Prima! Maar dan kunnen we net zo goed alles weer open gooien en deze mensen niet helpen als ze ziek worden.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Wie zegt dat als je in de 70 of 80 bent dat je er volgend jaar nog bent. Laat mensen die nog goed voor zichzelf kunnen beslissen dat zelf uitmaken. Wellicht heb je op die leeftijd ook meer berusting dat mager Hein je op de hielen zit.
En dat is de discussie die we niet aan gaan.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Prima! Maar dan kunnen we net zo goed alles weer open gooien en deze mensen niet helpen als ze ziek worden.
Geen idee, we zullen het zien tegen die tijd.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:48 schreef potjecreme het volgende:
Wie zegt dat als je in de 70 of 80 bent dat je er volgend jaar nog bent. Laat mensen die nog goed voor zichzelf kunnen beslissen dat zelf uitmaken. Wellicht heb je op die leeftijd ook meer berusting dat mager Hein je op de hielen zit.
Iemand van 83 neemt niet zo heel vaak een ziekenhuis bed in beslag, althans niet op de IC.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:52 schreef Fred het volgende:
[..]
Geen idee, we zullen het zien tegen die tijd.
Voor nu weet ik wel dat mijn oma van 83 al een paar weken in zelf isolatie zit, die heeft er echt geen zin in dat dit haar laatste kerst is.
Het probleem is imho niet eens dat die oudjes er zelf aan dood gaan, maar tot het zover is nemen ze wel een ziekenhuisbed in gebruik dat ook voor andere doeleinden gebruikt had kunnen worden.
Dan gedraagt de hele samenleving zich als boomers, alles lijkt belangrijker dan het voorkomen dat dierbaren besmet raken.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:47 schreef DonDruiper het volgende:
Zolang boomers zich als boomers gedragen kun je niet van de rest van de samenleving verwachten dat zij de boomers beschermen.
Dat mag nog steeds niet... bij mijn moeder mocht dat niet en bij mijn vader ook niet...quote:Op donderdag 24 december 2020 23:48 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Of het nou op de IC is of in de reguliere verzorging, het is nog steeds een ziekenhuisbed dat ook voor iets anders gebruikt had kunnen worden.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:53 schreef Anton91 het volgende:
Iemand van 83 neemt niet zo heel vaak een ziekenhuis bed in beslag, althans niet op de IC.
Dat wel, maar het zijn vooral de jongere mensen die aanspraak maken op de IC. Mensen van 50+quote:Op donderdag 24 december 2020 23:55 schreef Fred het volgende:
[..]
Of het nou op de IC is of in de reguliere verzorging, het is nog steeds een ziekenhuisbed dat ook voor iets anders gebruikt had kunnen worden.
Op zich prima, zal niet de oplossing zijn maar kan altijd een steentje bijdragen.quote:
Die worden uitgezonderd, was net op het journaal. Dit gaat vooral over langere afstandenquote:Op donderdag 24 december 2020 23:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Op zich prima, zal niet de oplossing zijn maar kan altijd een steentje bijdragen.
In de praktijk kan het nog wel leuk worden. Er gaan echt dagelijks veel bussen met scholieren de grens over naar België. Mogen al die lui twee keer per week zo'n test gaan doen, wordt een dure hobby of grensarbeiders die normaal met het openbaar vervoer reizen.
Periode nov-decquote:Op donderdag 24 december 2020 23:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat wel, maar het zijn vooral de jongere mensen die aanspraak maken op de IC. Mensen van 50+
Dus inderdaad vooral tussen de 50-80.quote:Op vrijdag 25 december 2020 00:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Periode nov-dec
<40 3.1%
40-45 1.4%
45-50 3.5%
50-55 7.7%
55-60 12.5%
60-65 16.5%
65-70 16.4%
70-75 22.1%
75-80 12.3%
80-85 4.1%
>85 0.5%
Nov - 23 dec gemiddelde leeftijd 64.7, mediaan 66
Bron
dat heeft het RIVM altijd ontkent, waardoor we onnodige zieken en doden hebben gekregenquote:Op donderdag 24 december 2020 23:03 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Op het moment dat hij Sint speelde was hij klachtenvrij. Dat is het verraderlijke van dit virus. Dan je juist voor je klachten (als je ze al krijgt), toch besmettelijk kunt zijn.
Dat is denk ik wel een zekerheidje.quote:
Normale buslijnen zijn uitgezonderd want economie.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Op zich prima, zal niet de oplossing zijn maar kan altijd een steentje bijdragen.
In de praktijk kan het nog wel leuk worden. Er gaan echt dagelijks veel bussen met scholieren de grens over naar België. Mogen al die lui twee keer per week zo'n test gaan doen, wordt een dure hobby of grensarbeiders die normaal met het openbaar vervoer reizen.
Hebben ze dat ontkent? Dat heb ik nooit gezien?quote:Op vrijdag 25 december 2020 00:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat heeft het RIVM altijd ontkent, waardoor we onnodige zieken en doden hebben gekregen
quote:Op vrijdag 25 december 2020 00:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Normale buslijnen zijn uitgezonderd want economie.
Oké, ik kon dit tot nu toe nergens terugvinden.quote:Op donderdag 24 december 2020 23:59 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die worden uitgezonderd, was net op het journaal. Dit gaat vooral over langere afstanden
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoordenquote:Op vrijdag 25 december 2020 00:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat heeft het RIVM altijd ontkent, waardoor we onnodige zieken en doden hebben gekregen
quote:Wanneer ben je besmettelijk met het coronavirus SARS-CoV-2?
Je kunt al besmettelijk zijn vlak voordat je klachten hebt. Bijvoorbeeld als je schreeuwt en er kleine druppeltjes met virus uit neus en mond in de lucht komen. Dit kan ook door niezen en hoesten gebeuren. Andere mensen kunnen besmet raken als zij die druppeltjes inademen, of bijvoorbeeld via de handen in de mond, neus of ogen krijgen.
Ik lees het nu: https://www.rijksoverheid(...)innen-de-eu-schengenquote:Op vrijdag 25 december 2020 00:08 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
Oké, ik kon dit tot nu toe nergens terugvinden.
dat staat er nu op, maar niet vanaf het begin van het jaar.quote:Op vrijdag 25 december 2020 00:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden
[..]
Dat hangt er vanaf.quote:
Jij stelt dat ze het altijd ontkent hebben? In het begin wisten we natuurlijk nog niets.quote:Op vrijdag 25 december 2020 00:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat staat er nu op, maar niet vanaf het begin van het jaar.
Dat is in deze reeks uitgebreid aan de orde geweest, ze konden het wel hebben geweten als ze onderzoek van andere landen hadden aangenomen, tijdens een Pandemie hebt je nu eenmaal niet de tijd om alles opnieuw te gaan onderzoeken.quote:Op vrijdag 25 december 2020 00:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Jij stelt dat ze het altijd ontkent hebben? In het begin wisten we natuurlijk nog niets.
Stel je aan zeg over iets wat 15minuten kost.quote:Op vrijdag 25 december 2020 00:42 schreef maan_man het volgende:
Ik heb het gemist vanavond, maar schijnbaar sorteert onze favorieten minister voor op een carrière in de muziek en heeft hij de kijkers van All you need is love verblijd met een stukje muziek: [ twitter ]
Mooi in te zien dat hij hier tijd voor heeft. Schijnbaar staat het volledige coronabeleid op de rit en heeft hij hier nu tijd voor.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:06 schreef leolinedance het volgende:
Wel mooi dat youtube ook dat Wappie liedje van Youp van ’t Hek heeft verwijderd
Sorry het was facebook:quote:
Nee, hij moet wat meer slapen. Daarom al deze onzin skippen. Wij lopen gewoon constant achter de feiten aan, dan kun jij je overigens beter focussen op de dingen die nu van belang zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Stel je aan zeg over iets wat 15minuten kost.
Of moet hij 24/7 wakker en paraat staan?
Tja, terecht? Het zijn private bedrijven dus zo mogen hun platformen binnen de grenzen van de wet reguleren. In zoverre terecht. Ik kreeg er wel echter steeds meer moeite mee dat bedrijven die zo'n marktaandeel hebben gaan filteren wat goed en fout is.quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sorry het was facebook:
https://www.telegraaf.nl/(...)e-van-youp-van-t-hek
Maar wel terecht toch.
Ja dat vind ik ook. Maar als je dat dan wel doet, kies dan in ieder geval geen partij.quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, terecht? Het zijn private bedrijven dus zo mogen hun platformen binnen de grenzen van de wet reguleren. In zoverre terecht. Ik kreeg er wel echter steeds meer moeite mee dat bedrijven die zo'n marktaandeel hebben gaan filteren wat goed en fout is.
Ik was in de veronderstelling dat Facebook tot de MSM behoorde waar geen ander geluid was toegestaan. Maar door het verwijderen van dit soort (in mijn ogen flauwe/kinderachtige) filmpjes krijg ik daar iets meer vertrouwen in.quote:
Censuur is topquote:Op vrijdag 25 december 2020 01:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat Facebook tot de MSM behoorde waar geen ander geluid was toegestaan. Maar door het verwijderen van dit soort (in mijn ogen flauwe/kinderachtige) filmpjes krijg ik daar iets meer vertrouwen in.
Dit is cabaret.. stel je niet zo aan man.quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik was in de veronderstelling dat Facebook tot de MSM behoorde waar geen ander geluid was toegestaan. Maar door het verwijderen van dit soort (in mijn ogen flauwe/kinderachtige) filmpjes krijg ik daar iets meer vertrouwen in.
Dat mag.quote:
Ik vind het ongepast.quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit is cabaret.. stel je niet zo aan man.
Vind ik ook van alle Wappiesquote:Op vrijdag 25 december 2020 01:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat mag.
[..]
Ik vind het ongepast.
Oproepen om de premier te vermoorden is ook ongepast. Toen dat verwijderd werd riep men moord en brand.quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat mag.
[..]
Ik vind het ongepast.
Heb ik gemist. Is ook zeer ongepast inderdaad.quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:47 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Oproepen om de premier te vermoorden is ook ongepast. Toen dat verwijderd werd riep men moord en brand.
Typisch wel.
Het hele 'boehoe Lange Frans is van Youtube gehaald'-verhaal.quote:Op vrijdag 25 december 2020 02:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Heb ik gemist. Is ook zeer ongepast inderdaad.
Vind ik niet.quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sorry het was facebook:
https://www.telegraaf.nl/(...)e-van-youp-van-t-hek
Maar wel terecht toch.
Denk eerder het tegenovergestelde man.quote:Op vrijdag 25 december 2020 01:44 schreef MakkieR het volgende:
Ik vroeg mij af in hoever landen zijn geschrokken omtrent corona en hebben ze daarmee hun biologische wapen onderzoeken geschrapt, gezien het gevaar dat er achter schuilt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |