Wat ik niet snap is dat men het nu te ver vindt gaan, terwijl het precies is wat deze debiel al 4 jaar aan het doen is. Zomaar wat dingen roepen zonder bewijs of aanwijzing, naar anderen wijzen en dan precies dat zelf doen, zijn fans opzetten tegen alles wat Amerika Amerika maakt en net doen alsof hij zogenaamd ook maar een minuut werk doet.quote:Op maandag 28 december 2020 12:23 schreef Dutch_view het volgende:
Dit vind Trump vast niet leukAfkomstig van 'zijn' Rupert Murdoch (Fox news)
[ twitter ]
Ik hoorde mijn oma vaak zeggen dat ze het van die nette Duitsers niet had verwacht. Dit kan namelijk overal gebeuren en het gaat juist fout als je denkt dat jouw manier de juiste beschaving is. Wilders of Baudet hadden makkelijk aan de macht gekomen als men niet zo veel domme fouten hadden gemaakt, maar beide hebben supporters die graag de grondwet opzij zetten en dictatische sentimenten toejuichen.quote:Op maandag 28 december 2020 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is altijd wat flauw om met Godwins te strooien maar ik zie toch wel parallellen tussen de opkomst en machtsovername door Hitler en hetgeen we van Trump hebben gezien. Het Amerikaanse democratische stelsel is gelukkig sterker dan de Duitse Weimarrepubliek, maar zowel Hitler als Trump waren/zijn een magneet voor allerlei tuig en sycopanths, die hen in staat stelden om zo ver te komen. Benieuwd of het verschijnsel Trump van tijdelijke aard is, of dat hij de ware aard van de GOP (antidemocratisch) alleen maar heeft blootgelegd. De stemmers maakt het niks uit, de 'approval rate' van Trump bij Republikeinse stemmers is nog steeds extreem hoog vergeleken met andere verliezende Republikeinse presidenten. Merkwaardig land.
Of het overal kan gebeuren weet ik niet, maar in ieder geval moeten de juiste omstandigheden aanwezig zijn voor potentile autocraten, bijvoorbeeld economische tegenwind, charisma van de autocraat etc. In Duitsland viel dat allemaal samen. In Nederland niet, we hebben het namelijk 'te goed' en de potentile autocraten zijn niet voldoende aansprekend en overtuigend. In Amerika waren de omstandigheden kennelijk wel vruchtbaar om een figuur als Trump tot bloei te laten komen. Overigens vind ik het in Nederland ook niet perfect. De VVD is eigenlijk een ordinaire machtspartij met een leider die democratie ook subtiel ondermijnt, door informatievoorziening aan de Tweede Kamer te frustreren etc. Rutte is een handige politicus, komt niet onsympathiek over, maar macht corrumpeert en hij zal alles doen om die macht in zijn knuistjes te houden.quote:Op maandag 28 december 2020 12:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik hoorde mijn oma vaak zeggen dat ze het van die nette Duitsers niet had verwacht. Dit kan namelijk overal gebeuren en het gaat juist fout als je denkt dat jouw manier de juiste beschaving is. Wilders of Baudet hadden makkelijk aan de macht gekomen als men niet zo veel domme fouten hadden gemaakt, maar beide hebben supporters die graag de grondwet opzij zetten en dictatische sentimenten toejuichen.
Dat is gewoon opportunisme. Als Trump de verkiezingen had gewonnen zou zo'n krant waarschijnlijk voorop lopen in de polonaise.quote:Op maandag 28 december 2020 12:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap is dat men het nu te ver vindt gaan, terwijl het precies is wat deze debiel al 4 jaar aan het doen is.
De ratten verlaten Donald Quijote.quote:Op maandag 28 december 2020 12:23 schreef Dutch_view het volgende:
Dit vind Trump vast niet leukAfkomstig van 'zijn' Rupert Murdoch (Fox news)
[ twitter ]
Had je de buren van mijn tante in Louisville eens moeten horen toen die een keer tegen ze zei dat Mitch McConnell wel wat leek op Himmler in zijn politieke opvattingen. Die legde toen even een vinger op een hele pijnlijke republikeinse plek.quote:Op maandag 28 december 2020 11:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is altijd wat flauw om met Godwins te strooien maar ik zie toch wel parallellen tussen de opkomst en machtsovername door Hitler en hetgeen we van Trump hebben gezien. Het Amerikaanse democratische stelsel is gelukkig sterker dan de Duitse Weimarrepubliek, maar zowel Hitler als Trump waren/zijn een magneet voor allerlei tuig en sycopanths, die hen in staat stelden om zo ver te komen. Benieuwd of het verschijnsel Trump van tijdelijke aard is, of dat hij de ware aard van de GOP (antidemocratisch) alleen maar heeft blootgelegd. De stemmers maakt het niks uit, de 'approval rate' van Trump bij Republikeinse stemmers is nog steeds extreem hoog vergeleken met andere verliezende Republikeinse presidenten. Merkwaardig land.
Klopt als een zwerende vinger..quote:Op maandag 28 december 2020 13:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is gewoon opportunisme. Als Trump de verkiezingen had gewonnen zou zo'n krant waarschijnlijk voorop lopen in de polonaise.
In dit geval is het eerder een deel van de VVD die dit streven heeft. Vergeet niet dat de VVD een partij is die bestaat uit vrije liberalen en een puur conservatief deel. Het vrije deel wordt gestuurd door het conservatieve. Als een mopperde vader die de beslissingen van zijn zoon controleert. Veel VVD stemmers denken dat deze partij liberaal is. De vlag bedekt de lading. Ze schuiven gewoon elke generatie een gladde vrolijke Frans naar voren om stemmen te trekken voor de grauwe conservatieven. In de States doen ze dit niet. Daar is het grauw het gezicht van de partij. Je hebt geen andere keuze.quote:Op maandag 28 december 2020 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Of het overal kan gebeuren weet ik niet, maar in ieder geval moeten de juiste omstandigheden aanwezig zijn voor potentile autocraten, bijvoorbeeld economische tegenwind, charisma van de autocraat etc. In Duitsland viel dat allemaal samen. In Nederland niet, we hebben het namelijk 'te goed' en de potentile autocraten zijn niet voldoende aansprekend en overtuigend. In Amerika waren de omstandigheden kennelijk wel vruchtbaar om een figuur als Trump tot bloei te laten komen. Overigens vind ik het in Nederland ook niet perfect. De VVD is eigenlijk een ordinaire machtspartij met een leider die democratie ook subtiel ondermijnt, door informatievoorziening aan de Tweede Kamer te frustreren etc. Rutte is een handige politicus, komt niet onsympathiek over, maar macht corrumpeert en hij zal alles doen om die macht in zijn knuistjes te houden.
De eis is dat de rechter de vice-president de bevoegdheid geeft de stemuitslag van het kiescollege te veranderen . ?quote:Op maandag 28 december 2020 20:43 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
De Wan.hoop! Alles uit de kast.
Leeslink: https://thehill.com/regul(...)ps://t.co/HPih3UW7AD
Ja, lachen h...om niet te huilen.quote:Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De eis is dat de rechter de vice-president de bevoegdheid geeft de stemuitslag van het kiescollege te veranderen . ?
Wordt er ook geist dat de rechter Pence verplicht dit te doen ten gunste van Trump ?
Geen enkele rechter zal deze eisen honoreren. . Want het is een verkapte staatsgreeppoging
Ach we kunnen wel voorspellen hoe het gaat lopenquote:Op maandag 28 december 2020 21:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De eis is dat de rechter de vice-president de bevoegdheid geeft de stemuitslag van het kiescollege te veranderen . ?
Wordt er ook geist dat de rechter Pence verplicht dit te doen ten gunste van Trump ?
Geen enkele rechter zal deze eisen honoreren. . Want het is een verkapte staatsgreeppoging
$2000 relief.... Dat wilden veek democraten de hele tijd al...checkquote:
Meesterlijk van Pelosi dat ze dit in het huis brengt om op te stemmen. Trumps bokkigheid gebruiken om mcConnell helemaal dwars te zitten...quote:Op maandag 28 december 2020 22:48 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
$2000 relief.... Dat wilden veek democraten de hele tijd al...check
section 230 repeal --> zo'n beetje alle rechtse disinformatie kanalen op social media worden direct verbannen(dat hebben ze zelf nog niet zo door omdat ze in de andere realiteit leven)... check
Fraud investigations... De enige fraude die er is geweest waren die paar republikeinen...check
Win-win voor ze
Dit is echt prachtig.quote:Op maandag 28 december 2020 23:26 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Meesterlijk van Pelosi dat ze dit in het huis brengt om op te stemmen. Trumps bokkigheid gebruiken om mcConnell helemaal dwars te zitten...
het heeft te maken met censuur. Trump wil de rode fake news meldingen bij twitter berichten ausradieren.quote:
en nu ligt het balletje bij de senaat.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:05 schreef Dutch_view het volgende:
De Stimulus check bill van $2000 is met 275 stemmen voor en 134 tegen aangenomen in House of Representatives.
Ze haalden net de benodigde meerderheid. 130 Reps. stemden tegen, 44 stemden voor. Onder de Dems waren er 2 tegenstanders..
[ afbeelding ]
Niet echt, al lijkt mogelijk Trump dit wel te denken en is hij daarom er op tegen.quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:03 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
het heeft te maken met censuur. Trump wil de rode fake news meldingen bij twitter berichten ausradieren.
quote:Op dinsdag 29 december 2020 00:05 schreef Dutch_view het volgende:
De Stimulus check bill van $2000 is met 275 stemmen voor en 134 tegen aangenomen in House of Representatives.
Ze haalden net de benodigde meerderheid. 130 Reps. stemden tegen, 44 stemden voor. Onder de Dems waren er 2 tegenstanders..
[ afbeelding ]
Het is eigenlijk best wel een bizarre situatiequote:Op dinsdag 29 december 2020 01:41 schreef Kijkertje het volgende:
Echt benieuwd wat McConnell gaat doen. Zo grappig deze situatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |