Het is in feite hetzelfde mechanisme waarmee recess appointments voorkomen worden (benoemingen door de president als Congress afwezig is), wat Obama in zijn tijd onrechtmatig achtte, maar het hooggerechtshof met 9-0 vond van dat dit zo volgens de grondwet geoorloofd was.quote:Op woensdag 23 december 2020 21:28 schreef AnneX het volgende:
Een vervolg op een laatste post...copy Van twitter:
Blijkbaar werkt het zo:
1/ “pocket veto - Constitution grants the president 10 days to review a measure passed by Congress. If the president hasn’t signed the bill after 10 days, it becomes law without his signature. However, if Congress adjourns during the 10-day period, the bill does not become law.”
2/ “That is why Congress will not formally adjourn, it will begin and end business every day with someone remaining in town to do so.”
Wie bedenkt dit? Trump is geen politicus, die de mores kent en/of de Constitutie.
#dwarsligger #schone schijn.
Dat is section 4 van het 25e amendement Dan moet de vice-president met een meerderheid van het kabinet een afzettingsprocedure beginnen. Maar dat gaat niet binnen een paar dagen en dan is het al 20 januari... exit Trumpquote:Op woensdag 23 december 2020 22:38 schreef Dutch_view het volgende:
Laat dat Amendement 25 maar snel komen!
Hmmm oke goed dat je die nuance aanbrengt. In ieder geval is Donnie nu even tijdelijk uit Washington en op weg naar Mar a Lago. Zn buren zullen daar weer blij zijnquote:Op woensdag 23 december 2020 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is section 4 van het 25e amendement Dan moet de vice-president met een meerderheid van het kabinet een afzettingsprocedure beginnen. Maar dat gaat niet binnen een paar dagen en dan is het al 20 januari... exit Trump
Bovendien is Mike Pence een trouwe trumppaladijn en zonder hem kan die procedure niet beginnen. Tenminste, zo heb ik het begrepen.
Die gifts zijn geschenken van buitenlandse hoogwaardigheids bekleders aan de president. Die worden staats eigendom, niet eigendom van de specifieke president die ze krijgt.quote:Op woensdag 23 december 2020 20:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel benieuwd wat ze bedoelen met zaken als presidential gifts en room 1
De vice president -of- een meerheid van het kabinet... Ook als 8 ministers ervoor stemmen zou dit ingevoerd worden, en dan per direkt...quote:Op woensdag 23 december 2020 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is section 4 van het 25e amendement Dan moet de vice-president met een meerderheid van het kabinet een afzettingsprocedure beginnen.
quote:Pennsylvania Lt. Gov. Fetterman relentlessly trolls Dan Patrick seeking $1M voter fraud bounty
WASHINGTON — All John Fetterman wants for Christmas is the $3 million he says Texas Lt. Gov. Dan Patrick owes him.
The Democratic lieutenant governor of Pennsylvania has been trolling his Republican counterpart for weeks to collect on the $1 million Patrick offered in November for evidence of fraud in the Nov. 3 election. Three supporters of President Donald Trump have now been charged in separate voter fraud schemes in Pennsylvania. Fetterman says they should all count for bounty purposes.
The most recent charges came this week — against the second Pennsylvania man to be accused of casting a ballot for Trump in the name of his deceased mother.
“We hit the jackpot with this last one,” Fetterman said. “There are three documented cases — three.”
“All I want for Christmas is my handsome reward from Dan Patrick,” Fetterman tweeted on Dec. 18 with a Christmas tree and pleading face emoji. Fetterman says he’ll donate the proceeds to food banks in the form of gift cards to Sheetz and Wawa, competing Pennsylvania convenience stores with die-hard followings.
Patrick has responded to Fetterman just once, in a tweet in November that read: “Faith in the electoral process is a serious issue. Transparency is critical. PA Dems brought this on themselveslast minute changes to election laws and counting ballots behind closed doors. Respond to the reports. Answer the questions. Stop the snide put-downs and #getserious”
Fetterman says he is serious — about debunking the false allegations being thrown at his state. He has taken the lead in Pennsylvania pushing back on bogus claims of voter fraud circulated by Trump and his allies. Patrick — honorary chairman of Trump’s campaign in Texas — and his million-dollar reward are helping to disprove those claims, Fetterman says.
“While it’s undoubtedly and undeniably hilarious these cases involved Trump voters and their dead mothers, it’s irrelevant because it documents how truly rare voter fraud is and how impossible it is to truly pull it off,” Fetterman said.
[…]
Je denkt te moeilijk.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:14 schreef Bluesdude het volgende:
Ik verwacht nog 4 weken bokkesprongen van Trump
Zijn dreiging een veto te zetten op de reiiefbill begrijp ik niet. Is dat zo'n bokkesprong. ?
Zit er een truc achter, ter behoud van zijn presidentsmacht ?
Onderwijl verhongeren Amerikanen, worden hun huis uitgezet, kunnen water en energierekeningen niet betalen.
En Trump onthoudt hen van directe steun van 600 dollar.
Dus wel een truc... niet voor machtsbehoud maar dan ter eigen ere...???quote:Op donderdag 24 december 2020 00:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je denkt te moeilijk.
Het steunpakket is een zeldzame samenwerking tussen democraten en republikeinen in het congres, waar Trump geen enkele rol in heeft gespeeld.
Het kan in het ééndimensionale brein van een psychopaat niet zo zijn dat hij geen krediet krijgt, dus gooit hij even zijn kont tegen de krib.
Nee hoor dan had hij gewoon ondertekend en de eer opgestreken. Heeft hij altijd gedaan immers? Hij heeft nog nooit ergens inbreng in gehadquote:Op donderdag 24 december 2020 00:23 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je denkt te moeilijk.
Het steunpakket is een zeldzame samenwerking tussen democraten en republikeinen in het congres, waar Trump geen enkele rol in heeft gespeeld.
Het kan in het ééndimensionale brein van een psychopaat niet zo zijn dat hij geen krediet krijgt, dus gooit hij even zijn kont tegen de krib.
Je denkt nog steeds te moeilijk.quote:Op donderdag 24 december 2020 00:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus wel een truc... niet voor machtsbehoud maar dan ter eigen ere...???
Credits opeisen voor meer geld voor de armste amerikanen. ?
Verdeelt hij zo niet de GOP-kiezers in Georgia ?
Democrat-kandidaten geven Trump gelijk en de GOP-kandidaten Loeffler en Perdue kunnen niet openlijk iets zeggen .
Van mij mag het, daar niet van
Daarom juist. Ondertekenen was veel makkelijker geweest voor dat gloriemomentje. Hij heeft niks meer aan dit soort gloriemomentjes als hij niet herkozen wordt. De tijd dringt ....quote:Op donderdag 24 december 2020 00:33 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Je denkt nog steeds te moeilijk.
Trump denkt op korte termijn en alleen aan zichzelf. Nu is hij op zoek naar een persoonlijk gloriemomentje rondom het steunpakket.
Tja het probleem is nou eenmaal dat Trump heel veel fanatieke volgelingen aantrektquote:Op donderdag 24 december 2020 00:52 schreef Bluesdude het volgende:
GOP en Democrats hebben maandenlang geruzied over covid-relief en dan is er uiteindelijk een akkoord en dan gooit Trump dat overhoop. Dat kan hij wel lekker autoritair in zijn bedrijf doen, maar in de politiek zaagt hij zo aan zijn stoelpoten. Dwz.. steeds meer onvrede in eigen partij van de gekozen volksvertegenwoordigers.
Anderzijds... veel GOP-bestuurders zijn nog steeds slaafs tov hem. Je ziet individuen zich uitspreken , maar nog te veel lopen achter de partijheerser aan.
Rebuilt the military maar liefst, het moet niet lachwekkender worden,quote:Op donderdag 24 december 2020 00:23 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Trump die waarschuwt voor desinformatie, het moet niet gekker worden
Dit soort dingen vind ik wel alarmerend, hij heeft onlangs allerlei ja-knikkers benoemd op het Pentagon. Ik zie hem er voor aan oorlog met Iran te voeren als hij denkt dat het ervoor zorgt dat ie langer president blijft.quote:Op woensdag 23 december 2020 23:46 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
Dit is zondag jl. gebeurd? En ik lees het nu pas.
Meneer is naar MAL met zijn knuistje stevig in die van Melania - of andersom.
Is er een War room daar in Florida? Oh nee, dat regel je out in the open ophet terras tussen de overige gasten.
quote:Op donderdag 24 december 2020 01:26 schreef Dutch_view het volgende:
Weer een nieuwe Pardons van Trump met oa
Paul Manafort
Roger Stone
Vader van Jared Kushner
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Gelukkig kan hij niet zichzelf eentje geven. Niet zonder dat de judicial branch daar iets over te zeggen heeft in ieder geval.quote:Op donderdag 24 december 2020 02:00 schreef MoreDakka het volgende:
Die pardons zijn echt afschuwelijk, vooral omdat er helemaal niets tegen te doen is.
Plus dat Barr het niet eens was met al die pardons. Normaal gesproken gaat zo'n pardon op aanraden van het DOJ maar die fase is nu helemaal overgeslagen.quote:Op donderdag 24 december 2020 02:10 schreef Bluesdude het volgende:
[ twitter ]
Dat verklaart dat een trouwe trumpknecht als Barr eerder ontslag neemt , dan hij zou krijgen onder Biden
Trump wilde dat hij een counsel voor onderzoek naar een niet bestaande fraude opzet
Barr weigerde en hield de eer aan zichzelf. Trump gaat dus iemand aanstellen die met dit onderzoek begint
Op 20 januari is Trump weg.... en Biden zal zo'n onderzoek op zijn beloop laten de eerste tijd, lijkt me
Slaap lekkerquote:Op donderdag 24 december 2020 03:22 schreef AnneX het volgende:
Succes in de night shift, Kijkertje.
Dan lees ik de oogst morgen wel. Wat een nacht!
De juristen zijn het niet helemAl met elkaar eens, begrijp ik.
Conway, Abrahmson, Vladek en Honig.
Normaal wacht een president toch nog wat langer met zijn wat meer* controversiele pardons tot echt richting het einde, dus dat belooft nog wat. Binnenkort dus voor zijn kinderen, Giuliani en - dare I say it - hemzelf?quote:
Voor de Senaatsrace verwacht ik dat dit geen impact heeft. Republikeinse stemmers hebben in de verkiezingen duidelijk gemaakt dat ze GOP niks kwalijk nemen als het gaat om de acties van Trump. Godzijdank hebben ze Trump uiteindelijk niet aan de winst geholpen. Daar moeten we dan maar dankbaar voor zijnquote:Op donderdag 24 december 2020 06:53 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Normaal wacht een president toch nog wat langer met zijn wat meer* controversiele pardons tot echt richting het einde, dus dat belooft nog wat. Binnenkort dus voor zijn kinderen, Giuliani en - dare I say it - hemzelf?
Ik ben wel benieuwd wat en of dit voor effect in die Senaatsrace gaat hebben evenals zijn veto op de > $700 miljard defensiewet en dreigement van veto voor de coronasteun (+allerhande andere zaken).
* Niet dat die pardons ook maar enigszins in verhouding stonden tot deze corruptie.
Zit er eigenlijk een grens aan de hoeveelheid "free out of jail" kaarten die hij kan uitdelen? Die mafketel is inmiddels doorgedraaid genoeg om nog een partijtje moordenaars gratie te verlenen. Een handeltje met andere maffia-families lijkt mij een mooi afscheidscadeau voor de Amerikaanse samenleving.quote:Op donderdag 24 december 2020 08:48 schreef KoosVogels het volgende:
Het ergste vind ik de pardon voor die moordenaars van Blackwater. Dat kan echt niet.
Goh, zouden omstandigheden heel toevallig een rol spelen bij de vraag of iemand gratie zou moeten krijgen of niet? Het zal toch niet?quote:Op donderdag 24 december 2020 09:18 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet precies om welke vormen van gratie het ging die mensen wilden zien. Maar waarom zou je überhaupt gratie willen voor een ter dood veroordeelde crimineel met zware delicten op diens naam? Ik vind dat inderdaad tegenstrijdig met mensen die nu zich dan druk maken om inderdaad verleende gratie richting bepaalde andere figuren. Dat komt over alsof je de ene crimineel veroordeeld, maar de andere verdedigd.
Je hebt nogal wat mensen, waaronder ik, die principiële bezwaren hebben tegen de doodstraf. De gratie waar jij op doelt slaat dus op het omzetten van de doodstaf in levenslang.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:18 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet precies om welke vormen van gratie het ging die mensen wilden zien. Maar waarom zou je überhaupt gratie willen voor een ter dood veroordeelde crimineel met zware delicten op diens naam?
Wie zijn die 'mensen' dan precies?quote:Ik vind dat inderdaad tegenstrijdig met mensen die nu zich dan druk maken om inderdaad verleende gratie richting bepaalde andere figuren. Dat komt over alsof je de ene crimineel veroordeeld, maar de andere verdedigd.
"Normale" pardons misschien, waar de betrokkenen een verzoek bij het "Office of the Pardon Attorney" indienden en een positief advies gegeven werd...quote:Op donderdag 24 december 2020 09:18 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet precies om welke vormen van gratie het ging die mensen wilden zien.
[..]
Ik vind het best wel zorgelijk dat mensen niet willen of kunnen inzien dat gratie voor veroordeelde vriendjes best wel een slecht idee is en een ondermijning van de rechtstaat.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
"Normale" pardons misschien, waar de betrokkenen een verzoek bij het "Office of the Pardon Attorney" indienden en een positief advies gegeven werd...
Een beschaafd land doet inderdaad niet aan de doodstraf.quote:Op donderdag 24 december 2020 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, wie is die 'groep mensen' precies?
Wat betreft dat laatste: persoonlijk ben ik fel tegen de doodstraf. Zware criminelen worden wat mij betreft een lange tijd opgesloten, maar een ter dood veroordeling hoort mijns inziens niet thuis in onze moderne maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |