abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197011647
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 02:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ah, bedankt. Gaan ze die overriden?
Daarvoor komt het Congres deze week nog terug :Y

Edit: vandaag dus ...
quote:
The House plans to return Dec. 28 for an override vote. The Senate is next scheduled to meet for business Dec. 29, and Majority Leader Mitch McConnell said early Tuesday morning that the chamber could take up the matter then if the House votes to override a veto.

Bron
Trump houdt er wel van dat ze zich drie keer in de rondte moeten werken en hij vervolgens de overwinning kan claimen. Het is een bekende werkwijze van hem :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 28-12-2020 03:09:32 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197011831
twitter

Benieuwd of dit er door komt
pi_197011883
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 03:04 schreef Dutch_view het volgende:
[ twitter ]

Benieuwd of dit er door komt
Bij de Democraten iig wel _O-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_197011899
Ben ook benieuwd wat Trump met zijn kinderen gaat doen: to pardon or not to pardon :D

Doet hij het wel kunnen ze gedwongen worden tegen hem te getuigen, doet hij het niet kunnen ze vervolgd worden >:)
pi_197011986
Het is allemaal hogere besliskunde voor mij. Onnavolgbaar.
Voor donny misschief ook, vermoed ik.
Wie stuurt / manipuleert hem?
pi_197012005
Eigenlijk komt het erop neer dat Trump de Democraten een enorm plezier gedaan heeft:

twitter

twitter

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 28-12-2020 04:24:51 ]
  maandag 28 december 2020 @ 04:12:58 #207
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_197012100
twitter

oh boy...
are we infinite or am I alone
pi_197012116
twitter

_O-

[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 28-12-2020 05:22:24 ]
  maandag 28 december 2020 @ 10:44:51 #209
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_197015527
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 04:12 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
oh boy...
Tja, alhoewel Texas met Gohmert, Crenshaw en Cruz een goede poging doet, zitten de grootste crackerpots toch echt in Florida :D

En "Rick" Gaetz is echt een electoraal wonder. Daar zou in dit land al bemoeizorg op zitten :D
pi_197017207
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 10:44 schreef GarlandBriggs het volgende:

[..]

Tja, alhoewel Texas met Gohmert, Crenshaw en Cruz een goede poging doet, zitten de grootste crackerpots toch echt in Florida :D

En "Rick" Gaetz is echt een electoraal wonder. Daar zou in dit land al bemoeizorg op zitten :D
Het is altijd wat flauw om met Godwins te strooien maar ik zie toch wel parallellen tussen de opkomst en machtsovername door Hitler en hetgeen we van Trump hebben gezien. Het Amerikaanse democratische stelsel is gelukkig sterker dan de Duitse Weimarrepubliek, maar zowel Hitler als Trump waren/zijn een magneet voor allerlei tuig en sycopanths, die hen in staat stelden om zo ver te komen. Benieuwd of het verschijnsel Trump van tijdelijke aard is, of dat hij de ware aard van de GOP (antidemocratisch) alleen maar heeft blootgelegd. De stemmers maakt het niks uit, de 'approval rate' van Trump bij Republikeinse stemmers is nog steeds extreem hoog vergeleken met andere verliezende Republikeinse presidenten. Merkwaardig land.
pi_197018064
Dit vind Trump vast niet leuk :{ Afkomstig van 'zijn' Rupert Murdoch (Fox news)

twitter
  maandag 28 december 2020 @ 12:46:27 #212
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197018645
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:23 schreef Dutch_view het volgende:

[ twitter ]
Wat ik niet snap is dat men het nu te ver vindt gaan, terwijl het precies is wat deze debiel al 4 jaar aan het doen is. Zomaar wat dingen roepen zonder bewijs of aanwijzing, naar anderen wijzen en dan precies dat zelf doen, zijn fans opzetten tegen alles wat Amerika Amerika maakt en net doen alsof hij zogenaamd ook maar een minuut werk doet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 28 december 2020 @ 12:52:30 #213
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_197018813
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het is altijd wat flauw om met Godwins te strooien maar ik zie toch wel parallellen tussen de opkomst en machtsovername door Hitler en hetgeen we van Trump hebben gezien. Het Amerikaanse democratische stelsel is gelukkig sterker dan de Duitse Weimarrepubliek, maar zowel Hitler als Trump waren/zijn een magneet voor allerlei tuig en sycopanths, die hen in staat stelden om zo ver te komen. Benieuwd of het verschijnsel Trump van tijdelijke aard is, of dat hij de ware aard van de GOP (antidemocratisch) alleen maar heeft blootgelegd. De stemmers maakt het niks uit, de 'approval rate' van Trump bij Republikeinse stemmers is nog steeds extreem hoog vergeleken met andere verliezende Republikeinse presidenten. Merkwaardig land.
Ik hoorde mijn oma vaak zeggen dat ze het van die nette Duitsers niet had verwacht. Dit kan namelijk overal gebeuren en het gaat juist fout als je denkt dat jouw manier de juiste beschaving is. Wilders of Baudet hadden makkelijk aan de macht gekomen als men niet zo veel domme fouten hadden gemaakt, maar beide hebben supporters die graag de grondwet opzij zetten en dictatische sentimenten toejuichen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_197019253
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:52 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ik hoorde mijn oma vaak zeggen dat ze het van die nette Duitsers niet had verwacht. Dit kan namelijk overal gebeuren en het gaat juist fout als je denkt dat jouw manier de juiste beschaving is. Wilders of Baudet hadden makkelijk aan de macht gekomen als men niet zo veel domme fouten hadden gemaakt, maar beide hebben supporters die graag de grondwet opzij zetten en dictatische sentimenten toejuichen.
Of het overal kan gebeuren weet ik niet, maar in ieder geval moeten de juiste omstandigheden aanwezig zijn voor potentile autocraten, bijvoorbeeld economische tegenwind, charisma van de autocraat etc. In Duitsland viel dat allemaal samen. In Nederland niet, we hebben het namelijk 'te goed' en de potentile autocraten zijn niet voldoende aansprekend en overtuigend. In Amerika waren de omstandigheden kennelijk wel vruchtbaar om een figuur als Trump tot bloei te laten komen. Overigens vind ik het in Nederland ook niet perfect. De VVD is eigenlijk een ordinaire machtspartij met een leider die democratie ook subtiel ondermijnt, door informatievoorziening aan de Tweede Kamer te frustreren etc. Rutte is een handige politicus, komt niet onsympathiek over, maar macht corrumpeert en hij zal alles doen om die macht in zijn knuistjes te houden.
pi_197019318
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:46 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is dat men het nu te ver vindt gaan, terwijl het precies is wat deze debiel al 4 jaar aan het doen is.
Dat is gewoon opportunisme. Als Trump de verkiezingen had gewonnen zou zo'n krant waarschijnlijk voorop lopen in de polonaise.
  maandag 28 december 2020 @ 13:11:37 #216
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_197019345
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 12:23 schreef Dutch_view het volgende:

[ twitter ]
De ratten verlaten Donald Quijote.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 28 december 2020 @ 13:40:25 #217
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_197020321
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Had je de buren van mijn tante in Louisville eens moeten horen toen die een keer tegen ze zei dat Mitch McConnell wel wat leek op Himmler in zijn politieke opvattingen. Die legde toen even een vinger op een hele pijnlijke republikeinse plek.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 28 december 2020 @ 16:09:19 #218
384435 klappernootopreis
pi_197025415
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:11 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is gewoon opportunisme. Als Trump de verkiezingen had gewonnen zou zo'n krant waarschijnlijk voorop lopen in de polonaise.
Klopt als een zwerende vinger..
  maandag 28 december 2020 @ 16:18:03 #219
384435 klappernootopreis
pi_197025738
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Of het overal kan gebeuren weet ik niet, maar in ieder geval moeten de juiste omstandigheden aanwezig zijn voor potentile autocraten, bijvoorbeeld economische tegenwind, charisma van de autocraat etc. In Duitsland viel dat allemaal samen. In Nederland niet, we hebben het namelijk 'te goed' en de potentile autocraten zijn niet voldoende aansprekend en overtuigend. In Amerika waren de omstandigheden kennelijk wel vruchtbaar om een figuur als Trump tot bloei te laten komen. Overigens vind ik het in Nederland ook niet perfect. De VVD is eigenlijk een ordinaire machtspartij met een leider die democratie ook subtiel ondermijnt, door informatievoorziening aan de Tweede Kamer te frustreren etc. Rutte is een handige politicus, komt niet onsympathiek over, maar macht corrumpeert en hij zal alles doen om die macht in zijn knuistjes te houden.
In dit geval is het eerder een deel van de VVD die dit streven heeft. Vergeet niet dat de VVD een partij is die bestaat uit vrije liberalen en een puur conservatief deel. Het vrije deel wordt gestuurd door het conservatieve. Als een mopperde vader die de beslissingen van zijn zoon controleert. Veel VVD stemmers denken dat deze partij liberaal is. De vlag bedekt de lading. Ze schuiven gewoon elke generatie een gladde vrolijke Frans naar voren om stemmen te trekken voor de grauwe conservatieven. In de States doen ze dit niet. Daar is het grauw het gezicht van de partij. Je hebt geen andere keuze.
pi_197026210
twitter

Trump’s tekst riedels via Sarah tonen toch wel de kul aan van de afgelopen jaren.
Vermakelijk en triest.

* AnneX telt af: 22 dagen - 7 uren - 33 minuten - 36 seconden tot woensdag 20 januari 2021
pi_197035326
twitter

De Wan.hoop! Alles uit de kast.

Leeslink: https://thehill.com/regul(...)ps://t.co/HPih3UW7AD
pi_197035887
twitter

Comment:” Why can’t they go hang out at his hotel?”
pi_197036497
twitter

In de planning van the House.
pi_197036592
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 20:43 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
De Wan.hoop! Alles uit de kast.

Leeslink: https://thehill.com/regul(...)ps://t.co/HPih3UW7AD
De eis is dat de rechter de vice-president de bevoegdheid geeft de stemuitslag van het kiescollege te veranderen . ?
Wordt er ook geist dat de rechter Pence verplicht dit te doen ten gunste van Trump ?

Geen enkele rechter zal deze eisen honoreren. . Want het is een verkapte staatsgreeppoging

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 28-12-2020 21:24:30 ]
pi_197037522
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De eis is dat de rechter de vice-president de bevoegdheid geeft de stemuitslag van het kiescollege te veranderen . ?
Wordt er ook geist dat de rechter Pence verplicht dit te doen ten gunste van Trump ?

Geen enkele rechter zal deze eisen honoreren. . Want het is een verkapte staatsgreeppoging
Ja, lachen h...om niet te huilen.
De heilige Constitutie. Our Great Country. Noem nog wat platitudes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')