Het is in feite hetzelfde mechanisme waarmee recess appointments voorkomen worden (benoemingen door de president als Congress afwezig is), wat Obama in zijn tijd onrechtmatig achtte, maar het hooggerechtshof met 9-0 vond van dat dit zo volgens de grondwet geoorloofd was.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:28 schreef AnneX het volgende:
Een vervolg op een laatste post...copy Van twitter:
Blijkbaar werkt het zo:
1/ “pocket veto - Constitution grants the president 10 days to review a measure passed by Congress. If the president hasn’t signed the bill after 10 days, it becomes law without his signature. However, if Congress adjourns during the 10-day period, the bill does not become law.”
2/ “That is why Congress will not formally adjourn, it will begin and end business every day with someone remaining in town to do so.”
Wie bedenkt dit? Trump is geen politicus, die de mores kent en/of de Constitutie.
#dwarsligger #schone schijn.
Dat is section 4 van het 25e amendement Dan moet de vice-president met een meerderheid van het kabinet een afzettingsprocedure beginnen. Maar dat gaat niet binnen een paar dagen en dan is het al 20 januari... exit Trumpquote:Op woensdag 23 december 2020 22:38 schreef Dutch_view het volgende:
Laat dat Amendement 25 maar snel komen!
Hmmm oke goed dat je die nuance aanbrengt. In ieder geval is Donnie nu even tijdelijk uit Washington en op weg naar Mar a Lago. Zn buren zullen daar weer blij zijnquote:Op woensdag 23 december 2020 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is section 4 van het 25e amendement Dan moet de vice-president met een meerderheid van het kabinet een afzettingsprocedure beginnen. Maar dat gaat niet binnen een paar dagen en dan is het al 20 januari... exit Trump
Bovendien is Mike Pence een trouwe trumppaladijn en zonder hem kan die procedure niet beginnen. Tenminste, zo heb ik het begrepen.
Die gifts zijn geschenken van buitenlandse hoogwaardigheids bekleders aan de president. Die worden staats eigendom, niet eigendom van de specifieke president die ze krijgt.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel benieuwd wat ze bedoelen met zaken als presidential gifts en room 1
De vice president -of- een meerheid van het kabinet... Ook als 8 ministers ervoor stemmen zou dit ingevoerd worden, en dan per direkt...quote:Op woensdag 23 december 2020 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is section 4 van het 25e amendement Dan moet de vice-president met een meerderheid van het kabinet een afzettingsprocedure beginnen.
quote:Pennsylvania Lt. Gov. Fetterman relentlessly trolls Dan Patrick seeking $1M voter fraud bounty
WASHINGTON — All John Fetterman wants for Christmas is the $3 million he says Texas Lt. Gov. Dan Patrick owes him.
The Democratic lieutenant governor of Pennsylvania has been trolling his Republican counterpart for weeks to collect on the $1 million Patrick offered in November for evidence of fraud in the Nov. 3 election. Three supporters of President Donald Trump have now been charged in separate voter fraud schemes in Pennsylvania. Fetterman says they should all count for bounty purposes.
The most recent charges came this week — against the second Pennsylvania man to be accused of casting a ballot for Trump in the name of his deceased mother.
“We hit the jackpot with this last one,” Fetterman said. “There are three documented cases — three.”
“All I want for Christmas is my handsome reward from Dan Patrick,” Fetterman tweeted on Dec. 18 with a Christmas tree and pleading face emoji. Fetterman says he’ll donate the proceeds to food banks in the form of gift cards to Sheetz and Wawa, competing Pennsylvania convenience stores with die-hard followings.
Patrick has responded to Fetterman just once, in a tweet in November that read: “Faith in the electoral process is a serious issue. Transparency is critical. PA Dems brought this on themselveslast minute changes to election laws and counting ballots behind closed doors. Respond to the reports. Answer the questions. Stop the snide put-downs and #getserious”
Fetterman says he is serious — about debunking the false allegations being thrown at his state. He has taken the lead in Pennsylvania pushing back on bogus claims of voter fraud circulated by Trump and his allies. Patrick — honorary chairman of Trump’s campaign in Texas — and his million-dollar reward are helping to disprove those claims, Fetterman says.
“While it’s undoubtedly and undeniably hilarious these cases involved Trump voters and their dead mothers, it’s irrelevant because it documents how truly rare voter fraud is and how impossible it is to truly pull it off,” Fetterman said.
[…]
Je denkt te moeilijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:14 schreef Bluesdude het volgende:
Ik verwacht nog 4 weken bokkesprongen van Trump
Zijn dreiging een veto te zetten op de reiiefbill begrijp ik niet. Is dat zo'n bokkesprong. ?
Zit er een truc achter, ter behoud van zijn presidentsmacht ?
Onderwijl verhongeren Amerikanen, worden hun huis uitgezet, kunnen water en energierekeningen niet betalen.
En Trump onthoudt hen van directe steun van 600 dollar.
Dus wel een truc... niet voor machtsbehoud maar dan ter eigen ere...???quote:Op donderdag 24 december 2020 00:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je denkt te moeilijk.
Het steunpakket is een zeldzame samenwerking tussen democraten en republikeinen in het congres, waar Trump geen enkele rol in heeft gespeeld.
Het kan in het ééndimensionale brein van een psychopaat niet zo zijn dat hij geen krediet krijgt, dus gooit hij even zijn kont tegen de krib.
Nee hoor dan had hij gewoon ondertekend en de eer opgestreken. Heeft hij altijd gedaan immers? Hij heeft nog nooit ergens inbreng in gehadquote:Op donderdag 24 december 2020 00:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je denkt te moeilijk.
Het steunpakket is een zeldzame samenwerking tussen democraten en republikeinen in het congres, waar Trump geen enkele rol in heeft gespeeld.
Het kan in het ééndimensionale brein van een psychopaat niet zo zijn dat hij geen krediet krijgt, dus gooit hij even zijn kont tegen de krib.
Je denkt nog steeds te moeilijk.quote:Op donderdag 24 december 2020 00:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus wel een truc... niet voor machtsbehoud maar dan ter eigen ere...???
Credits opeisen voor meer geld voor de armste amerikanen. ?
Verdeelt hij zo niet de GOP-kiezers in Georgia ?
Democrat-kandidaten geven Trump gelijk en de GOP-kandidaten Loeffler en Perdue kunnen niet openlijk iets zeggen .
Van mij mag het, daar niet van
Daarom juist. Ondertekenen was veel makkelijker geweest voor dat gloriemomentje. Hij heeft niks meer aan dit soort gloriemomentjes als hij niet herkozen wordt. De tijd dringt ....quote:Op donderdag 24 december 2020 00:33 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je denkt nog steeds te moeilijk.
Trump denkt op korte termijn en alleen aan zichzelf. Nu is hij op zoek naar een persoonlijk gloriemomentje rondom het steunpakket.
Tja het probleem is nou eenmaal dat Trump heel veel fanatieke volgelingen aantrektquote:Op donderdag 24 december 2020 00:52 schreef Bluesdude het volgende:
GOP en Democrats hebben maandenlang geruzied over covid-relief en dan is er uiteindelijk een akkoord en dan gooit Trump dat overhoop. Dat kan hij wel lekker autoritair in zijn bedrijf doen, maar in de politiek zaagt hij zo aan zijn stoelpoten. Dwz.. steeds meer onvrede in eigen partij van de gekozen volksvertegenwoordigers.
Anderzijds... veel GOP-bestuurders zijn nog steeds slaafs tov hem. Je ziet individuen zich uitspreken , maar nog te veel lopen achter de partijheerser aan.
Rebuilt the military maar liefst, het moet niet lachwekkender worden,quote:Op donderdag 24 december 2020 00:23 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Trump die waarschuwt voor desinformatie, het moet niet gekker worden
Dit soort dingen vind ik wel alarmerend, hij heeft onlangs allerlei ja-knikkers benoemd op het Pentagon. Ik zie hem er voor aan oorlog met Iran te voeren als hij denkt dat het ervoor zorgt dat ie langer president blijft.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:46 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Dit is zondag jl. gebeurd? En ik lees het nu pas.
Meneer is naar MAL met zijn knuistje stevig in die van Melania - of andersom.
Is er een War room daar in Florida? Oh nee, dat regel je out in the open ophet terras tussen de overige gasten.
quote:Op donderdag 24 december 2020 01:26 schreef Dutch_view het volgende:
Weer een nieuwe Pardons van Trump met oa
Paul Manafort
Roger Stone
Vader van Jared Kushner
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Gelukkig kan hij niet zichzelf eentje geven. Niet zonder dat de judicial branch daar iets over te zeggen heeft in ieder geval.quote:Op donderdag 24 december 2020 02:00 schreef MoreDakka het volgende:
Die pardons zijn echt afschuwelijk, vooral omdat er helemaal niets tegen te doen is.
Plus dat Barr het niet eens was met al die pardons. Normaal gesproken gaat zo'n pardon op aanraden van het DOJ maar die fase is nu helemaal overgeslagen.quote:Op donderdag 24 december 2020 02:10 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Dat verklaart dat een trouwe trumpknecht als Barr eerder ontslag neemt , dan hij zou krijgen onder Biden
Trump wilde dat hij een counsel voor onderzoek naar een niet bestaande fraude opzet
Barr weigerde en hield de eer aan zichzelf. Trump gaat dus iemand aanstellen die met dit onderzoek begint
Op 20 januari is Trump weg.... en Biden zal zo'n onderzoek op zijn beloop laten de eerste tijd, lijkt me
Slaap lekkerquote:Op donderdag 24 december 2020 03:22 schreef AnneX het volgende:
Succes in de night shift, Kijkertje.
Dan lees ik de oogst morgen wel. Wat een nacht!
De juristen zijn het niet helemAl met elkaar eens, begrijp ik.
Conway, Abrahmson, Vladek en Honig.
Normaal wacht een president toch nog wat langer met zijn wat meer* controversiele pardons tot echt richting het einde, dus dat belooft nog wat. Binnenkort dus voor zijn kinderen, Giuliani en - dare I say it - hemzelf?quote:
Voor de Senaatsrace verwacht ik dat dit geen impact heeft. Republikeinse stemmers hebben in de verkiezingen duidelijk gemaakt dat ze GOP niks kwalijk nemen als het gaat om de acties van Trump. Godzijdank hebben ze Trump uiteindelijk niet aan de winst geholpen. Daar moeten we dan maar dankbaar voor zijnquote:Op donderdag 24 december 2020 06:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Normaal wacht een president toch nog wat langer met zijn wat meer* controversiele pardons tot echt richting het einde, dus dat belooft nog wat. Binnenkort dus voor zijn kinderen, Giuliani en - dare I say it - hemzelf?
Ik ben wel benieuwd wat en of dit voor effect in die Senaatsrace gaat hebben evenals zijn veto op de > $700 miljard defensiewet en dreigement van veto voor de coronasteun (+allerhande andere zaken).
* Niet dat die pardons ook maar enigszins in verhouding stonden tot deze corruptie.
Zit er eigenlijk een grens aan de hoeveelheid "free out of jail" kaarten die hij kan uitdelen? Die mafketel is inmiddels doorgedraaid genoeg om nog een partijtje moordenaars gratie te verlenen. Een handeltje met andere maffia-families lijkt mij een mooi afscheidscadeau voor de Amerikaanse samenleving.quote:Op donderdag 24 december 2020 08:48 schreef KoosVogels het volgende:
Het ergste vind ik de pardon voor die moordenaars van Blackwater. Dat kan echt niet.
Goh, zouden omstandigheden heel toevallig een rol spelen bij de vraag of iemand gratie zou moeten krijgen of niet? Het zal toch niet?quote:Op donderdag 24 december 2020 09:18 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet precies om welke vormen van gratie het ging die mensen wilden zien. Maar waarom zou je überhaupt gratie willen voor een ter dood veroordeelde crimineel met zware delicten op diens naam? Ik vind dat inderdaad tegenstrijdig met mensen die nu zich dan druk maken om inderdaad verleende gratie richting bepaalde andere figuren. Dat komt over alsof je de ene crimineel veroordeeld, maar de andere verdedigd.
Je hebt nogal wat mensen, waaronder ik, die principiële bezwaren hebben tegen de doodstraf. De gratie waar jij op doelt slaat dus op het omzetten van de doodstaf in levenslang.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:18 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet precies om welke vormen van gratie het ging die mensen wilden zien. Maar waarom zou je überhaupt gratie willen voor een ter dood veroordeelde crimineel met zware delicten op diens naam?
Wie zijn die 'mensen' dan precies?quote:Ik vind dat inderdaad tegenstrijdig met mensen die nu zich dan druk maken om inderdaad verleende gratie richting bepaalde andere figuren. Dat komt over alsof je de ene crimineel veroordeeld, maar de andere verdedigd.
"Normale" pardons misschien, waar de betrokkenen een verzoek bij het "Office of the Pardon Attorney" indienden en een positief advies gegeven werd...quote:Op donderdag 24 december 2020 09:18 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet precies om welke vormen van gratie het ging die mensen wilden zien.
[..]
Ik vind het best wel zorgelijk dat mensen niet willen of kunnen inzien dat gratie voor veroordeelde vriendjes best wel een slecht idee is en een ondermijning van de rechtstaat.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"Normale" pardons misschien, waar de betrokkenen een verzoek bij het "Office of the Pardon Attorney" indienden en een positief advies gegeven werd...
Een beschaafd land doet inderdaad niet aan de doodstraf.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, wie is die 'groep mensen' precies?
Wat betreft dat laatste: persoonlijk ben ik fel tegen de doodstraf. Zware criminelen worden wat mij betreft een lange tijd opgesloten, maar een ter dood veroordeling hoort mijns inziens niet thuis in onze moderne maatschappij.
De helft van Amerika is jarenlang wijsgemaakt dat het onschuldige slachtoffers van de 'witch hunt' van Mueller zijn, dus die zien het als gerechtigheid.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:42 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik vind het best wel zorgelijk dat mensen niet willen of kunnen inzien dat gratie voor veroordeelde vriendjes best wel een slecht idee is en een ondermijning van de rechtstaat.
Extreem dom of extreem verblind, meer kan ik er niet van maken.
Vreemd dat je steeds de neiging hebt hem te moeten verdedigen en dat je eigenlijk nooit ingaat om vragen ter verduidelijking.quote:
Voor éen keertje een reactie: het is géen persoonlijke haat.quote:Op donderdag 24 december 2020 10:13 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Zoals al vaker benadrukt: ik ben geen fan van Trump. Het blijft een interessant fenomeen dat je hier als dusdanig wordt gezien als je niet meedoet aan de pathologische haat richting die man.
Nee, dat was hoe Obama het deed, dat was fout, natuurlijkquote:Op donderdag 24 december 2020 09:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"Normale" pardons misschien, waar de betrokkenen een verzoek bij het "Office of the Pardon Attorney" indienden en een positief advies gegeven werd...
Het type Rita Verdonk-fans (voorheen gefrustreerde Fortuyn volgers) die hier jaren geleden op de FP rondhingen. Ze hebben echt niet door dat de ellende waar ze nu in zitten door hun eigen stem gedrag is versterkt. Trump is iemand die de media misbruikt om op luide toon de schuld aan een ander te geven. Zolang hij die middelen heeft, zal hij blijven ratelen en opkloppen.quote:Op donderdag 24 december 2020 00:54 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Tja het probleem is nou eenmaal dat Trump heel veel fanatieke volgelingen aantrekt
Trump honoreerde eigenlijk nauwelijks clementieverzoeken in vergelijking met z'n voorgangers:quote:Op donderdag 24 december 2020 11:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat was hoe Obama het deed, dat was fout, natuurlijk
waarschijnlijk, alle lakeien en jaknikkers zullen inderdaad een pardon krijgen.quote:
Misdadig eigenlijk.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:18 schreef Hexagon het volgende:
Wel bizar eigenlijk dat je vrij kan komen voor misdaden omdat je een vriendje in het witte huis hebt
In theorie kan het in Nederland ook, de minister van justitie kan hier gratie verlenen. In de VS is het vrij gebruikelijk (Clinton gaf zijn halfbroer gratie, Obama dacht ik een stuk of 600 mensen), in Nederland gelukkig niet.quote:Op donderdag 24 december 2020 14:18 schreef Hexagon het volgende:
Wel bizar eigenlijk dat je vrij kan komen voor misdaden omdat je een vriendje in het witte huis hebt
Heb je daar een bron bij? Ik dacht dat hier alleen de koning die macht heeft en dat dan doet na overleg met een aantal partijen.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
In theorie kan het in Nederland ook, de minister van justitie kan hier gratie verlenen. In de VS is het vrij gebruikelijk (Clinton gaf zijn halfbroer gratie, Obama dacht ik een stuk of 600 mensen), in Nederland gelukkig niet.
” Trump is the Virus”quote:Op donderdag 24 december 2020 15:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Inderdaad, zo denken meer mensen erover:
De koning doet het laatste inderdaad, maar op advies van de minister van rechtsbescherming/justitie: https://www.justis.nl/pro(...)rzoek%20is%20genomen.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heb je daar een bron bij? Ik dacht dat hier alleen de koning die macht heeft en dat dan doet na overleg met een aantal partijen.
Fox zou ik niet weten, ga naar Youtube en zoek op "Fox on pardons". Jijbakken, er waren ergere pardons.En het Mueller onderzoek had nooit mogen plaatsvinden en pleitte Trump volledig vrij, het gebruikelijke.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:13 schreef AnneX het volgende:
Wat zeggen hullie op fox eigenlijk over pardongate 2.0.
Daar kom ik nooit.
quote:Op woensdag 23 december 2020 23:46 schreef AnneX het volgende:
[ twitter Our embassy in Baghdad got hit Sunday by several rockets. Three rockets failed to launch. Guess where they were from: IRAN. Now we hear chatter of additional attacks against Americans in Iraq...
Dit is zondag jl. gebeurd? En ik lees het nu pas.
Meneer is naar MAL met zijn knuistje stevig in die van Melania - of andersom.
Is er een War room daar in Florida? Oh nee, dat regel je out in the open ophet terras tussen de overige gasten.
quote:Op donderdag 24 december 2020 20:25 schreef Kijkertje het volgende:
Fijne Kerstdagen allemaal!![]()
[ twitter ]
Helaas geen kerstwens van de huidige president kunnen ontdekken
Doet wat denken aanquote:Op donderdag 24 december 2020 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Ik zit er ook met verbijstering naar te kijken, beweegt zijn mond nou anders dan de klanken die er uit komen?
Kleuterquote:Op vrijdag 25 december 2020 00:24 schreef Dutch_view het volgende:
Donnie voert de druk nog even wat op bij een paar Reps![]()
[ twitter ]
Nee. En zelfs de koning mag het alleen als aan een aantal voorwaarden voldaan wordt.quote:Op donderdag 24 december 2020 16:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
In theorie kan het in Nederland ook, de minister van justitie kan hier gratie verlenen. In de VS is het vrij gebruikelijk (Clinton gaf zijn halfbroer gratie, Obama dacht ik een stuk of 600 mensen), in Nederland gelukkig niet.
quote:Gratieverzoek
De Koning kan straffen en maatregelen die door de strafrechter zijn opgelegd kwijtschelden. Of hij kan ze verminderen of veranderen. Dit heet gratie verlenen. U kunt als veroordeelde een gratieverzoek indienen.
Voorwaarden gratie
Om gratie te krijgen moet u aan bepaalde voorwaarden voldoen. Gratie kan alleen worden verleend als:
de straf onherroepelijk is en nog niet is ondergaan. Dit betekent dat er geen mogelijkheid meer is om in beroep te gaan.
er sprake is van nieuwe feiten of omstandigheden waarmee de rechter geen rekening heeft gehouden of heeft kunnen houden bij het opleggen van de straf. Bijvoorbeeld als uw gezondheid veel slechter is geworden.
Donnie ging direct golfen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 00:24 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]
Denk dat Sydney Powell ook nog wel even op de koffie komt daarquote:Op vrijdag 25 december 2020 00:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Donnie ging direct golfen.
Die heeft de regie volgens mij gewoon uit handen gegeven aan bijv. Miller.
Zou Meadow zich hiervoor lenen?
Ben wel benieuwd wie er nog meer rondhangen op MAR in de hofhouding?
Blijkbaar was Rudy onderweg...
Ah daar issie danquote:Op vrijdag 25 december 2020 01:19 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
De comments zijn ook smullen, sort of.
@:Kijkertje : gevonden.
Sidney is on camera geïnterviewd - ‘iemand moet het doen’ - op de foto is te herkennen dat het in trump hotel heeft plaatsgevonden.
Nog zo eentje:quote:Op vrijdag 25 december 2020 05:00 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Wát.een.zijlijnen! kent de werkelijkheid.
Noemde men dat een swamp?
Het tweede filmpje in tweet is onnavolgbaar.
En Dominion gaat Trump ook niet vergeten:quote:In a recent civil fraud case, attorneys for the state of North Dakota said that Maras-Lindeman falsely claimed to be a medical doctor and to have both a PhD and an MBA. They said she used multiple aliases and social security numbers and created exaggerated online résumés as part of what they called "a persistent effort . . . to deceive others."
Maras-Lindeman, 42, served in the Navy for less than a year more than two decades ago and has said she worked later as a government contractor and part-time interpreter. She has identified herself as a "trained cryptolinguist."
A judge ultimately found that Maras-Lindeman violated consumer protection laws by, among other things, misspending money she raised and soliciting donations while misrepresenting her experience and education. He ordered her to pay more than $25,000.
Echt logische claim ook wel weerquote:Op vrijdag 25 december 2020 00:24 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]
Later in het artikel ook meerdere situaties waarin deze getuige zegt een Dr titel of PhD te hebben. En het eindigt met de mooie paragraaf:quote:Sidney Powell’s secret intelligence contractor witness is a pro-Trump podcaster
(..)
The Washington Post identified the witness by determining that portions of her affidavit match, sometimes verbatim, a blog post that the pro-Trump podcaster Terpsichore Maras-Lindeman published in November 2019. In an interview, Maras-Lindeman confirmed that she wrote the affidavit and said she viewed it as her contribution to a fight against the theft of the election.
“This is everybody’s duty,” she said. “It’s just not fair.”
In a recent civil fraud case, attorneys for the state of North Dakota said that Maras-Lindeman falsely claimed to be a medical doctor and to have both a PhD and an MBA. They said she used multiple aliases and social security numbers and created exaggerated online résumés as part of what they called “a persistent effort . . . to deceive others.”
Powell’s reliance on Maras-Lindeman’s testimony may raise further questions about her judgment and the strength of her arguments at a time when she is becoming an increasingly influential adviser to the president. Trump’s legal team distanced itself from Powell last month after she falsely claimed Republican state officials took bribes to rig the election. But she has visited the White House three times in the past week, once to participate in an Oval Office meeting. Trump has weighed naming Powell a special counsel to investigate the election, according to previous reports.
(..)
A judge ultimately found that Maras-Lindeman violated consumer protection laws by, among other things, misspending money she raised and soliciting donations while misrepresenting her experience and education. He ordered her to pay more than $25,000.
(..)
Powell’s lawsuits — litigation she has referred to as “the kraken,” after a Scandinavian mythological sea monster — rely in key respects on a handful of anonymous expert witnesses. Among them is a purported military intelligence expert identified in court filings as “Spyder.” The Post reported this month that the witness is an I.T. consultant named Joshua Merritt who has never worked in military intelligence. Rather, Merritt spent the bulk of his decade in the Army as a wheeled-vehicle mechanic.
Like Merritt, Maras-Lindeman told The Post she had never spoken directly to Powell or anyone working on her legal team. She said she distributed the affidavit widely to like-minded people and was unaware it had come to Powell’s attention until it appeared as an exhibit in one of her cases.
(..)
In past episodes, Maras-Lindeman has discussed conspiracy theories, including one that baselessly accused high-ranking Democrats of human trafficking centered at a D.C. pizzeria. In an episode last year, she said, “What we realize is that this Pizzagate stuff, this satanic constant abuse of children is an actual real thing.”
Bron: WaPo
quote:Maras-Lindeman also used an email address and Twitter handle identifying herself as “Dr. Lindeman.” She told The Post she reserved the accounts so they would be ready for her when she earned a doctoral degree.
Ook niet voor Warnock, samen zo'n 200 miljoen tegenover 140 voor de Republikeinse kandidaten, zie hier.quote:Op vrijdag 25 december 2020 04:04 schreef Kijkertje het volgende:
Geen gebrek aan donaties voor Ossoff iig:
[ twitter ]
hahahaquote:Op vrijdag 25 december 2020 09:09 schreef Montov het volgende:
Later in het artikel ook meerdere situaties waarin deze getuige zegt een Dr titel of PhD te hebben. En het eindigt met de mooie paragraaf:
[..]
Varen onder valse vlag, ster-getuigen:quote:Op vrijdag 25 december 2020 09:09 schreef Montov het volgende:
[..]
Later in het artikel ook meerdere situaties waarin deze getuige zegt een Dr titel of PhD te hebben. En het eindigt met de mooie paragraaf:
[..]
quote:Powell’s lawsuits — litigation she has referred to as “the kraken,” after a Scandinavian mythological sea monster — rely in key respects on a handful of anonymous expert witnesses. Among them is a purported military intelligence expert identified in court filings as “Spyder.” The Post reported this month that the witness is an I.T. consultant named Joshua Merritt who has never worked in military intelligence. Rather, Merritt spent the bulk of his decade in the Army as a wheeled-vehicle mechanic.
Hoe hadden ze eigenlijk gedacht hiermee weg te komen? Dit zijn dure leugens, de eis tot betaling van de veroorzaakte economische schade door de gedupeerde bedrijven, daar bestaat geen pardon voor en je hoeft je geen illusies te maken over het feit of Donald het voor je gaat betalen, ondanks de toegestroomde miljoenen.quote:Dominion also took a swipe at Carone’s claims that her work for the company gave her access to any kind of special knowledge about its business processes.
“We write to you now because you have positioned yourself as a prominent leader of the ongoing misinformation campaign by pretending to have some sort of ‘insider’s knowledge’ regarding Dominion’s business activities, when in reality you were hired through a staffing agency for one day to clean glass on machines and complete other menial tasks,” the letter stated.
Ik was die idiote handshake van in het begin alweer vergetenquote:Op vrijdag 25 december 2020 13:01 schreef AnneX het volgende:
Een kleine terugblik op het “onvolprezen” presidentschap.
#sarcasm
https://www.politico.com/(...)tter_impression=true
‘Every Day Was Like a “Veep” Episode’: The Veepiest Moments of the Trump Era
“They’re either taking from our show or doing their own version of it,” says the HBO show's executive producer.
Deze zag ik gisteren :quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:01 schreef Hyperdude het volgende:
The Korean Salute en de Evil Eagle kan ik mij nog fris herinneren.
Alweer nieuwe Pardons, het is er een mooie dag voor?
quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik zit te wachten op Trumps reactie op Nashville. Heeft hij al gereageerd? Of is Biden hem straks voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zullen zeggen; deal is deal. En zullen een voorspelbare vertragingstsktiek uit de conservatieve hoed toveren.quote:Op donderdag 24 december 2020 01:21 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
Als Trump de covid relief naar $2000 op wil schroeven, moet hij met de democraten samenwerken. Die vragen daar al maanden om. Dan is het aan de republikeinen om het te weigeren en dat zal ze niet in dank worden afgenomen.
De drie geesten van kerst moeten in paniek zijn weggerend na het horen van zoveel ellende.quote:Op vrijdag 25 december 2020 15:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Deze zag ik gisteren :
Trump pardoned a former K-9 police officer who was convicted of releasing her dog on an unarmed homeless man
Blue lives matter and homeless peeps are losers. Of zoiets zal de kerstgedachte zijn geweest.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:40 schreef AnneX het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er werd gewaarschuwd: deze camper ontploft over 15 minuten. Dat gaf hulpverleners en politie de tijd de omgwving te evacueren. Sowieso, kerstmorgen, 6.30 uur: de belendende resto’s leeg, niemand in de bedrijfspanden.
Was het de bedoeling politie naar de camper toe te lokken om onder hen zoveel mogelijk slachtoffers te maken?
Ze weten nog steeds niet wie het hedaan heeft en waarom en voorzover ik weet: geen enkele reactie van Trump. Wacht hij af tot hij weet wie verantwoordelijk is?
Dat het fantastisch is dat de politie zo snel heeft gereageerd en door snelle evacuatie het aantal gewonden tot een minimum heeft weten te beperken? Dat hij nog niet weet wie verantwoordelijk is voor deze vernieling, maar dat ze hun gerechte straf niet zullen ontlopen? Dat hij meeleeft met burgers van wie bezit onherstelbaar beschadigd is? Zomaar een paar gewone dingen die de leider van een land zou kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
Niemand weet wat er speelt. Wat moet Trump zeggen nu dan?
Meh, dit komt op me over als spijkers op laag water zoeken.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dat het fantastisch is dat de politie zo snel heeft gereageerd en door snelle evacuatie het aantal gewonden tot een minimum heeft weten te beperken? Dat hij nog niet weet wie verantwoordelijk is voor deze vernieling, maar dat ze hun gerechte straf niet zullen ontlopen? Dat hij meeleeft met burgers van wie bezit onherstelbaar beschadigd is? Zomaar een paar gewone dingen die de leider van een land zou kunnen zeggen.
Zoiets?quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
Niemand weet wat er speelt. Wat moet Trump zeggen nu dan?
Het is niet verboden, maar om er nou een punt van te maken.quote:
Hoezo? Trump is de president. Dan moet hij leiding geven. Ook als het niet leuk is. Hoort bij de job.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Meh, dit komt op me over als spijkers op laag water zoeken.
Niemand weet wat er speelt. Het is op dit moment geen landelijk issue afgezien van dat het landelijk nieuws is. Er zijn stoffelijke resten gevonden, maar verder zo te zien geen slachtoffers, omdat er bizar genoeg omgeroepen werd dat er ontruimd moest worden. Zijn lokale mensen die hier meer direct over gaan al op tv geweest?
Een president hoeft niet over elk willekeurig ding leiding te geven. Wat is dit nou weer?quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Trump is de president. Dan moet hij leiding geven. Ook als het niet leuk is. Hoort bij de job.
Wegvluchten naar de golfbaan is heel erg verkeerd.
Leiden is wat anders dan micromanagen.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:43 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Een president hoeft niet overal leiding over te geven. Wat is dit nou weer?
Wie dicht hem dan leiderschap toe? Ik niet. Maar om nou te gaan miezemauzen dat uitgerekend Trump nog niet heeft gereageerd met een obligate boodschap dat het toch prettig is dat er snel gereageerd is ... plzquote:Op vrijdag 25 december 2020 23:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Leiden is wat anders dan micromanagen.
Doodgemoedereerd de boel negeren omdat je wil gaan golfen is geen leiderschap te noemen.
Het hoort bij de baan.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wie dicht hem dan leiderschap toe?
Wat vertelde ze aan de rechter en aan die senaatscommissie wat haar functie was en hoeveel dagen?quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:54 schreef speknek het volgende:
Dominion gaat nou ook achter Melissa Carone aan. Je weet wel, die dronken actrice naast Giuliani die affidavits had geschreven dat ze verdachte trucks had gezien zonder eten en die claimde dat ze insider kennis had van de stemmachines. Blijkt dat ze ingehuurd was door een uitzendbureau om een dag het glas op de machines schoon te maken.
https://www.scribd.com/do(...)ne-Letter#from_embed
Uitgerekend Trump is de president, nog steeds, weet je nog?quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wie dicht hem dan leiderschap toe? Ik niet. Maar om nou te gaan miezemauzen dat uitgerekend Trump nog niet heeft gereageerd met een obligate boodschap dat het toch prettig is dat er snel gereageerd is ... plz![]()
Lastig voor de GOP: moeten ze ineens tegen rechten voor bedrijven zijn.quote:Op vrijdag 25 december 2020 23:54 schreef speknek het volgende:
Dominion gaat nou ook achter Melissa Carone aan. Je weet wel, die dronken actrice naast Giuliani die affidavits had geschreven dat ze verdachte trucks had gezien zonder eten en die claimde dat ze insider kennis had van de stemmachines. Blijkt dat ze ingehuurd was door een uitzendbureau om een dag het glas op de machines schoon te maken.
https://www.scribd.com/do(...)ne-Letter#from_embed
Dat is volkomen begrijpelijk. Trump stapelt schandaal op schandaal in de hoop dat mensen het als normaal zien. Diplomaten in westerse landen letten daartegen niet op de ruis die hij creëert. Het zijn de besluiten die hij maakt die voor ze tellen. En zijn hufterige besluiten zullen worden herinnerd, niet zijn gedrag.quote:Op vrijdag 25 december 2020 14:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik was die idiote handshake van in het begin alweer vergetenIk was een heleboel alweer vergeten. Dat fragment met Angela Merkel even teruggekeken, wat heeft hij zich daar hufterig tegen haar en Duitsland Europa gedragen.
Dat betwijfel ik enorm, en weet ook gewoon dat het niet klopt.quote:Op zaterdag 26 december 2020 08:09 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dat is volkomen begrijpelijk. Trump stapelt schandaal op schandaal in de hoop dat mensen het als normaal zien. Diplomaten in westerse landen letten daartegen niet op de ruis die hij creëert. Het zijn de besluiten die hij maakt die voor ze tellen. En zijn hufterige besluiten zullen worden herinnerd, niet zijn gedrag.
Ik dat belletje om dat oorlogsschip even uit het zicht leggenquote:Op vrijdag 25 december 2020 14:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik was die idiote handshake van in het begin alweer vergetenIk was een heleboel alweer vergeten. Dat fragment met Angela Merkel even teruggekeken, wat heeft hij zich daar hufterig tegen haar en Duitsland Europa gedragen.
quote:Op vrijdag 25 december 2020 19:40 schreef AnneX het volgende:
[..]In deze tijd verwacht ik eerlijk gezegd dat dit een waarschuwing is vanuit de extreem rechtse militia/doomsday/boogaloo etc hoek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb zo'n bang vermoeden dat dit ook niet de laatste keer zal zijn de komende tijd...
Mogelijk, maar als het een groepering was, zou dan de aanslag niet al opgeëist zijn? Kan natuurlijk alsnog wel een lone wolf uit die hoek zijn.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:59 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
In deze tijd verwacht ik eerlijk gezegd dat dit een waarschuwing is vanuit de extreem rechtse militia/doomsday/boogaloo etc hoek.
En ik heb zo'n bang vermoeden dat dit ook niet de laatste keer zal zijn de komende tijd...
Maar een heleboel idiote dingen die ik me nog wel herinnerde stonden niet in de lijst. De echte lijst is nog veel langer. Ik geloof dat bijvoorbeeld het coronaverkiezingsoverwinningsfeestje van 3 november ontbrak.quote:Op zaterdag 26 december 2020 11:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik dat belletje om dat oorlogsschip even uit het zicht leggen
Zou goed kunnen. Er lopen volgens mij aardig wat potentiële McVeighs rond die toch een soort van momentum voelen.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mogelijk, maar als het een groepering was, zou dan de aanslag niet al opgeëist zijn? Kan natuurlijk alsnog wel een lone wolf uit die hoek zijn.
Een het diner waar iedereen 1 bolletje ijs kreeg behalve trump die keer er 2 dat was mijn favoriet tot dat Four seasons voorbij kwamquote:Op zaterdag 26 december 2020 13:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Maar een heleboel idiote dingen die ik me nog wel herinnerde stonden niet in de lijst. De echte lijst is nog veel langer. Ik geloof dat bijvoorbeeld het coronaverkiezingsoverwinningsfeestje van 3 november ontbrak.
Ik vind het nog steeds erg waarschijnlijk dat Trump gewoon enorm opkijkt tegen Poetin.quote:Op zaterdag 26 december 2020 16:34 schreef Terreros85 het volgende:
Kleine voorspelling. Binnen 2 jaar komt een journalist met onomstoten bewijs hoe het echt zit tussen Trump en Poetin. Het kan niet anders dat Poetin Trump ergens mee chanteert. Dat verklaart de schertsvertoning in Helsinki en de weigering van deze week om Rusland aan te wijzen als schuldige van de grootschalige hack.
quote:Trump’s border wall was a complete waste of time and money
(..)
The folly of the project is glaring. Even as more miles of wall are completed, the number of unauthorized migrants apprehended after crossing the border has spiked in recent months to the highest level in years. Driven by the ravages of pandemic, hurricanes, economic ruin and violence in Central America and Mexico, migrants keep coming, wall or no wall.
What’s more, precious little strategic thought has informed decisions about where to add to, enhance or build new barriers. Although illegal crossing is rife in South Texas, particularly around the town of McAllen, little construction has taken place there because local ranchers and other landowners have fought wall construction affecting their property.
(..)
All but about 40 of the some 440 miles of newly built barriers have replaced or upgraded previously existing fencing and bollards, though in most cases the new structures are certainly imposing. Whether they stop or deter many migrants will be difficult to ascertain. What’s indisputable, according to wildlife experts, is that by severing and damaging natural habitats, they will have devastating effects on various species, including jaguar, ocelot, javelinas and pronghorns. Some of those are endangered.
For taxpayers, to whom Mr. Trump promised that Mexico would foot the bill — it hasn’t paid a dime — the wall has been a raw deal. The administration managed to devote some $15 billion to construction, an amount that was supposed to be sufficient to build more than 700 miles of barriers. As The Post reported, roughly $3.3 billion of those funds — some diverted from building projects on U.S. military bases worldwide — will remain unused when Mr. Biden takes office. However, of that amount, $700 million will be required to unwind existing construction contracts, leaving a savings — if you can call it that — of about $2.6 billion.
What a waste.
Bron
Maar waarom dan niet tegen Xi. China is een stuk machtiger dan Rusland en Xi zit er ook voor eeuwig is de verwachting.quote:Op zaterdag 26 december 2020 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds erg waarschijnlijk dat Trump gewoon enorm opkijkt tegen Poetin.
quote:Op zaterdag 26 december 2020 16:34 schreef Terreros85 het volgende:
Kleine voorspelling. Binnen 2 jaar komt een journalist met onomstoten bewijs hoe het echt zit tussen Trump en Poetin. Het kan niet anders dat Poetin Trump ergens mee chanteert. Dat verklaart de schertsvertoning in Helsinki en de weigering van deze week om Rusland aan te wijzen als schuldige van de grootschalige hack.
Het draait allemaal om geld:quote:Op zaterdag 26 december 2020 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds erg waarschijnlijk dat Trump gewoon enorm opkijkt tegen Poetin.
O ja, en die topsporters die fastfood kregen...quote:Op zaterdag 26 december 2020 15:02 schreef vipergts het volgende:
[..]
Een het diner waar iedereen 1 bolletje ijs kreeg behalve trump die keer er 2 dat was mijn favoriet tot dat Four seasons voorbij kwam
Van mij mag deze link wel in de OP.quote:Op vrijdag 25 december 2020 13:01 schreef AnneX het volgende:
Een kleine terugblik op het “onvolprezen” presidentschap.
#sarcasm
https://www.politico.com/(...)tter_impression=true
‘Every Day Was Like a “Veep” Episode’: The Veepiest Moments of the Trump Era
“They’re either taking from our show or doing their own version of it,” says the HBO show's executive producer.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 26 december 2020 19:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Trump is nog steeds bezig de verkiezingen te winnen. Aandacht voor zaken waar een gewone president eat over zou zeggen? Trump zwijgt erover in alle talen tweets.
quote:“These people are going to fall into poverty, they are going to lose their homes, people are going to sell their cars,” Stettner said. “It's really a disaster.”
It’s not just unemployment programs expiring: The federal eviction moratorium, paid sick leave provisions, aid to state and local governments, and other relief expires at the end of December.
Wat denk je? Terwijl hij golft, komen de tweets met opzettelijke tikvauten eruit door een ander, om te verbloemen alleen in veel te complexe zinnen.quote:Op zondag 27 december 2020 02:38 schreef Dutch_view het volgende:
Typt hij die tweets niet zelf met zn kleine worstenvingers op de iphone?
Gewoon geen aandacht meer aan besteden, over een paar dagen is hij definitief oud nieuws.quote:Op zondag 27 december 2020 02:09 schreef Dutch_view het volgende:
Weer een hele serie tweets van Donnie waarin hij een veeg uit de pan geeft aan McConnell, de GOP, Rechtbanken van de Staten, Supreme Court SCOTUS, de FBI, het hele rijtje komt weer voorbij![]()
Wordt die man nooit moe van zichzelf![]()
Volgens hem zijn de verkiezingen in Afghanistan nog beter geregeld. De ironie is dat hij zelf oorzaak is aan deze chaos![]()
En ik ben overtuigd dat bij vlagen, hij zijn eigen onzin is gaan geloven.![]()
Zou mij niets verbazen als Trump aan een soort bipolaire stoornis lijdt.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Tja, onze fok trumpisten (inclusief de “ik ben helemaal geen fan van” sectie) zullen blijven beweren dat juist de rest van de wereld ernstig is opgeschoven. De VVD is in hun ogen inmiddels een zwaar linkse socialistische partij.quote:Op zondag 27 december 2020 09:47 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Dit voelden ‘wij’ aan op onze klompen.
Hoe gaat dit worden ingevuld door de gop eind januari en door de Pers.
Korte termijngeheugen van de amerikanen speelt op over 2 jaar? Wordt het geheugen in stand gehouden door de pers, de aanklachten en verwerking.
Dat wordt interessant voor de rechtszaken die Dominion Voting Machines en Smartmatic gaan aanspannen: dagen ze Trump, dan roept hij dat hij juist die tweets niet geschreven heeft, dat de ghostwriter de schuldige is die ze moeten hebben.quote:Op zondag 27 december 2020 02:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat denk je? Terwijl hij golft, komen de tweets met opzettelijke tikvauten eruit door een ander, om te verbloemen alleen in veel te complexe zinnen.
De man heeft een woordenschat van hooguit 1000.
Dat gebeurt al vanaf dag 1.
Er is meer. Oa.deze link https://www.wired.com/sto(...)rom-realdonaldtrump/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eh? De UCLA is een universiteit, bedoel je mischien een andere organisatie?quote:Op zondag 27 december 2020 10:11 schreef speknek het volgende:
Goed dat de NAACP zich er officieel mee bemoeit, UCLA zou ook veel meer van zich moeten laten horen. Dat vooral zwarte communities in de grote steden aangevallen werden met "we kunnen het niet bewijzen maar het is vast onbetrouwbaar", was ontzettend duidelijk en extreem verwerpelijk.
Die zitten echter in de Senaat en niet het Huis en McConnell gaat hier uiteraard niet zomaar even een stemming over organiseren daar.quote:Op zondag 27 december 2020 16:52 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Blijkbaar volgt a roll call!?
Dat geeft fantastische soundbites, vermoed ik.
One of the comments:
“Mr. Rubio? Mr. Rubio votes ‘no’ on the ’Donald Trump $2,000 Act.”
“Mr. Cruz? Mr. Cruz votes ‘no’ on the ’Donald Trump $2,000 Act.”
Lieve hemel, wie heeft dat verzonnen?quote:Op zondag 27 december 2020 17:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Kennelijk is het theorietje dus dat als ze boycotten in Georgia het aantal Republikeinse kiezers negatief wordt en de fraude dus op die manier blootgelegd zou worden. Please proceed.
Kennelijk Sydney Powell en Lin Wood. Althans die worden genoemd bij "research done by.... " en Lin Wood propageert dit op twitter: https://twitter.com/LLinWood/status/1342650137382969344quote:Op zondag 27 december 2020 17:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Lieve hemel, wie heeft dat verzonnen?
Ja, ik dacht al.quote:Op zondag 27 december 2020 17:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die zitten echter in de Senaat en niet het Huis en McConnell gaat hier uiteraard niet zomaar even een stemming over organiseren daar.
Haha ...quote:Op zondag 27 december 2020 17:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Lieve hemel, wie heeft dat verzonnen?
Is Lin Wood soms een dubbelspion die op een gegeven moment gaat onthullen dat hij al die tijd voor de andere kant werkte?quote:Op zondag 27 december 2020 18:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kennelijk Sydney Powell en Lin Wood. Althans die worden genoemd bij "research done by.... " en Lin Wood propageert dit op twitter: https://twitter.com/LLinWood/status/1342650137382969344
Nou ja, al werkt het maar bij 10% vd stemmers..quote:Op zondag 27 december 2020 17:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Kennelijk is het theorietje dus dat als ze boycotten in Georgia het aantal Republikeinse kiezers negatief wordt en de fraude dus op die manier blootgelegd zou worden. Please proceed.
Foutje bedanktquote:
Dit is echt wel hogere school fraude hoor. Slim ook om Loeffler en Perdue op zo'n manier in te schakelen. Dat zijn toch de laatste die je zou verdenken van het boycotten van hun eigen verkiezing.quote:Op zondag 27 december 2020 17:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Die krijgen dus law suits aan hun broek.quote:Op zondag 27 december 2020 18:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kennelijk Sydney Powell en Lin Wood. Althans die worden genoemd bij "research done by.... " en Lin Wood propageert dit op twitter: https://twitter.com/LLinWood/status/1342650137382969344
Ik vraag me echt af wat ze in het democratische campagneteam hiervan vinden. Het is toch haast effectiever om dit soort dingen aan te moedigenquote:Op zondag 27 december 2020 17:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Die zouden gewoon lekker met flink wat accounts dit soort meuk moeten gaan propageren op Twitter en Parler.quote:Op zondag 27 december 2020 19:43 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat ze in het democratische campagneteam hiervan vinden. Het is toch haast effectiever om dit soort dingen aan te moedigen
quote:Op zondag 27 december 2020 09:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja, onze fok trumpisten (inclusief de “ik ben helemaal geen fan van” sectie) zullen blijven beweren dat juist de rest van de wereld ernstig is opgeschoven. De VVD is in hun ogen inmiddels een zwaar linkse socialistische partij.
Dan gaat hij 2021 in als iemand die het allemaal heeft verprutst omdat hij de senaat en de president niet op één lijn kon krijgen.quote:Op zondag 27 december 2020 17:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die zitten echter in de Senaat en niet het Huis en McConnell gaat hier uiteraard niet zomaar even een stemming over organiseren daar.
Dat maakt hem allemaal niks uit. Dat glijdt allemaal langs hem af.quote:Op zondag 27 december 2020 20:47 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dan gaat hij 2021 in als iemand die het allemaal heeft verprutst omdat hij de senaat en de president niet op één lijn kon krijgen.
Niet als hij ambities heeft om in een paar jaar de midterms te winnen en Joe Biden te tormenteren op de zelfde manier als hij deed bij Obama.quote:Op zondag 27 december 2020 20:59 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat maakt hem allemaal niks uit. Dat glijdt allemaal langs hem af.
Ik denk wel dat het stoom uit zijn oren komt door de acties van Lin Wood en Sydney Powell.
Je mag toch aannemen dat als de kwade Genius die stemcomputers dusdanig de heeft ingeregeld als ze denken dat daar dan toch wel een regel in is gebouwd dat de stemmen nooit <0 kunnen zijn.quote:Op zondag 27 december 2020 17:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Het wordt hem toch te heet onder de voeten denk ik. Om middernacht was de deadline om een shutdown te vermijden en bipartisan congresleden waarschuwden hem dat hij het land in chaos brengt als hij niet snel tekent of daadwerkelijk een veto uitspreekt. In het laatste geval kan het Congres hem overrulen.quote:
Merry Christmasquote:
Echt he! Had dat nou niet voor middernacht gekundquote:
Dat zijn gewoon werklozen vanwege COVID? Hun uitkering is stopgezet omdat hij niet getekend heeft voor de deadline en blijkbaar gaat de volgende uitkering (nu hij getekend heeft) dan volgende week in. Zo brgijp ik het tenminste.quote:Op maandag 28 december 2020 02:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik vraag me af wat unemployed workers zijn?!
Laten we het hopen.quote:Op zondag 27 december 2020 19:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die zouden gewoon lekker met flink wat accounts dit soort meuk moeten gaan propageren op Twitter en Parler.
Die heeft hij al ge-veto-ed, dat is een aparte bill.quote:Op maandag 28 december 2020 02:32 schreef MoreDakka het volgende:
Maar gaat hij de Defense bill dan wel veto-en? Of zit dat in hetzelfde pakket?
Zit niet in hetzelfde pakket. Wat ik heb begrepen, wil Trump een aparte regeling door t senaat krijgen om alsnog Trumps vervloekte Section 230 van tafel te krijgen. Als dat lukt, dan gaat hij tekenenquote:Op maandag 28 december 2020 02:32 schreef MoreDakka het volgende:
Maar gaat hij de Defense bill dan wel veto-en? Of zit dat in hetzelfde pakket?
Ah, bedankt. Gaan ze die overriden?quote:Op maandag 28 december 2020 02:39 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Die heeft hij al ge-veto-ed, dat is een aparte bill.
Daarvoor komt het Congres deze week nog terugquote:Op maandag 28 december 2020 02:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ah, bedankt. Gaan ze die overriden?
Trump houdt er wel van dat ze zich drie keer in de rondte moeten werken en hij vervolgens de overwinning kan claimen. Het is een bekende werkwijze van hemquote:The House plans to return Dec. 28 for an override vote. The Senate is next scheduled to meet for business Dec. 29, and Majority Leader Mitch McConnell said early Tuesday morning that the chamber could take up the matter then if the House votes to override a veto.
Bron
Bij de Democraten iig welquote:Op maandag 28 december 2020 03:04 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]
Benieuwd of dit er door komt
Tja, alhoewel Texas met Gohmert, Crenshaw en Cruz een goede poging doet, zitten de grootste crackerpots toch echt in Floridaquote:
Het is altijd wat flauw om met Godwins te strooien maar ik zie toch wel parallellen tussen de opkomst en machtsovername door Hitler en hetgeen we van Trump hebben gezien. Het Amerikaanse democratische stelsel is gelukkig sterker dan de Duitse Weimarrepubliek, maar zowel Hitler als Trump waren/zijn een magneet voor allerlei tuig en sycopanths, die hen in staat stelden om zo ver te komen. Benieuwd of het verschijnsel Trump van tijdelijke aard is, of dat hij de ware aard van de GOP (antidemocratisch) alleen maar heeft blootgelegd. De stemmers maakt het niks uit, de 'approval rate' van Trump bij Republikeinse stemmers is nog steeds extreem hoog vergeleken met andere verliezende Republikeinse presidenten. Merkwaardig land.quote:Op maandag 28 december 2020 10:44 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Tja, alhoewel Texas met Gohmert, Crenshaw en Cruz een goede poging doet, zitten de grootste crackerpots toch echt in Florida
En "Rick" Gaetz is echt een electoraal wonder. Daar zou in dit land al bemoeizorg op zitten
Wat ik niet snap is dat men het nu te ver vindt gaan, terwijl het precies is wat deze debiel al 4 jaar aan het doen is. Zomaar wat dingen roepen zonder bewijs of aanwijzing, naar anderen wijzen en dan precies dat zelf doen, zijn fans opzetten tegen alles wat Amerika Amerika maakt en net doen alsof hij zogenaamd ook maar een minuut werk doet.quote:Op maandag 28 december 2020 12:23 schreef Dutch_view het volgende:
Dit vind Trump vast niet leukAfkomstig van 'zijn' Rupert Murdoch (Fox news)
[ twitter ]
Ik hoorde mijn oma vaak zeggen dat ze het van die nette Duitsers niet had verwacht. Dit kan namelijk overal gebeuren en het gaat juist fout als je denkt dat jouw manier de juiste beschaving is. Wilders of Baudet hadden makkelijk aan de macht gekomen als men niet zo veel domme fouten hadden gemaakt, maar beide hebben supporters die graag de grondwet opzij zetten en dictatische sentimenten toejuichen.quote:Op maandag 28 december 2020 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is altijd wat flauw om met Godwins te strooien maar ik zie toch wel parallellen tussen de opkomst en machtsovername door Hitler en hetgeen we van Trump hebben gezien. Het Amerikaanse democratische stelsel is gelukkig sterker dan de Duitse Weimarrepubliek, maar zowel Hitler als Trump waren/zijn een magneet voor allerlei tuig en sycopanths, die hen in staat stelden om zo ver te komen. Benieuwd of het verschijnsel Trump van tijdelijke aard is, of dat hij de ware aard van de GOP (antidemocratisch) alleen maar heeft blootgelegd. De stemmers maakt het niks uit, de 'approval rate' van Trump bij Republikeinse stemmers is nog steeds extreem hoog vergeleken met andere verliezende Republikeinse presidenten. Merkwaardig land.
Of het overal kan gebeuren weet ik niet, maar in ieder geval moeten de juiste omstandigheden aanwezig zijn voor potentiële autocraten, bijvoorbeeld economische tegenwind, charisma van de autocraat etc. In Duitsland viel dat allemaal samen. In Nederland niet, we hebben het namelijk 'te goed' en de potentiële autocraten zijn niet voldoende aansprekend en overtuigend. In Amerika waren de omstandigheden kennelijk wel vruchtbaar om een figuur als Trump tot bloei te laten komen. Overigens vind ik het in Nederland ook niet perfect. De VVD is eigenlijk een ordinaire machtspartij met een leider die democratie ook subtiel ondermijnt, door informatievoorziening aan de Tweede Kamer te frustreren etc. Rutte is een handige politicus, komt niet onsympathiek over, maar macht corrumpeert en hij zal alles doen om die macht in zijn knuistjes te houden.quote:Op maandag 28 december 2020 12:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik hoorde mijn oma vaak zeggen dat ze het van die nette Duitsers niet had verwacht. Dit kan namelijk overal gebeuren en het gaat juist fout als je denkt dat jouw manier de juiste beschaving is. Wilders of Baudet hadden makkelijk aan de macht gekomen als men niet zo veel domme fouten hadden gemaakt, maar beide hebben supporters die graag de grondwet opzij zetten en dictatische sentimenten toejuichen.
Dat is gewoon opportunisme. Als Trump de verkiezingen had gewonnen zou zo'n krant waarschijnlijk voorop lopen in de polonaise.quote:Op maandag 28 december 2020 12:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat men het nu te ver vindt gaan, terwijl het precies is wat deze debiel al 4 jaar aan het doen is.
De ratten verlaten Donald Quijote.quote:Op maandag 28 december 2020 12:23 schreef Dutch_view het volgende:
Dit vind Trump vast niet leukAfkomstig van 'zijn' Rupert Murdoch (Fox news)
[ twitter ]
Had je de buren van mijn tante in Louisville eens moeten horen toen die een keer tegen ze zei dat Mitch McConnell wel wat leek op Himmler in zijn politieke opvattingen. Die legde toen even een vinger op een hele pijnlijke republikeinse plek.quote:Op maandag 28 december 2020 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is altijd wat flauw om met Godwins te strooien maar ik zie toch wel parallellen tussen de opkomst en machtsovername door Hitler en hetgeen we van Trump hebben gezien. Het Amerikaanse democratische stelsel is gelukkig sterker dan de Duitse Weimarrepubliek, maar zowel Hitler als Trump waren/zijn een magneet voor allerlei tuig en sycopanths, die hen in staat stelden om zo ver te komen. Benieuwd of het verschijnsel Trump van tijdelijke aard is, of dat hij de ware aard van de GOP (antidemocratisch) alleen maar heeft blootgelegd. De stemmers maakt het niks uit, de 'approval rate' van Trump bij Republikeinse stemmers is nog steeds extreem hoog vergeleken met andere verliezende Republikeinse presidenten. Merkwaardig land.
Klopt als een zwerende vinger..quote:Op maandag 28 december 2020 13:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is gewoon opportunisme. Als Trump de verkiezingen had gewonnen zou zo'n krant waarschijnlijk voorop lopen in de polonaise.
In dit geval is het eerder een deel van de VVD die dit streven heeft. Vergeet niet dat de VVD een partij is die bestaat uit vrije liberalen en een puur conservatief deel. Het vrije deel wordt gestuurd door het conservatieve. Als een mopperde vader die de beslissingen van zijn zoon controleert. Veel VVD stemmers denken dat deze partij liberaal is. De vlag bedekt de lading. Ze schuiven gewoon elke generatie een gladde vrolijke Frans naar voren om stemmen te trekken voor de grauwe conservatieven. In de States doen ze dit niet. Daar is het grauw het gezicht van de partij. Je hebt geen andere keuze.quote:Op maandag 28 december 2020 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Of het overal kan gebeuren weet ik niet, maar in ieder geval moeten de juiste omstandigheden aanwezig zijn voor potentiële autocraten, bijvoorbeeld economische tegenwind, charisma van de autocraat etc. In Duitsland viel dat allemaal samen. In Nederland niet, we hebben het namelijk 'te goed' en de potentiële autocraten zijn niet voldoende aansprekend en overtuigend. In Amerika waren de omstandigheden kennelijk wel vruchtbaar om een figuur als Trump tot bloei te laten komen. Overigens vind ik het in Nederland ook niet perfect. De VVD is eigenlijk een ordinaire machtspartij met een leider die democratie ook subtiel ondermijnt, door informatievoorziening aan de Tweede Kamer te frustreren etc. Rutte is een handige politicus, komt niet onsympathiek over, maar macht corrumpeert en hij zal alles doen om die macht in zijn knuistjes te houden.
De eis is dat de rechter de vice-president de bevoegdheid geeft de stemuitslag van het kiescollege te veranderen . ?quote:Op maandag 28 december 2020 20:43 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
De Wan.hoop! Alles uit de kast.
Leeslink: https://thehill.com/regul(...)ps://t.co/HPih3UW7AD
Ja, lachen hè...om niet te huilen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De eis is dat de rechter de vice-president de bevoegdheid geeft de stemuitslag van het kiescollege te veranderen . ?
Wordt er ook geëist dat de rechter Pence verplicht dit te doen ten gunste van Trump ?
Geen enkele rechter zal deze eisen honoreren. . Want het is een verkapte staatsgreeppoging
Ach we kunnen wel voorspellen hoe het gaat lopenquote:Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De eis is dat de rechter de vice-president de bevoegdheid geeft de stemuitslag van het kiescollege te veranderen . ?
Wordt er ook geëist dat de rechter Pence verplicht dit te doen ten gunste van Trump ?
Geen enkele rechter zal deze eisen honoreren. . Want het is een verkapte staatsgreeppoging
$2000 relief.... Dat wilden veek democraten de hele tijd al...checkquote:
Meesterlijk van Pelosi dat ze dit in het huis brengt om op te stemmen. Trumps bokkigheid gebruiken om mcConnell helemaal dwars te zitten...quote:Op maandag 28 december 2020 22:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
$2000 relief.... Dat wilden veek democraten de hele tijd al...check
section 230 repeal --> zo'n beetje alle rechtse disinformatie kanalen op social media worden direct verbannen(dat hebben ze zelf nog niet zo door omdat ze in de andere realiteit leven)... check
Fraud investigations... De enige fraude die er is geweest waren die paar republikeinen...check
Win-win voor ze
Dit is echt prachtig.quote:Op maandag 28 december 2020 23:26 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Meesterlijk van Pelosi dat ze dit in het huis brengt om op te stemmen. Trumps bokkigheid gebruiken om mcConnell helemaal dwars te zitten...
het heeft te maken met censuur. Trump wil de rode fake news meldingen bij twitter berichten ausradieren.quote:
en nu ligt het balletje bij de senaat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:05 schreef Dutch_view het volgende:
De Stimulus check bill van $2000 is met 275 stemmen voor en 134 tegen aangenomen in House of Representatives.
Ze haalden net de benodigde meerderheid. 130 Reps. stemden tegen, 44 stemden voor. Onder de Dems waren er 2 tegenstanders..
[ afbeelding ]
Niet echt, al lijkt mogelijk Trump dit wel te denken en is hij daarom er op tegen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:03 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
het heeft te maken met censuur. Trump wil de rode fake news meldingen bij twitter berichten ausradieren.
quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:05 schreef Dutch_view het volgende:
De Stimulus check bill van $2000 is met 275 stemmen voor en 134 tegen aangenomen in House of Representatives.
Ze haalden net de benodigde meerderheid. 130 Reps. stemden tegen, 44 stemden voor. Onder de Dems waren er 2 tegenstanders..
[ afbeelding ]
Het is eigenlijk best wel een bizarre situatiequote:Op dinsdag 29 december 2020 01:41 schreef Kijkertje het volgende:
Echt benieuwd wat McConnell gaat doen. Zo grappig deze situatie
Bijkomend voordeel is dat Perdue en Loeffler dan ook in DC moeten blijven en dus geen campagne kunnen voeren in Georgia voor hun herverkiezingquote:Op dinsdag 29 december 2020 03:05 schreef Dutch_view het volgende:
Gaat Bernie Sanders uit telefoon- en kookboeken voorlezen in de Senaat?![]()
Peilingen zeggen in ieder geval vrij weinig. En met deze situaties waarin het hele beeld van de "gemiddelde kiezer" gewoon niet meer klopt met de modellen is er geen tabak meer van te maken. Er zijn nu zoveel variabelen van invloed, je weet niet wat het effect is van het optreden van Trump of zijn fraude beweringen, je weet niet wat het effect is op de kiesbereidheid onder de rep's of dems nu het er echt om gaat, etc..quote:Op dinsdag 29 december 2020 06:02 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Sharpie signature.
Dacht gelezen te hebben, dat Don naar Georgia zou gaan maandagavond.
Zou het werkelijk zo nek aan nek gaan in Georgia met al die tienduizenden meer aan kiezerregistraties, aan opkomst en allemaal veel hoger dan op 3 november jl.
Zijn dat rep. inspanningen of met name van Stacey.
NU is Trump een loser en hoeft men zich niet meer druk te maken over de gevolgen van Trump openlijk afvallen. Hij is, zoals men het zo mooi zegt, history.quote:Op maandag 28 december 2020 12:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat men het nu te ver vindt gaan, terwijl het precies is wat deze debiel al 4 jaar aan het doen is. Zomaar wat dingen roepen zonder bewijs of aanwijzing, naar anderen wijzen en dan precies dat zelf doen, zijn fans opzetten tegen alles wat Amerika Amerika maakt en net doen alsof hij zogenaamd ook maar een minuut werk doet.
Ow, dat klinkt minder voor de toekomstquote:Op dinsdag 29 december 2020 11:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Peilingen zeggen in ieder geval vrij weinig. En met deze situaties waarin het hele beeld van de "gemiddelde kiezer" gewoon niet meer klopt met de modellen is er geen tabak meer van te maken. Er zijn nu zoveel variabelen van invloed, je weet niet wat het effect is van het optreden van Trump of zijn fraude beweringen, je weet niet wat het effect is op de kiesbereidheid onder de rep's of dems nu het er echt om gaat, etc..
Wat ik altijd de beste poll vind is gewoon de bookies. En die geven de Perdue en Loeffler in beide gevallen, ruimschoots, de beste kansen.
ik heb ook een gokje gewaagd met de kerst. 10 euro verloren dus.quote:Op dinsdag 29 december 2020 12:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ow, dat klinkt minder voor de toekomst![]()
Thx.
Is dit nou die 5d chess van de linkse elite waar ze op Parler in geloven?quote:Op dinsdag 29 december 2020 05:10 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Bijkomend voordeel is dat Perdue en Loeffler dan ook in DC moeten blijven en dus geen campagne kunnen voeren in Georgia voor hun herverkiezing![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
![]()
Bij Parler geloven ze dat ze in een sta-caravan niet kunnen zitten.quote:Op dinsdag 29 december 2020 13:55 schreef viagraap het volgende:
[..]
Is dit nou die 5d chess van de linkse elite waar ze op Parler in geloven?
Moet wel, Sanders heeft nu al de steun van Perdue en Loefflerquote:Op dinsdag 29 december 2020 13:55 schreef viagraap het volgende:
[..]
Is dit nou die 5d chess van de linkse elite waar ze op Parler in geloven?
quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:09 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Moet wel, Sanders heeft nu al de steun van Perdue en Loeffler![]()
[ twitter ]
[ twitter ]
Trump is history voor McConnell, he? Die laat zich weinig meer liggen aan Trumps tweets nu.quote:Op dinsdag 29 december 2020 17:20 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Volgens mij voelt McConnell alsof er aan beide armen aan hem getrokken wordt.
Trump wil dat hij niet instemt met de Defence bill, want anders is hij een slechte Senaatleider
Trump wil dat hij wel instemt met $2000 dollar check, iets wat McConnell weer niet ziet zitten
lastige keuzes haha
https://thehill.com/homen(...)t-admired-man-gallupquote:Trump ends Obama's 12-year run as most admired man: Gallup
President Trump has ended former President Obama's 12-year run as the most admired man in America, edging out his predecessor in the annual Gallup survey released Tuesday.
Eighteen percent of the survey's respondents named Trump as their most admired man, compared to 15 percent who named Obama and 6 percent who named President-elect Joe Biden. Three percent named National Institute of Allergy and Infectious Diseases Director Anthony Fauci, while 2 percent chose Pope Francis.
Rounding out the top 10 were Tesla CEO Elon Musk, Sen. Bernie Sanders (I-Vt.), Microsoft founder Bill Gates, Los Angeles Lakers star LeBron James and the Dalai Lama, all of whom received 1 percent.
The sitting U.S. president has been named the pollster's most-admired man in 60 out of 74 years, including all eight years of Obama's presidency and every year of George W. Bush's presidency except for 2008. Trump had finished second to Obama in 2017 and 2018.
The 2020 rankings are the 10th time Trump has ranked among the top 10. Before entering the political sphere, he made the list in 1988, 1989, 1990 and 2011. Biden made only his second appearance in the top 10 after making the list in 2018.
Among Republicans surveyed, 48 percent of respondents named Trump as their most admired man. No other public figure got more than 2 percent Republican support, according to Gallup. Among independents, both Obama and Trump received 11 percent support. Fauci was the choice of 5 percent of Democrats but just 1 percent of Republicans.
The record holder for appearances in the survey's top 10 is the late Rev. Billy Graham, who made the list 61 times before his 2018 death. Former President Carter, who has appeared on the list 29 times, is the most-represented living person.
Twenty-one percent of respondents offered no response, while 11 percent named a friend or relative as their most admired.
Pollsters surveyed 1,018 adults from Dec. 1 to 17. The poll has a margin of error of plus or minus 4 percentage points.
quote:The sitting U.S. president has been named the pollster's most-admired man in 60 out of 74 years, including all eight years of Obama's presidency and every year of George W. Bush's presidency except for 2008. Trump had finished second to Obama in 2017 and 2018.
Ik denk dat ie de verkiezing van minst populaire persoon in het land ook wel glansrijk zou winnen.quote:
Zal me niks verbazen. Landelijk pollen zal hij bovenaan het lijstje staan van zowel de beste als de slechtse president ooit.quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:50 schreef Sjemmert het volgende:
Trump is de meest bewonderde man, verstoot Obama van die plek na 12 jaar.
[..]
https://thehill.com/homen(...)t-admired-man-gallup
Zijn polls nu wel of niet waar?quote:Op dinsdag 29 december 2020 19:50 schreef Sjemmert het volgende:
Trump is de meest bewonderde man, verstoot Obama van die plek na 12 jaar.
[..]
https://thehill.com/homen(...)t-admired-man-gallup
quote:
Moeten we deze nu blijven herhalen?quote:
Lees het meer als het einde van de partij. Maar goed, blijft lastig zijn geraaskal te interpreteren.quote:Op dinsdag 29 december 2020 21:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Bedreigt hij hier zijn partijgenoten nu met de dood als ze niet naar zijn pijpen dansen? Wil hij zijn proudboys tegen ze ophitsen?
Ah, daar is iemand die de allerlaatste strohalm om Trump in de reet te kruipen aangrijpt. De drol gaat er echter gewoon uit binnen een paar weken. Blijf hangen zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 20:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat ie de verkiezing van minst populaire persoon in het land ook wel glansrijk zou winnen.
Alles helemaal lekker verder?quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:35 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ah, daar is iemand die de allerlaatste strohalm om Trump in de reet te kruipen aangrijpt. De drol gaat er echter gewoon uit binnen een paar weken. Blijf hangen zou ik zeggen.
Ik denk dat je de post van Monolith nog een keer moet lezen. Er staat echt niet wat jij denkt.quote:Op dinsdag 29 december 2020 22:35 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ah, daar is iemand die de allerlaatste strohalm om Trump in de reet te kruipen aangrijpt. De drol gaat er echter gewoon uit binnen een paar weken. Blijf hangen zou ik zeggen.
Hij wou Sjemmert quotenquote:Op dinsdag 29 december 2020 23:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik denk dat je de post van Monolith nog een keer moet lezen. Er staat echt niet wat jij denkt.
https://www.theguardian.c(...)ayed-investment-dealquote:China and EU poised to sign long-delayed investment deal
Deal set to anger incoming Biden administration in US, which demanded to be consulted before deal went ahead
China and the EU appear to have resolved their differences over protecting labour rights in China and are set to sign a long-delayed investment agreement on Wednesday likely to make the economies of the two blocs more interdependent.
The investment talks have centred on opening up Chinese markets for European investment, as well as addressing Chinese practices opposed by the EU concerning industrial subsidies, state control of enterprises and forced technology transfers.
Markets likely to be opened in China include foreign investment in manufacturing including electric vehicles, telecoms and private hospitals. Issues of enforcement and arbitration have been at the heart of the talks.
China is already ranked as the EU’s second-largest trading partner (behind the US), with two-way goods commerce valued at more than ¤1bn (£908m) a day.
But the political backdrop of the talks, launched in 2013, has changed over the past two years with more revelations about the treatment of Uighur Muslims, and the systematic suppression of free speech in Hong Kong.
The EU-China comprehensive investment agreement has attracted the wrath of the incoming Biden administration in the US, which publicly demanded to be consulted before Brussels went ahead with the deal.
The unusual intervention by the incoming national security adviser, Jake Sullivan, appeared to be echoed by the French government raising objections and demanding clearer clauses outlawing the use of forced labour in China, particularly among the Uighur Muslim minority.
Tom Wright, a senior fellow at Brookings thinktank in Washington, said: “It’s just mind-boggling that the EU would even consider rushing to agree an investment pact with Beijing weeks before Biden takes office after claiming for several years that they wanted transatlantic cooperation on China.”
[..]
China appears to have been willing to sign up to language recommended by the International Labour Organisation, and Germany has been keen to see the deal signed before the end of its six-month EU presidency.
With Donald Trump largely decamped to the golf course or repeating false conspiracy theories about his election defeat, and the Biden team not yet installed in the White House, the EU may think this is the ideal moment to assert its independence on its China policy.
One EU diplomat said: “EU ambassadors broadly welcomed the latest progress in the EU-China talks. The council presidency concluded at the end of the meeting that no delegation had raised a stop sign and that the way for a political endorsement was thus cleared.”
The Chinese foreign ministry spokesman, Wang Wenbin, said on Tuesday major progress had been made in recent days, and the deal would benefit both sides.
However, the Polish minister for foreign affairs, Zbigniew Rau, urged the EU not to rush things and said it should cooperate more with Washington.
[..]
Ja, vervelend voor Biden, maar de verhouding tussen de VS en de rest van de wereld is natuurlijk niet direct terug naar hoe het was in de periode pré-Trump.quote:Op woensdag 30 december 2020 04:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ayed-investment-deal
Tja...
Ik kan echt geen enkel medelijden hebben met dit soort figuren.quote:Op woensdag 30 december 2020 08:45 schreef Montov het volgende:
Een net gekozen volksvertegenwoordiger. 41 jaar, 2 jonge kinderen.
[ twitter ]
Heb dan medelijden met zijn jonge kinderen, zijn weduwe en de rest van zijn familie. Ik vind het een dieptriest verhaal.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:14 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Ik kan echt geen enkel medelijden hebben met dit soort figuren.
Thoughts and prayers!!!quote:Op woensdag 30 december 2020 08:45 schreef Montov het volgende:
Een net gekozen volksvertegenwoordiger. 41 jaar, 2 jonge kinderen.
[ twitter ]
Het is triest, vooral voor de kinderen inderdaad. Maar de oorzaak is volledig toe te schrijven aan hun vader en de mensen als hem.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heb dan medelijden met zijn jonge kinderen, zijn weduwe en de rest van zijn familie. Ik vind het een dieptriest verhaal.
Ik heb vaker het idee dat veel republikeinen totaal niet weten waar ze het over hebben, maar als het beleid maar lijnrecht tegenover op wetenschap gebaseerde feiten is staan ze er juichend achter.quote:Op woensdag 30 december 2020 09:49 schreef arie_bc het volgende:
Het is niet een ongelukkige samenloop van omstandigheden ofzo, nee deze mensen zijn kwaadaardig en weten donders goed waar ze voor pleiten.
jaquote:
Dat zal ongetwijfeld waar zijn, het geeft alleen maar eens te meer aan hoe fucked up de VS is als dit de meest bewonderde man is.quote:
Och, je moet die uitslag ook een beetje in perspectief plaatsen. 18 procent van de respondenten stemde op Trump, 15 op Obama en 8 op Biden.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld waar zijn, het geeft alleen maar eens te meer aan hoe fucked up de VS is als dit de meest bewonderde man is.
Waarschijnlijk als je in Amerika een poll houdt met de vraag of Trump's scheten lekker ruiken, zal ongeveer 40% ja antwoorden.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld waar zijn, het geeft alleen maar eens te meer aan hoe fucked up de VS is als dit de meest bewonderde man is.
Waarom zou dit zijn? 60 van de 74 jaar dat die poll gehouden wordt wordt de president verkozen. Zo spannend is het allemaal niet. En al helemaal niet in een volstrekt gepolariseerde samenleving. Het is zelfs grappig dat Obama 2 jaar de normale #1 (Trump, de sitting president) aftroefde.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is ook maar net hoe je het vraagt. Stel je vraagt door aan de hand van de top 2: "Wie bewonder je meer, Trump of Obama," dan blijkt ongetwijfeld dat Trump niet "de meest bewonderde man van Amerika" is.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Och, je moet die uitslag ook een beetje in perspectief plaatsen. 18 procent van de respondenten stemde op Trump, 15 op Obama en 8 op Biden.
Het is niet alsof de meerderheid van de Amerikanen Trump het meest bewondert. Al is elk procentpunt in mijn ogen er een teveel. Want wat voor hopeloos figuur moet je zijn om Trump te bewonderen?
Ik weet niet wat de vraagstelling was maar ik vind de uitslag gewoon dieptriest en tekenend voor het gebrek aan rolmodellen in dat land.quote:Op woensdag 30 december 2020 11:17 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Waarom zou dit zijn? 60 van de 74 jaar dat die poll gehouden wordt wordt de president verkozen. Zo spannend is het allemaal niet. En al helemaal niet in een volstrekt gepolariseerde samenleving. Het is zelfs grappig dat Obama 2 jaar de normale #1 (Trump, de sitting president) aftroefde.
Hij beweert nu ook dat de broer van Raffensperger in dienst van China isquote:Op woensdag 30 december 2020 16:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Get moving.. net als jij zeker, luie randdebiel met je desinteresse voor corona.
[ twitter ]
Je zou maar lid zijn van een partij die niks doet om je te helpen in dit soort situaties. Waar niemand van de top zijn mond opentrekt en iedereen het gewoon laat gebeuren.quote:Op woensdag 30 december 2020 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
Je zou maar die Raffensperger. Je doet gewoon je werk, probeert neutraal te blijven en vervolgens word je aan de lopende aangevallen door de president, waardoor je leven ook nog eens gevaar loopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |