SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Artikelen over (niet-)medische mondkapjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:16 schreef Benny het volgende:
12779 nieuwe positieve testen
221 nieuwe ziekenhuisopnames
38 nieuwe IC-opnames
75 nieuwe overlijdens
En de grap is dat het daar ook niet werkt.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niemand, dat is ook het probleem. Toen ik bij een overheidsinstantie als inhuur zat werd dit ingevoerd bij ze, er werd daarna nagenoeg geen beleid langer dan 4 jaar gemaakt. Dat zie je natuurlijk ook terug in de tweede kamer.
Veel overheidsinstanties hebben dit eigenlijk gewoon 1 op 1 gekopieerd van consultancytenten als McKinsey/Accenture/PWC.
Ah bijna 13K ... netjes, netjes...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:16 schreef Benny het volgende:
12779 nieuwe positieve testen
221 nieuwe ziekenhuisopnames
38 nieuwe IC-opnames
75 nieuwe overlijdens
Ok de juiste getallen vandaag, hoge ziekenhuisopname nog steeds..quote:Op donderdag 17 december 2020 15:16 schreef LTVDK het volgende:
Positief getest: 12844
Totaal: 652525 (+12779 ivm -65 corr.)
Opgenomen*: 221
Huidig*: 1467 (+29)
Opgenomen op IC*: 38
Huidig*: 536 (+10)
Overleden: 77
Totaal: 10321
https://twitter.com/mzelst/status/1339575026396389377
Het is "grappig" om af en toe eens door de ICT-dashboardwebsite van de rijksoverheid te bladeren: https://www.rijksictdashboard.nl/quote:Op donderdag 17 december 2020 15:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan sluiten ze het project, want er is geleverd wat er gevraagd was. Daarna wordt er een nieuw project gestart en beginnen ze helemaal opnieuw (vaak ook weer met een nieuwe leverancier) om het te 'herstellen'.
Och, ik heb veel te veel van dit soort projecten meegemaakt, aan beide kanten
Wat een ontzettend goed initiatiefquote:
Omg...we gaan nog niet echt goed.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:16 schreef LTVDK het volgende:
Positief getest: 12844
Totaal: 652525 (+12779 ivm -65 corr.)
Opgenomen*: 221
Huidig*: 1467 (+29)
Opgenomen op IC*: 38
Huidig*: 536 (+10)
Overleden: 77
Totaal: 10321
https://twitter.com/mzelst/status/1339575026396389377
Dat weten we nooit.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Zijn de dagcijfers deze keer zonder correctie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
2 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmetting
19 gemeentes met 2-5 besmettingen
37 gemeentes met 6-9 besmettignen
90 gemeentes met 10-19 besmettingen
64 gemeentes met 20-29 besmettingen
36 gemeentes met 30-39 besmettingen
29 gemeentes met 41-49 besmettingen
* Deze cijfers vallen hoger uit door RIVM onderrapportage (daardoor extra besmettingen, gisteren, vandaag, en morgen)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Excuus, ik liet me even gaan. Het valt ook allemaal niet mee, hoor.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:15 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Sarcastisch? Jij?![]()
Het is wel de bedoeling dat je een beetje in je rol blijft he?!![]()
Bewijs dat eens s.v.p.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:18 schreef Zipportal het volgende:
Allemaal de schuld van de HEMA en Action.
Nee.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Ze zeiden gister dat de cijfers van de storing de komende dagen worden ingehaald, dus je mag ervan uitgaan dat hier een stuk correctie bijzit.quote:
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
quote:Door een eerdere ICT-storing bij de GGD zijn op maandag en dinsdag niet alle meldingen ontvangen. De achterstanden komen erbij op woensdag, donderdag en vrijdag. Daardoor vallen de dagcijfers op deze dagen hoger uit dan werkelijk.
Als het ronde buisjes zijn kan ik me dit wel voorstellen. Een soort bakkersdozijn maar dan andersquote:Op donderdag 17 december 2020 15:19 schreef crystal_meth het volgende:
Of compacter: 17 rijen van afwisselend 11 en 12 vials = 195
Ja, stroomt nog ff lekker vol voor de kerst.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok de juiste getallen vandaag, hoge ziekenhuisopname nog steeds..
Dat hoef ik maar 1x te proberen bij mijn werk.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is "grappig" om af en toe eens door de ICT-dashboardwebsite van de rijksoverheid te bladeren: https://www.rijksictdashboard.nl/
Dit is bijvoorbeeld zo'n pareltje: https://www.rijksictdashboard.nl/projecten/160198/kosten
Initieel geschatte kosten in 2012: 7 miljoen. Een half jaar later in 2013 hebben ze er eens echt naar gekeken en blijkt het 30 miljoen te kosten. Maar dan is het eind 2015 wel af en bruikbaar. Dan blijkt in 2014 dat die 30 miljoen wat optimistisch was en dat het eigenlijk 80 miljoen moet zijn. Ach ja, kan gebeuren.
Vervolgens horen we jarenlang niks, gaat de deadline voorbij alsof er niks aan de hand is en komt in 2018 de conclusie: hee, dit werkt helemaal niet. Het programma wordt dan stopgezet, er is inmiddels bijna 100 miljoen uitgegeven, terwijl de geleverde software niet heeft opgebracht wat er aanvankelijk van gehoopt werd. Tijd voor een nieuw project om dat op te lossen!
Als je je afvraagt waarom IT-projecten van de overheid zo'n slechte naam hebben, dan komt het door dit soort gevallen.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Weekgemiddelde vandaag: 9548
Weekgemiddelde een week geleden: 6805
+2743 is gewoon te veel. Met of zonder vertraging
Nee, ze zouden de achterstallige cijfes over 3 dagen uitsmeren. Dit is de 2e dag.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Dat sowieso, maar daar kijk ik niet meer van op. Zitten niet voor niets in lockdownquote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Dit is niet eens het duurste of langst uitgelopen project dat op die website staat.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat hoef ik maar 1x te proberen bij mijn werk.
Tja, Rechtspraak is altijd leuk. Die worden betaald vanuit een pot van V&J, maar leggen geen verantwoording af aan V&J. Dus ze gaan naar de minister: We moeten meer geld!quote:Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is "grappig" om af en toe eens door de ICT-dashboardwebsite van de rijksoverheid te bladeren: https://www.rijksictdashboard.nl/
Dit is bijvoorbeeld zo'n pareltje: https://www.rijksictdashboard.nl/projecten/160198/kosten
Initieel geschatte kosten in 2012: 7 miljoen. Een half jaar later in 2013 hebben ze er eens echt naar gekeken en blijkt het 30 miljoen te kosten. Maar dan is het eind 2015 wel af en bruikbaar. Dan blijkt in 2014 dat die 30 miljoen wat optimistisch was en dat het eigenlijk 80 miljoen moet zijn. Ach ja, kan gebeuren.
Vervolgens horen we jarenlang niks, gaat de deadline voorbij alsof er niks aan de hand is en komt in 2018 de conclusie: hee, dit werkt helemaal niet. Het programma wordt dan stopgezet, er is inmiddels bijna 100 miljoen uitgegeven, terwijl de geleverde software niet heeft opgebracht wat er aanvankelijk van gehoopt werd. Tijd voor een nieuw project om dat op te lossen!
Als je je afvraagt waarom IT-projecten van de overheid zo'n slechte naam hebben, dan komt het door dit soort gevallen.
Nou ja, twee dagen geleden had je ook users die de maatregelen overdreven vonden, want de cijfers zouden gewoon op een magische wijze weer vanzelf gaan dalen. Alles kwam door meer testen, dus het was logisch dat meer besmettingen gevonden werden.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:19 schreef Noordzijde het volgende:
Tering, er wordt toch gezegd dat er nog storing bij zit. En dan komen sommige users met:
Zo we gaan echt nog niet goed.
Had je verwacht dat die maatregelen gelijk gingen werken dan? Jezus.
Ah, maar dit gepruts moet je ook door externen laten doen. Dat doen ze bij de overheid ook, zie je.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat hoef ik maar 1x te proberen bij mijn werk.
Voorlopig nog niet nee.quote:
Dit dus, snap echt niet hoe dat kan en hoe mensen er nu met de pet naar gooien.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:24 schreef D_A het volgende:
Met je lockdown, gewoon in de file gestaan vandaag
quote:Macron houdt geen afstand en deelt vuisttikjes uit aan regeringsleiders
Op videobeelden is te zien dat president Macron vuisttikjes uitdeelt aan collega-regeringsleiders en dat er geen 1,5 meter afstand wordt gehouden. Zes dagen later testte hij positief.
Onder meer de Hongaarse premier Orbán, premier Babis van Tsjechië, premier Jansa van Slovenië en de Poolse premier Morawiecki staan op de video. De leiders kwamen afgelopen donderdag en vrijdag bijeen om te spreken over de EU-begroting voor de komende zeven jaar.
De Spaanse premier Sánchez heeft al gezegd in quarantaine te gaan na een lunch afgelopen maandag met Macron. Ook de voorzitter van de Europese Raad Michel gaat in quarantaine. Ook de Franse premier Castex ging in quarantaine. Hij is ook getest, de uitslag was negatief.
Ik zou hier veel over willen zeggen, maar ik houd het maar even bij "De Raad voor de Rechtspraak is juist niet onafhankelijk genoeg".quote:Op donderdag 17 december 2020 15:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, Rechtspraak is altijd leuk. Die worden betaald vanuit een pot van V&J, maar leggen geen verantwoording af aan V&J. Dus ze gaan naar de minister: We moeten meer geld!
En dan zegt de minister: Ja dag, je hebt al heel veel. Rechtspraak: Jo vriend, Trias Politica, je hebt niets te zeggen over ons beleid, dus geef me gewoon dat geld.
9548/6805 = 1,4.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Mensen praten het vaak voor hun zelf wel goed.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit dus, snap echt niet hoe dat kan en hoe mensen er nu met de pet naar gooien.
De Rechtspraak is inderdaad "lastig" georganiseerd (omdat dingen gebeuren in opdracht van de Raad voor de Rechtspraak, terwijl de minister van Justitie wel de rekening krijgt? Zoiets?). Maar dit soort misstanden zijn totaal niet uniek voor dat departement. De Belastingdienst, Sociale Zaken, Defensie, allerlei overheidsinstanties hebben structureel te maken met falende IT-projecten.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, Rechtspraak is altijd leuk. Die worden betaald vanuit een pot van V&J, maar leggen geen verantwoording af aan V&J. Dus ze gaan naar de minister: We moeten meer geld!
En dan zegt de minister: Ja dag, je hebt al heel veel. Rechtspraak: Jo vriend, Trias Politica, je hebt niets te zeggen over ons beleid, dus geef me gewoon dat geld.
Mijn schoonouders (de enige waar we mee af zouden spreken) hebben gisteren zelf afgezegd. Durfden het niet aan.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet nee.
En de massale familiefeesten moeten nog komen.
Goddank heeft mijn familie ingezien dat ze echt niet met dertienen uit 6 huishoudens kerstavond kunnen vieren, maar de hulp van mijn moeder gaat zoiets wel doen.
"Want ze heeft het hele jaar de familie nog niet bij elkaar gehad!"
En zo zullen velen denken, helaas.
Beetje kan je wel weglaten.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:26 schreef miss_sly het volgende:
https://twitter.com/TBspekschoor/status/1339524277368991746
Beetje een sukkel ben je wel dan, toch?
[..]
Hierop aanvullendquote:Op donderdag 17 december 2020 15:20 schreef Benny het volgende:
Noord-Limburg gaat echt dramatisch ook.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:22 schreef Benny het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi rood is niet lelijk
Ach... hier denken veel mensen dat een elleboogje geven een goed idee is, op voorbeeld van Rutte en van Dissel.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:26 schreef miss_sly het volgende:
https://twitter.com/TBspekschoor/status/1339524277368991746
Beetje een sukkel ben je wel dan, toch?
[..]
Waar zijn opeens al die kinderen dan? Iedereen heeft opeens cruciale banen? In maart en april kon ik met de ogen dicht op cruise control op de rechterbaan naar werk rijden. Nu stond ik in de file.... Echt hoe dan...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen praten het vaak voor hun zelf wel goed.
Ja, maar ik moet wel even naar kantoor want ander is het lastig met Erik overleggen en het moet wel op tijd af voor de klant.
Ja, we hebben al een tijdje niet iedereen bij elkaar gehad, we gaan dat gewoon doen hoor met kerst, anders moet Mam kiezen tussen de kinderen en krijg je gedoe.
Ja, toch gaan we even naar Jessica de verjaardag, zij en haar vriend zien toch weinig mensen deze dagen.
Iets met micromanagers.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waar zijn opeens al die kinderen dan? Iedereen heeft opeens cruciale banen? In maart en april kon ik met de ogen dicht op cruise control op de rechterbaan naar werk rijden. Nu stond ik in de file.... Echt hoe dan...
Voor Geert wel makkelijk scoren zo, maarja jammer dat hij dan ook de horeca meteen open wou, maar wel de besmettingen omlaag.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Vandaag of dinsdag extra debat
Geertje krijgt ook ene na andere open doel. Hij hoeft niet eens te proberen.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor Geert wel makkelijk scoren zo, maarja jammer dat hij dan ook de horeca meteen open wou, maar wel de besmettingen omlaag.
Hier ben ik het dan gewoon mee eens. Tijd voor duidelijkheid. Dat het misschien als een verrassing komt dat de goedkeuring er een week eerder is, ok. Maar als je als verantwoordelijk minister eerst aangeeft klaar te zijn voor 4 januari en zelfs dat lukt niet vervolgens...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik verwacht nog een lichte stijging, maar dat we niet boven de 14.000 gaan uitkomen. Maar goed, ik ben vrij optimistischquote:Op donderdag 17 december 2020 15:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben benieuwd of we onder de 20.000 pieken. (over circa 1,5 week)
Mijn oudste appte ook al dat ze misschien toch niet komen met kerst. Hebben zelf nog geen auto, OV is geen optie, auto lenen van haar ouders is lastig omdat het niet goed gaat met haar opa.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:27 schreef Mammietje het volgende:
Mijn schoonouders (de enige waar we mee af zouden spreken) hebben gisteren zelf afgezegd. Durfden het niet aan.Wisten ze nog niet eens dat hun kleinkinderen op brandhaarden zaten, dus verstandig misschien.
Maar waarom zou dat nou niet gaan lukken dan? Ze mikken nog steeds op een start in de eerste week van januari...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Hier ben ik het dan gewoon mee eens. Tijd voor duidelijkheid. Dat het misschien als een verrassing komt dat de goedkeuring er een week eerder is, ok. Maar als je als verantwoordelijk minister eerst aangeeft klaar te zijn voor 4 januari en zelfs dat lukt niet vervolgens...
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah bijna 13K ... netjes, netjes...
Bijna Mordor.quote:
Ik denk dat we alle extra pakket- en boodschappenbezorgers op de weg ook niet moeten vergeten.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:24 schreef D_A het volgende:
Met je lockdown, gewoon in de file gestaan vandaag
Ja, geen auto maakt het nu ook lastig.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn oudste appte ook al dat ze misschien toch niet komen met kerst. Hebben zelf nog geen auto, OV is geen optie, auto lenen van haar ouders is lastig omdat het niet goed gaat met haar opa.
Begrijp ik best, hoor. Vieren we het gewoon in maart. Versieren we de spar in de tuin, bbq aan en kadootjes uitpakken.
En dan door naar Pasen.
Haha, mooie oplossingquote:Op donderdag 17 december 2020 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn oudste appte ook al dat ze misschien toch niet komen met kerst. Hebben zelf nog geen auto, OV is geen optie, auto lenen van haar ouders is lastig omdat het niet goed gaat met haar opa.
Begrijp ik best, hoor. Vieren we het gewoon in maart. Versieren we de spar in de tuin, bbq aan en kadootjes uitpakken.
En dan door naar Pasen.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Waar zijn opeens al die kinderen dan? Iedereen heeft opeens cruciale banen? In maart en april kon ik met de ogen dicht op cruise control op de rechterbaan naar werk rijden. Nu stond ik in de file.... Echt hoe dan...
Dit stukje stond in de nieuwsbrief van onze school die ik net ontving. En zo zijn er dus nu veel meer mensen die een beroep doen op de noodopvang.quote:Er wordt een flink beroep gedaan op de noodopvang. Meer dan tijdens de eerste lockdown in het voorjaar. Het is een flinke uitdaging om én goed onderwijs op afstand te geven, de kinderen daarbij de aandacht te geven die zij nodig hebben en verdienen, en ook de kinderen op locatie op te vangen van de ouders met een cruciaal beroep. We doen enorm ons best, maar we vrezen dat we het niet op alle momenten rond gaan krijgen.
De richtlijnen vanuit de overheid zijn ruim. Er wordt verzocht aan de ouderparen waarvan één ouder een cruciaal beroep heeft, om zelf voor een oplossing te zorgen. We doen een dringend beroep aan je om hier ook gehoor aan te geven. We moeten samen deze periode van vier weken door zien te komen. Zelfs al zouden we het willen, we kunnen simpelweg niet alle kinderen een plek geven in de noodopvang én goed onderwijs op afstand verzorgen.
Ook wij houden ons aan de richtlijnen die door de overheid aan ons worden opgelegd. Liever nog hadden we onze locaties gewoon helemaal open gehouden. We hebben de afgelopen maanden bewezen dat we op een veilige manier opvang en onderwijs kunnen organiseren. Nu schakelen we weer over naar onderwijs op afstand. Met jullie medewerking gaat ons dat lukken.
Dit is totaal niet wat ik in mijn omgeving zie/hoor...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Haha, mooie oplossing
Toch denk ik dat kerst wel redelijk veilig is. Bij iedereen zit de schrik er nu goed in en we zitten weer in een lockdown, dus zal het aantal contactmomenten momenteel ook erg laag zijn.
Op deze kaart valt Helmond wel mee, maar vandaag toch weer +58quote:
Is een plan!quote:Op donderdag 17 december 2020 15:36 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, geen auto maakt het nu ook lastig.![]()
Gewoon eieren in die spar hangen! Dubbelfeest van maken!
Probleem lijkt zich ook wat te verplaatsen van de randstad naar Veluwe, West-Twente en Noord-Limburg.quote:
Naar wat ik begreep staat dat ook gewoon op losse schroeven.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar waarom zou dat nou niet gaan lukken dan? Ze mikken nog steeds op een start in de eerste week van januari...
Wie zegt dat het door Sinterklaas komt? Vind het te complex om een simpele verklaring voor te zoeken. Het is wel verontrustend dat wij besmettingscijfers hebben waar zelfs de grootste bananenrepublieken jaloers op zouden zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:36 schreef Simmertje het volgende:
En dan moeten kerst en oud en nieuw nog komen, dramatisch dus als je ziet wat Sinterklaas al teweeg heeft gebracht.
Mayday mayday.quote:
Zucht.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Dit stukje stond in de nieuwsbrief van onze school die ik net ontving. En zo zijn er dus nu veel meer mensen die een beroep doen op de noodopvang.
Toch opmerkelijk om te zien dat Amsterdam het nu veel beter doet dan andere regio's. En Utrecht gaat zelfs beter dan al zijn buurgemeentes. Toch een soort vertraagde groei daar vanwege deels immuniteit? Wat kan de reden zijn dat nu de forensenplaatsen meer last lijken te hebben van corona?quote:
Het zal wel toeval zijn, maar die grootste bananenrepublieken hebben geen sinterklaasfeest gevierd, denk ikquote:Op donderdag 17 december 2020 15:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het door Sinterklaas komt? Vind het te complex om een simpele verklaring voor te zoeken. Het is wel verontrustend dat wij besmettingscijfers hebben waar zelfs de grootste bananenrepublieken jaloers op zouden zijn.
Ik durf die 2 niet te combineren...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zal wel toeval zijn, maar die grootste bananenrepublieken hebben geen sinterklaasfeest gevierd, denk ik
Zo heb ik in mijn kennissen-/vriendenkring een groepje hoogopgeleide mensen-zonder-kinderen-maar-mét-bejaarde-ouders die met Oud & Nieuw per se een feestje willen met z'n allen.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:36 schreef Simmertje het volgende:
En dan moeten kerst en oud en nieuw nog komen, dramatisch dus als je ziet wat Sinterklaas al teweeg heeft gebracht.
Aan mijn man's kant wordt alles gespreid. Morgen wordt mijn schoonmoeder 80. Komen dit weekend gespreid.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:36 schreef BillDauterive het volgende:
Haha, mooie oplossing
Toch denk ik dat kerst wel redelijk veilig is. Bij iedereen zit de schrik er nu goed in en we zitten weer in een lockdown, dus zal het aantal contactmomenten momenteel ook erg laag zijn.
Living on the edgequote:Op donderdag 17 december 2020 15:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik durf die 2 niet te combineren...
Nah. we gaan misschien net de 10K halen.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik verwacht nog een lichte stijging, maar dat we niet boven de 14.000 gaan uitkomen. Maar goed, ik ben vrij optimistisch
Verpleeghuizen? Als het daar raak is dan gaat het meestal hard...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Venray heeft trouwens ook een schrikbarend hoog aantal besmettingen gemeld: 106.
Dit is een gemeente met net iets meer inwoners dan Urk. Het ligt niet bij mij in de omgeving, dus let ik er eigenlijk nooit op, maar is dit al langer aan de hand? Wat is er in Venray gebeurd?
"komen dit weekend gespreid" is, afhankelijk van de invulling, alsnog niet zo'n slim idee?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Aan mijn man's kant wordt alles gespreid. Morgen wordt mijn schoonmoeder 80. Komen dit weekend gespreid.
Met kerst koken we allemaal een dag voor opa en oma. Wij oudjaarsavond.
Zelf ontvangen we, behalve oudste zoon en schoondochter misschien, niemand.
Je hoort hier in dit topic alleen al van genoeg mensen dat bedrijven 'gewoon' open blijven, die werknemers hebben in veel gevallen dus niet echt een keus als ze gewoon op kantoor moeten verschijnen.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zucht.
Gisteren waren hier op de school twee kinderen aanwezig, vandaag zes. Het lijkt hier mee te vallen.
Wij hebben een halve dag BSO geregeld verder en daarnaast gaan wij het zelf oplossen. Echt niet geloven dat zo weinig mensen hun verantwoordelijkheid willen nemen. Ondertussen zeker wel zeuren dat het te lang duurt allemaal.
Dit berichtje van een week geleden is eigenlijk om te janken, maar ook een tikje lachwekkend.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Naar wat ik begreep staat dat ook gewoon op losse schroeven.Maar misschien ben ik al weer ingehaald door het nieuws ofzo, ik ben al de hele dag druk aan het werk.
Bericht is van 10 december. De GGD dacht dus tot 10 december dat ze pas in augustus gingen starten met vaccineren. Even nog een keer ..... de GGD dacht dus tot 10 december, terwijl ondertussen de eerste vaccinaties in Engeland al een feit waren, dat ze pas in augstus ging beginnen met vaccineren.quote:De GGD is door de regering gevraagd om volgende maand al klaar te staan voor het vaccineren tegen het coronavirus. De organisatie hield tot nu toe rekening pas in augustus te hoeven starten, maar moet nu veel eerder dan verwacht aan de slag met vinden van honderden werknemers.
Ja ... de familiefeesten moeten nog komen..quote:Op donderdag 17 december 2020 15:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet nee.
En de massale familiefeesten moeten nog komen.
Goddank heeft mijn familie ingezien dat ze echt niet met dertienen uit 6 huishoudens kerstavond kunnen vieren, maar de hulp van mijn moeder gaat zoiets wel doen.
"Want ze heeft het hele jaar de familie nog niet bij elkaar gehad!"
En zo zullen velen denken, helaas.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. https://www.hartvannederl(...)hiphol-tweede-kamer/
De triage (die op dit moment jammer genoeg nodig is) en de verzorgingstehuizen mogen wel een prominente plek in een parlementaire enquête hebben ja.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk zijn de ziekenhuizen al overlopen he. Je leest en hoort overal dat ze steeds kritischer zijn en steeds sneller een opname 'zinloos' zijn gaan vinden. Een zwarte vlek in deze crisis waar de media nooit over begint.
De ziekenhuizen zijn al maanden overbelast, want reguliere zorg is al sinds oktober afgeschaald.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk zijn de ziekenhuizen al overlopen he. Je leest en hoort overal dat ze steeds kritischer zijn en steeds sneller een opname 'zinloos' zijn gaan vinden. Een zwarte vlek in deze crisis waar de media nooit over begint.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit berichtje van een week geleden is eigenlijk om te janken, maar ook een tikje lachwekkend.
https://nos.nl/collectie/(...)en-mensen-voor-nodig
[..]
Bericht is van 10 december. De GGD dacht dus tot 10 december dat ze pas in augustus gingen starten met vaccineren. Even nog een keer ..... de GGD dacht dus tot 10 december, terwijl ondertussen de eerste vaccinaties in Engeland al een feit waren, dat ze pas in augstus ging beginnen met vaccineren.
HOE DAN?
Hoe in godsnaam kan je in december niet doorhebben dat je eind december / begin januari moet gaan vaccineren. In welke grot of onder welke steen heb je dan geleefd? Hoe kan het toch zijn dat ook dit weer mis gaat?
Ik kan er gewoon echt niet bij hoor ....
Ik zie dat er pas een straat geopend is... mss dat dat meespeelt? Het valt me namelijk op dat sinds er bij ons ook eentje zit we ook veel hoger scoren. Lange tijd was boven de 10 hier de uitzondering. Nu - ook toen het landelijk nog niet zo doorschoot - is onder de 10 een uitzondering. Wellicht vergroot het de testbereidheid als er een teststraat geopend wordt? En levert het dus meer testen van inwoners op en dus ook meerdere geregistreerde besmettingen? Kan me dat zeker bij mensen zonder eigen vervoer goed voorstellen.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Venray heeft trouwens ook een schrikbarend hoog aantal besmettingen gemeld: 106.
Dit is een gemeente met net iets meer inwoners dan Urk. Het ligt niet bij mij in de omgeving, dus let ik er eigenlijk nooit op, maar is dit al langer aan de hand? Wat is er in Venray gebeurd?
Dus het is eigenlijk geen goed idee om te hannessen met negatieve testen omdat het zorgt voor meer verspreidingskansen van het virus?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
SCHIPHOL - Het zal vanaf dinsdag veel vaker druk worden bij de paspoortcontrole op Schiphol. Daarvoor waarschuwt burgemeester Marianne Schuurmans van Haarlemmermeer. De drukte in een filmpje geplaatst door RTL Nieuws waar honderden reizigers dicht op elkaar te zien zijn, is de komende tijd geen uitzondering. Vanaf dinsdag moet een deel van de reizigers bij de marechaussee ook een negatieve testuitslag overhandigen, waardoor de wachttijd verder zal oplopen.
Basisscholen wel denk ik.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:46 schreef Gia het volgende:
Ik verwacht voor half januari geen duidelijke daling. Dus die scholen gaan dan echt nog niet open. En de winkels ook niet.
Voorkomen we mooi de uitverkooppiek.
Hoewel ik het er wel van zie komen dat er massaal afgehaald gaat worden.
Een collega van mij vertelde dat zijn zoon die op een oogheelkunde afdeling werkt in een ziekenhuis nu ook covid diensten moet draaien omdat de zorg zo onder druk staat in het ziekenhuis. Mijn zusje werkt ook normaal op de orthopedie afdeling en draait sinds een paar weken ook bijna alleen maar covid diensten, ze hebben echt een probleem in de ziekenhuizen. Ik denk dat Lenny_Leonard dit ook wel herkent waarschijnlijk...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Confetti het volgende:
https://thehill.com/polic(...)ategy-we-have-failedquote:Sweden's king on coronavirus strategy: 'We have failed'
Sweden’s king said in a new address that the country’s strategy to slow the spread of COVID-19 has “failed” as the fatality count in the Scandinavian country continues to rise.
Carl XVI Gustaf told residents of the country in his annual Christmas address that Sweden has suffered “enormously” amid the ongoing coronavirus pandemic and it is “traumatic” that many loved ones of the nearly 8,000 people who have died from COVID-19 were unable to say goodbye to them in person.
“I think we have failed. We have a large number who have died and that is terrible. It is something we all have to suffer with,” the king said in comments that were released on Thursday and will be broadcast in full on Monday, as translated by the Financial Times.
Sweden has resisted implementing a nationwide lockdown during the coronavirus pandemic, unlike many of its fellow European nations.
However, Swedish officials are reportedly considering implementing lockdowns as some of the country’s intensive care units reach capacity, The New York Times reported this week.
Sweden has reported approximately 1,700 COVID-19 fatalities in the last month, compared to approximately 100 deaths each in Finland and Norway. The countries both have approximately half of Sweden’s population.
The king, asked if he was afraid of becoming infected with coronavirus, said that “Lately, it has felt more noticeable. It has crept closer and closer. That’s not what you want,” according to the Financial Times.
Sweden’s top infectious disease expert said late last month that the country has not seen evidence of herd immunity slowing the spread of COVID-19 in the country. Herd immunity is the point at which a disease stops spreading widely through a population because enough individuals are immune to it, either via recovering from an infection or through vaccinations.
Alleen hebben die consultancy firms hele andere doelstellingen natuurlijk. En bij McKinsey lig je er gewoon uit als je niet binnen twee jaar promotie hebt gemaakt, dan word je niet opzij gezet naar een andere job, of toch gepromoveerd, maar naar een andere afdeling, je ligt eruit. Als ze het kopieren, moeten ze het ook helemaal kopieren.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Niemand, dat is ook het probleem. Toen ik bij een overheidsinstantie als inhuur zat werd dit ingevoerd bij ze, er werd daarna nagenoeg geen beleid langer dan 4 jaar gemaakt. Dat zie je natuurlijk ook terug in de tweede kamer.
Veel overheidsinstanties hebben dit eigenlijk gewoon 1 op 1 gekopieerd van consultancytenten als McKinsey/Accenture/PWC.
Zeker, maar nog steeds wordt de indruk gewekt dat er plek is voor acute zorg. Dat dat komt omdat ze een groot deel van Nederland weigeren op te nemen, ook als die dat willen, wordt er niet bij vermeld. Dat is vals.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
De ziekenhuizen zijn al maanden overbelast, want reguliere zorg is al sinds oktober afgeschaald.
Sta je lekker in de rij met je negatieve test, ben je 5 minuten daarvoor door de bizarre drukte besmet door iemand die geen negatief testresultaat moest overhandigen.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus het is eigenlijk geen goed idee om te hannessen met negatieve testen omdat het zorgt voor meer verspreidingskansen van het virus?
Het advies was toch niet vliegen? Dan hoef je ook geen negatieve test te overhandigenquote:Op donderdag 17 december 2020 15:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Sta je lekker in de rij met je negatieve test, ben je 5 minuten daarvoor door de bizarre drukte besmet door iemand die geen negatief testresultaat moest overhandigen.
Huh, juiste getallen?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok de juiste getallen vandaag, hoge ziekenhuisopname nog steeds..
Dit zijn wel zware conclusies die je trekt uit een nieuwsberichtje...quote:Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit berichtje van een week geleden is eigenlijk om te janken, maar ook een tikje lachwekkend.
[..]
Bericht is van 10 december. De GGD dacht dus tot 10 december dat ze pas in augustus gingen starten met vaccineren. Even nog een keer ..... de GGD dacht dus tot 10 december, terwijl ondertussen de eerste vaccinaties in Engeland al een feit waren, dat ze pas in augstus ging beginnen met vaccineren.
HOE DAN?
Hoe in godsnaam kan je in december niet doorhebben dat je eind december / begin januari moet gaan vaccineren. In welke grot of onder welke steen heb je dan geleefd? Hoe kan het toch zijn dat ook dit weer mis gaat?
Ja, we zouden ook in een harde lockdown zittenquote:Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het advies was toch niet vliegen? Dan hoef je ook geen negatieve test te overhandigen
Mijn man en ik morgenmiddag.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
"komen dit weekend gespreid" is, afhankelijk van de invulling, alsnog niet zo'n slim idee?
Heb je onder een steen geleefd? In eerste instantie was het plan om de bedrijfsartsen en instellingsartsen de vaccinatie te laten doen in de zorginstellingen, maar nu gaat de GGD daar toch ook bij assisteren. Vandaar de aangepaste tijdlijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
HOE DAN?
Ik had het toen over een plakfoutje van Benny, die daarna meteen de goede cijfers plaatstequote:Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Huh, juiste getallen?
Vandaag (en morgen) zouden er toch nog steeds cijfers bijzitten die maandag en dinsdag misten?
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dus het is eigenlijk geen goed idee om te hannessen met negatieve testen omdat het zorgt voor meer verspreidingskansen van het virus?
Ja zoiets dus ....quote:Op donderdag 17 december 2020 15:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Sta je lekker in de rij met je negatieve test, ben je 5 minuten daarvoor door de bizarre drukte besmet door iemand die geen negatief testresultaat moest overhandigen.
Haha je bent me voor. Ik las dat en ik dacht: ah, negatieve testresultaten afschaffen!quote:Op donderdag 17 december 2020 15:47 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat jij de afgelopen dagen in dit topic aangaf dat mensen niet moesten zeuren en zich maar moesten aanpassen. Dat ging op dat moment over dat kinderen niet naar school konden en dat ze er niets aan over hielden. Dat mensen niet moesten gaan funshoppen en alles maar dicht moest.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn man en ik morgenmiddag.
Schoonzus en man morgenavond.
Schoonbroer en vrouw zaterdag.
Andere schoonzus zondag, bij haar en tevens kerstviering.
1e kerstdag schoonbroer, 2de kerstdag schoonzus, oudjaar wij, met één zoon.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had eerder deze week inderdaad artikelen met die datum in augustus gelezen en dacht toen als leek en burger: "Goh, nog even goed lezen want dit kan niet waar zijn" en daarna: "Goh, het staat er echt, maar dat zal toch niet." Blijkt dat de GGD dit wél gewoon heeft aangenomen dus? HOE DAN inderdaadquote:Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
HOE DAN?
Nee, want we houden ons aan de voorgeschreven maatregelen en adviezen, en dat doen funshoppers en vakantiegangers niet.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:52 schreef chratnox het volgende:
Ik kan me herinneren dat jij de afgelopen dagen in dit topic aangaf dat mensen niet moesten zeuren en zich maar moesten aanpassen. Dat ging op dat moment over dat kinderen niet naar school konden en dat ze er niets aan over hielden. Dat mensen niet moesten gaan funshoppen en alles maar dicht moest.
En dan ga je ondertussen zelf wel op bezoek bij je 80 jarige schoonmoeder? Vind je dat zelf niet ook een slecht idee?
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
HOE DAN?
OMG onder welke steen hebben die al die maanden dan gezeten ? Dat lijkt me toch echt onmogelijk hoor.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik had eerder deze week inderdaad artikelen met die datum in augustus gelezen en dacht toen als leek en burger: "Goh, nog even goed lezen want dit kan niet waar zijn" en daarna: "Goh, het staat er echt, maar dat zal toch niet." Blijkt dat de GGD dit wél gewoon heeft aangenomen dus? HOE DAN inderdaad
Oh zo, ik dacht alquote:Op donderdag 17 december 2020 15:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik had het toen over een plakfoutje van Benny, die daarna meteen de goede cijfers plaatste
Het is gewoon onzin om het daar op te gooien. Leuk dat er steeds maar weer redenen worden gevonden om het falen niet toe te geven. In maart was al duidelijk dat vaccinatie de enige echte oplossing zou zijn. Je hoort dan z.s.m. klaar te staan en niet met onzin komen als "wij dachten dat wij in augustus pas gingen vaccineren".quote:Op donderdag 17 december 2020 15:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Heb je onder een steen geleefd? In eerste instantie was het plan om de bedrijfsartsen en instellingsartsen de vaccinatie te laten doen in de zorginstellingen, maar nu gaat de GGD daar toch ook bij assisteren. Vandaar de aangepaste tijdlijn.
Dat vaccineren in augustus ging toch over de grote massa? Zou daar geen verwarring in de communicatie zitten?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
HOE DAN?
Beter toch dan allemaal tegelijk!quote:
Ik niet, maar eigenlijk zou het nog kunen ook want ze hebben al corona gehad.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Beter toch dan allemaal tegelijk!
En wie hier in dit topic gaat met Kerst niet even bij de ouders langs of nodigt de ouders uit?
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, 16.00 uur.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin om het daar op te gooien. Leuk dat er steeds maar weer redenen worden gevonden om het falen niet toe te geven. In maart was al duidelijk dat vaccinatie de enige echte oplossing zou zijn. Je hoort dan z.s.m. klaar te staan en niet met onzin komen als "wij dachten dat wij in augustus pas gingen vaccineren".
Iedere keer lopen wij achter de feiten aan, iedere keer. Nog zijn er dan mensen die het koste wat het kost willen verdedigen. Heb echt bewondering voor je vertrouwen in de overheid na negen maanden waarin ze keer op keer gefaald hebben en achter de feiten aan blijven hollen.
Dat is wel een beetje simpel vind je ook niet? Je stond vooraan om ouders die kinderen bij de opvang hadden te veroordelen en te zeggen: "Ze voeden ze zelf maar op, die kinderen worden er sterk van" (parafraserend). Het advies is om thuis te blijven, dus je doet exact hetzelfde als funshoppers.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want we houden ons aan de voorgeschreven maatregelen en adviezen, en dat doen funshoppers en vakantiegangers niet.
Snap het wel, maar heel verstandig klinkt dit ook weer niet.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Gia het volgende:
[..]
En wie hier in dit topic gaat met Kerst niet even bij de ouders langs of nodigt de ouders uit?
Hè, je mag maar met 2 tegelijk. Liefst niet op dezelfde dag. Behalve morgen, voldoen we daaraan.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
oeps.. kan je wel zeggen ja
Het is natuurlijk ook te gek voor woorden dat we pas 20 dagen later zouden gaan vaccineren dan mogelijk. Zeker als de rest van Europa er wel klaar voor is. Dat er maar wat politieke druk op komt te staan.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik ga naar mijn ouders (mijn zusje en haar vriend niet), maar die zijn denk ik jonger dan dat jij bent. Maar mijn grootouders die begin 80 zijn slaan we wel over of zwaaien even op afstand.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ah is dat het? Ze hebben nu een andere groep toegewezen gekregen waardoor ze in januari al moeten vaccineren ipv augustus?quote:Op donderdag 17 december 2020 15:57 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
GGD is wel pas als laatste aan zet als je naar dit overzicht kijkt...
Zitten nog wel correctiecijfers bij van afgelopen maandag en dinsdag.quote:
Stel dat het zo is en dat ze inderdaad tegen de GGD hadden gezegd dat ze pas in augustus moesten vaccineren.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dat vaccineren in augustus ging toch over de grote massa? Zou daar geen verwarring in de communicatie zitten?
Kan me niet voorstellen dat ze in december niet wisten dat de eerste mensen in januari gevaccineerd moesten en konden worden. Daar is ook wel personeel voor.
De massa vaccineren kost wat meer medewerkers en tijd/planning. Als dat ineens een halfjaar naar voren geschoven wordt is dat logisch een probleem ja.
quote:Op donderdag 17 december 2020 16:02 schreef xFriendx het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)st-pakjesavon-veilig
Gaat nog leuk worden, hoewel op moment van schrijven toen de strenge regels nog niet bekend was en de cijfers 'meevielen'.
quote:2. Spreek af bij het grootste gezin
De adviezen kunnen nog veranderen, maar het aantal bezoekers dat je mag uitnodigen is beperkt. Plan je viering daarom bij het grootste gezin, kleine kinderen niet meegerekend.
Thuisblijven van werk voor de kinderen heeft niks te maken met op bezoek gaan met 2 personen.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje simpel vind je ook niet? Je stond vooraan om ouders die kinderen bij de opvang hadden te veroordelen en te zeggen: "Ze voeden ze zelf maar op, die kinderen worden er sterk van" (parafraserend). Het advies is om thuis te blijven, dus je doet exact hetzelfde als funshoppers.
Sorry hoor, maar als we een aantal topics terugkijken heb je ouders die kinderen bij de opvang hebben en zeggen dat het lastig wordt nogal hard veroordeeld. Dit vind ik dan wel hypocriet.
De incompetentie is misdadig te noemen. Maar het verklaart wel waarom de voorbereidingen zo slecht zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
[..]
HOE DAN?
Ja, dat is het. Flexibel zijn betekent goed zijn voorbereid. Niet "ik roep elke week wat anders".quote:Op donderdag 17 december 2020 16:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
De Jonge heeft het constant over flexibel zijn, kunnen schakelen, puzzelstukjes en weet ik veel wat voor onzin. Als je daadwerkelijk flexibel had willen zijn had je in maart 2020 al tegen de GGD moeten zeggen dat ze z.s.m. klaar moesten zijn om te vaccineren en niet pas in augustus 2021.
Hoe kan je praten over flexibel zijn als je basis gewoon niet klopt of zelfs afwezig is.
Leuk dat men het goed probeert te praten, maar linksom of rechtsom is het gewoon dikke faal.
Eens.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is gewoon onzin om het daar op te gooien. Leuk dat er steeds maar weer redenen worden gevonden om het falen niet toe te geven. In maart was al duidelijk dat vaccinatie de enige echte oplossing zou zijn. Je hoort dan z.s.m. klaar te staan en niet met onzin komen als "wij dachten dat wij in augustus pas gingen vaccineren".
Iedere keer lopen wij achter de feiten aan, iedere keer. Nog zijn er dan mensen die het koste wat het kost willen verdedigen. Heb echt bewondering voor je vertrouwen in de overheid na negen maanden waarin ze keer op keer gefaald hebben en achter de feiten aan blijven hollen.
En jouw ouders gaan niet naar hun ouders?quote:Op donderdag 17 december 2020 16:01 schreef Momo het volgende:
Ik ga naar mijn ouders (mijn zusje en haar vriend niet), maar die zijn denk ik jonger dan dat jij bent. Maar mijn grootouders die begin 80 zijn slaan we wel over of zwaaien even op afstand.
@Tijn en ikquote:Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Gia het volgende:
[..]
@Viv en ik ook niet in ieder geval. Heb mijn ouders sowieso bizar weinig gesproken sinds maart. Laatste wat ik wil is hun besmetten.quote:
Nee, ook de andere kinderen van mijn grootouders niet. Al is mijn moeder wel de mantelzorger van hun dus komt daar bijna dagelijks dus dat is niet anders.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:06 schreef Gia het volgende:
[..]
En jouw ouders gaan niet naar hun ouders?
Mijn kinderen gaan ook niet naar opa en oma.
Dat doen jullie niet, want ik zie minstens een dag met twee keer bezoek. Dringend advies is maximaal 2 personen per dag.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want we houden ons aan de voorgeschreven maatregelen en adviezen, en dat doen funshoppers en vakantiegangers niet.
Daar heb je gelijk in. Ik kan me herinneren dat ik aan de ontvangende kant van veel van de discussies hierover stond, dus op mij kwam het nogal vreemd over. Ik respecteer het dat je reageert, keuze is uiteraard aan jezelf.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Thuisblijven van werk voor de kinderen heeft niks te maken met op bezoek gaan met 2 personen.
Je hoeft niet binnen te blijven!
Ik zal mijn ouders en schoonouders niet zien, inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt wel blijven schreeuwen maar je kunt beter gewoon even inlezen wat het stappenplan is en hoe het gewijzigd is. Daar hebben we veel meer aan.quote:Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Keer op keer gefaald, ook zoiets dat je maar kunt blijven herhalen zonder dat je echt kunt vertellen wat en waar het mis is gegaan.quote:Iedere keer lopen wij achter de feiten aan, iedere keer. Nog zijn er dan mensen die het koste wat het kost willen verdedigen. Heb echt bewondering voor je vertrouwen in de overheid na negen maanden waarin ze keer op keer gefaald hebben en achter de feiten aan blijven hollen.
Blijkbaar hebben ze in Den Haag die memo gemist.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is het. Flexibel zijn betekent goed zijn voorbereid. Niet "ik roep elke week wat anders".
Dit is die zogeheten "blokjesverjaardag" die Rutte niet wou.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doen jullie niet, want ik zie minstens een dag met twee keer bezoek. Dringend advies is maximaal 2 personen per dag.
Testcapaciteit dat te laat op orde was?quote:Op donderdag 17 december 2020 16:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je kunt wel blijven schreeuwen maar je kunt beter gewoon even inlezen wat het stappenplan is en hoe het gewijzigd is. Daar hebben we veel meer aan.
[..]
Keer op keer gefaald, ook zoiets dat je maar kunt blijven herhalen zonder dat je echt kunt vertellen wat en waar het mis is gegaan.
Probeer het een keer met inhoud.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, de term 'blokjeskerst' schoot ook al door mijn hoofd.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is die zogeheten "blokjesverjaardag" die Rutte niet wou.
Maar verder wat @:chratnox zegt: het is je eigen keuze, @:Gia. En om jouw vraag te beantwoorden: nee, ik zie mijn ouders niet anders dan dat wij iets gaan brengen en in de tuin zetten en/of andersom want wij hebben erg veen zorgmedewerkers, leerkrachten en kwetsbare personen in de familie en gaan dus niet met vuur spelen.
Dit! Kunt beter zeggen waar ze niet gefaald hebben.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Testcapaciteit dat te laat op orde was?
BCO-capaciteit dat te laat op orde was?
Vaccinatie dat al in de soep loopt voordat het begonnen is?
Te slap en te laat ingrijpen?
Heb al tientallen keren uitgebreid gepost over wat er fout is gegaan, maar als je het niet wil lezen en liever op de man speelt ga ik er ook geen moeite in steken natuurlijk. Wel een beetje klaar met moeite steken om dingen uit te leggen aan mensen die het toch niet willen lezen/snappen/inzien.
Mijn oudjes (met name mijn vader) zijn meestal stronteigenwijs maar hiermee zijn ze gelukkig heel zorgvuldig. Ken ook mensen die inmiddels spelen met het idee om hun moedertje aan de radiator vast te ketenen omdat ze maar niet luistertquote:Op donderdag 17 december 2020 16:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, de term 'blokjeskerst' schoot ook al door mijn hoofd.![]()
Vind het ook niet verstandig. We hebben ze niet het hele jaar beschermd om het met kerst te verknallen.![]()
Gelukkig kwamen ze er zelf al mee.
Ja, dit kon beter.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Testcapaciteit dat te laat op orde was?
Opzich was deze wel op orde, behalve dat ze ten onrechte zijn gaan afschalen.quote:BCO-capaciteit dat te laat op orde was?
dit is dus niet het geval.quote:Vaccinatie dat al in de soep loopt voordat het begonnen is?
Dit is niet alleen vaag en heel onspecifiek en daarmee nietszeggend, maar ook gewoon als combinatie in ieder geval niet waar.quote:Te slap en te laat ingrijpen?
Je legt niets uit. Je herhaalt wat schreeuwende kreten.quote:Heb al tientallen keren uitgebreid gepost over wat er fout is gegaan, maar als je het niet wil lezen en liever op de man speelt ga ik er ook geen moeite in steken natuurlijk. Wel een beetje klaar met moeite steken om dingen uit te leggen aan mensen die het toch niet willen lezen/snappen/inzien.
Mijn ouders zouden misschien naar mijn verjaardag komen. Dan zou man ze ophalen en weer thuisbrengen, want autorijden doen ze niet meer en de trein vinden ze nu ook niet zo'n goed idee. Ze twijfelen nu, en ik snap dat wel. Ik ben vast volgend jaar nog een keer jarig.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:12 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja, de term 'blokjeskerst' schoot ook al door mijn hoofd.![]()
Vind het ook niet verstandig. We hebben ze niet het hele jaar beschermd om het met kerst te verknallen.![]()
Gelukkig kwamen ze er zelf al mee.
Misschien is dat ook nog een optie voor mijn eigen moeder.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn oudjes (met name mijn vader) zijn meestal stronteigenwijs maar hiermee zijn ze gelukkig heel zorgvuldig. Ken ook mensen die inmiddels spelen met het idee om hun moedertje aan de radiator vast te ketenen omdat ze maar niet luistert
Dat is het nogal eufemistisch uitgedrukt, zit jij in de politiek?quote:
Een faal dus.quote:Opzich was deze wel op orde, behalve dat ze ten onrechte zijn gaan afschalen.
[..]
Bijna een maand na de omliggende landen, een faal dus.quote:dit is dus niet het geval.
[..]
Je argumentatie is niet sterk. Je marketingpraat wel.quote:Dit is niet alleen vaag en heel onspecifiek en daarmee nietszeggend, maar ook gewoon als combinatie in ieder geval niet waar.
[..]
Je legt niets uit. Je herhaalt wat schreeuwende kreten.
Goedzo... je wil tenslotte niemand voor het blok zetten.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:18 schreef StateOfMind het volgende:
Blokjes verjaardag, blokjes kerst.
Ik hou het wel gewoon bij blokjes kaas
Dit is dus niet waar. En ook nog eens vrij irrelevant eigenlijk.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Bijna een maand na de omliggende landen, een faal dus.
Als je ze met de neus op de feiten drukt krijg je als reactie "oh, kom je daar weer mee".quote:Op donderdag 17 december 2020 16:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit! Kunt beter zeggen waar ze niet gefaald hebben.
Je vergeet trouwens nog het knullige optreden van het RIVM in februari en de tekorten aan PBM in de VVT.
Waardoor ze de eisen voor BPM maar omlaag bleven schroeven.
De rest wel?quote:Op donderdag 17 december 2020 16:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar. En ook nog eens vrij irrelevant eigenlijk.
Oke dat moeten we nog afwachten, die geef ik je.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar. En ook nog eens vrij irrelevant eigenlijk.
Ja precies, deze user moet het ook gewoon zelf weten. Ook al zie je 30 dagen op rij steeds 2 andere personen.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is die zogeheten "blokjesverjaardag" die Rutte niet wou.
Maar verder wat @:chratnox zegt: het is je eigen keuze, @:Gia. En om jouw vraag te beantwoorden: nee, ik zie mijn ouders niet anders dan dat wij iets gaan brengen en in de tuin zetten en/of andersom want wij hebben erg veen zorgmedewerkers, leerkrachten en kwetsbare personen in de familie en gaan dus niet met vuur spelen.
Het is de grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog, dan zou je wel mogen verwachten dat de overheid iets pro-actiever handelt. 3-4 weken voordat ze van start zouden moeten gaan wil je (zeker na de eerdere problemen met testcapaciteit) geen zaken lezen als:quote:Op donderdag 17 december 2020 16:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je kunt wel blijven schreeuwen maar je kunt beter gewoon even inlezen wat het stappenplan is en hoe het gewijzigd is. Daar hebben we veel meer aan.
[..]
Keer op keer gefaald, ook zoiets dat je maar kunt blijven herhalen zonder dat je echt kunt vertellen wat en waar het mis is gegaan.
Probeer het een keer met inhoud.
Dat is ook hetgene waar ik een beetje last van had. Ouders die aangeven in een moeilijke situatie te zitten moeten niet zeuren, ouders die hun kinderen naar de opvang willen kunnen brengen moeten maar creatief zijn en niet zeuren. Als je dan zelf wel de randen van de regels opzoekt is dat wat mij betreft hypocriet. Ja, het is binnen de regels. Maar doordat je anderen de maat neemt over het opzoeken van de randen van de regels verlies je het 'recht' de randen van de regels opzoeken.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:24 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja precies, deze user moet het ook gewoon zelf weten. Ook al zie je 30 dagen op rij steeds 2 andere personen.
Is wel symbolisch voor een bepaald type Nederlander zullen we maar zeggen. Alles keurig binnen de regels, dat wel.
Niet te weerleggen dus.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee de rest was überhaupt te inhoudsloos om quotewaardig te zijn.
Ok, eens over testcapaciteit, mooi.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dit kon beter.
[..]
Opzich was deze wel op orde, behalve dat ze ten onrechte zijn gaan afschalen.
[..]
dit is dus niet het geval.
[..]
Dit is niet alleen vaag en heel onspecifiek en daarmee nietszeggend, maar ook gewoon als combinatie in ieder geval niet waar.
[..]
Je legt niets uit. Je herhaalt wat schreeuwende kreten.
Schitterend, toen hoefden ook geen 17,5 miljoen mensen tweemaal gevaccineerd te worden. De tekorten aan verplegend en ander medisch personeel is nu al zo nijpend dat wij verpleeghuizen leeg hebben staan vanwege personeelstekorten. Maar tijdens de grootste pandemie en het grootste vaccinatieprogramma ooit is er opeens geen enkel probleem om stante pede personeel te vinden welke spuiten mag en kan zetten.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is de grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog, dan zou je wel mogen verwachten dat de overheid iets pro-actiever handelt. 3-4 weken voordat ze van start zouden moeten gaan wil je (zeker na de eerdere problemen met testcapaciteit) geen zaken lezen als:
- De Gouw denkt dat het vinden van dit aantal werknemers geen probleem is.
- gisteren zei minister De Jonge dat het extra GGD-personeel dat nodig is voor het vaccineren in januari, mogelijk "tijdelijk" ten koste gaat van de testcapaciteit.
- "Staan we nu klaar? Dan is het antwoord nee. Maar we kunnen snel schakelen. Vaccineren is ons vak", zegt Kloppenburg. Personeel moet straks via uitzendbureaus worden gevonden of door de mensen uit teststraten om te scholen.
- De organisatie zegt nog wel te moeten weten of er bij het inenten gebruik kan worden gemaakt van de "opdrachtconstructie". Dan mogen er mensen prikken onder toezicht van een arts. Als die constructie niet mag worden toegepast, bijvoorbeeld omdat het toedienen ingewikkeld is, kan het vinden van voldoende personeel wel een probleem worden.
- Er zijn ook onzekerheden over de vorm waarin de spuiten worden aangeleverd; zijn ze kant en klaar of moet de vloeistof eerst nog worden opgezogen?
- Extra personeel wordt nu nog niet gezocht of aangenomen. "Er is geen aanleiding om aan te nemen dat het een probleem gaat worden. Als we kijken naar het afgelopen jaar was personeel nooit het probleem".
je kan met feiten en tientallen bronnen aankomen maar sommige users blijven ze tegenspreken en huilie doen zonder enige bron, het is kansloos, bespaar die energie voor normale discussies.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ok, eens over testcapaciteit, mooi.
Als je BCO (redelijk) op orde was en je bent het gaan afschalen dan heb je toch gewoon gefaald? Hoe haal je het in je hoofd om midden in een pandemie je BCO af te schalen, terwijl je roept dat het zo belangrijk is?
Te slap ingrijpen is bijvoorbeeld niet regionaal ingrijpen toen het eind augustus al verkeerd begon te gaan in de randstad. Te slap ingrijpen is bijvoorbeeld horeca sluiten om 1:00 of musea dichtgooien voor twee weken. Allemaal maatregelen die niet of nauwelijks hebben geholpen en waarna veel strengere maatregelen nodig waren.
Te laat ingrijpen is bijvoorbeeld het constant maar blijven roepen van "we kijken nog even aan hoe het gaat" en dan net voor kerst alsnog in een volledige lockdown gaan, terwijl het al weken duidelijk is dat het niet vanzelf goed zou komen.
Nu ga je vast zeggen "nee hoor, er is niet te laat ingegrepen" en dat mag je best vinden, maar als je in november het hebt over misschien wel versoepelen in december, terwijl je uiteindelijkk in december in een volledige lockdown gaat dan kan je wel stellen dat ze echt geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn.
Over vaccinatie geef ik ze nog even voordeel van de twijfel, maar heb er geen vertrouwen meer in.
Dat is het inderdaad. Je kunt ze nog het voordeel van de twijfel gunnen, maar de kans dat dit opeens een glorieus succes wordt is op het oog erg klein, gezien het track record tot nu toe.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Over vaccinatie geef ik ze nog even voordeel van de twijfel, maar heb er geen vertrouwen meer in.
quote:Op donderdag 17 december 2020 16:39 schreef DonDruiper het volgende:
13k besmettingen.. mooi om te zien dat de mondkapjesplicht echt hun vruchten beginnen af te werpen!
2/3 weken later beginnen dan de rest van Europa.......of er moeten een paar ICTérs gaan overwerken met kerst en oud en nieuwquote:Op donderdag 17 december 2020 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad. Je kunt ze nog het voordeel van de twijfel gunnen, maar de kans dat dit opeens een glorieus succes wordt is op het oog erg klein, gezien het track record tot nu toe.
BCO-capaciteit:quote:Veel meer mensen willen zich laten testen dan mogelijk is, blijkt uit cijfers die GGD-directeur Sjaak de Gouw vandaag bekendmaakte in de Tweede Kamer. "Wij krijgen dagelijks zo'n 38.000 tot 39.000 telefoontjes van mensen die zich willen laten testen", zei hij. Nu is de capaciteit 28.000 per dag.
Terwijl ze in de zomer mensen naar huis hebben gestuurd, omdat ze niet wilden dat ze duimen gingen draaien.quote:De GGD heeft wel problemen bij het uitvoeren van bron- en contactonderzoek, erkende De Gouw. Het aantal besmettingen stijgt veel sneller dan kan worden bijgebeend met het opleiden van nieuwe contactonderzoekers. "Het einde is nog niet in zicht en het virus schaalt sneller op dan het snelste opschalingsplan", zei hij.
Later beginnen met vaccineren dan de omringende landen die nog dit jaar gaan beginnenquote:Om de kennis van de speciaal opgeleide bron- en contactonderzoekers niet te verliezen gaat de GGD nu minder nieuwe mensen opleiden. "Anders zitten er straks gewoon teveel mensen duimen te draaien", zegt een woordvoerder.
Database is zelfs nog niet klaar en men "denkt" het eind december klaar te hebben. Nu weten wij allemaal wel hoe ICT en overheid perfect hand in hand gaan, dus niet zo gek dat ik raagtekens er bij zet toch? Waarom is het sowieso nog niet klaar. Was negen maanden niet genoeg om een database te bouwen? Moet het wiel weer opnieuw uitgevonden worden? Dit is serieus iets wat ik niet snap.quote:Er worden in totaal zo'n 350 prikkers opgeleid. Volgens de GGD is het geen probleem om de locaties en personeel op tijd klaar te hebben. Wel benadrukt de organisatie er vooralsnog vanuit te gaan dat het vaccineren start "in de loop van januari".
Oproepsysteem nog niet klaar, nog niet bekend wanneer wel klaar. Volgens sommigen niet noodzakelijk, maar lijtk mij toch redelijk essentieel. Ze komen er mee weg, omdat men waarschijnlijk alsnog eerst medewerkers gaan vaccineren.quote:Een belangrijke horde is het registratiesysteem. Iedere prik die gezet gaat worden, wordt geregistreerd. Het RIVM bouwt daarvoor een database die eind december klaar moet zijn.
Dit soort dingen zou je gewoon niet moeten willen lezen na negen maanden voorbereiding. Het is toch niet zo heel gek om hier kritiek op te hebben?quote:Een ander obstakel vormt het centrale oproepsysteem. Daarvan is nog niet bekend wanneer het klaar is voor gebruik. Via het systeem krijgen mensen een uitnodiging voor de eerste en tweede prik.
Heb je daar bronnen van?!quote:Op donderdag 17 december 2020 16:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
2/3 weken later beginnen dan de rest van Europa.......of er moeten een paar ICTérs gaan overwerken met kerst en oud en nieuw
ik vraag me af wanneer ze zijn begonnen met ontwerpen en bouwen van het registratie systeem
Oké, ik ga nergens heen in ieder geval...quote:Op donderdag 17 december 2020 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Hè, je mag maar met 2 tegelijk. Liefst niet op dezelfde dag. Behalve morgen, voldoen we daaraan.
Jij denkt dat ze er al mee begonnen zijn?quote:Op donderdag 17 december 2020 16:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
2/3 weken later beginnen dan de rest van Europa.......of er moeten een paar ICTérs gaan overwerken met kerst en oud en nieuw
ik vraag me af wanneer ze zijn begonnen met ontwerpen en bouwen van het registratie systeem
Die maatregelen hebben wel degelijk geholpen. Dus je kunt wel leuk boos doen omdat jij vindt dat ze iets anders hadden moeten doen, maar dat maakt de maatregelen die ze wel doen niet automatisch 'te slap'. Sowieso is 'te slap' een vage uitdrukking, want je moet de maatregelen beoordelen op zaken als hun beoogde effect, hun uitwerking op de lange termijn, etcetera. Niet om je eigen gevoel erbij.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:30 schreef Kyran het volgende:
Te slap ingrijpen is bijvoorbeeld niet regionaal ingrijpen toen het eind augustus al verkeerd begon te gaan in de randstad. Te slap ingrijpen is bijvoorbeeld horeca sluiten om 1:00 of musea dichtgooien voor twee weken. Allemaal maatregelen die niet of nauwelijks hebben geholpen en waarna veel strengere maatregelen nodig waren.
Dat is niet hetzelfde als te laat ingrijpen, want ook hier geldt gewoon dat je moet kijken naar het beoogde doel van de maatregelen en de strategie die gehanteerd wordt. Ze grijpen elke keer behoorlijk op tijd in, daarom gaat het hier ook beter dan in de meeste andere Europese landen.quote:Te laat ingrijpen is bijvoorbeeld het constant maar blijven roepen van "we kijken nog even aan hoe het gaat" en dan net voor kerst alsnog in een volledige lockdown gaan, terwijl het al weken duidelijk is dat het niet vanzelf goed zou komen.
Natuurlijk zeg ik dat, omdat het namelijk de logische conclusie is als je kijjkt naar de maatregelen icm de gehanteerde strategie. Elke ingrijpactie is niet 'te laat' maar gewoon op tijd, namelijk op het moment dat de aanwezigheid van corona toeneemt. Je kunt wel zeggen dat elke keer als dat gebeurt, heel het land in een lockdown moet omdat jij het anders te slap vindt, maar dat is helemaal niet per se een betere strategie dan de meer stapsgewijze aanpak waar het kabinet - en overigens vrijwel alle andere landen - voor kiest.quote:Nu ga je vast zeggen "nee hoor, er is niet te laat ingegrepen" en dat mag je best vinden, maar als je in november het hebt over misschien wel versoepelen in december, terwijl je uiteindelijkk in december in een volledige lockdown gaat dan kan je wel stellen dat ze echt geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn.
We hadden nooit (verplicht) aan die dingen moeten beginnen, had het lekker aan het individu zelf gelaten of bij een advies. Zo langzamerhand krijg je ook de indruk dat het qua besmettingscijfers lood om oud ijzer was geweest.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:39 schreef DonDruiper het volgende:
13k besmettingen.. mooi om te zien dat de mondkapjesplicht echt hun vruchten beginnen af te werpen!
Net zoals Frankrijk, die begint ook al dit jaar met vaccineren: https://nos.nl/liveblog/2(...)ber-vaccinaties.htmlquote:Gezondheidseconoom Xander Koolman van de Vrije Universiteit Amsterdam benadrukt dat niet zozeer het moment van de eerste vaccinatie van belang is. “Britse journalisten kregen een week na de eerste inenting nog geen antwoorden op vragen over hoeveel Britten er zijn gevaccineerd. Dus ik heb de indruk dat die eerste vaccinatie in Engeland vooral een publiciteitsstunt was.”
Maar goed:quote:Franse premier: vaccinaties kunnen nog in 2020 beginnen
Wat geweldig! Frankrijk gaat nog dit jaar beginnen met vaccineren! Met 0,0000001% van de bevolking.quote:Het gaat om bescheiden aantallen, zei Castex er meteen bij. Tussen de 100 en 200 mensen zouden nog dit jaar kunnen worden ingeënt.
quote:Volgens Bonten is het hele proces in Nederland stroperiger dan in andere landen. “Maar met al die vervelende feestdagen ertussen is het wel goed te verdedigen dat het inenten pas in januari begint. Laten we wel wezen: die twee weken gaat geen verschil maken. Laten we blij zijn dat we in januari kunnen beginnen.”
ze zijn er klaar voorquote:Op donderdag 17 december 2020 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hadden nooit (verplicht) aan die dingen moeten beginnen, had het lekker aan het individu zelf gelaten of bij een advies. Zo langzamerhand krijg je ook de indruk dat het qua besmettingscijfers lood om oud ijzer was geweest.
Maar goed, laten we hopen dat het vaccinatietraject soepeler verloopt. Daar kun je echter ook je twijfels bij zetten intussen...
Ik las het net. Betwijfel of dit een handig besluit is net voor de kerst.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:51 schreef Predator40 het volgende:
De Sligro, Makro en Hanos ook niet meer open voor particulieren......
word "gezellig" druk in de supermarkten volgende week....uit eten kan ook al niet meer dus mensen halen nog wat meer boodschappen in huis.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik las het net. Betwijfel of dit een handig besluit is net voor de kerst.
Had ik zo gehoopt dat dit met jouw komst veranderen zou!quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, gezellige sfeer weer hier. Maar goed, ik zie dat de media er vrolijk aan meedoet.
Gelukkig zijn overheid en ict een fantastische combinatie, dus ik verwacht niet dat er iets mis kan gaanquote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze zijn er klaar voor![]()
oh wacht....alleen het ICT systeem niet
Zelfde met België, die gaan wellicht ook wat kleinschalige prikjes zetten na kerst. Allemaal superbelangrijk blijkbaar.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, gezellige sfeer weer hier. Maar goed, ik zie dat de media er vrolijk aan meedoet.
Neem dit bericht:
https://www.parool.nl/ned(...)voorbereid~b94928e9/
Allemaal geklaag aan het begin (en begrijp me niet verkeerd: deels terecht), maar dan, helemaal aan het einde(!), toch nog iets van nuance. Nota bene van Xander Koolman, één van de grootste criticasters van het kabinetsbeleid:
[..]
Net zoals Frankrijk, die begint ook al dit jaar met vaccineren: https://nos.nl/liveblog/2(...)ber-vaccinaties.html
[..]
Maar goed:
[..]
Wat geweldig! Frankrijk gaat nog dit jaar beginnen met vaccineren! Met 0,0000001% van de bevolking.
Nog even naar het stuk van het Parool:
[..]
Uiteindelijk is het enige dat van belang is, dat je zo'n beetje even snel vaccineert als dat er geleverd wordt. De voortekenen zijn niet erg bemoedigend, maar het kan nog goed komen.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zelfde met België, die gaan wellicht ook wat kleinschalige prikjes zetten na kerst. Allemaal superbelangrijk blijkbaar.
Het hele vaccineren is, net zoals de rest van alle coronamaatregelen en acties, iets van de lange adem.
Het is inderdaad wel goed om een onderscheid te maken tussen landen die écht beginnen met vaccineren, en landen waar ze er alleen een mediamomentje van maken.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Neem dit bericht:
Allemaal geklaag aan het begin (en begrijp me niet verkeerd: deels terecht), maar dan, helemaal aan het einde(!), toch nog iets van nuance. Nota bene van Xander Koolman, één van de grootste criticasters van het kabinetsbeleid:
[..]
Net zoals Frankrijk, die begint ook al dit jaar met vaccineren: https://nos.nl/liveblog/2(...)ber-vaccinaties.html
[..]
Maar goed:
[..]
Wat geweldig! Frankrijk gaat nog dit jaar beginnen met vaccineren! Met 0,0000001% van de bevolking.
[..]
Ontzettend tegenstrijdig. Die dingen zijn toch juist geopend om de supermarkten te verlichten? Plus deze bedrijven hebben al een hard gelag te verwerken door de sluiting van de horeca. Nu wordt ze ook weer extra omzet door de neus geboord.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:51 schreef Predator40 het volgende:
Ze mochten eerst natuurlijk open blijven maar toen werd iedereen ook weer boos dat winkels zoals de HEMA de regels aan hun laars lapten. Lastig lastig. Dat SBI-code idee is wel aardig als oplossing, maar ook niet zomaar op poten te zetten.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:58 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ontzettend tegenstrijdig. Die dingen zijn toch juist geopend om de supermarkten te verlichten? Plus deze bedrijven hebben al een hard gelag te verwerken door de sluiting van de horeca. Nu wordt ze ook weer extra omzet door de neus geboord.
Lijkt wel of de overheid de horecabranche wil laten verdwijnen.
Klopt, ik lees dat zelf de supermarkten tegen deze maatregel zijn. En dat wil wat zeggen, want je zou zeggen dat die normaal niet wars zijn van een beetje extra omzet.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
word "gezellig" druk in de supermarkten volgende week....uit eten kan ook al niet meer dus mensen halen nog wat meer boodschappen in huis.
1 vaccinatie per miljard inwoners?quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
Deze winkels hebben non food op de eerste etage geplaatst meestal. Kan dus makkelijk afgesloten worden.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze mochten eerst natuurlijk open blijven maar toen werd iedereen ook weer boos dat winkels zoals de HEMA de regels aan hun laars lapten. Lastig lastig. Dat SBI-code idee is wel aardig als oplossing, maar ook niet zomaar op poten te zetten.
Ik heb al min of meer besloten dat ik maar de 25ste ga. Hopelijk hebben niet teveel mensen dat idee.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben benieuwd of we nog burgemeesters gaan zien die op 23 en 24 december supermarkten (eerder) gaan sluiten omdat het er te druk is.
Je moet ergens beginnen nietwaar? O, wacht...quote:Op donderdag 17 december 2020 17:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
1 vaccinatie per miljard inwoners?
gelukkig komt picnic bij me langs de 23ste, scheelt een hele hoop ergenisquote:Op donderdag 17 december 2020 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben benieuwd of we nog burgemeesters gaan zien die op 23 en 24 december supermarkten (eerder) gaan sluiten omdat het er te druk is.
Lekker laatquote:Op donderdag 17 december 2020 17:02 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik heb al min of meer besloten dat ik maar de 25ste ga. Hopelijk hebben niet teveel mensen dat idee.
Pick-up point slots zijn hier vastgelegd bij de Jumbo en AH op 19, 22 en 28 decemberquote:Op donderdag 17 december 2020 17:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gelukkig komt picnic bij me langs de 23ste, scheelt een hele hoop ergenis
Ik heb vernomen dat wij heel burgerlijk een bakplaatachtige activiteit gaan doen. Weinig voorbereiding dus dezelfde dag inkopen doen kan prima.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lekker laatOf zijn dat de inkopen voor Oud & Nieuw?
https://www.scientificame(...)ine-will-get-to-you/quote:Op donderdag 17 december 2020 15:19 schreef crystal_meth het volgende:
Wordt het Pfizer vaccin nu in batches van 975 vials of 975 dosissen (195 vials) geleverd? De bronnen lijken elkaar tegen te spreken.
Beiden lijken mogelijk:
39 rijen van 25 vials = 975
Of compacter: 17 rijen van afwisselend 11 en 12 vials = 195
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het probleem van die hoeveelheden is, zoals voorspeld, dat ze in aantal logistiek onhandelbaar zijn voor o.a. huisartsen en er ook genoeg mensen moeten zijn om binnen 6 uur te kunnen injecteren. Logistiek experts kunnen ws wel wat zeggen wat het vraagt om 5000 mensen te vaccineren.
Nb: Ooit geleerd dat wanneer een Amerikaan spreekt over small (business = ons MKB), die dan minimaal een Hema of beter Lidl en Aldi keten bedoeld en niet de notenkraam.
[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 17-12-2020 17:29:53 (euros dollars gram) ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
En terecht ook natuurlijkquote:Op donderdag 17 december 2020 16:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien is dat ook nog een optie voor mijn eigen moeder.![]()
Die spreekt ook iedere dag met maar 1 iemand af.![]()
Want ja, anders kan je toch helemaal niks meer?
quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb nog 10 porties pulled pork in de vriezer en krijg dit weekend nog een complete varkenpoot, we komen niet om van de honger denk ik.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:06 schreef Mammietje het volgende:
Edit: verkeerde quote... gebeurt ook de beste. Je ziet het.![]()
Ja..... storing (gebeurt de besten!) en Predje zit aan een leeg bordje met kerst...
![]()
Aiaiai... als dat maar goed komt! "cliffhanger"
Ik ga voor het eerst m'n eigen tiramisu maken. Geen idee hoe dat uitpakt, dus ik maak een week voor kerst alvast een proefexemplaar. Het is niet andersquote:Op donderdag 17 december 2020 17:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat wij heel burgerlijk een bakplaatachtige activiteit gaan doen. Weinig voorbereiding dus dezelfde dag inkopen doen kan prima.
Hoef je ook niet bang te zijn dat je bezoek krijgt.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga voor het eerst m'n eigen tiramisu maken. Geen idee hoe dat uitpakt, dus ik maak een week voor kerst alvast een proefexemplaar. Het is niet anders
tiramishu is vrij makkelijk, met lange vingers dopen in de drank ?quote:Op donderdag 17 december 2020 17:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ga voor het eerst m'n eigen tiramisu maken. Geen idee hoe dat uitpakt, dus ik maak een week voor kerst alvast een proefexemplaar. Het is niet anders
Een.... varkens...poot.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:08 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb nog 10 porties pulled pork in de vriezer en krijg dit weekend nog een complete varkenpoot, we komen niet om van de honger denk ik.
Ik snap die mensjes, echt.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Misschien is dat ook nog een optie voor mijn eigen moeder.![]()
Die spreekt ook iedere dag met maar 1 iemand af.![]()
Want ja, anders kan je toch helemaal niks meer?
beenham he.....lust je niet ?quote:Op donderdag 17 december 2020 17:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een.... varkens...poot.![]()
Nah... als dat geen smullen wordt...![]()
Voor de hond.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:10 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een.... varkens...poot.![]()
Nah... als dat geen smullen wordt...![]()
Onze premier is gewoon een beunhaas. Je wist dat er een run kwam op een kerstvakantie naar onze overzeese gebieden. Zelf als je het toestaat, hoef je het niet zo prominent in een speech te benoemen. Gewoon reizen naar de meeste landen wordt ontraden. Feitelijk juist en dan niet aanvullen met behalve.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
16 dec. 2020
Wil jij even lekker naar de buitenlandse zon? Het strand op? Het zwembad in? Nou, dan ben je volgens onze premier Mark Rutte een regelrechte aso! Voor alle landen geldt code oranje, maar houden Nederlanders zich daar aan? Nadia nam een kijkje op Schiphol.
Oeh oeh.... Ik bied me aan om te keuren!quote:Op donderdag 17 december 2020 17:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Lekkere timing, maar niet heus. Dat zijn nou nét zaken die de drukte in de supermarkten wel kunnen verminderen.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:51 schreef Predator40 het volgende:
2 weken geleden is het nog genoemd door onze minister president:quote:Op donderdag 17 december 2020 17:11 schreef maan_man het volgende:
[..]
Onze premier is gewoon een beunhaas. Ja, wist dat er een run kwam op een kerstvakantie naar onze overzeese gebieden. Zelf als je het toestaat, hoef je het niet zo prominent in een speech te benoemen. Gewoon reizen naar de meeste landen wordt ontraden. Feitelijk juist en dan niet aanvullen met behalve.
Hopelijk is er dan nog plek op de ICquote:Op donderdag 17 december 2020 17:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klinkt toch wel heel anders...quote:Op donderdag 17 december 2020 17:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
beenham he.....lust je niet ?
Ik ben echt heel blij dat m'n eigen ouders niet zo recalcitrant zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik snap die mensjes, echt.
"Helemaal niks is iets anders dan nu even niet, ma!" "Dat maak ik zelf wel uit! Grom!"
Tja, iets met duur van leven en kwaliteit van leven.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik snap die mensjes, echt.
"Helemaal niks is iets anders dan nu even niet, ma!" "Dat maak ik zelf wel uit! Grom!"
Behoorlijk stom. Verlichten de supermarkten, genoeg levensmiddelen die nu gewoon weggedonderd kunnen worden en hebben al te lijden door gebrek aan open horeca.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:51 schreef Predator40 het volgende:
Plek zet. CEO officequote:Op donderdag 17 december 2020 17:19 schreef Mammietje het volgende:
Ik wordt steeds meliger.Tijd om te gaan voordat ik ook op de afdeling 'flauwe grappen' zit.
![]()
Kantoor is voor @:StateOfMind en mij samen te klein in deze tijden.![]()
Zaterdag naar het enige echt oranje land vliegen.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
16 dec. 2020
Wil jij even lekker naar de buitenlandse zon? Het strand op? Het zwembad in? Nou, dan ben je volgens onze premier Mark Rutte een regelrechte aso! Voor alle landen geldt code oranje, maar houden Nederlanders zich daar aan? Nadia nam een kijkje op Schiphol.
Na die miljard kilo aardappelen kan dat er ook nog we bij.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:16 schreef Benny het volgende:
[..]
Behoorlijk stom. Verlichten de supermarkten, genoeg levensmiddelen die nu gewoon weggedonderd kunnen worden en hebben al te lijden door gebrek aan open horeca.
Succesquote:Op donderdag 17 december 2020 17:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zaterdag naar het enige echt oranje land vliegen.
quote:Dr. Paul A. Offit, a vaccine expert and member of an outside advisory panel that recommended the Food and Drug Administration authorize the Pfizer vaccine for emergency use, said the appropriate precautions were already in place. For instance, he said, the requirement that recipients remain in place for 15 minutes after getting the vaccine helped ensure the woman was quickly treated.
Qua immuniteit zal het nauwelijks impact hebben, het is waarschijnlijk vooral bedoeld om iets positiefs te kunnen melden in die periode. Een moral booster...quote:Op donderdag 17 december 2020 16:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zelfde met België, die gaan wellicht ook wat kleinschalige prikjes zetten na kerst. Allemaal superbelangrijk blijkbaar.
Het hele vaccineren is, net zoals de rest van alle coronamaatregelen en acties, iets van de lange adem.
Dat vindt ons kabinet allemaal niet nodig, hoor. Gewoon lockdown tijdens de feestdagen, geen vuurwerk tijdens oud & nieuw, ergens in januari ofzo vaccineren we zien wel en dan met volle moed de verkiezingscampagne inquote:Op donderdag 17 december 2020 17:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Qua immuniteit zal het nauwelijks impact hebben, het is waarschijnlijk vooral bedoeld om iets positiefs te kunnen melden in die periode. Een moral booster...
Lijkt alsof ze in Zweden eindelijk iets van maatregelen gaan invoeren.quote:Sweden's king has said his country "failed" to save lives with its relatively relaxed approach to the coronavirus pandemic, describing 2020 as "a terrible year".
Sweden has relied more on guidelines than most countries and has never imposed a full lockdown.
It has seen nearly 350,000 cases and more than 7,800 deaths.
"I think we have failed. We have a large number who have died and that is terrible," the king says in the programme.
"The people of Sweden have suffered tremendously in difficult conditions. One thinks of all the family members who have happened to be unable to say goodbye to their deceased family members. I think it is a tough and traumatic experience not to be able to say a warm goodbye."
When asked if he was afraid of being infected with Covid-19, the king - who is 74 - said: "Lately, it has felt more obvious, it has crept closer and closer. That's not what you want."
media captionRos Atkins looks at one country that's been an outlier since the start of the pandemic: Sweden
Instead of relying on legal sanctions, Sweden appeals to citizens' sense of responsibility and civic duty, and issues only recommendations. There are no sanctions if they are ignored.
Sweden has never imposed a nationwide lockdown or the wearing of masks, and bars and restaurants have remained open.
However, earlier this week, schools across the Stockholm region were asked to switch to distance learning for 13 to 15-year-olds for the first time as soon as possible. The measure was announced in response to rising Covid-19 cases.
This came a week after a nationwide decision on 7 December to switch to remote learning for those over 16.
And on Monday, new nationwide social-distancing recommendations for the Christmas period came into force, replacing similar region-specific guidelines.
Swedes are advised to meet a maximum of eight people, gather outdoors if possible and avoid travelling by train or bus.
A formal ban on public gatherings of more than eight people remains, affecting events such as concerts, sports matches and demonstrations.
Sweden's state epidemiologist, Anders Tegnell, in November explained the strategy relied on a combination of legal and voluntary measures.
He told the BBC that this was, in the Swedish context, "the combination that we really believe is the best one".
According to an official report released earlier this week, the strategy failed in its effort to protect the elderly in care homes - for which the government has admitted responsibility.
Over 90% of Covid-related deaths have been among those aged 70 and over, and nearly half of all Covid deaths have been in care homes, the government says.
Mr Tegnell said his agency (Sweden's Public Health Agency) was not responsible for directing the elderly care system, and added all stakeholders needed to help to improve the situation to make sure the elderly did not get infected.
He said he thought Sweden had become better at protecting older people, and that no country had succeeded entirely in that area - even Germany was being hit hard right now, he told Swedish radio on Wednesday.
Sweden is also said to have one of the highest per capita Covid-19 death rates in the world, and has had more deaths than the rest of the Nordic countries combined. This has led to criticism from the country's neighbours, Norway, Denmark and Finland, that its less strict approach is putting their own measures at risk.
On Tuesday, Prime Minister Stefan Lofven also said he felt many experts had underestimated the second wave.
"I think most in the profession did not see such a wave incoming. There was instead talk of different clusters," he said in an interview with daily Aftonbladet.
https://www.bbc.com/news/world-europe-55347021
Ronduit idioot beleid. Makro verkocht bij mijn weten sws geen nonfood (laat staan sterkew drank) sinds de Lockdown aan particulieren en vormde zo onderdeel van de (supermarkt) verkoopoppervlakte.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:51 schreef Predator40 het volgende:
15 minuten laten zitten of liggen is een aanbeveling die voor alle vaccinaties geldt (maar zelden nageleefd wordt). Niet zozeer wegens allergische reacties, maar om letsel door flauwvallen te vermijden. Zie bvb de meningokokken C vaccinatiecampagne in 2002: 775 kinderen vielen flauw.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:32 schreef Jane het volgende:
Ik lees dat (iig bij het Pfizer vaccin) aangeraden wordt om iedereen die gevaccineerd is minstens 15 min. ter plekke te laten blijven voor het geval er een allergische reactie optreedt. Dat maakt de logistiek ook niet bepaald makkelijker, lijkt me. Bovendien moet je dus ook de spullen bij de hand hebben om zo'n reactie eventueel snel te behandelen.
https://www.nytimes.com/2(...)lergic-reaction.html
[..]
Heb hier twee maanden in een lockdown gezeten, waarbij zo ongeveer alleen apotheken en supermarkten open waren.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:39 schreef Mortaxx het volgende:
Centrum van Den Haag was vandaag redelijk uitgestorven, dus ondanks de valse start lijkt het redelijk te werken
De supermarkt was teringdruk. Was in een andere waar winkelwagen verplicht was. Dat helpt de doorstroming nou ook niet echt
Alles voor de bühne dat men in 2020 geschiedenis schreef.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Neem dit bericht:
[..]
[..]
Maar goed:
[..]
[..]
quote:De eerste vaccinatie kan op 8 januari 2021 gezet worden, dat schrijft minister De Jonge van Volksgezondheid in een brief aan de Tweede Kamer. Als het coronavaccin wordt goedgekeurd door het Europees Medicijngenootschap, gaan vanaf die datum de eerste vaccinaties van start. Vanaf 4 januari worden de eerste uitnodigingen verstuurd.
De eerste groep die wordt opgeroepen zijn medewerkers van verpleeghuizen, medewerkers van de gehandicaptenzorg en de wijkverpleging.
Eerder vandaag drongen partijen in de Kamer al aan op meer informatie van het kabinet over de start van het vaccineren. Verschillende landen in de EU willen nog voor de jaarwisseling beginnen, partijen wilden van het kabinet weten wanneer Nederland zover is.
Ik weet nog dat toen m'n zus een kleine gup was ze zich liet inenten en ze buiten ineens met fiets en al in de struiken lagquote:Op donderdag 17 december 2020 17:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
15 minuten laten zitten of liggen is een aanbeveling die voor alle vaccinaties geldt (maar zelden nageleefd wordt). Niet zozeer wegens allergische reacties, maar om letsel door flauwvallen te vermijden. Zie bvb de meningokokken C vaccinatiecampagne in 2002: 775 kinderen vielen flauw.
https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/205051003.pdf
zeg dan gewoon niet dat je er klaar voor bent......simpelquote:Op donderdag 17 december 2020 17:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap aan de ene kant dat het niet snel genoeg kan gaan, maar als ze dat doen en die registratie wordt een bende ben je misschien wel verder van huis. Dan is de kritiek uiteraard ook niet mis, dus je doet het uiteindelijk toch niet goed.
Je doet het goed als je dit van te voren goed regelt. Nu is het inderdaad te laat om de planning naar voren te halen.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:45 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap aan de ene kant dat het niet snel genoeg kan gaan, maar als ze dat doen en die registratie wordt een bende ben je misschien wel verder van huis. Dan is de kritiek uiteraard ook niet mis, dus je doet het uiteindelijk toch niet goed.
Ja qua communicatie kan De Jonge nog een hoop lerenquote:Op donderdag 17 december 2020 17:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
zeg dan gewoon niet dat je er klaar voor bent......simpel
Dit is gewoon sfeertje maken. Het is geen lappen aan de laars, hoewel ik het wel zo kan begrijpen omdat het nieuws daarvan simpelweg eenzijdig is. Bij de Action waren de non-food zaken compleet onder plastic afgedekt.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ze mochten eerst natuurlijk open blijven maar toen werd iedereen ook weer boos dat winkels zoals de HEMA de regels aan hun laars lapten. Lastig lastig. Dat SBI-code idee is wel aardig als oplossing, maar ook niet zomaar op poten te zetten.
Denk je dat het gaat lukken?quote:Op donderdag 17 december 2020 17:49 schreef VoMy het volgende:
Nou, er is weer wat gecommuniceerd.
[..]
Het probleem is juist dat hij zelf denkt van niet.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:52 schreef TheVulture het volgende:
Ja qua communicatie kan De Jonge nog een hoop leren
RIP ICTérs met kerst en oud en nieuwquote:
Laat dat nu net niet hun doel zijn dat collega's sluiten. Groothandel juist gevraagd door het CBL om zo de winkeldruk te verlichten en de handel zelf natuurlijk alle beetjes omzet wel kan gebruiken als de Horeca wegblijft.quote:Op donderdag 17 december 2020 16:59 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, ik lees dat zelf de supermarkten tegen deze maatregel zijn. En dat wil wat zeggen, want je zou zeggen dat die normaal niet wars zijn van een beetje extra omzet.
Als de overheid hun neiging weet te onderdrukken er een megalomaan project van te maken, met het liefst koppelingen naar 80 andere systemen, dan is het echt niet onmogelijk. De nerds zijn sowieso het probleem niet en vinden in mijn ervaring werken rond de feestdagen vaak niet zo'n probleem, echter het management....quote:Op donderdag 17 december 2020 17:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
RIP ICTérs met kerst en oud en nieuw
Flauwekul en dat vraagt om moderatie.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:01 schreef Predator40 het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat de mensen gewoon gingen funshoppen in de Makro
Was ook een geintje héquote:Op donderdag 17 december 2020 11:16 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het is al langer bekend dat er mogelijk gevaccineeerd kon worden eind dit jaar.
Het was operationeel prima geregeld maar mensen hun onderbuik blijven poepgeven.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:01 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Deze winkels hebben non food op de eerste etage geplaatst meestal. Kan dus makkelijk afgesloten worden.
De begane grond is gewoon een supermarkt.
Kan maar dan schuif ik wel bij hun aan tafel om te dineren met kerst.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:00 schreef Janneke141 het volgende:
Allicht interessante materie.quote:Kinderen tot 12 à 14 jaar geven het virus dus minder makkelijk door dan volwassenen. Waarom? “Het is niet zo gekend, maar er zijn een aantal zeer voor de hand liggende mogelijke oorzaken. Enerzijds maken ze de ziekte vaak zonder symptomen door. Het is uit onderzoek gebleken dat mensen zonder symptomen minder makkelijk het virus doorgeven dan mensen met symptomen. En zelfs al zijn kinderen ziek, dan hebben ze minder hoestkracht waardoor ze minder druppels - aerosols- gaan produceren. We weten natuurlijk dat het virus op die manier wordt doorgegeven.”
Immunoloog Hans-Willem Snoeck, verbonden aan de Columbia University in New York, stelde in een opiniestuk in ‘De Morgen’ voor om de scholen tot 31 januari te sluiten. Ook onderwijsexpert en OESO-topman Dirk Van Damme staat achter dat idee. “De data van de scholen worden ook goed bijgehouden en geanalyseerd. De school als besmettingsbron is echt wel een minderheid”, stelt Schelstraete. “Als het gebeurt dan gaat het om overdracht van volwassenen op kinderen. De meeste besmettingen bij kinderen worden thuis opgelopen.”
Ook de normaliter van toepassing af te nemen amnese, die gebruikelijk is bij experimenten, zal tijd & deskundigheid vragen.quote:Op donderdag 17 december 2020 17:32 schreef Jane het volgende:
Ik lees dat (iig bij het Pfizer vaccin) aangeraden wordt om iedereen die gevaccineerd is minstens 15 min. ter plekke te laten blijven voor het geval er een allergische reactie optreedt. Dat maakt de logistiek ook niet bepaald makkelijker, lijkt me. Bovendien moet je dus ook de spullen bij de hand hebben om zo'n reactie eventueel snel te behandelen.
https://www.nytimes.com/2(...)lergic-reaction.html
[..]
Ze willen de horeca branche kapot hebben. Niks meer niks minder.quote:Op donderdag 17 december 2020 18:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het was operationeel prima geregeld maar mensen hun onderbuik blijven poepgeven.
Maar goed dit lijkt allemaal een strategie te zijn die ik ivm verscherpte moderatie uitleg dat het Kabinet de reisbeweging wil verminderen om zo het virus minder kans te gevne dat het zich verspreidt.
Dan kun je vast wel toelichten wie 'ze' zijn en vooral welk enorm groot belang 'zij' daar dan bij hebben.quote:Op donderdag 17 december 2020 18:28 schreef Owen-Kravecki het volgende:
[..]
Ze willen de horeca branche kapot hebben. Niks meer niks minder.
Zullen we eens beginnen met thuiswerken een recht van de werknemer maken voor de duur van deze crisis?quote:Op donderdag 17 december 2020 18:02 schreef Haags het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-corona-besmettingennog even en de Gestapo komt ons controleren jongens.
Nou, die Heleen de Geest die daar op de foto staat, mag mij best komen controleren thuisquote:Op donderdag 17 december 2020 18:02 schreef Haags het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-corona-besmettingennog even en de Gestapo komt ons controleren jongens.
'chaos'.quote:Op donderdag 17 december 2020 18:33 schreef trein2000 het volgende:
Straks om half 9 debatteert de Kamer met De Jonge (en Rutte?) over de vacdinatiechaos.
Niet dat ik het een slecht idee vind, maar hoe doe je dat met buschauffeurs?quote:Op donderdag 17 december 2020 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen we eens beginnen met thuiswerken een recht van de werknemer maken voor de duur van deze crisis?
quote:Op donderdag 17 december 2020 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet dat ik het een slecht idee vind, maar hoe doe je dat met buschauffeurs?
Uiteraard met een uitzondering voor zij die echt niet thuis kunnen werken. Dat gaat natuurlijk op voor veel mensen. Maar die baasjes die denken dat adviezen voor iedereen gelden behalve voor hun moeten maar even de pas afgesneden worden, dat hoor je ook net ff te vaak namelijk.quote:Op donderdag 17 december 2020 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet dat ik het een slecht idee vind, maar hoe doe je dat met buschauffeurs?
Thuiswerken tenzij, hard te maken door de werkgeverquote:Op donderdag 17 december 2020 18:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zullen we eens beginnen met thuiswerken een recht van de werknemer maken voor de duur van deze crisis?
Het doel is beperken reisbewegingen en dat burger door aangepast gedrag, het virus (zich) niet kan verspreiden.quote:Op donderdag 17 december 2020 18:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan kun je vast wel toelichten wie 'ze' zijn en vooral welk enorm groot belang 'zij' daar dan bij hebben.
mensen waren gewoon speelgoed en kleding aan het kopen van de week.....en dat noem ik funshoppen sorry.quote:Op donderdag 17 december 2020 18:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Flauwekul en dat vraagt om moderatie.
Zeker nu het toch echt menens lijkt te zijn, zonder uitzonderingen op non-essentiële winkels en geannuleerde vakantievluchten. De tijd van de grenzen opzoeken moet voorbij zijn.quote:Op donderdag 17 december 2020 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteraard met een uitzondering voor zij die echt niet thuis kunnen werken. Dat gaat natuurlijk op voor veel mensen. Maar die baasjes die denken dat adviezen voor iedereen gelden behalve voor hun moeten maar even de pas afgesneden worden, dat hoor je ook net ff te vaak namelijk.
Als zelfs het RIVM het zegt dan zal het wel.quote:
Daar zijn een aantal ambtenaren heel hard aan het werk gegaan. Ik kreeg echt de indruk dat het pas echt eind januari pas ging gebeuren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |