]
Wellicht is het goed om op te zoeken wat het verschil is tussen tijdelijkheid van extreme maatregelen, omdat pandemie, en structurele veranderingen/oplossingen, omdat levensstijl en gezondheidszorg.
Ik zie nog steeds niet in hoe een persoon met fors overgewicht, iemand die rookt, alcoholist is of iemand die COPD heeft nu eventjes snel kan veranderen om zich staande te houden tegen Covid.
Lees je eens in manquote:Op vrijdag 25 december 2020 20:39 schreef Grems het volgende:
[..]
Mensen met overgewicht genereren energie uit het niets? Daar moet je mee naar Elon, baanbrekend zou dat zijn voor zijn Mars plannen.
Daar hebben ze al bijna een jaar de tijd voor gehad. Tevens heeft mijn voorstel enkel voordelen, in tegenstelling tot de huidige maatregelen.
Sterke cope wel, jammer dat je geen structurele oplossingen zoekt.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Lees je eens in man
Goed, ik ben er wel klaar mee, simplistisch gelul
Geef eerst maar eens een steekhoudend antwoord op mijn vragenquote:Op vrijdag 25 december 2020 20:43 schreef Grems het volgende:
[..]
Sterke cope wel, jammer dat je geen structurele oplossingen zoekt.
De meeste mensen zijn inderdaad niet zo'n fan van die Endlösung-achtige 'structurele oplossingen' waar bepaalde lieden, vaak libertariërs, mee aankomen zetten om 'de wereld' te verbeteren.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:43 schreef Grems het volgende:
[..]
Sterke cope wel, jammer dat je geen structurele oplossingen zoekt.
Het hoeft niet, maar als je het basisprobleem, namelijk de absurde aantallen mensen die zichzelf de vernieling inhelpt en dus vatbaar is voor onder andere dit virus niet aan wenst te pakken dan moet men ook niet zeuren over mondkapjes en andere pleisters op de gapende wond.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De meeste mensen zijn inderdaad niet zo'n fan van die Endlösung-achtige 'structurele oplossingen' waar bepaalde lieden, vaak libertariërs, mee aankomen zetten om 'de wereld' te verbeteren.
Nuance is voor die club sowieso anathema.
Daar gaan we.. wat?quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:08 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)o-rijnmond~aad49a71/
Daar gaan we
Het gaat jou alleen niet om die mensen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:47 schreef Grems het volgende:
[..]
Het hoeft niet, maar als je het basisprobleem, namelijk de absurde aantallen mensen die zichzelf de vernieling inhelpt en dus vatbaar is voor onder andere dit virus niet aan wenst te pakken dan moet men ook niet zeuren over mondkapjes en andere pleisters op de gapende wond.
Echt onbegrijpelijk. Wat mij betreft wordt de kamer bijeen geroepen voor een spoeddebat. Dit is toch onacceptabel.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:26 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Stel dat ze zo'n sneltest bij de GGD hebben gedaan. Wat een blamage.
Welke idioot van het RIVM heeft die sneltest goedgekeurd voor gebruik?
Triest, waarom gebruiken wij nog die sneltesten die echt onbetrouwbaar zijn????quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:49 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Echt onbegrijpelijk. Wat mij betreft wordt de kamer bijeen geroepen voor een spoeddebat. Dit is toch onacceptabel.
Zouden we eigenlijk nóg mee besmette mensen hebben dus?
Gebruiken ze deze test in Duitsland ook? Dat zou verklaren waarom er daar zoveel doden t.o.v. positief geteste mensen zijn daar.
Als ik geacht wordt een mondkapje op te zetten en mijzelf sociaal te isoleren ter eer en meerdere glorie van het ontlasten van de gezondheidszorg dan lijkt het mij een goede zaak als mensen die structureel de gezondheidszorg belasten door hun leefstijl daar ook iets aan doen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het gaat jou alleen niet om die mensen.
Als het zó besmettelijk is zouden er toch al wel meer dan 3 besmettingen moeten zijn in Nederland.quote:
Leeftijd is grote factor. Die mensen zijn net afgelopen jaar alleen maar ouder geworden. 😂quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:51 schreef Grems het volgende:
[..]
Als ik geacht wordt een mondkapje op te zetten en mijzelf sociaal te isoleren ter eer en meerdere glorie van het ontlasten van de gezondheidszorg dan lijkt het mij een goede zaak als mensen die structureel de gezondheidszorg belasten door hun leefstijl daar ook iets aan doen.
Daar hebben ze inmiddels bijna een jaar de tijd voor gehad.
Precies; jij met je kapje en je isolatie... de offers die je moet brengen voor het plebs - jouw woorden - zijn groot. En als het deze rokers en drinkers en eters niet zijn, dan richt je je wel op werklozen, ouderen en andere onrendabelen om je libertarische slachtoffercomplex verder te cultiveren.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:51 schreef Grems het volgende:
[..]
Als ik geacht wordt een mondkapje op te zetten en mijzelf sociaal te isoleren ter eer en meerdere glorie van het ontlasten van de gezondheidszorg dan lijkt het mij een goede zaak als mensen die structureel de gezondheidszorg belasten door hun leefstijl daar ook iets aan doen.
Daar hebben ze inmiddels bijna een jaar de tijd voor gehad.
En dus?quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als het zó besmettelijk is zouden er toch al wel meer dan 3 besmettingen moeten zijn in Nederland.
Zijn er ook allangquote:Op vrijdag 25 december 2020 20:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als het zó besmettelijk is zouden er toch al wel meer dan 3 besmettingen moeten zijn in Nederland.
In 2020 hebben we definitief besloten dat het collectief belangrijker is dan het individu, allemaal prima maar dan moet je dat principe ook consequent toepassen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies; jij met je kapje en je isolatie... de offers die je moet brengen voor het plebs - jouw woorden - zijn groot. En als het deze rokers en drinkers en eters niet zijn, dan richt je je wel op werklozen, ouderen en andere onrendabelen om je libertarische slachtoffercomplex verder te cultiveren.
Allemaal prima, maar schei uit met preken over wat het beste is voor 'het collectief'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |