abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196786372
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Voorlopig nog niet nee.
En de massale familiefeesten moeten nog komen.

Goddank heeft mijn familie ingezien dat ze echt niet met dertienen uit 6 huishoudens kerstavond kunnen vieren, maar de hulp van mijn moeder gaat zoiets wel doen.
"Want ze heeft het hele jaar de familie nog niet bij elkaar gehad!"

En zo zullen velen denken, helaas.
Ja ... de familiefeesten moeten nog komen..

en het laatste gaan heel veel mensen denken ben ik bang.

Net als die ''vakanties'' naar het buitenland ''want, oma, of wie dan ook... '' nog even bezoeken...

Zo dom ... lange rijen van mensen die tóch nog even onder het mom van.. die en die nog
even willen zien.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)-alleen-maar-drukker

Overvol Schiphol geen uitzondering: "Komende tijd wordt alleen maar drukker"
13 december 2020, 15.11 uur · Aangepast 13 december 2020, 21.41 uur · Door Doron Sajet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.hartvannederl(...)hiphol-tweede-kamer/
pi_196786376
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Confetti het volgende:
Eigenlijk zijn de ziekenhuizen al overlopen he. Je leest en hoort overal dat ze steeds kritischer zijn en steeds sneller een opname 'zinloos' zijn gaan vinden. Een zwarte vlek in deze crisis waar de media nooit over begint.
De triage (die op dit moment jammer genoeg nodig is) en de verzorgingstehuizen mogen wel een prominente plek in een parlementaire enquête hebben ja.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 15:46:28 #104
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_196786387
quote:
Eigenlijk zijn de ziekenhuizen al overlopen he. Je leest en hoort overal dat ze steeds kritischer zijn en steeds sneller een opname 'zinloos' zijn gaan vinden. Een zwarte vlek in deze crisis waar de media nooit over begint.
De ziekenhuizen zijn al maanden overbelast, want reguliere zorg is al sinds oktober afgeschaald.
  donderdag 17 december 2020 @ 15:46:35 #105
3542 Gia
User under construction
pi_196786389
Ik verwacht voor half januari geen duidelijke daling. Dus die scholen gaan dan echt nog niet open. En de winkels ook niet.

Voorkomen we mooi de uitverkooppiek.

Hoewel ik het er wel van zie komen dat er massaal afgehaald gaat worden.
pi_196786391
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit berichtje van een week geleden is eigenlijk om te janken, maar ook een tikje lachwekkend.

https://nos.nl/collectie/(...)en-mensen-voor-nodig
[..]

Bericht is van 10 december. De GGD dacht dus tot 10 december dat ze pas in augustus gingen starten met vaccineren. Even nog een keer ..... de GGD dacht dus tot 10 december, terwijl ondertussen de eerste vaccinaties in Engeland al een feit waren, dat ze pas in augstus ging beginnen met vaccineren.

HOE DAN?

Hoe in godsnaam kan je in december niet doorhebben dat je eind december / begin januari moet gaan vaccineren. In welke grot of onder welke steen heb je dan geleefd? Hoe kan het toch zijn dat ook dit weer mis gaat?

Ik kan er gewoon echt niet bij hoor ....
:{ -O-
pi_196786395
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:39 schreef BillDauterive het volgende:
Venray heeft trouwens ook een schrikbarend hoog aantal besmettingen gemeld: 106.
Dit is een gemeente met net iets meer inwoners dan Urk. Het ligt niet bij mij in de omgeving, dus let ik er eigenlijk nooit op, maar is dit al langer aan de hand? Wat is er in Venray gebeurd?
Ik zie dat er pas een straat geopend is... mss dat dat meespeelt? Het valt me namelijk op dat sinds er bij ons ook eentje zit we ook veel hoger scoren. Lange tijd was boven de 10 hier de uitzondering. Nu - ook toen het landelijk nog niet zo doorschoot - is onder de 10 een uitzondering. Wellicht vergroot het de testbereidheid als er een teststraat geopend wordt? En levert het dus meer testen van inwoners op en dus ook meerdere geregistreerde besmettingen? Kan me dat zeker bij mensen zonder eigen vervoer goed voorstellen.
  donderdag 17 december 2020 @ 15:47:40 #108
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196786411
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
SCHIPHOL - Het zal vanaf dinsdag veel vaker druk worden bij de paspoortcontrole op Schiphol. Daarvoor waarschuwt burgemeester Marianne Schuurmans van Haarlemmermeer. De drukte in een filmpje geplaatst door RTL Nieuws waar honderden reizigers dicht op elkaar te zien zijn, is de komende tijd geen uitzondering. Vanaf dinsdag moet een deel van de reizigers bij de marechaussee ook een negatieve testuitslag overhandigen, waardoor de wachttijd verder zal oplopen.

Dus het is eigenlijk geen goed idee om te hannessen met negatieve testen omdat het zorgt voor meer verspreidingskansen van het virus?
Antifa
pi_196786418
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:46 schreef Gia het volgende:
Ik verwacht voor half januari geen duidelijke daling. Dus die scholen gaan dan echt nog niet open. En de winkels ook niet.

Voorkomen we mooi de uitverkooppiek.

Hoewel ik het er wel van zie komen dat er massaal afgehaald gaat worden.
Basisscholen wel denk ik.

Die gaan wel midden januari open.
  donderdag 17 december 2020 @ 15:48:00 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196786425
quote:
Een collega van mij vertelde dat zijn zoon die op een oogheelkunde afdeling werkt in een ziekenhuis nu ook covid diensten moet draaien omdat de zorg zo onder druk staat in het ziekenhuis. Mijn zusje werkt ook normaal op de orthopedie afdeling en draait sinds een paar weken ook bijna alleen maar covid diensten, ze hebben echt een probleem in de ziekenhuizen. Ik denk dat Lenny_Leonard dit ook wel herkent waarschijnlijk...
  donderdag 17 december 2020 @ 15:48:33 #111
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196786436
quote:
Sweden's king on coronavirus strategy: 'We have failed'

Sweden’s king said in a new address that the country’s strategy to slow the spread of COVID-19 has “failed” as the fatality count in the Scandinavian country continues to rise.

Carl XVI Gustaf told residents of the country in his annual Christmas address that Sweden has suffered “enormously” amid the ongoing coronavirus pandemic and it is “traumatic” that many loved ones of the nearly 8,000 people who have died from COVID-19 were unable to say goodbye to them in person.

“I think we have failed. We have a large number who have died and that is terrible. It is something we all have to suffer with,” the king said in comments that were released on Thursday and will be broadcast in full on Monday, as translated by the Financial Times.

Sweden has resisted implementing a nationwide lockdown during the coronavirus pandemic, unlike many of its fellow European nations.

However, Swedish officials are reportedly considering implementing lockdowns as some of the country’s intensive care units reach capacity, The New York Times reported this week.

Sweden has reported approximately 1,700 COVID-19 fatalities in the last month, compared to approximately 100 deaths each in Finland and Norway. The countries both have approximately half of Sweden’s population.

The king, asked if he was afraid of becoming infected with coronavirus, said that “Lately, it has felt more noticeable. It has crept closer and closer. That’s not what you want,” according to the Financial Times.

Sweden’s top infectious disease expert said late last month that the country has not seen evidence of herd immunity slowing the spread of COVID-19 in the country. Herd immunity is the point at which a disease stops spreading widely through a population because enough individuals are immune to it, either via recovering from an infection or through vaccinations.
https://thehill.com/polic(...)ategy-we-have-failed
are we infinite or am I alone
pi_196786437
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Niemand, dat is ook het probleem. Toen ik bij een overheidsinstantie als inhuur zat werd dit ingevoerd bij ze, er werd daarna nagenoeg geen beleid langer dan 4 jaar gemaakt. Dat zie je natuurlijk ook terug in de tweede kamer.

Veel overheidsinstanties hebben dit eigenlijk gewoon 1 op 1 gekopieerd van consultancytenten als McKinsey/Accenture/PWC.
Alleen hebben die consultancy firms hele andere doelstellingen natuurlijk. En bij McKinsey lig je er gewoon uit als je niet binnen twee jaar promotie hebt gemaakt, dan word je niet opzij gezet naar een andere job, of toch gepromoveerd, maar naar een andere afdeling, je ligt eruit. Als ze het kopieren, moeten ze het ook helemaal kopieren.
pi_196786439
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:46 schreef Kyran het volgende:

[..]

De ziekenhuizen zijn al maanden overbelast, want reguliere zorg is al sinds oktober afgeschaald.
Zeker, maar nog steeds wordt de indruk gewekt dat er plek is voor acute zorg. Dat dat komt omdat ze een groot deel van Nederland weigeren op te nemen, ook als die dat willen, wordt er niet bij vermeld. Dat is vals.
pi_196786445
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:47 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus het is eigenlijk geen goed idee om te hannessen met negatieve testen omdat het zorgt voor meer verspreidingskansen van het virus?
Sta je lekker in de rij met je negatieve test, ben je 5 minuten daarvoor door de bizarre drukte besmet door iemand die geen negatief testresultaat moest overhandigen.
pi_196786460
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Sta je lekker in de rij met je negatieve test, ben je 5 minuten daarvoor door de bizarre drukte besmet door iemand die geen negatief testresultaat moest overhandigen.
Het advies was toch niet vliegen? Dan hoef je ook geen negatieve test te overhandigen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 15:49:45 ]
  donderdag 17 december 2020 @ 15:49:47 #116
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196786464
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:17 schreef Momo het volgende:

[..]

Ok de juiste getallen vandaag, hoge ziekenhuisopname nog steeds..
Huh, juiste getallen?
Vandaag (en morgen) zouden er toch nog steeds cijfers bijzitten die maandag en dinsdag misten?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_196786466
quote:

[..]

Dit berichtje van een week geleden is eigenlijk om te janken, maar ook een tikje lachwekkend.

[..]

Bericht is van 10 december. De GGD dacht dus tot 10 december dat ze pas in augustus gingen starten met vaccineren. Even nog een keer ..... de GGD dacht dus tot 10 december, terwijl ondertussen de eerste vaccinaties in Engeland al een feit waren, dat ze pas in augstus ging beginnen met vaccineren.

HOE DAN?

Hoe in godsnaam kan je in december niet doorhebben dat je eind december / begin januari moet gaan vaccineren. In welke grot of onder welke steen heb je dan geleefd? Hoe kan het toch zijn dat ook dit weer mis gaat?

Dit zijn wel zware conclusies die je trekt uit een nieuwsberichtje...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_196786474
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het advies was toch niet vliegen? Dan hoef je ook geen negatieve test te overhandigen :+
Ja, we zouden ook in een harde lockdown zitten :D
  donderdag 17 december 2020 @ 15:50:28 #119
3542 Gia
User under construction
pi_196786485
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

"komen dit weekend gespreid" is, afhankelijk van de invulling, alsnog niet zo'n slim idee?
Mijn man en ik morgenmiddag.
Schoonzus en man morgenavond.
Schoonbroer en vrouw zaterdag.
Andere schoonzus zondag, bij haar en tevens kerstviering.
1e kerstdag schoonbroer, 2de kerstdag schoonzus, oudjaar wij, met één zoon.
  donderdag 17 december 2020 @ 15:50:33 #120
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196786488
quote:
HOE DAN?

Heb je onder een steen geleefd? In eerste instantie was het plan om de bedrijfsartsen en instellingsartsen de vaccinatie te laten doen in de zorginstellingen, maar nu gaat de GGD daar toch ook bij assisteren. Vandaar de aangepaste tijdlijn.
Antifa
  donderdag 17 december 2020 @ 15:50:36 #121
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196786491
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Huh, juiste getallen?
Vandaag (en morgen) zouden er toch nog steeds cijfers bijzitten die maandag en dinsdag misten?
Ik had het toen over een plakfoutje van Benny, die daarna meteen de goede cijfers plaatste ;)
pi_196786492
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:48 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja zoiets dus ....
pi_196786520
Moet trouwens zeggen dat ik het niet druk vind in de stad (Groningen, welke andere stad is er relevant?). Winkelstraten nu echt wel leeg. Overal wel plukjes van 1 of 2 mensen. Is ook geen marktdag verder, dan is het wel drukker maar ook niet heel erg lijkt me. Best veel winkels en koffietentjes hebben een afhaaloptie maar dan zie je ook maar een enkeling tegelijkertijd. Nog even naar een hofje gegaan waar anders altijd wel wat volk rondloopt, was ik nu echt de enige.

Vond het wel interessant als tegenwicht voor de mensen die alweer weten dat het een neplockdown is. Ja N=1 ik weet het. Misschien is de Randstad gewoon gestoord. Totaal lege straten en iedereen binnen gaan we in ieder geval echt niet meer zien, en denk ook niet dat dat nodig is.

Als dit beeld op meer plaatsen zo is maar mensen nog wel dagelijks in de file staan, tja, dan moeten we toch eens in een andere richting kijken dan de vermaledijde 'funshopper'.

quote:

[..]

Haha je bent me voor. Ik las dat en ik dacht: ah, negatieve testresultaten afschaffen!

Vond het van de zomer ook al raar, dat gehannes met papieren formulieren (passenger location form). Waar vervolgens niemand naar vraagt, kan zo weer het oud papier in. Bij entree in Portugal kon je dat digitaal invullen, maar Nederland deelt papieren formulieren uit. Waarom zijn wij daar ouderwetser in dan een land dat nog met één been in de jaren '70 staat?

Met die negatieve testresultaten vraag ik het me ook af. Misschien niet AVG-proof om dat digitaal te doen? Maar dit werkt ook niet echt. En straks mag je die rijen verdubbelen omdat je ook nog een essentiële-reis-formulier moet aanleveren.
pi_196786524
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat jij de afgelopen dagen in dit topic aangaf dat mensen niet moesten zeuren en zich maar moesten aanpassen. Dat ging op dat moment over dat kinderen niet naar school konden en dat ze er niets aan over hielden. Dat mensen niet moesten gaan funshoppen en alles maar dicht moest.

En dan ga je ondertussen zelf wel op bezoek bij je 80 jarige schoonmoeder? Vind je dat zelf niet ook een slecht idee?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 15:53:18 ]
pi_196786542
quote:

[..]

-O-
Spreid je winkansen! :{
pi_196786565
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:53 schreef Mammietje het volgende:

[..]

-O-
oeps.. kan je wel zeggen ja :{
  donderdag 17 december 2020 @ 15:55:19 #127
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196786574
quote:

[..]

[..]

HOE DAN?

Ik had eerder deze week inderdaad artikelen met die datum in augustus gelezen en dacht toen als leek en burger: "Goh, nog even goed lezen want dit kan niet waar zijn" en daarna: "Goh, het staat er echt, maar dat zal toch niet." Blijkt dat de GGD dit wél gewoon heeft aangenomen dus? HOE DAN inderdaad |:(
  donderdag 17 december 2020 @ 15:56:15 #128
3542 Gia
User under construction
pi_196786595
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:52 schreef chratnox het volgende:

Ik kan me herinneren dat jij de afgelopen dagen in dit topic aangaf dat mensen niet moesten zeuren en zich maar moesten aanpassen. Dat ging op dat moment over dat kinderen niet naar school konden en dat ze er niets aan over hielden. Dat mensen niet moesten gaan funshoppen en alles maar dicht moest.

En dan ga je ondertussen zelf wel op bezoek bij je 80 jarige schoonmoeder? Vind je dat zelf niet ook een slecht idee?
Nee, want we houden ons aan de voorgeschreven maatregelen en adviezen, en dat doen funshoppers en vakantiegangers niet.
pi_196786602
Specifiek over Venray. Teststraat open per 7 dec en daarna gaan pieken

donderdag 17 december 2020 @ 15:57:18 #130
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196786622
quote:

[..]

[..]

HOE DAN?

GGD is wel pas als laatste aan zet als je naar dit overzicht kijkt...
  donderdag 17 december 2020 @ 15:57:30 #131
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_196786627
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik had eerder deze week inderdaad artikelen met die datum in augustus gelezen en dacht toen als leek en burger: "Goh, nog even goed lezen want dit kan niet waar zijn" en daarna: "Goh, het staat er echt, maar dat zal toch niet." Blijkt dat de GGD dit wél gewoon heeft aangenomen dus? HOE DAN inderdaad |:(
OMG onder welke steen hebben die al die maanden dan gezeten ? Dat lijkt me toch echt onmogelijk hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 17 december 2020 @ 15:57:55 #132
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196786640
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:50 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik had het toen over een plakfoutje van Benny, die daarna meteen de goede cijfers plaatste ;)
Oh zo, ik dacht al :D
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 15:58:15 #133
416575 crew  Evenstar
pi_196786648
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Heb je onder een steen geleefd? In eerste instantie was het plan om de bedrijfsartsen en instellingsartsen de vaccinatie te laten doen in de zorginstellingen, maar nu gaat de GGD daar toch ook bij assisteren. Vandaar de aangepaste tijdlijn.
Het is gewoon onzin om het daar op te gooien. Leuk dat er steeds maar weer redenen worden gevonden om het falen niet toe te geven. In maart was al duidelijk dat vaccinatie de enige echte oplossing zou zijn. Je hoort dan z.s.m. klaar te staan en niet met onzin komen als "wij dachten dat wij in augustus pas gingen vaccineren".

Iedere keer lopen wij achter de feiten aan, iedere keer. Nog zijn er dan mensen die het koste wat het kost willen verdedigen. Heb echt bewondering voor je vertrouwen in de overheid na negen maanden waarin ze keer op keer gefaald hebben en achter de feiten aan blijven hollen.
pi_196786654
12k KOEKOEK
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  donderdag 17 december 2020 @ 15:58:43 #135
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196786657
quote:

[..]

[..]

HOE DAN?

Dat vaccineren in augustus ging toch over de grote massa? Zou daar geen verwarring in de communicatie zitten?

Kan me niet voorstellen dat ze in december niet wisten dat de eerste mensen in januari gevaccineerd moesten en konden worden. Daar is ook wel personeel voor.

De massa vaccineren kost wat meer medewerkers en tijd/planning. Als dat ineens een halfjaar naar voren geschoven wordt is dat logisch een probleem ja.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  donderdag 17 december 2020 @ 15:58:45 #136
3542 Gia
User under construction
pi_196786659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:53 schreef Mammietje het volgende:

-O-
Beter toch dan allemaal tegelijk!
En wie hier in dit topic gaat met Kerst niet even bij de ouders langs of nodigt de ouders uit?
pi_196786671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

En wie hier in dit topic gaat met Kerst niet even bij de ouders langs of nodigt de ouders uit?
Ik niet, maar eigenlijk zou het nog kunen ook want ze hebben al corona gehad. :D
pi_196786677
quote:

[..]

_O-
pi_196786680
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Kyran het volgende:

[..]

Het is gewoon onzin om het daar op te gooien. Leuk dat er steeds maar weer redenen worden gevonden om het falen niet toe te geven. In maart was al duidelijk dat vaccinatie de enige echte oplossing zou zijn. Je hoort dan z.s.m. klaar te staan en niet met onzin komen als "wij dachten dat wij in augustus pas gingen vaccineren".

Iedere keer lopen wij achter de feiten aan, iedere keer. Nog zijn er dan mensen die het koste wat het kost willen verdedigen. Heb echt bewondering voor je vertrouwen in de overheid na negen maanden waarin ze keer op keer gefaald hebben en achter de feiten aan blijven hollen.
Ja, 16.00 uur. :)
Tijd voor cup a soup! ^O^ ;)
pi_196786685
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, want we houden ons aan de voorgeschreven maatregelen en adviezen, en dat doen funshoppers en vakantiegangers niet.
Dat is wel een beetje simpel vind je ook niet? Je stond vooraan om ouders die kinderen bij de opvang hadden te veroordelen en te zeggen: "Ze voeden ze zelf maar op, die kinderen worden er sterk van" (parafraserend). Het advies is om thuis te blijven, dus je doet exact hetzelfde als funshoppers.

Sorry hoor, maar als we een aantal topics terugkijken heb je ouders die kinderen bij de opvang hebben en zeggen dat het lastig wordt nogal hard veroordeeld. Dit vind ik dan wel hypocriet.
pi_196786693
quote:

[..]

Snap het wel, maar heel verstandig klinkt dit ook weer niet. :{
  donderdag 17 december 2020 @ 16:01:16 #142
3542 Gia
User under construction
pi_196786697
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

oeps.. kan je wel zeggen ja :{
Hè, je mag maar met 2 tegelijk. Liefst niet op dezelfde dag. Behalve morgen, voldoen we daaraan.
pi_196786700
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Vandaag of dinsdag extra debat
Het is natuurlijk ook te gek voor woorden dat we pas 20 dagen later zouden gaan vaccineren dan mogelijk. Zeker als de rest van Europa er wel klaar voor is. Dat er maar wat politieke druk op komt te staan.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:01:43 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196786708
quote:

[..]

Ik ga naar mijn ouders (mijn zusje en haar vriend niet), maar die zijn denk ik jonger dan dat jij bent. Maar mijn grootouders die begin 80 zijn slaan we wel over of zwaaien even op afstand.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:01:58 #145
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_196786715
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:57 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
GGD is wel pas als laatste aan zet als je naar dit overzicht kijkt...
Ah is dat het? Ze hebben nu een andere groep toegewezen gekregen waardoor ze in januari al moeten vaccineren ipv augustus?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  donderdag 17 december 2020 @ 16:02:19 #146
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196786722
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef KennyPowers het volgende:
12k KOEKOEK
Zitten nog wel correctiecijfers bij van afgelopen maandag en dinsdag.
Die missende cijfers zouden er gisteren, vandaag en morgen bijgeteld worden.

DWERGPAPEGAAI 8-)
A murky, forgotten land.
pi_196786726
https://www.rtlnieuws.nl/(...)st-pakjesavon-veilig

Gaat nog leuk worden, hoewel op moment van schrijven toen de strenge regels nog niet bekend was en de cijfers 'meevielen'.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 16:03:23 #148
416575 crew  Evenstar
pi_196786748
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:58 schreef Pvt.Webster het volgende:

[..]

Dat vaccineren in augustus ging toch over de grote massa? Zou daar geen verwarring in de communicatie zitten?

Kan me niet voorstellen dat ze in december niet wisten dat de eerste mensen in januari gevaccineerd moesten en konden worden. Daar is ook wel personeel voor.

De massa vaccineren kost wat meer medewerkers en tijd/planning. Als dat ineens een halfjaar naar voren geschoven wordt is dat logisch een probleem ja.
Stel dat het zo is en dat ze inderdaad tegen de GGD hadden gezegd dat ze pas in augustus moesten vaccineren.

Hoe haal je het dan in je hoofd om 10 december tegen de GGD te zeggen "Oops, grapje! Zei ik augustus? Ik bedoelde eigenlijk januari! Nou, succes he!"

De Jonge heeft het constant over flexibel zijn, kunnen schakelen, puzzelstukjes en weet ik veel wat voor onzin. Als je daadwerkelijk flexibel had willen zijn had je in maart 2020 al tegen de GGD moeten zeggen dat ze z.s.m. klaar moesten zijn om te vaccineren en niet pas in augustus 2021.

Hoe kan je praten over flexibel zijn als je basis gewoon niet klopt of zelfs afwezig is.

Leuk dat men het goed probeert te praten, maar linksom of rechtsom is het gewoon dikke faal.
pi_196786751
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:02 schreef xFriendx het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)st-pakjesavon-veilig

Gaat nog leuk worden, hoewel op moment van schrijven toen de strenge regels nog niet bekend was en de cijfers 'meevielen'.
quote:
2. Spreek af bij het grootste gezin
De adviezen kunnen nog veranderen, maar het aantal bezoekers dat je mag uitnodigen is beperkt. Plan je viering daarom bij het grootste gezin, kleine kinderen niet meegerekend.
_O- :7
  donderdag 17 december 2020 @ 16:04:32 #150
3542 Gia
User under construction
pi_196786764
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje simpel vind je ook niet? Je stond vooraan om ouders die kinderen bij de opvang hadden te veroordelen en te zeggen: "Ze voeden ze zelf maar op, die kinderen worden er sterk van" (parafraserend). Het advies is om thuis te blijven, dus je doet exact hetzelfde als funshoppers.

Sorry hoor, maar als we een aantal topics terugkijken heb je ouders die kinderen bij de opvang hebben en zeggen dat het lastig wordt nogal hard veroordeeld. Dit vind ik dan wel hypocriet.
Thuisblijven van werk voor de kinderen heeft niks te maken met op bezoek gaan met 2 personen.
Je hoeft niet binnen te blijven!
pi_196786766
quote:

[..]

[..]

HOE DAN?

De incompetentie is misdadig te noemen. Maar het verklaart wel waarom de voorbereidingen zo slecht zijn.
Er wordt al sinds de zomer gezegd dat eind 2020 begin 2021 haalbaar is en dan weten ze het zo te vernaggelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 17 december 2020 @ 16:04:47 #152
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_196786767
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

De Jonge heeft het constant over flexibel zijn, kunnen schakelen, puzzelstukjes en weet ik veel wat voor onzin. Als je daadwerkelijk flexibel had willen zijn had je in maart 2020 al tegen de GGD moeten zeggen dat ze z.s.m. klaar moesten zijn om te vaccineren en niet pas in augustus 2021.

Hoe kan je praten over flexibel zijn als je basis gewoon niet klopt of zelfs afwezig is.

Leuk dat men het goed probeert te praten, maar linksom of rechtsom is het gewoon dikke faal.
Ja, dat is het. Flexibel zijn betekent goed zijn voorbereid. Niet "ik roep elke week wat anders".
  donderdag 17 december 2020 @ 16:05:26 #153
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196786777
quote:

[..]

Eens.

Persoonlijk vermoed ik dat heel veel terug te leiden is naar het ijzeren (halsstarrige?) geloof dat er groepsimmuniteit zou ontstaan. Was ook terug te zien in die WOB-stukken die laatst vrijkwamen, al was het woord zelf weggelakt. Geen idee of ze dat idee nu eindelijk overboord hebben gegooid, maar het zou wel tijd worden.
Zelfde probleem als ze in Zweden hebben, btw.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 17 december 2020 @ 16:06:09 #154
3542 Gia
User under construction
pi_196786787
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:01 schreef Momo het volgende:

Ik ga naar mijn ouders (mijn zusje en haar vriend niet), maar die zijn denk ik jonger dan dat jij bent. Maar mijn grootouders die begin 80 zijn slaan we wel over of zwaaien even op afstand.
En jouw ouders gaan niet naar hun ouders?
Mijn kinderen gaan ook niet naar opa en oma.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:06:18 #155
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_196786792
quote:

[..]

@Tijn en ik
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 16:06:49 #156
416575 crew  Evenstar
pi_196786804
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:06 schreef Jane het volgende:

[..]

@:Tijn en ik
@Viv en ik ook niet in ieder geval. Heb mijn ouders sowieso bizar weinig gesproken sinds maart. Laatste wat ik wil is hun besmetten.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:07:08 #157
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196786812
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:06 schreef Gia het volgende:

[..]

En jouw ouders gaan niet naar hun ouders?
Mijn kinderen gaan ook niet naar opa en oma.
Nee, ook de andere kinderen van mijn grootouders niet. Al is mijn moeder wel de mantelzorger van hun dus komt daar bijna dagelijks dus dat is niet anders.
pi_196786816
quote:

[..]

Dat doen jullie niet, want ik zie minstens een dag met twee keer bezoek. Dringend advies is maximaal 2 personen per dag.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 17 december 2020 @ 16:07:30 #159
258756 Unmountable
Thinking out of your mind!
pi_196786819
Heeft iemand nog een geüpdate grafiek hoe Nederland het doet ten opzichte van andere Europese landen?
Rozen zijn tieten, viooltjes zijn tieten, ik hou van tieten, tieten.
pi_196786825
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Thuisblijven van werk voor de kinderen heeft niks te maken met op bezoek gaan met 2 personen.
Je hoeft niet binnen te blijven!
Daar heb je gelijk in. Ik kan me herinneren dat ik aan de ontvangende kant van veel van de discussies hierover stond, dus op mij kwam het nogal vreemd over. Ik respecteer het dat je reageert, keuze is uiteraard aan jezelf.

Puur persoonlijk gezien voelt dit als de grens opzoeken, net als mensen die naar een winkel gaan om iets te kopen wat niet strikt noodzakelijk is. Maargoed, nogmaals, keuze is aan jou :)

Overigens, wij doen met kerst niets. Blijven thuis, bezoeken niemand en krijgen niemand op bezoek.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2020 16:08:29 ]
pi_196786837
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:06 schreef Kyran het volgende:

[..]

@:Viv en ik
+
Manlief en ik.
Nah, vooruit, thuiswonende kinderen mogen ook aanschuiven. O+
pi_196786848
quote:

[..]

Ik zal mijn ouders en schoonouders niet zien, inderdaad.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:08:56 #163
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196786855
quote:

[..]

Je kunt wel blijven schreeuwen maar je kunt beter gewoon even inlezen wat het stappenplan is en hoe het gewijzigd is. Daar hebben we veel meer aan.
quote:
Keer op keer gefaald, ook zoiets dat je maar kunt blijven herhalen zonder dat je echt kunt vertellen wat en waar het mis is gegaan.

Probeer het een keer met inhoud.
Antifa
  donderdag 17 december 2020 @ 16:10:04 #164
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196786879
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, dat is het. Flexibel zijn betekent goed zijn voorbereid. Niet "ik roep elke week wat anders".
Blijkbaar hebben ze in Den Haag die memo gemist.
A murky, forgotten land.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:10:17 #165
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196786886
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat doen jullie niet, want ik zie minstens een dag met twee keer bezoek. Dringend advies is maximaal 2 personen per dag.
Dit is die zogeheten "blokjesverjaardag" die Rutte niet wou.
Maar verder wat @chratnox zegt: het is je eigen keuze, @Gia. En om jouw vraag te beantwoorden: nee, ik zie mijn ouders niet anders dan dat wij iets gaan brengen en in de tuin zetten en/of andersom want wij hebben erg veen zorgmedewerkers, leerkrachten en kwetsbare personen in de familie en gaan dus niet met vuur spelen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 16:11:50 #166
416575 crew  Evenstar
pi_196786914
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je kunt wel blijven schreeuwen maar je kunt beter gewoon even inlezen wat het stappenplan is en hoe het gewijzigd is. Daar hebben we veel meer aan.
[..]

Keer op keer gefaald, ook zoiets dat je maar kunt blijven herhalen zonder dat je echt kunt vertellen wat en waar het mis is gegaan.

Testcapaciteit dat te laat op orde was?
BCO-capaciteit dat te laat op orde was?
Vaccinatie dat al in de soep loopt voordat het begonnen is?
Te slap en te laat ingrijpen?

Heb al tientallen keren uitgebreid gepost over wat er fout is gegaan, maar als je het niet wil lezen en liever op de man speelt ga ik er ook geen moeite in steken natuurlijk. Wel een beetje klaar met moeite steken om dingen uit te leggen aan mensen die het toch niet willen lezen/snappen/inzien.

Nogmaals, stappenplan is leuk en aardig, maar als je flexibel wil zijn zoals de Jonge dat keer op keer zegt dan moet je basis in orde zijn. Je kan niet tegen de GGD zeggen dat ze pas in augstus klaar moeten staan en dan in december even doorgeven dat ze in januari aan de bak moeten. Dat is niet flexibel zijn, maar oliedom.
pi_196786915
quote:

[..]

:') Blijf thuis. Welk deel wil je meer uitgelegd hebben?
Go hard or go home
pi_196786923
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Maar verder wat @:chratnox zegt: het is je eigen keuze, @:Gia. En om jouw vraag te beantwoorden: nee, ik zie mijn ouders niet anders dan dat wij iets gaan brengen en in de tuin zetten en/of andersom want wij hebben erg veen zorgmedewerkers, leerkrachten en kwetsbare personen in de familie en gaan dus niet met vuur spelen.
Ja, de term 'blokjeskerst' schoot ook al door mijn hoofd. ;)
Vind het ook niet verstandig. We hebben ze niet het hele jaar beschermd om het met kerst te verknallen. :N
Gelukkig kwamen ze er zelf al mee. ^O^
pi_196786944
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heb al tientallen keren uitgebreid gepost over wat er fout is gegaan, maar als je het niet wil lezen en liever op de man speelt ga ik er ook geen moeite in steken natuurlijk. Wel een beetje klaar met moeite steken om dingen uit te leggen aan mensen die het toch niet willen lezen/snappen/inzien.
Dit! Kunt beter zeggen waar ze niet gefaald hebben.

Je vergeet trouwens nog het knullige optreden van het RIVM in februari en de tekorten aan PBM in de VVT.
Waardoor ze de eisen voor BPM maar omlaag bleven schroeven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_196786961
Als zelfs de Belgen weken eerder beginnen begint het wel een beetje pijnlijk te worden ja.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:14:22 #171
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196786975
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Vind het ook niet verstandig. We hebben ze niet het hele jaar beschermd om het met kerst te verknallen. :N
Mijn oudjes (met name mijn vader) zijn meestal stronteigenwijs maar hiermee zijn ze gelukkig heel zorgvuldig. Ken ook mensen die inmiddels spelen met het idee om hun moedertje aan de radiator vast te ketenen omdat ze maar niet luistert :X
  donderdag 17 december 2020 @ 16:16:01 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196787008
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, dit kon beter.
quote:
Opzich was deze wel op orde, behalve dat ze ten onrechte zijn gaan afschalen.
quote:
dit is dus niet het geval.
quote:
Dit is niet alleen vaag en heel onspecifiek en daarmee nietszeggend, maar ook gewoon als combinatie in ieder geval niet waar.
quote:
Je legt niets uit. Je herhaalt wat schreeuwende kreten.
Antifa
pi_196787018
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:12 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Mijn ouders zouden misschien naar mijn verjaardag komen. Dan zou man ze ophalen en weer thuisbrengen, want autorijden doen ze niet meer en de trein vinden ze nu ook niet zo'n goed idee. Ze twijfelen nu, en ik snap dat wel. Ik ben vast volgend jaar nog een keer jarig.
pi_196787045
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Mijn oudjes (met name mijn vader) zijn meestal stronteigenwijs maar hiermee zijn ze gelukkig heel zorgvuldig. Ken ook mensen die inmiddels spelen met het idee om hun moedertje aan de radiator vast te ketenen omdat ze maar niet luistert :X
Misschien is dat ook nog een optie voor mijn eigen moeder. ~O>
Die spreekt ook iedere dag met maar 1 iemand af. :')
Want ja, anders kan je toch helemaal niks meer? :')
  donderdag 17 december 2020 @ 16:18:20 #175
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_196787053
Blokjes verjaardag, blokjes kerst.
Ik hou het wel gewoon bij blokjes kaas :9
A murky, forgotten land.
pi_196787093
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, dit kon beter.
[..]

Dat is het nogal eufemistisch uitgedrukt, zit jij in de politiek?
Maar een faal dus en nog 2 maal ook.
quote:
[..]
Een faal dus.
quote:
[..]
Bijna een maand na de omliggende landen, een faal dus.
quote:
Dit is niet alleen vaag en heel onspecifiek en daarmee nietszeggend, maar ook gewoon als combinatie in ieder geval niet waar.
[..]

Je argumentatie is niet sterk. Je marketingpraat wel.
pi_196787097
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:18 schreef StateOfMind het volgende:
Blokjes verjaardag, blokjes kerst.
Ik hou het wel gewoon bij blokjes kaas :9
Goedzo... je wil tenslotte niemand voor het blok zetten. :P
  donderdag 17 december 2020 @ 16:22:28 #178
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_196787123
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Bijna een maand na de omliggende landen, een faal dus.
Dit is dus niet waar. En ook nog eens vrij irrelevant eigenlijk.
Antifa
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 16:23:10 #179
416575 crew  Evenstar
pi_196787137
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit! Kunt beter zeggen waar ze niet gefaald hebben.

Je vergeet trouwens nog het knullige optreden van het RIVM in februari en de tekorten aan PBM in de VVT.
Waardoor ze de eisen voor BPM maar omlaag bleven schroeven.
Als je ze met de neus op de feiten drukt krijg je als reactie "oh, kom je daar weer mee".

Het is op zoveel fronten niet goed gegaan, maar blijkbaar ben je aan het schreeuwen als je dat zegt.

Onzinnige maatregelen, niet of te laat ingrijpen, mensen niet opleiden omdat het op dat moment niet nodig is, in december niet klaar zijn om te vaccineren, alleen mensen met Italië connecties testen om vervolgens te zeggen dat bijna alle gevallen te herleiden zijn naar Italië .... lijst is zo lang.
pi_196787144
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

De rest wel? :D
:@
pi_196787169
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:22 schreef VoMy het volgende:

[..]

Oke dat moeten we nog afwachten, die geef ik je.

Maar lijkt mij behoorlijk relevant als de buurlanden het wel op orde hebben houdt dat in dat de NL overheid gefaald heeft.
pi_196787180
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Maar verder wat @:chratnox zegt: het is je eigen keuze, @:Gia. En om jouw vraag te beantwoorden: nee, ik zie mijn ouders niet anders dan dat wij iets gaan brengen en in de tuin zetten en/of andersom want wij hebben erg veen zorgmedewerkers, leerkrachten en kwetsbare personen in de familie en gaan dus niet met vuur spelen.
Ja precies, deze user moet het ook gewoon zelf weten. Ook al zie je 30 dagen op rij steeds 2 andere personen.

Is wel symbolisch voor een bepaald type Nederlander zullen we maar zeggen. Alles keurig binnen de regels, dat wel.
  donderdag 17 december 2020 @ 16:26:14 #183
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_196787219
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:08 schreef VoMy het volgende:

[..]

[..]

Het is de grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog, dan zou je wel mogen verwachten dat de overheid iets pro-actiever handelt. 3-4 weken voordat ze van start zouden moeten gaan wil je (zeker na de eerdere problemen met testcapaciteit) geen zaken lezen als:

- De Gouw denkt dat het vinden van dit aantal werknemers geen probleem is.

- gisteren zei minister De Jonge dat het extra GGD-personeel dat nodig is voor het vaccineren in januari, mogelijk "tijdelijk" ten koste gaat van de testcapaciteit.

- "Staan we nu klaar? Dan is het antwoord nee. Maar we kunnen snel schakelen. Vaccineren is ons vak", zegt Kloppenburg. Personeel moet straks via uitzendbureaus worden gevonden of door de mensen uit teststraten om te scholen.

- De organisatie zegt nog wel te moeten weten of er bij het inenten gebruik kan worden gemaakt van de "opdrachtconstructie". Dan mogen er mensen prikken onder toezicht van een arts. Als die constructie niet mag worden toegepast, bijvoorbeeld omdat het toedienen ingewikkeld is, kan het vinden van voldoende personeel wel een probleem worden.

- Er zijn ook onzekerheden over de vorm waarin de spuiten worden aangeleverd; zijn ze kant en klaar of moet de vloeistof eerst nog worden opgezogen?

- Extra personeel wordt nu nog niet gezocht of aangenomen. "Er is geen aanleiding om aan te nemen dat het een probleem gaat worden. Als we kijken naar het afgelopen jaar was personeel nooit het probleem".
are we infinite or am I alone
pi_196787240
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:24 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja precies, deze user moet het ook gewoon zelf weten. Ook al zie je 30 dagen op rij steeds 2 andere personen.

Is wel symbolisch voor een bepaald type Nederlander zullen we maar zeggen. Alles keurig binnen de regels, dat wel.
Dat is ook hetgene waar ik een beetje last van had. Ouders die aangeven in een moeilijke situatie te zitten moeten niet zeuren, ouders die hun kinderen naar de opvang willen kunnen brengen moeten maar creatief zijn en niet zeuren. Als je dan zelf wel de randen van de regels opzoekt is dat wat mij betreft hypocriet. Ja, het is binnen de regels. Maar doordat je anderen de maat neemt over het opzoeken van de randen van de regels verlies je het 'recht' de randen van de regels opzoeken.
pi_196787265
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:25 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee de rest was überhaupt te inhoudsloos om quotewaardig te zijn.
Niet te weerleggen dus.

Je zegt dat ze niet gefaald hebben en vervolgens zeg je eigenlijk 3x zelf maar in mooiere woorden dat ze wel gefaald hebben.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 december 2020 @ 16:30:59 #186
416575 crew  Evenstar
pi_196787304
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, dit kon beter.
[..]

[..]

[..]

[..]

Ok, eens over testcapaciteit, mooi.

Als je BCO (redelijk) op orde was en je bent het gaan afschalen dan heb je toch gewoon gefaald? Hoe haal je het in je hoofd om midden in een pandemie je BCO af te schalen, terwijl je roept dat het zo belangrijk is?

Te slap ingrijpen is bijvoorbeeld niet regionaal ingrijpen toen het eind augustus al verkeerd begon te gaan in de randstad. Te slap ingrijpen is bijvoorbeeld horeca sluiten om 1:00 of musea dichtgooien voor twee weken. Allemaal maatregelen die niet of nauwelijks hebben geholpen en waarna veel strengere maatregelen nodig waren.

Te laat ingrijpen is bijvoorbeeld het constant maar blijven roepen van "we kijken nog even aan hoe het gaat" en dan net voor kerst alsnog in een volledige lockdown gaan, terwijl het al weken duidelijk is dat het niet vanzelf goed zou komen.

Nu ga je vast zeggen "nee hoor, er is niet te laat ingegrepen" en dat mag je best vinden, maar als je in november het hebt over misschien wel versoepelen in december, terwijl je uiteindelijkk in december in een volledige lockdown gaat dan kan je wel stellen dat ze echt geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn.

Over vaccinatie geef ik ze nog even voordeel van de twijfel, maar heb er geen vertrouwen meer in.
pi_196787352
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:26 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het is de grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog, dan zou je wel mogen verwachten dat de overheid iets pro-actiever handelt. 3-4 weken voordat ze van start zouden moeten gaan wil je (zeker na de eerdere problemen met testcapaciteit) geen zaken lezen als:

- De Gouw denkt dat het vinden van dit aantal werknemers geen probleem is.

- gisteren zei minister De Jonge dat het extra GGD-personeel dat nodig is voor het vaccineren in januari, mogelijk "tijdelijk" ten koste gaat van de testcapaciteit.

- "Staan we nu klaar? Dan is het antwoord nee. Maar we kunnen snel schakelen. Vaccineren is ons vak", zegt Kloppenburg. Personeel moet straks via uitzendbureaus worden gevonden of door de mensen uit teststraten om te scholen.

- De organisatie zegt nog wel te moeten weten of er bij het inenten gebruik kan worden gemaakt van de "opdrachtconstructie". Dan mogen er mensen prikken onder toezicht van een arts. Als die constructie niet mag worden toegepast, bijvoorbeeld omdat het toedienen ingewikkeld is, kan het vinden van voldoende personeel wel een probleem worden.

- Er zijn ook onzekerheden over de vorm waarin de spuiten worden aangeleverd; zijn ze kant en klaar of moet de vloeistof eerst nog worden opgezogen?

- Extra personeel wordt nu nog niet gezocht of aangenomen. "Er is geen aanleiding om aan te nemen dat het een probleem gaat worden. Als we kijken naar het afgelopen jaar was personeel nooit het probleem".
Schitterend, toen hoefden ook geen 17,5 miljoen mensen tweemaal gevaccineerd te worden. De tekorten aan verplegend en ander medisch personeel is nu al zo nijpend dat wij verpleeghuizen leeg hebben staan vanwege personeelstekorten. Maar tijdens de grootste pandemie en het grootste vaccinatieprogramma ooit is er opeens geen enkel probleem om stante pede personeel te vinden welke spuiten mag en kan zetten. :')

Je verzint het gewoon niet.
pi_196787402
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 16:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ok, eens over testcapaciteit, mooi.

Als je BCO (redelijk) op orde was en je bent het gaan afschalen dan heb je toch gewoon gefaald? Hoe haal je het in je hoofd om midden in een pandemie je BCO af te schalen, terwijl je roept dat het zo belangrijk is?

Te slap ingrijpen is bijvoorbeeld niet regionaal ingrijpen toen het eind augustus al verkeerd begon te gaan in de randstad. Te slap ingrijpen is bijvoorbeeld horeca sluiten om 1:00 of musea dichtgooien voor twee weken. Allemaal maatregelen die niet of nauwelijks hebben geholpen en waarna veel strengere maatregelen nodig waren.

Te laat ingrijpen is bijvoorbeeld het constant maar blijven roepen van "we kijken nog even aan hoe het gaat" en dan net voor kerst alsnog in een volledige lockdown gaan, terwijl het al weken duidelijk is dat het niet vanzelf goed zou komen.

Nu ga je vast zeggen "nee hoor, er is niet te laat ingegrepen" en dat mag je best vinden, maar als je in november het hebt over misschien wel versoepelen in december, terwijl je uiteindelijkk in december in een volledige lockdown gaat dan kan je wel stellen dat ze echt geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn.

Over vaccinatie geef ik ze nog even voordeel van de twijfel, maar heb er geen vertrouwen meer in.
je kan met feiten en tientallen bronnen aankomen maar sommige users blijven ze tegenspreken en huilie doen zonder enige bron, het is kansloos, bespaar die energie voor normale discussies.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 17 december 2020 @ 16:39:01 #189
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_196787467
13k besmettingen.. mooi om te zien dat de mondkapjesplicht echt hun vruchten beginnen af te werpen!
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 17 december 2020 @ 16:39:31 #190
12221 Tijn