SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Dank jequote:
Ik denk dat er tot gisteren extra getest is i.v.m. de kerst en dat er vandaag en morgen weinig getest zal worden. Ik vrees dat men juist tijdens het kerstbezoek zichzelf nog even aan zal praten dat het toch wel mee valt met de klachten en later dit weekend wel gaat.quote:Op vrijdag 25 december 2020 02:13 schreef Vallon het volgende:
Benieuwd straks wat vandaag en morgen, de testcijfers zullen gaan worden.
Hoeveel mensen zullen zich zich op deze dagen laten testen ?
Zijn de teststraten überhaupt wel open ?
Fijne Kerstdag(en) en verder een Heilige nacht toegewenst.
Straks weer momenten van innige bezinning omtrent politieke correctheden en vooral das fressen met straks de eiersnijder uitpakken. Kan niet wachten![]()
![]()
Ja en wie later dit weekend toch besmet raakt is rond oud en nieuw op de top qua besmettelijkheidquote:Op vrijdag 25 december 2020 11:36 schreef Mammietje het volgende:
Een hele fijne kerst iedereen!
[..]
Ik denk dat er tot gisteren extra getest is i.v.m. de kerst en dat er vandaag en morgen weinig getest zal worden. Ik vrees dat men juist tijdens het kerstbezoek zichzelf nog even aan zal praten dat het toch wel mee valt met de klachten en later dit weekend wel gaat.
Dat is dan niet zo best als ze de piek pas in de 1e week van januari verwachten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Voor wat het waard is. Zowel de kliniek- als de ic-cijfers staan op het kantelpunt.
Op zich goed nieuws, want qua gevallen viel het nog redelijk mee dacht ik. Als het positief percentage van de mensen die getest is omlaag gaat is dat een goed tekenquote:Op vrijdag 25 december 2020 11:44 schreef groenen het volgende:
GGD Amsterdam van 3.500 test per dag naar 6.000 afgelopen dagen.
Naar boven of naar beneden?quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:20 schreef DireStraits7 het volgende:
Voor wat het waard is. Zowel de kliniek- als de ic-cijfers staan op het kantelpunt.
En het (mogelijk) uitblijven van de kerstdip in besmettingen kan wel eens bijdragen aan het urgentiebesef rondom oud en nieuw..quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Op zich goed nieuws, want qua gevallen viel het nog redelijk mee dacht ik. Als het positief percentage van de mensen die getest is omlaag gaat is dat een goed teken
Ja, best behoorlijk saai. Beste er maar van maken.quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:48 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja en wie later dit weekend toch besmet raakt is rond oud en nieuw op de top qua besmettelijkheid![]()
Mijn kerstplannen zijn dus wél allemaal in het water gevallen, vanavond maar even bij m'n ouders langs. Bijzonder karig allemaal dit jaar.
Volgens mij is dat toch juist de twijfel van een kantelpunt?quote:
Ik verwacht juist wel een dip vanaf morgen..quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
En het (mogelijk) uitblijven van de kerstdip in besmettingen kan wel eens bijdragen aan het urgentiebesef rondom oud en nieuw..
En, gaat ie?quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:16 schreef JosMert het volgende:
Neef heeft zich laten testen gisteren bij de ggd om met 15 man kerst te vieren, is de uitslag pas na 48 uur binnen door de drukte. Humor!
¤60 😂quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:51 schreef quirina het volgende:
Tip!
Als je toch nog even wil testen voordat je aanschuift bij t kerstdiner.
https://covidsneltestcentrum.nl/
Is open vandaag.
Lekker sjofele site, daar trappen we niet inquote:Op vrijdag 25 december 2020 11:51 schreef quirina het volgende:
Tip!
Als je toch nog even wil testen voordat je aanschuift bij t kerstdiner.
https://covidsneltestcentrum.nl/
Is open vandaag.
Die snap ik niet. Overigens verwacht ik de piek op de IC ook rond de eerste week januari. Dat is al over een week, hè.quote:Op vrijdag 25 december 2020 11:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is dan niet zo best als ze de piek pas in de 1e week van januari verwachten.
Niks mis mee. Is gewoon legit.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker sjofele site, daar trappen we niet in
Het is een sneltest die nog minder nauwkeurig zijn dan een pcr test bij weinig virusdeeltjes aanwezig.quote:
Maar hoe rijmen we dat met de huidige besmettingscijfers? Die etteren toch nog 2-3 weken na vwb opnames?quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Overigens verwacht ik de piek op de IC ook rond de eerste week januari. Dat is al over een week, hè.
Lijkt het me nog best waard als je dan niet onnodig 2 dagen opgesloten zit in je eigen huis.quote:
Ik bedoel; gaat je neef alsnog naar z'n spreader event kerstdiner?quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:18 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ik ga geen kerst vieren met familie. Dus vind ik dat best humor.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het kan ook een tactiek zijn he, besmet naar het kerstfeest gaan. Oma's erfenis kan niet snel genoeg komen.
Opgesloten? Overdrijven is ook een kunst..quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:27 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Lijkt het me nog best waard als je dan niet onnodig 2 dagen opgesloten zit in je eigen huis.
Nee. Maar gewoon denken het komt wel binnen 24 uur en dat is niet zo en daardoor kerstdiner missenquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik bedoel; gaat je neef alsnog naar z'n spreader event kerstdiner?
Niet kunnen gaan en staan waar en wanneer je wil lijkt er behoorlijk veel op.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Opgesloten? Overdrijven is ook een kunst..
Niet? Als jij zegt dat ze nu al op een kantelpunt zitten, is dat nog ff doorbuffelen voordat ze de piek bereikt hebben toch?quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die snap ik niet. Overigens verwacht ik de piek op de IC ook rond de eerste week januari. Dat is al over een week, hè.
De besmettingscijfers staan niet gelijk aan het aantal positieve testen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar hoe rijmen we dat met de huidige besmettingscijfers? Die etteren toch nog 2-3 weken na vwb opnames?
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countriesquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:17 schreef timmmmm het volgende:
Is er ergens een lijst die aantal besmettingen per 100.000 inwoners mondiaal afzet tegen het aantal doden per 100.000
Ben wel benieuwd hoe we het in dat lijstje doen
Zou vandaag juist minder uit moeten maken. Op 1e kerstdag was toch altijd al alles dicht.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:32 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet kunnen gaan en staan waar en wanneer je wil lijkt er behoorlijk veel op.
Nou humor. 3x raden wat mensen in die situatie dan gaan doen als ze geen symptomen en de test is nog niet binnen..quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:16 schreef JosMert het volgende:
Neef heeft zich laten testen gisteren bij de ggd om met 15 man kerst te vieren, is de uitslag pas na 48 uur binnen door de drukte. Humor!
Zelfs als de piek bereikt is verwacht ik niet opeens een sterke daling (dus doorbikkelen wordt het sowieso). Maar wellicht dat de positieve effecten van de lockdown ruimschoots opwegen tegen de negatieve effecten van de feestdagen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Niet? Als jij zegt dat ze nu al op een kantelpunt zitten, is dat nog ff doorbuffelen voordat ze de piek bereikt hebben toch?
Is inderdaad maar een week meer, realiseer ik me nu ook. Gaat het hard dit jaar zeg.
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs als de piek bereikt is verwacht ik niet opeens een sterke daling (dus doorbikkelen wordt het sowieso). Maar wellicht dat de positieve effecten van de lockdown ruimschoots opwegen tegen de negatieve effecten van de feestdagen.
Helder, dank je. Ik hoop dat het ook uitkomt — de zorgverleners zijn toe aan een welverdiende break.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De besmettingscijfers staan niet gelijk aan het aantal positieve testen.
Er zijn meerdere verklaringen, zoals:
- Meer mensen laten zich testen, omdat de doorlooptijden sterk verbeterd zijn
- Meer mensen laten zich testen, omdat ze nog snel voor de feestdagen willen testen (en zo 'per ongeluk' positief eruit komen)
- Meer asymptomatische mensen laten zich testen vanwege andere reguliere verkoudheidsklachten.
- Er is een plafondeffect bij de ziekenhuizen (een hoge instroom betekent immers ook een hoge uitstroom)
- De effecten van de lockdown beginnen zich nu af te tekenen.
- Of eentje die wellicht wat verder gezocht is: sterkere triage (of zoals hier eerder gememoreerd, andere manier van patiënten wegschrijven)
Overdreven gedoe inderdaad. Deze feestdagen zijn anders en minder gezellig. Volgend jaar doen we het gewoon dunnetjes over.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zou vandaag juist minder uit moeten maken. Op 1e kerstdag was toch altijd al alles dicht.![]()
Maar je moet morgen wel de Ikea missen natuurlijk.
Het zou overigens kunnen dat het aantal besmettingen daadwerkelijk oploopt, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk gezien de lockdown. De aantallen van nu zijn van mensen die rond de 17e/18e besmet zijn. Dat is al een paar dagen na de lockdown. Deze week is het ook nog eens kerstvakantie. Als er al een kerstpiek komt, zal die pas zichtbaar zijn na nieuwjaar.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Helder, dank je. Ik hoop dat het ook uitkomt — de zorgverleners zijn toe aan een welverdiende break.
Dat zijn waarschijnlijk Staphorster of Urker gezinnen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:45 schreef JosMert het volgende:
Trouwens genoeg shots bij de top2000 van mensen die kerst vieren met 10 man. Apart
quote:11:14
Verzorgingshuis de Gelderhorst in Ede zet het leger in. Defensie moet helpen in de strijd tegen corona. Dat meldt Omroep Gelderland. De afgelopen weken overleden er 11 personen in de Gelderhorst. In het tehuis voor dove ouderen hebben nog slechts 18 bewoners géén klachten. Ook een groot deel van het personeel is ziek.
Met man en macht wordt binnen de Gelderhorst gevochten tegen het coronavirus, dat de afgelopen tijd keihard heeft toegeslagen. ,,De situatie is heel ernstig'', legt bestuurder Judith Reiff–de Groen uit. ,,Er zijn op dit moment 45 mensen besmet. Helaas is ook bijna 20 procent van de bewoners die in dit huis woont overleden in de afgelopen weken."
Een groot deel van het personeel zit ziek thuis. Het blijkt moeilijk mensen te vinden die de kwetsbare doelgroep kunnen verzorgen. Daarom wordt nu een beroep gedaan op het leger.
Ik snap niet zo goed wat een draadje als deze toevoegt voor het grote publiek, behalve dat het alleen maar gebruikt misbruikt kan worden voor mensen die graag doen alsof de diagnostiek niet deugt.quote:
Nou juist het probleem denk ik, mensen gaan elkaar (binnen de regels) opzoeken omdat er verder dus echt geen fuck te doen is..quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze week is het ook nog eens kerstvakantie.
Mogen die wel zichtbaar zijn op zo'n duivels medium als televisie?quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:50 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Dat zijn waarschijnlijk Staphorster of Urker gezinnen.
Zeker weten. En nog showen ook op tvquote:Op vrijdag 25 december 2020 12:50 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk Staphorster of Urker gezinnen.
De herfstvakantie zou ook een bijdrage hebben geleverd aan de daling van het virus, waarom zou dat bij de kerstvakantie opeens andersom zijn?quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou juist het probleem denk ik, mensen gaan elkaar (binnen de regels) opzoeken omdat er verder dus echt geen fuck te doen is..
Je lult uit je nek.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:24 schreef JosMert het volgende:
[..]
Het is een sneltest die nog minder nauwkeurig zijn dan een pcr test bij weinig virusdeeltjes aanwezig.
Meer false negatives dus. Betalen voor rotzooi dus.
Omdat het in de herfstvakantie niet gebruikelijk is om bij elkaar langs te gaan, maar met kerst wel.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De herfstvakantie zou ook een bijdrage hebben geleverd aan de daling van het virus, waarom zou dat bij de kerstvakantie opeens andersom zijn?
Ik denk dat het vooral zorgelijk kan worden als 1 de scholen weer open gaan en daarmee mensen weer naar het werk gaan en 2 de Engelse mutatie tegen die tijd wellicht een rol van betekenis gaat spelen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 12:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het zou overigens kunnen dat het aantal besmettingen daadwerkelijk oploopt, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk gezien de lockdown. De aantallen van nu zijn van mensen die rond de 17e/18e besmet zijn. Dat is al een paar dagen na de lockdown. Deze week is het ook nog eens kerstvakantie. Als er al een kerstpiek komt, zal die pas zichtbaar zijn na nieuwjaar.
Bovendien: als zelfs met deze maatregelen de besmettingen nog oplopen kun je het net zo goed opgeven.
Onjuist. Van de ggd amsterdam paginaquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:01 schreef quirina het volgende:
[..]
Je lult uit je nek.
Zijn testen die gewoon goed gekeurd zijn.
RoMed testen zijn prima.
Onderdeel van de manische meningen machine?quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:08 schreef potjecreme het volgende:
Was een goede toespraak. Uiteraard mijn mening.
Goed gekeurd is niet hetzelfde als perfect of feilloos.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:01 schreef quirina het volgende:
Je lult uit je nek.
Zijn testen die gewoon goed gekeurd zijn.
RoMed testen zijn prima.
Ditquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Goed gekeurd is niet hetzelfde als perfect of feilloos.
Er zijn in Nederland miljoenen mensen goed gekeurd om auto te rijden, maar dat maakt ze nog geen perfecte automobilisten.
GGDteststraat in Rijswijk gebruikt exclusief antigeentesten en geen PCR.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:10 schreef JosMert het volgende:
[..]
Onjuist. Van de ggd amsterdam pagina
Betrouwbaarheid van coronasneltesten
30 oktober 2020
Sneltesten kunnen helpen bij de bestrijding van het coronavirus. Door sneller en laagdrempeliger te testen kunnen we het virus beter onder controle houden terwijl het maatschappelijk en economisch verkeer zoveel mogelijk doorgaat. Steeds meer (commerciële) partijen bieden een antigeen-sneltest aan, ook in onze regio.
Er is op dit moment nog onduidelijkheid over de betrouwbaarheid van deze testen en de gevolgde testprocedures. We krijgen als GGD Amsterdam signalen dat niet alle partijen de juiste adviezen geven over isolatie en quarantaine. Ook bij het melden van de testresultaten gaat regelmatig iets mis.
Mét gezellige kerstbomen met verlichting enzo overal zag ik maandag. Prima, mits goed uitgevoerd maar dat geldt voor alle testsquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:13 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
GGDteststraat in Rijswijk gebruikt exclusief antigeentesten en geen PCR.
Ik werd daar vorige week maandag negatief getest met klachten, en vorige week woensdag werd ik positief getest bij een PCR-test. Ik heb mijn twijfels bij de resultaten van de sneltesten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Mét gezellige kerstbomen met verlichting enzo overal zag ik maandag. Prima, mits goed uitgevoerd maar dat geldt voor alle tests
Is dat bij de broodfabriek in Rijswijk?, toen ik ging testen was dat ook een van de opties, maar ik koos een ander die net iets dichterbij was.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:36 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik werd daar vorige week maandag negatief getest met klachten, en vorige week woensdag werd ik positief getest bij een PCR-test. Ik heb mijn twijfels bij de resultaten van de sneltesten.
Volgens mij is een sneltest minder gevoelig en ik dacht dat Jaap v Dissel laatst ook zei dat ze kijken naar wie de test aanvraagd om te beoordelen of het wenselijker is om een PCR test te krijgen of sneltest. (Vooral zorgmedewerkers en leraren krijgen dacht ik een PCR test).quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:36 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik werd daar vorige week maandag negatief getest met klachten, en vorige week woensdag werd ik positief getest bij een PCR-test. Ik heb mijn twijfels bij de resultaten van de sneltesten.
Dat kan aan vrij veel zaken liggen en hoeft niet aan de test zelf te liggen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:36 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat bij de broodfabriek in Rijswijk?, toen ik ging testen was dat ook een van de opties, maar ik koos een ander die net iets dichterbij was.
Ik ken een zooi zorgmedewerkers en leraren die naar de Broodfabriek werden verwezen door de GGD iig. Heel recent nogquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:42 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij is een sneltest minder gevoelig en ik dacht dat Jaap v Dissel laatst ook zei dat ze kijken naar wie de test aanvraagd om te beoordelen of het wenselijker is om een PCR test te krijgen of sneltest. (Vooral zorgmedewerkers en leraren krijgen dacht ik een PCR test).
Jij gaat echt in huiskamers gluren?quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
Bij mij in de straat wonen veel opa's en oma's.
Hele hokken vol met kinderen en kleinkinderen
Wanneer gaat deze groep nou eens zn verantwoordelijkheid nemen en het 'alleen samen' echt opvolgen?
Dit is dweilen met de kraan open zo.
Ik heb een hondquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij gaat echt in huiskamers gluren?
Eens hoor, qua verantwoordelijkheid pakken, maar ja...
Wij hebben kerst naar april verplaatst, en nog vrees ik ervoor of dat wel kan
Dalen wilt het maar niet he....quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
11.487 nieuwe positieve testen
317 nieuwe ziekenhuisopnames
41 nieuwe IC-opnames
98 nieuwe overlijdens
Nou Vrolijk Kerstfeest dan maarquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
41 nieuwe IC-opnames
98 nieuwe overlijdens
Met de kerst voor de deur veel te hoog..quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
41 nieuwe IC-opnames
98 nieuwe overlijdens
Voor de deur? Het is al kerst hoor. :pquote:Op vrijdag 25 december 2020 15:18 schreef bechirti het volgende:
[..]
Met de kerst voor de deur veel te hoog..
Als de risicodoelgroepen niet hun gedrag aanpassen, vragen ze zelf om problemen. Ik kan daar echt niet mee zitten.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:10 schreef DonDruiper het volgende:
Bij mij in de straat wonen veel opa's en oma's.
Hele hokken vol met kinderen en kleinkinderen
Wanneer gaat deze groep nou eens zn verantwoordelijkheid nemen en het 'alleen samen' echt opvolgen?
Dit is dweilen met de kraan open zo.
Ja vooral vnv en morgenav zal het exploderen..quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:19 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Voor de deur? Het is al kerst hoor. :p
Vanaf nu ongeveer.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
Wanneer is het effect van de lockdown te verwachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |